@Richmond (21.04.2020 18:43): UU hádám primárně engine? Pokrok byl v tom mouse looku (byť asi System Shock byl pak zase jinde). Těžko ale mohlo jít o open world. Obecně pak starší hry stran rozpočtu měly zajisté omezení stran scénáristů. Pokud by čirou náhodou to či ono RPG vyhazovalo tady, tak často zase musí přiškrtit někde jinde. Jinak obecně k těm technologickým limitům... BG třebas nemělo denní režim postav. Hádal bych, že důvodů bude vícero. Nikoho to nenapadlo, bylo by to náročnější na výkon aj. Mířil jsem tím níže uvedeným primárně ke (krokovacím) dungeonům btw (o kterých se tu vedla řeč). A než jsme se dostali ke 3D modelům schopným nějak uvěřitelně ve světě žít a "reagovat"... IE hry btw jako vrchol nevzývám. V mnoha ohledech jsou překonané a sám jsem z těch "poct" nešťastný, kdy mám dojem, že se Pillars a další měly vydat vlastní cestou (ale tohle na DH píši opakovaně).
K DS a Ultimám se necítím být povolán mluvit, nehrál jsem je. A dungeony to, pokud vím, nejsou. Na první pohled mi přijdou IE hrám v základu podobné. Pokud je adventurním zapojením zase myšlena interakce ve světě prostřednictvím hádanky "co dále", tak tam bych řekl, že tohle z nějaké části odešlo do jiných žánrů. Byť zrovna Planescape tohle obsahoval (vícekráte měl člověk podivuhodné předměty v inventáři a jen se domníval, co dále s nimi). Nemluvě třebas o modronském bludišti.
Btw klidně to nechme na jindy, pokud máš dnes dost z práce. Příležitosti budou. ;)
K DS a Ultimám se necítím být povolán mluvit, nehrál jsem je. A dungeony to, pokud vím, nejsou. Na první pohled mi přijdou IE hrám v základu podobné. Pokud je adventurním zapojením zase myšlena interakce ve světě prostřednictvím hádanky "co dále", tak tam bych řekl, že tohle z nějaké části odešlo do jiných žánrů. Byť zrovna Planescape tohle obsahoval (vícekráte měl člověk podivuhodné předměty v inventáři a jen se domníval, co dále s nimi). Nemluvě třebas o modronském bludišti.
Btw klidně to nechme na jindy, pokud máš dnes dost z práce. Příležitosti budou. ;)