Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil: Revelations

Biohazard Revelations

70
66 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.01.2012 3DS
21.05.2013 PCPS3X360WiiU
29.08.2017 PS4XOne
28.11.2017 Switch
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.residentevil.com/revelations/
Jill Valentinová a její parťák Parker Luciani byli vysláni na misi, ve které musí najít Chrise Redfielda a Jessicu Sherawat, s nimiž centrála organizace BSAA ztratila kontakt. Podle informací se nejspíše nacházejí na lodi Queen Zenobia uprostřed Středozemního moře. Po vstupu na loď ale zjišťují, že něco není v pořádku.

Hra má připomínat starší díly, takže se zde nachází méně akce a více hádanek. Ve hře vystřídáte více postav, což napomáhá k vyřešení nejasností v příběhu. Co se novinek týče, je přidán nový typ obtížnosti a nikdy předtím vidění nepřátelé. K dispozici je zcela nové ovládání, které by mělo sednout jak gamepadu, tak klávesnici s myší. Multiplayer obsahuje celou řadu módů, například Raid Mode, kde se ve spolupráci s dalším hráčem bráníte vlnám nepřátel.

Resident Evil: Revelations je další díl slavné série a dějem zapadá mezi Resident Evil 4 a Resident Evil 5. Hra původně vyšla v lednu 2012 pro Nintendo 3DS, následně se však dočkali i hráči na PC, X360 a PS3, a v roce 2017 vyšla hra i na PS4 XOne a Switch.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Inu, čekal jsem to horší. Šel jsem do toho s tím, že to není plnohodnotný titul primárně určený pro "velké" platformy. Šel jsem do toho i s tím, že jsem měl načtené zdejší ne moc oslavné komentáře. K mému překvapení je ale Resident Evil: Revelations velice slušně hratelný titul. Jasně, technicky toho moc nepředvede, design je i na poměry série dost lineární a pocit ze střelby není kvovíjaký - vlastně je dost hrozný (obzvlášť v porovnání s uspokojivě mlaskavým RE4). Málem mě to od hraní odradilo. Jakmile si ale hráč obohatí své zbraně o různá vylepšení, zážitek ze střelby se dost zlepšuje, i když hitboxy jsou v téhle hře prostě docela problém.

I tón hry se postupem času mění. Zatímco první půlka je klasický tuhý survival, kde dá zabrat každá potvora, polovina druhá je zase velmi akční střílečka. A osobně mi tenhle přerod dost sedl. Zatímco první polovinu jsem čudlal nějaké dva měsíce, polovinou druhou jsem profrčel na jeden večer. Nabere to celé na tempu a nemůžu si pomoct, ten příběh mě bavil. Tedy, ne ani tak příběh samotný, jako spíš jeho dynamická forma vyprávění. Jinak je to samozřejmě klasické mongoloidní Resident Evil wtf plné debilních dialogů, over the top zvratů, siláckých řečiček a cool postav s wannabe stylovými outfity a hipsterskými haircuty.

Série Resident Evil na mě ale nikdy moc atmosféricky nepůsobila a tak tenhle příklon k akci velmi vítám. Prostředí zaoceánské lodi inklinovalo k backtrackingu a potěšilo mě, že toho běhání bylo s blížícím se závěrem minimum a když už bylo, tak ho tvůrci stále nějak obzvláštňovali a hráč se nikde zbytečně dlouho nezdržoval. Tempo to má ovšem poměrně nevyrovnané a nejvíc je to cítit na poslední epizodě, která působí spíše jako epilog a po epické závěrečné bitvě je to zase návrat ke komornějšímu pojetí. Celé to završí dost debilní bossfight, který potrápí nejeden gamepad (ano, gamepad - na myši a klávesnici se to moc hrát nedá).

V předchozím odstavci jsem nakousl epizodičnost. Ta hře rozhodně svědčí, byť je to spíš jen vizuální vychytávka, než nějaký opodstatněný prvek pro vyprávění příběhu. Epizodám chybí nějaký rámec, něco, co by tohle dělení odůvodnilo. Osobně mi to ale sedlo a sledování každého "Previously on..." shrnutí jsem si užíval. Jedním z důvodů byla určitě i fajnová hudba.

Co mi ovšem též nesedlo, byl mnohými zmiňovaný bio-skener Genesis. Naštěstí se dá na veškeré skenování vybodnout, hráč do něho není tlačen. Jen je třeba počítat s o něco omezenějšími zásobami munice.

Jinak je to hratelnostně klasický Resident Evil (i dveře se značkami se vrací), jen notně osekaný a zjednodušený pro dnešní casualy. Mně to osobně vyhovovalo a bavil jsem se - kvalita nekvalita - více, než u toho nekonečného bloudění v prvním remasterovaném dílu.

Pro: střídání prostředí zamezuje nástupu stereotypu, zábavně a akčně podaný příběh, epizodická forma, postupem času slušná hratelnost

Proti: střídání prostředí a postav ale také narušuje tempo a atmosféru hry, zbytečný bio-skener, občas je to až příliš dementní, graficky se hra moc nepředvede, finální bossfight, na M/K se to nedá hrát

+19+19 / 0
  • PC 75
Revelations někde ve druhé polovině přestane táhnout, protože už jednoduše nemá co nabídnout. Náplň hry se z "prohledej loď a postřílej potvory" přelije do "střílej potvory a běhej po lodi sem a tam" přičemž na některých místech je dost cítit, že na vás prostě hra vrhá nepřátele, dokud vám dostatečně neklesne stav munice, aby to působilo napínavě. Příběh je nezajímavý, noví nepřátelé a zbraně nic zásadně nemění a tak se prostě docela zajímavé prozkoumávání lodi zvrhne v tuctovou střílečku, kde sice autoři nic nezkazili, ale ani nic zajímavého nepředvedli.

Prvek skenování okolí je otravný a možná s výjimkou WiiU verze měl být v HD verzích imho zcela vypuštěn. Asi největší pozitivum (kterému hra vděčí za svoje handheldové kořeny) je dávkování na kratší epizody, které celkem snadno umožňuje kratší herní seance, což hře celkem sedne.

Jako (spíš na oko) survival střílečka na zahnání nudy RE:R ujde, neříkám, že jsem se nebavil, ale u RE5 jsem se navzdory otřesnému inventáři bavil víc. Nic, co by bylo škoda minout, tu každopádně není.
+18+18 / 0
  • PC 55
S Resident Evil sérií moc zkušeností nemám. Jako první jsem hrál pětku v coopu, která mi přišla akorát tak ok a pak jsem si zpětně zahrál čtyřku, kterou považuju za jednu z nejlépe navržených akčních her, se kterými jsem měl čest. V bundlu s čtyřkou a pětkou jsem koupil i Revelations, celkem dobře hodnocený díl původem z 3DS, části fanbáze označovaný jako návrat ke stylu klasického Resi.

No... jak jsem už naznačil, první díly ze série jsem nehrál, ale těžko se mi chce věřit, že se nějak podobají tomuhle. Hlavní styčnou plochou s klasickým Resi je pravděpodobně to, že většina hry se odehrává v jednom uzavřeném prostředí, které postupně prozkoumáváte, nalézáte v něm klíče, můžete se vrátit na už prozkoumaná místa a hledat tam ukryté předměty. To sice ze začátku působí skvěle, ale brzy zjistíte, že nějaký nelineární postup je jen iluze a hra vás nechá sejít z cesty jen velmi vzácně (za celou hru jsem našel jednu nepovinnou lokaci). Spíš bych řekl, že to tvůrci udělali, aby nemuseli navrhovat tolik úrovní a mohli vás stejnými místnostmi nechat pobíhat dvakrát i třikrát.

Ale pořád to je lepší než části, kde nehrajete za Jill, protože to jsou všechno lineární, nenápadité úrovně, kde na vás akorát hra valí tucty nepřátel, žene vás koridorem a nábojů je vždycky hromada. Navíc těch částí je relativně dost, odhadem tak 40% hry, navíc od poloviny vás začne hra hnát koridory i za Jill, takže o nějaké volnosti se fakt moc nedá mluvit. Takhle si teda klasický Resident Evil z doslechu nepředstavuju, nebo jsem možná žil v omylu a i v prvním Residentu se na vás každých deset minut vrhne horda ještěřích monster nabíhající pod mířidla vaší M16, kdo ví?

Hratelností je to taková vykleštěná pětka. Neustále vám leze za zadkem parťák, který moc rozumu nepobral, i když v kampani chybí co-op (proč?). Nepřátelé sice mají zajímavé designy, ale bojovat s nimi není velká zábava, protože hůř reagují na zásahové zóny a jsou to jen bullet sponges. Nábojů je všude dost, lékáren taky, žádný survival se nekoná, atmosféra trpí. Oproti čtyřce a pětce se můžete při střílení pohybovat, což je fajn, na druhou stranu dodge funguje hodně podivně - vždycky se mi povedlo uskočit akorát náhodou a paradoxně jsem si připadal ještě víc svázaný ovládáním, než předtím. Inventář a kombinování předmětů je taky pryč, takže si ze seznamu můžete škrtnout další unikátní prvek série. Zábavné to i celkem je, protože to má solidní základ z pětky a čtyřky, ale každým coulem na tom je vidět, že to je původně hra z 3DS, které je holt hardwarově někde jinde než klasické konzole.

Trešinkou na dortu ale je neskutečně debilní příběh, který obsahuje tolik zvratů, že by z toho dostal závrať i M. Night Shyamalan. Dvojití agenti! Trojití agenti! Postavy umírající a ožívající jak na běžícím páse! Tajné plány na odhalení tajných plánů! Charaktery z učebnice těch nejhorších klišé! Debilní vtípky, které spolehlivě zkazí nějaké pokusy o budování atmosféry (hláška "Me and my sweet ass are on the way" mě bude strašit ještě dlouho)! Comic relief v podobě dvojky tvořené vtipným černochem a nerdím technikem! Neustálé přeskakování mezi časovými liniemi a postavami! Zkrátka nechybí vůbec nic. Ne že bych zrovna od téhle série čekal Planescape Torment, ale takováhle s prominutím sračka je přece jen kapku moc.

K technické stránce snad jen to, že díky původu hry běží na 60FPS a nejvyšší detaily i na velmi obstarožních počítačích. Po stránce grafického designu si ještě jednou zaslouží pochválit vzhled nepřátel, ale nemůžu se nepozastavit nad tímhle praktickým designem kostýmku téhle členky speciálních jednotek (wtf?).

Kdybych si to zahrál na 3DS, asi bych byl o něco shovívavější, ale když to Capcom na Steamu prezentuje jako něco na stejné úrovni jako ostatní konzolové Resi, tak nemůžu jít s hodnocením výš. Snad si chuť na Resi sérii spravím remasterem prvního RE.
+15+15 / 0
  • PC --
Ačkoli mě moje prozíravost varovala, plamínek naděje nad kvalitním survival hororem ještě stále plápolal při poslechu toliko provařeného uvítání "errrezideent ýývl revelejšns"...

Samozřejmě se žádný návrat ke kořenům nekoná. Likvidace groteskních příšerek v množství větším než velkém se brzy omrzí a akce celkově spadá do škatulky arkády. Atmosféra nezahraje ani na ten poslední nervík napětí, hádanku jsem za celé 2 hodiny hraní potkal jen jednu a to se do celého tempa hry ani svou debilitou nehodila.

Nad velmi slabým technickým zpracování ještě zavřu oči, ale level-design neojebeš. Postup úrovněmi je striktně lineární a pokud narazím na překážku v podobě pěti pohozených bedýnek a musím je složitě obejít, začíná mi vařit krev.

Nový herní prvek bio-skeneru je otravný a nutnost neustále něco skenovat mi začala vadit. Pokud vidím mrtvolu člověka, nemůžu ji šacovat... musím jí nejprve ojet skenerem, ten mi řekne, jestli v ní je něco ukryté a teprve potom se mrtvolka stane aktivní k prohledání. Ach jo.

Hraní jsem ukončil někde ve třetí episodě při úprku s Parkerem, kde na mě při hektické likvidaci cca 15tého lizardího opičáka v řadě přišla myšlenka, jestli nebude lepší si raději znovu zahrát Dead Space 3, který je o několik tříd výživnější.

Nehodnoceno.
+11+13 / -2
  • PC 75
Nečekaně dobrá konverze hry z Nintenda 3DS, na kterém si ale opravdu nedovedu představit hrát některé boss fighty, které jsou především o přesnosti. Ale o tom až později.

Revelations jsou interaktivním filmem, který je rozčleněn do několika epizod v několika příběhových rovinách, přičemž jsem opět ocenil možnost hrát za více postav. To je prostě "residentí" trademark, který mě bude vždycky bavit. Další "residentí" trademark mě však už tolik nebaví. Nesmrtelní bossové.

Paradoxně jsem měl problémy s prvním a pak až posledním bossem. U prvního byla asi moje blbost, že jsem se snažil likvidovat i ostatní mutantí potvory kolem a nezbylo mi dostatek munice na bosse. No nic, podruhé jsem se snažil ignorovat potvory a všechnu munici jsem použil na bosse. Napotřetí jsem se dokázal vyhnout i jeho smrtícímu řeznému nástroji a mohl jsem pokračovat dále. Při vědomí, že mě takových soubojů čeká ještě několik, se o mě pokoušel pravý nefalšovaný herní infarkt.

Poté příšla fáze plná herní radosti, štěstí v soubojích, dostatku munice i lékárniček. I souboj s obrovským mořským monstem byla v podstatě tréninková záležitost. Zrada však opět přišla v poslední epizodě. Bývalý pracovní FBC si totiž na truc lokne viru a začíná poslední show. Po druhém nezdaru a proklínání tvůrců jsem tedy zabrousil na internet, kde jsem narazil na mnoho příspěvků zoufalých hráčů se stejným problémem. Přitom ideální řešení nebylo až tak těžké. První dve fáze souboje jsou o postřehu a přesnosti a tam jsem problémy neměl. Ve třetí fázi jsou však útoky bosse zákeřné a těžko předvídatelné a na nich jsem dvakrát skončil. Jeden hráč však zmiňoval řešení třetí fáze, která zahrnovala použití RPG. Inu zkusil jsem to při první možnosti ve třetí fázi souboje a hle - boss se zakymácel a šel do kolen. Neskutečná úleva. Novinka v podobě nástroje Genesis mi přišla docela zbytečná a po několika epizodách, které vyžadovaly skenování, jsem na tento vynález v podstatě úplně zapomněl.

Graficky sice nejde o high-end záležitost, ale také o nic, za co by se tvůrci museli stydět. Ani mi nevadilo, že se většina děje odehrává v jedné lokaci - lodi, protože jednak je to prokládáno epizodami z minulosti nebo jiných lokací a zadruhé je vhodně zvolena délka samotné kampaně. Celkový herní čas se u mě zastavil na 6 hodinách a 39 minutách, což je dost na to, abych se dobře zabavil a dostatečně málo na to, aby to celé sklouzlo k nezáživnému stereotypu.

Revelations určitě doporučuji fanouškům série, kteří zažili zklamání z nezábavného Operation Racoon City a chtějí opět přímočarou akci s občasným řešením puzzlů. Ikdyž lehčí pachuť z nekonečných bossfightů a nekonečného spawnování nepřátel až do vystřílení veškeré munice přeci jen zůstává.

Pro: příběh, možnost hrát za více postav, cut-scény, HW optimalizace, atmosféra

Proti: obtížnost a délka některých bossfightů, zbytečnost Genesis, nekonečné spawnování nepřátel

+10+10 / 0