Netlaci a nerusi, bo to nepotrebuji, kdyz vidi, ze gaming business sam od sebe sype jako celek. A i kdyby nesypal, sype jim xyz dalsich businessu. Kdyz mas jako celek takovy kapital tak je vsechno najednou relax. Znovu opakuji ze nemaji kam ty prachy uz nasypat. Prat je ve velkem akcionarum je zbytecne, jeste by si to vylozili jako bearish signal a zacali by odprodavat podily a vrhat negativni svetlo na image. Cash jen tak lezici taky nemaji radi, protoze na tom ztraceji 10% rocne. Budou proste podporovat co nejvetsi produkci, ackovou, beckovou, undergroundovou, stokrat omletou, umeleckou, intelektualni i odpocinkovou nebo uplne blbou.
Abych to nejak parafrazoval do hracskeho pohledu, pod Msftem nikdy nebudou relevantni otazky typu, jestli se zaplati pokracovani neceho tak nabubreleho, jako byl Planescape Torment. Proste reknou ano a budto vydelaji, anebo nevydelaji a vydelaji na 600 jinych hrach ten rok.
Stejne az prijdou na uroven Netflixu, bude uplne jedno, co jak si vydela, pac to budou jednou merit pouhym stahovanim a budou pridavat tituly just for the sake of it. Jedinou hrozbou by bylo, kdyby developersky naklady byly prilis riskantne blizky celkovym prijmum za nejake budouci predplatne velke sluzby, ale i tady s klidem prezijou par ztratovych let, kdyby byly.
(Nevim, jak to ma Msft nyni presne s hrama, ale vim, jaky obchodni modely posledni dekadu aplikuji a dal bych ruku do ohne za to, ze s hrama to nemaji vymysleny jinak.)