Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Horizon Forbidden West

  • PS5 95
Rok 2022 je výbornej a silnej ročník co se týče akčních adventur/RPG. Na pokračování Horizonu jsem se hrozně těšil potom, co jsem si v rámci příprav zahrál graficky vylepšený první díl na PS5 a rozhodně nejsem zklamanej. Vývojáři ponechali co bylo funkční a pozvedli to výš. Je to jedna z mála her, kde sem nepřeskakoval žádný vyprávění vedlejších postav, protože u všech si dali autoři velmi záležet. Nejsou to strohé rozhovory kde postavy stojí na místě a jen se jim otevírají ústa. Je to první hra, kde jsem si toho všiml, kdy všechny postavy vyjadřují emoce nejen dabingem, ale svým chováním, mimikou opravdu detailně a věrně (samozřejmě to není první hra, kde se něco podobného objevilo, ale většinou se toto týká jen hlavních postav). Graficky nádherná hra, občas neskutečná prostředí, na která se člověk v rámci průchodu hrou dostává nepřestávají překvapovat. Hru jsem po pravdě hrál na lehčí obtížnost, takže úplně nedokážu zhodnotit jaká challenge to je co se týče soubojů, já se držel toho, co mi bylo pohodlnější - zpravidla boj z dálky. Celkově musím říct, že to je druhá letošní hra, kde nedokážu vypíchnout nic negativního, co by mě vyloženě štvalo, a 95% jsem dal jen proto, abych Horizon Forbidden West nějak odlišil od God of War Ragnarok, který ve mě nechal ještě o chlup silnější zážitek.

Pro: krásné grafické zpracování, poutavý příběh, hromada vedlejšího contentu - a především jeho zpracování, které není o nic chudší než hlavní dějová linka, v každém ohledu

Proti: opravdu nedokážu říct, někomu nesedlo až příliš kontrastní prostředí, já si ho užíval

+4 +5 −1

Remnant II

  • PS5 85
První díl mne minul, takže co se týká příběhu, tak jeho návaznost na první díl, nedokáži plnohodnotně posoudit. Každopádně to není na škodu, jelikož na příběh tu není kladen až takový zřetel a samotná hra na něj až tak ani necílí. Dovolím si tvrdit, že kombinace 3d akce s prvky RPG a mechaniky Souls-like vytváří vcelku dost zajímavou kombinaci, která vás táhne i po odehrání více jak stovky hodin. Osobně jsem chtěl nalézt co nejvíce věcí, takže i po více jak 180 hodin, jsem stále nacházel nové předměty.

Na počátku se ocitneme v tutoriálu, který nás poprvé postaví oproti nepřátelům, kteří jsou ovlivněni "nemocí" zvanou root. Její původ a zdroj je cílem celé naší výpravy.
Dokončením tutoriálu se nám otevírá svět Ward 13, jakási kolonie lidí, kteří si vybudovali "základnu", kde přežívají.
Ve wardu 13 se po našem příchodu objevuje záhadný červený krystal, nazývaný "world stone", po jehož dotknutí jsme teleportováni do jednoho ze tří základních světů. Je potřeba vzít v potaz, že každý svět je generován náhodně, avšak jistý algoritmus generace, není po odehrání desítek či stovek hodin až tak nahodilý.
V podstatě každý svět má dvě pod možnosti generace, dle kterých lze poznat, jaký že to boss nás očekává na konci.
Třemi světy jsou Yaesha (start v Red Throne = Boss Corruptor, start v Forbidden Grove = Ravager) , N´erud (start v Seekers rest = Sha´Hala, Forgotten prison = Tal Ratha) a Losomn (start v Palace courtyard = Faelin/ Faerin, Morrow parish = Nightweaver) , každý z těchto světů obsahuje náhodné dungeony. Celkem se podíváme do pěti lokací, každá diametrálně vzhledově odlišná od předchozí. Osobně jsem si oblasti pojmenovával vzhledem k podobnosti jiným hrám, takže byl svět "returnal", svět "bloodborne" a svět "the forest".

Mechanika soubojů má již zaběhlí standard her souls-like, hlavný odlištností v tomto smyslu, tak jsou "srdce", které slouží k doléčování, neboť jich existuje celá plejáda a to dává hře obrovské pole možností, jak si vytvořit te svůj "build".
Specifikací remnanta je systém tříd, kdy ve hře nalezneme celkem 10 odlišných povolání, které mají specifické schopnosti a to směrem k dosaženému levelu jednotlivé klasy, tak zda-li jde oprimární klasu, nebo o sekundární. V tomto smyslu, lze říci, že kombinací těchto schopností, je personalizace postavy posouvána o úroveň výš.
K tomu přičtěme opravdu masivní počet prstenů a amuletů, kdy jsem si připadal, jako vlastník zlatnictví. Kombinace vlastností u jednotlivých prstenů je na čtyř stránkovou esej, protože neexistuje atribut, který by nešlo ve hře upravit a to jak už prsteny a amulety, tak i právě zvolenou třídou.
Ve hře vlastníme tři druhy zbraní a těmi jsou: 1, dlouhé zbraně (pušky, odstřelovačky, kulomety, luky, brokovnice a kdejaké vesmírné lasery a fasery), 2, krátké zbraně (pistole, kulomety, samostříly, ultra kamené a elektrické zbraně), 3, jsou to tupé zbraně a v tomhle smylu je jejich označení více než vhodné, jelikož jejich využití je skoro nulové.

Grafická stránka hry je již standardem a pokud pominu dva momenty, kdy má kamarádka zůstala zaseknutá ve stromě a ve stěně zdi, pak jde opravdu plynule, bez ztrát. Drobné propady lze zaznamenat i při větším počtu nepřítel, avšak k tomuto docházelo pouze ve světě N´erud a nikde jinde, tudíž to byl jen drobná vada.
Hudbu je volena pouze jako podkres. Co funguje skvěle je systém zvuků, které upozorňují na vlnu nepřátel, stejně tak vysoký tón označující nějakého toho "ultimativního" protivníka.

Začátek hry jsem prošel trochu s očekáváním hry typu returnal, ale v tomhle ohledu je remnant úplně jiný. Po pár hodinách jsem byl frustrovaný, protože než dojde k nalevlení zbraní, aby jejich damage už uštědřil nějaké to požkození, tak trvá dlouho, možná to bylo tím, že jsem z počátku nezabředl do všech mechanik hry.
První průchod jsem tedy zvolil survival, což by se dalo definovat jako obtížnost normal. Druhý jsem už volil obtížnost veterán a tady jsem byl překvapen, že ač se tato obtížnost tváří jako hard, nemohl jsem se zbyvit dojmu, že tomu tak úplně není. Poté vyšel update a hle, obtížnost hard byla na světě.
Co mi osobně opravdu pilo krev, byla doba než došlo k použití srdce, ale to je již evergreen u souls-like her, a pak systém přebíjení zbraní, to je opravdu na hlavu postavené!!
Pokud přebíjím a udělám kotoul, pak se zbraň přebije, ale pokud jsem při přebíjení, či kotoulu trefen, pak se přebíjení zastaví, a tak se dostávám do situací, kdy nemám přebitou ani jednu zbraň a boss mě nenechá ho tím pádem zabít.

Hru bych doporučil, pokud se do toho pustíte s přáteli, protože v tomhle ohledu je to žrout hodin, kdy vás hra bude bavit. Neměl jsem velké očekávání, ale nakonec mě mrzelo, že jsem hru dohrál i na obtížnost nightmare (very hard)

Pro: Hratelnost, multiplayer, volba obtížností

Proti: Slabší příběh, větší využití meelee zbraní, CQB

+4

Infamous Second Son

  • PS5 80
Second Son (zakúpený za necelých 20 eur) je mojou prvou skúsenosťou so sériou InFamous. A rozhodne urobil dobrý dojem! Páčila sa mi grafika (podľa mňa od roku 2014 ani príliš nezostarla), síce obmedzený, ale celkom pekne urobený otvorený svet (v tomto prípade mesto Seattle) aj efektná akcia. Iste, príbeh bol trochu riedky, ale zaujal a kratšia herná doba mi vôbec neprekážala.

Snáď len posledný boss bol dosť tuhý, čo by samo o sebe nevadilo, ale bol to trochu kontrast s náročnosťou predtým (hral som na „nomal“). Odrazu som mal pocit, akoby som sa ocitol v Dark Souls (nutnosť memorovať si pohyby bossa a prispôsobiť tomu útoky). Ale napokon nešlo o nič, čo by sa nedalo zvládnuť, len to možno trvalo trochu dlhšie, než som si predstavoval. :)

Ďalšiou výhradou je repetitívnosť side-questov. S nimi si autori veľkú námahu nedali, takže je to len ničenie stanovísk D.U.P., sprejovanie, zase ničenie stanovísk, a tak stále dokola. Keďže je však hra pomerne krátka, tak to až tak nenudí.

Pro: grafika, akcia, svet, síce jednoduchý, ale slušný príbeh

Proti: repetitívnosť questov, pre niekoho krátka herná doba

+4

God of War III

  • PS5 70
Nepolíben starými GoW jsem si po odehrání Ragnaroku řekl, že by bylo fajn vyzkoušet na čem Kratos začínal. Tak jsem šahl po GoW III Remastered, protože je přístupná na PS5 a byl jsem vlastně dost překvapen.

Hned na začatku mě zarazila strnulost ovládání, na kterou jsem si musel chvíli zvykat než mi padlo do ruky. Stejně tak jsem chvílemi nevěděl co dělat, protože prostředí nebylo tak moderně navrženo jak jsem zvyklý z moderních her. Samozřejmě vizuál je hodně zastaralý, přece jen je to dvě generace stará hra. Ale i uživatelstké prostředí je nešťastně navrženo a to si myslím, že není úplně výdobytek doby.

Dost mě překvapila monumentálnost hry, kdy od začátku se nešetří s hudbou a epickými momenty. Příbeh se s ničím nepáře a hodí hráče hned do probíhající bitvy o Olymp, jen aby následně Kratos spadl do podsvětí a příšel o všechny své schopností. Jak jednoduché jak udělat reset postupu a hráč musel opět zlepšovat své zbraně a sám sebe. Epičnost hře sluší a dává ji dost najevo celou dobu a to i v enviromentálních hádánkách, které mne překvapily zábavností a různorodostí.

Hra je to krátká, ale tím pádem úderná - nicméně trpí na nevyváženou obtížnost, kde boj s Diem jsem opakoval tolikrát, aý mi hra nabídla snížení obtížnosti (což jsem přijal) a ani přílišná brutalita mi nebyla po chuti. Za mě to bylo fajn seznámení s historii, ale moderní pojetí GoW mi vyhovuje mnohem více.

Pro: souboje, hádanky

Proti: brutalita, zastaralý design, quick time eventy

+4

Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep

  • PS5 70
Já měl sérii Borderlands vždycky rád spíš tak nějak "na papíře" než poté jako hru samotnou. I proto jsem i přes pár pokusů doposud žádnou Borderlands ("Tales" tak úplně nepočítám) hru ani zdaleka nedohrál a i v DLC Assault on Dragon Keep (AoDK), které jsem hrál jako standalone kousek, jsem toho měl ke konci plné zuby.

Úskalí pro mě tkví v ubíjejícím stereotypu, který mě osobně prostě loot systém nedokáže vyvážit (já mám ale tento problém většinou i třeba u "diablovek" včetně Diabla samotného). AoDK je stejně jako každá hra série o zbraních, přičemž si autoři zakládají na tom, že možných kombinací je takřka nekonečně a musím uznat že i třeba po stránce vizuálu jsou rozmanité dost. Jenže k čemu to je, když gunplay samotný je vlastně až podprůměrný? Já bych asi raději osm vyladěných rozličných kvérů než bambilion prdítek, se kterými (většinou) není zas taková zábava střílet. Hra se od ostatních FPS liší i tím, že v mnoha případech je třeba počítat s letem projektilu samotného, který přímo vidíte, čehož se v klasické střílečce dočkáte maximálně tak u raketometů. Pocit ze střelby se zlepšil až když napadaly nějaké papírově kvalitnější kvéry ke konci hry a já se vlastně paradoxně možná nejvíc bavil až v endgamu.

Hodíme to na střídačku, takže teď budu zase spíše chválit. AoDK je na DLC vážně pořádný macek prakticky na úrovni starých dobrých datadisků, které teď už snad dělají jen v CD Projekt RED. Hra dokonce ani po dohrání příběhové linky nekončí a já nakonec splnil všechno včetně Raidu, na který jsem se však musel "přelevlit" a poté srabácky zapnout EASY mód. Holt bez parťáků to dost dobře nejde.

DLC doprovází pro sérii dnes již absolutně typický sebeparodický "hit or miss" humor, balancují na hranici trapnosti. Humor série je podle mě do filmové podoby převeditelný jen velmi obtížně, což dokládá i kolosální průser v podobě letošního Borderlands s důchodkyněmi v rolích 20-30-letých postav, který se koncem roku bude asi srdnatě prát o titul té největší sračky letoška. Gratulujeme! Na mě v tomhle ohledu AoDK fungoval a vlastně se ani nedivím, že nápad poté přetavili v samostatnou (zjevně nic moc) hru v podobě Tiny Tina's Wonderlands. On ten svět prostě není špatný a paradoxně má nejoblíbenější hra z univerza je ta, kde o žádné mraky lootu vlastně ani nejde (Tales from The Borderlands – jednoznačně doporučuji!).

Scénář je tak fajn, byť ne každému fóru se srdnatě zasmějete. S jednotvárnou náplní zejména vedlejších úkolů to už tak slavné není a autoři vás rádi nechají pobíhat po mapě jak dementy od čerta k ďáblu na místa, kde jste předtím již třikrát byli. Občas mi přišlo, že nasrat hráče byl přímo autorský záměr a třeba úkol plný nesmyslného pobíhání sem tam, přičemž na jeho konci vás čeká "odměna" v podobě zbraně s názvem The Bane (což je nepoužitelný krám – haha hráči, máš to, právě jsi ztratil hodinu života!) mě absolutně iritoval. Na to jak hravá dokáže AoDK v určitých aspektech být, je design úkolů prostě přehlídka nudných fetch questů a vybíjecích arén (čest pár výjimkám).

AoDK je tak super nápad v řekněme ok provedení s na můj vkus prostě příliš jednotvárnou hratelností a nepříliš záživným pocitem ze střelby. Na poměry DLC ale rozhodně slušná práce. Já po dohrání byť vlastně maličké části obsahu, co univerzum Borderlands doposud nabídlo, nemám ani náhodou chuť pokračovat.

Hodnocení na DH v době dohrání: 79 %; 58. hodnotící;  zdarma v rámci PS Plus

Pro: Nápad; fajn fóry; na DLC slušná herní doba; endgame obsah

Proti: Design questů; nic moc pocit ze střelby; stereotyp

+4

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft

  • PS5 80
Velice citlivě předělaná klasika z druhé půlky devadesátek.
Graficky skvělé, nenapadlo by mě ani ve snu, že jde tak staré kousky takhle krásně upravit. Ovládání je upravené na dnešní standarty, ale pokud jste masochisti, můžete si zapnout i to původní (jak jsme to tehdy mohli takhle hrát???)
Hratelnost je pořád stejná, prostě devadesátková. Ze začátku selanka, pak začínají protivníci trochu přituhovat.
Pro mě totální nostalgie a návrat do doby, kdy jsem začínal pořádně hrát.
+4

Ratchet & Clank: Rift Apart

  • PS5 85
Přesně před dvěma roky jsem napsal k původnímu (remasterovanému) Ratchetovi toto (http://dbher.cz/k31628):

...Myslel jsem, že půjde o dětskou hopsačku, ale ve skutečnosti jde o do posledního puntíku vyladěnou parádu se super hrdinou, skvělými hláškami, perfektním dabingem, plejádou mazecoidních zbraní, jejich ž vylepšování se u mě rovnalo skoro drogové závislosti (ne že bych to znal z osobní zkušenosti ), perfektního pocitu z boje, kdy každá zbraň má svoje místo, netradičním prostředím a v neposlední řadě nějakým kouzlem, které mě ne a ne pustit od hraní, dokud jsme neprozkoumal sebemenší píď a nevyřešil sebemenší záhadu a schovaný předmět. A to už je sakra známka kvality... 

Tehdy jsem hru dokonce dohrál dvakrát po sobě, abych mohl vylepšit všechny zbraně a měl tak jiný herní zážitek z boje. A dohrát hru dvakrát je v mém případě něco neslýchaného, v kontextu vzácného volného času dokonce pobuřujícího.

O dva roky později, nejnovější díl Ratcheta a Clanka pro PS5 (asi poslední hra, kterou jsem si kdy na PS5 koupil a koupím) a i Rift Apart je dohrán, podruhé.

Proč? Protože pro něj platí do posledního písmenka vše, co pro první díl. Je to jedna z těch mála her, kde dostanete nový díl, který se nesnaží o revoluci, ale evolučně se posunuje dopředu a je vyladěný do nejmenšího detailu. Je to jedna z těch her, kdy samotný nový obsah je pro vás další možnost strávit skvělý čas v super světě, se super postavami, se super hratelností.

Znovu se kárám – omlouvám se, že jsem kdy o Ratchetovi smýšlel jako o hře pro děti. 

Technická poznámka - na rozdíl od Digital Foundry jsem sáhl po performance modu bez RT. Boost v rozlišení oproti RT verzi je na 4k OLED TV hodně znatelný a těch pár RT efektů za to vůbec nestojí.

Pro: na PS5 skvělý technický stav; audiovizuál; perfektně vyladěné HDR; spousty kreativních zbraní a jejich vylepšování; rozlehlá prostředí; vypilovaná hratelnost; filmovost;

Proti: jako příběh je takový naivnější, ale to je asi záměr napříč celou sérií

+4

Predecessor

  • PS5 80
Dokud jsem se neodhodlal Predecessor pustit, ani jsem netušil, jak moc mi MOBA hry chybí. Než jsem přesedlal na konzole (tedy cca před dekádou), hrál jsem v rámci žánru všechno možné zejména pak League of Legends a Smite. Druhému jmenovanému se ostatně Predecessor podobá asi nejvíce a po letech abstinování jsem si hraní užil vážně náramně.

Predecessor je defacto pohrobek původně poměrně ambiciózní MOBA hry Paragon od Epicu, který však po obrovském úspěchu Fortnite prostě hru zařízl. Paragon jsem však nikdy nehrál, ale to, že jde o skoro stejné hry, je zcela patrné na první dobrou. Z necelé čtyřicítky hrdinů tvoří asi 85 % ti z Paragonu, byť s upravenými schopnostmi ,a těch skutečně nově vytvořených je minimum.

Ústřední mapa je naprostá klasika, tři linky, džungle mezi nimi a nepřátelská báze jako ultimátní cíl každé partie. Délka jednotlivých střetnutí je přiměřená, většinou je konec mezi 30-40 minutou a nad hodinu jsem se snad nevydrápal nikdy. Věnovat se blíže mechanikám by bylo nošení dříví do lesa, tak jen konstatuji, že prakticky vše dělá hra podle mého názoru velmi slušně. Pocit z boje je uspokojivý, last hit pěkně cinká, hrdinové ať po stránce designu tak jejich schopností se z větší části rovněž povedli. Z počátku působí pár postav zaměnitelně a některá konkurence je přeci jen kreativnější, za většinu hrdinů je ale slušná zábava hrát. Velmi se mi líbil systém volby role před začátkem klání (možná to dělají další současné MOBA hry stejně, už jsem fakt dlouho mimo), čímž se v drtivé většině případu předchází zmatkům a hádkám. Hrál jsem ostatně s vypnutým chatem a pověstná toxicita MOBA hráčů na mne tak prakticky vůbec nedolehla. Z více než sto odehraných her bych těch, kde to někdo zjevně záměrně kazil ostatním, napočítal na prstech jedné ruky.

Do hry jsem naskočil po přidání trofejí teď v listopadu. Je nutno podotknout, že už v současné době není hráčská základna bůhvíjak veliká a asi bych se nedivil, kdyby Predecessor tak do roka chcípl. Momentálně je hra plná veteránů a když jsem namátkou koukal na profily spoluhráčů i protihráčů, prakticky vždy se jejich odehraný čas počítal ve stovkách odehraných hodin. Kupodivu jsem se celkem "chytal" a stůj čas se hrou jsem zakončil s winratem někde kolem 60 %. Kdysi odehrané stovky hodin v jiných MOBA hrách asi sehrály svoji roli a vlastně nevím, jestli by v současném stavu pro úplně nováčky žánru nebyla hra hodně nepřístupná.

Je mi nicméně trochu záhadou, jak by se podle autorů měla hra dlouhodobě vyplatit. Hra je F2P s klasickou free rotací hrdinů ke hraní. Po sedmdesáti odehraných hodinách jsem jsem měl přirozeně odemčené tak tři čtvrtiny hrdinů za herní měnu a za mnoho z nich jsem stejně ani nikdy nehrál. Výdělek by měly také již standardně přinést skiny. Drtivá většina jsou však jen barevné variace a vizuálně odlišné má většina hrdinů pouze jeden (někteří dokonce žádný). Většinou, když mě F2P hra baví, nakonec v ní nějakou tu korunu utratím vyloženě abych ocenil dobrou práci vývojářů a nějakou tu zbytečnost koupím. Premiový obsah zde však prostě za nic nestojí a k nákupu jsem se nakonec za celou dobu nedokopal.

Predecesor je tak vážně fajn MOBA, kde jsem se po sedmdesát hodin náramně bavil. Bavil bych se slušně i dál, ale u MP her si vždy dávám určitý milník, většinou v podobě specifické trofeje a pak už nepokračuji. Her je hodně a život krátký. Každopádně pokud vás tahle 3rd person MOBA zaujala, rozhodně nedoporučuji otálet. I přes své kvality jde na hře vidět, že bude pomalu a jistě skomírat až se její servery navždy vypnou.

Hodnocení na DH v době "dohrání": bez hodnocení; 1. hodnotící; Free To Play

Pro: Zábavná MOBA hra, která sice nic vyloženě zásadního nepřináší, ale hraje se velmi dobře; relativně povedení hrdinové i jejich schopnosti; systém autobuy; poctivý F2P model, kde si nelze výhodu koupit

Proti: Hra pomalu umírá; kvůli veteránům může být hra pro nováčky momentálně již nepřístupná; většina skinů jsou jen drahé barevné variace na základní vzhled

+4

Resident Evil Village: Winters' Expansion

  • PS5 90
Tento komentář bude souviset hlavně s přídavkem Shadows of Rose. Abych pravdu řekl, tak Mercenaries mě moc neoslovilo, ale chtěl jsem zkusit dokončit příběh Wintersovic rodinky. A jsem naprosto nadšen!

To, co chybělo ve Village je tady. DLC nás sice vrací do lokalit, které jsme již viděli v původní hře, což je trochu škoda, ale na druhou stranu zde vývojáři dali sice krátké, ale fantastické 3 - 4 hodinky.

Příběhem je cesta Rose, která se nějak nedokáže vyrovnat se svými schopnostmi. Trpí hlavně tím, že ji nechce přijmout okolí, a tak se bude snažit se této "kletby" zbavit. Jak se k nim dostala si už musí každý hráč zjistit sám projitím hlavního příběhu hry RE8 VIIlage. Již od začátku je atmosféra hutná, tíživá a správně hororová. Diametrálně lépší, než u jejího předchůdce ve formě plné hry. I když se mi Village líbil, tady jsem opravdu vyloženě nadšen. Škoda, že podobným rukopisem autoři nepojali celý hlavní díl.

Rose má samozřejmě k dispozici nějaké ty zbraně a nábojů je opět celkem dost, ale i tak mi atmosféra těchto pár hodin někdy doslova vyrazila dech. Doll House je naprosto neskutečný. Příjemné zpestření je i nový "neviditelný" přítel, který Rose pomáhá v nesnázích a snaží se jí vést tím správným směrem.

Podtrženo sečteno, tento počin se opravdu povedl. V záplavě různých DLC mi tento dává opravdu smysl a je radost si jej zahrát. Je správně děsivý, napínavý a je ohromná škoda, že i krátký. Držím palce, aby se vývojáři vydali v 9 díle právě tímto směrem.

Pro: atmosféra, hororové prvky,

Proti: zde je opravdu škoda, že je to tak krátké

+4

Need for Speed: Heat

  • PS5 85
Od NFS jsem nic nečekal. V podstatě jsem si to koupil, protože to bylo v akci a chtěl jsem zkusit nějakou arkádu ze světa aut, tuningu a nelegálních závodů. A v podstatě tohle jsem i dostal. Dokonce mě hra tak přikovala, že jsem v ní odehrál 25h za cca 10 dní, a to nehraju každý den.

Nejvíce se mi na NFS Heat líbilo to, že si prostě nehraje na nic jiného, než je. Zběsilé honičky s policajty, velký výčet aut (některá opravdu zajímavá), nepřeberné množství úprav atp. Závody jsou pak opravdu čirá arkádová zábava a mnohdy i docela napínavá, když se za Vás pověsí cela tlupa policistů.

Příběh je velice jednoduchý a nic světoborného to není. I když jsem ani žádný scenář od Nolana nečekal, mohl být trošku propracovanější a déle nás napínat. Opak je ale pravdou a jedná se o slabší aspekt hry. Jak už jsem popsal výše, hra je jinak opravdu bláznivá a mě kupodivu opravdu bavila. Těšil jsem se na další levelování mého auta, aut, další závody a další policejní honičky. Ty jsou odstupňovány dle tzv . heat ukazatele a probíhají hlavně v noci. Ve dne si vás policejní auto v podstatě nevšimne, pokud do něj přímo nenarazíte (nevím, z jakého důvodu tohle vývojáři aplikovali). V noci už jsou ale strážci pořádku obezřetnější a každá rychlá jízda nebo absolvovaný závod je pro ně alarm a začínají vás minimálně hledat. Skvělá zábava pak přichází ve chvíli, kdy se na Vás pověsí během závodu. To je za mě vrchol tohoto dílu. Musím pochválit to, že policie nehoní jen Vás, ale pověsí se i na ostatní auta, popřípadě třeba jen právě na někoho z AI. Zpět ale k ukazateli, Heat postupně stoupá v závislosti, jak moc pijete zdejšímu okrsku krev a tím pádem taky přitápí pod kotlem agresivity. Postupně zapojují silnější a rychlejší auta, vrtulníky, hřeby na cestu nebo tzv. Rhino car, což je obrněné SUV, které Vám jede naproti, Střet ve 250km není pak vůbec nic, co by stavu vašeho vozu nějak prospělo. Deformace aut jsou ve hře minimální. Bavíme se o vizuálních škrábancích, pokrčená kapota, rozbité okno apod. Každopádně máte ale ve svém HUDu mimo jiné i kondici auta a pokud Vás policie rozbije, máte smůlu. Aktuální progress ve hře je pryč a vaše černě vydělané peníze taky. V některých případech lze na začátku honičky uplatit policisty, ale tato možnost trvá jen krátkou dobu, pak už vám nezbývá nic jiného, než se "prát" o svou reputaci a nenechat se chytnout.

Mezi závody najdeme klasické kroužení různými částmi měst na určitý počet kol, sprinty, drifty apod. Dále je město, které je za mě celkem velké, poseté různými bonusovými achievementy, které sbíráte, abyste dostali pár peněz nebo otevřeli bonusové díly na auto apod. Graficky je pak hra hezká. Zejména auta vypadají opravdu dobře a jako automobilový fanoušek jsem si rád s úpravami opravdu hrál. Potěší i výběr mezi dnem a nocí.

Zamrzí tedy jen krátký a ničím nezajímavý příběh a občas nefér AI, kdy se v hustém provozu fakt není úplně možné vyhnout situaci, kdy musíte bourat, ale AI od protivníků se z toho většinou dostane. Abych ale nebyl nefér ani oni nejsou bezchybní a stávají se situace, kdy vidíte auto letět vzduchem v místě, kde by vzduchem úplně lítat nemělo. Hru jsem si opravdu užil a bavila mě. Ve světě arkádové zábavy je to povedené dílo a dokáže zabavit. S hodnocením půjdu trochu proti proudu, ale je to i tím. že mi to v mnoha směrech připomínalo dnes již legendární Underground II.

Pro: arkádová zábava se vším všudy, množství aut a úprav

Proti: krátký a nezajímavý příběh, nesympatické postavy

+4

Assassin’s Creed Odyssey - Legacy of the First Blade: Hunted

  • PC --
  • PS4 70
  • PS5 70
Legacy of the First Blade má asi nejblíže ke klasickému Assassin's Creed zážitku z toho všeho, co může Assassin's Creed: Odyssey nabídnout. Rozšíření jde však tak trochu proti principům základní, a tak to, jak moc si jej užijete, bude dosti záviset na vašem vztahu k samotnému Odyssey.

V první kapitole zavítáte za Kassandru (případně Alexia, pokud jste si nezvolili canon postavu) do Makedonie, kterou sužuje nová hrozba – tajemný Řád prastarých (v budoucnu známí jako Templáři), okolo čehož se v podstatě točí jak hlavní linka, tak vedlejší úkoly. Díky tomu je příběh více sousředěný okolo jednoho tématu, což je v kotrastu se základní hrou, kde i hlavní příběh měl více rozcházejících se linek.

Zároveň zde však výrazně ubyly možnosti voleb v dialozích, což může pro některé hráče být nagativum, já osobně však tuto změnu spíše schvaluji. V základní hře mi totiž přišlo, že jsou tam dialogové možnosti často dány jenom proto, aby tam byly. „Velká RPG jako třetí Zaklínač přece mají dialogové možnosti a lidé mají Zaklínače rádi, proč to nedat i do Assassin's Creed?“ Mně osobně lineární příběh k AC však sedí výrazně víc, a to vlastně už jenom z toho principu, jak by měl fungovat Animus. Zde je však místy problém v samotném psaní. Hra vás například podprahově nutí pozezřívat Daria, že vám lže. To ale moc nefunguje jak na zaryté fanoušky, tak na hráče, kteří hráli bonusový úkol za předobjednávku. Naopak sympatie k Natakovi vám hra celou dobu tak trochu vnucuje, aby si připravila půdu pro budoucí dějovou linku. I přesto vám ale v obou případech pak dá rozšíření možnost vybrat si, co nakonec Kassandra odpoví. Pokud ale půjdete proti tomu, co vám hra doposud podsouvala, stejně vás nakonec donutí hrát podle svých předem daných pravidel. Dalším příkladem zvláštního psaní mohou být výčitky od obětí, jejichž blízké jste ve hře údajně zabili, což zkátka vzhledem ke struktuře samotného Odyssey nesedí. Je to dobrý koncept, avšak ve špatnou dobu a asi i ve špatné hře. No a v neposlední řadě mi také moc nesedlo, jak jsou napsaní samotní Templáři.

Za zmínku na závěr stojí, že hra přináší také nové vybavení a jednu novou schopnost. V obou případech se jedná o poměrně užitečné možnosti, jak svůj build vylepšit.

První kapitola tohoto DLC by tak šla asi nejlépe označit slovem „fajn“. Šlo by to udělat lépe (a ten potenciál tam je vidět), na druhou stranu jsem vlastně spokojen. Není to lepší než ty nejlepší zápletky z Odyssey, je to ale výrazně lepší než nejhorší dějové linky, kterými nás základní hra zavalila.

Pro: příběh více sousředěný na jedno téma, méně „zbytečných“ dialogových možností, nové vybevení, nová schopnost

Proti: zvláštní psaní, falešný pocit možnosti příběh jakkoliv ovlivnit

+4

The Dark Pictures Anthology: Little Hope

  • PS5 65
Tak tedy tohle bylo takové nijaké. Je o mne známo, že jsem fanoušek QTE a že mám rád hry, kde si rozhodnutími a QTE tvoříte příběh a proto tyhle typy her hlavně od Supremassive rád vyhledávám. A je potřeba i tuhle antalogii dohrát. A proto jsem se pustil do druhého příběhu, který má být více hororový a lepší jak předchůdce.

No lepší není, to si řekneme hned na začátku, ale hororový. No jak se to vezme. Do doby než vlastně se vše vyjasní, tak ano, atmosféru hra si umí opravdu držet a svými tajemnými lokacemi a vším co se děje, dokáže vzbudit strach a napětí. Ale právě jen chvíli.

A to je hrozná škoda. Co si budeme, u hororových příběhů je právě ten příběh, co táhne hru či film dopředu. A tady to chvíli tak opravdu je, tak první řekněme část je fakt dobrá. Ale potom to začíná už trochu tuhnout. Ale ne vaše krev, ale hra obecně.

Některé rozhodnutí, které uděláte jsou prostě dost divný a celkově i chování postav a celej ten příběh. Nebylo to něco, z čeho bych si sednul na zadek a čekal jsem větší jatka a celkově rozzuzlení.

Ale ony zmiňované QTE jsou dost povedený a ty na hře jsou takový ten hnací motor. Ještě je velký plus, že hra není nikterak dlouhá a pokud vás začne nudit, tak jste schopný to vydržet a dohrát.

Jinak herně to bylo fajn, grafika je stejná jak v prvním díle a celkově herně je to fakt stejný. Není tam nic navíc ani jinak, takže ani s tímto jsem neměl problém.

Abych to shrnul, je to taková hororovější jednohubka, ale žádná pořádná story, která vás bude budit ze spaní. Bohužel, ale první díl mne bavil daleko víc.

Pro: grafika, QTE, dá se dohrát za malou chvíli, některé momenty jsou hororovější

Proti: chování postav, příběh, po čase začne atmosféra upadat, hra začne i trochu nudit, trochu vyšší cena vzhledem ke kvalitě

+4

Tom Clancy's The Division

  • PS5 65
Jedna z her, které jsem věnoval daleko více času, než by si zasloužila. The Division jsem se "pokoušel" hrát už někdy v roce 2018, ale vydržel u toho s bídou pět hodin. Je vlastně trochu zázrak, že jsem to tentokrát dal celé a poctivě vše vyzobával. Za těch prvních pět hodin totiž uvidíte prakticky vše, co hra nabízí. A pak už se jen recykluje a recykluje... prostě Ubisoft v té nejhorší podobě.

Při druhém pokusu se hrou mi počítadlo svítí nad padesáti hodinami a já se za to vlastně trochu stydím. The Division je bez nadsázky jednou z těch vůbec nejvíce stereotypních her (minimálně co se týče AAA ) produkce, co jsem doposud hrál. Stejnými zbraněmi desítky hodin kosíte v podobných lokacích vlny stejných nepřátel. Hlavní mise se liší vlastně jen tím, že se odehrávají v zajímavějších lokacích v covi... pardon Zeleným jedem sužovaném Manhattanu jinak hra s trochou nadsázky neobsahuje vůbec nic jiného, než pobíhání od otazníčku (ok, tady jsou to troujúhelníčky a šestiúhelníky) a kosení nekonečných zástupů (respawnujících se) neřádů. Občas přijdemi boss. To je ale jen vizuálně takřka stejný pobuda, jen má nad barem s HP napsaný třeba "Ivan". Některé vedlejší mise, zejména ty věnované skenování viru, jsou bezpředmětnou a otravnou výplní v té nejčistší podobě. Byť jsem kus vola, co se u vedlejšákú trápí většinou bez ohledu na jejich kvalitu, tady jste k plnění veškeré nesmyslné výplně nuceni systémem levelování. Vzhledem k jasně daným úrovním nepřátel v "příběhových" misích nelze hru pouze prolétnout a v zásadě je potřeba plnit drtivou většinu vedlejších aktivit alespoň k tomu, abyste se na požadovanou úroveň vyšplhali.

Looter shooter aspekt spočívá defacto pouze v honění čím dál vyšších čísílek a kvér úrovně jedna vypadá klidně úplně stejně jako některý elitní v endgamu. Třídy zbraní ani schopnosti také nejsou žádné terno. Ano, popsané neduhy jsou určitou doménou looter shooterů, ale svým poměrně přízemním zasazením The Division vyčpí strašně brzy. Outriders mne bavili třeba daleko více. Prostředí hry se měnilo, vedle lidských nepřátel se na hráče hrnuli i tuny monster a schopnosti byly zábavné. Vrcholem The Division je jeden vrtulník v poslední misi hry.

Přijde mi, že bych na hru mohl kydat špínu ještě dlouho, přesto jsem ji kompletně dohrál a asi nějaký čas pravděpodobně strávím v budoucnu i s DLC. Výsledné hodnocení 65 % taky není vyloženě špatné. Proč tedy? Vlastně pořádně nevím. Jako by v té naprosto stupidní, stereotypní a až absurdně nenáročné hratelnosti bylo určité kouzlo. Večer po práci prostě postřílet pár oportunistických hovad, co terorizují New Yorské ulice, nakonec nebylo k zahození, byť jsem první, druhý i patnáctý den hraní dělal naprosto to samé. Námět hry je vlastně zajímavý a vzhledem k pandemii, která přišla jen pár let po hře samotné, jde o kousek až mrazivě prorocký. Byť se svět v souvislosti s Covidem nedostal až do takových sraček, přesto je The Division zajímavý nejvíc s ohledem na nedávnou pandemii. Je zajímavé sledovat ve hře rozpad společnosti a pročítat/poslouchat nalezené materiály (byť writing i dabing mají značné rezervy).

Druhým důvodem, proč hra není zase takový propadák, je bezesporu New York samotný. I přes určitou uniformnost a opakující se ulice má hlavně díky zasazení do období Vánočních svátků zvláštní melancholickou atmosféru (škoda jen těch přehnaných zástupů nepřátel v jeho ulicích). Hra bohužel na 4K monitoru vypadala zvláštně neostře a vlastně nepříliš pohledně. Při hraní ve FHD jde s ohledem na dobu vzniku o hezký kousek.

The Dvision je tak hrou, která může vydržet velmi dlouho, ale jen vážně nenáročným hráčům. První a padesátá hodina hratelnosti se liší prakticky jen tím, jak vysoká čísélka létají nad hlavami zasažených nepřátel. Že se někteří hráči dokáží bavit stovky hodin střílením naprosto stejných nepřátel (naprosto stejnými zbraněmi), mi hlava moc nebere...

Hodnocení na DH v době dohrání: 73 %; 133. hodnotící;  fyzická kopie na disku

Pro: Atmosféra zasněženého Manhattanu; nenáročná zábava když úplně vypnete mozek; námět pandemie; čeština

Proti: I přes svoji rozlohu jen velmi málo obsahu dává smysl; ohavně stereotypní; takřka nulový vývoj hratelnosti; stále stejní nepřátelé; nutnost být online a nemožnost pauzy

+4 +5 −1

Control: The Foundation

  • PS5 50
Prvé, čo mi napadlo, keď som toto DLC dohral, boli slová: „Nastavovaná kaša.“ A ešte k tomu mazľavá a nedochutená. Dostávame síce nové prostredie, ale mne nijako neučarovalo a vlastne mi do hry ani príliš nesedelo. Dve nové schopnosti. Hm, fajn, ale nič extra. Inak vlastne nič nové.

Súboje sú síce plus-mínus v pohode, ale stále ďalšie a ďalšie armády nepriateľov ma už unavovali, mapa štvala viac než obyčajne a pri imbecilných Foundation puzzloch s veľkou guľou a koreňmi som skoro prehodil ovládač oknom.

A na záver ma čakal "skvelý" bossfight, pri ktorom mi skoro vykrvácali oči (pseudo-cool červená aréna, kde som mal naháňať červeného bossa a jeho červených pajácov. Skvelé to bolo hlavne vtedy, keď mi kleslo zdravie, takže celá obrazovka sa zaliala červenou krvou. V preklade: videl som úplný prd). Takže po slušnej main game solídne sklamanie.

Pro: akcia

Proti: repetitívnosť, nové prostredie ma neuchvátilo

+3

Evil West

  • PS5 75
Poměrně nezajímavý příběh ale combat je návykový a zábavný, takže se to hrálo samo. Takový trochu "God of War s bouchačkou" Co mě docela sralo, byla nemožnost backtrackingu v při postupu v daných lokacích. Tu a tam v dálce nebo za rohem zahlédnete nějakou tu bednu či zlato, abyste po chvilce zjistili, že už není možnost se pro ně vrátit, aniž byste museli restartovat celou misi. A to je docela otrava. Jako další mínus lze zmínit, že ve všech videosekvencích hra vůbec nezohledňuje váš současný outfit, což působí dost líně. Jinak je to docela fajn hra na víkend :)
+3

Clid The Snail

  • PS5 60
Clid The Snail nakonec jisté neohrabané a neuhlazené kouzlo má. Je to taková ta hra dělaná (pravděpodobně) s láskou, avšak autorům samotným prostě chybí zkušenosti a schopnosti vše dotáhnout do uspokojivého konce. Jedná se o twin stick shooter, jehož soubojový systém je vzhledem k žánru až překvapivě pomalý. Zasazení do zvláštní verze postapa, kde jsou všichni lidé dávno mrtví a svět obývají zvířata, seskupující se do Citadel dle živočišného druhu, je fajn nápad, ale stejně jako snad úplně všechno ve hře zůstal někde na půli cesty.

Hra nezačíná příliš dobře. Hlavní hrdina hlemýžď Clid je totiž povahou naprostý kretén, kterého byste nejraději rozšlápli. Nevím, jestli měl být dle autorů roztomile mrzutý, ale výsledek je prostě extrémně otravný kus hmyzu, se kterým máte chuť skočit do lávy a hru okamžitě vypnout. Hra možná až překvapivě dost sází na vyprávění. Writing je ale většinou slabý až amatérský a vše doplňuje otravný dabing. Hry se smyšlenými jazyky nesnáším. To poloretardované žvatlání mě vždy irituje a Clid je v tomhle ohledu hlavně z počátku skutečně extratřída. Pazvuky zdejších postav při rozhovorech mne pobízely k vypnutí zvuku. Příště prosím... buďto na dabing mám, a hru nechám namluvit, nebo na něj nemám a postačí text. Děkuji. Nakonec jsem si přeci jen alespoň do jisté míry zvykl. Nepříliš povedená mi ovšem přišla i hudba a zvuky obecně. Některé skladby jsou jednoduše na poslech nepříjemné, zvukové stránky her si přitom většinou skoro nevšímám.

Většinu hry tvoří relativně lineární úrovně s pár místy k prozkoumaní, zasazené do okolí jednotlivých zvířecích Citadel, jež sužuje záhadná nákaza a útoky krvežíznivých slimáků. Clid má k dispozici relativně pestrou plejádu zbraní, mezi kterými se v praxi přepíná poměrně neintuitivně. Ve víru akce tak musíte po jedné listovat mezi prázdnými zbraněmi, až konečně přijde na řadu ta, kde jsou k dispozici alespoň nějaké náboje. V boji je poté Clid trochu těžkopádný ne vždy udělá úplně to, co byste chtěli, ale úrovně i souboje celkem baví. Sem tam se ke slovu dostane i nějaká ta hádanka, i když mi přišlo, že v pozdějších fázích hry na ně autoři úplně zanevřeli. Občas se najde i zajímavá vizuální vychytávka, odkazující na již dávno zaniklé lidské pokolení.

Přišlo mi, že Clid The Snail má potenciál, který však nebyl v žádném ohledu naplněn. Přesto nejde o špatný kousek, jen je potřeba si zvyknout na to, že hlavní hrdina je pořádný kus kokota, kterého byste klidně Francouzům naservírovali k večeři.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Poměrně zajímavé zasazení; přiměřená délka; souboje jsou i přes určitou neohrabanost zábavné

Proti: Hlavní hrdina je extrémně nesympatický a protivný degen; dabing založený na nepříjemných pazvucích; hra v ničem kromě zasazení nevyniká a ne vždy se hraje úplně příjemně

+3

Banishers: Ghosts of New Eden

  • PS5 70
Vlastně to vůbec nebylo špatné, ale k dokonalosti to tedy mělo daleko. Hned zpočátku jde hodně znát, že tady se klade důraz především na příběh a morální rozhodnutí. Hru ale bohužel hodně sráží její repetetivnost.

Questy jsou sice zajímavé a mají dopad na samotný konec hry, ale i přes promyšlené dějové zápletky máte většinou pocit, že vás někdo neustále vodí za ručičku a je to furt to samé dokola.

Systém bojů je sice zábavný (jakmile máte odemčený dostatečný počet nových abilit a interakcí mezi Redem a Anteou), ale hra to není zrovna krátká, a můžete si být jistí, že zhruba od poloviny už vás žádní noví enemáci moc nepřekvapí.

Mapa je sice dostatečně velká a vybízí k průzkumu, ale velice brzo zjistíte, že ve většině případů najdete pouze gear, který se vám buď vůbec nehodí do buildu, nebo bedny se surovinami, ve kterých je pořád to samé a ve finále to vůbec nepotřebujete. Crafting vlastně nulový. Je jenom potřeba si rozmyslet, co vám sedí a jaký gear si průběžně upgradovat.


Své mouchy to sice má, ale zabavilo. S velkou rezervou to na mě celé působilo jako takový mix God of War (průzkum, combat) a Zaklínače (morální rozhodnutí v questech). Ani jednomu to ale přitom nesahá ani po pas, to opravdu ne. Sečteno podtrženo 7/10.

Pro: Přiběh, grafika, gameplay, rychlé načítání

Proti: Repetetivnost vzhledem k délce hry

+3

LEGO Builder's Journey

  • PS5 65
Příjemný absolutně nenáročný relaxační kousek. To je ale tak všechno. Herní doba s bídou přesáhne dvě hodiny a ani na tak skromném prostoru hra úplně neohromí. 

Hru jsem pořídil za nějakých 120 kaček a po dohrání mi to přijde vlastně pořád celkem drahé. Za normální cenu kolem šesti kil je to pak absolutní nesmysl. LEGO Builder's Journey vás ničím vyloženě nenadchne a nepřináší žádný geniální herní mechanismus, který by jí pomohl razantně navýšit poměr cena:výkon.

Hezky se na hru kouká, příjemně se u ní odpočívá. Zásek prakticky nehrozí, nepříjemné jsou snad jen sporadické chvíle v úrovních, kde je nejprve nutné najít zdroj světla. Úrovní je ke čtyřicítce, což možná nepůsobí jako málo, některé jsou ale vážně kratičké a během pár jednoduchých interakcí je hotovo. Herní principy jsou jednoduché – převážně jde o to postavit cestu panáčkovi z kostek LEGA v rámci poměrně malé úrovně, která respektuje jeho omezené možnosti pohybu. Mechaniky hry se během nedlouhé cesty párkrát lehce promění, ale opět platí, že nikdy hra nepřijde s ničím zcela neotřelým. Hra vás nikdy nenechá z kostek LEGA stavět nic ambiciózního (dokonce ani v poměrně chudém CREATIVE Módu), většinou jde jen o jednoduché mostky, či krkolomné stavby o několika málo kostkách.

Jako mobilní hříčka za pár korun či v dobře nastaveném F2P režimu? Určitě fajn. Regulérní hra za šest kil? To fakt ne.

Hodnocení na DH v době dohrání: 65 %; 9. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Hezká grafika; příjemná nenáročná hratelnost

Proti: Velmi krátké; ani při malém rozsahu nedokáže hra úplně nadchnout; neadekvátní cena

+3

Cars 3: Driven to Win

  • PS5 70
Cars 3 jsou v zásadě fajn arkádou prakticky pro všechny věkové skupiny. Hru by bylo nefér odpálit jako nedopečený přívěšek k filmu – na to dělá dost proto, aby ze řady obdobných her vynikla. Výrazně mi však vadila koncepce obsahu, díky které hra působí trochu bezcílně a poměrně brzy nudí.

Hra obsahuje něco ke dvacítce tratí. Většina z nich se odemyká tím, že se na té předchozí jednoduše projedete a to v libovolném herním módu. První nebo poslední? To je fuk. V rámci hlavního herního režimu by si tvůrci představovali, že každou z tratí navštívíte alespoň pětkrát, jednou za každý herní mód. Přišlo mi to bohužel celkem bez nápadu a bez motivace k tomu abych u hry vydržel delší dobu. Vybrat takřka libovolnou trať, libovolný mód a závoďák a jen si tak jezdit, se velmi rychle omrzí. Postup hrou mají simulovat poměrně odfláklé "bossfighty", které autoři zamknuli za nutnost splnit určitý počet skillchecků. Jedná se o určité výzvy, které lze během závodů plnit. Většinu z nich sfouknete tak nějak přirozeně, ale najdou se i takové, jejichž přesný požadavek jsem nerozklíčoval až do konce hry (jak sakra udělat air drift!). Za touto bariérou se skrývá i většina nových vozítek, které se však ve všech případech řídí naprosto stejně a úplně chybí rozdílné atributy. Během chvilky tak okusíte prakticky veškerý typ obsahu a motivace hrát dál se omezuje vlastně jen na postupné plnění skillchecků z tabulky. Motivace tedy žádná sláva.

Jako většina závodních her má i Cars 3 velmi citelný "rubberbanding" a i díky tomu je i na střední obtížnost místy až překvapivě obtížná. Kromě lehké obtížnosti vlastně nemáte moc šanci soupeřům ujet. Svým hravým jízdním modelem se však hra naštěstí od konkurence dost odlišuje. Auta tak umí skákat, jezdit po dvou kolech či přímo pozadu, což je minimálně na prvních pár hodin poměrně neotřelá zábava, Tropení vylomenin na trati je víceméně i nezbytnost. Turbo se samo nenaplní!

Mnohé hráče určitě potěší přítomnost lokálního multiplayeru. Na druhou stranu online hrát nelze vůbec, což je trochu škoda. Hru jsem nakonec opouštěl se splněním 125/136 skillchecků. Bohužel, některé autoři uzamkli za nutnost hrát hru ve dvou. Synův nelepší výkon je někde u sedmého místa, takže požadavek, kdy mají oba hráči dojet "na bedně", byl v našem případě nereálný.

Na sedmičku si to u mě hra vytáhla hravým módem Thomasville Playground, byť ani v něm nejspíše nestrávíte víc než dvě maximálně tři hodinky. Cars 3 se tak poměrně brzy ohrají. Tvůrci jednoduše nedokázali přinést dostatek smysluplného obsahu a funkční systém motivace. Přesto jde o fajn arkádu pro všechny věkové skupiny, která dokáže nenáročně zabavit hlavně díky podařenému jízdnímu modelu.

Hodnocení na DH v době dohrání: 82 %; 3. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Hravý jízdní model vycházející smysluplně z předlohy; Thomasville Playground

Proti: Koncipování obsahu a jeho odemykání; za všechny auta se jezdí naprosto stejně; výdrž hry kolem deseti hodin není žádné terno

+3

Elden Ring

  • PS5 100
Nejpřístupnější souls game hra. Pořád budete dostávat na zadek to je jasný. Otevřený svět, který stojí za to prozkoumat, protože všude je něco zajímavého. Navíc nemusíte pěšky ale máte koně.
Tip na hru roku 2022

Pro: Souboje, ovladaní, hudba, bossové, znovuhratelnost

Proti: Příběh, seznam úkolů,

+2 +5 −3