Banishers: Ghosts of New Eden je dalším počinem od francouzského studia Don't Nod, kteří se u hráčů proslavili především svými filmovými adventurami v čele s Life is Strange. Znalí studia však jistě vědí, že tvůrci mají ambice i co se akčních her týče a jejich debutem byla například futuristická akce Remember Me, která ve své době zapadla, ale to vývojářům nebránilo ve snaze zkusit to znovu s akčním RPG Vampyr. Banishers spadá do té druhé skupiny, tedy mezi akční hry. Jedno však mají všechna jejich díla společné, a to je soustředění se na vyprávění propracovaných příběhů, přičemž tento titul není výjimkou.
Antea Duarte a Red mac Raith jsou lovci duchů ve městě New Eden na konci 17. století, a mimo to jsou také milenci. Nicméně vše se zkomplikuje v momentě, kdy se Antea stane jednou z těch, proti kterým celý život bojuje, tedy duchem. Stačila jedna nešťastná mise, při které byla Antea smrtelně zraněna a život se téhle dvojici otřese v základech. Je tu snad možnost, jak osud nebohé Antey zvrátit? Jisté je to, že Red pro to udělá všechno a nové duchovní schopnosti jeho životní lásky mohou při řešení přijít vhod.
Hratelností jde o akční RPG, přičemž se spolu s hlavní dvojicí ponoříte do duchařského světa Ameriky v roce 1695. Nutné je mluvit s místními občany, řešit jejich problémy a strašidelné případy, které se v okolí dějí, a v neposlední řadě také tasit meč a utkat se s duchy násilnějším způsobem. Ovladatelné jsou obě postavy, přičemž každá z nich disponuje jinými schopnostmi. Ty jdou během hry různě vylepšovat po vzoru RPG her a nechybí ani možnost získávání nového vybavení. Základem je však bohatá lore a především vývoj příběhu dle vlastního uvážení, jelikož po vzoru předešlých her studia ani zde nechybí morální volby ovlivňující děj.
@Fritol (25.10.2024 18:14): Budu dost zvědav na srovnání. Zase ono to Unknown 9 má být jen cca 15 hodinový, takže i pokud nebude nic extra, tak se aspoň tak nezhnusí obřím natahováním. Já jsem dlouhodobým zastáncem toho že hry by měly být jen přesně tak dlouhé, jak moc je jejich autoři dokáží narvat unikátním a kvalitním obsahem.
Pro: Příběh bez ohledu na své hlavní postavy; writing; optimalizace; volby se v rámci příběhu velice umně postupně odráží; hratelnost je většinou příjemná; umí to vykouzlit vizuálně nádherné pohledy
Proti: Antea, Antea, Antea - jednou za její narativní design, podruhé za její verbální vtírání do přímé gameplay, potřetí z principu; samoúčelný design světa na praktické úrovni; hratelnost je místy ubíjející; hudba jakoby nebyla; nejpomalejší výtah ever