Banishers: Ghosts of New Eden je dalším počinem od francouzského studia Don't Nod, kteří se u hráčů proslavili především svými filmovými adventurami v čele s Life is Strange. Znalí studia však jistě vědí, že tvůrci mají ambice i co se akčních her týče a jejich debutem byla například futuristická akce Remember Me, která ve své době zapadla, ale to vývojářům nebránilo ve snaze zkusit to znovu s akčním RPG Vampyr. Banishers spadá do té druhé skupiny, tedy mezi akční hry. Jedno však mají všechna jejich díla společné, a to je soustředění se na vyprávění propracovaných příběhů, přičemž tento titul není výjimkou.
Antea Duarte a Red mac Raith jsou lovci duchů ve městě New Eden na konci 17. století, a mimo to jsou také milenci. Nicméně vše se zkomplikuje v momentě, kdy se Antea stane jednou z těch, proti kterým celý život bojuje, tedy duchem. Stačila jedna nešťastná mise, při které byla Antea smrtelně zraněna a život se téhle dvojici otřese v základech. Je tu snad možnost, jak osud nebohé Antey zvrátit? Jisté je to, že Red pro to udělá všechno a nové duchovní schopnosti jeho životní lásky mohou při řešení přijít vhod.
Hratelností jde o akční RPG, přičemž se spolu s hlavní dvojicí ponoříte do duchařského světa Ameriky v roce 1695. Nutné je mluvit s místními občany, řešit jejich problémy a strašidelné případy, které se v okolí dějí, a v neposlední řadě také tasit meč a utkat se s duchy násilnějším způsobem. Ovladatelné jsou obě postavy, přičemž každá z nich disponuje jinými schopnostmi. Ty jdou během hry různě vylepšovat po vzoru RPG her a nechybí ani možnost získávání nového vybavení. Základem je však bohatá lore a především vývoj příběhu dle vlastního uvážení, jelikož po vzoru předešlých her studia ani zde nechybí morální volby ovlivňující děj.
@HolyMeatball (komentář): aneb jak poznat, že je to hra od Dontnod, aniž by se člověk koukal do profilu :-)
Pro: Příběh bez ohledu na své hlavní postavy; writing; optimalizace; volby se v rámci příběhu velice umně postupně odráží; hratelnost je většinou příjemná; umí to vykouzlit vizuálně nádherné pohledy
Proti: Antea, Antea, Antea - jednou za její narativní design, podruhé za její verbální vtírání do přímé gameplay, potřetí z principu; samoúčelný design světa na praktické úrovni; hratelnost je místy ubíjející; hudba jakoby nebyla; nejpomalejší výtah ever