@montana (13.01.2017 09:20): No jasně, máš pravdu. Já to myslel jinak - když vezmu ty nejlepší zahraniční věci a porovnám je s nejlepším českým seriálem současnosti = Pustinou, je zahraničí prostě někde jinde.
Kultura
@účet smazán (12.01.2017 23:56): Slabota určitě ne, jen dotahuje standardně kvalitní zahraniční produkci. I v zahraničí točí mraky sraček.
Na český poměry je pustina super, v měřítku zahraniční produkce slabota.
Díky za tip. Pustinu stahuju.
@BINGMAN (12.01.2017 22:56): škoda toho rozuzlení, taky jsi tipoval Vladyku jako všichni ostatní? :D
@Paul (12.01.2017 22:15): viděl a bylo to na český poměry hodně luxusní. Jinak jsem to stáhnul na ul.to
@Paul (12.01.2017 22:15): já to našim stahoval z uložta, ale kvalita byla meh. Jinak 250 na hbogo a stihneš ještě pár filmů.
Viděl někdo tu českou pustinu? A neví někdo kde to stáhnu ? :)
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:57): Jestli je to míněno jako kvalita jak píše Romca, tak kvalita značkových Zippo zapalovačů je stejná všude - tzn. Vyborna. Cena podle vzoru tuším od 500 nahoru. Vydrží hodně dlouho.kupoval bych asi v GECO trafikách v marketech, tam mívají na výběr.
@leebigh (11.01.2017 22:23): řekla bych spíš kvalitu ;o)
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:57): Tou rakovinou myslíš cenu ?
Perfektní, pánové, díky za tipy. Ještě dotaz na kuřáky, napadl mě k tomu benzinový zapalovač ZIPPO, dejme tomu v nějaké dárkové kazetě. Samozřejmě už nestíhám objednávku přes internet, neboť oslava je v sobotu. Jak velká rakovina je pořídit takovou hračku v trafice?
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:00): Klasika, která neurazí jsou již zmíněné Diplomatico (vesměs všechny varianty, a zpravidla platí, že čím dražší, tím lepší, ovšem i ty "levné" jsou ok). Takže pro dárek myslím ideální - sázka na jistotu a není co zkazit (ve smyslu jde o rum, který bude chutnat širšímu publiku). Pampero taktéž.
Co se mě týče tak samozřejmě Smith & Cross (ale ten bych si raději nechal, než někomu daroval), případně Gosling's a výborný (a u nás i relativně levný) Blackwell.
Co se mě týče tak samozřejmě Smith & Cross (ale ten bych si raději nechal, než někomu daroval), případně Gosling's a výborný (a u nás i relativně levný) Blackwell.
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:00): Dobry jsou ruzny ty Bavara, co se rozlivaj vsude v Karibiku a u nas stoji solidni palku, ale aby strèc nebyl zklamanej z toho, ze nechutnaj jako klasickej tuzemak.:)
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:00): mám dobrou zkušenost s tímto rumem:
http://www.gastroklub.cz/alkoholicke-napoje/pampero-aniversario-0-7-l/
a prodávájí ho v takovém pěkném koženém vaku.
http://www.gastroklub.cz/alkoholicke-napoje/pampero-aniversario-0-7-l/
a prodávájí ho v takovém pěkném koženém vaku.
@Aaron_Hill (11.01.2017 21:00): Nieco z rady Plantation je 100% istota (idealne ten 20th Anniversaryo) - akurat, ze v Tescu asi nebudu mat dostupne.
Alebo taka zlata poistka Diplomatico 8y ci 12y, ale Plantation je Plantation....
Alebo taka zlata poistka Diplomatico 8y ci 12y, ale Plantation je Plantation....
Pánové, jedna kulturní otázka, vyznáte se v rumu? Strýc má narozeniny a mám dojem, že si potrpí na kvalitní rum. Bohužel se v této kategorii absolutně neorientuji a rád bych pořídil láhev, řekněme do cca. 1000,- Kč, která by byla běžně dostupná (Tesco, Globus atp.). Je nějaká vhodná varianta?
@Sadako (11.01.2017 02:53): Amen.
@90210 (09.01.2017 20:51): To je práve ono. Ja si nemyslím, že je tam naviac, ale pre mňa kľúčovo určuje nielen tón Pána prsteňov, ale atmosféry Stredozeme vôbec.
@90210 (09.01.2017 20:51): To je práve ono. Ja si nemyslím, že je tam naviac, ale pre mňa kľúčovo určuje nielen tón Pána prsteňov, ale atmosféry Stredozeme vôbec.
@Gordon (09.01.2017 14:45): Mluvím o knihách, pochopitelně. Filmy jsou plus mínus hnis.
@90210 (09.01.2017 20:34): Bombadill je hustodémonsky krutopřísná postava. Ale chápu, že někomu může ta jeho linie přijít trochu zvláštní.
Mně na Tolkienovi uchvacuje mj. schopnost kompozice - dokáže velmi dlouho (a dobře) budovat podhoubí pro situaci, že v moment, kdy konečně nastane, je čtenář rozbuldozerován jednou větou.
@90210 (09.01.2017 20:34): Bombadill je hustodémonsky krutopřísná postava. Ale chápu, že někomu může ta jeho linie přijít trochu zvláštní.
Mně na Tolkienovi uchvacuje mj. schopnost kompozice - dokáže velmi dlouho (a dobře) budovat podhoubí pro situaci, že v moment, kdy konečně nastane, je čtenář rozbuldozerován jednou větou.
@Aaron_Hill (10.01.2017 18:56): Já to myslel spíše tak, že ta kniha žije jen na tom, že zmiňuje všechny ty slavný jména a všem z nostalgie vlhnou očička a srdíčka. Bez toho je ta kniha prachsprostá mizerně napsaná sračka. A to mluvím o RPO.
Nevidím tudíž rozdíl mezi tím co jsi psal o Armadě a tím co je RPO. Jen to prostě na tebe tentokrát nefungovalo.
Nevidím tudíž rozdíl mezi tím co jsi psal o Armadě a tím co je RPO. Jen to prostě na tebe tentokrát nefungovalo.
@Aaron_Hill (10.01.2017 18:56): Přesně takovej pocit jsem měl z RPO a velice si to užil :)
@Bodkin (10.01.2017 17:47): Neřekl bych, že dochází k prznění reálných filmů, spíš je to zprzněná kombinace všech filmů dohromady, akorát bez zajímavých postav, bez zvratů, bez originálního příběhu, bez záporáka, bez nadhledu a bez humoru. Zhruba jako kdyby Poslední hvězdný bojovník byl naprosto vážně natočená sci-fi. Bez všeho výše jmenovaného.
@Aaron_Hill (10.01.2017 13:27): Ok, takže je to stejné jako RPO, ale místo her przní o odkazy filmy a seriály?
Well, jsem upřímně překvapen.
Well, jsem upřímně překvapen.
@Aaron_Hill (10.01.2017 13:27): Hm to je škoda, i mě se RPO líbil hodně.
@Aaron_Hill (10.01.2017 13:27): Dík za upozornění, Ready Player One mě hodně bavil, takže bych po tom nejspíš sáhnul, takhle si aspoň ušetřím čas.
Pokud by někdo zatoužil po dalším díle Ernesta Clinea, autora zdařilé knihy Ready Player One, ať se raději Armadě vyhne.
Můj komentář zde: Bohužel, druhá kniha E. Clinea díru do světa neudělá. Přiznanou inspirací pro příběh Armady jsou klasické sci-fi a akční filmy z 70. a 80 let. Motivy ze Star Wars, Posledního hvězdného bojovníka, Železného orla, Top Gunu a dalších pecek bych osobně doplnil ještě o Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. Bizarní? Ano, příšerně. Jako by se Marie Poledňáková utrhla z řetězu. Předchozí veleúspěšná kniha autora dostala čtenáře originálním příběhem těžícím ze známých motivů z 80. let. V Armadě je ale příběh sám o sobě tak příšerně pitomý, že by ani v 80. letech neprorazil. Děj se navíc odehrává v roce 2017. Příběh je jednoduše neskutečná patlanina, což by samo o sobě nevadilo, kdyby knize nechyběl nadhled a vtip. Bohužel, chybí. Emoce? Chybí. Ztotožnění s hlavní postavou? Ani omylem. Zajímavé záporné postavy? Neexistují.
Knihu jsem dočetl jen ze setrvačnosti a abych pravdu řekl, stejným způsobem nejspíš i autor knihu dopsal. Ke konci je už vyprávění silně odbyté. Nahodilých a nesmyslných událostí v závěru razantně přibývá. Mimochodem, autorovi se povedlo vměstnat do příběhu i souložící gaye, souložící multikulturní hrdiny a prezidentku USA (ta kupodivu nesouložila). Abych pravdu řekl, jediné, co se mě na knize zaujalo, byl soundtrack (který byl do příběhu, stejně jako v předchozím autorově díle, zdařile vpašován) a těch několik málo skrytých hlášek z filmů, které autor ponechal bez otravného vysvětlování.
Můj komentář zde: Bohužel, druhá kniha E. Clinea díru do světa neudělá. Přiznanou inspirací pro příběh Armady jsou klasické sci-fi a akční filmy z 70. a 80 let. Motivy ze Star Wars, Posledního hvězdného bojovníka, Železného orla, Top Gunu a dalších pecek bych osobně doplnil ještě o Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. Bizarní? Ano, příšerně. Jako by se Marie Poledňáková utrhla z řetězu. Předchozí veleúspěšná kniha autora dostala čtenáře originálním příběhem těžícím ze známých motivů z 80. let. V Armadě je ale příběh sám o sobě tak příšerně pitomý, že by ani v 80. letech neprorazil. Děj se navíc odehrává v roce 2017. Příběh je jednoduše neskutečná patlanina, což by samo o sobě nevadilo, kdyby knize nechyběl nadhled a vtip. Bohužel, chybí. Emoce? Chybí. Ztotožnění s hlavní postavou? Ani omylem. Zajímavé záporné postavy? Neexistují.
Knihu jsem dočetl jen ze setrvačnosti a abych pravdu řekl, stejným způsobem nejspíš i autor knihu dopsal. Ke konci je už vyprávění silně odbyté. Nahodilých a nesmyslných událostí v závěru razantně přibývá. Mimochodem, autorovi se povedlo vměstnat do příběhu i souložící gaye, souložící multikulturní hrdiny a prezidentku USA (ta kupodivu nesouložila). Abych pravdu řekl, jediné, co se mě na knize zaujalo, byl soundtrack (který byl do příběhu, stejně jako v předchozím autorově díle, zdařile vpašován) a těch několik málo skrytých hlášek z filmů, které autor ponechal bez otravného vysvětlování.
Dirk Gently's Holistic Detective Agency je úplně super, btw.
https://www.youtube.com/watch?v=xIgdid8dsC8
Teraz plánujú vydať viac Bowieho posmrtných albumov, bude sa to asi dobre predávať
Teraz plánujú vydať viac Bowieho posmrtných albumov, bude sa to asi dobre predávať
@Flowerpot (09.01.2017 20:44): Jo, ja vim ze to tak hodne lidi vnima, ale me to tam vzdy nudilo az iritovalo.
A to navic jeste vlastnim dnes celkem cenne vydani "Prihod z carovne zeme", kde tato veskrze nesympaticka postava opet vystupuje.
Obecne se v pripade Bombadila jedna spis o takovy Tolkienuv outtake, ktery Tolkien dodal do Pana Prstenu a IMHO je tam navic, nekoho to bavi a nekoho ne. Me ne.
A to navic jeste vlastnim dnes celkem cenne vydani "Prihod z carovne zeme", kde tato veskrze nesympaticka postava opet vystupuje.
Obecne se v pripade Bombadila jedna spis o takovy Tolkienuv outtake, ktery Tolkien dodal do Pana Prstenu a IMHO je tam navic, nekoho to bavi a nekoho ne. Me ne.
@90210 (09.01.2017 20:34): Scéna s Tomom Bombadilom je myslím kvôli svojej bizardnosti nielen jednou z pre mňa najpôsobivejších scén Pána prsteňov (a je aj všeobecne veľmi populárna, viď už len ten outrage, keď ho vypustili z filmu, aj keď ja som za to rád), ale je myslím aj veľmi subtílnym spôsobom naprosto zásadná pre vyznenie celého diela, kde práve uvedením jednej z najmocnejších a najstarších bytostí Stredozeme ako lesného dedka hríbika pospevujúceho si veselé pesničky tvorí taký drobný divný, ale strašne dôležitý atmosférický kontrast k inak zväčša heroicky epickému vyzneniu hlavného príbehu. Ja si teda úprimne bez Toma Bombadila neviem Pána Prsteňov predstaviť.
@Sadako (09.01.2017 04:05): No,celkem souhlas, byt by ho dnes asi nutili vystrihnout intermezzo s Tomem Bombadilem, to mi vzdycky prislo "trochu" divny a navic.
@7c (09.01.2017 20:23): Tak já celý vlákno nečetl... :)
@Gordon (09.01.2017 14:45): O filmech myslím nikdo nemluví .-)
@Sadako (09.01.2017 04:05): pán prsténů je přece jízda od začátku do konce... :) Jediný co mi tam vadilo byli ty divní hobbítí gay objímačky a břečení...
Mluvíme li o filmech.
Jinak je taky vtipný jak nesympatický mi přišel Bilbo, hroznej sráč dle mě, ten druhý mi byl mnohem sympatičtější.
Mluvíme li o filmech.
Jinak je taky vtipný jak nesympatický mi přišel Bilbo, hroznej sráč dle mě, ten druhý mi byl mnohem sympatičtější.
Jsem už líná listovat dolů, ale kdo si stěžoval na rozvláčnost Pána prstenů neví, o čem mluví. Tolkien je neobyčejně úsporný. Že na něm visí pověst rozžvaněnosti imho mohou mnohem pozdější chrliči předlouhých fantasy sérií, se kterými nešťastník JRRT pro některé nejspíš splývá.
@strejdafido (08.01.2017 21:47): Já jsem chodíval zadarmo, dědeček dělal promítače :-)
@Rapier (08.01.2017 20:26): Ale jo, já s tou její recenzí celkem souhlasím. Ovšem to neznamená, že se mi ten film nelíbil, naopak. Bylo to podáno jinak, docela dobře podle mne, pěkná výprava, hlavní postavy podle mého gusta, parní lokomotivy mám rád takže opět spokojenost - za mě 4 z 5. Já ale taky psal, že nedám dopustit na původní klasiku, to je nesmrtelné dílo - kdo tady na tyto filmy chodil za 7 Kčs? To bylo hodně drahé, to u nás byly lístky za sedadla na vyvýšených místech :-)
@Richmond (08.01.2017 21:22): Ššš. Neřikejte to tak nahlas nebo se vám ostatní děti budou smát (Fíla atp.)! :) Je ale možné, že se občas trefí. Jen některým žánrům nerozumí (typicky filmům dle komixů) a hledá tam něco, co tam jako fakt být nemá.
@Jab (08.01.2017 20:44): Mně se trefuje celkem často :)
@Jab (08.01.2017 20:44): nevím jak jindy ale tentokráte to shrnula dokonale. Nemám obecně nic proti novým filmům ale no Mirka to už řekla, není co dodávat :) Jsem fanoušek westernů ale tohle fakt ne, ne, to mi prosím nedělejte. :)
@Jab (08.01.2017 20:44): v tomhle případě je jich víc, na FB už jsem četl to samé.
@Rapier (08.01.2017 20:26): To je možná poprvé, co se někdy někomu Mirka Spáčilová trefila do vkusu. :)
@strejdafido (07.01.2017 22:24): no, brzděte - moje dojmy hezky shrnula Mirka Spáčilová.
Viz odkaz Nic moc. Možná realističtější ale rozhodně trapnější. Zlatý starý a dobrý Vinetou, tohle fakt ne. Nechci si kazit zážitky s dětství.
Viz odkaz Nic moc. Možná realističtější ale rozhodně trapnější. Zlatý starý a dobrý Vinetou, tohle fakt ne. Nechci si kazit zážitky s dětství.
@strejdafido (07.01.2017 22:57): Ono tie knihy su vlastne iba kompilacia uplne nezavislych noviel, ktore napisal uz pred tym do jednej knihy. Zober si napr. W2 knihu - prva cast s Old Deathom skonci a potom BUM/Reset a ide nieco uplne ine co nijako nesuvisi s prvou castou (povodne samostatna novela), kdezto film je jeden uceleny dej, ktory zacne - vyvija sa - skonci ako jeden suvisly celok.
Detto W3 - prva cast so Sans Earom a potom BUM/Reset....
Detto W3 - prva cast so Sans Earom a potom BUM/Reset....
@Red (07.01.2017 22:53): Tangua a jeho prostřelená kolena, nedivím se, že začal chlastat :-) Ono když se to tak vezme, tak ani ta původní série filmů se knihy vůbec nedržela - kde je tam např. zastřelený grizzly revolverem? Tohle přece byl první hrdinný čin Oldy.
@strejdafido (07.01.2017 22:46): Tak třeba takový Tangua by byl taky dobrý záporák, vývoj vztahů se synem Pidou by mohl udělat i dobrý drama:) Jinak jo filmy mám shlednutý všechny, včetně odpadové parodie Manituova bota. Jen tahle mě odrazovala už od pohledu.
@Red (07.01.2017 22:41): No jo, já to napsal jinam.. snad to nějaká dobrá duše přesune.. Kniha zůstane knihou, to každopádně, ovšem záporák tam byl prakticky jen jeden a to ve všech třech dílech, na film by to bylo docela málo.
@strejdafido (07.01.2017 22:24): To patří spíš do kultury, ne? Já jsem velký fanoušek mayovek a vinnetua a filmy tak 5x přečtený a shlédnutý, ale nechtěl jsem si kazit dojem. Možná po jednoznačnějších ohlasech změním názor:)
Na odlehčení - kdo se dnes díval na nového Vinetoua? :-) Osobně nedám dopustit na klasiku, ovšem tohle zpracování se mi opravdu líbilo, rozhodně se to blížilo skutečnosti a Old Shatterhand nebyl tak sladký až k zulíbání :-) Ovšem chyběla mi hláška "Je tam.. lokomotíva.." To mě vždycky pobavilo, původní Olda nechce nechat vyhodit saloon do povětří z důvodu že je tam žena, ale projet celou stavbou lokomotivou a hodit jim tu budovu na hlavu jiným způsobem mu vůbec nevadilo :-)