Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Heat

08.11.2019
kompatibilní
69
60 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

If you catch fire, run, you´ll burn faster.

Vítejte ve městě slunných pláží a vysokých palem, vítejte ve městě letních párty pořádaných omladinou ze zazobaných rodin v luxusních sídlech, kam se přijíždí zásadně supersporty. A konečně, vítejte ve městě, kde pilotky proti slunci a saka jako ze sekáče nikdy nevyjdou z módy. Tohle je Palm City...

Pololegální šňůra závodů Speedhunter Showdown počíná, dostanete se až na vrchol? Mějte se však na pozoru, zdejší vozovku nesdílíte jen s konkurenčními jezdci. Policie v čele s poručíkem Mercerem se ve snaze o vaše zatčení nezastaví před ničím. Během dne jde o závody v mezích zákona, v nichž získáváte finance potřebné ke koupi nových vozidel či jejich úprav. V noci se vše přesouvá do ilegality a jde o reputaci více, než o cokoli jiného. Přechod mezi dnem a nocí není plynulý jako v předchozím NFS: Payback (2017) ale pouze skokový, a to ve formě přepínání mezi dnem a nocí.

Rozdíl mezi dnem a nocí však není pouze o vizuálním rozdílu a změně v odměnách, liší se též fungování policie. Honičku lze vyprovokovat ve dne i v noci, nicméně pouze v nočních hodinách lze dosáhnout nejvyšší míry policejní aktivity, která se odvíjí od získané reputace. Více reputace přitom znamená tvrdší přístup mužů a žen zákona. V případě, že se vám podaří policii uniknout, obdržíte následně bonusový násobitel bodů. Pokud dojde k zadržení, veškerý násobitel padá na nulu a noční režim je ihned ukončen. V multiplayeru si můžete zazávodit až v šestnácti lidech.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak to vypadá, že Ghost Games se pod křídly EA přece jen naučili dělat Need for Speed!

Tuhle sérii sleduji vlastně už dobrých dvacet let, přibližně od třetího dílu, a mám za to, že má několik vrcholů. Prvním z nich je právě třetí díl, který do série vnesl honičky s policií, měl na tu dobu skvostný výběr aut a ještě skvostnější výběr různorodých tratí a prostě dobře vypadal. Druhým vrcholem je pro mě pátý díl, který se sice točí celý kolem jedné značky, ale přichází se systémem poškození a možností sbírat všechna možná auta, od veteránů až po (tehdy) moderní nebo raritní modely. Ruku v ruce pak jdou díly NFS: Underground 2 a NFS: Most Wanted, které rozvíjejí aspekt pouličního závodění, nabízí poměrně sofistikované možnosti (vizuálního) tuningu aut a mají svoji charakteristickou estetiku a soundtrack. První Most Wanted (než přišly všelijaké restarty série a díly se stejným jménem) vyšel v roce 2005 a od té doby pro mě žádný z dílů nebyl moc zajímavý, ba odvážil bych se říct, že některé z nich patřily k nejhorším závodním hrám, co jsem kdy hrál. Upřímně už jsem neměl mnoho víry, že se tahle série někdy vzpamatuje, ale konečně, po téměř patnácti letech, se tak stalo.

Mezi vývojaři se říká, že práce pro EA je v herním průmyslu ekvivalent práce ve sweatshopu. Nicméně Need for Speed: Heat působí, jako že ji dělal někdo, komu na ní skutečně záleželo. Ghost Games tentokrát udělali všechno správně - auta se příjemně ovládají a je jich na výběr spousta, hra se odehrává v pěkném a osobitém prostředí, má svůj význačný vizuální styl a konečně v něm hráče nic nebrzdí - žádné mikrotransakce ani žádný zdlouhavý a povinný příběh.

Musím se přiznat, že ačkoliv mě Need for Speed hrozně baví, tak nejsem žádný gearhead. Auta mě zajímají jen tak trochu a rozhodující pro mě není realismus, ale rozmanitost a stylový pocit z jízdy. A i když tento díl NFS nenabízí tak olbřímí počty aut jako někteří jeho konkurenti, něco přes 130 kousků je více než dost na to, aby bylo z čeho vybírat a jejich sbírání mě zabavilo na mnoho a mnoho hodin. Postupně se odemykají auta od starých rachotin a amerických classic cars, přes pickupy a všechno možné, co jde předělat na rallye auta, až po ultra výkonné super sporty a jiné luxusní kousky. Přitom platí, že auta se dají poměrně detailně upravovat, a to jak z audiovizuálního hlediska, se kterým se dá velmi dobře vyhrát (každé moje auto mělo nějaké téma - některá byla polepená nálepkami jako potuněné Felicie místních tunerů, některá byla jezdící street art a některá zase předělávky slavných aut, např. Dodge Charger z filmu Deathproof nebo BMW M3 z prvního Most Wanted), ale také z hlediska ovládání. Dá se říct, že cokoliv jde předělat na cokoliv. Můžete například koupit starého Golfa GTi, dát do něj nový motor a udělat z něj supersport nebo vzít sportovní Porsche a předělat ho na tereňák. Výjimku mají snad jen některé speciální kousky, např. ty od Ferrari, které mají vizuální úpravu dosti omezenou. Jediná moje výtka k výběru aut je, že v nějakou chvíli už mě trochu přestalo bavit sbírat deváté BMW, šesté Porsche a osmý Nissan, když většina z nich stejně vypadá na jedno brdo a já se musel dost kreativně přemáhat, abych je nějak odlišil.

Co se samotného závodění týče, je to přesně to, v co jsem doufal. Realismus je tu dost přidržený za uzdu, takže není problém zatáčky ve 200 km/h vybírat smykem, ale s modelem řízení se dá velmi vyhrát a narozdíl od posledního dílu, který jsem hrál, je velmi reaktivní. Jezdí se zde silniční závody, drifty, terénní závody, time trial proti jiným hráčům a samozřejmě honičky s policií. A to jak po městě, tak po venkově, který, musím uznat, je podstatně méně zajímavý. Pokud se hru "snažíte dohrát", budou vám nabízené tratě bohatě stačit. Pokud se ale budete snažit sbírat všechny auta jako já, tak vás čeká někdy až poněkud nepříjemný grind a osobně bych uvítal ještě o něco více herních modů, např. knockout, drag, demolition derby nebo 1v1 proti bossům. Každé auto má svůj výkonnostní rank a každý závod své doporučené minimum, ale tohle občas nefunguje úplně dobře, takže přijedete s autem o dvacet ranků vyšším, než jaký je ten doporučený, a stejně nebudete stíhat, jindy zase přijedete s autem podstatně horším a v půlce závodu už budete tak daleko napřed, že nebudete mít co dělat. AI je příjemná, nepodvádí, je agresivní pouze, pokud jste agresivní vy. Výjimkou je snad jen policie, proti které při troše smůly na vyšších úrovních nemáte šanci, protože některé typy aut vás dojedou, ať děláte cokoliv, a pak stačí malé škobrtnutí, vyletíte do škarpy a už nemůžete dělat nic. Jediný spolehlivý způsob, jak se jí zbavit, je vjet na nějaký pořádný skok přes vodu.

I když trap a latino rozhodně nejsou můj šálek hudebního čaje, musím uznat, že některé songy jsem si přece jen oblíbil, i když ne stejným způsobem, jako jsem si oblíbil soundtrack z Most Wanted (to ale může být taky tím, že Most Wanted jsem hrál v podstatně formativnějším období života). Co ale velmi oceňuji, je vizuální stránka hry. Nejen, že je detailní a například odlesky na autech vás občas přimějí zkontrolovat, jestli vám někdo tajně nenainstaloval do počítače kartu, která zvládá ray tracing, ale hra má i svoji charakteristickou fialovo-tyrkysovou paletu a překrásné noci, zvlášť za deště. Jedinou výtku mám snad jen k tomu, že světla protijedoucích aut často splývají s odlesky světel na silnici, takže se vám může stát, že se během závodu civilní auto "objeví" pár metrů před vámi.

Takovou třešničkou na vrch je pak příběh, který byl příjemné béčko po vzoru starých dílů Fast and Furious. Pokud vás nezajímá, nic vás nenutí ho hrát, ale mě docela bavil. V Palm City se všechno točí kolem závodění a celá hra má od začátku do konce příjemnou festivalovou atmosféru. Za zmínku snad stojí i zeitgeist, který se příběhu obtisknul - pryč jsou macho (anti) hrdinové z Most Wanted ("First, I'm gonna take your car, then I'm gonna take your girl.") a prim teď hrají i ženské postavy.

Inu, nečekal jsem, že se takhle rozepíšu zrovna o nejnovějším dílu Need for Speed, ale stalo se. Mám z něj radost a můžu říct, že takhle dobře jsem se u závodní hry už dlouho nebavil.
+17
  • PC 85
Pozorně čtěte - Need For Speed: Heat je doteď jedinou závodní hrou, kterou jsem dokončil na sto procent. Fakt, nekecám. BYLA TO KUREVSKÁ ZÁBAVA!!! Ale samozřejmě je zde plno negativ, které mají i kolikrát vliv na gameplay jako takovej.

Takže, Heat vypadá a hlavně zní krásně. Graficky je to docela pěkné, jen ta optimalizace je dost mizerná a míval jsem velké FPS propady. Naštěstí to nebylo nijak extra "game-breaking". Je nutno podotknout, že grafika je především pěkná, díky samotné mapě, která patří mezi vrchol série. Všechny ty barvy vynikají, v tom kontrastu a dynamice, se kterou se prostředí může pyšnit. A je fakt jedno, jestli hrajete během deštivé noci, nebo dění rámuje svit Slunce. Je to fakt pěkné i na střední detaily. A ten zvuk. Heat má absolutně bezkonkurenční nazvučení aut a turba. Všechny ostatní závodní hry působí jako kojenci o proti tomu. Kolikrát, když jsem jel autem, pustil jsem plyn jen abych slyšel, jak křupe to turbo a křupání těch backfire z vejfuků. Monumentální. Ten, kdo tu hru zvučil, si na tom dal kurevsky dost práce. Lahoda. Každé fouknutí, když auto zařadí během jízdy. Wow. A nejsem expert, nevím zda jsou modely aut nazvučený autenticky, ale každé zní odlišně.

Gameplay jako takovej je zábavnej. Hlavně i sbírání různých collectibles mě bavilo. Nejen kvůli tomu, že je na co koukat a co objevovat - já se fakt kochal tím prostředím. Ale hra odměňuje za každou maličkost. Crew 2 by si měl brát příklad, jak odměnit hráče, za plnění herní náplně. Získáváte neony a podobné blbovinky jen protože sbíráte plameňáky. Je to krásně provázaný. Závody jako takové pak na vás sypou extrémní počet peněz a je fakt za co utrácet. Tuning aut, zejména ten vizuální je detailní a monstrozní. Navíc tahle hra obsahuje téměř všechny mé oblíbené značky aut a jejich modely. Nissan Silviaaaaa...oohh bože. A závody jsou zábavné a adrenalinové. Tři body: Dynamická AI, která nejede podle scriptované lajny, ale dělá chyby, bourá o svodidla a když nepočítám poldy, tak jsem nezažil, ani jednou že by cheatovala. Další bod, pocit z rychlosti. Každé vstříknutí nitra, je dost nebezpečné protože pocit z rychlosti je ultimátní. Měl jsem pocit, že když jsem jel 150 km/h autem, byl to fofr. Dokonalost. A pak jízdní model. Ještě ze začátku to chce trošku break-to-drift, ale jakmile si koupíte lepší součástky do auta, pneumatiky apod. kompletně se změní jízda jako taková. Já často jezdil s Nissanem GT-R a během zatáček, jsem musel regulérně brzdit. Pokud ne, čekal mě náraz do svodidel. Drifty jsou pak taky zábavné, jakmile ovládnete své auto. Jízdní model v téhlé hře působí sice arkádově, ale dynamicky a dá se s tim parádně pohrát.

Nyní trošku mínusy; málo herního obsahu, AI poldů je dost nebezpečná a lehce nevybalancovaná. Jindy vám velkej náraz nic neubere, pak se vás sotva dotknou a čtvrtku životu máte fuč. Místama je hra frustrující, protože vám účelově zastavují NPCčka uprostřed svodidla. Skutečně, DO PRDELE s tímhle :D soundtrack je totální trash. Chybí mi nějakej punk, hardcore, rock, metal, starej house apod... tenhle "trap" mi trhá uši a je to hodně generický. Naštěstí, nebýt strašného soundtracku, tak si neoblíbím spoustu alb, co jsem si pouštěl na pozadí, během hraní. Není nic lepšího, než kosit plameňáky za doprovodu Scooteru, lol. Příběh je nezajímavej, a hlavně mě tak strašně štve, že tahle hra nebude mít další podporu, protože by si to zasloužilo a ten potenciál pro tuhle hru, je obrovskej. Néééé, prej se chystá další Need For Speed. Achjo. Jo a není zde cockpit. Sakra, i GTA V má cockpit!!!! Mno a pak nespočet bugů, glitchů, ale nic co by mi znechutilo herní zážitek. Vlastně jo, jeden ten radar, kdy musíte projet skrz určitou rychlostí. V jednom úseku se to téměř nedalo, kvůli obrovskému počtu NPCček. Zakončím to holt tím, že každá hra má asi tzv nějaké "fuck you" vůči hráčům ;-)
+16
  • PC 80
Kdybych měl hodnotit tuto hru tak, jak vypadla od vývojářů, tak jí dám 30 % a nedohrál bych ji. Naštěstí existují moddeři, kteří tento zprasek dokázali nejen opravit, ale vyzdvihnout z bláta mezi zábavné hry!

Asi je zřejmé, o čem mluvím. NFS byla vždy arkádová série, ale čeho je moc, toho je moc. Nevím, jak jezdíte vy, ale já před zatáčkou zabrzdím, pak začnu kroužit a za apexem zase přidávám plyn. Co se stane, když tohle uděláte v Heatu? Spustíte drift mód! V NFS HP, který jsem za existenci drift módu taky pěkně zpražil, se alespoň zapínal brzdou. Tady to "vylepšili", takže když chcete na výjezdu ze zatáčky začít zrychlovat, začnete driftovat. No bomba! První, já nevím, dvě hodiny hraní tak byly víceméně jen o tom se soustředit, abych při výjezdu ze zatáčky nestiskl trigger moc silně a nezačal driftit, když chci zrychlovat. Pak mi došlo, že tohle je o ničem a šel hledat, zda to někdo nevyřešil.

Po módech se člověk podívá i kvůli grafice. Ta je řádně vyblitá a obsahuje všechny ty úžasně populární efekty, které činí grafiku hnusnou a rozplizlou. Navíc první spuštění do hry bylo doprovázeno masivním stutteringem a nešlo to v podstatě hrát. Pak se to ale srovnalo, čili asi šlo o nějakou kompilaci shaderů. Jako fajn, že to pak bylo ok, ale první dojem nic moc. Hra obsahuje v nastavení grafiky možnost "Auto". Ta se zapne jako výchozí a na první kuk mi tam nic nechybělo. Byly tam noční stíny od světel aut (na jejich absenci jsem alergický) a takhle jsem dohrál asi 2/3 hry. Pak mě napadlo podívat se na Ultra a došlo mi, o jak moc jsem přicházel, hlavně v noci. Jó, reflexe udělají své. Bylo třeba sáhnout na resolution scale, přeci jen RX580 už není žádné dělo, ale jelo to.

A co že je ten spásný mód? Jmenuje se Unite. A je to s ním úplně jiná hra.
1) Upravuje grafiku. Noc vypadá jako noc, odstraňuje všechny hnusné efekty a vypadá to s ním zkrátka dobře.
2) Dává na výběr jízdní režimy. Já jezdil se Simcade, což mi naprosto vyhovovalo. Pryč je drift mód, auta mají normální fyziku, dá se s nimi řízeně i neřízeně smykovat a byť působí vcelku nedotáčivě, vždy může pomoci ručka.

Bohužel mód pár věcí i domrší. Podivně se balancovala hlasitost zvuku. To bylo bohužel otravné. Nelíbil se mi ani nový HUD. V neposledně řadě to rozbilo pár misí a AI si neuměla občas poradit s novým jízdním modelem. I přes nevýhody je ale hraní s módem jasná volba, byť má člověk občas pocit, že hraje jakousi nedoladěnou betaverzi.

Co to ostatní?

Příběh? Existuje.

Mapa... ta je za mě trochu fádní. Vlastně má člověk pocit, že je tam město, co navíc působí jen jako pár ulic, a kopec nad ním. Málo zajímavých scenérií, málo míst, která by byla zapamatovatelná (satelity, ohořelý les a...? To je tak nějak celý). Kompletní zničitelnost prostředí za mě taky nebyla dobrá volba. Projet patníky? Jasně. Značky? Taky. Lampy? No dejme tomu. Stromy, kamenné zdi a já nevím co ještě? Ne! Za mě ne, ale hra to bohužel umožňuje.

Co bohužel žádný mód nevylepší je atmosféra. Zapomeňte na macho atmosféru ilegálních závodů. Tohle je happy, barevné, dere se mi na mysl slovo progresivní, ať už to v souvislosti se závodní hrou znamená cokoliv :-D Do toho všeho naprosto šílený, fakt příšerný soundtrack. Fakt by mě zajímalo, jestli tohle chce někdo poslouchat při závodění.

V dalším odstavci pojďme chválit. Auta. Bože, je tam fakt všechno, co člověk může chtít. Úpravy aut také na vysoké úrovni. Chcete si z Chargera 68 udělat ročník 69? Žádný problém. Navíc uživatelské potisky na auta... tohle se povedlo. Oceňuji fan servis. Auta z U, U2 a MW? No kdo by na to neslyšel :-) To jsou hezké bonusy.

Co se za mě nepovedlo je policie. Je neskutečně brutální a s drtivou většinou aut nemá člověk žádnou, a tím myslím žádnou šanci. Nakonec se mi osvědčil postup 1 závod a domů. V závodě lze kupodivu benga ztratit snadno, ale pak ve free roamu je to spíš jen hledání nějakého pochybení AI, než že by tam byla nějaká rozumná herní mechanika, co umožní únik.

Takže jak to shrnout... ve vanille je to za mě nehratelné. Omoděné... mě to prostě bavilo, byť těch výhrad je hromada. Origin hlásí 39 hodin no a to není na závodní hru vůbec málo. Zábavnosti pomáhá i online element. Není nad to vidět městem profrčet cizí závod. Je to implementované decentně a nenuceně, takže za to taky palec nahoru. Je fakt škoda, že když už si někdo s tou hrou dal tolik práce, že ji jednak vypustí hnusnou, a druhak nedá aspoň přepínač jízdních režimů. Fakt bych chtěl vidět někoho, koho ta jízda ve vanille uspokojovala. A co mě štve o to víc, že jinak už to v sérii NFS asi nebude.

Pro: Grafika (s modem), jízdní model (s modem), vozový park, možnosti úprav, fan servis, online složka

Proti: Grafika a jízdní model ve vanille, soundtrack, policie, jde projet takřka čímkoliv, atmosféra, slabší mapa

+10
  • PC 40
Budu velice strucny tenhle dil Need For Speed jinak mnou milovana herni serie sla opravdu do totalnich odpadu a tenhle dil povazuji za jeden z nejhorsich. Napad na hru dost dobry Tuning opravdu skvely ale to je tak vse co se tyce hry samotne je strasna graficky nic moc soundtrack opravdu priserny odpad nechutne a umela inteligence ( myslim tim policii ) policie vas dozene i v na max vytunenem aute a neda se jim prakticky ujet hratelnost tohoto dilu je opravdovy arkadovy odpad strasne opakujici se kazdou zatacku driftem ktery vas nesmyslne zrychli popira veskere zakony fyziky bez trosky kreativity ovladani aut celkove je ve hre opravdovym odpadem pribehova linie absolutne zbytecna protoze se jedna o zavodni hru nikoliv RPG. Ke hre uz nemam absolutni chut se vracet nic me nenuti ji dhrat protoze tenhle odpad si zaslouzi jen propadliste dejin jediny duvod proc jsem nedal hodnoceni 10% je ten tuning jinak je hra opravdovy odpad pro fanouska need for speed serie
+3 +6 −3