Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Titan Souls

Acid Nerve •  Abstraction Games (Android, PS4, Vita)
14.04.2015
30.06.2015
kompatibilní
69
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V Titan Souls se ujímáte role osamoceného lučištníka vybaveného jedním jediným šípem a snažíte se posbírat kousky titánské duše. Fragmenty duše jsou hlídány spícími titány a pro jejich získání je potřeba titány probudit a zabít.

Jedná se o 2D akční hru, ve které nebojujete s žádnými řadovými nepřáteli, pouze s jednotlivými titány. Každý souboj s titánem je souboj s unikátním bossem v jeho vlastní aréně. Hra záměrně staví na vysoké obtížnosti. Stačí schytat jediný zásah a musíte souboj opakovat. Stejně tak na zabití titána stačí jeden přesný zásah do zranitelného místa. Ale najít dotyčné místo, přijít na to, jak se k němu dostat, a nakonec ve vhodnou chvíli trefit osudový výstřel, nebývá vůbec snadné. Šíp, který je vaší jedinou zbraní, můžete po vystřelení znovu sebrat nebo ho nechat k sobě přitáhnout jako bumerang. Při druhé možnosti ale musí postava stát na místě a stává se tak snadným terčem. Neustálý pohyb a vyhýbání se nepřátelským útokům je zde základem přežití.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Titan Souls je hra, která se odehrává v rozlehlém světě, ve kterém jsou vašimi jedinými protivníky velcí bossové, vaší jedinou zbraní luk s jediným šípem a od smrti vás dělí jen jedna jediná chyba, tudíž vás (pokud nejste speedrunneři, co Titan Souls dohrávají už po dvacáté) od dohrání dělí stovky smrtí.

Když to hodně přeženu, je Titan Souls v podstatě logická hra, kde se řešení puzzlu většinou přímo nabízí, ale musíte váš postup znovu a znovu pilovat, než se konečně zadaří. Je skvělé, že nic nezáleží na náhodě a titáni při každém pokusu vždycky reagují stejně, takže se nemusíte bát, že by obtížnost hry byla jen v tom, že vám nevychází RNG a titáni odmítají odhalit své slabé místo. Titánů je ve hře něco kolem dvaceti, což není mnoho (hra není příliš dlouhá, průměrně vám zabere kolem 4 hodin, ale dá se dohrát i za 20 minut), na druhou stranu jsou jednotlivé souboje velmi odlišné a nestane se, že byste třikrát bojovali s tím stejným titánem v odlišných barvách. Máte tu přerostlé rostliny, kamenné hady v zmrzlém jezeře, koule slizu dělící se po každé ráně na polovinu... o variabilitu je rozhodně postaráno. Všechny souboje jsou samozřejmě obtížné, ale pokud chcete hru jen dokončit a nezáleží vám na 100% kompletaci, můžete jich několik vynechat a hru dohrát i tak.

Takže až sem dobré, je tu akorát jeden háček: hra nic jiného nenabízí. Můžete se sice procházet krásným atmosférickým světem, který je ale kromě vchodů do arén s titány úplně prázdný - nemůžete najít žádná ukrytá tajemství, nic, co by trochu poodkrylo příběh, žádná vylepšení, žádné slabší nepřátele... chápu, že jde o designové rozhodnutí pro zachování "čistoty" gameplaye, ve výsledku se z toho světa ovšem stane akorát nutné zlo, které musíte přejít po každé smrti, abyste se mohli vrátit do arény a začne vám to akorát lézt na nervy, což je ohromná škoda, protože jeden z mých nejoblíbenějších momentů ve hře byl, když jsem našel ukrytého titána, který se mi dobrovolně vzdal a vyjádřil lítost nad mými činy. To mě navnadilo a doufal jsem, že takových věcí, co trochu rozvedou příběh, bude ve světě Titan Souls k nalezení víc, ale bohužel to byl jen jediný ojedinělý případ.

S tím i souvisí poněkud nešťastně zvolený způsob vyprávění příběhu: v prvním průchodu hrou je téměř všechno, co si přečtete, napsáno v nesrozumitelném jazyce titánů, ovšem pokud zabijete všechny titány, otevře se vám na konci tajný boss, PRAVDA. Když ho porazíte, naučí vás jazyk titánů a můžete si hru zahrát znovu se srozumitelným textem. Hádám, že nejen pro mě to nebyla moc dobrá motivace a radši jsem si našel na internetu, co to vlastně celé mělo znamenat, čímž jsem se okradl o část zážitku z příběhu.

Audiovizuálně je hra bezchybná. Zdejší pixelart trochu připomíná Superbrothers: Sword & Sworcery EP a perfektně se vžijete do role malého človíčka, který osaměle objevuje cizí, starobylý svět. Jak jsem ale říkal, je trochu škoda, že hra není o něco komplexnější. Pokud vás tento koncept láká, nebudete z Titan Souls zklamáni, pokud vám ale toto nestačí a hledáte nějakou přidanou hodnotu, budete se muset poohlédnout jinde.

Na závěr varování: pokud nemáte gamepad, tak doporučuju dát ruce pryč. Hned na začátku vás na to upozorní sama hra a to z dobrého důvodu, protože nepodporuje myš, takže si musíte vystačit s šipkami, se kterými můžete mířit a chodit jen do 8 směrů, zatímco s gamepadem můžete páčkou mířit kam chcete. Asi by to nějak šlo dohrát, ale u některých bossů by to muselo být k zbláznění.
+7
  • PC 45
Á, tady se někdo patrně chtěl vytáhnout s arkádovější variací na Shadow of the Colossus, přičemž se alas moc nepochlapil, anžto výsledkem je v podstatě pouhý dvou-tří hodinový boss stage. Ačkoliv bych už jen na základě této skutečnosti hru mohl odsoudit k věčnému sběru prachu v zadním rohu šuplíku, bylo by nešťastnou lží tvrdit, že Titan Souls neměl dobrý potenciál. Naopak, skoro každý jednotlivý prvek je v nejlepším pořádku, a vesměs každý plní svou funkci obstojně. Problém je ale holt v tom, že konkrétně tohle kombo prostě nefunguje, neboť mezi těmito prvky prostě neexistuje žádná pořádná synergie. Myšlenka toho, že bosse můžu sundat na jednu ránu po nalezení jeho slabiny, jednoduše nesousedí moc mírumilovně s tím, že člověk nejdřív musí prozkoumat velký sterilní Zelda-like svět, aby našel bossovy vrátka. Takový Zelda-like svět vůbec může fungovat jen tehdy, kdy je dané zasazení uvěřitelné. Titan Souls bohužel nabízí pohopouhý mišmaš náhodných lokací, jako zasněžené hory či hluboké lesy. A vůbec, proč to dyzajnovat jen jako boss stage? Proč ne jako tradiční adventuru s řádovými enemáky a eNPíCíčky? A když už, tak proč sakra strkat hráče do světa o hub designu a nutit jej vlácet se neshovívavým počasím jen proto, aby následně sundal nějakého bosse na jednu ránu?

Toto mi fakt hlava nebere, páč jednotlivě ty elementy opravdu jsou zpracovány dobře. Tedy, s vyjímkou onoho světa, samozřejmě. Na papíře to zní velmi chutně - neplodný svět postrádající jakékoliv známky života, sloužící jen jako útočiště pro všechny ty titány, které hráč musí porazit...to zní nehorázně atmosféricky. Bohužel, když to celé spočívá v krátkých lesních, zimních a sopečných sekcích, člověk při tom víc než s čímkoliv jiným neustále bojuje s pocitem, že to všechno mělo být součástí většího celku. Celku, který by obývali obyčejní nepřátelé, přátelské NPC, a loot. Což je vpravdě kámenem úrazu - Kdyby ta hra fungovala víc jako ta Zelda nebo Dark Souls (což beztak, stejně jako já, tak trochu hromada lidí od TS očekávala), zdejší svět by fungoval, bossové by byly víc než jen sérií nemístných výzev, a celá hra by možná působila kompletně.

A co vlastně ti titulární titáni samotní? Nu, někteří poskytují věru zábavnou bitvu, většina ovšem docela stojí za vyližprdel. A ten ouplně poslední je, jak na potvoru, snad nejhorší ze všech - jednoznačně při jeho designování aplikovali myšlenku "Sere pes proces souboje s bossem, výzva přeci spočívá v počtu úmrtí!" A ve chvíli, kdy to jednou dohrajete, kdy jednou najdete slabinu každého bosse a jednou každého porazíte...pak už neexistuje jakýkoliv pádný důvod se do toho pouštět znovu. Snad jedině pokud míra vašeho masochizmu - skřížená s jakousi elitistickou vnitřní touhou si dokázat, jací nejste kavalíři - dosahuje dostatečných extrémů. V takovém případě tu pro vás je připraven jednak NG+ - který v podstatě spočívá jen ve zvyšování rychlosti titánů - a spešl perličky jako no-death a no-roll run, což je prostě bulšit. Whooptedoo, hned si to chcu zahrát znovu.

Technicky vzato je Titan Souls povedenej. Obzvláště ti titáni jsou nakresleni a zanimováni opravdu pěkně - jednak z hlediska kvality animace jako takové, tak čistě z uměleckého hlediska, fakt působí správně děsivě, impozantně, a nebezpečně. O to smutnější ten kontrast s vizuální stránkou oných lokací, které fakt jakoby z oka vypadly průměrným Zeldovinám místo toho, aby vypadaly jako to pusté, prorostlé post-apo, o které se evidentně snažili. Nicméně hudba, ta je zcela bez přehánění fantastická. Od uklidňujících, konejšivých melodií doprovázejících všechna ta prázdná pole, umocňujíc tak pocit klidu před bouří, po bossové skladby, které svými hlasitými, pyšnými a údernými symfonickými rytmy všem soubojům dodávají tu správnou epičnost.

Shadow of the Colossus byla náramná hra. Její kombinace hutné atmosféry s jednolitými bosfajty tvořila neopakovatelný zážitek. Cestování temnou, dezolátní pustinou k nalezení všech těch mohutných monster, na něž bylo třeba vyšplhat, najít slabiny a eventuálně konečně pokořit, a to všechno k výpomoci tajemnému hlasu, který možná ani nepatřil žádnému dobrákovi...to prostě byla naprostá paráda, přestože hratelnost nebyla dokonalá. Bylo to víc, než jen součtem svých jednotlivých částí. Titan Souls tohohle nikdy nedosahuje. Má ty správné nápady, které se ale neodráží v realizaci. Je to rozkouskovaná, nedopečená bejkárna, která je v jednu chvíli nudná, v druhou frustrující, a jen sem tam někde mezi tím fakt zábavná. Je to arkádovka, která prostě nenaplnila ta obrovská očekávání, která si sama stanovila. Šáhnout jedině v akci.

A to ani nezmiňuju tu drámu s Totální Sušenkou. Nicméně jestli borec reprezentoval i zbytek developerského týmu, tak se ani nedivím, že se jim hra nevyvedla.

Pro: Audio a trochu i ten vizuál; myšlenka dobrá

Proti: Myšlenka nestačí, provedení smrdí

+7