Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (21.06.2019 20:19): Díky :-)

A taky díky za to, že jsi mě do toho dokopal, v podstatě jsem to rozehrál kvůli tomu, že jsi to tak chválil a nezklamalo mě to. Sejvy zde:

http://mh.ringo.sweb.cz/save/RGsave.rar

K sejvům

"Dobrá pozice" je save před vstupem do Chrámu s Grálem, můžeš tento dungeon zkusit projet celý a třeba se ti bug nespustí.

"193. Level 10" je před vstupem do teleportu do levelu 14, ten je třeba pa kcelý projet a vede do krátkého levelu 15, kde je grál plus oko, klíč k cestě ven.
@Ringo (21.06.2019 19:33): Tyjo nedohrat podobnou zalezitost takhle na konci, kdyz hlavni artefakt mas a ted uz jen musis provest uplne zbytecny backtracking zpet do Camelotu, coz mohla normalne vyresit zaverecna animace, to je opravdu k vzteku. Premyslel jsem, ze bych to taky pokoril, kdybys ten zaverecny dung prosel, takze takhle bohuzel ne. Otazkou je, co dela ten patch a jestli by pomohlo aplikovat ho na zacatku hrani, ale to uz asi nezjistime.

Kazdopadne - vysledek je, ze tam je pokud dobre pocitam 6 nepovinnych dungu, ta zalezitost s jezerem je nejspis nejaky nedodelek, pochybuju, ze by to byl nejaky quest, ten tam zadny neni.

S tim vinem, to byla klasickej dotaz v Irenine koutku zoufalcu, snad v kazdym 3.cisle ve svy dobe, to jsi se zasekal opravdu zbytecne, naopak ten dung s karavanou je vlastne taky nepovinnej a je to jedinej subquest ve hre.

Tohle si fakt muzes s klidem marknout jako "dohrano", opravdu velky vykon a respekt. Podle me s prehledem nejvetsi herni vykon na DH tohoto roku a skoda, ze tohle nevidi vic lidi.

PS: Ty sejvy pls nemaz, kdyby ti nevadilo mi je poslat, tak bych ten zaverecnej dung zkusil projit od zacatku taky.
@Elemir (21.06.2019 20:12): No, je to asi kapku jiné, mně se totiž rozbije mapa, teď jsem to kontroloval s mapou z jedněch stránek a mám ji kapku jinak umístěnou a zmizí mi z místnosti oboje schodiště, jak tam, tak i to druhé co vede nahoru ven. U bugu u těch dveří se to aspoň nerozpadne a hra nespadne. Je to spíše na nějakou opravu nějakého rozbitého souboru, ale jak se to mohlo stát, nechápu. Ale jo, už to kašlu, teda ještě poslední pokus, odinstalovat CD verzi, nainstalovat, patchnout ještě jednou a zkusit load. blbé je, že prostě člověk nepozná, které savy má ještě OK a které už automaticky ten bug vygenerují.

Každopádně si do profilu dávám hru do seznamu do dohraných, i když jsem neviděl outro, protože to není má vina, že bych to nezvládnul, už tam totiž není co dalšího zvládat, jde jen o tu cestu zpět, kde už překážky prakticky nejsou, co jsem tak teď studoval z návodu.
@Ringo (21.06.2019 19:52): Tak gratuluji ještě jednou, tentokráte k definitivnímu úspěchu :) Je to pech, ale asi bych to už dále neřešil. Zřejmě jde o ten okamžik, co popisoval Jano, který pak musíš patchnout přímo v paměti emulátoru.

@Richmond (21.06.2019 16:35): Taky si vzpomínám, že tenhle typ hádanky už jsem viděl, ale stejně bych si to dohromady nedal. Podobně jako jsem se nachytal na jeden celkem známý typ hádanky v Areně. Prostě hodně záleží na zadání, jestli to dokáže svést na špatnou stranu :D
@90210 (21.06.2019 19:11): Mám savy před vstupem, ale na to už nevsázím, je to 16 pater, sice ne každé je velké, některé jsou malinkaté, ale i tak to byla docela fuška, do které se mi znovu nechce. Teď nějakou dobu nechci dungeon ani vidět, asi jdu rozjet nějakou Japončíkárnu.

Závěrečná zpráva: https://www.oldgames.sk/disc/rytiri-gralu-dennik-hraca/

A 5% dávám za to dolů, ale 70% nechávám, protože je to asi jedna z mála her, kde jsme neviděl závěrečnou animaci, ale po celou dobu hraní jsem se výtečně bavil.
@Ringo (21.06.2019 19:06): Hmm, tak to je asi v prdeli, ty rozbity levely tam bohuzel fakt jsou, ale v pripade dungeonu je to konecna. Mozna by pomohlo projet celej dung znovu, ale to je uz solidni peklo s nejasnym vysledkem. Tohle me fakt mrzi.
@90210 (21.06.2019 19:02): Změny verzí samozřejmě vyzkoušeny, už se s tím patlám dvě hodiny, zkoušel jsem to i opatchovat, vše marné. Level jsem projížděl taky celý znovu, počínaje vstupem do něj. Cesta ven vede jen jedna. Podle mě je zkorumpovaný ten save sám o sobě. Postupem hrou na sebe nabaluje chyby.

Podle mě je to ten stejný bug jako s těmi dveřmi, jde o rozbití levelu, vylezu po schodech a chci proběhnout tu místnost, na jejíž druhé straně má být schodiště. Jenže ono tam není. Pak hra po pár sekundách spadne. Navíc ze stěn vylézají nepřátelé.
@Ringo (21.06.2019 18:39): A sakra, to je frustrujici, kor kdyz uz mas gral, coz je v mych ocich achiev na urovni zabiti Dark Savanta. Cirou nahodou to asi nejde sejit stejnou cestou zpet, pripadne ten save zkusit prehrat do CD/disketove verze, proste jine nez hrajes, co to udela. Pripadne jeste loadnout save pred gralem a projet tu sekvenci znovu.
@90210 (21.06.2019 18:03): Ne, ty dveře jsou asi ve 4. patře na cestě zkratkou k východu. Já k nim ani nedojdu. Prostě vezmeš Grál a máš jej pak už jen vynést ven, donést do hradu a konec. Mně to spadne po vyzvednutí grálu asi dva levely nad ním při cestě ven.

Error to neháže, prostě vlezu do inkriminovnaého místa a hra je rozbitá, najednou ze zdí vylezou potvory a blik, hra se vypne.

Nějaké kouzelníky už jsem dával do deníku, teď jdu udělat poslední záznam s nějakými obrázky.
@Ringo (21.06.2019 17:56): A sakra, takze "neotevritelne" dvere se otevrely, takze to nakonec nebyl bug, pls muzes udelat screeny i tech kouzelniku, co hlidaj gral?

Co to haze za error, jestli to teda neco haze?
@Pluto (21.06.2019 16:53): Smysl by to dávalo, pokud by tam byla jen tato věta. Pokud zavdává člověku podnět k tomu řešit to přísloví, tak nemůže být nic pitomějšího :-)

Ale k něčemu dobrá byla, donutila mě vygooglit, co to přísloví znamená a kdo jej použíl, dodnes jsem jej neznal a viděl jsem jej poprvé až v této hře :-)

Ale jinak ostatní hádanky ve hře jsou fakt šikovné.
Mě naopak tahle hádanka přijde hodně zajímavá a nápadná, protože krásně útočí na logiku myšlení lidí. Každý v tom hledá něco složitého, ale mnohdy právě v jednoduchosti je síla. To z různých šifrovaček, kde tým vymýšlí různé složité kombinace a mnohdy ta nejjednodušší a nejnápadnější je ta správná. Proto taky bývá dobré, aby tým byl namixován lidmi z různých oborů/úrovně vzdělání :-)
@ugraugra (21.06.2019 16:07): Všechny byly vesměs logické, jen jednu počtářskou jsem očůral náhodným zadáváním čísel a i na tu nakonec jde logicky přijít.

No a tady na tuhle jsem prostě nepřišel, i když se odpověď skrývá přímo v zadání :-)
Těsně před cílem a vyhořel jsem na téhle hádance, kvůli které jsem kouknul do návodu (bohužel k zásadnímu kouknutí došlo v této hře tímto 3x, když nepočítám další dvě nahlédnutí jen z netrpělivosti, jestli mám fakt udělat to, co si myslím, aby to pohnulo s příběhem a ono to tak fakt nakonec bylo a vedla k tomu dlouhatánská cesta). 1x mě nenapadlo hned na začátku hry koupit jeden předmět a pak jsem na něj zapomněl, že existuje, to mě strašně hned na začátku odvedlo od hlavní dějové linky. Po druhé to byly 3 sloupy a 3 diamanty, kde můj neůspěch zavinila již popůlnoční nepozornost a nekoncentrovanost a chtěl jsem to mít už dořešené a nějak se to nehýbalo no a po třetí je to hádanka, viz níže.

V hádankách jsem měl úspěšnost 100% až do momentu, než jsem narazil na tuhle :-)

Hnusný chyták, fakt hnusný, nikdy bych na to nepřišel:

"Blázni byli, kordy měli. Řekni mi to dvěma písmeny"


jinak dnes k večeru asi už poreferuji, jak je to s tím bugem.
Tak už jedu finální chrám s Grálem a docela záhul, potvory mi dávají zabrat, ohnivé meče pomáhají, tak snad se brzy nerozbijí.
@Charllize (18.06.2019 16:04): No však, jeden příhodný večer si otevři nějaký dobrý aperitiv, zavzpomínej na zážitky u videoher, a posutupně začni ohodnocovat. Určitě si nějakou tu tisícovku her hrál.

Minule si měl ohodnocené tak dvě stovky her, a z toho tak 50-100 s plným hodnocením :)).
@Drolin (18.06.2019 15:45): vsak to bylo to nejlepsi, ty zbylé jsem sem ani nazadaval :) To bych to musel naklikat úplně všechno aby to působilo že těch stovek tolik není. Dyť si to ani všechno nepamatuju. Tuhle jsem třeba zjistil že jsem kdysi dohrál Lemings, a to jsem měl za to že ne. Koukal jsem na finální level pro segu mega drive a zjistil že ho znam a hral ho :)
@Charllize (18.06.2019 15:33): S absolutním hodnocením by si měl šetřit jak to jen jde, aby bylo vidět to opravdu nejlepší, co si z těch stovek her zažil :)). Navíc ty určitě mám z čeho vybírat. Když to má pomalu polovina hodnocení, trochu to postrádá smysl. Ale klidně hodnot jak je libo, ale více to diferencovat je pro ostatní uživatele přínosnější. Nicméně je lepší když zde hodnocení jsou, než když nejsou.
@90210 (18.06.2019 12:08): Já si myslím, že výběr rytíře není moc podstatný. Já si vybral toho, který ma největší sílu a vidíš, mečem bych nezasáhl, i kdyby nevím co. Statistiky se level upem nezvedají, dají se ale modifikovat prsteny a náhrdelníky. Když sesílám kouzla, dávám si automaticky dva prsteny inteligence.

Jinak nevím, co na začátku bylo špatně, ale neprojít ten nepříběhový dungeon, kde jsem nahnal snad 4 levely, nacpal jsem vše do kradení, nakradl předměty, které pak prodal a měl jsem peněz na komplet Mythrill zbroj, tak se na začátku asi placatím dodnes. Vlci a žáby byly strašně rychle a hned jak se přiblížili, tak mi dali dvě rány a byl jsem KO, ubíjet je způsobem, že 5x minu a 1x zasáhnu bylo nemožné. Tedy mečem, pak jsem přišel na ty vidle :-)
@90210 (18.06.2019 12:08): heh, vzdyt si z toho Magic Islandu skoro nic nepamatuju, hral jsem to nekdy v roce 96-7? Jedine co vim jiste ze to byl muj prvni dungeon a od ty doby je mam rad. Zbytek mam jaksi lehce zamlzeny:) Pritom to je zvlastni, v te dobe jsem hral treba Syndicate, Chaos Engine, Alien Breed 3D a hlavne Captive II Liberation a ty si vybavuju lip :)
@Charllize (17.06.2019 23:48): Zrovna Magic Island je fakt rare zalezitost, o ktere jsem snil uz od momentu, kdy jsem na nej cetl recenzi v mym uplne prvnim Score, ktery mi mama koupila, kdyz jsem byl nemocnej a jeste ani nemel pocitac.:D Napis k tomu koment!

Proto jsem taky RG Ringovi doporucoval, protoze to v mych vzpominkach byla rozsahla a tuha zalezitost, ale taky jsem to hral jeste jako dite. Ringo je IMHO mozna vubec prvni hrac, kterej prosel vsechny venkovni lokace, o nikom jinym nevim.

@Ringo (18.06.2019 08:51): Jako ja jsem kombinoval mece a kouzla celkem brzo od zacatku, ale zaby a vlci byli na pohodu i s mecem, ale questovni lokace a dungy uz vyzadovaly vetsi zapojeni kouzel, ale jak je to s vyberem rytire? Vybral bys ted nejakyho jinyho? Predpokladam, ze skilly zde nejsoui tak dulezity jako staty, ktery zvedat nejdou, nebo si to spatnej pamatuju a pri level upu jdou zvedat i staty?
@Elemir (17.06.2019 22:53): Na ten bug jsem taky zvědavý, jestli to má řešení. Ona totiž hra občas používá sviňárničky, že tě někde zamkne a jak si to tam uložíš a přepíšeš tím nějakou dobrou pozici, tak jsi v háji. Už 2x jsem loadoval a opakoval docela rozsáhlou sekci znovu. Možná je ten" bug" i tento případ.



@90210 (17.06.2019 23:07): Jsem taky strašně slabý, boj na blízku je nemyslitelný, trojzubce pomohly na vlky, žáby, červy, šneky, slizy. To jsem dal na pár ran. Všechny venkovní lokace jsem jel jak kdyby do byl speedrun. 10 - 15 minut jeden sektor. vlci, žáby na jednu ránu. Meče mi jsou stále na nic, zasáhnou za mnohem méně. Podle mě je třeba skill meče vyhodit až nad 100 bodů, jinak je silnější vždycky nějaká neskillová zbraň. Samozřejmě tužší potvory jsou odolnější i vůči trojzubci. Tam už je lepoší meč, ale dává strašně malý damage a většinou se ani netrefím. Takže ohňostroje to jistí, kosím tím vše na dálku, nakonec je ze mě mega alchymista :-)

Meč ohně jsem koupil, mám tedy dva. Zatím jsem s nimi na nic neútočil.


@Charllize (17.06.2019 23:20): Hra je to opravdu obrovská, ale není povinné prolézt každý venkovní prostor. Těch je 154. Ale já je prolezl, protože jsem byl zvědavý, kolik je tam mimopříběhových podzemních lokací a co se v nich skrývá zajímavého.

Příběhové dungeony bych řekl, že by rozsahem mohly odpovídat Lands of Lore. Co mě na nich potěšilo, že ta kombinatorika je tam parádní a je tam fakt co řešit. Zapuzzlované to je moc pěkně.
@90210 (17.06.2019 23:36): taky mi to tak prijde, kdyz si tu obcas ctu co Ringo pise. Ja z tech ceskych dungeonu ktere kdysi vysli dohral jen Magic Island na Amize a co mi pamet saha byla to tak stredne dlouha hra, tedy zadny extrem. tak me docela prekvapilo kdyz se s rytiri gralu Ringo patla takovou dobu. Mel jsem to puvodne za takovou hru ktera neni nicim zajimava, a koukam ze jsem se spletl :)
@Ringo (17.06.2019 22:39): Super! Az nekdy budes v Pze, tak mas u me piva.:) Ja skoncil u Lancelota, ale porad jsem si pripadal strasne slabej, coz v RPG v pokrocily fazi nebyva obvykly.

BTW nezkousel jsi uz misto tech trojzubcu, ktery ti pomohly od zab a vlku, pouzivat mece, koupil jsi si u ten mec ohne?

Ty death endy jsou pekelny, drzim palce at zvladnes i posledni dung a zboris mytus o bugu.
@Ringo (17.06.2019 22:39): Prima, zatím toho od tebe vím nejvíce, takže budu držet palce s finále. Jestli tam ten bug je nebo není, to jsem sám zvědav :D Každopádně velká gratulace k úspěchu.
Tak docela posun v Rytířích Grálu, defakto jdu navštívit poslední lokaci.

Venek je prolezlý křížem krážem, některé dungeony mají uzamčené sekce a nepřišel jsem, jak se do těch sekcí dostat, jestli to vůbec jde, tak to nechám plavat a po dlouhých týdnech, zmapování celého venku, nalezení všech bonusových dungeonů, získání všech klíčových artefaktů a informací, se mohu vydat do závěrečné lokace, která mi dá jistě ještě hodně zabrat.

https://www.oldgames.sk/disc/rytiri-gralu-dennik-hraca/