Americký New York je zasažen zničující pandemií, která město uvrhne do chaosu. Přeplněné nemocnice, jídlo na příděl, výpadky energetických dodávek a naprostý rozpad světového obchodu by představovaly jen začátek procesu, který by vyústil v praktický kolaps současné civilizace. Vláda proto aktivuje přísně utajovanou jednotku agentů, známou jako The Division, která byla sestavena právě pro tento případ. Jejich úkolem je zachránit, co ještě zachránit lze. Třeba zabránit zločincům v rabování a udržet aspoň minimální možný pořádek. To vše v kulisách lidským virem dosti poznamenaného New Yorku.
Ačkoli ústřední zápletka zní jako již značně ohrané klišé, tak město v The Division na první pohled vypadá fantasticky - zpoza mraků vystupující sluneční paprsky realisticky osvětlují jinak melancholickou metropoli, kaluže detailně odrážejí obří mrakodrapy, a to celé završují pomalu se k zemi snášející sněhové vločky, ačkoliv na vánoční atmosféru nemá nikdo ani pomyšlení...
Při druhém pohledu na ulice velkoměsta už ale hráč začíná pociťovat stísněnou atmosféru jinak krásného města. Přeplněné kontejnery a odpadkové koše, všude po zemi se válející noviny a po celém okolí stojí opuštěná vyrabovaná auta. Zkrátka obrázek absolutní zkázy se zvláštním melancholickým nádechem vědomí, že ještě nedávno zde probíhal zcela normální rušný život. Teď jsou ulice liduprázdné. I když ne tak docela - na ulicích lze potkávat lidi, ze kterých se posléze mohou vyklubat vaši parťáci do týmu. S těmito parťáky pak můžete zabraňovat například rabování policejní stanice a získávat tak zkušenosti k vylepšení vaší postavy některou z aktivních či pasivních schopností. Na RPG prvky klade hra značný důraz, a tak k vylepšování postavy můžete využívat i předmětů, které ještě před smrtí nesli vaši nepřátelé, kombinací velkého množství zbraní či dokonci i výrobou zcela nové výzbroje.
The Division se také snaží zbořit zaběhnuté trendy a informace zobrazuje přímo při hře. Například při pohledu na štít ulice se její jméno zobrazí v prostoru, nikoli pouze jako titulkový text a nebo třeba mapa je projektována coby hologram přímo pod nohy hlavního hrdiny. Pro ty, co se chtějí více ponořit do ponuré atmosféry hry lze využít scanneru, který slouží k rozšiřování povědomí o herním světě, čímž lze získat i bonusové úkoly.
Hru pohání zcela nový engine Snowdrop, jenž nabízí propracované částicové efekty, realistické ztvárnění kouře nebo ohně a věrohodnou hru světel a stínů.
@S4TW (04.03.2024 09:07): Příběh je v looter shooter hrách na druhý koleji, beztak. Mě tam pak bavil ten endgame, kdy frakce vytáhnout lepší hračky a po městě běhají robopsi, létají obří drony...Ta pravá válka se rozjede až po hlavní lince. Warlords of New York zase byli příjemná nostalgie v podobě návratu do NY. Já tuhle franšízu hodně můžu.
Pro: atmosféra, prostředí zasněženého vánočního New Yorku, grafika, gunplay, chytlavý looting, těch pár cut-scén a předrenderovaných videí, náhodné události v ulicích...
Proti: kterých je ale na tak obří hru málo a po chvíli se začnou opakovat, statické prostředí, minimum opravdového obsahu, který by nějak využíval prostředí; kampaň prakticky bez příběhu, brutální repetitivnost, je to dost vyčerpávající