Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's The Division

Žánr:
akce > 3rd person akce *
online > online akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
08.03.2016
Vývojáři:
Massive Entertainment, Red Storm Entertainment (sekundární vývojáři)
Oficiální stránky:
http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/…
Americký New York je zasažen zničující pandemií, která město uvrhne do chaosu. Přeplněné nemocnice, jídlo na příděl, výpadky energetických dodávek a naprostý rozpad světového obchodu by představovaly jen začátek procesu, který by vyústil v praktický kolaps současné civilizace. Vláda proto aktivuje přísně utajovanou jednotku agentů, známou jako The Division, která byla sestavena právě pro tento případ. Jejich úkolem je zachránit, co ještě zachránit lze. Třeba zabránit zločincům v rabování a udržet aspoň minimální možný pořádek. To vše v kulisách lidským virem dosti poznamenaného New Yorku.

Ačkoli ústřední zápletka zní jako již značně ohrané klišé, tak město v The Division na první pohled vypadá fantasticky - zpoza mraků vystupující sluneční paprsky realisticky osvětlují jinak melancholickou metropoli, kaluže detailně odrážejí obří mrakodrapy, a to celé završují pomalu se k zemi snášející sněhové vločky, ačkoliv na vánoční atmosféru nemá nikdo ani pomyšlení...

Při druhém pohledu na ulice velkoměsta už ale hráč začíná pociťovat stísněnou atmosféru jinak krásného města. Přeplněné kontejnery a odpadkové koše, všude po zemi se válející noviny a po celém okolí stojí opuštěná vyrabovaná auta. Zkrátka obrázek absolutní zkázy se zvláštním melancholickým nádechem vědomí, že ještě nedávno zde probíhal zcela normální rušný život. Teď jsou ulice liduprázdné. I když ne tak docela - na ulicích lze potkávat lidi, ze kterých se posléze mohou vyklubat vaši parťáci do týmu. S těmito parťáky pak můžete zabraňovat například rabování policejní stanice a získávat tak zkušenosti k vylepšení vaší postavy některou z aktivních či pasivních schopností. Na RPG prvky klade hra značný důraz, a tak k vylepšování postavy můžete využívat i předmětů, které ještě před smrtí nesli vaši nepřátelé, kombinací velkého množství zbraní či dokonci i výrobou zcela nové výzbroje.

The Division se také snaží zbořit zaběhnuté trendy a informace zobrazuje přímo při hře. Například při pohledu na štít ulice se její jméno zobrazí v prostoru, nikoli pouze jako titulkový text a nebo třeba mapa je projektována coby hologram přímo pod nohy hlavního hrdiny. Pro ty, co se chtějí více ponořit do ponuré atmosféry hry lze využít scanneru, který slouží k rozšiřování povědomí o herním světě, čímž lze získat i bonusové úkoly.

Hru pohání zcela nový engine Snowdrop, jenž nabízí propracované částicové efekty, realistické ztvárnění kouře nebo ohně a věrohodnou hru světel a stínů.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

Korbitch
Korbitch

No, po betě jsem byl rozhodnut, že tohle hrát nebudu. Pak to ovšem koupil kámoš, se kterým jsem prošel v koop Dying Light včetně datadisku, a…


Nejlépe hodnocené komentáře


Trailer z roku 2013 na mě udělal velký dojem, což jednoznačně potvrzuje to, že si na něj do dnes vůbec pamatuju. Samozřejmě, Division se takhle nehraje, ale bylo to impresivní. Vyklubal se z toho sort off single-player s multiplayer prvky, což je pro mě stravitelné, ale nutnost být online je dost otravné nejen z důvodu dlouhých startů a nemožnosti hry zapauzovat...

V Savehousu se pohybují i ostatní hráč a je to solidní immersion break. Jeden paňák rozkopne židli přes celou místnost, další dva vypadají naprosto přesně jako já a když už se ostatní paňáci rozhodnou místnost opustit, vypaří se do vzduchu při průchodu dveřmi. Protože tam venku, tam je to single.

Každý nepřítel je gangsta v kapuci, bullet-sponge hrdina, co se vrhá vstříc mé brokovnici s basebalkou v ruce. Bossové toho vydrží opravdu hodně, "naštěstí" je zásoba munice prakticky neomezená.

Oceňuju, že může ustřelit hranu dopravnímu kuželu, ale jinak je to typický Ubisoft trademark - bezkonkurenční world-building, který kazí jalová hratelnost. NY vypadá úchvatně, interiéry jsou také neskutečně detailní, ale přestřelky jsou až příliš generické a nenabízejí takovou ukojitelnost po akci, jako třeba Homefront: Revolution.

Finální rozhodnutí ohledně pořízení hry za mě udělal Ubisoft se svou prasáckou online službou, která věčně nefunguje. Při třetím neúspěšném pokusu zalogovat se do hry letěl Division rychlostí ssdisku z disku. Budu si muset ten fantastický NY nechat ujít...
+10+11 / -1