Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Quake

  • XboxX/S 65
Možná je to trochu ostuda, ale ke Quakovi jsem se seriózně dostal až teď, musím říct, že když frčel v 90-sátkách tak mě tenkrát moc neoslovil, pamatuju si, že jsem projel pár levelů a s pokrčením ramen jsem skončil. Řekl jsem si ale, že je potřeba doplnit si resty a pustil jsem se do něj na konzoli, světe div se.

Výsledný dojem je ale stejný jako tenkrát - opakující se potvory, které navíc nejsou moc kvalitně zpracované ( chápu zub času, ale i tak ) a změť chodeb. Co se týče arzenálu, budiž tady jsem byl celkem spokojený, hřebíkomet nebo jakýsi energetický metač beru, i to, že na shniláky zabírá jen výbušná munice, povedený hudební doprovod, ale v rámci levelů je těch šmejdů někdy až zbytečně moc a finální bossové nejsou nepřekonatelným oříškem.

Takže sumasumárum lepší průměr, za mě pořád o fous lepší fotr Wolfenstein nebo Doom, ale chápu kolegy, kteří mají Quakea za svou srdcovku - 65 %.
+8 +11 −3

Saints Row: Gat Out of Hell

  • XboxX/S 75
Základní hra je o něco lepší, ale tohle DLC má své kouzlo. Už samotný nápad, že se hra odehrává v pekle je zajímavé zpestření. Město v pekle má pestrý design. Bojovat s démony dává hře správný "Doom" efekt. Zbraně jsou tradičně v téhle sérii správně šílené. Náplně misí byly o něco zajímavější než v základní hře, ale celkově to zase tady nemá takový drive. Misí s cutscénama by mohlo být více. Když už se totiž nějaká cutscenena objevila bavila mě. Je pravda, že se nápad s peklem mohl ještě trochu více využít. Pokud vás bavila čtyřka tak tímto DLC špatný výběr neuděláte.

Pro: Zasazení, nepřátelé, zbraňový arsenal, svět

Proti: Slabší spád hry oproti základní hře, cutscén by mohlo byt více, pro někoho relativně jednoduché

+8

Mortal Kombat 1

  • XboxX/S 90
Velice se mi líbí jak vývojáři přistoupili k restartovaní příběhu. Protože je to vlastně pokračovaní a restart dohromady. Funguje to kupodivu skvěle. Celkově mě tu příběh z posledních čtyř dílů série bavil nejvíce. Co rovněž musím silně pochválit je systém kameo bojovníků, kdy bojujete společně s parťákem, který vám na vaše pokyny během souboje pomáhá, je součástí ultimátních útoku nebo ho můžete použit na provedení fatalitky. V rámci série je to osvěžující. Sice kvůli tomu (pravděpodobně kvůli překombinovasti) zmizela možnost během souboje interagovat s okolím. Ale to mi nějak zvlášť nevadilo. Vizuálně je hra nádherná a má velmi pěkné efekty. Mapy jsou hodně propracované a modely postav taktéž. Nový režim invasion mi nepřisel nějak zvlášť zajímavý. Třeba v devátém díle z roku 2011 byl celkově výběr režimu o mnoho pestřejší. Celkově musím říct že NetherRealm opět nezklamal a přinesl zase kvalitní, propracovanou hru. Pro fanoušky takových her povinnost.

Pro: Zajímavý nápad na restart/pokračovaní, příběh, nový system kameo bojovníků, grafika, zajímavé mapy, kvalitní fatality

Proti: Režim invasion, chudý obsah režimů

+8

Gears of War: Ultimate Edition

  • XboxX/S 90
Bavilo mě to více než jsem čekal. Hra má velice dobrý gunplay. Zamrzí počet druhů zbraní. Větší rozmanitost by neuškodila. Level design je tu hodně silný. Líbí se mi vizuální filtr, který správně vyvolává post apokalypticky pocit. Cover shooting tu skvěle funguje a technicky je zpracován hodně dobře. Grafika tohoto remasteru je na svoji dobu velice pěkná. Co mi občas dělalo problém byla uměla inteligence parťáků, která se chvílemi chovali dost nelogicky. Příběh není žádná oscarovka, ale pro potřeby téhle hry byl naprosto v pohodě. Celkově jsem si hru užil a těším se až si zahraju další díly Gearsu.

Pro: Gunplay, level design, vizuální ton, zpracování cover shootingu, grafika, hlavní hrdina, zbraň s motorovkou

Proti: Malý arzenál, uměla inteligence parťáků

+8

Death's Door

  • XboxX/S 85
Death´s Door jsem měl v merku už dlouho, ale k hraní mě klasicky dotlačilo až upozornění, že hra končí v game passu (to už je klasická otvírací věta u většiny mých komentářů). Dvoučlenný vývojářský tým udělal od jejich prvotiny Titan Souls udělal velký pokrok v grafice (Titan souls je takový lepší pixelart, aspoň podle traileru), hra mi hodně připoměla kromě 2D Zeld i Tunic , kterou jsem hrál asi před dvěma lety.

Death´s Door izometrická akční adventura, hrajeme za vránu, pracující jako smrťák, hledající duše zemřelých. Bojujeme zbraněmi nablízko (meč, greatsword, dýky, nějaké kladivo a deštník, který slouží jako těžší obtížnost (achievement za dohrání pouze s deštníkem)), uskakujeme a naučíme se i skilly sloužící jak k boji tak k posunu v prostředí (luk, fireball, bomba a přitahovací hák). Na začátku je k dispozici pouze luk, další schopnosti získáme typicky před velkým bossfightem a např. bombou odpalujeme díry ve stěnách a dostáváme se tak dál.

Příběh se rozjíždí naším příjezdem autobusem do práce, vrány na úřadu nám zadají úkol najít velkou duši, kterou máme vrátit šéfovi Lord of the Door a otevřou se nám první dveře do světa. Postupně se podíváme na ztracený hřbitov, vilu se zahradou, kde žije čarodějnice, do lesa a na zmrzlou pevnost. V každé oblasti nejprve musíme najít čtyři vraní duše a pak se dostaneme k většímu bossovi. Příběh není pouze na okrasu a bavil mě (postupně se dozvíme, že pánové dveří zavřeli pravou smrtku, aby si prodloužili svoje životy, něco na způsob našeho Dařbujána a Pandrholy, ve finále porazíme Lorda a osvobodíme vrány z práce). Hra obsahuje spoustu skrytých zajímavých collectiblů a upgradů, kdy je zábava se vracet na již projité lokace a objevovat, kam se můžu dostat s novou schopností.

Grafiku jsem chválil ve druhé větě, je roztomilá, velmi podobná menším Zeldám ze Switche, hudba je vyloženě nádherná v každé lokaci. Souboj je poměrně triviální, jedno tlačítko na meč, jedno tlačítko na úskok a pak kouzlo nebo schopnost. Ty spotřebovávají manu, kterou si napřed nabijeme mlácením nepřátel na blízko. Naše vrána se ovládá perfektně, jak je u podobných her nutné. Obtížnost mě nepřišla tak velká jak psal komentátor pode mnou Colby Sawyer, ale je možné, že jsem víc omlácený v různých soulsovkách. Samozřejmě sem umíral, ale nebylo to nic frustrujícího, jenom asi na jednom místě byl checkpoint dost daleko a už mě dlouhá cesta po úmrtí štvala, ale většinou to bylo v pořádku a i ten achievement s deštníkem místo meče byl v pohodě, když už jsem předtím hru prošel normálně.

Kompletní zážitek (první průchod s tajným endgame koncem a pak druhý rychlejší s deštníkem) mi zabral asi 16 hodin, kdy jsem se celou dobu skvěle bavil a určitě hra stojí za vyzkoušení, obtížnosti se nebojte, většina bossů i malých soupeřů má jednoduchý vzorec útoků, které se rychle naučíte.

4."platina" roku 2025, 72. celkově
+8

Brotato

  • XboxX/S 90
Brotato je kopírka indie hitu Vampire Survivors , který podobně jako letos Balatro vyletěl před pár lety a hráli ho tehdy všichni. Já Vampire jenom zkusil, úplně mi nevyhovovala daná půlhodina na dokončení kdy se jakoby nic nedělo a při správném levelování jsem se nudil a hru odložil.

Pak asi o rok později jsem se dostal k Brotatu a přišlo mi ve všem lepší než Survivors. Hra mi pocitově přijde kratší i když odehrát 20 kol asi nebude o moc kratší než ta výše zmíněná půlhodina. Dalším plusem oproti předchůdci je mapa, která je pouze na jedné ohraničené obrazovce a není v podstatě nekonečná, takže jste stále v permanenci a nehrozí, že se probijete chumlem nepřátel a pak máte dvě minuty klid než k vám dolezou.

Grafika je trochu podobná stylu The Binding of Isaac , i s DLC nabízí hra přes 60 hratelných charakterů, některé jsou velmi jednoduché a na některé jsem se musel dívat na reddit na správný build abych 20 levelů prošel. Postava může mít šest zbraní (až na výjimky), je jich obrovské množství doplněné dalšími power upy, které je možné nakupovat po každém kole za nasbírané penízky a které vylepšují obrovské množství různých statistik. Později byl přidán do hry i coop, který jsem zkoušel chvilku a je taky v pohodě.

Brotato byla ta hra, kterou jsem zapnul jako první při zapnutí Xboxu "na rozehrání", dal jsem jednu dvě hry a šel hrát něco jiného. Při ročním shrnutí na Xboxu za rok 2024 bylo s 75 hodinami mou třetí nejhranější hrou po Cod a Personě 3 a pak jsem ještě asi 20 hodin přidal než jsem všechno zkompletoval někdy na konci ledna. Pokud vás bavili nebo zaujali Vampire Survivors můžete s klidem dát šanci i této hře. Já se naopak teď vrátím k Vampírům a uvidím co tam všechno přibylo s rozšířeními, kdy už asi neplatí ani ty veliké mapy, možná ani ten časový limit.

5."platina" roku 2025, 73. celkově
+8

Snooker 19

  • XboxX/S 70
Na hře mám odehráno zhruba 80 hodin, načínám třetí sezónu profesionálního hráče a je už na čase o této hře napsat nějaký ten komentář. Snookerových videoher je jako šafránu a pokud si chcete zahrát třeba na nejnovější generaci konzolí, moc na výběr vskutku nemáte a budete muset s největší pravděpodobností sáhnout po tomto počinu.

Na začátku přijde vhod si nastudovat pravidla a také navštívit tréninkový mód, kde se naučíte ovládání, které chce trochu cviku, nicméně jakmile se vám dostane pod kůži, většina koulí padá v pohodě do kapes. Hlavním tahákem hry je bezesporu mód kariéry, kde ale zamrzí nemožnost vytvořit si vlastního hráče, můžete si pouze vybrat jednoho ze 128 hráčů. Je to rozhodně škoda, nějaký Čech na profesionálním okruhu by jistě přišel vhod, jelikož v realitě je to věc v podstatě nemyslitelná. Na místě je vybrat nějakého hráče ze spodních pater, protože hrát kariéru třeba s Ronniem O'Sullivanem nemá úplně smysl, když v té době byl světovou jedničkou. Vybral jsem si tedy Jamieho Clarka, který se v žebříčku nacházel téměř na konci a šel jsem do akce.

Je zde možnost si vybrat z několika úrovní obtížnosti a i ta nejlehčí může být výzvou, zejména pokud hrajete s hráčem světové špičky. Ze začátku se mi vůbec nedařilo a zápasy jsem vyhrával pouze sporadicky. Kromě potápění koulí do kapes je totiž potřeba si i nahrávat na další koule, snookerový stůl je totiž daleko větší, než např. u poolu, tím pádem se zde nepotápí jako na běžícím páse. V těchto situacích přichází na scénu tzv. jistoty, kdy svému soupeři chcete nechat co nejtěžší pozici a proto se musí zahrát strk, kterým sice kouli nepotopíte, ale soupeř si i tak bude drbat hlavu, co jste mu na stole vytvořili za hlavolam. Pokud vymakáte i toto, budete daleko úspěšnější a budete stoupat žebříčkem vzhůru. První sezóna byla taková rozkoukávací, v druhé sezóně už jsem ovládl první turnaj, uvidíme, co přinese sezóna třetí.

Hra se hraje celkem pěkně, fyzika je v této hře alfou omegou, vývojáři si zde dali záležet a nedochází tedy k nějakým šíleným situacím, kdy by koule na stole lítaly jako míčky ve sportce. Samozřejmě ne všechno je úplně realistické, kolikrát se může stát, že jste v pozici, kdy byste v reálném snookeru jen těžko dokázali kouli dostat do kapsy no a ve hře je to až rutinní záležitost, ale zde bych vývojáře nehanil. Kde už ale hanit mohu, je grafické zpracování všeho kromě stolu. Podobizny hráčů jsou dostkrát velmi nepřesné a nevypadají vůbec dobře. Hra má sice za chvilku 6 let, ale už v té době byla grafika hodně za zenitem. V ochozech to rovněž není žádná velká sláva a o animacích hráčů už nemluvím vůbec, ty jsou velmi prkenné a působí spíše komicky, ať už během hry nebo během nástupu na stage či během vítězného ceremoniálu. Na druhou stranu je tu pár fajn detailů, ať už časté kašlání v publiku (hold britské počasí dělá své divy), či občasné zazvonění telefonu, kdy rozhodčí zahlásí, aby si dotyčný ztlumil svůj aparát.

Je zde i komentář, který jsem ale v průběhu hry musel vypnout, komentátorská dvojice se velmi často opakuje a navíc komentuje pouze samotnou hru a opravdu nepotřebuji po mém nepovedeném strku, který jsem si pro sebe už stihl patřičně okomentovat, dostat čočku ještě od komentátora. Multiplayer bych už doporučil pouze zkušeným mazákům, já jsem během svých pár pokusů velmi tvrdě narazil a navíc moc lidí v multiplayeru nenajdete. Nepotěší ani celkem vysoká cena, která se stále i po 6 letech od vydání drží na 30 eurech na Steamu, na konzolích se už dostáváme k Františku Palackému. Hold tato hra nemá v podstatě konkurenci a není důvod snižovat cenu.

Co dodat závěrem? I když to z mého komentáře vypadá, že Snooker 19 má jen nevýhody a 80 hodin strávených u této hry byl ztracený čas, není tomu tak. Hra se mi dokázala dostat pod kůži a hrál jsem ji dál i přes všechny její mouchy. Jedná se o jedinou pořádnou hru svého druhu a vzhledem k dost omezené dostupnosti snookeru v našich končinách jsem ocenil si zahrát alespoň ve virtuálním prostředí.

Pro: Je to v podstatě jediná pořádná hra svého druhu, fyzika, reální hráči a venues

Proti: Zastaralé grafické zpracování, nemožnost vytvořit si vlastního hráče, vysoká cena, po čase opakující se komentář

+8

Assassin's Creed III

  • XboxX/S 70
Herní výzva 2025 – 4. "Byl jednou jeden život" (Hardcore) - Dohraj hru, ve které hraješ za postavu, která ve hře prožije 3 a více životních etap.

Môj prvý dohraný Assassin. Napriek tomu viem, že budem mať tendencie čiastočne komentovať celú sériu. Majte trpezlivosť.

Čo si o tom teda myslím? Myslím si, že si vo vedení Ubisoftu každý rok sadnú do zasadačky a rozmýšľajú, do akej lokácie a v akej dobe zasadia ďalší diel tejto zdanlivo nekonečnej ságy. Všetko ostatné je druhoradé. Som presvedčený o tom, že celý príbeh vznikol ako zámienka, aby sa dej mohol odohrávať na rôznych miestach a v rôznych epochách, nie naopak. Možno keby som začal pekne prvým dielom, bavilo by ma to viacej. Takto som sa miestami trochu strácal a hlavne mi príbeh ako taký a postavy v ňom prišli ukradnuté.

Každopádne, ako-také povedomie o tomto univerze som už mal. Ťažko sa tomu vyhnúť, je to obrovská značka. Takže čo som pred prvým zapnutím čakal? Krásne zobrazenie britských kolónií na atlantickom pobreží Severnej Ameriky. To som dostal, klobúk dole. Parkour? Efektný bol, to áno. Ale nečakal som, že to bude také infantilné. V podstate držíte jedno tlačítko a všetko sa vyrieši za vás. Rozhodne žiadne Mirror's Edge a ani len Tomb Raider. Súbojový systém? V podstate platí plus-mínus to, čo pri parkoure. Stealth? Nedajte sa vysmiať.

Napriek všetkému chápem, prečo hra toľkým ľuďom imponuje. Pripomína mi to boom Marvelovských filmov. Megalomanské, pozlátené nič. Ale ruku na srdce, perfektne sa dá pri tom vypnúť mozog a väčšinou si poviete, že to vlastne bolo celkom fajn. Hra je ľahká, zvládnete ju bez stresu a nutnosti robiť vedľajšie questy, aby ste sa nalevelovali. Tie som prakticky nerobil, chýbala motivácia. Taktiež som absolútne vôbec nevyužil kopec bočných mechaník, ako craftovanie, obchodné cesty, atď. Načo. Poslednú kapitolu v pohode prejdete aj so zbraňou, ktorú máte od začiatku.

Hru som dohral viac menej z povinnosti. Ani raz som sa neprichytil, že by som sa vyslovene tešil na ďalšiu hernú session. Musím však pochváliť námorné bitky, tam autori trafili do čierneho. Čo mi je známe, Ubisoft si bol toho vedomý a námorné situácie vyšperkoval v neskoršom Assassin's Creed IV: Black Flag.

Sám som zvedavý, do akej éry a lokácie sa sága presunie nabudúce. "Obvious" kandidáti sa už pomaly míňajú. Snáď to nedopadne ako filmová séria Piatok Trinásteho, kde sa v desiatom dieli s Jasonom Voorheesom presúvame na vesmírnu stanicu v roku 2455. Ktovie, dojnú kravu treba využiť až do krajnosti, tak prečo nie. Nuž, záverom len dodám, že ak nemáte so sériou žiadne skúsenosti, ale bavia vás polohlúpe filmové trháky, bude vás zrejme baviť aj toto. Tak si teda položte ľavý palec na šípku dopredu a pravý na tlačítko X (takto strávite väčšinu času), znížte mozgový výkon na polovicu a kochajte sa revolúciou zmietaným Bostonom, New Yorkom a okolím.
+8

Far Cry 4

  • XboxX/S 85
Jak se dívám tak jsem zatím jediný kdo to dohrál na Xbox Series X :D. Far Cry 4 je velice dobra hra a hodně se podobá FC3, prvky jsou tam skoro totožné, odhalování mapy stejné. Záporák je velice sympatický chlapík. Hrál jsem to s FPSBoostem ( díky Microsofte) ve fullhd při 60Fps a vypadá to na konzoli pěkně.

Pro: Atmosféra, Kyrat, Vedlejší Postavy, Záporák, Seznam zbraní a jejich modifikace

Proti: odhalování věží, Dlouhé po pojížďky, bez FPSBoostu na XSX tak jen 30 snímků.

+7 +8 −1

Shadow of the Tomb Raider

  • XboxX/S 85
Když jsem v recenzi dvojky psal, že grafika se příliš neposunula, tak u trojky to zaručeně neplatí. Už při prvním zapnutí jsem byl unesen. Jasně "trošku" tomu pomáhá FPS boost na XSX, ale i tak.

Z celé nové série mi trojka sedla nejlépe (jen do mne!). Do začátku mne trošku naštvali změnou ovládání, ale atmosféra, příběh, puzzle i zvukové zpracování mi to naprosto vynahradilo.

Pro: grafika, příběh, puzzle

Proti: někdy zbytečně očividné

+7 +11 −4

Twelve Minutes

  • XboxX/S 40
"Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré."

Tenhle citát od českého velikána sedí na tohle zklamání roku jak zadek na hrnec.

Geniální myšlenka časové smyčky a hřišťátka, kde byste si mohli dělat co chcete a vymýšlet bizarní řešení pohřbívá chatrný děj a mátožnost postav. A taky to, že z hřišťátka si můžete půjčit jen bábovičky a lopatičku použít jen tu a tam.



Za hru mě napadlo několik řešení, jak problémy vyřešit, ale hra mi to nedovolila. Nebo ještě hůř. Už jsem věděl jak to vyřešit a měl jsem pocit, že jsem již všechno nutné našel. Ale dialogová možnost jinde.

Na hlavu je také úplný konec, který nedává smysl a osobně jsem čekal, že přijde ještě jeden twist, který ten poslední vysvětlí. Nepřichází.

Nezachraňuje to ani hvězdný dabing, na kterém je trochu slyšet, že herci asi neměli tolik času na samotné nahrávání nebo za to může režísérská chyba.

Pro: geniální myšlenka a koncept

Proti: příběh na hlavu, nevyužité herní prostředí

+7

Iris.Fall

  • XboxX/S 80
Iris.Fall je vizuálně okouzlující indie adventurka, kterou bych popsal jako "Gotický potomek Alenky v Říši divů a IQ testů". S feelingem Gaimanovy Koralíny navrch. Dívenka Iris má noční můry, probouzí se a vidí tajemnou kočku, kterou se rozhodne následovat - a zjistí, že noční můry dost možná ještě neřekly poslední slovo: starý, rozbořený dům, svět, který je svou černobílostí v kontrastu s dívčiným jménem (Iris je řecká bohyně duhy), tajemný, postupně se rozplétající příběh a schopnost, díky níž se Iris umí přeměnit v pouhý stín.

Díky tomu mechaniky jednotlivých puzzle nejčastěji stojí na principech světla, stínů a často tak i prostorové orientaci (jako část zmiňovaných IQ testů). V celkem osmi kapitolách jich je však jen málo, takže máte hru za sebou za přibližně 4 hodinky. Což je možná dobře - skončí dřív, než by stihla začít jakkoliv nudit.

Ve výsledku mě tak rozčilovalo asi jen ovládání na pomezí 2D a 3D.

Pro: zábavné puzzles, vizuální styl, nejednoznačný příběh

Proti: občas ovládání

+7

Ravenlok

  • XboxX/S 85
Ravenlok jsem objevil v další várce her, které brzy skončí v Xbox Game Passu. Občas se mi tak podaří objevit skvělou hru, o které jsem vůbec neslyšel a tahle je rozhodně jedna z nich.

Po slabším asi půlhodinovém úvodu na farmě se naše hrdinka, dívka Kira, dostane skrz zrcadlo ve stodole do pohádkového světa, který proklela zlá královna a Kira ho musí samozřejmě zachránit.

Svět je inspirován Alenkou v říši divů, takže se setkáme s mnoha postavami z této knihy/filmu např. Madhatter, kočka, králík z čajové párty a další.

Ravenlok je akční adventura, je poměrně dost jednoduchá, k dispozici je pouze meč a štít (který jsem ani jednou nevyužil), veškeré souboje probíhají drcením tlačítka pro útok a občasným úskokem. Kromě soubojů hra obsahuje několik hádanek a pro posun do dalších nových lokací obvykle poslouží jednoduchý quest dones 5 tohohle, najdi 3 tyhle a podobné.

Největším kladem je pro mě grafické provedení a hudba. Grafika je nádherně kreslená, plná výrazných barev, na to že je hra krátká (5-6 hodin) obsahuje hodně různých prostředí, nejvíc se mi líbila Tea Party, kde se všude povalovaly šálky a talířky v nadživotní velikosti, ale zajímavé a výrazné jsou skoro všechny lokace. Velmi nápadití jdou i nepřátelé a hlavně bossové, na kterých se vývojáři opravdu vyřádili. Hudba je ještě lepší, mění se neustále podle místa, kde se zrovna nacházíme a někde jsem se i na minutku zastavoval jenom abych se na chvíli zaposlouchal.

Ravenlok je podle mě ideální na hraní rodiče s menším děckem, které při sledování hry bude mít pořád vykulené oči. Nehrozí žádné záseky a těch zhruba pět hodin jsem si strašně užil.

Pokud předplácíte Game Pass, tak je to jasná volba a po hrách jako Signalis ,Archvale , na začátku dubna SOMA a dalších je tohle další perla, o které bych se jinak určitě nikdy nedozvěděl. Hra končí v předplatném na konci měsíce.
+7

Battlefield 3

  • XboxX/S 80
Kampaň má dobré tempo a technicky je na svoji dobu velmi dobrá. Samotná grafika zestárla do pořád příjemné podoby. Zvuky jsou tu udělány na rovněž dobré úrovni. S Gunplayem taky vývojáři nešlápli vedle. Příběh není kdovíjaký, ale upřímně jsem ho čekal u téhle hry slabší. Jednotlivé mise jsou poměrně různorodé a to jak level designem tak náplní. Co trochu zamrzí tak hra v rámci singleplayeru nemá nic, co by ji nějak extra odlišovala od ostatních podobných stříleček. Nějaký prvek nebo mechanismus, který by ukázal, že v této hře je a v ostatních alespoň v určité podobě není. Takhle je to vlastně taková klasická, ale podařená a zábavná střílečka.

Pro: Tempo, grafika, audio, pocit ze střílení, mise mají různorodé prostředí a náplň, často správně cinematické

Proti: Příběh, v jádru vlastně až moc klasická střílečka, nic moc postavy

+7

LEGO Jurassic World

  • XboxX/S 70
Jurský park je má první dohraná Lego hra. I když dohraná? Po dokončení čtyř filmů, které hra obsahuje (trilogie z devadesátek a první film z nové trilogie) mi počítadlo dokončených procent ukazovalo 29,1 %.

Lego hry mám koupené asi skoro všechny, bral jsem je v nějaké -90% slevě a zařadil je do obrovského listu her, které si zahraju až na ně bude čas. Takže pravděpodobně nikdy. Jurský park jsem rozehrál jenom kvůli výzvě. Problém byl, že mám nasledovaný pouze první díl od Spielberga, na kterém jsme my starší v devadesátkách vyrostli, další dva jsem neviděl asi nikdy a novou trilogii jsem zkonzumoval v kině jako běžný, ničím nevybočující a rychle zapomenutý blockbuster. První díl jsem si tedy užil maximálně a bavily mě všechny klíčové scény (třesoucí se voda ve sklenici, raptoři v kuchyni, hrabání v hovnech nemocného dinosaura a mnoho dalších), ale u dalších filmů šla ta zábava do kytek, protože mi chyběl předobraz toho, co vlastně v misích dělám a hledám. Takže určitě kdybych znal všechny předlohy, tak hodnocení bude vyšší a to mě láká k lego hrám z univers, který znám komplet a miluju jako Star Wars, Indiana Jones nebo Piráti z Karibiku.

Graficky není moc co hodnotit, zvukově potěší samozřejmě originální soundtrack, naopak mě vadil dabing postav, který byl nahrán jakoby v jiné kvalitě nebo možná byl vystřižený z filmů a neseděl s ostatními zvuky a dost mě to rušilo.

Projetí čtyř filmů a dokončení na 29 procent mi trvalo zhruba šest hodin, ale hra je přehlcená sběratelskými předměty, ke kterým jsem se s postavami v misích nedostal a předpokládám, že endgame funguje tak, že si tam berete všechny potřebné postavy podle libosti a vyzobáváte krabice s kostma na skládání dinosaurů, žluté a červené bonusové cihličky a nevím co všechno dalšího jsem neodhalil. Já už asi kompletovat nebudu, ale byl jsem nalákán, abych aspoň tu Skywalker Sagu někdy rozjel.
+7

Wo Long: Fallen Dynasty

  • XboxX/S 75
Wo Long jsem začal hrát jenom kvůli tomu, že byl "zdarma" v Game Passu, jinak bych ho asi nepořizoval, mám frontu podobných nedohraných her, které by měly mít asi kvalitativně přednost (Nioh 2, Wu Kong a pár dalších), ale můj otravný pocit, že když jde nějaká hra pryč z předplatného tak bych ji měl vyzkoušet mě donutila k instalaci.

Z předchozích her od Team Ninja jsem hrál první Nioh, který se mi moc líbíl a Stranger of Paradise, kde jsem měl nějaké výhrady. Wo Long bych řekl, že je někde mezi nimi. Oproti jiným soulslike mi na hrách z jejich stáje vadí rozdělení do misí a sidemisí a jakoby Diablo loot, kdy se inventář, do kterého se vejde třeba i 500 položek často zapleveluje bordelem, který na nic nepotřebuju a pak ho složitě vyhazuju a recykluju. Obvykle si ze startu vyzkouším dvě tři zbraně, vyberu si z nich nějakého favorita a pokud vyloženě nezakysnu, tak neměním a lootovat 15 druhů různých zbraní a další hromadu brnění v tomhle žánru nepotřebuju.

Hru jsem rozehrál už dřív a zasekl se u jezdeckého bossfightu s Lu Buem, který je zhruba v polovině a i podle různých rankingů je považován za nejtěžšího bosse ve hře. Hru jsem po mnoha neúspěšných pokusech odložil a pak si tady v diskuzi četl o tom, že hra je v podstatě dost jednoduchá a připadal jsem si jako neschopný idiot, co hraje první hru v životě. Teď při druhém rozehrání s tím spíš souhlasím, i když jsem hrou určitě neprobíhal bez problémů. Souboj je více postaven na odrážení útoků trochu jako v Sekiru, kdy soupeři odrazíte jeho těžký útok a pak mu můžete udělit větší poškození. Ze začátku mi souboj přišel jako bordel, kde jenom mačkám tlačítka jak v Mortal Kombatu a snažím se přežít, ale po zvyknutí mě velmi bavil. Jednoduchost hry podtruje i skutečnost, že i když souboják obsahuje nějakou magii (ohnivou, vodní, prostě klasika), tak jsem ji vůbec nepoužíval. Důležitým aspektem je tady morálka, kterou můžete vylevelovat až na 25 a bossové mají typicky 20. Čím větší rozdíl je mezi vašimi morálkami, tím méně vás soupeř poškozuje, takže pokud nastupujete s morálkovou převahou, tak ty souboje jsou opravdu usnadněné a já, který se nebojím využít jakékoliv berličky, které mi hry nabízí jsem po smrti udělal kolečko po běžných soupeřích, abych si morálku dostal co nejvýš a pak jsem bossy zvládal opravdu téměř bez záseků.

Ve většině soubojů navíc máme jednoho nebo i dva NPC, které postupně v misích rekrutujeme. Těchto postav je strašně moc a čínský jména mi přišla tak strašně podobná, že jsem se velmi rychle ztratil v nějakém příběhu, který byl o nějakém elixíru, který vás posiluje, ale zároveň vás posunuje k "temné straně síly". Elixír se snaží získat záporák Black Taoist a to je asi tak všechno co jsem pobral z příběhu. Jak psal jeden dřívější komentář, který cutscény začal přeskakovat tak i já jsem o nějaké pozadí velmi rychle ztratil zájem a soustředil se na souboje, které jsou pilířem hry.

Hru bych doporučil milovníkům soubojáků od Team Ninja, kteří už dohráli všechny lepší hry. Wo Long je takový lepší průměr v rámci žánru a pokud dáte přednost jiným hrám, tak chybu neuděláte.

 7."platina" roku 2025, 75. celkově
+7

Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch

  • XboxX/S 75
Poté, co jsem dohrál hlavní hru tak koukám, že mi ikonka DLC stále svítí na mapě. Říkám si, to je divný, vždyť tam jsem už byl. Já jsem totiž poté, co jsem vyrobil protijed z nějakého divného důvodu předpokládal, že mám hotovo a vrátil se k hlavní hře. A ejhle, půlka DLC na mne ještě čekala. Baba Yaga je příjemné zpestření dobré základní hry. Závěrečný boj je promyšlený a užil jsem si ho.

Pro: příběh, závěrečný boj

+6 +7 −1

Gears of War 4

  • XboxX/S 90
Já jsem hráč, který hraje hlavně pro zábavu. Proto jsem zapl GoW4 aniž bych dohrál první 3. Díly. GoW 4 jsem poprvé zapl na Xbox One S ta hra jela 1080 30fps. V některých sekvencích jsem si všiml na propadnutí fps. Ale pak jsem GoW dohrával na Xbox Series X s FPSBoostem a musím říct, že je to velmi velký skok.

Příběh je průměrný, postavy jsou mi sympatický. CutScény se zdařilo dobře. Místy i vtipné. Hra běží na UNREAL Enginu a vyladěné je to velice dobře, za celou hru jsem si nevšiml jediného bagu. Co se týče zbrojního arzenálu, tak na můj vkus je tam málo zbraní i když z 90% padají jen z nepřátel.
Co se týče ještě toho příběhu, tak řešení rodinných problémů je pěkná změna oproti prvním dílů. I tak hru doporučuji.

Pro: Grafika, Celkem Příběh, Postavy, vyladěnost hry,

Proti: Xbox One verze, doba zabití nepřítele

+6 +10 −4

Red Dead Redemption

  • XboxX/S 90
Na prvý diel Red Dead Redemption som sa poriadne tešil a primárne kvôli nemu som si zakúpil Xbox. Áno, tak veľmi som si túto hru túžil zahrať! A rovnako ako v prípade RDR2 som bol veľmi spokojný, hoci je jasné, že podobná prepracovanosť ako v dvojke (teda prequeli) sa nekonala.

Špeciálne mi pilo krv to, že keď som sa vybral do prérie zbierať rastliny či loviť, prakticky vždy na mňa zaútočili vlci či kojoti (ktorí mi navyše raz-dva zabili koňa). V RDR2 ste sa pritom mohli prechádzať po lese aj niekoľko minút bez toho, aby vás nejaký dravec ohrozil. A pôsobilo to oveľa realistickejšie (a menej otravne). Liezlo mi tiež na nervy občasné podivné správanie koňa (ktorý nedokázal stáť na mieste, keď som sa chcel vyšvihnúť do sedla a furt pobiehal okolo).

Celkovo sa dá povedať, že hra je po všetkých stránkach jednoduchšia ako neskoršia dvojka. Žiadne craftovanie, varenie, žiadny custom postavy, a tak ďalej. Mne osobne to ale neprekážalo a keď sa oprostím od porovnávania, tak je RDR aj dnes poriadne zábavná hra s dobrým príbehom, sympatickým Johnom Marstonom ako hlavným hrdinom (aj ďalšími fajn postavami) a nenudiacimi misiami (pozrieme sa aj do Mexika).

Marston je agentmi prinútený vystopovať niekoľkých členov svojho bývalého gangu, vrátane Dutcha van der Lindeho. Ak tak neurobí, už nikdy neuvidí manželku a syna. Neviem ako by na mňa príbeh zapôsobil, ak by som tento diel hral ako prvý, ale dovolím si tvrdiť, že som ho takpovediac precítil viac s vedomosťou, ako sa Dutchov gang vlastne rozpadol a čo všetko tomu predchádzalo.

Zub času sa na hre síce už sem-tam podpísal, hrateľnosť nie je vždy úplne plynulá, sem tam sa objaví nejaká chybička v grafike... Hru som si však stále náramne užíval, aj keď tentokrát som zďaleka nemal takú veľkú túžbu daný svet preskúmavať. Čo je ale logické a spôsobené tým, že oproti dvojke skrátka nie je taký bohatý, takže sa v ňom nedá vykonávať toľko aktivít.

Suma sumárum: výborná hra a som rád, že som si príbeh mohol takto skompletizovať. Pevne verím, že nám Rockstar jedného dňa doručí aj nejaký poriadny remake/remaster v štýle dvojky. Nepochybujem, že v takom prípade by som prihodil aj tých zvyšných 10 pecent.

Pro: príbeh, skvelá atmosféra, misie, postavy

Proti: sem-tam nejaký glitch, hrateľnosť nie je taká plynulá, menší dôraz na realizmus

+6

Diablo IV

  • XboxX/S 75
Je zvláštní, jak čtvrté Diablo působí podobně, jako jeho dva předchůdci (počítám i Immortal), a zároveň je takové nenápadně své. Skoro bych řekl oldchool, ale starší díly jsem nehrál, tak porovnávám jen dojmy ze screenshotů. Svět je zpracován s grafickým detailem, který potěší – hlavně v situacích, kdy se z donucení pohybujete mezi cíly svých questů, jelikož vás hra obdaruje koněm až poměrně „pozdě“ v průběhu kampaně. Uznávám však, že bez oře jsem se rozhodně pouštěl do častějšího prozkoumávání okolí, a bojoval jsem se skupinkami nepřátel, které jsem v pozdější fázi hry jen rozmetal pod kopyty.

Diablo 4 je jeden z již mnoha pokusů přetvořit zajetou značku v open world, kde se to hemží speciálními místy, které si můžete odškrtávat, a získávat za to nějaké bonusy. Tohle se bohužel velmi rychle ukázalo jako nedobrý nápad. Poté, co jsem v první lokaci vymetl všechny shrines, dugneony atd, jsem se nemohl donutit nic z toho dělat v lokaci následující. Co mi hratelnost kazilo asi nejvíc byly aspekty. Strašně to komplikuje třídění lootu, nutilo mě to odcházet od hratelnosti, kterou jsem chtěl, k administrativě inventáře.

Jako hráč vstupující do hry pracující se sezónami jsem vědomě naskakoval do rozjetého vlaku. Ukázalo se, že ne všechno měl strojvedoucí dobře spočítané. Jak jinak si vysvětlit, že jsem se ve třetině kampaně stal nepřemožitelným borcem, který umíral jen když zapomněl, že na záchod se chodí PŘED opuštěním dungeonu.

Poté, co mi bylo na Redditu vynadáno, že nemít na levelu 55 dohranou kampaň a být zaseklý na druhé obtížnosti, je vrchol sebemrskačství, jsem tedy s brbláním prosvištěl zbytkem příběhu. Obtížnost bossů kolísala neúměrně jejich důležitosti v příběhu. Za celou hru jsem se nedokázal efektivně bránit jedovatým nepřátelům, což je ale určitě zapříčiněno tím, že jsem prostě odmítal strávit ještě víc času alchymií aspektů. Po dohrání příběhu se mi najednou otevřel zcela nový svět sezónního obsahu, který ale nakonec mojí pozornost neudržel. Hratelnostní smyčka není tak poutavá, jako u předchozích dílů. Četl jsem porůznu, že se to dává za vinu neuspokojujícímu množství destrukce a zkázy, kterou může hráč vnést do řad démonů. Něco na tom bude. Já jen mohu říct, že mi to za ten měsíc Gamepassu asi stálo.

Pro: detailní grafika, oldschool vibe, prostě Diablo

Proti: hratelnost omrzí, nezajímavý příběh, Lilith je trapné jméno pro démona

+6