Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Bursoft (03.12.2019 12:49): Pacino by byl na Oscara kdyby uz jednoho nemel a sedm nominaci k tomu. Ten film je takovej suchej, ale me to prislo v poradku, pac takhle nejak to podle me mohlo vypadat. Ja to dost ocenil, nejake kudrlinky na oko aby se to co nejvic libilo skoro kazdymu by mi to spis zkazily.
Jediny co mi teda prislo ze Pesci, ackoliv dejove byl celkem hodne dulezitej tak nejak vedle Nira a Pacina trosku zapadnul. Ten tam mozna mel mit nejakou vybusnou scenu. na druhou stranu je fakt ze hraje uz opravdu dost staryho paprdu a mozna by toho ani uz nebyl schopen :)
@John Mirra (25.11.2019 20:26): OMG, koukám, že tady jsou lidi úplně mimo:D (taky je to databáze her, ne restaurací)

Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale tak třeba pro příště (jsou to restaurace, ne kavárny:)): Next door, Nejen Bistro, U Evy Destinové, Sia... Vybere si každý, dle požadavku jsou to lepší restaurace, ale stále dostupné.
Tak digixichty v Irishmanovi nebyly až takovej průser, jak jsem čekal. Jo, bylo tam pár scén, kdy to bilo do očí, na druhou stranu pár scén, kdy jsem docela čuměl, jak už ty dnešní technologie pokročily (paradoxně nejhorší byl semtam De Niro, naopak Pacino i Pesci byly zmáknutí suprově). Ale celkově bych řekl, že jsem to po chvilce přestal vnímat, což je asi známka dobře odvedené CGI.

Filmu jsem včera napařil 5*, protože jsem z toho byl bezprostředně nadšenej (hlavně můj oblíbenec Pacino vytáhl jednu nohu z hrobu zpátky ven a po dlouhé době si ukradl všechny jeho scény pro sebe), ale jak se mi to trošku rozleželo, asi to bude spíš na 4*, přece jen mi to přijde dost povrchně vykreslený (zvlášť na 3,5 hodinovou délku), něco tomu chybělo (větší drive, víc vtípků, víc brutalitek, nějaká osobní rovina hlavních zúčastněných.. nedokážu říct). A taky si myslím, že ten příběh není až tak zajímavej, jako v jiných Scorseseho gangsterkách..
K Pražskému povstání bylo napsáno dost. Pokud má někdo pochybnosti o průběhu, tak se má kam obrátit. Vlasovci zabránili potlačení povstání a poté se stáhli. Nepochybně tak zabránili velkým obětem a většímu poškození města. Je fakt, že měli na rukou dost krve (ROA přímo ještě za Varšavského povstání neexistovala, ale její budoucí příslušníci se na potlačení podíleli). Je také fakt, že jejich "přeběhlictví" hodně ukazuje o sovětském (i německém) nakládání se životem obyčejného vojáka. Podobně jako několik dalších podobných "armád" (Banderovci, Četnici...) se ocitli mezi dvěma mlýnskými kameny. Z toho by mělo vycházet pochopení jejich situace. Byli to lidé prakticky bez naděje, které dějiny odepsaly. A podle toho se také (často i zmatečně) chovali. Pomník padlým je otázkou. Ale v tomto případě je to beztak trolení. Ne že by tedy Novotný byl mimo. Sám se rád dozvím o tom, jak norimberský tribunál Vlasovce odsuzoval. Bylo docela vtipné, jak se to tam i díky tomuhle té moderátorce sesypalo. A hystericky řvala i na vlastní hosty. Celé to byla parádní estráda.
@raisen (30.11.2019 05:13): Ja ho prave nikdy moc nemusel. Naopak jsem ve svem intenzivnim Pink Floyd obdobi, kdyz jsem byl jeste kdysi na gymplu, nejvic poslouchal prave Dark Side of the Moon a Meddle, protoze je mel otec na CD a tehdy se jeste na prelomi milenia tolik nestahovalo. K Vanocum jsem si jeste objednal Animals a dobry je jeste Wish You Were Here, ale zbytek az tak nemusim a vlastne uz PF od gymplu prakticky neposloucham, je to takova gymplacka unavena zalezitost, neco jako Cimrmani. Z dnesniho pohledu bych The Wall sesekal na 1 pisnickovy CD. BTW nedavno jsem si ze srandy po mnoha letch pustil Final Cut a neni to az tak spatny, docela to ujde.

@strejdafido (30.11.2019 10:24): Je to nas nejlepsi bulvarni novinar a mam ho docela rad, jako asi jedinej se nebal vytahnout spinu na nikoho, tak to ma byt.:D Jinak i z toho jak to medializuje je zrejmy, ze ma vyssi ambice, nez bejt rychtarem v Reporyjich, stejne jako ten topkarskej sasek z P6 s Konevem, ale ja osobne nemam problem s zadnou sochou. Oproti jinym zemim jich tady mame jeste malo, za komaru se nejaka ta skulptura cpala za kazdej roh sidliste, dnes se kazda hrozne resi, vzhled, cena, ideologie. Nejlepsi byla stejne ostravska socha Spinarky.:D

https://www.youtube.com/watch?v=PKlpUL0R8oQ
Je stavění sochy kultura??? Pokud ano, tak tohle sem patří :-)

odkaz

Rozhodně nechápu, jak si mohli normální lidé zvolit za starostu takové jelito. To jsme na tom opravdu tak moc špatně??
@raisen (30.11.2019 05:13): U mňa počúvanejší album rozhodne je - Dark Side of the Moon. :)
Ja som takto pred rokom rozjímal pri 45. výročí, že sakra, to je tak nadčasová hudba. NIelen kompozične, ale väčšina skladieb aj zvukovo, že človek vôbec nemá pocit, že je to tak staré alebo, že by to pôsobilo z posluchu ako 70s, ako to bolo pri iných progrockových kapelách typu Yes, Emerson, Lake and Palmer alebo Frank Zappa. V podstate podobne silnú nadčasovosť z progrocku tej doby vnímam asi len u King Crimson, ale i tam záleží na konkrétnych albumoch.
Přesně před 40 lety vyšlo dvojalbum The Wall od Pink Floyd. Asi není album, které bych ve svém životě poslouchala více jako právě tohle.
Tak já jako mám rozečteno knihy o pluku SS Wotan za druhé světové, a co kniha, to špica. Leo Kessler vymyslel úžasný svět hnusu a špíny během WW 2.

Doporučuju.
@AlieN (28.11.2019 18:20): Ten muzikál bol fajn, akurát sa odohráva už po revolúcii, resp. začína po Napoleonovi a končí v cca "júnovej revolúcii" v roku 1832. Ale Hugh Jackman tam teda rozhodne kraľoval.
@Shoggot (28.11.2019 13:24): Z filmů během toho období mě napadají třeba Bídníci (ten muzikál mě velmi bavil, byť asi jako jediného) a tv minisérie Hornblower (a toho musí mít rádi všichni, wtz)
@AlieN (28.11.2019 16:48): Ja to spis myslel jako žánrové příbuzný epos s potřebnou kvalitou. To že oba režiséři jsou jiní je jasné. Ani jsem nečekal že by se to navzájem nejak připomínalo.
Rozvést ještě víc postavy by bylo na další 4 hodiny a to asi ani netflix nevydejchal. :) A Pacino je na Oscara, boží.
Keď už sa o tom bavíte, tak odporúčam teno Kimmelov rozhovor so Scorsesem práve aj o Irishman a o tom, ako aj filmár jeho kalibru to paradoxne nemá v amerike ľahké s financovaním niečoho takého a ako hovoril o tom, že to chcel točiť už veľmi dávno + sa mi páči ako rozprávač - veľmi detailne hovorí o viacerých momentoch. Nehovoriac o tom, že si taktiež vážim, že nie je vôbec nafúkaný, ale naopak nezabudne pospomínať kopec ľudí s ktorými spolupracoval na filmoch (nemyslím teraz hercov). Myslím, že je to jeden z rozhovorov, ktorý vie človek spríjemniť deň. :)
@Charllize (27.11.2019 20:40): No hele, délkou a De Nirem v hlavní roli si to o srovnávání s Tenkrát v Americe říká, ale není to úplně vhodné - jednak nemá na Leoneho poetiku, ani se o ni nesnaží, ale hlavně i přes časté "flashbacky" a přeskakování v chronologii nejde tak moc o vývoj postav v průběhu jejich života, ale spíše o podrobný build-up jednoho konkrétního zlomového okamžiku, a pak rozebrání následků. Příběhová drobnokresba s obrovskou freskou komplikovaného vztahu amerických odborů, politiků a mafiánů na pozadí.
Scorsesemu ke cti slouží že i přes takovou soustředěnost na jeden kritický moment nenudí v celém filmu ani na chvíli, byť zkracovat by se asi bez velkých škod dalo - výhoda (pro některé nevýhoda) uvedení na Netflixu a nikoli do kin pod dohledem prudícího editora. Délka tedy problém není, snad jen kdyby se ji povedlo naplnit i větším důrazem na osobní životy postav, na které takhle dojde výrazněji jen na moment v samotném závěru, mohlo by to pozvednout film na vyšší, emočně silnější, úroveň.
Je to dnes krásných 230 let co Camille Desmoulins vydal první číslo svého později velmi úspěšného časopisu Révolutions de France et du Brabant, ve kterém nemilosrdně tepal royalisty, aristokraty a další reakční špínu. Byl to také on, kdo vyskočil v červnu na stůl v Cafe du Foy a pronesl plamenný projev, jeden z těch klíčových, které odstartovaly Velkou francouzskou revoluci, naším srdcím tak blízkou.

Při tomhle výročí jsem si řekl, že bych si rád zahrál nějaké dobré hry z prostředí VFR. Vím o We. The Revolution a Assassin's Creed Unity, ale možná jsou ještě nějaké další, které z tématu těží. Můžete doporučit i nějaké knihy, proto to házím do kultury, byť tam si myslím, že mě překvapíte těžko. Ale dobrým filmem taky nepohrdnu!
@Charllize (27.11.2019 20:40): No vidis, uplne mi uniklo, ze to dalkou atakuje Leoneho posledni majstrstyk, ale Leone to taky pripravoval 10 let. Prej na schuzkach s producenty popisoval dej filmu zaber po zaberu, trvalo to celej vecer a mel to cely v hlave.
@Charllize (27.11.2019 20:40): Ja jsem lehounce zklaman, ale to je diky mximalnimu ocekavani. Jinak je to super film, Mafiani neprekonani, sem tam rusilo to omlazeni. Jenou to bylo prima, jindy dost umele. Samo by to bylo mnohem lepsi, kdyby se to natocilo pred 30 lety, v plne síle zucastnenych..
@Charllize (27.11.2019 20:40): Já tedy ne :). Ale zase to může jen překvapit.

"Rozhodně je potřeba říct, jak rychle to uteklo, i když dojem velkého strhujícího díla jako Tenkrát v Americe to nevyvolává - jsou to prostě vygenerované tři a půl hodiny Scorseseho materiálu - mohlo by to být o hodinu víc, o hodinu míň, to by vyšlo nastejno..."
Jsem na Ircana moc zvedav, vypada to ze Scorsese na stary kolena nevymeknul a udelal dalsi Tenkrat v Americe a ty necele ctyri hodiny utecou jak nic. Ocekavam jen to nejlepsi :)
Dočetl jsem první tři díly (víc zatím není) české sci fi série Algor. Asimov to není. Čtivé to ale je. Problémem je poněkud zjevně naivní chování i některých údajně děsně chytrých postav (politiků, šedých eminencí, špionů, protřelých detektivů...), opakující se hysterické reakce ženských postav (už je toho místy trochu moc), celkově docela ploché charaktery, místy prvky něčeho blízkého dívčímu románu a nakonec délka, které je nastavena úplně zbytečnými odstavci, kde evidentně chyběla vůle pro "tvůrčí škrty". Čte se to dobře, ale extrémně vysoké hodnocení přikládám "národnímu sentimentu" a rovněž těm občasným (nejvíce v rámci jedné z dějových linií) zatáčkám k trochu primitivní vztahovce (drsnej chlap, kterého si rádoby šikovná milá chytrá slečna snaží "ochočit"). Databáze knih má holt s převahou čtenářky. 7/10 je imho fér hodnocení. Střídání prostředí (politické, špionské, Firefly-like) a tempo je plusem. Vykreslení světa taky celkem jde (na vesmírné sci fi vystupuje ale překvapivě minimum planet). Iverson je docela fajn postava. Toho jsem měl asi nejraději. Nikola Vanbergová naopak bezpečně nejhorší. Aneb jak každou kritickou situaci řešit panikou a křikem...
@Fingon (26.11.2019 18:24): Přesně ty! Také pamatuji :)).

Soy Cuba, Pečeť vraha, Jodorowsky's Dune, Santa Sangre, 4 měsice, 3 týdny a 2 dny, The Devils... pěkný výběr. Jen IMDB a jejich zastaralý design zrovna nemusím a projet seznam tam zabere více času.
@BUMTARATA (26.11.2019 15:20): 24, ale zrovna u Matrixu je to trochu sporné...

Jinak mi tam na jednu stranu chybí Catherine Breillat, ale je fakt, že málokterý z jejích filmů se dá označit za "klasicky dobrý". Ještě si někde musím sehnat Tapage Nocturne a Abus de faiblesse a mám to z jejích hraných filmů komplet...
@BUMTARATA (26.11.2019 16:08): Otázkou ovšem je, zda se cíleně zaměřovat na ženské režisérky v krátkém časovém období! Ale pokud je máš na seznamu, tak proč ne. Mě třeba v blízkém horizontu čekají tyto filmy (a shodou okolností pouze jeden od režisérky).
@BUMTARATA (26.11.2019 15:20): To by si tedy měl!

Ale docela pěkný průřez, na které se dostaly snímky i které by člověk u BBC asi nečekal (The Asthenic Syndrome).

Nicméně ty vysoké pozice pro The Hurt Locker a Zero Dark Thirty...