Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Hitman: Absolution

  • PC 85
Holohlavý tichý zabiják zase u mne na obrazovkách v akci. Naposledy jsem hrál druhej díl hodně dávno a opravdu uplynula dlouhá doba, co jsem si tak pamatoval, jak že se to vlastně hrálo. Tak bylo na čase si oprášit strunu na škrcení, vzít rukavice a zabít zase pár cílů.

A jak že se to vlastně hrálo? No já byl nadšený. Jasně, prvně, čeho si člověk všimne, je větší linearity a hra by mohla mít více volnosti a nebýt tak přísná. Např. pokud si vezmete jiný převlek, tak je hra dost vysilující protože vás automaticky každý pozná a musíte využít instinktu, aby vás neodhalili. Zní to jednoduše, ale samozřejmě, že na vyšší obtížnost instinktu není nikdy dost. A tak nezbývá než improvizovat v postupu. Tohle bylo dost frustrující, co si budeme.

Ale i k těmto neduhám to bylo prostě fajn. Změny prostředí, dialogy mezi NPC postavami, cutscény, celková hratelnost, to vše bylo naprosto pohlcující. Měl jsem pocit, že opravdu musím se co nejlépe infiltrovat a použít co nejtiššího postupu. Ono prostřílet se taky nebylo úplně jednoduchý protože jsem rád, že je hra založena na stealth postupu a opravdu to tak je.

Jinak příběh mi připomínal spíše akční béčko, ale vůbec mne to nijak neobtěžovalo. Díky tomu se jelo fůrt dopředu a potkáte tak dost zajímavé záporáky. A v záporných postavách se vývojáři opravdu vyřádili. Tolik ujetých a divných postav jsem ve hře dlouho neviděl, ale o to víc to bylo zábavný.

Akorát jsem trochu nepochopil systém vyhodnocování a ten ani nějak ve mne nedokázal vzbudit touhu vše vysbírat. Ale věřím, že pro lidi co rádi sbíraj všechny možné ocenění atd tak se tady vyřádí.

Celkově mám opravdu dobrý pocit a tahle hra ve mne dokázala vzbudit nadšení a zvědavost na další díly a tak nezbývá než s agentem 47 procestovat svět a odstranit další cíle. Ale chápu, že tahle hra může vytvořit frustraci oproti jiným dílům, ale pro mne jako vstupenka do tohoto světa to fungovalo naprosto skvěle.

Pro: hratelnost, grafika, cutscény, celkový pocit ze hry, stealth přístup, záporné postavy, prostředí, délka hry, agent 47

Proti: systém převleků, instinkt, hra je dost nekompromisní občas, některé momenty se dají vyřešit zase naopak velice rychle, systém vyhodnocování

+10

Assassin's Creed II

  • PC 80
Ezio, stěžejní díl, nejlepší z celé série atd atd... Tak tohle na vás vyskočí, když si zadáte tuhle hru do vyhledávače nebo se jen někoho zeptáte. A je tomu skutečně tak? Tak to nevím, neodehrál jsem všechny díly a nemohu soudit. Ale hra je to dobrá.

Jenže víc ani ťuk. Alespoň pro mne a je mi jasný, že spoustu lidí to tak vidět nebude. Ale jsme různí a sto lidí sto chutí. A mé chutě jsou dycky jiné. Ale co hru táhne tak je opravdu postava. Ezio je sympaťák a takový trochu floutek, který má velké charizma a hlas dabéra je natolik skvělý, že vám ani nepřijde, že jste ten hlas nikdy neslyšeli.

Ale celkem mi vadil jeho vývoj a více mne bavil na začátku než v pozdější části hry, protože už na mne nepůsobil tak přirozeně a přišlo mi, že je vážný až moc. Ale asi to k tomu patří. Nejsem Assasin tak nevím.

No a teď se dostáváme k hratelnosti. A s tou jsem ani tak neměl problém, ale co jsem měl problém, tak s misemi. Ne, že by nebyly různorodé, ale v některých vleklých částech se na mne dostával pocit nudy. Některé mise, zvláště ty, kde máte odstranit x různých osobností atd jsou prostě nudný. Takový to klasický z bodu a do bodu b. Sice plus je, že postavy se vyskytují v jiných situacích a nepřipadá vám to tak stejný, ale i tak mne to celkem nudilo.

Ale jakmile pak přišli cutscény, tak mne to zase uhranulo. Ano, jde vidět, že tohle je opravdu doménou týhle série. Protože další díl a zase ty herecké výkony, cutscény kor na tuhle dobu byly opravdu super. Tohle Ubisoft umí.

Jinak hratelnost je na hru z tyhle doby standartní dle očekávání. Žádný průlom se nekonal, ale parkour je fajn. Ten se mi líbil a na klávesnici se to hrálo dobře.

Ale to je právě ten problém, když mám hodnotit takovou hru s takovými superlativy. Kor po takový době. Ale tím netvrdím, že je to špatná hra, jen mne úplně tolik neoslnila, jako by měla. Ale jsem rád, že jsem udělal výlet do historie téhle značky a okusil další kousek jiné země tentokrát Itálie. No a kam se podíváme dál. Snad jen stačí dodat.

Viva la France....

Pro: Ezio, cutscény, hra na svou dobu vypadá pořád dobře, vedlejší postavy, různorodost misí, příběh v pozdější části hry

Proti: Pozdější vývoj Ezia, hra je občas zbytečně dlouhá a v některých pasážích nudí, vysoká cena pokud není ve slevě, Desmond, výlety do normální světa

+11 +12 −1

Assassin's Creed III

  • PC 90
Napříč herním světem jsem se setkal s pár herními sérii, které budí různé dojmy a jejich hodnocení a obecné vnímání se opravdu liší. A u této série tomu není jinak, zvláště pokud budeme konkrétní, tak u této hry. Člověk je schopen si na jednom komentáři přečíst všelijaká superlativa a hned pod tímto komentářem se naučí i nějaká nová sprostá slova. A i tohle způsobuje hraní tohohle dílu.

A jelikož mne z nějakých podivných důvodů hrozně tahle série láká, abych se ji podíval na zoubek, tak jsem i když nevím proč začal tímhle dílem. Hrál jsem ho asi tak před sto lety ( ono je to míň, ale mne to přijde už tak sto let), kdy jsem ještě byl vlastníkem PS3, ale doba uplynula, paměť se zhoršila a já si nemohl na spoustu důležitých věcí vzpomenout, tak jsem se do tohohle světa vydal znovu. A byl jsem překvapen.

Tak jak i po prvním hraní, tak i po tomhle hraní se nemohu ubránit dojmu, že hra je velice podceňovaná. A opravdu je to dáno hlavně hlavní postavou. Ono jsou totiž dvě postavy, kdy nejdříve hrajete za jednu a pak za druhou. A ta druhá prostě je úplný protiklad té první. Ale je to vyloženě špatně? Pro mne ne. Mne ta postava tolik nevadila, ano je nevýrazná, ale prostě zajímalo mne jak ten jeho příběh bude postupovat dál a jak skončí. Ale každý jsme jiný, takže mne to nepohoršilo a já si díky tomu hraní náramně užil.

Hrál jsem remastered verzi a verze vypadá opravdu hezky. Na to, že původní hra je z roku 2012 tak vyleštěna byla dobře a moc hezky se na to koukalo. Co bylo horší, tak bylo ovládání. Tenhle díl se nehraje úplně jak jedna báseň. Ovládání postavy je dost krkolomý a i na ovladači jsem měl občas problém, aby mne postava poslechla a skočila tam kam chci, ale u parkouru by se to ještě dalo, ale u soubojů to už bylo trochu náročný. Ale s trpělivostí dál dojdeš, zvláště u hraní her a proto jsem nenechal vzejít svý Hulkovo já a ovladač zůstal celý a já se naučil i v soubojích dělat zajímavé likvidační komba a celkem jsem si to užíval. Ale hra zas tolik komb neobsahuje aby to bylo bůhví co, po určité době se začnou opakovat, ale taky nemůžeme chtít vše.

Ale co beru jako největší doménou hry, jsou cutscény, herecké výkony a dialogy. Prostě to mne tak uhranulo, že jsem měl pocit jako kdybych se díval fakt na film. A proto jsem zvědavý, zda je tohle i v jiných dílech protože tohle bylo fakt perfektní. A já celkově zasazení a téma mám rád a potěšilo mne i odkazy na různé filmy, např. Poslední Mohykán.

Co je ještě zapotřebí zmínit, tak délka hry je opravdu dobrá, ale pokud zabřehnete do vedlejších misí, tak se vám herní doba opravdu natáhne protože v týhle hře je opravdu co dělat. A vedlejší mise jsou fajn, je jich dost a liší se od sebe, ale u některých děláte to samé dokola, ale to mne nijak nepohoršilo a některé mne opravdu bavily. A ještě když připočtete, že se ve hře vyskytuje opravdu rozsáhlá databáze, která opravdu nahrazuje učebnici dějepisu a popíše vám opravdu spoustu zajímavých informací, budov a všeho, co se ve hře děje, tak se konečně i díky hraní můžete i něčemu přiučit.

Proto celkově já hru vnímám pozitivně a byl jsem z hraní nadšený. Chápu, že spousta lidí to vidí jinak, ale já tenhle díl, pokud vám zasazení a téma nevadí, opravdu doporučuju zvláště pokud jste fandové např. zmiňovaného filmu. Takže stačí už jen nanést warpaint a pustit se do dalších dílů a bojů s templáři.

Pro: Haytham Kenway, audiovizuál, cutscény, herecké výkony, téma občanské války, indiáni, vedlejší mise, databáze se spoustou zajímavých informací, vedlejší postavy, námořní mise

Proti: rozšíření mapy musíte získat díky vylezení na různá vyvýšená místa, Connor, občas hapruje ovládání, některé menší bugy, navštěvování obchodů

+12

Battlefield 4

  • PC 70
Tak další Battlefield a zase jen ten single. A tentokrát to bude rychlý.

Není to bůhví jaký zážitek, ale průser taky ne. Když pominu fakt, že příběh je vyloženě jak céčková záležitost, tak akce je zběsilá, velkolepá a zase má některé segmenty, které svou prezentací dokáží vyrazit dech.

Ale víc od toho nečekejte. Pokud nejste blázen jako já a nechcete investovat dalších cca 8 hodin do takové FPS záležitosti, asi vás nepřesvědčím o tom, že to je must play. Není. Záleží opravdu na vkusu.

Ale z mého pohledu ten hate co bývá na single je zbytečný a přeceňovaný. Jsou daleko horší záležitosti a tady jdou aspoň vidět ty peníze protože audiovizuál ani dneska nedělá opravdu ostudu a v některých momentech tak dobře vypadající FPS je fajn si aspoň zkusit.

Za mne nenadchne, neurazí. Ale že by mne to odradilo od dalších misí, to se říct nedá.

Pro: audiovizuální porno, zběsilá akce

Proti: příběh je nudný, postavy, hlavní hero zase nemluví, zase ty mise v tanku

+13

Dino Trauma

  • PC 70
Na hru jsem narazil opravdu náhodou, avšak ten trailer mne natolik zaujal, že do výzvy to byla jasná volba. Hlavně jsem fanda 90.tek a pixelová FPS s dinosaury a atmosférou starých dobrých filmových Jurských parků, no člověk nemusí říkat víc a jsem in.

Avšak hra je 90.tková se vším všudy a musí se tak k ní přistupovat. Dinosauři moc inteligence nepobrali, nečekejte bůhví jaké komplexní chování zbraní atd. Vše jede striktní notou a u těch dinousarů je to škoda. Přece jen když máte nějakýho bosse či většího dinosaura, nepředstavuje to zas takovou výzvu jakou by mohlo.

Ale kdo ví, hra není úplně ze všech směrů hotová, protože nějaké cutscény nebo něco takového se ve hře vůbec neobjevuje, je to škoda, hrozně by to tomu sedělo. Ale atmosféra a kulisy jsou opravdu fajn a dle předlohy.

Ale pozor, hra je opravdu lineární takže vás nepustí, kam nechce. A taky občas dokáže frustrovat tím, že se v těch koridorech člověk rychle ztratí. Ne jednou se mi stalo, že jsem bloudil a musel jsem opravdu dlouho dumat nad tím, jak dál.

Ale ve výsledku je to sympatická FPS s dobrou nadějí, otázka je, zda už vývojáři to budou brát jako hotovej produkt a nebo na hře ještě udělají nějaká ta vylepšení, na škodu by to rozhodně nebylo i za tu cenu, za jakou je k dispozici.

Pro: atmosféra filmových jurských parků, dinosauří FPS, více druhů dinousarů

Proti: inteligence nepřátel, v koridorech se hráč lehce ztratí, chybí cutscény, chtělo by to větší rozmanitost zbraní, vyšší cena

+17

Metro 2033 Redux

  • PC 60
Jsem rád, že jsem se překonal a hru jsem dohrál. Tohle nebyl zážitek pro mne, ale další výzva v rámci výzvy.

Nechápejte mne špatně, dával jsem hře šanci jak se to dalo, ale já jsem prostě tomu nepodlehl. Jasně, jedna věc je atmosféra, survival a tyhle prvky. To vše funguje na jedničku. A vizuálně to taky je perfektní, až teda na obličeje protagonistů.

Každopádně mne opravdu štvala ta repetitivnost celého konceptu. Prostě se snažíte přijít do úkrytu, jdete dál, potkáváte ty samé nepřátele, až teda ke konci se objeví i nějaký nový a prostě pořád jdete dál. K tomu se někdo přidá, občas jdete na vlastní pěst a vlastně tak postupujete do konce. A to je teda všechno?

Tak nějak jsem nepochopil, co na tomhle je jako tak zábavný a perfektní. Díky tomuhle zapomenete i vlastně na koncept příběhu a tak nějak občas mi nebylo jasné, proč vlastně jdu dál. Jasně, občas se hra snaží nabídnout naskriptované situace, trochu tu atmosféru nahonit, ale blbě. Hra ani není horor, tohle nemůže člověka vystrašit a to si nehraji na žádného kápa, rád se bojím, ale jako tady jsem ten strach neměl. Spíš když po mne šel knihovník nebo démon, tak jsem byl akorát frustrovaný i z toho, že jsem hru fůrt musel loadovat znovu.

Kde je nějaká pořádná story, kde jsou zajímavé NPC, prostě něco co by člověka k tý obrazovce upoutalo víc? Nevím, já tedy potřebuju daleko více, aby mne hra fakt bavila než tohle.

A jako to audio se taky moc nepovedlo. Když chodíte, pokaždé to má stejný zvuk. zbraně maj prostě divný zvuky, jediný co zvukově bylo super, tak byl ruský dabing. Ten se fakt povedl a v tomto ohledu nemám co bych vytkl.

Ale nechci jen kritizovat, má to i světlý stránky. Je pravda, že ke konci se hra rozjela a jako zaujala mne, to musím uznat že posledních pár misí mne bavilo a to bylo fajn.

Ale bohužel ve výsledku to je u mne těžký průměr, hratelně celkem fajn, ale já už se do Metra vracet nechci....

Pro: dabing, variabilita zbraní, dobrá hratelnost, dobrá hrací doba, grafika, některé monstra byly zajímavý

Proti: Arťom nemluví, hra umí být frustrující, repetitivnost celého konceptu, dostavuje se nuda, nezajímavé NPC, chybí hlubší pojetí příběhu, občas zbytečně natahovanej příběh, audio, hra neumí vystrašit, monstra jsou tuhé a občas střílení nemá žádný vliv na ně

+5 +6 −1

Battlefield 3

  • PC 85
Jelikož mulťáky opravdu nehraju, protože si myslím, že mne akorát zdržují od dalších single player her, tak jsem vyloženě šel po singlu.

A musím říct, že já jsem zklamaný nebyl. Jasně, člověk od toho nemůže očekávat příběhovou FPS, ale jako určitě kvůli tomu si člověk nepustí tohle. Za to střílení, toho je tu opravdu dost a dokonce je tu příběhová linka a hrozně mi připomíná 24 hodin a podobný věci.

A jelikož jsem fanda akčních seriálů i béček a všeho, co se jen mihne kolem akčního žánru, tak tohle mne fakt bavilo. Dá se tady najít spoustu negativ proč si to nepustit nebo proč být tím otráven. Ale já byl naopak opravdu potěšen. Hra je totiž audio porno. Ano, to audio je tady prostě fakt dokonalé a tak ozvučenou hru jsem dlouho neslyšel. Ať jste v lese, v koridoru nebo ve stíhačce, vše kolem vás prostě vcucne jako kdyby jste tam stáli vy. Do toho parádní vizuál, který i dneska dává nafrak spoustě titulům, tak máme recept na dobře strávených cca 8 hodin.

A když koupíte hru pomalu za euro, tak proč toho nevyužít. No rozhodně půjdu po dalších singlech protože zas taková ztráta času to pro mne nebyla.

Jinak zbytek za tu dobu, co je hra venku, už bylo řečeno, takže žádný zdržování, jde se do další války.

Pro: audio, vizuál, béčkový příběh, dabing postav, prostředí, Mark Ivanir, hra za rusáky, spousta střílení

Proti: hlavní postava ve hře vůbec nemluví, minihry ve stíhačce, vedlejší postavy moc nepoznáte

+12

RoboCop: Rogue City

  • PC 85
Když jsem dohrál Terminátora, věděl jsem, že další zastávkou bude město, kde vzali tělo mrtvého policajta a udělali z něho cyborga. Ano, Teyon vzali další skvělou filmovou značku a přenesli ji na monitory. Ne, že bych vyloženě Robocopa žral, dycky jsem měl radši Terminátora, ale řekl jsem si, že Terminátor se povedl tak tohle určitě taky.

A vlastně ano, zase se to studiu povedlo. Hraní jsem si fakt užíval. Samozřejmě, co mne překvapilo, tak se to promítlo i v ovládání, není tu žádný krycí systém, není tu krčení, skákání (pouze jen ze střechy uděláte superhero landing, ano Deadpool by měl radost, ale to jsem v jiném univerzu) a prostě jdete řešit problémy a čistit město od grázlů. A že jich tu je.

Nechci znít špatně, ono je to vyloženě FPS, ale kecání a spoustu dalších vsuvek si taky užijete, ale toho střílení taky. A je zábavné, hektolitry krve, létající končetiny, krev na stěnách, je paráda na to koukat. Audiovizuál je fakt povedený, až teda zase na ty animace obličeje, to je prostě slabina, i když Robo vypadá jak z filmu, zbytek už tolik ne. Co mne ještě trochu mrzelo bylo, že když jsem člověka mr...pardon švihl o zeď, tak tak nějak mi v té zdi zmizel. Občas teda ne a občas jo, asi má hra i něco ze světa Harryho Pottera, když lidi mizí ve zdi. No nevadí, tenhle bug se dá ale prominout, i když trvá celou hru ale prostě to tak nějak vezmete, že to tam je a nic s tím člověk neudělá.

Jinak když jsme u těch bugů, je jich tam poměrně více no, každopádně u vedlejších misí se mi stávalo, že jsem dokonce nemohl pokřacovat dál a vyřešil to restart mise, škoda tohle trochu otravovalo. A já měl i problém s koncem, nejen že už to působilo odflákle, ale zároveň to byla dost velká výzva. Nejsem žádný maestro v FPS a jako musím říct, že jsem se opravdu zapotil. Jak pokračujete hrou, tak nepřátel přibývá, jejich variabilita taky a s nimi i obtížnost je dostat. Hlavně teda ten final boss, to je prase to je hrozný. To jako jsem opravdu nervil to mne trochu zkazilo mou velkou radost z hraní, ale to jsem já, nemám rád takové výzvy a když dělám jednu misi 3 dny tak mne to fakt štve. Takže mne berte na lehkou váhu v tomhle. (Ne Dark Souls opravdu hrát nebudu :D)

Jinak zbytek hraní jsem si fakt užil, čekal jsem tu hru dokonce i kratší, je tam opravdu dost misí i vedlejšáků, ale musím říct, že to na mne působilo tak akorát prostě, ve výsledku ta herní doba nebyla zas tak dlouhá a cca 17h to zabralo.

Studio Teyon je prostě super, opravdu mne tyhle hry překvapily a jsem rád, že jsem to hrál protože to opravdu dokáže zabavit. Tak a kam se vydáme tentokrát? že by brouci nebo nějaký ten soudce, nechám se překvapit, ale jedno vím jistě, já u toho určitě budu.

Pro: hrát za robocopa je sranda, variabilita nepřátel, délka hry, dost misí, brutalita, hlášky Robocopa, pocta filmu

Proti: dost bugů, ke konci je to už velká výzva a hra je těžší, final boss, odfláklý konec

+18

Terminator: Resistance

  • PC 85
Nadhodnocení hry? Stoprocentně. Ale mám k tomu jasný důvod. Je to přece Terminátor. Ten, kdo vyrůstal v 80tkách a 90tkách, tak tomu tenhle název nemohl uniknout. A ačkoli nejsem políben hrou z roku 95 (tuhle chybu chci napravit) tak tohle mne prostě dostalo. Filmy opravdu mám rád a prostě ta atmosféra, jak na vás dýchne, úplně cítíte smrad laser pušek, terminátorů a všeho.

Jasně, na hře jde cítit ten menší rozpočet, ale Teyon se toho zhostil naprosto perfektně a s láskou a já byl okouzlen. Ale abych tu jen nechrlil chválu, nějaký rez jako maj terminátoři, má i hra. Od dabingu, který občas pokulhává, přes animace obličejů až po chování AI a pro mne i konec. Ten mohl být trochu lépe zpracovaný, ale co, ne každý umí konec jako Cameron.

Každopádně po delší době FPS, která vzbudila ve mne vášeň a budu muset si těch FPS zahrát daleko víc, aby tahle vášeň opadla.

A co tu máme dál? Padlý policajt, který je předělaný na robota. Kde jsem to jen....

Pro: atmosféra, pocta filmům, zbraně, je to prostě terminátor, délka hry, znovuhratelnost, možnost voleb

Proti: chování AI, konec hry, občas pokulhávající dabing, animace obličejů

+14

Max Payne 3

  • PC 90
  • PS3 --
Pamatujete si upoutávky z VHS na akční béčka ve stylu, užijete si spoustu akce na zemi, na moři i ve vzduchu. Tak přesně takové lákadlo má Max 3.

Je to prostě zběsilá akce jen přestřelek a vlastně nic víc ta hra ani nenabízí. Ale proč by měla? Ono to prostě funguje. McCaffrey vás prostě svým bombastickým hlasem připoutá k židli a vy se budete oddávat zběsilosti.

Ano, někomu nemusí vyhovovat vlastně velká repetitivnost v přestřelkách, kde se buď budete jen schovávat nebo si budete hrát na matrix s bullet time. Ono ale bullet time vám moc nepomůže, ale třeba to někdo dá i jen díky němu.

Každopádně já se vyřádil. A příběh jsem si užil. Je doplněn tentokrát scénkami, které jsou dost ujeté. Nedoporučuju brát něco tvrdšího u této hry protože hra bliká, různé efekty a vše možný šílenosti se ve filmečkách objevují, ale mne to prostě dostalo a opravdu mi to připomínalo dost to akční béčko. I taky tím, jak postavy hláškují a některé scény byly dost drsný.

Proto poslední díl Maxe opravdu můžu a rád si ho kdykoli zopakuju protože tohle se mi trefilo do noty. Každopádně komu nestačí jen zběsilá akce, ten si bude muset buď ubrat v procentech nebo se porozhlídnout jinde.

Pro: McCaffrey, Max je drsňák, hlášky, různorodost prostředí, velká variabilita nepřátel, člověk se vybije

Proti: repetitivnost, příběh by mohl více gradovat, ve filmečkách by se mohlo ubrat na efektech, není další díl

+17

Ken Follett’s The Pillars of the Earth

  • PC 85
Po dlouhé době se to hře povedlo. A co vlastně? No zaujmout mne protože zrovna takový námět není pro mne lákadlem a nestává se to často, že takové náměty se mi opravdu líbí.

A jak, že se to vlastně tý hře povedlo? No v prvé řadě dějem a postavami. Budete se bát o postavy, budete se s nimi smát, budete smutnit nebo se veselit a být ve strachu, stejně tak jako oni. Ano, tohle je opravdu silná stránka hry a ukazuje, že tohle je její doménou. Postavy, jejich osudy a jejich vyprávění. Dokáže to opravdu vtrhnout a dokáže to člověka přikovat k obrazovce na těch cca 20 hodin jak nic.

Příběh jako takový je opravdu dlouhý, ano. Ale je to jen dobře. Hra totiž má co nabídnout a říct. A nenechte se zmást, to že tu hrajete za kněze, není to žádná pohádka. Hra má temnou atmosféru tamní doby a je naprosto precizně a detailně zpracovaná. Dlouho jsem nebyl svědkem tak dobrého středověku.

Ale jako středověk měl své metody, které měli svá ale, tak to má i tahle hra. Třetí dějství začínalo rozvážně, ne že by vyloženě nudilo, ale moc mne teda nebavilo. Dokonce i zrychlilo své vyprávění, ale jasně to chápu, jinak bychom to hráli asi do Vánoc. Ale dokonce jsem ve hře našel i pár bugů. Např. mi hra nešla uložit v určitých sekvencích a musel jsem vše dohrát do další kapitoly, aby to šlo. Systém urychlování rozhovorů je celkem ošemetný. I když zmáčknete tlačítko na urychlení, kolikrát mi přišlo, že se musí počkat až postavě skončí animace a text svítil dále, takže občas to nemělo žádný vliv. A jednou se mi dokonce stalo, že se mi prolínala hudba z předchozí kapitoly do nový. Ale jsou to bugy technického rázu a ani to mi zas tolik nezkazilo můj pocit hraní.

A pak samotný příběh má prostě pár děr. Ale co, jsou to věci, které se dají přejít protože oproti tomu všemu vás čeká opravdu emoční jízda. Jen nečekejte zběsilou kombinaci předmětů nebo že jich budete hodně sbírat. Vše tu má svůj smysl, takže věřte, že to co seberete, budete muset použít. A vše je tak nějak plynulý, logický a jen jeden zásek se mi stal a to ten, že jsem nemohl něco najít na obrazovce, takže díky bohu za učení pixelhuntingu, hodilo se to.

Jinak po delší době opravdu adventura, kterou mohu opravdu doporučit a je to hra, která donutí její instalaci znovu, protože občas ty rozhodnutí, které uděláte nebo neuděláte a hra vám to dá patřičné najevo, vás nenechají spát a budete chtít je odčinit či udělat jinak.

Pro: příběh, postavy na kterých vám bude záležet, emoční jízda, nádherná grafika, soundtrack, nezvyklý téma, systém rozhodnutí, přes svou délku hra opravdu nenudí, temná atmosféra, parádně zpracovaný středověk

Proti: systém rozhodnutí, občas nelogický zmatky v ději, hra obsahuje pár bugů technického rázu, třetí dějství působí dělané na rychlo

+15

The Darkside Detective

  • PC 70
Po několika superlativech, co jsem o této hře zaslechl jsem se i těšil na to až si to zahraju. Do výzvy se mne to vešlo, slevu jsem vychytal, takže nebyl důvod to pozdržet. No ale úplně nadšený jsem nebyl.

Námět jako takový se mi líbil. Jsem velký fanda Akta X, Lovců duchů a podobných věcí a tenhle námět se mi trefoval do noty. Ani mi tak nevadilo, že to bylo podané humorem, mám rád humor a odlehčenou formu, ale nějaká větší hloubka příběhu zde opravdu chyběla. Jste prostě klasický detektiv a louskáte jeden případ za druhým.

Ne, že by jednoduchost vadila, ale prostě při hraní jsem měl pocit, že tomu fakt něco chybí. I hlavní postava je taková nevýrazná, za to ale Váš parťák, to je jiný kafe. A nebýt něho, hra je opravdu nudná. Spíš tyhle role měli prohodit protože u jeho hlášek a jeho charakteru jsem se opravdu bavil. Dokonce Vám vše okomentuje a interakce s ním je kolikrát zábavnější než samotný případ. A to je ten problém. A u adventur je to základní kámen úrazu.

Tady se nehraje na ovládání nebo nějaké mechaniky, ale jen na tohle. No a proto jsem některé případy opravdu proletěl jednoduše a neměl jsem potřebu se tam nadále zdržovat. Samozřejmě vtip v případech byl, ale ani ten to nezachránil. Další postavy jako kdyby neexistovali a i když jich potkáte dost, žádná Vám nebo aspoň mne nezůstala v srdíčku.

Je to škoda, potenciál určitě tam byl. Pixel grafika mi nevadila, jen jsem si musel zvyknout na to velké přiblížení. Jinak byla fajn. Absence dabingu a takových věcí určitě zamrzí, ale prostě hru se snažím brát takhle jak je.

Ve výsledku ani nevím zda tuhle hru můžu doporučit. Asi bych to nebral, jen pokud Vás opravdu neláká ten námět nebo vtipný kolega, jinak to nemá cenu a na poli je spoustu adventur, které si zasluhují větší pozornost. Ale zase se to dá odehrát za relativně krátkou dobu a to beru jako plus protože kdyby hra měla trápit daleko víc, určitě by šla s hodnocením u mne hodně dolů. Do pokračování nevím jestli půjdu, možná někdy v nějaké jiné dimenzi.

Pro: kolega Dooley, námět jako takový zaujme, relativně krátká hrací doba je výhoda, když vás hra moc nebaví, pixelart, případ o vánocích, hra je jednoduchá

Proti: nevýrazný hlavní hrdina, hra postrádá hlubší příběh, vysoká cena, dabing, ostatní postavy jsou nevýrazné, nepředstavuje výzvu

+12

Polda 2 remástr

  • PC 80
Tak nový hábit Poldovi velice sluší a jde vidět, že to bylo děláno s láskou. Ani mi při hraní nepřišlo, že to není nová grafika. Vše má krásný detail a stejně tak jako při hraní Poldy 7, kdy si tento kousek zahrajete, tak i tady mám z toho stejný pocit.

Co zamrzí, tak vlastně krom hudby a grafiky nejsou žádné jiné změny. Ne, že by to teda byl průser, ale občas při tom rémastru člověk očekává i jiné změny než jen detailního rázu. No nevadí.

Zbytek už je starý dobrý Polda se vším všudy. Dokonce i dabing je původní, ale to se dá pochopit.

Takže tady není o čem. Pokud vám Polda není cizí, je radost se vrátit do staronového prostředí a pocítit zase tu vlnu nostalgie. Ale nic víc očekávat nelze.

Pro: grafika je fakt skvělá, hudba taky

Proti: žádné jiné změny krom grafiky a hudby, lze odehrát za opravdu krátkou dobu, po znovuzahrání nepředstavuje už výzvu a může hra trochu nudit

+14

Life is Strange 2 - Episode 5: Wolves

  • PC 60
Slovo výzva v tomhle případě vzalo za své protože mne hra už fakt nebavila a dohrát ji pro mne byla opravdu výzva. Bohužel teď budu patřit mezi ty, co tuhle hru budou hodnotit negativně protože u mne převažovaly spíše zápory než klady.

Nejprve začneme tím pozitivním a to je první epizoda. Ta je opravdu skvělá, ta mne hrozně bavila a opravdu jsem se těšil na další pokračování v příběhu. Seznámíte se s hlavními postavami a už se stane první věc na kterou jsem celkem čuměl a pak už jede příběh na plné obrátky. A celá epizoda má spád a je fakt dobrá, děláte i morální rozhodnutí a vše, na co jste u týhle značky zvyklý.

Jenže pak to prostě začne. Ono už to tady bylo několikrát řečeno, tak nechci vše opakovat. Ale musím na to poukázat. Od druhé epizody ať už grafika nebo mezery v příběhu opravdu hře nepomáhají. Ne, že by kvůli tomu se to nedalo hrát, ale mne hrozně vytáčel Daniel svým chováním a dabing Seana. Proč dabing? No v každé vážné situaci se z něj stane ukňouraná babička a i můj syn by tu postavu nadaboval líp než ten herec. Bylo to opravdu otravný. Kolikrát jsem i ztlumil zvuk abych ho neslyšel. A proč Daniel? No přišlo mi, že ať děláte cokoli, tak si jede svoje a kašle na vás a rozhoduje se tak, že se stane nějaký průser a vy to musíte odskákat. A příběh tím moc negraduje, spíš naopak víte, že jakmile se začne něco takového dít, že vás čeká ne jedno rozhodnutí, které vás ale emočně nijak nezasáhne a nejradši by jste tam viděli možnost vypleskat Daniela.

No a další problém je v epizodách samotných. Ta výplň než se stane vůbec nějaká akce nebo událost co bude posouvat příběh, je otravná. Skládá se jen z chození a mluvení s postavami, ale kdyby to aspoň hra dělala nějak jinak pokaždé, ale bohužel ne. Nejen, že ostatní postavy jsou nudný a až na pár vyjímek nepotkáte žádnou další zajímavou postavu, tak hlavně se vám s nimi nechce fakt mluvit. A tohle tady hrozně chybí. Chápu, že už tak máte příběh o dvou postavách a tvůrci nechtěli nikoho dalšího, ale určitě by někdo kdo by byl s bratry pořád by dodal tomu šmrnc.

Ale abych tady jen nenadával, volba rozhodování má opravdu dopad na hru a když jsem se díval na videa, viděl jsem jiné dopady rozhodnutí než jsem měl já a tohle hra splňuje na jedničku. To se musí nechat.

Ve výsledku já hru nebudu hodnotit bohužel moc kladně. Každý máme jiný vkus a nikomu to neberu. Pokud se i tak chcete do tohohle příběhu pustit, tak příběh by vás mohl zaujmout. Jen se připravte i na negativní věci, které vám mohou hraní stížit. Jinak ale i tak chci dohrát zbytek her s názvem Life Is Strange, koncept jako takový je fajn a příběhovky mám rád a já jsem zvědavý na další příběhy. Snad budou lepší než Wolf brothers.

Pro: volby mají dopad na hru, délka hry, příběh

Proti: dabing Seana, chování Daniela, chybí dobře napsané postavy, délka hry

+5

Kathy Rain

  • PC 75
Další pixelová adventura, která může překvapit, ale pro to aby byla opravdu jednou z těch velkých adventur jí chybí mnoho.

Musím ale uznat, že tak do půlky hra opravdu odsýpá. A to díky tomu, že ve hře není úplně tolik lokací a nejsou ani nikterak rozsáhlé, proto ve hře není dvojklik na rychlý přesun postavy, aspoň teda mne se to nepodařilo vyvolat. Někdo to může vidět jako zápor, ale mne to nevadilo. Díky tomu i hra patří mezi takové ty jednodušší adventury, které vás zas úplně tolik nepotrápí, i když pár puzzlů mohou být ošemetný.

Pixelová grafika se opravdu vyvedla a tohle jsou přednosti, které dokážou potěšit. Ale ten příběh. Ze začátku se to vyvíjí opravdu slibně, ale jakmile se do toho začne motat mystično a takový prvky, tak mne to spíše zmátlo a hra mne začala celkem nudit. I když námět vypadal slibně, to provedení se už moc nepovedlo a ke konci už hra opravdu je zvláštní a tahle část mne fakt nebavila. Občas i to chování postav nebere moc hlavu a patu. Ale jasně, snaží se to o určité napětí, ale jde to i lépe.

Každopádně na jedno zahrání je to fakt v klidu adventura. Určité pasáže a prvky by se mohli zalíbit, ale za tu cenu určitě najdete lepší adventury.

Pro: pixelová grafika, Kathy, začátek hry má dobrý spád a námět

Proti: zakončení hry, mystický prvky, občasné chování postav a dialogy, vyšší cena na úkor délky hry, některé puzzly

+8

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

  • PC 75
Tak konečně se mi podařilo nalodit se na tuhle výpravu a zažít ji na vlastní kůži.

No hned na začátku musím říct, že hra mne celkem bavila. První část byla trochu nudnější, ale jakmile se dostanete na loď, tak v týhle části se opravdu dost vyskytují jumpscary, které jsou dobře udělané a hra dostane dobrý spád.

Jenže pak se tempo zase zpomalí a tak už to bude do konce jako na houpačce, kdy někdy dojdou zajímavé pasáže a někdy nudnější. Je škoda, že si hra neudržela konzistentní tempo, určitě by to tomu prospělo. Ale příběh jako takový mne celkem bavil, ale zase není to úplně nic originálního, ale jako vymyšleno to bylo zajímavě.

Co se týče hratelnosti, tak ta se moc nepovedla. Můžou za to i pohledy kamer, které se přepínají a někdy dost nešikovně, naštěstí v důležitých pasážích kamera je ok, takže se to týká jen při pohybu postav. Stejně tak jako QTE, kterých není zas tolik, ale některé zvláště ty, kde mačkáte určité tlačítka jsou fakt špatný a musíte se opravdu hodně snažit aby jste to splnili jak chcete. To trochu i kazí zážitek jelikož i kvůli tomuhle to může dopadnout hůř než myslíte.

Ale jinak je to fajn, hra určitě navádí ke znovuhratelnosti a tady mi to nevadí a určitě aspoň jednou znovu je to potřeba projít protože možností a rozhodnutí, které mají dopad je tu celkem dost a to se cení.

Grafika je stejná jako u ostatních her tohoto studia, tam není o čem. Mne se grafika líbila i když některé animace postav jsou dost krkolomé zvláště v akčních pasážích působily pohyby dost divně.

Jinak pokud neholdujete trochu béčkovějším příběhům a QTE hrám, asi vás tento počin nepřesvědčí o tom, že je to něco co si musíte zahrát. Ale pro lidi jako jsem já by to mohlo posloužit. Hra není zas tak dlouhá, jen pozor, cena je pořád celkem dost vysoká, je lepší to vychytat ve slevách, bundlech apod.

Pro: postavy, příběh, znovuhratelnost, rozohdnutí mají dopad, první půlka má hororovou atmosféru, loď je dobře udělaná

Proti: nešikovná kamera, ovládání, QTE, příběh ke konci už působí odfláknutě

+7

Twelve Minutes

  • PC 70
Po seriálu Za Rozbřesku, kde hlavní představitel prožívá ten samý den dokola, jsem dycky si chtěl zahrát i hru s takovým námětem a po dlouhém čekání jsem se i díky výzvě k ní dostal.

No, řekněme si to narovinu, mohlo to dopadnout i lépe, ale i hůře. Co určitě stojí za pochvalu jsou 3 hlasy herců, kteří propůjčili své hlasy postavám. Ne, že by teda jejich výkon byl na Oscara, ale je fajn slyšet Dafoův hlas. Je pravda, že Maccavoye jsem fakt nepoznal, ale co se týče tohohle aspektu, to bylo na jedničku.

Jenže teď se dostáváme k samotnému hraní. Hrál jsem to na ovladači a ovládání se relativně dalo, nic spešl ani nic co by mne otravovalo, prostě takový standart, hlavní postava dělala to, co jsem po ní požadoval a to svůj účel spnilo. Co byl ale problém, tak jsem narazil na jeden bug, kdy se jedna postava chtěla dostat přes mne, když jsem ležel na zemi a to se muselo vyřešit jen vypnutím a zapnutím hry naštěstí, ale to mne moc nepotěšilo.

A taky mne nepotěšil ten aspekt té opakující se smyčky. Na jednu stranu jsem se těšil, co nového objevím, ale na druhou stranu, když už jsem procházel více příběhem a trochu tušil, co by se mohlo dít, mne to začalo trochu rozčilovat. Zvláště pokud uděláte nějakou věc blbě, zase se vrátíte na začátek a musíte všechny úkony, které jste dělaly předtím, znovu celé opakovat. A to bylo celkem frustrující, jelikož občas těch úkonů nebylo málo. Zvláště když jsem se zasekl a nevěděl jsem jak dál, tak jsem musel zkoušet všechno možný a už chápu tu délku hry, protože jinak by se to dalo zvládnout za daleko menší hrací dobu.

Ale asi chci moc, přece jenom hra je o opakujícím se dnu a to splnila. Příběh mne tolik neoslnil a i když jsou různý konce, bohužel ve mne nedokázal vyvolat pocit, abych si to potřeboval zahrát znovu. Proto to hodnotím jako takovou dobrou jednohubku, ale upozorňuji předem, že je lepší si počkat na slevu protože tahle hra za 20 Euro opravdu nestojí. Bohužel.

Pro: zajímavý námět, pohled zeshora, dabing

Proti: cena, občas frustrující, obsahuje bug, hra se dá dohrát za relativně krátkou dobu, příběh není tak poutavý

+8

A New Beginning

  • PC 75
Musím říct, že hra nevypadala z ukázek úplně tak lákavě. Jenže pak jsem ji koupil v balíčku s dalšími hrami a vycházela na euro, což byla opravdu fajn cena a řekl jsem si proč ne, zkusím zase nějakou adventurku.

No co se týče příběhu, tak ten mne dostal. Nejsem úplný fanda ekologických story, jenže tahle o konci světa byla opravdu zajímavá a musím říct, že od začátku do konce jsem příběh fakt hltal a bavil mne. Hra obsahuje i takový twist na konci za což určitě dávám palec hore, z tohohle hlediska je hra fajn.

Akorát bohužel to nestačilo. Zbytek hry moc úplně nefungoval. Jako dabing byl fajn, u puzzlů máte možnost tlačítka přeskočení, takže i to je fajn, že když se dlouho trápíte, můžete to přeskočit. Ale prostě celkově hra puzzlema, dialogy moc úplně nezaujala. Neříkám, že je to hrozná nuda, ale občas se právě do té nudy dostanete. Jsou tam pasáže, které jsou zbytečné a moc nejsou zábavný.

K tomu připočítám fakt, že jsem se setkal s pár blbými bugy, kdy mi i hra spadnula dvakrát do Steamu. Je to škoda, ale naštěstí jsem hru neměl za plnou palbu, to by mne fakt naštvalo. Ale jelikož jsem poučen z dob minulých, ukládat si adventuru na každém kroku je prostě povinnost.

Takže když si to shrneme, není to zase tak špatný počin, který má hezký grafický zpracování a některé zajímavé prvky jako komiks nebo ovládání, ale určitě Daedalic Entertainment mají se co učit, aby další hry byly lepší, ale doufám že jsou protože i tak mám v plánu se jim podívat na zoubek.

Pro: nezvyklý příběh, komiksové vsuvky, hezká grafika, dobrý ovládání, puzzly se dají přeskočit

Proti: nudné dialogy, puzzle nejsou úplně originální, hra ztrácí náboj, setkal jsem se s bugy

+10

Broken Sword II: The Smoking Mirror

  • PC 85
Další z rodu adventurních klasik pokořena. Její původní díl byl opravdu zajímavý kousek, tak jsem musel se vrhnout do druhého dílu a zase jsem byl překvapen.

Hned od úvodu se jede z ostra a musíte se vypořádat s ohněm, pavoukem a dalšími patáliemi, do kterých se zase George dostal. Ten chlap je fakt smolař, nejdříve výbuch v kavárně a teď toto. Jako v předešlém díle, zase na vás dýchne krásně malovaná grafika, skvělé animace postav, cut scény, prostě vše i dneska vypadá opravdu skvěle. Tohle je opravdu v tomto skvost a krásně se hra hrála.

Jasně, trpí občas neduhy jako jsou pixel hunting, není to tak hrozný, ale občas jsem musel využít ve hře nápovědu aby mi ukazovala popisky předmětů na obrazovce, jelikož ten blbý javorový sirup jsem prostě nemohl najít. Jinak s grafikou jsem neměl problémy a dokonce jsem ani nenarazil na žádnej bug.

Co se týče hádanek, tak hra potrápí až ke konci spíše, hlavně bažiny a poslední část hry je více hádanková. Jinak se mi na hře hrozně líbí, jak vše se tak nějak dá v pohodě pochopit a nejsou tu ani šílené kombinace předmětů, ale naopak vše tak nějak dává celkem smysl. To by se mohli kdejaké adventury učit.

Příběh je dobrodružný a obsahuje tajemství o máyovcích, vlastně mne to ani nepřekvapuje, ale tohle téma bylo obzvláště oblíbené, sice se Indiana Jones nekoná, ale mne to nijak neurazilo. Já si to užíval. A hra není ani nikterak hodně ukecaná, jako obsahuje dialogy, ale vše je toho tak akorát.

Obecně se dá o hře říct, že je fakt fajn. Kdejaké adventury by si z této měli vzít příklad a brát ji jako takový odraz od toho jak by to mělo v některých věcech opravdu vypadat. Já nemám co vytknout, já si to užil a hlavně jsem se opravdu bavil.

Pro: grafika, animace, vše je krásně nakreslené, hra není nikterak ukecaná, délka tak akorát, George je zábavná postava, hratelnost za druhou postavu

Proti: občas pixel hunting

+17

Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 20th Anniversary Edition

  • PC 80
Jelikož jsem originál nehrál a nemohl jsem si nevšimnout popularity téhle série, tak jsem rovnou naskočil do HD verze a upřímně to bylo vcelku rozporuplná seznamka, která ale skončila happyendem.

Jakožto hráč adventur, tak mou povinností je doplnit vzdělání ve hrách, které nějakým způsobem ovlivnili tento žánr a hra Gabriel Knight je s tímto žánrem často skloňovaná. Takže nezbývalo než si hru obstarat a vrhnout se do ní.

I když jsem originál nehrál, tak jsem viděl screeny samozřejmě a porovnání mne celkem dostalo, HD verze je opravdu udělána hezky. Grafika je fakt pěkná, postavy jsou taky fajn, jenže ani tato hra se nevyhnula některým bugům. Stalo se mi, že třeba Gabriel vstal z postele a začala se mu protáčet hlava jako kdyby byl na kolotoči, občas mizely postavy, předměty, ale naštěstí to nebylo nic, co by ovlivnilo průchod hrou, takže tyhle kosmetický vady moc nevadí, ale i tak by člověk čekal, že to neuvidí, ale v pohodě.

K dabingu postav nemám co říct, originální dabing jsem neslyšel a tento byl v pohodě. Jasně, Gabriel může mít ze začátku nezvyklý hlas, ale zvyknete si velice rychle a zbytek postav taky úplná pohoda a celkové provedení dabingu se mi líbilo, ani na mne nepůsobilo, že by si to některý herec jen tak odbyl.

Ale teď už k tomu nejdůležitějšímu a tím je příběh. Já musím říct, že mne vcelku zklamal. Nebyl špatný, to vůbec ne, ale čekal jsem teda více, větší temnotu a lepší vyústění, jasně voodoo tematika je zajímavá a neobjevuje se ve hrách tak často a některý momenty jsou hororovější a napínavý, ale celkově to na mne nepůsobilo ani jako thriller. Asi za to může i občasné odlehčení a volba hudby, která jednak byla skvělá, ale na druhou stranu se mi moc do pozadí nehodila. Ale já tomu prd rozumím a proto nechci tím nikoho naštvat, jen dávám svůj pohled. Jinak hra obsahuje hodně dialogů a je vcelku ukecaná, každý rozhovor obsahuje opravdu hodně témat a to mám rád a to jsem si užil. Celkově ani nějaké šílené kombinace předmětů tu neproběhly a vše se dá tak nějakým způsobem pochytit až ale u některých puzzlů, tam je to prostě ostrý a u některých jsem se zapotil.

Ale za to dávám hře palec nahoru, hra není pro úplné začátečníky a nemaže se s vámi, ale co je výhoda, že když něco zapomenete, hra se nezasekne, ale dovolí vám se vrátit zpátky na místo a udělat ten danej úkon. To mne opravdu překvapilo a bylo to fajn.

Takže ve výsledku jsem byl opravdu rád za tuhle zkušenost, ale jak říkám, nejspíše se už k týto adventuře nevrátím. Příběhově je to fajn a temnější zápletky vyhledávám, ale celkový zpracování není moc pro mne, ale chápu, proč je tahle série tak oblíbená, hra se hrála dobře a odsýpala a neztrácela tempo, naopak čím víc jste se blížili ke konci, tím to bylo zajímavější.

Pro: voodoo tematika, dabing, jedna z těch těžších adventur, není úplně krátká, zajímavý soundtrack, ke konci hra nabírala na atmosféře

Proti: pro někoho to může být těžký, grafické bugy, celkem vysoká cena

+11

The Walking Dead: The Final Season - Episode 4: Take Us Back

  • PC 90
Konec dobrý, všechno dobré. Po zhruba odehraných 50ti hodinách celého univerza jsem odcházel od hry spokojeně.

Jasně, někdo by mohl namítat, že ten konec je moc americký, ale víte co? nejlepší je si to zahrát a počkat, jaké emoce se objeví u vás.

Protože hra jako celek je opravdu skvělej zážitek, když jdete epizodu po epizodě, opravdu hra umí zaujmout a dokážete si k postavám udělat city. Hra dokázala ve mne vzbudit, vztek, lítost, smutek, pobavit mne a to je známka toho, že jsem se u toho bavil.

Co se týče Final Season tak tvůrci zvolili pomalejší rozjezd, chvíli trvá než se k něčemu dopracujete a než se začne něco dít, ale jakmile dojdete do toho bodu, tak vám dycky vyrazí dech nečekanou situací. To se mi hrozně líbilo a to na tý sérii opravdu mám rád. Nečekané setkání se tu taky uskuteční, ale nerad spoileruju takže o co konkrétně jde, to si zjistěte sami.

Ve výsledku poslední část Final Season dostane opravdu grády a je to fakt akční konec, kterej se mi líbil a já celkově byl i s rozhodnutími spokojen.

Co naopak mne trochu vadilo, bylo ovládání. Ne, že by se upustilo od QTE, ale akční pasáže už ovládáte v duchu akční hry, takže si mrtváky zabíjíte sami zmáčknutím dvou tlačítek(kláves) a musíte s postavou se pohybovat a utíkat. Ne, že by to nebylo oživení, ale bylo to celkem nešikovný, dost jsem umíral, ale naštěstí pokračujete od bodu, kdy se vám to nepovedlo a to bylo jediný plus. Raději to měli tvůrci nechat na QTE a nesahat do toho, akorát jsem byl z toho zmaten.

Ale celkově dostala Final Season péči, graficky je to fajn a opravdu rozhodnutí jsou tu těžká a jasná, takže pěkně vám to hra dát sežrat, pokud jste se rozhodli nějak jak jste nechtěli. Bylo to fajn, to mi vůbec nevadilo.

Takže ve výsledku jsem opravdu rád za ty strávený hodiny, byl to zážitek a rozhodně hra vás nutí ke znovuzahrání, protože najdete spoustu situací, kde by jste se chtěli rozhodnout jinak a to se prostě musí zkusit.

Pro: emotivní příběh, rozhodnutí, Klem, návrat jedné postavy, která měla dobrej průběh, vylepšená grafika

Proti: akční pasáže hrajete sami a je to divný, pomalejší rozjezd, občas některá rozhodnutí nejdou ovlivnit, občas se některé postavy chovají divně, bugy tu pořád jsou ale jen kosmetického rázu

+8

The Walking Dead: A New Frontier - Episode 5: From the Gallows

  • PC 90
Ok, tak tady se budu oproti jiným lišit. Jenže nemůžu si pomoct, ale já jsem ze třetí sezony opravdu nadšený.

Prvně co hned po zapnutí vás trkne do oka je vylepšená grafika i mechanismy. Jo tohle už vypadá opravdu dobře a taky se to tak hraje. Neměl jsem žádný problém s ovládáním a ani jsem si nevšiml nějakých otravných bugů jako v minulých dílech.

Každopádně se tu podíváme na jiný příběh i postavy, ale stará dobrá Klem se tu vyskytuje, jen si za ni v týto sezoně nezahrajeme a já musím říct, že mne to opravdu nevadilo. Bylo fajn ji vidět zase z jiné perspektivy. Hlavní postava Javi je sympoš a opravdu se mi líbilo, jak jeho postupný vývoj gradoval a měl smysl. Líbilo se mi, že u něj když jste udělali rozhodnutí tak většinou šlo vidět.

Jasně, zase je tu ten klasický problém, že velké věci prostě neovlivníte, ale musím říct, že hra vás některými momenty opravdu překvapí a ledasco jsem fakt nečekal. A kdo došel až sem, tak podle mne nemůže být tímhle zaskočen a překvapen. Já to bral tak jak to je a líbilo se mi to. Příběh odsýpá, má drsný momenty a potkáte se s pár opravdu zajímavými postavami. Zase musím říct, že mne tu žádná postava nevadila ani neštvala a zase mne to potěšilo.

Délka hry je prostě standartní, není to jak u předchozích dílů, ale o to víc právě příběh nemá tolik hluchých míst jako v druhé sezoně a někomu se může zdát, že je více akční, ale tuhle změnu já opravdu rád uvítal a aspoň máte pocit, že se neustále něco děje.

Opravdu mi přišlo, že na tomto díle si dalo Telltale záležet oproti druhé sezoně a trochu se to příbližilo v mých očích k perfektní jedničce a velice rád si tento příběh užiju znovu. Ale samozřejmě, pokud jste odpůrce takových her, tahle sezona vás nepřesvědčí o opaku. Ale celkově si to hraní postupných sezon opravdu užívám a tento svět má opravdu spoustu skvělých story, které vám nabídne a stojí za to se stát součástí světa nemrtvých.

Pro: postavy, příběh, některá rozhodnutí, některé momenty v příběhu mne opravdu dostaly

Proti: graifka by mohla být v některých lokacích ještě lepší, délka hry, důležité části příběhu neovlivníte

+10

The Walking Dead: Michonne - Episode 3: What We Deserve

  • PC 75
Zas takovej propadák to nebyl. Nechci tvrdit, že je to boží, ale jako jednohubka to opravdu funguje.

Michonne je skvělá postava, bavila mne i v seriálu a baví mne i tady. Nakoukneme blíže do její minulosti a seznámíme se s dalšími postavami. Tady musím říct, že postavy mne zaujaly, všechny byly jiné a bavili mne. Ani o jedný nemohu říct, že by mne iritovala a za to skládám poklonu.

Co mi ale hrozně vadilo, byly flashbacky, které se postupem času prolínají i do reálného času. Bože, to bylo utrpení. Nejde o to, že tam byly, ale to jejich provedení a právě načasování se moc nehodilo. Mělo to i vzbuzovat temnější atmosféru, jenže spíše to vzbuzovalo nechuť a akorát to zdržovalo.

Hra bohužel ale obsahuje pár bugů, což prostě u této značky a Telltale se stává, ale nic kvůli čemu bychom nemohli pokračovat dále. Grafika už je trochu lepší oproti předchozím dílům, takže za snahu dávám plus.

Ve výsledku to není vůbec špatná jednohubka, která obsahuje dobrý momenty a hlavně i vzhledem ke kratší hrací době máte pocit, že rozhodnutí opravdu zde mají dopad a smysl.

Pro: postavy, rozhodnutí mají opravdu smysl

Proti: hra má bohužel bugy, flashbacky jsou otravné

+6

The Walking Dead: Season Two - Episode 5: No Going Back

  • PC 80
Tak tedy druhá sezona není špatná, ale jako většina pokračování to měla těžký, zvláště když první díl nastavil tak vysokou laťku.

V druhé sezoně jsem si moc postav zvláště neoblíbil, jediná Jane byla v klidu a nepočítám rambici Klem, zbytek mne opravdu nenadchl, ani jeden navrátilec jelikož v prvním díle jsem ho fakt nemusel.

Hra bohužel obsahuje více hluchých pasáží a ani část v pevnosti nebo spíše skoro vězení mne taky nějak moc nenadchla. Záporák byl fajn. Díky tomu hra pořád umí šokovat situacemi, které člověk moc nečeká. Ale ani tohle to nezachrání.

Každopádně konce týhle hry jsou pořád srdceryvný a ani tady to není vyjímka.

V konečném výsledku druhá sezona není špatná, pořád umí nabídnout některé zajímavé pasáže, jenže pro mne více převládá trochu pocit nudy a nezáživných postav. Ale pořád se jedná o dobrý počin Telltale i vzhledem k délce hry, která byla ucházející.

Pro: některé momenty v příběhu, délka, Klementine

Proti: skoro všechny postavy mne nebavily, důležité rozhodnutí nemají takový dopad

+7

The Walking Dead - Episode 5: No Time Left

  • PC 95
Hodnocení se týká všech dílů první sezony.

Ne, že bych tuhle hru hrál poprvé, ale už uběhl nějaký čas a je na čase si to všechno zopakovat a samozřejmě se dostat i na další epizody, které jsem nehrál. A jelikož na Steamu jsem vychytal opravdu dobrou cenu téhle série, tak to by nebylo, abych se na to hned nevrhnul.

Asi tu nebudu popisovat všechno, co už je v ostatních komentářích, protože prostě tahle hra opravdu po sobě něco zanechala a opravdu je to skvělý dílo, aspoň tahle první sezona, uvidíme co další.

Pokud bych měl napsat proč vlastně tak vysoké hodnocení, tak je to kvůli tomu, jak se to hraje a jak je ta hra opravdu skvěle napsaná. Tohle je prostě takové to dílo, které vám vyrazí dech, vše je tu promakané i když nemáte znalosti předlohy, vůbec to nevadí, příběh vás opravdu vcucne a vy se stanete součástí skvělého světa a postav. Hlavní postava je jedna z mých nejoblíbenějších ze všech her, Lee je prostě legenda. A proč? No to si musíte zahrát, aby jste to pochopili.

Samozřejmě, teď netvrdím, že to musí hrát každý. Pořád je to Telltale, ale v tý nejlepší formě a jsou tu adventurní prvky, QTE a rozhodnutí a pokud to někoho nebaví, pořád si myslím, že ta hra není pro něj. Ale pro fandy těchto žánrů je to opravdu povinnost se stát součástí téhle výpravy.

Ale netvrdím, že je to dokonalost. Jsou tu i negativní věci. Třeba mne hrozně štvalo, že některé dobré postavy, které si oblíbím, dycky umřou a ty, co mne nebaví tak jsou s vámi až do konce. Některé rozhodnutí jsou prostě blbý, nemůžete být tak nějak rozumný, buď musíte udělat extrémně špatné rozhodnutí nebo úplný opak oproti tomu. S tímto si tvůrci mohli více pohrát, je to takové do očí bijící že buď někoho musíte např. zabít nebo ho opustit, občas nejsou takové ty normální rozhodnutí. Kolikrát se i nějak rozhodnete rozumně nebo se o to snažíte, ale hra vám to dá sežrat i tak. Občas je to prostě frustrující, ale o to více je kladen důraz na znovuhratelnost i kvůli těmto případům bych řekl. Akorát zase jako dycky, takové ty důležité okolnosti ve hře prostě nezměníte a někdy na mne důležité situace působily, že jsou až zbytečně moc, kolikrát by tam takové extremní případy nemuseli vznikat, ale chápu, že je kladen důraz na napětí. A jelikož už od Telltale mám něco nahráno, pořád se bavíme o stejných mechanismech a všem ostatním, ale to tak prostě je u těchto her.

Každopádně jsem rád, že jsem si zase připomenul tuhle parádu a těším se na další dobrodružství, kde mrtvý ožívají a lidi jsou kolikrát horší než ti mrtváci.

Pro: příběh, propracovanost postav, Lee, dechberoucí jízda, hrozně emotivní konec, ve slevě dostanete hodně muziky za dobrý peníz

Proti: některá rozhodnutí, někdy jsou QTE frustrující

+11

Batman: The Enemy Within - Episode 5: Same Stitch

  • PC 90
Když jsem zapínal druhý díl, opravdu jsem čekal trochu lepší zážitek než v předchozím díle a byl jsem překvapen. Ano, tento díl obsahuje i spoustu neduhů, ale mne to tolik neočernilo a určitě se do příběhu vrátím. A co že je tu vlastně špatně?

Inu, hra je cenově na tom stejně jako předchozí díl, ale kupodivu obsahuje i o trochu více herního času než předchozí díl, ale pořád se bavíme o dost vysoké ceně i vzhledem k tomu, že tohle dílo už má časově něco za sebou. Taky je tu problém, že jsem tu narazil na jeden dost otravný bug kvůli kterému jsem musel odpojit ovladač a jednu minihru udělat pomocí klávesnice a myši. A nejen ten, těch bugů je tu prostě více no, za tu cenu co si budeme, to každý nerad vidí a občas to i otravuje.

Ale jinak jsem neměl problém. Fakt se mi to hrálo dobře a příběh dobře graduje a řekl bych, že oproti prvnímu dílu, tak rozhodování tu má opravdu na některé věci velký dopad. Můžete se vydat různými cestami a jako hra mi dopadla né uplně podle mých představ, takže ne všechny rozhodnutí vedou tam kam chcete, což určitě vzbuzuje znovuhraní, do kterého se pustím.

Akorát co by mohl být problém tak právě i některá rozhodnutí v příběhu. Zase Telltale to vypráví dle sebe a to může způsobit, že ne všichni s tím mohou souhlasit a ne každému se to může líbit. Protože tento příběh je fakt jiný a je tu i více zahrnutá postava Bruce Wayna než Batmana a ne každému to může vyhovovat. A taky, že ne vše je úplně vysvětleno a osudy ostatních postav jsou nedodělaný a vlastně nevíte u některých, co se stalo a proč se některé začali chovat jinak. A v jednom momentu mne i ty rozhodnutí trochu iritovala, protože právě jsem chtěl trochu jiný průběh, ale díky tomu hra nabrala na dost velkých obrátkách a atmosféra dost zhoustla a to mne zároveň i překvapilo, takže ve výsledku jsem s tím takový problém neměl, ale chápu pokud někdo tohle bude hodnotit negativně, každý má ten vkus jiný.

Ale jelikož jsem fanda, tak tohle je prostě hra pro mne a já jsem rád, že jsem nedal na svůj první dojem a zase jsem si prožil další příběh netopýřího muže.

Pro: příběh, postavy, delší než první díl, temná atmosféra, rozhodnutí mají dopad a občas je těžký si vybrat, znovuhratelnost

Proti: ne všechny rozhodnutí vás dostanou tam kam chcete, vysoká cena, hodně bugů, ne všechny osudy jsou vysvětleny a některé chování postav jsou taky bez vysvětlení

+5

Batman: The Telltale Series - Episode 5: City of Light

  • PC 85
Něco si musíme říct hned na začátku. Pokud vám nesedí hry od Telltale, nečekejte, že se to u této značky změní. Ano, je to Batman, ale pořád je to interaktivní film se spoustou QTE a minimem hraní a stejným vzorcem, jako vždycky.

A musím se taky s něčím přiznat. Co se týče Batmana, tak jsem opravdu velký fanda této série i co se týče filmů, her, čehokoli. Tam, kde je Batman, tam chci být i já. Jenže dlouho jsem tento titul odkládal. Po dohrání Walking Dead a her Batmana, to na mne působilo, že nic dobrého mne tady nečeká a jak já se spletl. Ale prosím, berte mne s rezervou protože jsem fanda jak Telltale, tak i Batmana, takže já se na tohle fakt těšil a jsem rád, že jsem to udělal.

Ale než se dostaneme k příběhu, tak prvně je potřeba si hru nějak obstarat. Jenže ta cena, zase je to 15 euro jako u každého titulu od Telltale a jako i přes mou oblibu těchto značek, je to fakt vysoká cena za 5 epizod. Vzhledem k tomu, že mne to trvalo asi nějakých 7,5h což jako není zas tak hrozný, ale mohlo by to být určitě lepší, tak je opravdu na zvážení, zda se to vyplatí. Spíš bych řekl, že je lepší vychytat nějaké slevy jako třeba se podařilo mne, kdy jsem oba díly vychytal s né uplně markatní slevou, ale aspoň minimální tam byla. Ale takhle si opravdu tahle hra nenajde nové příznivce, ale spíše schytá kritiku hned na začátku.

A co se týče hraní nebo spíše koukání na příběh, tak já se opravdu bavil. Příběh je skvělý, je jiný než co znáte z předloh a dokonce se tu dostane i na Bruce, což opravdu jsem rád, že máte možnost i na některé zajímavé momenty s touto postavou. Jako každá jiná hra Telltale, tak i tady máte určitá rozhodnutí. Některé jsou opravdu zajímavé a některé nemají tak markantní dopad, jak se zdá, ale jsem rád, že tam je aspoň něco, co vás donutí ke znovu hratelnosti. Proto určitě oba díly projdu znovu, abych viděl jak moc se vše změnilo, ale jasně, konec a některé momenty se prostě nezmění, ale to tak prostě je a mne to nevadí.

Jinak hraní takové, tady moc není. Je to opravdu z velké části interaktivní film a občas tu hrajete za Batmana, ale spíše mačkáte QTE, které mohou být i otravné, ale jsou i fajn. Každopádně nemá smysl se zabírat i nad bojovým systémem, nad systémem odhalování stop a ostatních prvcích protože je to prostě jako u každé Telltale hry. Buď vám to bude sedět nebo nikoli. Tahle hra ničím nevybočuje a nedělá nic jinak. Jestli je to dobře nebo špatně záleží čistě na vás jak se k tomu postavíte. Dokonce i grafika je pořád stále komiksová, ale co si budeme, mám rád, když Batman dostane více komiksového feelingu a tady to sedí.

A co musím vyzdvihnout, tak jsou postavy. Harvey Dent je tu jeden z nejlepších Dentů jakého jsem kdy viděl a jeho příběh mne fakt dostal. A ostatní postavy dostávají taky dobrou péči a z tohoto hlediska hlavně co se týče záporáků, dostane dobrou nálož s napětím a skvělými momenty a to dokazuje, že Telltale vyprávět příběhy opravdu uměli a proto jsem dycky jejich hry hrál.

Čili když si to shrneme, tak pokud vám, co jsem popsal nic z toho neříká, ale máte rádi Batmana, stejně nebudete nijak ohromeni. Příběh je originální a svůj, ale asi vás vše ostatní bude iritovat i to, že občas je ve hře nějaký ten bug. Ale pokud nejste normální jako já, budete nadšeni a užijete si příběh, který si určitě dám znovu a jsem rád, že jsem této hře dal šanci. Je škoda, že hra má jen dva díly a více už se od Telltale Batmana nedozvím, ale na druhou stranu, vše nemůže být, tak jak chci.

Pro: příběh, některé rozhodnutí v příběhu, záporné postavy, Bruce, QTE

Proti: některé QTE, některé rozhodnutí v příběhu nemají takový dopad, délka hry, vysoká cena, grafika a ostatní mechanismy se od jiných Telltale her neliší

+4

Detektiv Kurzor

  • Browser 75
V dřívějších dobách, když se objevila česká adventura, tak člověk se těšil na ten skvělý dabing a co si na něj vývojáři nachystali. V dnešní době narazit na dabing v adventuře, je jako vytáhnout z balíčku hokejových karet obrovský hit nebo narazit na tisícovku na chodníku. A díky databázi jsem objevil tuhle hru, kterou jsem si hned zamiloval a to díky skvělému dabingu.

Adventury hraji opravdu dlouho a dlouho se mi nestalo, aby mne hra vtáhla díky dabingu jako tahle. A taky jsem koukal na to, že hra je opravdu zadarmo a opravdu si s tím někdo dal práci. Není to jen na rychlo splácaná hra, ale dává smysl, dobře se hraje a je opravdu nenáročná a člověk si od ní oddechne a opravdu mi připomíná ty staré dobré adventury, které člověk hrál na odreagování a chtěl i díky ním potrápit mozkové závity.

Pár hádanek tady je a já jsem nemohl odolat a musel jsem některé dodělat. A stálo to za to. Hra je příjemně dlouhá, není otravná a netvrdím, že bych si klidně dal i delší verzi, jenže pochybuju, že pořád by u hry byl ten status free.

Samozřejmě, že hra má i mínusy, ale nebudu to hanit, když je to zadarmo. Netvrdím, že díky tomu je hra dokonalá, ale rozhodně pokud máte rádi adventury, tak tento kousek by vám neměl uniknout.

A právě díky tomu to beru tak jak to je a pokud se někdy objeví další případ detektiva Kurzora, chci být u toho.

Pro: detektiv Kurzor, bavili mne minihry, perfektní dabing, nenáročnost, případy mají skvělý nenásilný námět

Proti: délka, pozadí, modely postav, odklikávání dialogů, o hře už není slyšet a je to škoda

+17

The Wolf Among Us - Episode 5: Cry Wolf

  • PC 75
Hru hodnotím jako celek, hodnocení po epizodách nedělám.

Wolf Among Us mi dost unikalo, kdysi v pradávných dobách jsem se setkal s prvním dílem, ale ani už nevím, proč jsem hru nedokončil. Takže bylo na čase to napravit.

První epizoda byla moc fajn, dokázala vtáhnout do opravdu zajímavého světa a začala postupně ukazovat, co hra nabízí. Hned na začátek zmíním, že komiksovou předlohu opravdu neznám a dost mi hra připomínala seriál Once Upon a Time, ale jen postavami. Jinak je fajn, že hra má temnější atmosféru a příběh. Grafika obstojí i v dnešní době, akorát horší je to s herními mechanikami. Hra je opravdu více interaktivní film a toho hraní jako takového si moc neužijete, párkrát postavu povodíte, občas si kliknete na nějaký předměty, ale více méně sledujete dialogy a vrhnete se do akce pomocí QTE.

Vůbec mne to nějak nevadilo, příběh byl totiž opravdu dobrý. Telltale umí vyprávet příběhy. Ale i tak hrá má spoustu nedostatků. Za prvé je hodně krátká. Ať se na mne někdo nezlobí, ale 15 euro za 5 epizod, kde některé se vlezou do hodiny a snad jedna má přes hodinu a půl, není úplně velké lákadlo. Když k tomu připočtete fakt, že rozhodnutí, na kterých hra stojí nemají takovou váhu, jak by si člověk přál. Ano, v některých momentech si musíte vybrat kam jít dřív, ale i tak se doberete ke stejnému konci, což je trochu smutný. Ale netvrdím, že v některých momentech jste napjatí a hra si udržuje atmosféru.

Další problém spočívá v tom, že skoro v každé epizodě je stejný vzorec průběhu. Dialogy, pak vám někdo stoupí do cesty, tak se s nim pocucháte a zase jdete v příběhu dál. Jasně, občas vstoupí do toho nějaké to rozhodnutí, ale to je právě vše. Čekal bych trochu více, je to škoda protože svět je opravdu zajímavý a zvířata mají co nabídnout. Šerif Bigby je ale skvělá postava, ostatní postavy jako např. Colin, Sněhurka nebo dokonce i Mary, která se objeví a i ostatní jsou opravdu dobře napsaný postavy a je škoda, že příběh nepokračuje dál, opravdu ten svět má co nabídnout.

Proto si myslím, že hra nedokáže zaujmout širší publikum, ale jen fandy adventur nebo interaktivních filmů. Já se bavil, ale některé momenty mne trochu nudili, občas to ztrácení tempa je škoda, ale ve výsledku to opravdu takový průser nebyl, ale Telltale umí vyprávět lepší příběhy. Každopádně hra může za to, že se určitě mrknu na ostatní projekty Telltale Games.

Pro: hlavní postava, svět jako takový, vedlejší postavy, atmosféra, komiksový feeling

Proti: cena, QTE - jsou nic moc a hodně se objevuje klávesa Q, hra je moc krátká, některé epizody jsou nudnější, absence dalších dílů

+12

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PS4 100
  • PS5 --
2 roky. Tolik jsem strávil času s touhle hrou, ano někteří si říkají proč tak dlouho? Ani sám nevím, prostě jsem nějak ve volných chvílích chtěl prozkoumat, co se dá a dát tomu opravdu šanci. Dokonce tahle hra může za to, že jsem tehdá podstoupil upgrade své konzole na novou generaci konzolí. A byl jsem za to rád.

Tento komentář nebude klasickýho typu, protože když se člověk podíve, kolikrát si tu hru lidi otevřeli, kolik je tu diskuzí a hodnocení a všeho, nemá smysl to rozebírat. A po přečtení některých opravdu skvělých komentářů nemá smysl něco říkat, stejně už neřeknu nic navíc, vše již bylo napsáno. Spíš jen dodám, že hru jsem hrál od prvního vydání a celé 2 roky jsem prožil s upgradama a musím říct, že chápu její oblíbenost a musím jen poděkovat CD Projektu, že udělali něco takového a dali si tu práci aby ji nadále udržovali. Horko těžko se to bude nějakým způsobem překonávat protože každá hra, která by měla být nástupce bude srovnávána a to je opravdu těžký úkol, který není sice nereálný, ale kdo ví.

Takže spíš jsem chtěl říct jen zajímavost a čas, který jsem se hrou strávil a vyjádřit jí hold. Rád si ji i za dalších 20 let doma vystavím a zahraju až zapomenu na všechny ty emoce a strávenej čas, kterej jsem u hry strávil.

Pro: -

Proti: -

+16

Sleeping Dogs

  • PC 85
" Why don´t you have a porkbun in your hand?!"

Tak jsem dal na rady prodavače porkbun a vzal jsem si tohle dílo do ruky. A že to byla jízda. Ale jako každá jízda, tak i tahle má své pro ale i proti a já se pokusím to vysvětlit aniž bych někoho naštval.

Co na týhle hře opravdu mám rád, tak je začátek. Má to takovej dobrej feeling, že si připadám jak v akčním filmu, začíná to opravdu skvěle a hned vás hra vrhne do akce a vy si osaháte ovládání a dá se na něj po tutoriálu zvyknout. Ani není nikterak těžký, jen není ve všech ohledech perfektní. V soubojích, které jsou doménou téhle hry, to funguje na jedničku a ano, ti co znají Batmana, tak budou doma. Jenže tady to má i trochu nevýhodu a to jsem se přesvědčil v pozdějších částech hry, pokud se na vás vrhne větší banda, vy jste schopni se v pohodě ubránit a hra nepředstavuje zas takovou výzvu. Neříkám, že jsem všechny souboje prošel bez toho aniž bych dostal úder, ale není zase tak těžké je projít jednodušeji, což je zároveň i škoda, protože souboje si fakt užívám. Hlavně díky interaktivnímu prostředí je likvidace protivníků opravdu velká zábava. I ježdění je více arkádovější a díky zajímavým vozidlům dokáže být i rychlý, ale jako v každý městský akci se můžete jízdě autem vyhnout tím, že si stopnete taxik a necháte se dovést na určité místo, které chcete. A když jsme u ovládání tak i tady se nevyhneme střílení, které určitě nepatří mezi to lepší. Dodává sice hře akčnější pasáže a feeling, ale to je vše. Střílení mne vůbec nebavilo a i když je součástí pozdější části hry, musíte si zvyknout, že už se bez něj neobejdete a je to škoda, tvůrci si s ním mohli dát více záležet. Každopádně ale např. v misi Svatba tahle složka působí opravdu věrohodně a dodává na atmosféře.

Jinak příběh jako takový je opravdu filmový, perfektní a krásně nám graduje. Ale přijde mi, že druhá polovina už tak trochu vaří z vody a moc mne nějak neuspokojil ani konec hry bohužel, který by se určitě dal natáhnout a více propracovat, ale jinak s tím nemám problém, naopak. Mám rád téma dvojího agenta a Wei Shen je skvělej. Já jsem ani netušil, jaký herecký ansábl je zastoupený v dabingu a to kloubouk dolů protože tu uslyšíte opravdu spoustu známých herců.

Délka hry je adekvátní k ceně, kdy dokážete vychytat opravadu dobrou slevu a hra se opravdu vyplatí. Jen některé mise jsou jako pěst na oko, hlavně ty vedlejší. Např. když máte mise Cob Job tak to byla opravdu nuda, jde opravdu jen o výplň, kdy dojdete na místo a buď vymlátíte nebo pochytáte určité gangy a nazdar. To samé jako závody, nebo některé náhodné setkání. Bohužel vedlejšáky nejsou nikterak propracované a opravdu tu jsou jako výplň. Ale hlavní mise jsou zábavné a i když je jich dost, tak opravdu nejsou nijak dlouhé až ke konci se jejich délka prodlužuje, což je i fajn protože se díky tomu dá hra dohrát v dobrej čas. Ale ve městě jako takovém asi můžete strávit více času, protože Hong Kong je fakt perfektní, plný barev, lidí a máte pocit, že město žije.

Jinak mne hra opravdu bavila, jsem rád, že jsem mohl být součástí dvojího života Weie protože mne jako postava bavil a potkáte spoustu dalších postav a situací, kdy opravdu to působí, že život dvojího agenta v takovém gangu opravdu není pro každého a není to procházka růžovým sadem a zatlačuju slzu, že už se nedočkáme žádného pokračování ani žádných dalších příběhů, to je opravdu škoda, hra by si to určitě zasloužila.

Pro: příběh, interaktivní prostředí v soubojích a zajímavý způsob likvidace protivníků, filmovost, atmosféra, Hong Kong jako takový

Proti: souboje jsou jednodušší a nepředstavují výzvu, vedlejší mise, střílení, žádné pokračování

+12

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 85
Jak uběhl čas a člověk zestárl, tak paměť už neslouží jak předtím a já jsem si nemohl vybavit, jaký tento Maxík vůbec je. Takže jsem nažhavil Steam a jelo se.

Asi jsem teda hodně lame na takový hry, ale tenhle Maxík mi dal fakt zabrat. Úplně jsem zapomněl, že tahle hra je klasický save/load styl, který ale mne vůbec nenudil, ba naopak. Příběhově to bylo fajn, žádný nějaký velký zvraty, jelo se přímo na branku a nechyběl ani starý dobrý komiksový feeling a obrázky, které byly nadabovány a nazvučeny naprosto perfektně.

Ale co se týče hraní, tak to už bylo složitější. Jak čas pokročil, tak to na hře jde cejtit a jelikož preferuju pouze gamepad ( na klávesnici a myši už nedokážu opravdu nic odehrát) tak mi chvíli trvalo než jsem si zvykl. Ale pár přestřelek, pár loadů a byl jsem v tom.

Hra odsýpá a co je plus tak tu hrajete za další postavu, což bylo fajn oživení. Ale některé fighty byly prostě tužší a některé vůbec. Ale díky bullet-timu bylo hodně věcí i jednodušších a určitě mi připadal trochu lepší než v minulém díky, hlavně to efektivní nabíjení je supr a vůbec mi nevadilo, že díky tomu hra byla jednodušší, opravdu nejsem hc hráč na tohle a každá pomoc se počítá.

Ani jsem nějak neměl problém se zásekem, snad asi jen dvakrát, hlavně na konci jsem nějak nepochopil, co se po mne chce a jak mám Vlada zprovoznit z tohohle světa, takže to jsem chvíli bádal, ale metodou pokus omyl jsem se dobral zdárnému konci.

Jinak co se týče herní doby, tak ano asi se můžu podepsat pod problém jménem délka hry. Jenže když jsem nad tím tak přemýšlel a i přes kratší dobu hraní, tak vše tak nějak do sebe zapadá a vůbec si nedokážu představit, co víc by měla nabídnout. A s linearitou se u maxe počítá, kdo to nezná, tak může trochu remcat.

Jinak s tímto Maxem nemám problém, jen mne nezasáhl natolik, jako původní díl. Ale ostudu určitě nedělá a určitě by si hráč, co má rád akční věci měl doplnit vzdělání tímhle dílem.

Pro: hraní za druhou postavu, bullet-time, komiksový feeling, atmosféra

Proti: ovládání, obtížnost, hra není nijak zvlášť dlouhá a je více lineární a pro někoho to může být problém

+15

Golden Axe

  • PC 85
Já úplně nevím, jak mám tyhle hry prostě hodnotit jelikož nostalgie vítězí a je pro mne těžký to nezaujatým způsobem ohodnotit ještě když jsem to hrál za dob svého mládí a starých PC.

Všichni ale víme, jak tehdá ty hry fungovali, že ovládání byl masakr a to se nebavím o obtížnosti hry, takže dneska to opravdu dává zabrat. Ale dřív nic jiného nebylo a působilo to jako epická fantasy výprava, která neměla konkurenci v grafice a v tom v jakým světě se ta hra odehrávala.

Takže to raději zase ukončím, jen řeknu, že úplně nejoblíbenější hra z dětství to není, ale ve svém žánru byla opravdu skvělá.

Pro: na dřívější dobu propracovanost, výběr postav

Proti: obtížnost, ovládání

+15