Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Gordon (05.04.2020 09:31): nepoužívá. V tom odkaze jsi si odpověděl sám. :)

Kdysi dávno vznikl legendární IL-2 Sturmovik od Oleg Maddoxe. Později navázali na úspěch s dynamickými/polo-dynamickými kampaněmi v IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (v původním Sturmoviku byly kampaně jen po sobě jdoucí mise) + dat. IL-2 Sturmovik Forgotten Battles: Aces Expansion Pack (západní fronta) + odbočka do Pacifiku v podobě Pacific Fighters. Později tohle vše s pár dalšími datadisky zabalili do IL-2 Sturmovik: 1946. Tihle lidé co dělali na Il-2 family + IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover později začali s vývojáři od Rise Of Flight začali dělat sérii IL-2 Sturmovik Great Battles (alias Battle of Staligrad/Moscow/Kuban, Bonaparte/Normandy. A protože byl 3D engine pro WW1 Rise of Flight pokročilejší v každém ohledu, než pro IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover = COD (poslední čistě Olegův šturmovik), který jak je velmi dobře známo Oleg pěkně zprasil (a tak že ani superpočítač z NASA to nebyl schopen spustit plynule), tak se sjednocené studio rozhodlo využívat 3D engine ROF.
Nakonec i ten IL-2 COD vyšel v letu schopném stavu, po mohutném updatu komunitních patchů, a nakonec jako nový produkt na steamu, viz. IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover Blitz Edition tak lidé co se kolem toho motali dodělali to co Oleg nasliboval v původním COD, respektive oni to ještě mohutně vylepšili. odkaz.

Gaijin Entertainment začali nejprve se simulátorem (byť arkádovějším než Sturmoviky výše ale stále simulátorem) Wings of Prey + Wings of Prey: Wings of Luftwaffe. Ten stojí na jejích vlastním 3D enginu Dagor Engine viz. odkaz. War Thunder je duchovní nástupce Birds of Prey (název na konzoli, na PC Wings of Prey) a běží na 3D enginu Dagor Engine 2.

"The Dagor Engine is a 3D engine used mainly by Gaijin Entertainment for its own video games as it's a proprietary technology so far. The original version of the engine was developed by Gaijin Entertainment and in 2005 they set up the separate company Dagor Technologies for continued development. Therefore, Dagor Engine is owned by Gaijin. Currently the engine incorporates technology such as the PhysX physics engine and is up to version 5.0 since War Thunder."

Naproti tomu tvůrci IL-2 Sturmovik Great Battles používají svůj 3D engine - Digital Nature engine , který vlastně vznikl původně pro Rise of Flight viz. odkaz + odkaz.

"The Digital Nature engine is an advanced game engine that has been developed over several years and powers ROF with great results. Besides being relatively bug free and well-functioning, it has advanced physics, realistic flight-modeling, progressive damage modeling, complex ballistics, detailed environmental modeling, detailed terrain modeling and superb graphics rendering. Above all else it is more modular and flexible than the CLOD engine. It can even support different types of player vehicles from main battle tanks to giant robots. Using the Digital Nature engine will provide users with a well-functioning product at launch that can be brought to market fairly quickly. It can still be further enhanced in the future as needed."
@Gordon (04.04.2020 01:33): WT nepoužívá stejný engine jako IL-2 Battle of XXX, na kterém běží nový Flying Circus.
Mohu porovnávat, možná na první pohled je WT engine lepší (on opravdu vypadá dobře) ale v nasvícení terénu je konkurence Il-2 family dále. WT i v realistic modu mě stále přijde arkádový o min. podpoře joysticků/HOTASů nemluvě. Nakonfigurovat jej tak aby se choval jako v leteckém simulátoru je skoro nemožné. Osobní poznatek z opakovaných pokusů doladit joystick/HOTAS.

@Luky_Luk (04.04.2020 10:04): RB arkáda není ale zkus si zalítat starší ROF nebo nový FC, to je asi takový rozdíl jako mezi Falcon 3.0 a Falcon BMS 4.34.
Red Baron nebude nikdy arkáda, ani při srovnání s reálným letadlem - teda musíš si zapnout reality 100%, resp. tolerovaný cheat je imo vypnout kolize a pak je to 99 nebo 98% jestli se dobře pamatuju (ale lítat jako se zapnutejma kolizema). Ono jinak dogfight 4 vs 6 na malým plácku...a dřív nebo později (třeba po pár misích) o tebe štrejchne wingman nebo ty o něj :) ....
Mě na RB chybí mulťák. Ale on kdysi byl na Sierra online nebo jak se to jmenovalo.
@mazar
jj, někde mám screenshot s asi 135 sestřelama za němčoura Luka, ale to se musí hamtat sestřely
tenhle je letově arádovitější, ale zas má jiný kvality:
http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Luk77/game_062_zpsarxe25p4.png
@Rapier (03.04.2020 23:39): Tak Grafika jakožto "1000 hodín Elite na C64" mi príde úplne v pohode, ja len že štúdiové AAA+++ hry stoja max 50-60, tak mi to prišlo trošku cez čiaru, ale chápem že je to pre určitú skupinu cielené.

Mne samotnému sa to veľmi páči a reálne uvažujem, či do toho ísť.
@mazar1234 (03.04.2020 22:14):
@Jab (03.04.2020 22:19): musíte si uvědomit, že vývoj kvalitních leteckých simulátorů něco stojí, troufám si říci že více než vývoj RPG, a navíc je relativně malá skupina lidí co ty hry kupuje, takže cena nemůže být nejnižší.

Porovnávat starého dobrého Red Barona s Flying Circus se reálně nedá.

Tady když sedneš do WW1 stroje tak si můžeš být prakticky jistý, že matematicko-fyzikální model je jako v reálu nebo skoro. Doba pokročila, i výkon a možnosti PC. Autoři jsou autoři původního Sturmoviku (pod názvy IL-2 Sturmovik, Forgotten Battles, Pacific Fighters, 1946, atd.) a Rise of Flight, a např. do série IL-2 Sturmovik Battle of XXX časem dodělali výborné SP kampaně dle vzoru Rise of Flight. Samozřejmě zadarmo pro ty co to už jednou zaplatili.
Když nic jiného, tak na rozdíl od autorů DCS World (Eagle Dynamics) tihle autoři své sliby plní a to v přijatelném čase.
Kluci uvědomte si, že úroveň zpracování každého letadla je úplně jiná liga než bylo tenkrát v Red Baron. Red Baron je proti tomu úplná automatová arkáda, byť zábavná. Já má také rád DID F-22 Total Air War nebo DID EF-2000 ale proti tomu co dnes nabízí moderní letecké simulátory alá Falcon BMS 4.34 (zadarmo) nebo DCS World (placený) je to skoro v každém ohledu slabší s výjimkou zábavnosti a dynamické kampaně (neplatí pro Falcona).

Jabe: viděl jsi tu grafiku? Přijde Ti špatná nebo nějak zastaralá?
Vlastním několik her ze série IL-2 Sturmovik Battle of xxx a grafika vypadá zatraceně dobře (proti tomu 1946 je už těžce legacy), o VR verzi se navíc mluví jako o nejlepší v kategorii leteckých simulátorů obecně.
Na rovinu já to nikdy nekupuji jako novinku ale v akcích při cca 40-50% slevách, s tím, že oželím, že to létám o půl roku, rok později, pak je ta cena přijatelná ale chápu lidi co si to koupí v EA nebo jako novinku.
Pokud by si někdo chtěl zazávodit o nový thrustmaster load cell/hall sensor pedály, máte šanci v raceroomu:
http://game.raceroom.com/competitions/1020/leaderboard

"One set of pedals will go to the winner of the competition, and another set of pedals will be sent to a randomly drawn player, who set a valid laptime in the competition. Delivery can take up to 2 months after announcing the official results. Winners will be notified via e-mail."

btw: top čas musel zajet nějakej blázen. Já jsem po pár kolech někde na 2.24.5, tipnu si, že 2.23 by pro mě s trochou tréninku bylo reálný, ale 2.16.9 je z jinýho světa.
@Jumas (07.03.2020 20:03): spíš sem to tu jen nadhodil jako ilustraci rozdílu mezi virtuálním a reálným létáním bez ohledu na to jak je simulátor ultra realistický.
Létání v reálu je skoro stejné jako v simulátoru ale s tím rozdílem, že když to nezvládneš budeš min. ve večerních zprávách. :)
@Jumas (06.03.2020 12:39): FYI dnes večer jeden můj kamarád, říkejme mu Jirka. K. (vele-známý to obhájce Intelu + Nvidia ve všech HW diskuzích v Československu) napsal na facebooku (podotýkám že se zcela vážně věnuje létaní v X-Plane 11, což je ultra-realistický civilní letecký simulátor certifikovaný i pro realné létání v USA:

cituji
"Tak dnes jsem si třičtvrtě hodinky "pohrál" s touhle dámou.... (pozn.: na pozadí je fotka Cesny 172RG s OK-CLP)
Naprosto něco jiného než v X-Plane. Letět s tím ok, ale přistání, jak v simulátoru zvládnu přistát bez obtíží, v tohle jsem neměl vůbec ponětí jak bych to dostal dolů, naštěstí proto tam vedle mě seděl instruktor, který to letadlo zachránil "
konec citace :)
@rikuhahl (06.03.2020 13:29): řeknu to jinak. Problém všech bojových (a tak trochu i civilních) leteckých simulátorů, podobně jako těch automobilových je fakt, že nikdy nic neriskuješ.
Když to nevyjde nebo to přeženeš, tak si přinejhorším vezmeš nového virtuálního pilota + letadlo (nebo nové auto), a vesele letíš (jedeš) další misi (trať). Nehrozí ti nic jako smrt, zranění nebo degradace a úhrada škody za chybu kterou jsi svým nerozvážným lítáním, ježděním udělal. Abych nekecal, zrovna ta degradace je u combat simulátorů bežná věc.

Myslím, že před časem to tady řekl Kwoky u videa z Gran Turismo Sport. Jezdí jako bůh v "simkádě" a pak se zabije při první jízdě v reálu.

Nepochybuji o tom, že Manfred von Richthofen by byl letecké eso i v simulátoru. Simulátory jsou super pro naučení se principu létání, avionice, používaní taktice, komunikaci, apod... akorát mají jednu podstatnou nevýhodu. Když tam jsi KIA nebo MIA, tak se nic v podstatě neděje. Jen to stále jen hra. :) Byť realistická max. jak může.

@USER47 (06.03.2020 13:30): v zásadě nejsem proti. Proti gustu žádný.... já raději to rodinné Berlingo s 1,5 diesel a 130 koni. :)
@Rapier (06.03.2020 12:49): je jasny ze to pretizeni se uplne nasimulovat v soucasny dobe neda, a pritom v realu hraje velkou roli. Nicmene bych to neporovnaval s koupi skutecnyho auta, protoze ten sim slouzi k uplne jinymu ucelu. Nekdo, kdo vyhodi pul mega za racing sim se asi nerozhoduje mezi nim a hatchbackem na popojizdeni po meste. Maximalne se muze rozhodovat mezi simulatorem a nejakym autem na okruh, ale to pak jeste ten pul milion za sim nevyjde financne tak blbe po zapocitani vsech nakladu na jakykoli, i ciste amatersky, okruhovy blbnuti:).
@Jumas (06.03.2020 12:39): ano, jak jsem psal L-13 Blaník. Pocity z řízení reálného bezmotorového letadla jsou o hodně jiné než v jakémkoliv super,hyper,duper, truper realistickém simulátoru čehokoliv co létá.
Prostě když tam sedí v kokpitu tvá tělesná schránka, chováš se, lítáš a tak celkově vše cítíš jinak.
Samozřejmě, že jsem nepilotoval F-15 nebo MiG-29 v reálu. :)
Nejde o to, jak moc jsou reálně v simulátoru alá DCS World zpracované matematicko-fyzikální modely, proudění vzduchu, obtékání křídel, tah motorů, atd, atd....prostě nemáš ten pocit jako v reálu a to je sakra rozdíl! Drtivá většina virtuálních pilotů létá tak, že by byli při první bojové misi mrtví. Nemají totiž žádný pud sebezáchovy. :)
Super bude, až nebude třeba mít na hlavě žádnou několika kilovou obludnost, ale prostředí hry se prostě bude promítat před námi a okolo nás. Věřím, že k tomu jednou dojde, ale nejspíš se toho naše generace nedožije.

@Rapier (06.03.2020 12:34): Ty jsi pilotoval letadlo, že máš srovnání s leteckými simulátory? To není výsměch, opravdu mě to zajímá.
@USER47 (04.03.2020 19:00): měl jsem tu čest dva vánoční večírky jezdit na velmi podobném zařízení, jen se celá ta kovová rámová konstrukce více natáčela do všech směrů ale to asi bylo tím, že jsem na tom jezdili Rally v Life for Speed. Zbytek zařízení od Fanatecu a VR od Oculusu.
Je to samozřejmě super na párty, když pozveš kámoše a jdete spolu závodit ale dojmy nemám stejné jako z naší rodinné Fabie II 1,2 HTP 51Kw :) Auto to fakt nenahradí (podobné je tu letadel).
Chybí mě tam to co zažiješ v reálném autě, jak tě to hezky posadí do sedačky když sešlápneš na plyn, atd. Tam se s tebou jen naklopila sedačka dozadu a při brždění dopředu. Jako fajn ale jako v reálu to rozhodně není ale to platí i pro letecké simulátory, tomu jak pilotuješ reálně L-13 Blaník se prostě ani zážitek s DCS World stále nevyrovná. A je úplně jedno zdali sedím v kokpitu F-15 nebi MiG-29. Furt je to jen hra. :)

Upřímně dát za to 17 tis EUR (433 000 CZK) může asi jedině šílenec, za to se dá koupit Citroen Berlingo ve střední výbavě se slabší 1,5 turbo diesel, nový model.

@watchOut (06.03.2020 09:08): no nevím. Mít VR na hlavně hodinu, dvě fajn ale mít ho několik hodin v kuse každý den, to bych asi nechtěl. Ačkoliv hodně lidí lítá letecké simulátory s VR, stále dávám raději přednost Track-IR.
VR muze bejt fajn na kratsi zavody, ale asi bych nechtel jet treba dvouhodinovej zavod s vr headsetem na hlave...
@USER47 (04.03.2020 19:00): Já teda nevím, ale pořád mi i v tomhle případě chybí 3D. U letadel ve výšce se to ještě dá snést, ale ten hloubkový vjem u aut je podle mě hodně důležitý, nebo minimálně hodně příjemný. Raději bych nahradil monitory za VR...
@Messersch (03.03.2020 21:59): 180 stupnu podle me omezujici bude. Tech beznejch 900 ci 1080 u lepsich volantu je zbytecny, pokud neplanujes nakladaky ci nejaky hodne historicky auta, ale normalni moderni zavodni auta se pohybujou kolem 450-540 stupnu rotace.
Na to nemam misto:). A navic mam dojem, ze kdybych uz daval dohromady motion rig, byl bych spis na dvojnasobku co se nakladu tyce. Chtel bych to zkombinovat s dd volantem, dobrejma load cell pedalama, triple screen 30+ palcu 144hz + pc, ktery by to utahlo, hlinikovej ram od simlabu ci heusinkveldu atd. Pres 200k by se to podle me vysplhalo velmi snadno.
Nejlevnější co bych zvažoval je t150 nebo g29. Cokoli pod tím je imho škoda peněz. I pro casual využití potřebuješ jakž takž použitelnej force feedback, protože jinak volant nemá smysl. Pokud máš aspoň nějakou finanční rezervu, zvážil bych t300 v kombinaci s t3pa pedálama (set se spojkou).

Byl bys pak zkruba na 7k, ale simracing obecně není levnej, takže pokud už jdeš do volantu s pedálama, je dobrý se obrnit na další výdaje.

Já osobně začal t300 RS GT za nenápadnejch 7.5k CZK, pak jsem zjistil, že potřebuju zafixovat kancelářskou židli při brždění, tak jsem za 300 CZK koupil zamykací kolečka, pak mi nesedla pozice pedálů pod stolem, tak jsem koupil stojan za 6,5k CZK. Zároveň mi nesedl přibalenej volant k základně (dělal mi puchejře), proto jsem koupil lepší za 3,5k CZK, a protože má lepší potah, zároveň jsem přibral rukavice za cca 400 CZK, abych ho nezrasil. A celej tenhle proces proběhl v rámci zhruba dvou měsíců.

Simracing je drahá sranda, a to jsem ještě ani nezačal přemejšlet o triple screen setupu, řadicích pákách, ručních brzdách, VR, motion platformách a podobnejch věcech. Už koupě základního volantu jako je g29, t150 nebo t300 tě odstartuje směrem, kterým nechceš jít, pokud nemáš nějakej cash nazbyt:).
@Rapier (02.03.2020 22:58): Tím jsi mě moc nepotěšil, ale očekával jsem to :)

@mrazikcomp (03.03.2020 17:25): Máš s ním zkušenosti? Není 180° moc omezující? Podle recenzí to lidi chválí, ale zase na druhou stranu je jich spoustu v bazarech.
Zároveň v recenzích je, že nefungují pádla pod volantem v GT 6, tak asi nic, ale díky za radu :)
Ahoj, potřeboval bych radu ohledně volantu :)
Chtěl bych, aby byl kompatibilní s PS3 a ideálně aby měl spoustu tlačítek.
V plánu mám hrát GRID , DiRTy, Gran Turismo 6, ATS, F1, NFS. Problém je v tom, že jsem nikdy nějak závodní hry nehrál a nevím, jak dlouho mě to bude bavit, proto úplně nechci kupovat volant za 4 tis. Existuje pro mě nějaká levná, dostatečně kvalitní varianta? :)