Předpokládám, že tato má zpráva je možná trochu off-topic a pokud ne, tak je nezajímavá, ale možná přeci jen někoho inspiruje. Dnes mne napadlo, že bych mohl současný fenomén AI (který asi mnoha lidem už leze krkem) zneužít k vlastnímu uspokojení a vytvořit si nějakou hru. Programovat vůbec neumím, ale to obstará AI dle mého promptu, řekl jsem si naivně. Kupodivu se celkem zadařilo. Gemini 2.5 Pro (zcela zdarma) mi dnes dokázala z jediného promptu vytvořit tuto hru (
https://cebrk.hys.cz/hra012_gemini_2_5_pro_lod.html ), která je v html souboru a spustí se, když soubor otevřete v prohlížeči. Je zde malý bug a je třeba na úvod hru pauznout a znova spustit, aby začala. Bomby shazujete 0 na numerické klávesnici. Přísahám, že nejde o nějaký žert, ani o skrytý virus :-). Pokud by to někoho zajímalo, onen můj promt, dle kterého Gemini hru vytvořil, vypadal takto:
Napiš mi kód 2D hry, kterou ti nyní popíši. V horní polovině obrazovky je obloha a ve spodní je voda. Ve vrchní části oblohy létá letadlo a shazuje bomby na hladinu, kde je loď, kterou ovládá hráč šipkama. Letadlo po několika vteřinách mění náhodně směr letu a je na obrazovce vždy a nikdy ji neopustí. Obrazovka se neposouvá a hráč nemůže s lodí obrazovku opustit. Hráč se musí s lodí vyhýbat bombám z letadel. Zásah bomby připraví hráče o jeden život. Hráč má tři životy. Loď hráče může shazovat pumy do vody, kde plují 3 druhy ponorek v různých hladinách. Ponorky se objevují na straně obrazovky a mizí na druhé straně. Současně jsou na mapě přibližně 2 až 5 ponorek. Pokud hráčova puma zasáhne ponorku, hráč získává 100, 200, nebo 500 bodů dle velikosti ponorky. Loď vyhazuje pumy s kadencí maximálně 1 za vteřinu. Hráč pumy shazuje klávesou mezerník a 0. Bomby letadel a pumy z hráčovi lodě jsou přibližně tak rychlé, že jim překonání poloviny obrazovky trvá tři vteřiny. Letadlo na obloze z počátku shazuje jednu bombu za pět vteřin, ale každých 15 vteřiny se rychlost shazování zrychlí o 50 %, dokud nedosáhne maximální kadence 3 bomby za vteřinu. Hráč může tlačítkem hru kdykoli zastavit, spustit a restartovat. Hra končí prohrou pokud hráč přijde o všechny tři životy, nebo výhrou, když dosáhne 10000 bodů. Kód napiš tak, abych ho mohl zkopírovat do prázdného HTML souboru a program se spustil, když soubor otevřu v prohlížeči.
Uznávám, že tato hra svou zábavností nedosahuje ani na klasické osmibity, ale vzhledem k tomu, jak triviální jí bylo vytvořit, je ještě dobrá. Vím, že se na tomto fóru vyskytují jedinci, kteří dokáží vytvářet skutečné hry či modifikace a ti mají plné právo se mému primitivnímu pokusu vysmát. Berte tedy můj text jen jako inspiraci pro ty méně nadané a línější :-)