Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Elemir (14.06.2019 22:26): V té hře jde dost o to, že když něco nejde, tak to znamená, že to flinkáš. Prostě že nevyužiješ všech možností. Třeba alchymii, zlodějinu atd. Tahle hra neodpouští.

Ale souboje, ty jsou v této hře fakt specifické, setkání s nepřítelem, který tě umí zranit, je obvykle prostě smrtící (ale co tak vzpomínám, tak podobně fungoval i Knightmare).
@Elemir (14.06.2019 21:36): Hra je celkově doslova survival a tím mě k sobě právě neskutečně připoutala, naprosto jinými postupy, než na které jsem zvyklý. Ale balanc, ten tam opravdu hledat nelze, je to spíše boj a prokousávání se. O to mě to asi více baví. Jako jo, prostě to není o tom, že jsi level 8, tak vlezeš do příběhového dungeonu a jedeš jako v Beholderovi, 5 seků a potvora je mrtva a jdeš dále. Tady je člověk přčipodělaný z každé potvory a přemýšlím, jestli je to vlastně hratelné a dohratelné bez exploitů na prachy a jídlo.

Je to prost taková česká krokovací The Elder Scrolls Arena.

Hele, kdyby to byla sračkoidní nuda, tak jsem neprolezl 154 venkovních sektorů a celé je nezmapoval :-) Zrovna včera nebo předevčírem jsem Richmondovi psal na ICQ, že bych nejraději zvedl hodnocení na 80% :-)

Ale je jasné, že já se v tomhle umím vyhecovat a bavit se tím. Ne každý je ochoten tohle podstupovat :-)
@Ringo (09.06.2019 10:30): Dneska jsem pročítal tvůj poslední postup a mám z toho trošku rozpačité pocity. Nechci tím narušovat přímo deník, tak to napíšu sem. Ty poslední dungeony vypadají, že se ubírají směrem, který nemám zrovna rád (z pohledu balancingu), takže je na řadě otázka ... má smysl si to přidávat na seznam? Mě RG popravdě moc nepřesvědčily a tohle je u mě už docela výrazný argument proti.
Zvedám hodnocení této hry na 75% a těším se, až to budu vysvětlovat v komentáři :-)
@90210 (06.06.2019 11:00): Tak i kdybych opravoval za prachy, tak mi peníze nepochybí, kradu a pak to prodávám :-)

@Elemir (06.06.2019 10:36): V podstatě je ideál jít po příběhu, člověk nesmí chytit takovou tu řádkovací mánii, kdy jedeš lajny sektorů průzkumem a líbí se ti, jak ubývají neprozkoumané sektory.

A taky nevím, jakou bych měl motivaci zkoumat ty lesy, kdybych se hned vetnul do příběhu ten by mě táhl spíše k projití další a další příběhové lokace.
@Ringo (05.06.2019 21:24): @Ringo (05.06.2019 21:17): Zajimavy, s tim pristupem odjinud, to jsem asi nezkousel, ale samozrejme ze uz nejak od 2. levelu zacaly byt souboje s zabami hratelny a od 3.levelu uz se dali davat i vlci a zaby nebyly hrozbou, ale pak jsou lokace, kde jsou treba oranzovi vlci nebo obri a to obvykle znaci lokaci, kde je dung v hlavni pribehove linii, nevim ale jestli to plati 100%, na ty je 5. level uz ideal a samozrejme je klicovej i ten gear, ale ja jsem teda mithrilovej komplet asi vubec nemel, protoze jsem nemel tolik penez, za opravy jsem opravdu platil. Sel jsem prozkoumavat lesy, procistil nejake lokace a pote se musel vratit do mesta, protoze jsem mel rozbitou hlavni i nahradni zbran, ale loot, ktery jsem nasbiral, mi to poplatil jen tak tak. Vlastne ani nevim, proc jsem to tenkrat nedotahl. Vim, ze jsem to rozehraval vickrat a dostal se v pribehove linii az k Lancelotovi.
Hezký postup. Zrovna jsem koukal na tu venkovní mapu a je to halda lokací. Ve hře je tedy vlastně ideální jít rovnou po příběhu a do toho si po kouscích zkoumat okolí.
Jinak jsem na levelu 5, projití všech těch venkovních lokací další level up nepřinesl, jsou tam jen žáby +1 exp a vlci +2 nebo +3 exp. Kdo by spoléhal, že se tady naboostuje a pak se tu bude promenádovat jako neporazitelný borec, tak má smůlu a je to v podstatě asi dobře.
@90210 (05.06.2019 20:39): Podle mě nejde o rozpadlou lokaci, ale o občasný bug, na který jsem párkrát narazil. Stane se to po přechodu do jiné lokace, najednou přijde level up, dostaneš třeba 60 000 Expů a okolo se motají i divné potvory a hra pak po pár sekundách spadne. Dá se to vyřešit buď vstupem jinou stranou do dané lokace a ten bug se pak už v daném místě neopakuje, nejjistější je tam do takové lokace se nechat hodit tou cestovatelskou chalupou :-)
@Ringo (05.06.2019 20:27): A objevil jsi tu venkovni lokaci s rozpadlou grafikou a agresivnimi strazemi z mesta? Byla top jedna z lokaci kousek jizne od hlavni cesty, kde jsi uz byl, nebo to v CD verzi opravili.
@90210 (05.06.2019 19:56): Tak ono je to v podstatě všechno stejné, díra v zemi a žebřík, grafika stejná u všech podzemích, laděna do šedozelena. Ty příběhové mi přijdou skoro stejné s tím, že jakoby měly takový lehce nahnědlejší nádech.

Na hádanku jsem tady zatím přišel, problém teda byl, že jsem nevěděl, jak psát diakritikou a myslel jsem, že to hra neřeší, tak jsem myslel, že jsem odpověděl blbě a celé odpoledne zkoušel jiné možnosti. Naonec jsem zjistil, že se tu přepíná mezi anglickou a českou klávesnici a povedlo se mi napsat v odpovědi na hádanku diakritiku, takže jsem se vrátil k tomu slovu, co mě napadlo dříve a ono bylo správně :-)

Co se týče soubojů, tak ty jsou procházkou růžovou zahradou od momentu, co mám trojzubce a Mythrilovou zbroj.
@90210 (05.06.2019 14:39): Můžu udělat screeny, jak budu v těch místech, ale jde vesměs o normální dveře podzemních prostor, které prostě nejdou otevřít.

Jinak touhou zmapovat celý venek jsem vzal hru prakticky z jiného konce. Teprve teď procházím příběhový dungeon pro příběh opravdu podstatný a zjišťuji, že teprve tady jsem se měl dostat postupně k první lepší zbroji a zbraním :-)
@Ringo (01.06.2019 12:58): Budes asi prvni clovek, kterej zmapoval vsechny outdoor lokace. Nemas pls vic screenshotu z tech nepovinnych dungeonu? Specialne ty dvere, ktere nejdou otevrit, maji jit podle mapy otevrit? O stejnych dverich mluvis i v tom dolnim hradku, kam jsem se pri svym hrani hnal hned ze zacatku v ocekavani nejakeho questu, ale bylo tam pritom uplny hovno, ale nepamatuju si, ze by me tam blokovaly nejaky dvere.

@Aaron_Hill (01.06.2019 13:37): Tak to do toho bez obav bez. Prokleti Eridenu je myslim jeden z nejhorsich dungeonu vsech dob.:) Akorat teda rozsahem jsou Rytiri gralu nekde uplne jinde.
@90210 (01.06.2019 11:51): Dědek je hned vedle na 21. 20 je mimopříběhový dungeon, je v něm otrávený meč a kouzlo ohňostroj. Je tu rozházeno několik bočních dungeonů, kde vždycky najdeš něco zásadního, co se vymyká obvykle nalezeným věcem na zemi v lese, které už ani kromě bylin nesbírám.

Jinak ty byliny a lektvary není šance v inventáři nést, když vezmu z každého druhu něco, zbude mi asi už jen 8 volných míst a do těch bych měl nasbírat prázdné lahvičky a prázdné svitky na tvorbu kouzel, což je nemožné. Bohužel prázdné láhve a svitky nelze stackovat jako byliny a ingredience.

Rozsáhlost se hodnotí složitě. Každou tu mapu můžeš ryhchle proběhnout a zmapovat během 15 minut. Občas čumím po zemi, jestli tam neleží bylina a tu vezmu, určitě jsem jich asi i hodně přehlédl. Je zde 156 venkovních lokací. Ale jsou to takové probíhačky, prostě jdeš lesem. Z hlediska času bych považoval Wizardry VII za náročnější. V RG nezdržují souboje, je jich v každém sektoru pár a není tu rerspawn. Celou hru, jak lesy tak podzemí zatím probíhám doslova v poklusu, postava je permanentně zadýchaná :-) Je jen pár míst, kde se člověk pozastaví a zkoumá.

Jinak Outdoorových lokací mám projitých už 2/3. Z těch 156 mi zbývá asi uý jen nějakých 48 prolézt.
@Ringo (01.06.2019 10:49): Mazec! Pokud to dohrajes, tak to snad taky rozjedu a dohraju a jak to zatim hodnotis po strance rozlehlosti sveta ve srovnani s Wiz 7 apod., zatim nejsi az tak daleko co se tyce hlavni dejove linky. Uz mas zmapovanou vic nez polovinu outdoor lokaci.

Co bylo v tom dungeonu pod cislem 20? Nebyla to spis hlavni dejova linka, nebyl tam ten dedek, kam te poslal vezen?
@90210 (27.05.2019 12:21): Mám zmapovanou severovýchodní oblast kolem a za řekou, 4x4 čtverce. Teď jsem chvíli deník nepsal, protože procházím těmi lesy a nic zvláštního se tam kromě bojů neděje. Až narazím na nějaký zlomový moment, tak tam hodím další post kde svoje putování venkem shrnu a doložim mapou.
@Ringo (12.05.2019 18:54): Ringo koukam na Oldgames.sk, ze uz jsi objevil 3 nepovinny dungeony, super prace! Jeste chvili a brzo budes nejvetsi znalec RG. Chystas se prolezt i ty oblasti uplne vpravo, jak je ta reka? Tam jsem myslim nikdy nebyl.

Cetl jsem tam tu debatu o bugu ve finalnim dungeonu. Ja jsem hral disketovou verzi, IMHO jsem tam nemel bug s opravou zbrani, ale do dungeonu s gralem jsem se nikdy nedostal, byl jsem jen v te mape. Jsem zvedavej, jestli ten bug je i v CD verzi. Pokud ne, tak bych RG mozna sam rozehral a dohral.
@90210 (12.05.2019 18:46): V inventáři je 38 míst, teď nevím, jestli všechny byliny i lektvary nezabírají 40 pozic. Navíc nosím s sebou dvě rezervní zbraně a štít :-) Jídlo už jsem omezil na jeden druh.
@90210 (12.05.2019 11:38): Mám zadaný ještě jeden quest s dopisem vězňovi, ten jsem zatím neřešil.

Namátkou jsem napočítal snad 10 druhů bylin dle rozdílu vzhledu a například žlutý kvítek má i dva rlzné druhy dle názvu, identifikovat všechny nemůžu, skill Herbs mám zatím jen na čísle 8, ale dle vzhledu jdou ty druhy rozlišit.

No a když spočítám ještě druhy lektvarů, co tam jsou v lahvičkách, to je snad dalších 10.
@Ringo (12.05.2019 10:48): Ze by tam bylo tolik druhu? Kolik mas herbu? Nepamatuju si, jestli ty byliny sly identifikovat od zacatku se skillem 0.

Uz jsem to psal - ten quest se ztracenym synem je asi jedinej subquest ve hre, neni to hlavni linie. Tou je ten druhej questik, kterej ziskas v Camelotu a screenshoty z nej mas na oldgames.

Radsi sbirej veci a davej je do Camelotu a aspon healing potiony mixovat muzes, ne? Ja teda RPG hraju tim stylem, ze healuju kouzly a prakticky nespim.
@90210 (12.05.2019 09:57): No já nacházím tuny bylin, u některých jsem měl snad i 20 kusů od jednoho (to jde stackovat, ovšem nevím, do jakého počtu) a druhů je tolik, že mi zaplácly celý inventář, společně s lahvičkovými ingrediencemi to prostě tahat nejde.

Skladišť můžu dělat několik, jenže v těch venkovních sektorech najdeš tolik harampádí, že už ho raději nechávám ležet.

Já si udělal takové skladiště na náměstí Kamelotu, tam jsem to skládal na několik čtverců a řekl bych, že jsem tam měl těch věcí snad přes sto a když jsem tam jednoho dne přišel a pokládal další, tak při položení jedné další navic vše ze země zmizelo. Tak jsem to loadnul, sbíral ty věci a prodálal (respektive darovával) bylinkáři, tekl mi vždycky, že to sice nemá žádnou cenu, ale vezme to. No a tak jsem mu tam všechny ty byliny naskládal a i jeho shop po čase vykázal limit, po jednm dalším prodeji mu najednou všechno zboží z krámu zmizelo. Tím bych přišel o všechny byliny, které jsem našel a dal mu, tak jsem to loadnul a přestáám sbírat věci.

Co se týče kouzlení, asi to tu bude pěkný nápad to bylinkářství a alchymie, ale já to teda zatím neměl potřebu dělat, nebylo proč.

Jinak po příběhové linii zatím nejdu, protože ten první quest s obchodníkovým synem jsem splnil a nevím, jestli jsem něco minul, takže netuším vůbec, kudy se vydat dále, tak šmejdím po okolí a doufám, že na něco narazím :-)
@Ringo (11.05.2019 23:59): Tohle se mi nestalo, protoze jsem byliny pouzival na kouzleni, ale proc je netahas v inventari? Uz si to nepamatuju, ale je tam nejakej limit na pocet predmetu v jednom slotu? Tech bylin zase tolik neni.

Tech skladist se pripadne da udelat vic, Camelot, podhradi. Krome bylin a lektvaru ale asi nema smysl skladovat nic dalsiho.

Jinak jsem cetl tvuj denik na oldgames a mas to skvele rozjety i co se tyce toho mapovani, ja se soustredil spis na ty jizni sektory. U tech teleportu v jezera jsem podle me vubec nebyl, nepamatuju si to a strasne me tehdy zklamalo, kdyz jsem dosel do toho jihozapadniho hradku, kde neni vubec, ale vubec nic. Naopak do toho vrchniho se dostavalo hur a je to soucast hlavni dejove linie, kterou ty zatim podle vseho nejedes, protoze by te zavdla prave do tech jiznejsich, pripadne jiho-vychodnich sektoru.

Ja jsem narazil na jinej bug, jedna z lokaci jizne od cesty mezi Camelotem a hlavnim mestem byla uplne zbugnuta, mizely tam textury, objevovali se tam straze z mesta, kteri na me utocili a davali instakill.
Ten bug, že když někde přepálím množství věcí v jedné lokaci, tak ty věci zmizí je pěkná prasárna. Totéž platí pro obchody, když někde prodám více věcí, než má obchod v neznámém limutu, tak obchodníkovi zmizí vše, co měl na prodej. Takže od teďka nesbírám vše, na co na zemi narazím, nemám to kde skladovat :-)
@90210 (07.05.2019 13:48): No já jsem si zatím jedenkrát opravil trojzubec, jinak zatím neopravuji nic. klíč k penězům je krást prsteny a prodávat je :-) On si o ty prachy kovář řekne, když danou výši peněz nemáš, vyžene tě, ale když danou výši peněz máš, tak ti předmět opraví a prachy zůstannou. Tak se chová rytíř v podhradí Kamelotu. Až se mi něco rozbije, tak zkusím navštívit kováře v hlavním městě, jestli ani tam se prachy nestrhnou nebo jo. Ale v podstatě by mi to bylo jedno, já už teď za prachy i cestuji těmi transportními místy.
@Ringo (05.05.2019 18:37): Si to nakonec celkem rychle vyexploitoval. Ja jsem si skoro jistej, ze se mi za opravy penize ztrhavaly, protoze jsem u obchodniku opravoval pravidelne a casto. Jak rikam, prolizal jsem mapu, kompletne sektor po sektoru a casem se veci proste nicej.

Na druhou stranu jsem to hral jako dite v 90.letech a nebyl jsem tehdy jeste moc dobrej hrac, mel jsem pujcenou originalku.

Ten dungeon s karavanou je zel bohu asi jedinej subquest ve hre.:(
Tak konečně mám komplet mytrilovou zbroj, vlci a žáby mě teď už ani neškrábnou. A začínám mít i dost peněz, není nad to krást obchodníkům prsteny, které jsem jim před tím prodal :-)
@90210 (02.05.2019 10:01): Je to tím, jsou tam zbraně, které nemají pro postavu skill. ale ten trojzubec je i tak silný, protože třeba jiné zbraně, které nemají skill, jako různé palcáty, kopí a pod dávají damage tak 2 až 4.

Ona ta hra je zajímavá vlastně asi tím, že nutí hrát člověka naprosto nezvykle a proti logice, na kterou je zvyklý v jiných hrách. Beru to fakt jako zajímavou a zábavnou výzvu :-)

Co se týče chyb v programu např. kovář, tak jsi fakt jistý, že jsi platil? Ten bug je tam prý obecně. On totiž kovář řekne, kolik si vezme. Ale když porovnáš stav před vstupem do kovárny a po vylezení z kovárny po opravě předmětu, stav peněz zůstane stejný.

Co se týče kradení, tak mi přijde teda jako nezbytnost. Nevím, jak bych to pak dělal s jídlem později. Zásoby došly a měl jsem tak na nákup 10 chlebů, což na moc dlouho nevydrží, tak na prolezení 4 sektorů možná.

Já prošel asi 10 venkovních lokací zatím, část dungeonu se slizy, tam jsem narazil na zamčené dveře a te´d se momentálně nacházím v příběhovém dungeonu u karavany, tam jsem konečně díky trojzubci porazil pavouka.
@Ringo (02.05.2019 09:01): Jestli to nebude tim, ze se na trojzubec nevztahuje zadny skill, ostatne i v jedinem navodu na netu se pise, ze je na zacatek hry lepsi pouzivat tupe zbrane nebo zbrane, na ktere neni skill.

Kazdopadne zajimava zjisteni, kazdy ma svuj styl hry a ja to nehral vic jak 15 let, ale zase tam mam nahrany stovky hodin a proslou polovinu herniho sveta.:) Muzu te ale ujistit, ze i s mecem zaby a vlci velmi brzy prestanou byt hrozbou a budou padat jako mouchy.

Nevyuzival jsem tedy zadne zminene chyby programu a vychytavky pri kradeni, coz urcite hodne pomuze.

Kazdopadne dobre postrehy, kde se ted nachazis? Ja se treba hned na zacatku hry pokousel dostat do obou mensich hradu. Nebudu spoilerovat,....
Tak při hraní nastal v Rytířích Grálu naprostý zlom a vědět to na začátku hry, tak jsem se x dní nemusel trápit.

Najít trojzubec a nechat jej opravit, případně obětovat pár zlatých a koupit si jej (stojí cca kolem 60 zlatých) je dělítkem mezi tím, zda budete cca 10 venkovních sektorů procházet doslova survival způsobem stylem hit, run, sleep cyklem, při kterém spotřebujete tuny jídla a tím utratíte spoustu peněz naprosto zbytečně, nehledě na čas na tímto ztracený.

Trojzubec totiž je zbraň, která úvodním běžným potvorám, které vás v pohodě zabijí na 2 - 3 údery, dá i 24 damage na jeden úder a killnout takhle vlka z boku a vyjít z takového souboje nezraněn, je sakra rozdíl, než se snažit vlka 4 - 5x trefit, abyste jej zabili sekyrou, která mu dává 5 - 8 hitů max. a mezitím 3x zdrhli a někde v koutku se doléčili spánkem.

Za žábu dostanete 1 exp., za vlka 2. exp. a na level up na 2. level potřebujete 41 exp. a na level 2 potřebujete 181 exp. takže je snadné si spočítat, kolik těchto potvor za 1 a 2 expy musíte pobít. V každém venkovním sektoru jsem nasbíral cca 25 expů (potvory se nerespawnují). Takže na druhý level vychází děsivý počet vyčištěných sektorů.

Jenže dva sektory za Kamelotem je zřejmě mimopříběhový dungeon, kde jsou nějaké slizy, za které dostanete 20 expů a i na ně platí trojzubec, 2 rány. Což naprosto klíčově láme hru v hráčův prospěch. 5 dni poflakování se po venku bez trojzubce, aby člověk dosáhl na level 3 je trojzubcem vykoupeno za jeden jediný den, kdy pobijete vlky na potkání a vyčistíte ten dungeon se slizy. Včera jsem měl koem 100 expů a během chvíle jsem díky tomu skočil na 400. Těch 100 jsem získával snad 5 dní hraní, než jsem na to vzal trojzubec :-)

Další věc se týká level upu, hra totiž obsahuje perpetum mobile na jídlo zdarma a ještě na tom jde rýžovat peníze, ale na to je třeba postavu naučit krást. Proto je důležité prvni dva levelupy využít na přidělení bodů do kradení a nejlépe všechny co dostanete. Prodej 1 ks chleba totiž učiní to, že se naskladní po prodeji obchodníkovi 3. Při kradení ukrade postava celou zásobu tří chlebů, Takže prodejem jednoho a ukradením tří kusu se zásoba chleba množí, vydělává se prodejem a kradením se získávají zásoby chleba do inventáře. Takže je co jíst. Důležité je nevyžrat veškerý chleba s tím, že obchodníkovi vše vykradu. Na točení jednoho druhu jídla je vždy třeba mít aspoň 1 na prodej.

Bodíky na prvnich dvou levelech do zbraní jsu na nic, trojzubec udělá 24 hit damage a není třeba na něj skill. Na sekyru a meč je skill a dokud je jen na nějakých 10 bodech, tak vetší damage než je 11 a to ještě trpasličí obouruč sekyrou za 95 zlatých, nejde udělat.
@Ringo (30.04.2019 08:43): No tak vnimani a herba jsou dulezity taky, jak jsem uz psal, ale staci je vytrenovat na urcity relativne nizky level a pak uz vidis vsechno a namichas vsechno, ale zbyle body bych radil cpat do mece.

Pokud neplatis za opravy, tak bych kradeni neresil, na kradez draheho brneni bude beztak potreba nejaka hodne vysoka uroven, zas takova nouze v ty hre neni, pokud sbiras a prodavas uplne vsechno co najdes.
@Ringo (30.04.2019 07:33): Ja jsem hraval originalni disketovou verzi, mel jsem dokonce i manual, tam jsem urcite platil.

Pokud je to tedy pravda, tak je to velky ulehceni, neni nutny trenovat kradeni a muzes si postupne zacit nakupovat tu nejlepsi zbroj. Je to docela dulezity zjisteni, protoze to bylo snad jediny RPG, kde jsem mel financni problemy i v pokrocile casti hry. Je tam relativne malo lootu, specialne v tech pocetnych exterierech, ale jak jsem uz psal, nejvic by me zajimalo, pokud by nekdo systematicky projizdel ty nejvzdalenejsi mapy za rekou jednu po druhe a zjistoval co tam je.

Pamatuju si, ze v jedne mape uplne dole na kraji mapy sveta zhruba pod mestem bylo na jednom miste asi 30 kusu te nejdrazsi byliny, ale to byla opravdy vyjimka.
@90210 (30.04.2019 00:24): Hraji snad tu nejfinálnější verzi, tedy CD verzi, tak nevím, jestli ten bug třeba v disketové nebyl, těžko říct. Já o něm taky nevěděl, myslel jsem, že se mi peníze normálně strhávají, protože mi kovář řekl cenu za opravu, kterou jsem musel schválit, ale pak jsem si všiml, po tom upozornění, že mi peníze zůstaly.
@90210 (30.04.2019 01:08): W8 s urychlením je pohoda, Ishary dohrál kde kdo a BaK to samé, to nejsou moc výzvy, zvláště na konci 90. let a začátku milénia. Tady to chce trochu více. Nějaké HC RPG, na které si troufne málokdo. Ne šílenosti typu prvních Wizardry a tak, ale něco, u čeho trochu znalejší hráč ocení takový výkon.