@
Gordon (05.04.2020 09:31): nepoužívá. V tom odkaze jsi si odpověděl sám. :)
Kdysi dávno vznikl legendární
IL-2 Sturmovik od Oleg Maddoxe. Později navázali na úspěch s dynamickými/polo-dynamickými kampaněmi v
IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (v původním Sturmoviku byly kampaně jen po sobě jdoucí mise) + dat.
IL-2 Sturmovik Forgotten Battles: Aces Expansion Pack (západní fronta) + odbočka do Pacifiku v podobě
Pacific Fighters. Později tohle vše s pár dalšími datadisky zabalili do
IL-2 Sturmovik: 1946. Tihle lidé co dělali na Il-2 family +
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover později začali s vývojáři od
Rise Of Flight začali dělat sérii
IL-2 Sturmovik Great Battles (alias Battle of Staligrad/Moscow/Kuban, Bonaparte/Normandy. A protože byl 3D engine pro WW1 Rise of Flight pokročilejší v každém ohledu, než pro IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover = COD (poslední čistě Olegův šturmovik), který jak je velmi dobře známo Oleg pěkně zprasil (a tak že ani superpočítač z NASA to nebyl schopen spustit plynule), tak se sjednocené studio rozhodlo využívat 3D engine ROF.
Nakonec i ten IL-2 COD vyšel v letu schopném stavu, po mohutném updatu komunitních patchů, a nakonec jako nový produkt na steamu, viz. IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover Blitz Edition tak lidé co se kolem toho motali dodělali to co Oleg nasliboval v původním COD, respektive oni to ještě mohutně vylepšili.
odkaz.
Gaijin Entertainment začali nejprve se simulátorem (byť arkádovějším než Sturmoviky výše ale stále simulátorem)
Wings of Prey +
Wings of Prey: Wings of Luftwaffe. Ten stojí na jejích vlastním 3D enginu
Dagor Engine viz.
odkaz. War Thunder je duchovní nástupce Birds of Prey (název na konzoli, na PC Wings of Prey) a běží na 3D enginu Dagor Engine 2.
"The Dagor Engine is a 3D engine used mainly by Gaijin Entertainment for its own video games as it's a proprietary technology so far. The original version of the engine was developed by Gaijin Entertainment and in 2005 they set up the separate company Dagor Technologies for continued development. Therefore, Dagor Engine is owned by Gaijin. Currently the engine incorporates technology such as the PhysX physics engine and is up to version 5.0 since War Thunder."
Naproti tomu tvůrci IL-2 Sturmovik Great Battles používají svůj 3D engine -
Digital Nature engine , který vlastně vznikl původně pro Rise of Flight viz.
odkaz +
odkaz.
"The Digital Nature engine is an advanced game engine that has been developed over several years and powers ROF with great results. Besides being relatively bug free and well-functioning, it has advanced physics, realistic flight-modeling, progressive damage modeling, complex ballistics, detailed environmental modeling, detailed terrain modeling and superb graphics rendering. Above all else it is more modular and flexible than the CLOD engine. It can even support different types of player vehicles from main battle tanks to giant robots. Using the Digital Nature engine will provide users with a well-functioning product at launch that can be brought to market fairly quickly. It can still be further enhanced in the future as needed."