Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr Pelech • 26 let • Pomáhání pocestným • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS4 80
Před třemi lety, co jsem hrál první díl Drake’s Fortune ještě na PS3, mě Naughty Dog přesvědčil, že tuhle dobrodružnou sérii s charismatickým zlodějíčkem Nathanem Drakem bude zajímavé sledovat, a to i přesto, že v té době už vycházel čtvrtý díl... Ale znáte to – nikdo není dokonalý. Drake’s Fortune mi přišla jako kvalitně zpracovaná střílečka, avšak celkově mě nijak moc nechytla. Po třech letech moji skromnou sbírku her na PS4 obohatila restaurovaná trilogie obsahující všechny díly z PS3. Nijak jsem neváhal a ihned skočil po druhém díle – Among Thieves.

V Naughty Dog zřejmě šlápli na minu, protože Among Thieves je lepší hned v několika směrech. O několik stupňů hezčí grafika, vylepšené ovládání, lepší hratelnost a výpravnější dobrodružství. Rozhodně mě tento díl bavil víc než Drake’s Fortune.

Příběh mě bavil, úvod je poutavý a rozhodně vás vtáhne do děje. Sice příběh následně trošku znudní, ale poté mě příchodem do Himálají opět chytil. Dialogy jsou skvěle napsané, postavy jsou sympatické a vtipné a obecně celá hra má dle mého atmosféru podobnou filmům s Indiana Jonesem. Sice mi některé momenty přišly přitažené za vlasy, ale to se stává i těm nejlepším, že ano, doktore Jonesi?

Grafika je v remasterované edici opravdu pěkná, až se divím, že původní hra je stará už 10 let. Několikrát jsem se zastavil a pokochal se krajinou a nijak si nedovedu představit, že by takto vypadající hra mohla být na PS3. Tohle se Naughty Dog musí nechat!

Ke střílení asi nemám co vytknout. Přestřelky jsou zábavné, ovládání je přesné a spolehlivé. Munice a zbraně se válí všude okolo, takže se vám nemůže stát, že byste se objevili v situaci, kde byste neměli s čím střílet. Zbraní sice není mnoho, ale přesto jsem si s nimi vystačil. Jediné, co mi možná vadilo bylo, že Drakovi trvá věčnost, než si vymění zbraně. Dojde vám munice v ákáčku a než si ji vyměníte za pistoli, jste mrtvý. Po většinu času s vámi budou bojovat vaši parťáci, kteří jsou zde bohužel jenom na okrasu. Nikdy jsem si pořádně nevšiml, pokud někoho vůbec zabili.

Nově zde přibyl stealth systém, což by vám mohlo přijít jako něco nadbytečného, či nudného, ale stealth zde má velký význam. Nemluvím teď o tom, že je součástí prologu. Osobně jsem stealth využíval, jak jenom to šlo a vyplatí se to. Přeci jenom mě více bavilo vymýšlet strategii, jak co nejefektivněji a nejtišeji odstranit partu nepřátel, než aby na mě všichni najednou naběhli.

Obtížnost hry mi přijde stejná jako v prvním díle, kdy jsem některé části opakoval klidně desetkrát. Obecně více se mi vyplatilo být nonstop schovaný za překážkou, než pobíhat po lokaci alá Rambo. Občas mě ale překvapovalo, jak těžkooděnci dokázali vydržet dva přímé výbuchy granátem… Občas i někteří obyčejní vojáci přežili výbuch granátu, a to od něho byli dva metry… Taktéž toho nepřátelé hodně vydrží. Hodně se mi ale líbí detail, když nepřítel vytahuje granát a je připravený ho na vás hodit a vy to střelíte, tak granát upustí a vybouchne. Díky tomu jsem byl svědkem opravdu kuriózních momentů. Nepřítel stál na vyvýšeném místě, zastřelil jsem ho a on granát upustil na přímo na hlavy svých kámošů.

Vadily mi i takové maličkosti, kdy jsem se potřeboval schovat za objekt, který byl u nějaké hrany, a místo toho, aby se Drake schoval za překážku, tak se spustil z hrany dolů. Hra je sice lineární, ale i přesto jsem někdy vůbec netušil, jak dále postupovat… Naštěstí vám hra po nějaké době poradí. Já vám dám radu ihned a zadarmo – pokud nevíte kam dál, vylezte na sloupy se značkami.

Lehce nepřesné byly někdy také skákací části. Drake má někam skočit, místo toho daný objekt mine o malý kousek a je mrtvý. Jindy chcete s Drakem naskočit na auto a Drake se rozhodne, že auto přeskočí celé a výsledkem je, že umřel. Popřípadě chcete vyjít z krytu a místo toho Drake skočí někam do pryč a umře… Také mi přišlo vtipné, když s Drakem jdete a vyskočíte, tak udělá vizuálně hrozně namáhající skok, přičemž vyskočí jenom deset cenťáků do vzduchu.

Když zrovna nezabíjíte nepřátele, nebo nešplháte po dopravních značkách, tak řešíte hádanky. Ty mi přišli dobré a bavili mě, ale bylo jich ukrutně málo. Rozhodně bych se nezlobil, kdyby jich bylo více.

U čeho se ale Naughty Dog opravdu vůbec nepolepšil, byl závěrečný boss fight. V Drake’s Fortune byl QTE boss opravdu výsměch. Avšak v Among Thieves je finální boss těžký až frustrující. Pokud jste hru hráli, tak chápete, pokud se ji rozhodnete zahrát, tak pochopíte...

Ve výsledku je Among Thieves opravdu povedený díl, který celou sérii posunuje na jiný level. První díl byl průměrný, nebyl špatný, Naughty Dog si s ním rozhodně dali záležet, ale nijak moc mě neoslovil. Among Thieves se však povedl, bavil mě a rozhodně má něco do sebe, obzvláště díky skvěle napsaným a zajímavým charakterům. Určitě byste našli nějakou tu chybku narazili, ale jinak je Among Thieves opravdu skvělým dobrodružstvím, které by mělo být povinností pro každého pskáře!

(Herní výzva 2019 – „Hra roku“)

Pro: Grafika | Postavy | Humor | Lokace | Atmosféra | Hratelnost | Česká lokalizace

Proti: Závěrečný boss fight | Občas nepřesné ovládání

+24