Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rytíři Grálu

The Knights of the Grail

1996
58
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rytíři Grálu jsou prvním českým pokusem o krokovací dungeon. Je inspirovaný legendou o králi Artušovi, čarodějovi Merlinovi a Rytíři kulatého stolu. Původně se měla hra jmenovat Excalibur, protože část inspirace pochází i ze stejnojmenného filmu z roku 1981.

Hráč si vybere svého hrdinu - jednoho z rytířů kulatého stolu, se kterým se vydá hledat Svatý Grál. Grafika je ručně kreslená. Dovednostní body si můžete vkládat do deseti dovedností (Meč, Sekera, Kopí, Hůl, Obouruční meč, Střelba, Vrhání, Kradení, Všímavost, Herba) a šesti vlastností (klasicky Síla, Inteligence, Odolnost, Charisma, Obratnost, Rychlost).

CD verze obsahovala česky namluvené texty a audio hudbu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Tato hra má neuvěřitelně mysteriózní atmosféru, obrovský prostor k prozkoumávání, propracovaný systém bylinkářství ke kterému budete potřebovat knížky rozmístěné různě ve hře, jsou v nich totiž popsány recepty na elixíry. Hra má více možností jak jí hrát a dohrát, a celkově je velmi chytlavá.
Bohužel má i své mínusy.
Déšť ve hře způsobuje drobné lagy a snižuje viditelnost.
Neviditelné teleporty, tuto feačurku bohužel vývojáři nadužívali, výsledkem toho je spíše frustrace než obohacení herního zážitku.
Pasti ze kterých není úniku, dost často využívající neviditelný teleport který vás ve slepé chodbě posune o čtvereček nazpět a nenechá vás odejít.
Propadla v podlaze, ty jsou extrémně frustrující.
Systém řešení dungeonů, každý dungeon obsahuje nespočet různých tlačítek, pák, nášlapných plošinek, neviditelných nášlapných plošinek, neviditelných teleportů, a použitím každé z těchto věcí vám buďto odblokuje další postup, nebo nemá efekt, nebo zablokuje další postup, bohuže vás ale hra nenechá ani nijak zjistit jestli jste věci neudělali špatně, případně co jste udělali špatně a vy tak bloudíte dungeonem hodiny a hodiny bez výsledku než vám dojde že to nemá výsledek a musíte udělat věci znovu a jinak, ježe nevíte jaké věci a jak jinak, tlačítka nemají indikátor toho co se při jejich sepnutí stane, nápověda neexistuje. hra je tudíž bez návodu sice dohratelná ale pravděpodobnost že se vám to bez návodu podaří když do toho investujete celý svůj život je pořát blížícíse nule. RPG hráči jsou pak nuceni využít návod a milovníci puzzlů, těm bych doporučila tuto hru nehrát, tady logiku nenajdete.
Exploitění kradením, pro některé výhoda a kladná vlastnost hry ;P
Nebýt těch nedostatků tak hře dám plných 100% protože obsahuje snad vše co mě ve hrách baví, bohužel díky nedostatkům nemůžu jinak než za 70% což je pro studentskou hru, myslím si, velice dobrý výsledek.

Pro: Mystériózní prostředí. Velký počet lokací ke zkoumání. Bylinkářství. Velké možnosti. Exploitění.

Proti: Déšť. Bug-porty. Pasti. Propadliště. Nelogičnost dungeonů. Exploitění.

+18
  • PC 50
"Tuto hru nedělali žádní profesionálové. Jsme studenti, kteří programování, kreslení atd. berou jako koníček. Dojíždíme na střední školu (ústav proklínaný, zvaný SPŠ), vstáváme ráno v 5 a domů se vracíme často po šestý. Že jsme tuto hru vůbec dokončili, nám připadá jako malý zázrak. Nicméně jsme udělali, co bylo v našich silách a neradi bychom slyšely řeči typu: "ten programátor to ale vodflák, vždyť to není ani freescape!"; nebo "hele, měl's toho hejkala trochu zmáčknout; copak neumí v 3d Studiu?!" (že -LP- :-/
Uvědomte si, že počet obrázků, ikonek animačních framů se nepočítá na desítky, ale na stovky. (kolem 3000 (:=E
A peníze? Kdybysme se dívali jen na peníze, vůbec bychom se do něčeho tak velkýho jako je dungeon nepouštěli. "

No pěkně se nám chlapci (tehdy chlapci) z Centauri Production rozjeli... ostatně "kredity" jsou opět plné bláznivých poznámek a vzkazů a opět mají blízko k pěti minutám délky. Autoři sami uvádějí jako zdroje své inspirace (kromě obšlehnutého děje filmu Excalibur) tituly jako Lands of Lore, Eye of the Beholder 1 a 2, Wizardry 7, Ishar 1 a 2, a dokonce i Dračí doupě. Automapu to má, blíží se to spíše k výše zmíněným titulům než třeba k Prokletí Eridenu. Brány Skeldalu to ovšem nejsou... Za zmínku stojí i protipirátská "ochrana" v podobě klasického vypisování slov z manuálu (ovšem autoři se sami netají tím, že počítají s jejím úspěšným vycrackováním).

Máte-li rádi klasické dungeony, neváhejte a zkuste. Těch českých (a slovenských) se dopočítáte na prstech jedné ruky a tento je ve stále ještě snesitelné polovině.

EDIT: Credits presunut do zajimavosti.
+10
  • PC 90
Nemůžu si pomoct mě ta hra šíleně bavila, od rabování baráků až od rozdupání držky strážů. Grafika vytvářela skvělou atmosféru(díky své nedokonalosti :D) a o zábavu měl člověk postaráno, hru jsem nikdy nedohrál, i když jsem se k ní vícekrát vracel, čas si na ni ale ještě rozhodně před skonkem života udělám.