Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Nazdar Dúfam ,že to tu patrí ale potrebujem menšiu pomoc hľadám nejakú hru ktorá vydrží na fakt obrovskú dobu lebo idem šetriť na PC noví ale popritom si chcem kúpiť nejakú hru do 25 euro môže to byť čokoľvek ale nemám rád stratégie tak neviete či nepoznáte nejakú fakt dobrú a zábavnú hru ktorá vydrží aj na 1000 hodín hrania ? Dakujem za akékoľvek rady
@Coldplaz (18.08.2018 18:54): já si jí pamatuju a docela dobře :) Měla naprosto luxusní famózní (klidně by snesl víc superlativů) soundtrack, krásný art design, a samozřejmě Nilinino malebný pozadí :p A i ten příběh měl docela zajímavý nápady. Jediný co drhlo byl né úplně odladěnej gameplay. Jinak souhlas že Dying Light je nejlepší freerunning hra vůbec.

@mazar1234 (18.08.2018 18:54): DNF byl o kousek lepší než jsem čekal (ale jeho DLC byl odpad), ale raději bych si tedy podruhé dal debilní mrdku stupidní sračku s asiatkou v hlavní roli :p
@Paul (18.08.2018 18:49): Taká lahoda, pobaviť sa s niekým, kto chápe veci a nezačne hneď štekať "homofóbny rasistický židoboľševik", normálne balzám na (neexistujúcu) dušu.

Ale ako fakt Mirrors Edge u mňa pravidelne vymetá prvé priečky rebríčku "najpreceňovanejšia hra ever", nemôžem si pomôcť proste je to tak.

Mirrors Edge je debilná mrdka, stupídna sračka, zlatý Duke Nukem Forever.
Keď si nazveš svoju hru Remember Me a nikto si ju nepamätá :D

A Catalyst bolo bezduché pokračovanie zo zbytočným otvoreným svetom, zato Dying Light je skvelá parkour hra.
@Paul (18.08.2018 18:39): Tak on ten open world šel ignorovat když člověk dělal jen hlavní mise. Mně to přišlo lepší ve více ohledech. Ten běh a souboje byly vymakanější, šlo se s tim víc vyřádit a příběh ač furt béčko, tak o něco zábavnější béčko.

Docela se divím, že jsem u toho neměl problém s kinetózou, ten vrávoravý pohyb byl pro to jak dělaný. A to běžně mívám u kdejaké fps...
@Fritol (18.08.2018 18:38): já si je taky užil. Ale Catalyst je u mě z těch tří paradoxně nejslabší, nějak mi moc ten open world styl nesedl. Přitom po dohrání jedničky jsem si říkal jak by bylo super Mirror's Edge s open worldem, go figure :)
@Fritol (18.08.2018 18:21): Chcel som vedieť aké to je tak som to vyskúšal... aspoň nekecám na základe nejakých treťostranových infošiek z netu ale mám reálnu skúsenosť.

Na druhej strane dá sa to urobiť aj dobre - viď tá francúzska čo to bolo kua, moja prvá hra na gájpade, rozdiel bol v dizajne bez mierenia vs debilný Mirrors edge.

Asi začnem gúgliť ako sa to volalo, skladal si si tam tie bojové kombá, neviem si spomenúť sorry ale asi vieš.

@Kwoky (17.08.2018 19:25): Existuji stranky gamefaq, jsou tam tisice navodu. Urcite tam najdes i nejaka pravidla jak to ma fungovat. Jedine co vim ze je zakazane prebirat casti z oficialnich prirucek co vydava treba Prima nebo Brady a tak podobne. Jelikoz ty stranky spadaji pod Gamespot, urcite nelegalni nebudou.

https://gamefaqs.gamespot.com/

Tady je FAQ, je tam i cast o autorskych pravech, snad to je videt i bez prihlaseni.
https://gamefaqs.gamespot.com/contribute/help
@Kwoky (17.08.2018 16:30): Zajímavá otázka, myslím, že u návodu ve formě takového toho technického popisu (jdi vlevo, stiskni tlačítko, atd...) se spíš na to bude pohlížet jako na postup co nespadá pod autorské právo. Ale pokud by byl ten návod napsán nějakou kreativnější literární formou třeba s humorem apod., tak tam už by se možná ten autorský zákon dal aplikovat a publikování takového textu bez souhlasu autora by mohlo být s ním v rozporu. Ale samozřejmě názor laika.
Otázka do pranice. Je návod na hru chráněn autorským právem?

Z autorského zákona:
Autorské dílo
(1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora a je vyjádřeno v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na jeho rozsah, účel nebo význam (dále jen "dílo"). Dílem je zejména dílo slovesné vyjádřené řečí nebo písmem, dílo hudební, dílo dramatické a dílo hudebně dramatické, dílo choreografické a dílo pantomimické, dílo fotografické a dílo vyjádřené postupem podobným fotografii, dílo audiovizuální, jako je dílo kinematografické, dílo výtvarné, jako je dílo malířské, grafické a sochařské, dílo architektonické včetně díla urbanistického, dílo užitého umění a dílo kartografické.

(2) Za dílo se považuje též počítačový program, fotografie a výtvor vyjádřený postupem podobným fotografii, které jsou původní v tom smyslu, že jsou autorovým vlastním duševním výtvorem. Databáze, která je způsobem výběru nebo uspořádáním obsahu autorovým vlastním duševním výtvorem a jejíž součásti jsou systematicky nebo metodicky uspořádány a jednotlivě zpřístupněny elektronicky či jiným způsobem, je dílem souborným. Jiná kritéria pro stanovení způsobilosti počítačového programu a databáze k ochraně se neuplatňují.

...

(4) Předmětem práva autorského je také dílo vzniklé tvůrčím zpracováním díla jiného, včetně překladu díla do jiného jazyka. Tím není dotčeno právo autora zpracovaného nebo přeloženého díla.

...

(6) Dílem podle tohoto zákona není zejména námět díla sám o sobě, denní zpráva nebo jiný údaj sám o sobě, myšlenka, postup, princip, metoda, objev, vědecká teorie, matematický a obdobný vzorec, statistický graf a podobný předmět sám o sobě.


Cítím trochu rozpor mezi "Předmětem práva autorského je dílo [...], které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora" a "Dílem podle tohoto zákona není [...] postup, princip, metoda". Nesetkali jste se s tím někdy?

Je v tomto ohledu nějaký rozdíl mezi návodem na hru a cheatem? Cheat je přece taky "postup".
@7c (16.08.2018 21:00): Přesně tak jsem to myslel, a Ross právě ve videu vypichuje to že zabránit tomu jde lehce, dovolit dělat dedicated servery nezávisle na jejich serveru tak jako tomu má hromada starých her jako třeba Wolfenstein: Enemy Territory (které se hraje pořád) nebo Counter-Strike 1.6 (také se hraje pořád). Holt to má vliv v tom že vývojáři chtějí na hře vydělávat i po tom co si zákazník produkt koupí, ovšem pak už je pozdě z hry dělat free-to-play když ji nikdo nehraje... :-) díky tomu nejsou prachy z mikrotransakcí na udržování serveru a hra tak umře.
@Gordon (16.08.2018 19:57): Jaké moderní online hry? Jestli myslíš "smrt" po tom, co je vývojář přestane podporovat, tak to je bohužel nešťastné (viz TSW, Darkfall)... Ale nenapadá mě, jak tomu zabránit (ani netuším, jak "férové" jsou ty pirátské servery pro MMO).
@Garret (16.08.2018 18:27): Že mnoho multiplayerových hier teraz závisí len na centrálnom serveri a nie súkromných, v budúcnosti hrozí, že hry budú streamovať a niketoré hry nebude možné hrať inou ako nelegálnou cestou.