Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wings of Prey

25.12.2009
64
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Po úspěchu IL-2 Sturmovik: Birds of Prey na konzolích PS3 a Xbox 360, nástupce leteckých simulátorů IL-2 Sturmovik, se ve studiu Gaijin Entertainment rozhodli vytvořit modifikovanou PC verzi Wings of Prey. Oproti předchůdci disponuje novinka jak kvalitnějším technickým provedením (10x detailnější modely letadel, zničitelnost všech budov a prostředí), tak realističtějším letovým modelem.

Stejně jako na konzolích se i PC hráči budou účastnit všech slavných bitev Druhé světové války v celkovém počtu 50 misí. V kampani se můžete těšit na známou bitvu o Británii, Stalingrad, Korsun, Sicílii, Berlín nebo Ardeny. Hráčům je k dispozici 40 detailně zpracovaných dobových strojů, jako jsou Spitfire, P-47D Thunderbolt, P-51D Mustang, Focke-Wulf Fw 190, Messerschmitt Bf 109 a mnoho dalších.

Výběr obtížnosti nabídne jak arkádový styl pro začínající letce, tak realistický pro zkušené piloty. Samozřejmostí je i možnost vlastních voleb realismu. Hru je možné ovládat klávesnicí a myší, ovšem joystick je v tomto případě nenahraditelnou pomůckou. TrackIR, TripleHead2Go, Saitek a Thrustmaster joysticky jsou podporovány. Multiplayer nabízí hru až pro 32 hráčů.

Hru rozšířil datadisk Wings of Luftwaffe, který přidal novou kampaň za německou stranu. Později byl jak datadisk, tak i původní hra součástí edice "Wings of Prey: Platinum Edition".


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (19.06.2016 14:06): tak to není překvapení, celou řadu misí i v jiných leteckých simulátorech nejsi schopen dokončit, bez efektivního využívání wingmanů. Věřím že ten Pitomnik je obtížná mise. Takových jsem zažil celou řadu v F-22 Total Air War, bez wingmanů bych kampaň horko těžko dohrál.

"This mission has a bug that makes it nearly unbeatable. Sometimes transports that are shot but not killed will lose their mission objective yellow marker (they can't be red marked on the HUD either) This makes them untrackable on the radar and you are unable to send your squad after them. You see on your map that you have shot all of the transports down but the bugged out planes still land and ruin your mission. I hope they fix this bug."

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Je smutné sledovat vývoj leteckých simulací. Na slávu kdysi jednoho z nejoblíbenějších herních žánrů nemilosrdně usedá prach a mě, jako milovníkovi realistických simulátorů, zbývají jen oči pro pláč. Autoři moc dobře věděli proč z verze pro PC odstranit slavné jméno IL-2 Sturmovik. Na konzolích jistě úspěšný marketingový tah, ale na naší herní platformě by šlo o podraz na hráče a znásilnění legendy. Takto hra sebe sama zařazuje k nevýrazné konkurenci obdobných arkádových simulací, nad kterou ovšem popravdě přeci jen vyčnívá.

Rád bych začal klady, ale u spousty aspektů se vždy dostanu k jakémusi „ale“, takže se pokusím o souhrn toho, co mne momentálně napadá. Grafika je na slušné úrovni, od modelů letounů přes podnební podmínky, detailní provedení krajiny až po některé efekty. Co mi ale vadí, je styl prezentace. Když v roce 2004 vyšel film Svět zítřka, vypadalo to fantasticky. Od té doby se velká většina arkádově pojatých leteckých simulací (a nejen jich) snaží držet této pomyslné předlohy zuby nehty a přepaluje světla jak jen to je možné. A upřímně, není to realistické a už opravdu ani hezké. V tomto efektu vidím pouze jakousi děsně cool vychytávku jak skrýt chyby a nedodělky v grafice.

Co se mi naopak líbilo moc, byly zvuky. Kulometné projektily, rakety, bomby, všechno to krásně sviští a bouchá tak jak má. I takový detail jako útlum ruchu při vysokém přetížení je sympatickou a efektivní novinkou. Stejně tak hudba je slušná a úvodní skladba v menu zní příjemně povědomě. I když se autoři chlubili oproti konzolové verzi realističtější fyzikou, přesvědčen rozhodně nejsem. Jasně, v arkádovém módu je jednoduchý letový model pochopitelný, ale i na (prý) realistickou obtížnost se příliš nezmění a nebýt častějších ztrát rychlosti, ani bych nepoznal rozdíl.

Kapitolou sama o sobě je destrukce. Přímá poškození letounu při dogfightech jsou ještě poměrně solidní, tragédie je ovšem poškození při přistávacích manévrech, respektive (ne)kontrolovaných pádech. Když se nepodaří přistát, následují jen dvě (!) možné animace (!!). V jedné se kamera okamžitě oddálí o několik stovek metrů a vy sledujete pokaždé stejný defaultní výbuch rovný atomové bombě a beznadějný křik pilota, v druhém způsobu se kamera také oddálí, ale letadlo zůstane celé. Zapomeňte na zábavné přistávání s totálně poškozeným vrakem, ze kterého co sekundu odpadávají další a další součásti, a vaši snahu udržet na živu pilota dokud se stroj nezastaví. Tady je to hop nebo trop.

Když člověk čeká příliš mnoho, dopadne to špatně. Hra by se v podstatě mohla jmenovat Tom Clancy’s Wings of P.R.E.Y. Alespoň co se týče grafického ztvárnění a téměř shodným přístupem se staršímu H.A.W.X. velmi podobá (s tím rozdílem, že mně H.A.W.X. svým absorudně automatovým přístupem bavil o něco víc). Vím, že se nejedná v pravém smyslu o pokračování IL-2, ale i když se v komentáři srovnání neubráním, v celkovém hodnocení beru tento fakt na vědomí, proto bych byl nerad, kdyby můj komentář vyzněl hůře, než byl zamýšlen. Co se týče leteckých arkád, je nejspíše WOP novým králem, ale já čekal něco víc. Čekal jsem evoluci v sérii IL-2 a dostalo se mi tak maximálně evoluce v arkádových béčkách. Vletět doprostřed konvoje bombardérů a v klidu je sestřelovat jeden za druhým jak husy, přičemž se mi z letadýlka začne kouřit až po pětiminutové soustředěné palbě čtyřiceti bombardérů a dvaceti doprovodných stíhačů, to není nic pro mne.

Pro: slušná arkáda, modely letounů, ztvárnění lokací, pár dobrých efektů, zvuky, hudba, svým názvem neprzní legendu IL-2 Sturmovik

Proti: špatná simulace, hra nerozpozná typ joysticku, evidentní upřednostnění 3rd person kamery, přepálenej obraz, arkádová jednoduchost, mizivý pocit svobody

+10