Kdyby to někoho zajímalo, tak Twine je hodně podobný aplikacím na myšlenkové mapy a workflow. Takže vizuálně jde vidět kam se ve scénách směřuje a kde se příběh spojuje. Výborné to je třeba i na opravdové mapy, kdy se pohybujete v labyrintu nebo ve volném prostoru. To se mi jeví jako jediná velká výhoda, že bych stejně něco takového musel dělat v excelu nebo v jiné aplikaci. Jinak mi to ale moc pozitivních věcí nepřináší, je to opravdu spíš pro spisovatele co prostě píší a píší, se speciální syntaxí a makrama. S ai to moc ladit nejde a v určitém ohledu je to pro mě méně pochopitelné než relační databáze a objektové programování.
V chatgpt si vygeneruju v html/js základ hry s vytvářením a vlastnostmi postavy, možnostmi ukládání a nahrávání, inventářem, podmíněnými volbami, vizuálním stylem, polovyplněným obsahem, placeholdery na zvuky a obrázky u každé scény za minutu. Když se mi něco nelíbí tak to poladím rychleji ať už sám či promptem AI. AI už je i na mě nacvičená, když ji napíšu že sem v lese tak se mnou hned hraje gamebook.
S obrázky mi to taky nejde. Lokace jsou v pohodě, ale postavy.... V zásadě potřebuju nadefinovat charakter a vytvořit jeho varianty ve stejném oblečení a se stejnými rysy. No a AI tohle odmítá a generuje proti jasně definovanému omezení (always front-facing, same physical traits and clothes,...). V chystané verzi se podle popisu snad tohle řeší. Teď mimo jednoduchý pixel art či anime styl selhává. Ale budu zkoušet dál. Jedu bez předplatného, takže vytvořím denně tři obrázky a potom 24h čekám na další pokus.