Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ok, tak já to tedy s tím tříděním ve Steamu ještě zkusím. Ale jestli se mi to zase smaže, tak budou lítat hromy blesky.
@Kwoky (18.02.2021 09:10): mám v tom celkem bordel :) Dohraný hry mám v kategorii Dohrané a ještě roztříděný podle žánru. Ale nedohraný mám roztříděný málo. Největší pecky mám jako favority hned vepředu, pak mám kategorii Musím si zahrát, něco mám v kategorii Blbosti, ty asi nikdy hrát nebudu. A pak mám největší kupu her nijak neroztříděnejch a pořád si říkám, že už bych s tim měl něco udělat, protože to pořád kyne :)
@Kwoky (18.02.2021 09:10): Pouzivam na to ve Steam knihovne ty "collections" a funguje to docela dobre. Hry, ktere si chci zahrat, mam v te zakladni kategorii, kam se prirazuji nove aktivovane hry (ocekavam, ze to, co si zrovna aktivuji, si planuji take zahrat). Pozdeji je presouvam do dalsich kategorii jako "dohrano" a tak podobne.
Mám dotaz na ty z vás, co mají rozsáhlou Steam knihovnu.
Používáte nějaký systém třídění her, které si chcete zahrát, případně které už nechcete nikdy vidět? Zatím se kloním k tomu mít to bokem v Excelu. A rád bych nějaké elegantnější řešení.
A teraz si vezmite, že on sa o všetkom vyjadruje takto. Len pri tých hrách tu máme asi všetci dostatok znalostí na to, aby sme hneď vedeli že je to blbosť alebo lož. :)
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-tr ... 56_ln_zahranici_tmr?
„Český herní průmysl má skvělou pověst, možná jsme i světovými lídry,“ prohlásil v Krakově po jednáních premiér Andrej Babiš (ANO). Přímo během panelu mělo prezentaci svého simulátoru kamionové dopravy i české studio SCS Software. „Něco takového bychom nyní potřebovali na německých hranicích,“ poznamenal premiér s odkazem na komplikace na hraničních přechodech.

ok
@Charllize (17.02.2021 10:32): Je to prašť jako uhoď, založí si profil, napíše komplexní dotaz a profil už nevyužije a buď si hned založí další a odpoví prvnímu, nebo si dá na pár dní volno a přijde s novým účtem a novým dotazem. Odpovědi ho nezajímají. Podle mě má rád jen to zakládání účtů a tvoření dotazů, to je jeho koníček :)
@Steve (16.02.2021 18:15): ja oceňuji především to, jak si vždy dá práci i s tím obrázkem... a docela mě udivuje, že se pokaždé ptá na jinou hru, to skoro vypadá, ze co dva dny, to hraje jinou hru... a nebo to jen náhodně generuje :)
Dobrý den/Ahojte

Mohl by mi prosím někdo poradit, proč mi Call of Duty 1 a Modern warfare 1 ( originální puvodní, ne ten remake ani remaster ) nejede plynule, a to i přesto, že mám PC, které plynule na ultra grafiku rozjede i to nejnovější COD, COD World at War mi jede plynule jak má a Modern Warfare 3 a 2 též jede plynule, dokonce i COD 2 jede plynule, ale Cod Modern Warfare 1 ( COD 4 ) a COD 1 jede trhavě neplynule.....proč ?

Zkusil jsem změnit FPS z 60 na 75 ale stejně to nepomohlo.

Jinak všechny CoD hry mám koupené na Steamu


Mimochodem, jak mám nastavit vertikální synchronizaci ve hrách, které toto v nastavení neumožnují ( např From Dust nebo Blitzkrieg 1 a 2
nostalgia veru

Ja inak s výškami problém nemám, aj som vyliezol na zopár vyšších kopcov (zatiaľ najviac 4100 mnm), ale ako dieťa som mal paradoxne strach z výšky ak to bolo nad vodou, napr. vysoký most. V hrách sa mi len v nižšie spomínanom Mirror's Edge stalo, že som sa pri hraní nad niečím úplne iným zamyslel a ako som zabalansoval na kraji, tak na sekundu sa mi pred očami rozsvietil alarm skutočného pádu.
@AiMLEzZz (16.02.2021 09:20): jo, ve VR to mám taky, přesně to lezení po prkně, to si pamatuji, tam se člověku může slušně zatočit hlava... jinak to ve hrách vůbec nemám.

Ve skutečnosti mám takový možná trochu větší respekt z výšek, neřekl bych přímo strach, ale hrozně rád to překonávám, líbí se mi ten adrenalin... Nejhůř mi je, když vidím manželku jak leze na nějakém okraji, to mi je hůř, než když bych tam byl sám, ona nemá vůbec strach z výšek :)
@Cobot (15.02.2021 20:30): Já myslím, že mám k výškám docela zdravý vztah, ale i tak se z nich občas opotím. Ve hrách se mi to za poslední dobu stalo asi jen ve VR, když jsem zkoušel takovou tu chůzi po prkně, a možná jednou v Mirror's Edge, když jsem něco nedoskočil. V realitě už je to horší, ale záleží na konkrétní situaci. Například nedávno jsme s kamarádem byli prozkoumávat jeden opuštěný klášter v Brně, kam se dá dostat jen dvěma cestami. Jedna je ze dvora, který je přes den celkem frekventovaný a v noci zamčený, druhá je skrz okno ve druhém patře, kam se musí vylézt po lešení, které má asi 8 metrů. Už je tam asi 30 let a má takovou dřevěnou stříšku, které fakt nevěřím, takže jsem dělal všechno proto, abych na ni nemusel stoupnout. Sice by se asi nic nestalo, ale i tak jsem se radši tisknul ke zdi a balancoval jen po trubce od lešení. To tomu dodalo jistou adrenalinovost. Dřív jsem se hodně věnoval parkouru, takže jsem si na výšky celkem zvyknul, ale i tak se občas divím, kam jsem lezl, protože dneska už bych si to možná nelajznul.

Ale pak jsou věci, ze kterých se mi dělá úzko, jen je vidím.
@Cobot (15.02.2021 20:30): jojo, na férovku ucítím šimrání v údu. :D :D a sevře se mi žaludek. Když vím, že postava spadnout nemůže, tak pohoda, ale v soulsech to je občas hrůza. Tam v tom ještě často bojuješ.

Also na mě docela spolehlivě funguje fóbie z hadů.
Mno, jsou to sice starší fotky, ale asi není tajemstvím, že vejšky miluju:

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Závratě ve hrách tedy nemám (občas je mi blbě z nějakého druhu 3D, ale je to vzácné a není to výškou, ale nějakým stylem pohybu - blivno je mi třeba z Quake 3), ale pamatuju si na situaci v X-Men Origins: Wolverine, kdy se při přechodu nějakého propasti přesunula kamera nad hlavu Logana a dívala se směrem dolů, tak byla vidět celá ta propast a to bylo hodně impresivní (zajímavé, že nic jiného si z této hry nepamatuju, ale tohle mě fakt zaujalo).
@Cobot (15.02.2021 20:30): Ve hrách závratě nemám (to spíš kinetózu, která s tím možná trochu souvisí). V reálném životě je to horši, po mamce jsem zdědil strach z výšek, když jsem byl menší, tak jsem nebyl schopen vylézt ani na Petřínskou rozhlednu. V tomto ohledu považuju za svůj životní výkon přejití Marien Brücke při mém výletu "Po stopách The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery". Jak byl pro lidstvo velkým krokem šlápnutí Armstronga na měsíci, pro mě bylo největším vítězstvím udělat krok v tuto chvíli.
@JohnCZ (15.02.2021 20:51): Ani mi nemluv o balkonech :) Sice jen 3. patro, ale daval jsem to na druhe strane :D Na druhe strane baraku jsem dokonce prelezl z naseho okna do chodby... :D Fakt me mrazi, takhle zpetne... .)

Taky to bylo nekdy kolem 10 -12... tyhle leta jsou nebezpecny...
@Cobot (15.02.2021 20:30): Ve hrách se vejšek teda nebojim. Asi se do těch herních postav moc vžíváš :) V reálu mám k vejškám takovej přirozenej respekt, ale jak píše rikuhahl, když je čeho se chytnout, tak se nebojim. Spíš se bojim, že mi třeba vypadne mobil z kapsy a propadne skrz zábradlí, nebo třeba foťák nebo kameru musim mít furt na ruce na řemínku :) A ohledně těch her se ani v podstatě není čeho bát. U novějších her jsou na okraji srázu většinou neviditelný bariéry a nejde spadnout a naopak mě vždycky potěší, když k tomu okraji dojdu a spadnu z něj :)
@JohnCZ (15.02.2021 20:51): Hehe, když jsem to teď čet, tak jsem si v první chvíli myslel, že jsi byl na druhý straně toho zábradlí :D To by byl slušnej výkon ;) Já teda když tam mám nějakou oporu (zábradlí, sklo, příčku žebříku, větve stromu...), tak se nebojim žádný vejšky, ale bez jištění už se mi nelíbí vejšky tak od 4 metrů vejš (prostě všechno vyšší, než se dá přežít bez případnejch následků). Dodneska se trochu otřesu, když si vzpomenu, že jsem jednou na stromě asi v 5 metrech skočil necelej metr na další větev, který jsem se chyt jak Tarzan, jako teoreticky to bylo relativně bezpečný a vyšlo to, ale kdyby ne, tak by zlomená noha byla asi minimální škoda. Ale holt ve 12 letech dělá člověk všechno možný :)
@Zx Atari 500 (15.02.2021 20:38): Já vzpomínám, když jsem jako malý u babičky věčně visel na zábradlí na balkoně v 6. patře paneláku, stál na šprinclích a koukal na dění dole. Dneska si k tomu zábradlí sotva dokážu stoupnout, aniž by mi bylo blbě.
@Cobot (15.02.2021 20:30): Ve hrach ne, ale v rl mi staci stat v nakupaku v druhem patre a uz je mi soufl... navic jak tam jeste ty ciste proskleny zabradli...

Nechapu, jak sem jako malej harant, mohl litat po strechach panelaku... jen na to pomyslim, je mi blbe...
Měl bych taky jedno téma. Máte ve hrách závratě? Myslím v FPS. Já když dojdu s postavou někam kde mám před sebou nějkou propast nebo něco přeskakuju, tak se mi to občas stává. Není to vždy, ale občas je ten pocit podbnej. Možná s tím má ale co dělat, že se vejšek bojim obecně. Je to normální? :D
@Richmond (15.02.2021 19:15): @PavelU (15.02.2021 19:13): @Jumas (15.02.2021 18:40): @Le0nidas (15.02.2021 17:47): @Paul (15.02.2021 16:54): @Dunemaster (15.02.2021 16:52): @Tulareanus (15.02.2021 16:49): @SilentWolf (15.02.2021 16:31): @rikuhahl (15.02.2021 16:20): @Pluto (15.02.2021 16:11): @TombSpirit (15.02.2021 16:08): @Zx Atari 500 (15.02.2021 16:05):

Děkuji vám všem za hojnou účast, jde vidět že většina z vás už má dost nahráno, takže obtížnost vám problém nedělá. I tak to pro mě bylo zajímavé srovnání. Ještě jednou díky všem za reakci...
@Can (15.02.2021 16:02): Pokud je volba obtížnosti, tak se u rpg a strategií snažím dávat vždy tu nejvyšší nebo druhou nejvyšší (ale zase takové ty Iron many spíš nevolím). U plošinovek dycinky normal a někdy i easy. Ovšem nejraději mám, když obtížnost definují autoři a já nemusím nic volit, jako třeba u Wizardry IV :)
@Can (15.02.2021 16:02): U mě je to spíše o tom, jak moc mám nahráno, jak zjednodušené hry jsou, jak je jednotlivá obtížnost pojata, kolik těch stupňů ve hře je. Takže před 15 lety a více jsem určo dával Easy či Normal, popř. ani neřešil. Poslední roky už preferuji Hard a cokoli na 3/5, je-li tam takový výběr k dispozici. Vesměs ty hry dokáží být zábavné i na těžké obtížnosti.

Painkiller prvně na Insomii, poté na Nightmare a Trauma. Ale série stojí na používání tarotových karet, s nimi je to pak snazší. Painkiller: Overdose na 3/4 - Nightmare byl ale už moc obtížnej. Musel jsem používat veškeré dovednosti pohybu a dnešních myší. KISS: Psycho Circus na nejtěžší byla dobrá zkušenost, nešlo u bossů ukládat a byli slušně tuzí, projevovalo se i velkým počtem nepřátel. Serious Sam je rovněž dobře řešenej. Mezi těmi stupni obtížností jsem i tak našel mezeru, kterou řešil jeden mod a obtížnost s díky tomu o něco navýšil, aniž bych musel výslovně dávat Hard.

Někdy ani hra volby obtížností nemá, je zpočátku snadná, ale přituhne v závěru. To se týká třeba A Story About My Uncle. Místy fakt frustrující. A s obtížností se váže i způsob ukládání. Kdyby měl ten posledně uvedený titul klasický Quick Save, měl jsem hru asi těžší, protože jsem díky checkpointům začínal od místa, kam se mi regulérně nepodařilo dostat. A přecházení po bortících krychlích, nepamatuji nic těžšího za poslední roky.
@AiMLEzZz (15.02.2021 18:49): Určite je to tým. Respektíve, čím viac sú hry masovejšie, tým viac sa snažia prispôsobiť ľuďom, čo s tým nemajú skúsenosti. Tu na dh je nás kopec power userov a hardcore hráčov, tak to logicky po toľkých rokoch a hrách hrania takú výzvu nerobí. Ono náročnosť pre náročnosť samozrejme i tak nie je dobrá, tá výzva musí byť zábavná, inak to len skôr hráča utlčenie stereotypom alebo stratou dynamiky.

Inak mi nepríde, že napr. v Stellaris musím vyslovene minmaxovať alebo len hrám automaticky optimálne a neuvedomujem si to. :D