Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond: děkuji :)
@Phoenix: děkuji :)
@Ringo (01.09.2022 08:01): a děkuji :)



dosbox má standartních cyklů 3300 a co si pamatuju svůj starej dosáckej počítač v dětství tak tam mi to běhalo stejnou rychlostí jako na základních 3300 v dosboxu, já to samozdřejmě zrychlila na 80k+ :D ale ono to ani na těch 3300 nešlo proběhnout

mel si štěstí v neštěstí :) mě se to na disketovce pravděpodobně stát nemohlo, já měla zabugovaného pravděpodobně útočného démona který dmg nezvyšoval a v některých přípdech naopak eště snižoval ale příšerky mi bug nezpůsobovali, ani ten tvůj lvlup-crash sem nezaregistrovala ani jednou

info pro všechny a bez spoileru :D : DISKETOVÁ VERZE NEMÁ BUG TYPU LVLUP-CRASH
@mrs exploit (01.09.2022 03:21): Gratuluji k dohrání.

Ad zpomalování - Ti lidi to hráli v tehdejší době na 386 a 486 tehdy a tam byly cykly standardní, takže tam nebylo nic zrychlené, ani pohyb propadlišť, ani zavírání mříží.

Jinak jsi teda měla štěstí, že ti hra, jako mně nedohodila ten bug, kdy nejde projít do dalšího patra, protože je v něm na tom čtverci zaseknutá potvora. Naštěstí mi pomohl borec, co to uměl hacknout a posunul mi v savu partu až za tu potvoru v dalším patře po vyjití schodů.
spoiler alert kompletní databáze
#kouzla
#knihy
#recepty
#zbraně
#zbroje
a spousta dalších vyčůraností :)

  ---disketová verze nemá bug typu lvlup-crash---
  ---tato "wiki" je dělaná na disketovou verzi s patchem---
  ---je možné že bez patche nebo v CD verzi budou některé věci bugnuté jinak---

............................................................................................
............................................................................................

  ---zbraně---

sekera             jednoručka   dmg 13
trpasličí sekera*  obojručka    dmg 19 (+2 rychlost)              

   *super do začátku, na naexpení do levelu 3 (najdete rozbitou u vetešníka v kamelotu, kovář opraví)

palcát             jednoručka   dmg 13
řemdih             jednoručka   dmg 15 (+1 rychlost)              
trojzubec          jednoručka   dmg 18 (+1 rychlost)
válečné kladivo    jednoručka   dmg 19 
cep**              jednoručka   dmg 19 (+2 rychlost)              
neptunův trojzubec jednoručka   dmg 20 (-5 rychlost -5 int)       
trolí kladivo      jednoručka   dmg 25 (+5 rychlost -5 obratnost) 

    ** super na mapu, mimopříběhové dungeony, a v příběhových s nimi projdete i klášter (nutné šperky na sílu) na lancelota už stačit nebudou, tam začněte kouzlit
    ** koupíte je za pakatel, dají se i krást, rychle se ničí, kovář vám je neopraví tzn po každém dungeonu prodat a znovu ukrást

onyxova hůl        jednoručka   dmg 5 (+10 int -5 rychlost) tohle mít musíte, viz míchání
druidova hůl       jednoručka   dmg 9 (+5 int +1 odolnost) tohle mít musíte, viz míchání
hůl                jednoručka   dmg 7

krátký meč         jednoručka   dmg 7
šavle              jednoručka   dmg 8
meč                jednoručka   dmg 10
zlatý meč          jednoručka   dmg 13 (+1 charisma) pro kradení se nevyplatí, moc drahé
meč stínů          jednoručka   dmg 15 (-3 int -7 rychlost)       
kord               jednoručka   dmg 15 (-1 rychlost)
bastard            jednoručka   dmg 15
mitrilový meč      jednoručka   dmg 16 (-1 rychlost)              
meč syna           jednoručka   dmg 16
světlomeč          jednoručka   dmg 18 (+3 obratnost -5 rychlost) 
meč ohně***        jednoručka   dmg 60 (+2 charisma +2 obratnost)

     *** šetřit na finálnální dungeon nebo opravovat prodáním-koupením

oštěp              jednoručka   dmg 8
kopí               jednoručka   dmg 10

dýka                            dmg 10
ozubená dýka                    dmg 18

obojruč meč        obojručka    dmg 18 (+2 rychlost)
mitril obojručák   obojručka    dmg 20   

luk                obojručka    dmg 20
elfí luk           obojručka    dmg 28 (-5 rychlost -2 odolnost)  
kuše               obojručka    dmg 30                            radši kouzlit...

............................................................................................

  ---brnění---

  kůže:

hučka    def 1
vesta    def 2
boty     def 1
sandály  def 1 (noste s ponožkami)

  ocel:

přilba   def 3
chránič  def 3
brnění   def 4 (+1 rychlost)
boty     def 2

  stříbro:

přilba   def 5
chránič  def 5
brnění   def 6 (+1 rychlost)
boty     def 3

  zlato:

přilba   def 6 (+1 charisma)
chránič  def 6
brnění   def 7 (+1 charisma +1 rychlost)
boty     def 4

  mitril:

přilba   def 7 (+1 charisma)
chránič  def 7
brnění   def 8 (+1 charisma +1 rychlost)
boty     def 5

  štíty: (nekupovat, nepoužívat)

dřevo    def 1
ocel     def 2
stříbro  def 3
zlato    def 4
mitril   def 5


............................................................................................
............................................................................................

  ---herbář---

............................................................................................

  ---seznam bylin---

kapradí ( 5)( 5)
dolan   ( 6)( 6)
kram    ( 8)( 7)
dýmka   ( 9)( 8)
nimloth ( 9)( 9)
tabák   (14)(13)
nifre   (18)(17)
leberon (22)(22)
simbe   (24)(24)
athelas (33)(35)
rodo    (x )(37)
hyacint (x )(40)
camelie (x )(40)
acali   (x )(40)
     (město)(kamelot)

  (doporučuju vždy po ukradení bylinky jednu vrátit aby vám nevyschnul zdroj ;)
  (kamelot vás může zásobovat vším na jednom místě ale na začátku nemá všechno u sebe, je potřeba to sem přinést z města nebo z divočiny)

............................................................................................

---pro míchání pokročilejších receptů je nutné vylepšit šperky s inteligencí a koupit/ukrást onyxovu i druidovu hůl v kamelotu + herba 30---

............................................................................................

  ---heal a stamina---

léčení = heřmánek + nimloth
léčení 2.0 = hermánek + dolan + simbe
vzkříšení 3.0 = heřmánek + nife + simbe + acali

3 druhy spánku = voda + dýmka (+ nife) (+ athelas)

hostina = alkohol + leberon + simbe
zasycení = alkohol + leberon + kapradí


  ---protijedy---

skřet = líh + simbe + dolan + hyacint
Had = alkohol + kapradí + nifre
štíř = alkohol + simbe + dolan
ghůl = líh + nifre + kapradí + hyacint


  ---jedy---

hadí jed = alkohol + kram
štíří jed = alkohol + tabák
ghůlí jed = líh + kram + camelie
skřetí jed = líh + tabák + camelie
  (zbytečnost)


  ---na šperky, zbroj a zbraň---
  ---namícháte do misky a pak šperk/zbraň/zbroj v misce namočíte---

síla = voda + nifre (+ hyacint)                    (poškození zbraněmi)*
charisma = heřmánek + nife (+ hyacint)             (kradení)*
rychlost = voda + leberon (+ hyacint)              (rychlost útoku)
obratnost = olej + nife (+ hyacint)                (zvyšuje obranu)*
odolnost = žluč + nife (+ hyacint)                 (hp)
inteligence = líh + kapradí + simbe (+ hyacint)    (poškození kouzlem a je nutná pro míchání lektvarů)*
  (+2 prsten +3 náhrdelnik bez hyacintu / +3 +5 s hyacintem)
  (* tohle se vám bude hodit)

alkohol + kapradí + rodo = lechtavý pižďuch        (prý útočný démon :) )
  (testováno na trpasličí sekeře, meči, kordu, nepřidává poškození, maže bonus, pozitivní i negativní)
  (drtivé a střelné zbraně nejdou namáčet)
  (zesílený meč ohně ztratí 28 dmg, charisma i obratnost)

alkohol + dolan + rodo = obranný démon                    (+3 ramena, +5 boty, +3 přilba)(brnění nelze)
  (nízká šance na úspěch i při 30 herba a 38 int / 40 int už funguje bez problémů) 
  (znemožní předmět prodat nebo opravit u kováře, používejte s rozumem)
  (doporučuju na ocelové brnění, toho je ve hře dost a vylepšené se vyrovná mitrilu)
  (mitril si šetřete na závěrečný dungeon)

............................................................................................

  ---útočná kouzla--- 

kulový blesk = žluč + dýmka + camelie + rodo (dmg 60)
ohňostroj = olej + dýmka + kram + camelie (dmg 45) (ten wrigarův schyzofrenický)
oheň = olej + dýmka + kram + kapradí (dmg 30)(prodejné 8)

smrtonosný dým = žluč + dýmka + camelie + athelas (dmg 60)
mlhovina = líh + dolan + dýmka + camelie (dmg 45)
dým = líh + dolan + dýmka + nifre (dmg 30)(prodejné 8)

hurikán = voda + came + rodo (dmg 60) (suroviny zabírají méně místa v inventáři než u ostatních 60dmg kouzel)
uragán = voda + tabák + camelie (dmg 40)
větrný dech = voda + kram + dýmka (dmg 30)(prodejné 8)

protoplazma = žluč + dolan + camelie + rododendron (dmg 60)
ohnivý déšť = alkohol + dolan + dýmka + camelie (dmg 45)
ohnivý oblak = alkohol + dolan + dýmka + nife (dmg 30)

  (inteligence zvyšuje finální poškození)
  (lahvička = 10 použití / svitek = 8 použití - svitky nepoužívat)

............................................................................................

  ---nefunkční nebo nízka herba/int---

voda + acali + rodo + athelas + leberon = cosi s tělem (nefunguje ani při 43 int a 54 herba, míchá se z vzácných bylin, vysoce pokročilý recept)

líh + athelas + nife = jídlo (nefunguje)
Voda + Nifredil + Camelie = Síla. (nefunguje)
olej + nife + simbe = výbuch (nefunguje)

............................................................................................
............................................................................................


  ---tipy a triky---

kovář nedokáže opravit mitril, zlato, stříbro, meč ohně a další
obchodníci ale ano, pokud obchodníkovy prodáte meč ohně před zničením, dá vám za něj odměnu blížící se jednomu zlaťáku 
(klesající výkupní hodnota, takhle poznáte že je se blíží čas destrukce)
prodaný měč můžete opět koupit za nakradených 330 zlaťáků a je jako-, ne, je uplně nový ;)

inventář můžete čistit pomocí vody
stoupněte si k vodě (fontáně jezírku) tak aby za vodou byl neprůchozí terén (např zeď)
předmět hoďte do dálky a on prostě zmizí
nenechávejte to na zemi jinak to hra neunese a zmizí vám vše co se nachází na zemi na dané mapě

lahvičky s vodou nejsou omezená záležitost
klikněte na lahvičku která se dá krást v obchodě (např olej), ten vylijte do misky a prázdnou lahvičkou klikněte na fontánu ;)

30 všímavost vám ukáže na mapách různá tlačítka či skryté chodby
30 herba vám umožní míchat elixírů
50 kradení je minimální výbava každého exploitera ;)
100+ meč je jediná další dovednost kam investovat

oprava předmětů u kováře je díky bugu zdarma

dosbox si pro kradení (ukládání/načítání) můžete zrychlit kombinací klávec ctrl+F12 (F11 zase snížíte zpět)

změna klávesnice pro diaktitiku tlačítkem F12 (odpověď na hádanky v dungeonech)

pokud vykryjete obranou útoky nepřítele na nulové zranění, nemusíte se bát otrávení
v pozdější fázi hry ale potvůrky občas zasadí ránu skrz brnění, bez protijedů to potom nepůjde

............................................................................................
............................................................................................

  ---pár rad do začátku---

vyberte si postavu s vysokou obratností (díky ní přežijete útoky žab s nižšími nároky na zbroj) a višší inteligencí a sílou (např rytíř Kay)
rychlost a odolnost jsou taky důležité ale zdaleka ne tolik

v kamelotu si kromě vína u vetešníka kupte i trpasličí sekeru a nechte opravit u kováře 
kupte si i zlaté boty (ty vám vydrží až do předposledního dungeonu kde můžete přesedlat na zesílený mitril) a zbytek doplňte ocelí, teprv potom opusťte kamelot

prvních 30 bodíků schopností investujte do kradení
před vetešníkem si hru uložte, ukradněte chleba, obratem prodejte, zase uložte, ukradněte, nechte se chytit, zabásnout, nahrajte pozici, ect ect

dalších 30 bodů investujte do herby, ukradněte druidovu a onixovu hůl v kamelotu a začněte alchymistyzovatentononc, blbej češtin
první ingredience a šperky investujte na zvýšení inteligence, nebojte se koupit (ukrást asi nepude) hyacinty
první prsten inteligence se vám nejspíš nepovede s hyacintem, udělejte ho bez něj, dál už bez hyacintu šperky nevylepšujte

dalších 30 bodíků investujte do všímavosti a pak už jen meč, nebo kradení můžete na 50, víc není potřeba

šperky na charisma sebou netahejte, nechávejte si je nazemi před obchodem kde kradete, nebojte, nikdo vám je neukradne, měšťané jsou narozdíl od vás poctiví ;P

............................................................................................
............................................................................................

  ---slova z manuálu---


3-3-1 trading
3-7-14 dneska
4 2-7 stolem
4-5-5 merlin
4-7-14 existuje
5-3-8 rameno
5-6-3 netrval
5-7-10 mluvku
6-6-2 vga
6-7-12 soubory
6-10-3 nebo
7-6-6 karty
7-9-12 uvedeny
7-11-4 dokumentace
8-5-2 nadutosti
8-5-7 kredity    
8-7-8 reset
9-3-1 propadlo
9-7-1 truhla
9-10-2 funkci
10-1-2 taky
10-1-4 otravy
10-1-7 abych
10-5-8 jednou
10-8-2 pokud
10-8-7 upadnout
11-2-4 velikost
11-9-2 rychlosti
11-10-1 dovednosti
12-3-11 hodnotami
12-5-5 zahrnuta
12-7-4 hodnota
12-9-6 jejich    
13-3-4 pohyb
13-7-15 postavy
13-8-7 diakritikou
14-3-2 pohyblivost
14-7-5 nifredil
14-8-7 hyacinthu
15-2-13 kouzlo
15-4-3 alkohol
15-7-3 dost
16-1-1 robert
16-3-2 brichta
16-5-1 animace
16-7-1 hudba
16-9-1 zvuky
16-11-1 mapy
finito :) artuš je zdráv :) ani mu nevadili pozabíjení měšťané a kamelot vyzdobený mrtvolami z dungeonů :)
tak nakonec vyřešeno hru, sem zpomalila eště víc, na 165 cyklech mi načítal jeden screen pixel po pixelu v řádkách jak načítání fotek na prvních internetech, projít 4 čtverce mi zabralo 2 minuty konstantního klikání na šipku vpřed, za normální rychlosti je to doslova nemožné, hra nezpracuje pohyb kupředu dostatečně rychle a ztráta milisekundy způsobí propad dírou. předchozí zpomalení nestačilo.
je mi líto lidí co to na starých dosech dohráli až sem a pak to neměli jak zpomalit :( musel to pro ně být doslova konec hry, navíc tak frustrujícím způsobem. strhávám hře dodatečně 5% z hodnocení
zajímalo by mě jak probíhalo testování...
@Ringo: pomoc prosím :D
sem před grálem v místnosti plný propadlišť, už dvě hodiny se morduju se čtyřma mřížema zasebou, otevíraj se v protisměru, dokonce sem to i zpomalila abych to mohla dokonale načasovat ale ve chvíli kdy se mi zpřístupní první mříž abych nepropadla první dírou tak mě framy nenechaj udělat 3 další tahy tak aby mě to nepropadlo při poslední :( zkoušela sem i propadnout a dojít tam znova jestli se neobrátí směr "jízdy" ale bez úspěchu :( sem bezradná :( jak ty si se dostal skrz?
dungeon s merlinem úspěšně dokončen, ten parchant mi ukrad všechny bylinky! 50 rododendronů a camelií, celou hodinu sem je kradla }:-(
@mrs exploit (30.08.2022 06:19): Já prošel tu část Moudrosti. Myslel jsem si původně taky, že druhá část zůstane navždy uzavřena a projel jsem si ji nejprve jen ze zvědavosti po loadu, ale obě části dungeonu se mi nespojily, tak jsem si myslel, že to tak má být a loadnul jsem si to zpátky a nechal to jen s projitím části Moudrosti. Ale není tomu tak. Jan mi kdysi psal, že jde projít kompletně obě části a trochu mi poradil postup s pákami, truhlou a zdmi. Tak mi to nedalo a do dungeonu jsem se později znovu vrátil, pátral a přišel jsem na jedno tlačítko, díky kterému se na jiném místě objeví truhla s tlačítkem. To tlačítko truhlu ale i vypíná, takže když to pomačkáš vícekrát, může truhla zase mizet a objevovat se. Ale jinak to není k ničemu zásadnímu dobré, jen je tam pár potvor, díky kterým získáš nějaké ty expy.
houstone máme problém
úspěšně sem prošla skrz klášter, sekci pro nejsilnější ale na další mapě sou ty prostřední dveře zavřený, vyrazit se nedaj, tlačítko je bloknutý a ať pobíhám po chodbách sebebláznivěji, dveře né a né otevřít :/
jak tak prolejzám ty dungeony mimo příběh, narážim na stejný bezvýchodný zádrhele jako ty, dveře na zámek, ale nemám klíč, dveře co se nedají otevřít atd atd, jen v jednom dungeonu se mi povedlo objevit něco navíc za neviditelným teleportem byl falešnej recept na útočnýho démona
@Ringo (29.08.2022 00:00): tohle mapování sem dělala, to mi bylo tak 11 :) byla to zábava, co si budem, ale díky tomu kolik času mi to tenkrát sežralo, a že vim co od toho čekat, už mě dneska láká to co sem dřív nemohla, já tu hru navíc tenkrát dostala od táty kterýho sem viděla dvakrát do roka, manuál mi k tomu nedal, 3 měsíce sem kradla jabka abych našetřila na meč ohně a abych mohla pozabíjet stráže. nesměj se mi :D já těch her tenkrát na výběr moc neměla :D no a pak se mi to buglo, v kamelotu sem našla náhrdelník co se dával na tělo místo brnění, dával asi 500 poškození jenže ten sem našla po uložení hry a pak mi to spadlo :/ každopádně hra už byla uložená s tim bugem a já se díky tomu dostala ven, vyhodilo mě to v severozápadnim rohu u řeky a moje pouť světem rytířů mohla začít :) dokončila sem všehovšudy tři dungeony, se synem, klášter a ten co je kousek od dungeonu s kouzlem, elixíry mi tenkrát moc nešly a nakonec sem přišla kvuli špatným savům i o meč ohně. dnes si tak nějak vynahrazuju co sem tenkrát zmeškala nebo co se mi nepovedlo :)
já vim, sem divná :D
@mrs exploit (28.08.2022 23:39): Ta hra je tak mega rozsáhlá, že je v podstatě zbytečně se zasekat na něčem, co možná vůbec nemá řešení. Takže takhle jsem k tomu nějak přistupoval. Asi nejpodstatnější pro mě bylo šlápnout v každém venkovním prostoru na vše, co šlo, abych zjistil, jestli tam není dungeon lokace nebo nějaký zajímavý předmět. Kam jít fakt nešlo, tam jsem se za každou cenu necpal, pokud to nedávalo nějaký smysl.
@Ringo (28.08.2022 22:59): já myslim že tam bude knížka, ikdyž ta mi nijak nepomůže, chytila sem je všechny :) nestvůry a expy tam nebudou, dalo se tam dlouhodobě spát, je možný že máš pravdu, ale to nutkání to zjistit ve mě neudusíš :D škoda že to neumim hacknout jako tvůj kolega ze slovenska, hned bych měla klidnější spaní :)
@mrs exploit (28.08.2022 22:29): Já už si to takhle dopodrobna nepamatuji, nevšiml jsem si tam nějakého chybějícího rohu, takže se mi to fakt těžko vybavuje. A může tam nic nebýt. Klidně tam může být jen autory původně plánovaná místnost, kterou ale nedopracovali, a do které se nedostaneš, protože do ní ve hře prostě neotevřeli průchod. Hra je plna takovýchto drobných bugů, proto jsem neřešil, že i přes snahu stoupnout na každý čtvereček jak v příběhových dungeonech, tak venkovních lokacích, na každý bohužel nešlápnu, protože tomu brání třeba bug ve hře. Na severu u jezera jsou cca dva venkovní sektory, které z většiny nejsou přístupné.
@Ringo (28.08.2022 22:19): nemůže tam nic nebejt :D ten roh to dokazuje :D takže ty si za tim rohem taky nebyl?

tušim že západně od kláštera tě to vypeklo nejdrřív se dvěma oky, já tam byla s všímavostí na 26, nenašla sem ani ty oči, plánuju se vrátit, třeba na něco přídu, ale spíš ne :) já na nelogický rébusy nejsem a tahle hra logický nemá :/
@mrs exploit (28.08.2022 21:49): Podle mě tam nic není. Takže jsem to asi nechal být. V těch nepříběhových dungeonech je v pár případech zajímavý předmět a jinak nejsou v ničem potřebné. Myslím že dokonce ve dvou jsem se smířil s tím, že za zamčené dveře se prostě dostat nedá nebo je tam bugový rébus, který je prostě neotevře, ať děláš co děláš.
@Ringo (28.08.2022 21:01): dokonalá rozhodně není :) taky proto odemě dostala jen 75% nebejt těch bugů, nelogickejch principů, neviditelnejch glitchových teleportů a pastí i třeba jen uprostřed lesa, ze kterejch neni úniku... nemluvě o dešti co snižuje viditelnost a hru laguje... a propadla... přitom jí k dokonalosti moc nechybí, teda spíš přebývá, kdyby se vývojáři šnažili o trochu míň, bejvalo by to mohlo bejt za plnejch 100%. mapa je obrovská, spousta možností jak hru hrát, co v ní dělat, kradení, mystérium okolo knih a bylinek který sem tu tak trochu vyspoilovala :P

ale mojí autistickou stránku strašně štve že tam chci a nemůžu :D ty si to prošel jak?
btw četla sem kolik bugů s lvlupem si na CD verzi měl, já mám disketovku a ještě se mi to nestalo
@mrs exploit (28.08.2022 20:49): Ona ta hra není dokonalá, narazíš i na místa, kde prostě vejít nelze, byť tam jako jsou. Ten dungeon bych v tvém případě považoval za projitý a jeden nedokreslený rožek mapy nemusí nic znamenat.
@Ringo (28.08.2022 19:43): důkladně sem to prolezla už několik dní nazpět :) hlavně mi to pomohlo zjistit že na osvobození merlina potřebuju ohnivý dech kterej sem kdesi použila jako těžítko na plošinku protože se to tvářilo jako obyčejný ohnivý elixír :D tak sem si to musela dát odznova, celou hru :D poučena z předchozího omylu :D

dneska sem se dostala do dungeonu kterej máš označenej číslem 24, kouzlo už je ve vodě a meč už má zbrojíř ale mám tam jednu takovou nesrovnalost, když spolu sousedí dvě neprůchozí chodby a dotýkaj se rohem tak tam chybí jeden pixel, je to vidět na mapě že tam něco je, ale já nemůžu přijít na to jak se tam dostat ať se snažim sebevíc

pošlu screen
https://prnt.sc/SA6__c5gAKAu
@mrs exploit (28.08.2022 09:52): Deník z Oldgames jsem přepsal i do jednoho velkého článku a najdeš v něm i mapu celé země s označenými příběhovými i nepříběhovými dungeony. Prošel jsem komplet všechny sektory. Mapa je zhruba na konci druhé třetiny článku.

https://ringohrani.blogspot.com/2022/01/ ... ort-ze-hry-mega.html

Kdyby se ti špatně hledala v celém tom dlouhém reportu, dal jsem ,apu i na konec recenze, obrázek s ní je třeba rozkliknout, aby se zvětšila.

https://ringohrani.blogspot.com/2019/07/rytiri-gralu-recenze.html
zdravím spolurytíře a spolurytířky

hru sem hrála jako malá, nedohrála, ale něco mě přimnělo jí znovu vyhrabat a dohrát. celou. sama to nezvládnu :D našla bych tu dobrou duši na pomoc v dungeonech? (hlavně těch mimopříběhových, na ty mi chybí návod, a na psychotické pobíhání po podzemí, a dlouhý měsíce hledat neviditelnou plošinku či kombinaci tlačítek mě neužije) já sem spíš do analitiky :) a že je toho ve hře ke zdokumentování spousta :)
... btw Ringo, jsi mi velkou inspirací :)

ale abych jen nežádala a sama nic nenabídla, tady přidávám svůj skromný seznam receptů (skutečně namíchaných tzn prověřených)

---nutné vylepšit šperky s inteligencí a koupit/ukrást onyxovu i druidovu hůl v kamelotu + herba 30---


  ---heal a stamina---

léčení = heřmánek + nimloth
léčení 2.0 = hermánek + dolan + simbe
vzkříšení 3.0 = heřmánek + nife + simbe + acali

3 druhy spánku = voda + dýmka (+ nife) (+ athelas)

hostina = alkohol + leberon + simbe
zasycení = alkohol + leberon + kapradí


  ---protijedy---

skřet = líh + simbe + dolan + hyacint
Had = alkohol + kapradí + nifre
štíř = alkohol + simbe + dolan
ghůl = líh + nifre + kapradí + hyacint


  ---jedy---

hadí jed = alkohol + kram
štíří jed = alkohol + tabák
ghůlí jed = líh + kram + camelie
skřetí jed = líh + tabák + camelie


  ---na šperky, zbroj a zbraň---

síla = voda + nifre (+ hyacint)                    (poškození zbraněmi)*
charisma = heřmánek + nife (+ hyacint)             (kradení)*
rychlost = voda + leberon (+ hyacint)              (rychlost útoku)
obratnost = olej + nife (+ hyacint)                (zvyšuje obranu)*
odolnost = žluč + nife (+ hyacint)                 (hp)
inteligence = líh + kapradí + simbe (+ hyacint)    (poškození kouzlem a je nutná pro míchání lektvarů)*

alkohol + kapradí + rodo = útok                    (testováno na trpasličí sekeře, bez efektu)
alkohol + dolan + rodo = obrana                    (+3 u ocelových chráničů)
  (nízká šance na úspěch i při 30 herba a 38 int) 
  (znemožní předmět prodat nebo opravit u kováře, používejte s rozumem)
  (doporučuju na ocelové brnění, toho je ve hře dost a vylepšené se vyrovná mitrilu)
  (mitril si šetřete na závěrečný dungeon)


  ---útočná kouzla--- 

kulový blesk = žluč + dýmka + camelie + rodo (dmg 60)
ohňostroj = olej + dýmka + kram + camelie (dmg 45) (ten wrigarův schyzofrenický)
oheň = olej + dýmka + kram + kapradí (dmg 30)(prodejné 8)

smrtonosný dým = žluč + dýmka + camelie + athelas (dmg 60)
mlhovina = líh + dolan + dýmka + camelie (dmg 45)
dým = líh + dolan + dýmka + nifre (dmg 30)(prodejné 8)

hurikán = voda + came + rodo (dmg 60)
uragán = voda + tabák + camelie (dmg 40)
větrný dech = voda + kram + dýmka (dmg 30)(prodejné 8)

protoplazma = žluč + dolan + camelie + rododendron (dmg 60)
ohnivý déšť = alkohol + dolan + dýmka + camelie (dmg 45)
ohnivý oblak = alkohol + dolan + dýmka + nife (dmg 30)

  (inteligence zvyšuje finální dmg)
  (lahvička = 10 použití / svitek = 8 použití)


  ---nefunkční nebo nízka herba/int---

voda + acali + rodo + athelas + leberon = cosi s tělem (nefunguje ani při 43 int a 54 herba)

líh + athelas + nife = jídlo (nefunguje)
Voda + Nifredil + Camelie = Síla. (nefunguje)
olej + nife + simbe = výbuch (nefunguje)

  ---seznam bylin---

kapradí ( 5)( 5)
dolan   ( 6)( 6)
kram    ( 8)( 7)
dýmka   ( 9)( 8)
nimloth ( 9)( 9)
tabák   (14)(13)
nifre   (18)(17)
leberon (22)(22)
simbe   (24)(24)
athelas (33)(35)
rodo    (x )(37)
hyacint (x )(40)
camelie (x )(40)
acali   (x )(40)
     (město)(kamelot)

  (doporučuju vždy po ukradení bylinky jednu vrátit aby vám nevyschnul zdroj ;)

  ---tipy a triky---

kovář nedokáže opravit mitril, zlato, stříbro, meč ohně a další
obchodníci ale ano, pokud obchodníkovy prodáte meč ohně před zničením, dá vám za něj odměnu blížící se jednomu zlaťáku 
(klesající výkupní hodnota, takhle poznáte že je se blíží čas destrukce)
prodaný měč můžete opět koupit za nakradených 330 zlaťáků a je jako-, ne, je uplně nový ;)

inventář můžete čistit pomocí vody
stoupněte si k vodě (fontáně jezírku) tak aby za vodou byl neprůchozí terén (např zeď)
předmět hoďte do dálky a on prostě zmizí
nenechávejte to na zemi jinak to hra neunese a zmizí vám vše co se nachází na zemi na dané mapě

lahvičky s vodou nejsou omezená záležitost
klikněte na lahvičku která se dá krást v obchodě (např olej), ten vylijte do misky a prázdnou lahvičkou klikněte na fontánu ;)

svitky sou odpad! nedají se stackovat a kouzla mají nižší výdrž, nesbírat!

30 všímavost vám ukáže na mapách různá tlačítka či skryté chodby
30 herba vám umožní míchat elixírů
30 kradení je minimální výbava každého exploitera ;)
100+ meč je jediná další dovednost kam investovat

oprava předmětů u kováře je díky bugu zdarma

přečíst manuál, povinně, alespoň technické parametry
@90210 (01.07.2019 10:50): jo, ty prsteny jsem si někde odložil, měl jsem přeplněný inventář.

Úkroky tady nefungují, musí se jít stylem - rychle přiběhnout, seknout a vycouvat rychle zpět, popřípadě čekat za rohem, kdy nepřítel začne z boku vstupovat na políčku.

Ad ocenění - no, já ve svém věku a specifickým zájmem o hry, o které většina nemá zájem, už žádné oceňování nečekám, takže mi stačí, že jsi mě pochválil ty, pak dalších několik staromilců jako Richmond, Elemir, DJ mi umožnil psát deník a hodil zmínku na FB, jan na oldgames sledoval můj deník a vyřešil mi problém s bugem... mně to takhle malinko stačí :-)
@Ringo (01.07.2019 07:27): Tys prave ty prsteny u sebe v tom savu po gralu uz nemel, tak jsem mel po ptakach a ukroky tady az tak dobre nefungujou, nebo jsem to nemel tolik v ruce, neni to takova sranda jako EoB apod. Ja kazdopadne hraval za takovyho prosedivelyho rytire, kterej s identifikaci kytek problem nikdy nemel.

Musim ale znovu rict, ze stejne vsechna cest ze jsi to nejen dohral, ale predevsim i vsechno prolezl, skoda ze to tady admini nebo VIP nectou a RG neznaj, protoze tohle by zaslouzilo nejaky oceneni za vykon.:)
@90210 (01.07.2019 00:34): Jo, nějaké dva obry jsem v lese u vstupu do chrámu s grálem nechal žít. jinak ono je třeba vše zabíjet stylem hit and run a nebo na dálku ohněm.

Herbs mám na 30 a to stačí na to, abys umíchal vše, jen je třeba na to mít dostatečně velkou inteligenci, proto jsem sebou tahal dva prsteny, které inteligenci zvyšují. Pak identifikuješ vše.

Co se týče obchodu ve městě, tak se mi u jednoho stalo jednou, že mě to vyhodilo ven a nahodilo mi to strašně hodně expů a pak to spadlo. Tenhle bug je ve hře bohužel několikrát a je to tentýž bug, co mi shodil hru při výstupu ven z chrámu. Je to dáno tím, že nějak vstoupíš na políčko, kde už někdo je.

Co se týče dveří, tak ve hře jich je takto vyrazitelných několik, tak mi je vlastně záhadou, jak je možné, že někdo projde celou hrou a pak jej vykývou dveře na konci, které je třeba vyrazit.

Jinak začátek hry byl krutý, nejprve jsem chtěl nahánět levely, tak to bylo takové - vylézt ven, zabít dvě, tři žáby, úprk do města, doléčení, zase ven, zabít tři žáby, zase do města a tak pořád dokola, neskutečných hodin, až se mi povedlo skočit na level 2. Ale takhle po jednom expu to sbírat, to mi bylo jasné, že tudy cesta nevede, nakonec jsem pokusy a omyly prostě narazil na ty vidle, které jsem kdesi našel a zjistil jsem, že dávají největší damage a sejmu s nimi i ty slizy a červy, kteří mě vyhnali až na level 4. To už se pak dalo trochu dýchat a mohl jsem jít po příběhu :-) Ono i kdyby byly opravy placené, tak ty vidle se mi nerozbily tak hned a nějakých těch 16 zlatých jsem měl po kapsách vždy.

Spíše nechápu, jak to hrají ti, kteří nejdou cestou kradení a žijí jen z toho, co najdou, podle mě je to nemožné. Postavě zákonitě musí dojít za prvé jídlo a za druhé zbraně.
@Ringo (23.06.2019 14:38): Tak jsem nasel cas a prosekal se s gralem ven, bylo to necekane komplikovanejsi i diky tomu, ze jsem patra neznal a nepoznal v jakym se zrovna nachazim, takze jsem se dostal do 1. patra a pak sel zase do 2., potvory me zabijely na 3 rany, cimz jsem si opet pripomel jak HC ta hra je, mozna by pomohlo mit stit, ale nakonec jsem se vymotal ven, konecne videl vchod do dungu s gralem, kam jsem se kdysi nedostal, dokonce zabil nekolik obru, kteri v lokaci byli a pri mem hrani jsem pred nimi radeji vzal nohy na ramena driv, nez se priblizilil. Prosel jsem si pak notoricky znamou "dalnici" mezi mestem a Camelotem, probral se tvymy sklady predmetu a nakonec zasel za Artusem a videl outro.

BTW tvuj chasnik ma asi jeste nejakou mensi herbu, protoze jsem nebyl schopen identifikovat zadnou bylinu a ukuchtit si tak lektvar leceni, takze jsem po kazdym druhym souboji musel polomrtvej chrapat.

Ty legendarni "zabugovany" dvere, do kterych je treba nekolikrat vrazit, aby se otevrely, je opravdu extremne vypecena zalezitost, vedel jsem, ze jde projit, ale i tak mi trvalo asi minutu, nez jsem prisel jak na to, nejdriv jsem do nich mlatil zbranemi nebo hazel predmety.

Pri navsteve zbrojire ve meste me to zase hodilo do nejake zabugovane mapy, po ktere nasledoval crash. Ale na to, ze to delalo par lidi, je to opravdu hutna vec. Zajimalo by me, jak by sis poradil predevsim na zacatku, dokud jsi jeste nemohl krast, s temi opravami za penize. Zkousel jsem opravu v disketove verzi a taky mi penize neubyly.
@Ringo (23.06.2019 14:38): Diky! Zkusim to, az se k tomu dostanu a zkusim i ty nedoresene dungy. BTW videl jsi Boormanuv Excalibur? Autori si to tim nametem hodne ulehcili, na druhou stranu udelali dobre a klidne nekdo mohl udelat neco podobnyho s dalsi legendou Tristan a Isolda, Ring Cycle uz je Siegfried.

https://www.csfd.cz/film/859-excalibur/prehled/

Dodnes asi moje nejoblibenejsi fantasy, plus samozrejme nemuze chybet Wagnerova hudba, ktery s tou legendou taky casto pracoval, viz. Parcifal a Lohengrin.
@90210 (23.06.2019 14:00): Jinak tady máš opravený save, http://jamo.wz.cz/RGSAVE.001

Pokud bys chtěl zanést králi grál :-)

Jinak obecně si savy neukládám a mažu je společně s dokončenou hrou, ale od téhle hry si asi save přeci jen nechám a pečlivě uschovám. Je to dost možná jediný save na světě, kde jsou projité všechny venkovní lokace.

A taky se možná někdy vrátím do nedořešených vedlejších míst, jako je právě ten dungeon se zamčenými dveřmi :-)
@Ringo (23.06.2019 09:16): Podle me si tu wiki udelal Jindra Rohlik sam, kdyz rozjizdel Kickstarter na mobil verzi v EN jazyce, jinak jsou Brany Xedadlu ryze lokalni zalezitost. Je to fajn dungeon, na RG mam rad ten namet, protoze jsem milovnikem artusovske legendy a ted pri hrani tvych sejvu jsem si opet pripomel tu temnou atmosferu, kdy v outdoor lokacich prakticky neustale prsi a padaj blesky, ten zmar v zemi bez krale, kde panuje hladomor a nepokoje ta hra vlastne ukazuje dokonale. Co mi ale na tyto hre a obecne i rade dalsich outdoor dungeonu vadi nejvic je nedostatek interakce mimo hlavni dejovou linii.

Jinak jsem zkousel projit ten nepovinny dungeon, kde jsou zamceny dvere na zamek ve 3.patre, ten klic nejspis bude v prvnim patre za temi dvermi, ktery se otevrou pri stoupnuti na dlazdici, ale nejdou zatizit. Zkousel jsem klasicky triky s tlacitkem, rychlym sprintem nebo hazenim veci za dvere, ale nic nepomohlo. Jeste to ale prubnu.
@ugraugra (23.06.2019 10:27): Díky :-)

Já jsem právě včera Janovi psal, že by nebylo od věci, kdyby udělal návodové youtube video, jak takový bug přeskočit. Co se týče patche, tak se obávám, že to by asi bylo těžší, protože tento bug se pravděpodobně může spustit kdykoliv.

Jinak on existuje patche na CD verzi, tak je otázkou, jestli zabrání tvorbu těchto bugů opatchování před samotným rozehráním. Já to opatchovával až posléze, nevšiml jsem si, že tento patche je v adresáři s hrou.



@Drolin (23.06.2019 10:31): Nyní jsem plně ponořen do Xenosagy I. Po zběsilém hraní Crystal Dragonu, Abandoned Places II a Rytířů Grálu potřebuji pauzu od dungeonů a je třeba splnit Playstation 2 resty :-)
Gratulace :)

Asi naivní otázka, ale - když ten Honza dokáže fixnout soubor s uloženou pozicí, tak nebyl by schopný udělat patch pro samotnou hru? Evidentně je nějaký bug v posledních úrovních. Bylo by pěkné to mít opravené pro další hráče.
@90210 (23.06.2019 09:04):
Otázkou je, jestli ten bug se projeví u každého. Jestli se mi prostě v něčem někde nezachoval program nestandardně, že jej vygeneroval.

O největší výkon roku 2019 asi nepůjde, to by tady musel být o hru širší zájem :-)


Brýny Skeldalu jsem zmínil jako první český dungeon, který se nepotácel úplně v bahně a nějaká zmínak je i nawikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/Br%C3%A1ny_Skeldalu

A ty Sirotky jsem chtěl zmínit jako výraznou českou stopu v zahraníčí.
[neexistující komentář]: Jsem rad, ze Jan dal ten save nakonec dohromady, ale misto tech udajne zavrenych dveri te bez Jenovy pomoci stejne dostal bug v poslednim podzemi, coz je silene frustrujici, jinak bych to asi rozehral taky. Takze znovu - velka gratulace k ted uz skutecnemu dohrani a nejvetsimu vykonu na DH roku 2019.:)

Par poznamek ke komentari - Brany Skeldalu mely stejnej zarez do svetove produkce jako Rytiri grali, tj.uplne nulovej a prvni ceska hra,ktera v tomto smyslu stoji za zminku je Hidden & Dangerous a bratri Sirotkovi byli jen producenti, ale puvodni Wizardry delali Robert Woodhead a Andrew Greenberg, pozdeji David Bradley, Sirotkovi se na vyvoji her nepodileli.

U RG stoji za zminku,ze pribeh 100% kopiruje vynikajici Boormanuv film Excalibur, ktery obsahuje jedno z pojeti Artusovske legendy.
A nyní mohu vyvrátit letitou legendu o zabugovaných neotevřitelných dveří bez tlačítka. Bug tu není, několika nárazy jsem dveře vyrazil.
@Ringo (22.06.2019 23:54): Takže to Jano dokázal? V tom případě smekám pověstný klobouk, to si zaslouží více než obdiv. Rytíře Grálu bych asi sám nerozehrál, ale bylo to drama a byla by škoda, kdyby to nemělo šťastný konec.
Díky Janovi Mojžíšovi z Oldgames mohu přeci jen pokračovat a vyzkoušet ty krizové dveře v levelu 4 při návratu s Grálem.

Díky tomuto borci mohu pokračovat tam, kde jsem kvůli bugu skončil, protože on uměl opravit ten save a dostal mě za ty kritické schody s opravou, aby to nespadlo. Tisíceré díky mu!!!

Opravný save, hned první pozice s názvem Ringo fix http://jamo.wz.cz/RGSAVE.001
@Richmond (22.06.2019 09:03): Hoborg mi včera na FB posílal, že Centurioni mají FB stránku, zkusil jsem jim přes messenger položit dotaz, ale pochybuji, že je to ještě nějak živé, poslední záznam na té FB stránce je někdy z roku 2014.



@90210 (22.06.2019 10:30): Ještě můžeš prubnout mimopříběhové dungeony v místě 6 a 17, tam se mi nepovedlo projít do místnosti s hlavním pokladem, viz mé poznámky s obrázkem projité mapy světa.
https://www.oldgames.sk/discussion/att/2019/06/Ringo_DosPost21.png
@Pluto (21.06.2019 21:49): Outro je pro hrace RG celkem znamy a obrazky z nej byly i v recenzi ve Score.

@Ringo (21.06.2019 20:47): Diky moc, uz jsem to prubl z tve posledni pozice (a prohlidl si gral), ale bohuzel to okamzite pada a navrat zpet fakt nejde, to je k vzteku. Zkusim jeste projit ten dungeon od zacatku, ale jeste predtim si udelam mensi vylet po vymlacene zemi, kde jsem v destvi stravil tolik casu.:)

BTW uz jsem navstivil to misto u jezera a tam je to fakt nejaky nedodelany, po vstupu do ty serie teleportu uz nejde ven.

@Richmond (22.06.2019 09:03): Programoval to Jan Hlousek, toho by mozna slo zkontaktovat, pokud bychom to neopravili ve stylu DIY.
@Ringo (21.06.2019 21:44): Třeba ani žádné outro neexistuje. Tvůrcům už nezbýval čas ani síly (a nepočítali, že by to někdo vydržel tak daleko), tak to jen ukončili touto hláškou :-)
@Richmond (21.06.2019 21:35): Člověk by se měl cítit hodně nasrán, ale já se tomu nahlas smál a říkal jsem si, ok, aspoň něco :-) V podstatě takhle končil i Eye of the Beholder, jen textem, akorát pozitivnějším a delším :-D