Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Drolin (25.04.2025 21:03):  Pes, který štěká, nekouše je můj nejoblíbenější film od něj po Parazitovi. A Matka a Pečeť vraha rozhodně stojí také za podívání.

Abych to zkompletoval, Snowpiercer je naprostý průměr :) Vizuálně zajímavé a vlastně i zábavné se solidní atmosférou, ale příběhově to bylo takové rozporuplné, co si tak pamatuji :) Ale třeba Mutant mi přišel jako daleko větší kravina :D
@mazar1234 (24.04.2025 23:11): Zkus (za mě) daleko lepší Pes, který štěká, nekouše a pokud si neviděl tak i Pečeť vraha s Matkou. Snowpiercera vidím podobně, o čemž svědčí mé udělené hodnocení (odpad) :)).
Hyper skalpel - (2025) - Seriál z lékařského prostředí. Podíval jsem se na první epizodu. Tempo vyprávění je dost rozvleklé, postupně se to skládá z flashbacků, v postavách se dá vyznat. Na konci vše do sebe zapadá. Má to rozhodně potenciál a patřičnou dravost.
@mazar1234 (24.04.2025 23:41): Viz můj tehdejší koment: " To nejlepší ze stylu Terryho Gilliama (toho Gilliama co natočil 12 opic) se potkává s Chan-wook Parkem (Old Boy) a je z toho fascinující, nádherně syrový, a dokonale vypointovaný sci-fi nářez s překvapivou myšlenkovou hloubkou. Místy je to spíš jak bizarní tripový úlet, to ostatně i premisou, ale i navzdory tomu - ten příběh fantasticky funguje, a to co se tam děje, wow, nevěřil jsem že na tohle má v drahém filmu s áčkovými herci ještě někdo koule. 9/10 "
Dopozeral som megasračku storočia, ten film Snowpiercer, akože mal by som si pichnúť 2 gramy fentanylu do žily za to, že som bol taký hlúpy. Na ČSFD až závratných 66????

za mňa tak max 10, absolútne debilná sračka, idem si radšej pustiť moju Guilty Pleasure menom Top Gun.
@Zero (22.04.2025 12:14): Co se uzavřenosti příběhu týče, já holt nemusím takové ty nekonečné seriály, protože bez výjimky všechny prostě jen přidávají další a další postavy, děj, a kvalita klesá.

V tomhle je hrozně super The Good Place. Sice je to relativně krátký seriál, ale jde dopředu opravdu kulometným tempem, neopakuje se, nestojí na místě a pořád se tam děje něco nového :) A je to imho co se postav týče skvěle napsané, je tam asi nejlepší "hloupá" postava, jakou jsem kdy v seriálu viděl.
@Zero (22.04.2025 12:14): Tá stráž bola len omráčená. Videl som to po vydaní, takže s tými pákami si už nepamätám, ale myslím, že by ich bolo potrebné nastaviť späť.

Čo sa týka Lumonu, sú arogantní a sebaistí vlastnou mocou a nezraniteľnosťou + severed floor má aj na môj vkus prekvapivo málo unsevered personálu, čo môže byť dané na jednej strane tým, že je to dosť projekt mimo zákona a zároveň aj tým, že sú si sebaistí.

Ber to tak, že "innie" sú v podstate ako deti, ich vedomie a tým pádom život sú krátke a ten šok byť vonku bol príliš veľký na to, aby vedeli nejak logicky reagovať oproti človeku, ktorý od narodenia v spoločnosti vyrástol a bol vychovaný.

To s tou ženou "She's alive" naozaj môže naschvál tak pôsobiť, ako si napísal, ale tak uvidíš v druhej sériii. Každopádne nemyslím si, že Mark S. mal dosť času, aby po tom zistení ešte napísal nejakú správu. Navyše ho ovládli emócie a šok. Práveže mi príde, že to je logickejšie a realistickejšie chovanie, než keď v seriáloch ľudia bez nejakého vojenského alebo tajnoagentského výcviku vedia čeliť efektívne stresu a robiť pragmatické až chladnokrvné rozhodnutia improvizovane v krátkom čase.

Ono vždy tie seriály bohužiaľ fungujú na úrovni nejakej drámy a mňa tiež v tom momente zaujali viac tie plot twisty ohľadom Helly R. a Markovej ženy.

Tak Milchik asi nenosil v office nôž na vraždenie. :D Ale to už je detail, na ktorý som aj zabudol. :D


Inak ono to má naozaj miestami niekedy pôsobiť ako taká absurdná creepy čierna komédia. Si spomeň na tanečné číslo.

Ten rozdiel niekoľkých rokov medzi sériami je, že Apple najprv čakalo na ohlasy a potom bol štrajk scenáristov a spol. Momentálne sa chystá ešte tretia séria, ktorá snáď bude posledná, aby to nebolo naťahované zbytočne. Ale vzhľadom na to, že 1. séria má 9 a 2. 10 epizód, tak mi to nepríde, že je to nekonečné.
@Tulareanus (22.04.2025 11:27):
Celý ten závěr mi přišel zvláštní. Pokud Milchick dokázal "probudit" Dylana, tak kdo v tu chvíli operoval s těma páčkama v security místnosti? Teď si nejsem jistý, jestli ten druhý týpek už nebyl mrtvý, ale i kdyby ne, teoreticky jsou potřeba dva lidi. I když, jak se pak ukázalo, Dylan to zvládl sám, a vyšší člověk s delšíma rukama by to dal ještě víc bez problémů. Tak to vypadá na solidní oversight ze strany Lumonu.

Nelogické mi přišlo, že když se ti "innie" dostali ven, nenapadlo je nechat si nějakou zprávu. Nějaké stručné písemné vysvětlení situace by bylo asi moje první myšlenka vzhledem k tomu, že jinak si zprávy předat nemůžou.

Klasicky seriálové mi přišlo "she's alive!", čímž Mark myslel svoji ženu, ale v kontextu to jeho sestra může pochopit, že její děcko není unesené, a je v pohodě. Zrovna tady by se vyloženě nabízelo napsat si zprávu ve smyslu "tvoje žena je naživu a pracuje v Lumonu, víc nevím" nebo něco takového.

A už teď tuším, že tam půjde o nějakou milostnou zápletku, kdy jeden Mark bude zamilovaný do Helly, a druhý se bude snažit zachránit svoji ženu.

Ještě mi přišlo nezáměrně směšné, jak Dylan držel ty páčky, zatímco Milchick tam nožem pižlal to lano u dveří. Asi ten nůž neměl zrovna ostrý... a vůbec ty prostřihy na strašně dramatické věci dějící se těsně předtím, než se to přepne zpátky... dosti laciné.

Co se uzavřenosti příběhu týče, já holt nemusím takové ty nekonečné seriály, protože bez výjimky všechny prostě jen přidávají další a další postavy, děj, a kvalita klesá. Čili když jsem tady viděl, že první série je z roku 2022 a druhá 2025, říkal jsem si, jestli to třeba nebudou oddělené příběhy spojené konceptem nebo tak něco.

Jinak ano, máš pravdu v tom, že některé hloupé činy se dají vysvětlit okolnostmi, a hádám, že i ta nekompetence či nedbalost Lumonu bude vysvětlená, i kdyby třeba "jen" tím, že to má působit jako situační komedie.
@Zero (21.04.2025 21:01): Ale veď je to seriál a prvá séria vôbec nepočítala s tým, že by to bol uzatvorený príbeh.
Mne práve prišlo, že na pomery seriálov dala prvá séria divákovi celkom dosť odpovedí, bez toho, aby len kopila nové a nové otázky a záhady.
btw: čo ti prišlo ako nelogické alebo hlúpe chovanie postáv? Ono čiastočne hlúpe chovanie postáv tam je aj "logické" vzhľadom na okolnosti, nevyzretosť "innies" a samozrejme sebeckosť a strach.
Tak jsem to Severance zkusil, jsem u třetího dílu a zatím velmi zajímavé. Líbí se mi ta originalita a nepředvídatelnost a jsem dost zvědavý, jak to bude pokračovat. Je to velmi plíživě znepokojivé.

Edit: Tak jsem teda před spaním prasácky bingenul první sérii, a prvotní nadšení musím trochu korigovat. Nic proti cliffhangerům, ale pokud bych to bral jako uzavřený příběh, tak jsme se toho v závěru vlastně moc nedozvěděli. Taky mi to přišlo čím dál víc "klasicky seriálové", tedy se objevovaly různé nelogičnosti a postavy se chovaly poněkud hloupě, aby byl divák více napjatý.
Za mňa je severance top seriál minimálne posledných 5 rokov aj keď beriem do úvahy drobné výhrady. Zas kúsok vopred posúva kinematografiu aj existenciálne problémy súčasnej západnej kultúry, ktoré len v druhej sérii, resp. jej druhej polovici riedi bohužiaľ bežnejšou motiváciou. Inak je to aj plné hereckých koncertov.
@Zero (20.04.2025 13:29): V posledních letech mi přišel fajn Shogun, Fallout, The Legend of Vox Machina, Harley Quinn, Arcane, Star Trek: Lower Decks, Cyberpunk: Edgerunners. Ještě mám ve watch listu Severance a Silo. To se ale musíme dokopat k zaplacení Applu.
[neexistující příspěvek]: Dexter New Blood, už byla hovadina, nejlepší jsou první tři série pak už se to opakuje ale stále je to zábava.
 Dexter: Original Sin byl vcelku hodně slušný, líbí se mi hlavní protagonista.
Já jsem nikdy žádného Dextera neviděl a mám pocit, že celá tahle seriálová kultura jde tak nějak mimo mě. Poslední, co jsem viděl a bavilo mě, je BoJack Horseman.

Naopak jsem docela znovuobjevil chození do kina. Nemám televizi a sledovat filmy na noťasu mě nebaví, ale dát si nějaké klasiky na velkém plátně, to je super. Viděl jsem takhle několik věcí od Lynche, a posledně The Graduate.
[neexistující příspěvek]: Spíš šlo o rádoby vtipnou narážku na to, že to má názvy jak hry od daných vývojářů. Neni potřeba to řešit.
Co říkáte na rozšíření univerza Dextera? Tento roku JUNE 2025 Dexter: Resurrection a oznámena 2. sezóna Dexter: Original Sin. Chci vidět jak se vypořádají se smrtí Dextera.
@samorost (18.04.2025 01:07): já teda myslel chvíli, že bude mít ty bicí nastavený na různý samply a toho Chopina bude přímo hrát na ty bicí. Škoda :-)

jinak co se týče bubeníků, nemá smysl se předhánět v technické dokonalosti. Vždycky bude nějaký lepší sedmiletý Číňan.

Kvalitní bubeník je pro mě takový, který dokáže nejlépe vystihnout to, co se má do té písničky hrát, byť by to bylo sebeprimitivnější. Ale vystihnout duši té písně. Bubny často tu písničku udělají, ale taky jí umí naprosto pohřbít a těch variant, co pod co hrát, je nekonečno.

(a jinak mám za sebou už i pár koncertů, kdy jsem hrál na bicí, ale vždycky to bylo z nouze, naposledy 14 dní nazpátek)
Když jste rozvířili bubny, tak nejlepší bubeník podle mě byl Scott Columbus z kapely Manowar. Jeho nerezové bubny (obyčejné nevydržely jeho styl hraní) se známým jménem (záměrně neuvádím, odborník ví a laik ať si vyhledá :-) ) když se rozezněly, to bylo jako když andělé zvěstovali biblickou pohromu, sestupující na pokolení lidské...
@Nix (18.04.2025 17:30):  Joey Jordison už to má chudák taky za sebou, rovněž velké eso. :c( Pokud jsme u těch extrémnějších žánrů, fascinuje mě třeba Евгений Рябченко, který to momentálně válí u Fleshgod Apocalypse. Vůbec nechápu, jak jsou tito chlapi schopni fyzicky utáhnout celý koncert, to je rugulérní sportovní výkon. :c)) Hodně originální a prostě svůj je i Женя Новиков ze Slaughter to Prevail, správné zvíře. :c)) A těch dobrých kluků jsou mraky, všichni mají můj velký respekt.
@samorost (18.04.2025 01:07): Dost dobrý, ale tu kapelu vůbec neznám:) Já osobně považuji za jednoho z nej Joeyho Jordisona a taky jelikož jsem obrovský fanda Korn tak Davida Silveriu, začátky Korn co se týče bicí jsou masterpiece :)
@MiDlo (15.04.2025 18:24): Tohle jsem viděl :-) obecně Drumeo je dost dobrý kanál, bývají tam zajímavý věci :) btw: Slyšel jsi o synovi Portnoya, že má svou kapelu Tallah? je to dost velký mazec :) a on tam na bicí opravdu válí, kořeny se nezapřou :)
Dávám pár tipů na staré filmy většinou sandálového typu.  Postupně se jimi prokousávám :D

Spartacus (1960), Ben Hur (1959), Cleopatra (1963), 10 Commandments (1953), King of Kings (1961), Golgota (Behold the Man 1935), The Story of Ruth (1960), Barabba (1961), The Sign of the Cross (1932), Andrej Rubljov (1966), King Lear (1970), Lawrence Of Arabia (1962), Romeo and Juliet (1968), Ulisse (1954), Helen of Troy (1956), Agora (2009), Iphigenia (1977), Jason and the Argonauts (1963), Solomon and Sheba (1959), The Horseman on the Roof (1995), Barry Lyndon (1975), The Legend of Mulan (animovaný 1998), The Prince of Egypt (animovaný 1998).
Včera jeden cosplayer na comic conu cosplayoval Baeilen z Viva La Dirt a celou dobu říkal jen "morning, nice day to fishin ain it, he he!" a bylo to nadherny, potkat nekoho takovyho :D
Odkopal se reputačně svým dlouholetým profesním působením. Mimo jiné psal reportáže z míst a událostí, na kterých nebyl (už ikonická scéna z dokumentu dělníci bulváru, kdy sedí venku v autě a píše, co se děje vevnitř, za zavřenými dveřmi), nebo že podle svědectví - zpracovaných rovněž nedávným seriálem Iveta v umělecké licenci - svoje zaměstnance a kolegy vydíral, ponižoval a držel pod tlakem. Že je to hulvát, to je pro mě jen jakási třešnička na dortu.

Vymýšlet si, kazit lidem život a vydělávat na tom - to považuji za výrazně škodlivější než nějakou nezáměrnou dezinformaci. A připadá mi vhodný krotit mínění, že něco nemyslel špatně, nebo že to dokonce myslel dobře.

Názory a politická afiliace jsou v mých očích bezpředmětné, stejně tak bulvár, který se dá dělat věřím různě, nemám nutkání šmahem odsoudit.
@Zero (12.04.2025 13:52): Já teda taky nejsem nějaký jeho fanda. V mnoha věcech s ním sice v zásadě souhlasím, ale nelíbí se mi podání. Pravda prostě je, že ten člověk si nevidí do úst, přestřeluje na pravidelné bázi a jeho chování je často na pěst (a řekl bych do jisté míry i nějaká diagnóza). Přesto mám pocit, že k nepříčetnosti triggeruje v první řadě prorusáky a potrefené husy, protože si prostě nebere servítky a říká věci naplno a bez obalu. A dělá tak ze sebe perfektní terč. Řada jeho výroků bývá, právě kvůli tomu kontroverznímu podání, ať už cíleně nebo čistě z nepochopení vytržena z kontextu.

Zrovna nedávno jsem vedl debatu s člověkem, který byl vyloženě hysterický z toho, že Novotný "jasně vyzýval ke genocidě Čechů". Jenže každý, kdo si ten jeho výrok nezaujatě přečte, zná jeho názory, jeho do jisté míry omezený způsob vyjadřování a chápe, v jakém kontextu ho pronesl a co tím chtěl říct, byť to teda udělal tím jeho typicky neotesaným hulvátským způsobem, tak nemůže říct, že by k čemukoli vyzýval. Prostě se naštvaně zastal slabších a zranitelných. Jasně, mohl to formulovat méně pitomě - třeba, že každý takový sobec by zasloužil zažít, co je to letecký poplach a co je to pocit, když se okolo vás otřásají při náletu zdi a nevíte, jestli váš dům (a vás s ním) náhodou nerozmetá dron nebo raketa. Češi by potřebovali tohle všechno zažít, aby opravdu dokázali pochopit, jak je válka hrozná, na území Ukrajiny všudypřítomná a nekecali zlé a sobecké nesmysly. Ale to holt není Novotný. U něj jede rychlejc huba než mozek.
Mně teda Novotný bůhvíjak sympatický není, ale ty jeho kontroverzní výroky se samy staly obětí senzací, i když jde mezi řádky vyčíst, jak to asi myslel. Jen to vždycky vyjádří tím svým netaktním, konfrontačním stylem. A samozřejmě to média vytrhnou z kontextu.

To, že na Bartošové budou (bulvární novináři včetně něj) parazitovat, až ji zabijou, podle mě nelze brát jako nějaký zlomyslný záměr, ale spíše prostě reálný popis rozjetého vlaku, který už nejde zastavit. Lidi chtěli senzaci, bulvár jim ji přinesl.

Se Slováčkovou měl taky pravdu, prostě řekl to, co se pravděpodobně už vědělo – že do roka nejspíš zemře. Stejně všichni psali o statečném boji atd. Jen to teda plácnul v nějakém afektu vůči Felixovi, což ostatně zřejmě dělá často – prostě něco plácne v afektu, a pak to vyzní blbě, ať už na tom sdělení něco je či nikoliv.
@PavelU (12.04.2025 13:08): LOL, já až teď přišel na to že Pavel Novotný je syn "toho" Petra Novotného který debilizoval televizní zábavu v devadesátkách.Dává to dobrý smysl, vyrostl v tom prostředí a tak měl ideální pozici se mu vysmívat a vydělávat na něm. Proč ne, celá "kultura celebrit" je rakovina a lidi co to sledují v médiích nebo se toho dobrovolně účastní si nic než to nejhorší nezaslouží.
Já ho zaregistroval až s jeho politickou prací jako ultimátního trolla a člověka s příkladnými politickými názory, byť poněkud autistického. Nedivím se že ho v Řepiryjích volí, dostal je na mapu a jako liberální pravičák je u nás rare breed jakých by jsme tu potřebovali mnohem víc.
@Red (12.04.2025 01:58): Zde zajímavý článek o něm. Jak to zhruba celé bylo. Vyloženě některé celebrity naháněl a podporoval v tom, co dělají, aby měl materiál ke zveřejnění.

Před rokem 2005 byly převážně tištěné noviny a časopisy, po zmíněném roce se to rozjelo ve velkém na internetu a bylo to divoké.
@Zero (12.04.2025 11:05): určitě jsem po slávě taky toužil. Někdy se přistihnu, že i teď, ale už je to trochu jiné. Spíš bych chtěl být součástí něčeho hodnotného, na co se vzpomíná, než prostě sláva.


Došla mi spousta věcí. Mimojiné i absolutní pomíjivost slávy (což jsem naplno zjistil, až když jsem začal učit mladou generaci).

Co se týče té ztráty soukromí. Je to něco za něco. Zase člověk dostane ten úžasný pocit, že to co dělá, někoho zajímá.

Je to trochu jako rozdíl oproti minulému režimu. Dneska si sice můžeme blekotat co chcem, ale nikoho to nezajímá, kdežto předtím byl názor každého občana mnohem důležitější :-)
Mně přijde celá ta kultura celebrit strašně zvláštní. Jak zmínil Dan9K ty vědce, tak je zajímavé, že když se z nich stanou celebrity, tak často pak taky kvůli slávě a snaze udržet se relevantní začnou plácat nesmysly zcela mimo svůj obor kompetence.

Ale věřím, že sláva a uznání jsou dost návykové, a člověk pak v rámci snad až závislosti může udělat cokoliv, aby si to udržel. A všechny celebrity za to platí soukromím. Mně by přišlo třeba naprosto strašné, kdyby mě na každém kroku někdo sledoval, fotil, zpovídal a řešil, co mám zrovna na sobě, a s kým že jsem to byl v úterý venku, a jestli to náhodou není moje nová milenka...

@Zx Atari 500 (12.04.2025 02:15): No jo, holt když má někdo vlivné příbuzné... Mimochodem je dost zajímavé, že spousta lidí, co se nějak proslaví v kulturním sektoru (ať už jde o knížky, hudbu, cokoliv) má třeba aspoň slavného strýčka či tetičku, když už ne rodiče. I když to asi není nic nového, že úspěch v nějaké oblasti není dán jen talentem nebo kvalitou tvorby, ale právě do značné míry kontakty.
@Red (12.04.2025 01:58): já vidím vinu především v poptávce.
Vidím vinu v lidské povrchnosti, nedůrazu na hodnoty, rezignaci na vzdělání.

Kdybychom nebyli tak obsesivní s tím, kdo je vidět ve veřejném prostoru.

Kdyby lidí nehledali úlevu ve svém zpackaném životě tím, že si přečtou i o těch slavných, že je mají taky zpackané...

Kdyby na tom ti slavní nebyli vlastně závislí, aby mohli být dál slavní...

Kdybychom si víc vážili těch, co za to stojí...

Ne, my řešíme Ivetu, Dádu, Novotného a podobné nuly, ty zná každý, ale když umře špičkový vědec, nebo třeba dirigent, tak si póvl ještě odplivne hrdý, že toho člověka neznal.
Koukam jede tu Novotny. Jsem ho vidaval na stredni. Tenkrat to byl jeste hubeny chlapec. Videt ho strizliveho byl zazrak. Nonstop brko u pusinky, pripadne sjetej pikem. Obe tam i dealoval. Papinek co chvilku u reditele, ve snaze ho tam udrzet. Profesori uz ho nemohli ani cejtit a davali nam ho jako odstrasujici priklad. Nakonec ho vyhodili a papinek ho pak strcil na soukromou OA. Ze tohle individum zabira verejnej i politickej prostor jen svedci o tom, ze u nas je mozno vsechno.
Mně přijde dlouhodobě zajímavá a nepochopitelná ty symbióza bulvárů a jejich obětí. Bylo to už u Bartošové či jak Slováčkovi dělaly ochotně hovory na smrtelné posteli či a na druhé straně právě třeba starý Novotný po mrtvici ve spoďárech se zpovídající. Je pro mě těžký identifikovat kdo za tohle může a co to vlastně má znamenat. Právě ten Novotný junior by to možná mohl dobře rozklíčovat.
Poprosím o návrat ku kultúre, keďže všetci viete, že politiku môžete riešiť mimo dh.
@Jab (11.04.2025 10:35): Jako… Ne.

"Byť to nemyslel asi zle vůči ní."

On už od svých let v bulváru kapitalizoval z drbů, tahání si věcí z prdele a jejich zištného šíření. Ať už si o něm myslíme cokoliv, pro člověka jeho typu jsou vyhrazena ta nejsprostší slova, z nichž hyena je to nejslušnější. Jestli ti vadí šarlatáni, kteří se pasou na neštěstí druhých, pan starosta není v ničem lepší.

"Celý ten obraz boje, když se vše odehrává na buněčné úrovni … když umřu na metastatickou rakovinu, tak je to moje chyba, anžto jsem nebojoval dost?"

Obraz boje není na škodu a nezatracoval bych ho. To pak snadno sklouzneš k tomu, že boj nemá smysl, protože boj proti jakékoliv přesile se zdá bezvýchodný. Škodlivý naopak může být obraz "výhry" a "prohry" (a tvůj vývod se ve skutečnosti vztahuje k nim, nikoliv k boji), které jsou možné jen v něčem tak simplicistním a vulgárním, jako je hra či sport - nebo obraz "uzdravení", kdežto smrt dýchá v každém okamžiku na krk.

To není jenom teoretizování, to je důvod, proč někteří zejména ve stáří raději umřou doma než v nemocnici, kde by se mohli nechat v naději na záchranu zavřít a být pod stálým odborným dozorem.
@Richmond (11.04.2025 18:48): Vačice Rédová a údajná omluva Novotného, která nikdy vážně míněnou omluvou nebyla, nejsou žádným mým výkladem, to jsou tvá slova. A ano Ovečkina velebím, ovšem nikoli kvůli Putinovi, nýbrž kvůli zcela výjimečnému sportovnímu výkonu. Politiku jsem v souvislosti s ním nikde nezmiňoval, proč taky.

@strejdafido (11.04.2025 18:58): Souhlasím, máš pravdu.
Možná se nám to tu poněkd zvrhlo; nejsem si jistý, jestli se ještě pohybujeme v oblasti Kultura :-)
@Jab (11.04.2025 17:57): Tento rozhovor, ve kterém lituje především sám sebe, jsem viděl už tehdy. Vedení ODS ho v podstatě donutilo učinit pokání, což tedy dle pokynu provedl. Resp. se o to pokusil, výsledek nechť každý zhodnotí sám.
@samorost (11.04.2025 17:16): https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-epice ... -proc-to-udelal.html

@Dan9K (11.04.2025 16:24): Potkal jsem také milou švitořivou třicátnici a single maminku. Dostala diagnózu solidně léčitelného nádoru prsu tuším ve druhém stádiu. Odmítla léčbu. Rok byla na "alternaťívě" (vyslovovala to s tím "Ť"), která ji mnoho dala. Stálo ji to údajně milion, ale jen asi o třicet tisíc z toho ji okradli. Za rok a něco byla zpět s na onkologii s metastázemi na játrech a plicích. Onkoložka ji prý řekla, že by standartní léčba také nemusela zabrat (onkoložka byla moudrá), což paní vzala tak, že udělala vše správně. První dvě lajny chemoterapie ji následně nezabraly, ale třetí už ano a metastáze částečně ustoupily. Byl to nějaký podzim a prý bude zdravá do vánoc. Osoba blízká si pochvalovala, jak ta paní byla optimistická a že v tom vlastně zahučela jen za třicet tisíc. Té paní jsem nic neřekl. Podobně jako její onkoložka mi ji bylo líto a nechtěl jsem ji zatěžovat vinou. Osobě blízké jsem však řekl, že ta paní v tom není za těch třicet tisíc, o kolik si myslí, že ji okradli. Ani za ten milion, co do té "alternaťívy" celkem dala. Je v tom za svůj život. A její malá dcera dost možná skončí někde v ústavní péči. Je btw překvapivé, kolik podobných lidí při tom čekání na "kapání" chemoterapie člověk potká. Nejsem výše výsměšný. I po těch letech mi je prostě té paní výše líto. Samozřejmě nemohu říci, že by se jistojistě uzdravila. Ale drasticky snížila své šance na uzdravení.
@Richmond (11.04.2025 12:09): Máš na mysli tu jeho „omluvu”: „Smazal jsem to, omluva nebude, běžte do p*dele.“? Tak to si asi omluvu, takt a základní lidské slušné chování představujeme každý maličko jinak. Novotný se zklidnil až ve chvíli, kdy ho sjeli na doby jeho spolustraníci z ODS, protože se naštvaní lidé začali opírat do celé strany. Teprve pak se stáhl do ústraní a od té doby o něm v podstatě nebylo slyšet. Možná si to ani plně neuvědomuješ, ale tím, že zde takového neomaleného cynického hulváta hájíš, snižuješ se na jeho úroveň. Nic dalšího už k tomu dodávat nebudu, ta kauza je maximálně nechutná od samého počátku.
@Jab (11.04.2025 10:35): jo, to je jak ta homeopatka, co léčí rakovinu, tak si taky mlaská, jak se všem hned uleví, když vysadí chemo.
Jenomže pak se za čas přestanou ozývat a ona si to nedovede vysvětlit.

Já myslel, že ta statistika je, že každý třetí, ale taky se to asi mění, jak postupujeme jako civilizace.

rakovina je něco jako Hitler nebo holocaust
Ultimátní zlo, o kterém se bojíme mluvit, dělat si z toho legraci.
Dřív to podle mě ztělesňoval AIDS, ale to je dneska taky rýmička.

Je zajímavý, že z infarktu nejde taková hrůza. Asi jak to přežije celkem dost lidí.

Ale rakovina taky není jedna nemoc. Je rozdíl dostat třeba Hodgkina nebo slinivku (nebo ty plíce).

To je jak epilepsie nebo autismus. Soubor obrovského množství různých nemocí a lidí to mají tendenci házet do jednoho pytle.
@Jab (11.04.2025 10:35): Jen pro kontext. Novotný reagoval tenkrát na fotku Felixe, jak se objímá s Konečnou, s vačicí Rédovou a spol ze Stačilo. Za to dostal na Twitteru čočku a vzápětí se za to omluvil.
@Dan9K (10.04.2025 00:10): Neměl ji zapojovat do nějakého svého rantu na Slováčka. Byť to nemyslel asi zle vůči ní.

Ale na druhou stranu... Rakoviny jsou u nás časté. Snad až každý druhý Čech nějakou v životě bude mít. Třetina či více na ni umře. A ta neskutečná nevědomost, která kolem ní panuje... Nevím, jestli ten jeho výrok, že na rakovinu umře (což skutečně hraničilo s jistotou) není v posledku méně škodlivý, než všechny ty bulvární články, jak se pere nyní s rakovinou plic (ve skutečnosti metastázemi rakoviny prsu do plic - tzn. rakovina prsu ve čtvrtém stadiu) a že je statečná a určitě to dá a všichni jí posílají uzdravení. A hlavně teda bojovat... Celý ten obraz boje, když se vše odehrává na buněčné úrovni, do žil kape postiženým jed někde v křesle s desítkámi dalších pacientů (Hitchens k tomu měl kdysi dobrý článek s osobní zkušeností). A dotyčná ještě měla paliativní léčbu (tzn. pro úlevu a prodloužení života - nikoliv pro vyléčení)...

Bylo by super, kdyby základní povědomí o rakovině bylo blízké povědomí o infarktech. Možná pak by se vytratila ta hysterie, "bojování" (když umřu na metastatickou rakovinu, tak je to moje chyba, anžto jsem nebojoval dost?) a přesvědčení, že pan doktor/onkolog je kouzelník, který nějakým mambo jambem vše vyléčí. Pokud mu tedy zlá pojišťovna léčit umožní. Pokud zázračný lék pojišťovna neda, tak je třeba za skutečným vyléčením směřovat do Jižní Ameriky mezi šamany. Což se skutečně hned člověku uleví, jak vysadí chemoterapii. A je tedy vše na dobré cestě. Než dotyčný umře, protože chemoterapie je jed. A když přestane kapat, tak se uleví pacientovi. Ale v konečném důsledku zejména jeho nádoru.
Nevíte někdo, jestli existuje záznam divadelního představení Běsi, ale divadla v Celetné (soubor Kašpar?). Koukám na CSFD a několik lidí tam má záznam z Divadla v Dlouhé, ale já bych potřeboval tu Celetnou :( Vím, že se ten záznam pořizoval...
@Dan9K (10.04.2025 00:10): Neřekl bych, že to byl jen úlet, vždyť on se takhle projevuje neustále. Hlavně by mě zajímalo, co je to za lidi, kteří ho volili a volí. A máš pravdu, dostalu se to opravdu asi ke každému, hovado jedno odporný. Jeho tátu jsem nemusel, ale dělal svoji práci a bavil lidi, ale tohle byla jeho největší chyba, zplodit něco takového.
@strejdafido (07.04.2025 18:07): tak já ji mám (měl) tak trochu v rodině...tak jsem to věděl, i když bulvár nečtu. Byť moje přímá osobní zkušenost s touto větví rodiny je jeden koncert s Dádou, kdy ani ona o mě nevěděla (jestli teda ví vůbec o něčem, co se okolo ní děje).

ale rozhodně se i k nebulvárním čtenářům dostal ten nedávný úlet Pavla Novotného (který i na něj už byl trochu moc), kdy psal, že to má Anička spočítané.
Tak už čtu ŽELEZNÝ PLAMEN a nejvíce mne baví styl jakým je to napsané, hlavně zajímavé jsou vztahy mezi postavama.
@strejdafido (06.04.2025 22:17): Strašný. Já jsem ji právě zaznamenal v tom Tvoje tvář má známý hlas, spousta energie a talentu. Potom už to plnily jen zprávy o nemoci a bulvár, podrobnostem jsem se v zájmu duševní hygieny vyhýbal, takže jsem pořád doufal že to třeba dá...
Včera jsem viděl svůj třetí film od Ernsta Lubitsche a jsem opět nadšený. To Be or Not to Be je opravdu povedená válečná komedie, na jejíž některé absurdní situace a dialogy asi jen tak nezapomenu a dost jsem se u nich nasmál. A stejně nejvíc fascinující je, že tento inteligentní film odehrávající se v okupovaném Polsku natočil v USA německý režisér v roce 1942, kdy bylo nacistické Německo ještě na vrcholu.

Jen doplním, že mým prvním filmem Lubitsche byla povedená komedie Útěk z ráje a druhým famózní romantická komedie Obchod za rohem se skvělým Jamesem Stewartem. A v plánu mám letos ještě Ninotchku :)