Mirror's Edge je akční hra z pohledu první osoby od tvůrců slavné multiplayerové válečné hry Battlefield 1942, EA Digital Illusions CE (DICE). Hra se poprvé dostala na pulty obchodů už 12. listopadu roku 2008, avšak pouze pro konzole Microsoft Xbox 360 a Sony Playstation 3. Počítačová verze hry vyšla díky P2P sítím, kvůli kterým by se údajně snížila prodejnost hry na zmíněné platformy, až s dvouměsíčním zpožděním 13. ledna roku 2009.
Hlavní postavou hry je dívka se jménem Faith, která vyniká výjimečnými pohybovými schopnostmi. Dokáže skákat, šplhat či ručkovat a to ve velmi rychlém sledu. Hrou se lze i prostřílet, ale tvůrci prozradili, že se dá dohrát i bez jediného výstřelu a to je teprve ta pravá výzva. Právě realistické ztvárnění pohybu byl totiž primární cíl autorů, společně s navozením pocitu opravdové rychlosti - právě ona je největším lákadlem a hlavním tahounem celé hry a staví na ní i zvláštní multiplayer.
Ten je kapitolou sám pro sebe. Samotná hra s ním sice nepočítá, ale lze jej aplikovat v tzv. ghost speedrun módu. Zkrátka ze serveru si stáhnete záznam hry od nejlepšího hráče, který daný úsek uběhl nejrychleji. Během své hry ho uvidíte jako červeného ducha a budete se snažit jej časově překonat. Pokud to zvládnete, váš záznam se následně odešle na onen server, odkud bude k dispozici opět pro ostatní hráče z celého světa.
Hru pohání optimalizovaný Unreal 3 Engine vylepšený o zářící efekty přímo od DICE. Počítačová verze navíc obsahuje fyzikální engine PhysX od firmy nVidia, který drobně vylepšuje různé grafické efekty. Perličkou budiž oficiální úvodní skladba hry s názvem Still Alive, kterou přezpívala z originálu (Alcorus - Shine) Lisa Miskovská. Píseň se stala velkým hitem, vydavatel hry Electronic Arts vyrazil do boje i přes hudební televizní hitparády s oficiálním videoklipem. Od prosince je k dostání i oficiální CD soundtrack ze hry mimo jiné s 5 originálními remixy.
Nejnižší GOG cena ever
Pro: Atmosféra, grafika, hudba, pocit z pohybu, celkový nápad, některé pasáže jsou pěkně intenzivní
Proti: Střílení, UI, občasná frustrace