Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
< >
Soukromé poznámky k jednotlivým hrám bych maximálně ocenil (i nějakým tím grošem). Zároveň bych uvítal možnost nastavení viditelnosti komentáře (veřejný/soukromý). Mám použití pro oboje.
@Gordon (25.07.2020 13:42): No....poznámky jsou něco ve stylu zápisků nanečisto, takže je snad víc než jasné, že by je měl uživatel pro ostatní skryté, jako tomu koneckonců na DH tehdy bylo. Opravdu si neumím představit, jak bych podle Tvojí možné teorie mít poznámky zapsané v profilu, měl pod částí, kde se pro ostatní uživatele představuji, např. poznámku typu "Paul - STVS" a jiné heslovité zkratky. Nevím, co tehdy admini zamýšleli, ale odhadoval bych, že ty poznámky měly sloužit jako uživatelovy zápisky, které se nějak týkají DH, a které by měl DH uživatel po ruce, a vzhledem k jejich heslovitosti, kterou jsem uváděl na konkrétním příkladu, by bylo krajně nevhodné je "vyvěsit" do veřejné části profilu.
@Chuck (25.07.2020 12:31): Nepamatuji, ale nejspíš chápu důvod zrušení, poznámky, pokud ti nevadí, že jsou veřejné, nebo je dokonce chceš mít vidět, může každý psát do profilu, pokud je chce mít člověk soukromě, může si na PC udělat bloček, wordíček, OneNote appku nebo další bžilion způsobů. Osobně moc nevidím důvod k tomu si psát na databázi poznámky, možná tak seznam her k přidání (opět může být v profilu), když mám nějaké myšlenky na komentář, tak si to většinou napíšu jinam, třeba do wordu, ovšem zde by možná už byly poznámky užitečnější, kdyby ale byly k jednotlivým hrám.
@Chuck (25.07.2020 10:46): Pokud máš na mysli soukromé poznámky ke hrám, za ty se zde dlouhodobě úpěnlivě přimlouvám. Zbytečnost to určitě není pro ty, kteří si zde vedou seznam svých her a občas si potřebují k jednotlivým titulům zapsat nějakou doplňkovou informaci. Štítky vše neřeší, jednak nemají potřebnou délku jakou má textové pole, navíc člověk nepotřebuje ke každé poznámce vyhledávací, či filtrovací funkce.
Neplánují se vrátit možnosti poznámek, které byly součástí jedné ze sekcí profilu a které tu byly před mnoha lety a zmizely po prvním větším updatu?
@Red (05.07.2020 10:18): Dokážeš nějak blíže definovat, s čím máš problém a co způsobuje tu "nečitelnost"? Zmiňuješ zoom, takže předpokládám hlavně velikost fontu? Na jiných stránkách nemáš problém? Když to více specifikuješ, třeba ti někdo doporučí nějaké rozšíření do prohlížeče, které by mohlo některé problémy řešit či zmírňovat...
Hele nejde nějak nahrát něco napodobující původní vzhled stránek, přes nějaký css šablonu nebo něco (nevyznám se ve tvorbě stránek). Postupně se pro mě databáze her stala naprosto nečitelnou....i ta předchozí mě na dlouho vyřadila, nějak jsem si to přeházel a snažil jsem se zvyknout ale teď jsem zase v prčicích.

Chtěl bych něco takovýho:
https://web.archive.org/web/20140318072923/http://www.databaze-her.cz/
@ripper (04.07.2020 15:54): O hrach na Mac se samozrejme nema cenu vubec bavit uz ted :) Starsi hry (obecne software) updatovat samozrejme nikdo nebude, ale pokud by o to Applu hodne slo, muze do systemu zabudovat x86 emulator, penize na to maji. Mluvil jsem obecne o (spise nehernim) software, kde je closed-source (tedy typicky placeny) middleware dost vzacny (a open-source muze s trochou snahy zkompilovat kdokoliv na cokoliv).
@Garion (04.07.2020 13:37): Tak to já si zrovna nemyslím, že software bude stejný, zvlášť hry. Je pravda, že pokud používáš nějaký engine, tak to asi místo tebe pořeší on, ale i tak se ve hrách spoléháš na tunu middlewaru. A pokud je ten dostupný pouze pro x86, tak máš prostě smůlu. Samozřejmě podpora se bude rozšiřovat, podle toho jak se bude rozšiřovat poptávka, ale určitě bych ze začátku nečekal, že bude pokrývat většinu populárního middlewaru. A staré hry nikdo updatovat nebude, samozřejmě, takže tam to bude pouze případná emulace.

Štítky to řeší, samozřejmě :D
@ripper (04.07.2020 13:00): V dnesni dobe uz je naprosto bezne, ze pro jinou architekturu procesoru pouzijes proste jiny kompilator (respektive jeho variantu) a neprogramuje se (krome optimalizaci) zvlast pro jednotlive architektury (doba optimalizaci na urovni instrukci uz je v drtive vetsine pripadu pryc), takze si myslim, ze software pro nove Macy na arm64 (ve skutecnosti spise AArch64) bude stejny jako pro aktualni, jen se znovu zkompiluje.

Kazdopadne tohle budou urcite resit verejne stitky™.
Tak ono je to složité, a jakékoliv dělení bude buď příliš komplikované, nebo nepřesné. Pod pojmem PC se obyčejně myslí IBM PC, tzn "Intel architektura" x86 a x86_64. Jenže Macy původně jely na PowerPC, pak na x86_64, a nyní bylo ohlášeno, že přechází na arm64. Takže ani staré Macy ani budoucí Macy nebyly a nebudou "PC" v klasickém smyslu, a programy z "PC" na nich nešly ani nepůjdou spouštět (teď ignoruji emulaci). Takže z tohoto hardwarového pohledu by mohlo dávat smysl založit kategorii Mac pro budoucí Macy na arm64 (ale jak ji pojmenujeme?). Ovšem Microsoft už má taky arm64 zařízení na kterých jede speciální verze Windows, a hry tam určitě taky nějaké budou, takže tohle přidat taky? A někdo začne říkat, že by se to nemělo rozdělovat podle OS, všechno je to arm64, jenže podle OS jsou tu např. mobilní platformy, kde je hardware v podstatě stejný (arm32 a arm64). Ono i ta PS4 a XOne je x86_64, jenom s jiným OS. A pak to máme speciálky jako "Browser", což lidé chápou intuitivně, ale technicky to znamená velice málo (když vezmeme v potaz, že tam spadají i hry co jely v nejrůznějších pluginech prohlížečů).

Rozsekávat to striktně podle nějakých kritérií asi půjde těžko, spíš bych se soustředil na to, co dává smysl, co se reálně používá, co je uzavřený ekosystém obyčejného komoditního hardwaru, který stojí za to vyčlenit (konzole, mobily), a kde nechceme zabíhat do zbytečných detailů a rozdílů v zájmu přehlednosti dělení na DH. A nezávidím těm, co o tom budou muset rozhodovat ;-)
@Kunick (04.07.2020 11:42): DOS je taky OS, ne? Misto 16/32/64 by spis bylo vhodne specifickou verzi OS. Ale ja osobne si myslim, ze to mezi platformy uplne nepatri, protoze to neni prilis smerodatne (hry pro DOS bezi i na Windows a podobne). Chapu, ze by podle toho nekdo mohl chtit vyhledavat, ale v aktualni podobe to spis patri do zajimavosti.
Když je zde řeč o délce textu, připomenu se ještě s délkou textů soukromých štítků. Upozorňoval jsem na tento problém zde, možná to lehce zapadlo v následné debatě na téma velikosti obalů.
Když nahlašuji odkaz/video/atd, tak by políčko Komentář mělo umožňovat vložit mnohem delší text. Takhle se tam nedá napsat ani průměrně dlouhá věta. Pokud by tam navíc chtěl člověk vložit URL na např. nové umístění videa nebo článku, tak to prostě nejde. Už jsem se na tom několikrát spálil. Nechápu to omezení délky textu.
Mám pocit, že už se to tu parkrát objevilo, ale má pamět je děravá... Neuvažovalo se i nad diskuzemi u platforem?
Jsem si vcera schvalne zkusil po letech pridat hru. No dneska vim o dvou chybach v popisu, ktery bych rad fixnul, ale mezi odeslanim na schvaleni a samotnym schvalenim s tim fakticky nejde nic delat, coz... afaik nema zadny prakticky duvod, takze... co takhle nechat navrhy odemcene do zacatku schvalovani?
Nevím, jestli už to tu někdo zmiňoval, ale docela rád bych při vyhledávání/v knihovničce viděl při kliknutí na jednotlivý styl seřazení (podle roku vydání, podle mého data hodnocení, podle abecedy, podle hodnocení) i možnost, jak to chci seřadit (od nejstaršího po nejnovější, nebo od nejnovějšího po nejstarší), ne že musím počkat na načtení a následně kliknout ještě jednou, abych to měl v opačném pořadí.
Chtělo by to přidat žánr kolejnicové 1st person shooter nebo rail 1st person shooter. Her tohodle žánru sice tolik není, ale podle mě to tady chybí.

Diskutující (10)