Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Superbrothers: Sword & Sworcery EP

24.03.2011
16.04.2012
12.12.2012
30.11.2018
63
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Audiovizuální indie adventura, pyšnící se netradiční experimentální hratelností, estetickým zpracováním ve stylu 8bitů a hudbou od vycházející hvězdy nezávislé scény Jima Guthrieho. Tyto přednosti hře mimo jiné zajistily vítězství na IGF v kategorii mobilních zařízení. Superbrothers nabízí psychedelický styl a charakteristické vzezření, díky němuž je zcela nezaměnitelný s ostatními indie tituly.

Hráč se pohybuje mezi dvěma světy – reálným a snovým. Mezi nimi v roli bojovnice z kmene Skytů prochází během svého spánku, do něhož může v rámci procházení úrovně upadnout. Hra využívá ovládání obou tlačítek myši, sloužících pro specifickou interakci s předměty a možnosti akce, jež se opisují do herního světa. Zpestřujícím prvkem je takzvaný narátor, který hráče seznamuje se světem a někdy mu poskytne i zajímavé rady.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Hra, která původně vyšla na zařízení pro lidi, kteří se většinou jejich vlastněním chtějí cítit vyjíměční. V podstatě přesně pro takové lidi tahle hra je. Hipsterský výstřelek líbivé retro grafiky a hudby s frikulínsky (neobvykle, chcete-li) vyprávěným příběhem.

No, abych hře vyloženě nekřivdil - věřím, že na dotykové obrazovce by to mohlo být docela fajn, ale s myší je to tak trochu nuda. Zabugovaná. Silně doporučuju neklikat na nic během skriptovaných animaček. A pak je tu ta věc, že x dní místo hraní čekáte na real-life úplněk. (Lze obejít podváděním s datem, nebo nějakou blbinou, která je ale přístupná jen v době, kdy to člověk ještě nepotřebuje.)

Velká část pozitiv je holt spjata s povahou mateřské platformy a na PC se kouzlo jednoduše ztrácí. Pokud tam vůbec někdy bylo - objekty s nakousnutým jablíčkem konec konců nevídám u lidí, které je problém potěšit.
+11
  • PC 50
Ne každý indie titul může být dobrý, některé, i když oceněné bůhví čím, můžou být průměrné...až špatné. Ale dokud je nevyzkoušíte, tak si budete říkat, že na první dojem působí epicky. Zdání ale může klamat. Zdání v případě Superbrothers: Sword & Sworcery EP opravdu klame.

Hra na první pohled vypadá parádně. Plakát? Super. Nápad? Klasicky heroický, tudíž zajímavý. Příběh? Jasně, lokální epično zajištěno. Zpracování? Libivý 16ti bit dnešní doby. Hudba? Nepodceněná. K projektu přibrali skladatele, tak co se mohlo posrat? No...tak...třeba...hratelnost?

Na hře, jak tu již bylo řečeno, je šíleně znát, že je primárně pro tablety. Nevím, proč autoři vymejšleli, konvertovali a pak podobný titul převedli do počítačového světa. Je to podle mě naprosto zbytečné a slávu jim to určitě nepřinese. Po zapnutí jsem totiž okamžitě pochopil, že tady mi bude k hraní stačit myš. Okamžitě jsem se oddal námětu, docela mě bavila hudba a její perfektní funkčnost s grafickým rozhraním. Grafické zpracování bylo mimochodem opravdu krásné. Jenže jak jsem klikal a luštil logické hádanky, tak jsem se hned od začátku začal nudit...a nudil jsem se čím dál tím víc a víc. A nezastavil to ani herní pokrok, který jsem v průběhu hry činil.

Hra naštěstí není dlouhá a tak jí do asi 4 hodin máte dohranou. Kdybych si ale neužíval grafický kabát a soundtrack, se kterým hra pracuje opravdu mimořádně, tak hru zřejmě ani nedohraju. Nebudu mít důvod. To ovládání na myši bylo jednoznačně na pěst. V podstatě jenom zmáčknete levé tlačítko a pak už jenom hýbete kurzorem. Sem tam zmáčknete double click, sem tam někam kurzor nasměřujete...a to je vlastně všechno. Jo, indie titul může mít nápad, ale když má hratelnost na bodu mrazu, nezachrání ho ani jinak parádní soundtrack.

Odkaz na soundtrack zde.

Pro: Grafický kabátek a hudební podklad vytváří krásnou heroickou atmosféru této indie jednohubky,

Proti: která ale brutálně ztrácí na hratelnosti. Zahrajte si tuto hru raději na tabletu z postele a myš si šetřete na něco duchaplnějšího.

+8
  • PC 65
Když jsem si ještě kupoval papírové knížky a neexistovaly servery s komentáři, rozhodoval jsem se o koupi podle obálky. Zda mě něčím zaujme. U Sword and Sworcery to zafungovalo podobně, do screenshotů jsem se na první pohled zamiloval (i když retru naprosto neholduji) a rozhodl se, že hru si musím vyzkoušet.

Prezentace je skutečně stylová a pokud vás zaujala na začátku, bude vás grafika stejně jako hudba a zvuk bavit až do konce. Výrazová paleta grafiky je mnohem širší, než by odpovídalo několika kostičkám a paletě barevné. Fantazie pracuje naplno. Hra má velice jasnou autorskou vizi, vše je perfektně sladěno od menu až k mýtu, který hra řeší.

Ve hře se vtělíte do přespolního bojovníka, který se rozhodne vypořádat s mýtickou bytostí, která děsí místní obyvatele. Nenechte se zmást názvem, nic super na vašem hrdinovi není, kromě magie meče je úplně obyčejný. Navíc se z něj vyčerpáním ze soubojů a použitím magie meče časem stává pouhý stín původní slávy.

Interakce s NPC neprobíhá tradičně přes dialogy, ale přes krátké zápisky bojovníka o čem si s kým povídá. Nad NPC vyčnívá postava vypravěče a uvaděče do děje, vede vás ze svého křesla a s doutníčkem v ruce k cíli, píše váš příběh a sám zatím neví, jak dopadne, protože z něj máte pocit, že nechává psát i vás.

Dosud se dalo hovořit v superlativech.
Hrajete-li bez návodu, pravidelně se dostavuje spokojený úsměv na tváři, jak přicházíte na řešení problémů typu kam se vydat, co tam udělat, jak tu hru vlastně ovládat (ovládání na PC není zcela intuitivní a ke hraní doporučuji spíše na tablet). Bohužel v mezifázi toho přicházení na problém je hra poměrně frustrující, takovým tím nudným typem.

Toto mě jako hráče pravidelně mírně otravovalo. Autor ví co dělá, když váš přímo vybízí po jednotlivých kapitolách, jestli si nechcete dát pauzu. Na čaj a doutníček, jako vypravěč. Ta výzva je ale riziková, není vyloučeno, že pauza se protáhne a vy se ke hře už nikdy nevrátíte. Potvrdilo se mi zde, že hratelnost je alfou a omegou hráčského zážitku a nic ji nahradit nedokáže.

Pro: stylová prezentace, příjemná indie překvapení

Proti: slabší hratelnost

+7