Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Uncharted 2: Among Thieves

85
149 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.10.2009 PS3
07.10.2015 PS4
Vývojáři:
"There is no trust, no loyalty, no honor among thieves.."

Pokračování komerčně úspěšného titulu Uncharted: Drake's Fortune z roku 2007 se vrací s kompletně novým dobrodružstvím Nathana Drakea a jeho přátel. Ti se tentokráte s Nathanem vydávají na stopu vedoucí až ke ztracenému legendárnímu městu Shambala, známému také pod jménem Shangri-la, a v ní ukrytému kameni Cintamani. Vedle přírodních nebezpečí a nástrah ukrytých uvnitř starověkých struktur a lokací se Nathan musí postavit také Srbskému zločinci Zoranu Lazarevićovi a jeho nájemným žoldákům, schopným udělat naprosto cokoliv ve snaze získat zmíněný artefakt do vlastní moci. Vedle hlavního antagonisty se hráči seznámí také s dalšími charaktery, kteří v Nathanově příběhu hrají někdy menší, někdy větší roli a jejich zapojení do děje se během "Among Thieves" dále rozvíjí nejen pomocí in-game filmečků, ale také skrze mnohé rozhovory mezi protagonisty.

Opět se vrací klasické pojetí 3rd person akční plošinovky, v níž se kombinují skákací sekvence s těmi akčními, tak jak to přinesl již první díl. Hlavní slovo zde má zejména průzkum exotických lokací (Nathan zavítá například do Himalájí, Turecka či Nepálu) a občasná střelba. Titul pohání druhá generace Naughty Dog Game Engine, s přidanými fyzikálními efekty Havok.

Oproti Drake´s Fortune tvůrci připravili také multiplayer v podobě dvou hlavních režimů, první je kooperativní plnění úkolů, v nichž si hráči rozdělí role Nathana, Sullyho, Eleny či Chloe, druhý je klasický multiplayer, v němž se hráči postaví proti sobě, v tomto režimu jsou obsaženy mody Deathmatch, Plunder (variace na Capture The Flag), Elimination (týmový Deathmatch na body) či Chain Reaction, což je Capture The Flag s určeným pořadím, v němž je nutné zabírat zmíněné vlajky.

Spolu s díly Uncharted: Drake's Fortune a třetím Uncharted 3: Drake's Deception se Among Thieves dostal na konzoli PlayStation 4 jako součást Uncharted: The Nathan Drake Collection, která přinesla mnoho vylepšení v čele s vyšším rozlišením, lepšími texturami a novými obtížnostmi.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem to potřetí rozehrál. No, už to není jako poprvé, co jsem to totálně žral, ale jakože dvojka mě hodně baví a třetí dohrání je nutnost…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 85
O Uncharted 2 se dá ve zkratce říct, že je to upgrade jak víno. Vylepšeno je úplně všechno, hratelnost se masivně zlepšila, je to akční dobrodružství jak řemen a jedničku překonává ve všech ohledech.

Je to hra, která je o generaci dále, takže oproti prvnímu dílu je i dnes bez problémů hratelná a na rozdíl od něj se ani nedá říct, že by zestárla. Lépe se střílí, lépe se kryje, stealth funguje bez problémů, granáty jsou konečně užitečné, a ne jen to, dokonce je konečně zábava je někam házet.

Lokace se konečně pořádně střídají, z Bornea se dostaneme až do Nepálu a celé je to epické a šlape to jak Indiana Jones zkřížený s Johnem Wickem. Právě prostřední Nepálu a Himalájí se mi líbilo nejvíc. Přijde mi že přibylo i hádanek a jsou také o trochu lépe zpracované, byť znovu dost jednoduché.

Příběh je opět přestřelený, ale opět funguje úplně bez problémů. Člověk to tak asi v této sérii musí brát. Záporák je sice archetyp magora, který pro svou věc bez problémů zabije vlastního člověka, ale říkal "Mr. Drrrrrrrrrrrake" s takovou nenávistí, že mu to odpustím. Vrátí se i staří známí z prvního dílu, hlavně tedy Elena, ale veškerou slávu všem krade stejně Chloe, slušně napsaný charakter a ještě lépe vymodelovaný :o)

Jak jsem psal, přestřelky a souboje jsou noc a den oproti jedničce, a to mi v jedničce vůbec nevadily a užil jsem si je. Jediné co opět zklamalo je závěrečný bossfight. Je to tedy daleko lepší jak v předchozím díle (QTE), ale tady zase člověk běhá dokolečka jak idiot a střílí do modré mízy na stromě. Velmi nezábavné.

Sbírání pokladů je fajn, ale zase to jsou jen svítící tečky. Ach jo. A jsou už i na stropech. Ach jo.

Pak jsou tu opět různé nelogičnosti, které mi krev nepijou, ale jsou prostě vtipné. I křehká Elena bez problémů posune stokilový kvádr pod dveře. Když se hráč umáčkne a spadne z deseti metrů, následuje smrt. Ve filmečku o deset minut později Nathan propadne pomalu celou budovou a nemá ani škrábnutí. Pár nelogičností tu prostě je, ale není to nic hrozného.

Celkově jsem si dvojku užil daleko víc než první díl. Je to epická popcornová jízda v krásných lokacích, se sympatickými hrdiny a několika skvělými misemi, na které asi nezapomenu (vlak, tank ve vesničce, vysoká budova). Zábava na jedničku.

Pro: Akce, hratelnost, grafika, charaktery, prostředí, Chloe, celé to šlape a je to zábava

Proti: závěrečný bossfight, poklady jsou svítící tečky, opět pár nelogičností

+23
  • PS4 95
Možná budu Uncharted 2 srovnávat nelogicky s Gears of War 2, ale mě přišly obě hry neskutečně podobné. První díly u obou jsou na dnešní standardy celkem "meh". GoW 1 sem zažil i hypem, když premiérově vyšlo. Tehdá jsem byl nadšený, ale když jsem si to zahrál o mnoho let později, nechápal jsem, co mě na tom tak bavilo. To samé trošku jinak s Uncharted 1. Pořídil jsem si první Playstation (4) :) a hned nakoupil všechny legendární/exkluzivní hry, co jsem předtím nemohl hrát. Po dohrání Uncharted 1 jsem se hodně divil, jak může celkem obyčejná hra mít tak kultovní status.

Jenže jako by si vývojáři obou studií řekli - Oukej, základ nám sežrali, na ten moc sahat nemusíme. Tak co kdyby jsme přidali tunu drobných vylepšení. Udělali to celý větší, delší, epičtější, s lepším příběhem, víc charaktery, víc zbraní, víc prostředí, víc výbuchů kurwa...!!!

Nebudu lhát, i když jsem dostal ve své podstatě to samé ještě jednou, utrhlo mi to koule. Kde v GoW2 budu vzpomínat na řezání srdcí červa, co vás sežere i s městem, anebo na vor, který postupně ukusuje přerostlá ryba, tak v Uncharted 2 nikdy nezapomenu na celou vlakovou sekvenci anebo na nahánění se s tankem v Himalájské vesničce.

A přitom to bylo pouze: Ratatata - skákej - vyřeš puzzle - ratatata - šplhej - animačka - ratatata - zdrhej - ratatata skrz část, kde se předtím řešil puzzle...

Bodově:
+ Drake je strašně nahláškovaný sympaťák, o tom žádná. :)
+ Víc zbraní a rozdíly mezi nima. Už jde víc poznat, jestli mám kropící AK47 nebo lépe mířící M4
- U sběratelských itemů bylo lepší, když šly logicky najít někde na zemi. Ne že sestřelím světýlko z lustru na zem, a zjistím, že to byla ve skutečnosti váza.
+ Velmi solidní hudba hlavního theme
- "Boss" fighty stály víceméně všechny za prt
- Kamera v některých skákacích částech
- Jako ve své podstatě je to plus... V jedné šplhací části se kamera vzdálí a půl obrazovky zabírá nějaký kámen v popředí. Jenomže se ten kámen otočí, vycení zuby a odběhne. ...akorát jsem to nečekal, takže jsem myslel, že se pos*ru.
+18
  • PS3 95
Takhle má vypadat pokračování. Hra je vylepšena ve všech ohledech. Od vylepšení kontaktních soubojů, různorodějšího prostředí, větší rozlohy hry, funkčního zavedení stealth postupu až po spoustu epických, doslova dechberoucích scén. Nathan je superman. Hrdina s nekonečnou fyzickou kondicí a nekonečnou dávkou štěstí. Neuvěřitelně mockrát mu zachrání život šťastná náhoda.

Hned na začátku vás hra seznámý ze stealth postupem. Ten tady není jen tak na okrasu. Pokud si dáte práci a budete takhle postupovat, hra vás odmění. Z nepřátel padají granáty navíc a celkově jich proti vám bude mnohem míň. V některých částech, když začnete střílet, vám přiběhnou v ústrety o dvě vlny nepřátel víc. A pořádně vyzbrojený. AI sice moc nereaguje na letícího nešťastníka ze římsy nebo když se vedle ní skácí postava s šípem v hlavě. Nic není dokonalé.

V samotný akčních pasážích si na první pohled všimnete, že bylo vylepšené házení granátů. V jedničce funkce, která byla celkem k ničemu. Tady přibyla možnost expresní hození bez velkého míření. V jedničce stačilo před nepřatelským granátem zůstat schovaný za překážkou. Tady, když neutečete, jste hned po smrti. Pěstní souboje jsou také hodně vylepšeny a na rozdíl od jedničky se s nima dá řešit spousta situací. Tady jsem si akorát říkal, proč Nathana autoři nevybavily nějakou kudlou. Asi z něho nechtěli mít řezníka. Kladný hrdina z rukama od krve už nevypadá tak kladně. Co na tom, že ve hře zastřelíte asi 1000 lidí.

Prostředí je různorodější. Kromě klasické džungle se podíváte i do hor, Instanbulu, vlaku nebo do válkou zničeného města. Hra je vlastně jedna velká akčně epická jízda. Někdy tak napálená, až jsem se musel chytat za čelo. Korunu tomu dává Nathanovo přeskakování na náklaďáky za plné jízdy. Ten chlápek přežije všechno. Grafika je snad ještě detailnější než v prvním díle. A to jsem si říkal, že už tam vycucali z PS3 co se dalo. Poklady jsou podle mě zbytečné. Je jich moc na malém prostoru a kazí akční dojem ze hry.

Klasická akrobacie a hádanky zůstali při starém. Hádanky jsou možná ještě jedodušší. Ale co, Uncharted 2 je strhující akční podívaná. Na nic si nehraje. Je to přesně to, co si chci zahrát, když přijdu z práce. Dokonale vyčistí hlavu od zbytečných filozovických otázek a valí se. Délka je dostatečná a uspokejení ze zdolání některých pasáží je slušné. Příběh je klišé, ale na to kašle pes.

Pro: epická akční jízda, přestřelky, stealth souboje, různorodé prostředí, hratelnost, helikoptéry, tanky, vlaky, sníh atd..

Proti: nedostatky v AI, otravné poklady (i když se nemusí hledat)

+16
  • PS4 85
Among Thives je jako Drake's Fortune, jen je ve všem lepší. Zlepšení po technické stránce je vidět především v akci, která je zejména kvůli lepšímu krytí o úroveň výše. Arsenál zbraní se taky trochu rozrostl, takže vám přestřelky nabízí o chlup větší variabilitu, jak tyhle situace řešit. Druhou technickou věcí je vizuál, který se zase posunul kupředu. Tváře našich hrdinů jsou zase o něco reálnější (i když Elena se mi více líbila v jedničce) a pestrost lokací - chrámy, města, pohoří, vlaky - společně se scenériemi účinně poutaly vaše oči, protože to bylo prostě wow. Hádanky se opět držely na rovnovážné obtížnosti a tak mi nedrásaly nervy jako v jedničce v knihovně. Objevování a zkoumání zapomenutých chrámu a místností bylo díky grafické stránce jednoduše velká zábava a opravdu jsem měl místy pocit, že jsem Natovi za ramenem.

Jenže hlavním důvodem, proč by si druhý Uncharted zasloužil i "devadesátkové" hodnocení, je příběh. Ve dvojce cítíte dramatickou stránku, protože ji vyvolává nepřítel, který představuje hrozbu. Opět se do toho dostává trocha sci-fi, ale to jen umocňuje finále. Nathan se žene za nosem protože má jisté morální stanovisko, nikoliv jako tomu bylo v jedničce, kde jste cítili, že je víc klukem, který chce poklad. Dobře do toho taktéž zapadaly obě ženské protagonistky, ve kterých byl základ pro další vážnější příběhové cesty. Ačkoli je Uncharted spíše známý humornou stránkou, která je zde obsažena ještě více, než před tím, tak více, ale i kvalitněji, disponuje dospělým příběhem, jehož postavy mají logický cíl i motivace. Troufám si říct, že ve svém žánru jde téměř o špičku. Bravo!

Pro: Dospělý příběh, postavy, humor, zábavný gameplay.

Proti: Asi nic...

+16
  • PS4 90
Uncharted 2 je velice podobný dílu prvnímu. Nakonec proč měnit něco, co skvěle funguje. Opět se jedná zejména o akční hru, občas proloženou nějakým tím skákáním po římsách, či řešením nějakého toho puzzle. Akční pasáže ale opět dominují, a to výrazně. Nepřátelé stále chodí ve vlnách, levely jsou stále plné spousty zídek, kamenů, kmenů ... zkrátka všeho, za co se můžete schovat. Rozhodně ale nemůžu říct, že by druhý díl byl stejný jako ten první.

Už od první scény všechno působí epičtěji, pompézněji a megalomanštěji. Ve druhém díle zavítáte do mnohem různorodějších prostředí, přibylo výbuchů, záchran na poslední chvíli... mnohdy si tak připadáte skoro jako v hollywoodském blockbusteru. Změnila se částečně i hratelnost. Stealth přístup byl sice možný už prvním díle, ale nepatuju si, že bych ho někdy využíval. Plně jsem si tehdy vystačil s Rambo stylem. Ve druhém díle už je level design stealthu nakloněn více, byť Splinter Cell nečekejte. V jedné z úrovní ani jinou možnost než tichý postup mít nebudete, byť pro mě se stala s přehledem nejhorším zážitkem celé hry a klidně bych se bez ní obešel.

AI stále pokulhává, a to jak nepřátel, tak i Vašich spolubojovníků, kteří se občas také mihnou na scéně a pomáhají Vám. Co kvituji, tak fakt že jsou nesmrtelní, protože mnohdy si stopnou do té největší palby a bez krytu tam stojí a představa, že budu úrovně opakovat stále dokola kvůli jejich blbosti a z ní vedoucí náchylnosti k umírání, je děsivá. Občas také pobaví, kdy jste v křížové palbě, nevíte koho zabít dřív, ale oni už chtějí dál a čekají na Vás u dveří, což samozřejmě komentují slovy jako "Nate, pojď to otevřít. Nemáme na to celej den.". Tady rozhodně mezery jsou a dalo by se na tom zapracovat.

Moc jsem v tomto komentáři nechválil, ale to jsem zvládl už u prvního dílu a to dobré z něj zůstalo a troufám si tvrdit, že je to zase i o chloupek lepší. Potěšila lepší možnost využití tichého přístupu, což přeci jen trochu mění dynamiku hry.
Co budu dál říkat - je to jak jízda vlakem. Má to možná trochu pomalejší rozjezd, ale jamile se dostane do otáček, je těžké to zastavit a vyskočit z něj dřív, než budete v cíli. Úžasný zážitek.

Pro: poutavý příběh, efektní cutscény, různorodá prostředí, skvělá hratelnost, stealth

Proti: občas umělá inteligence všech na scéně kromě Vás

+14