Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Charllize (16.04.2019 22:10): Já otevřel nějakou první stránku s pofiderním názvem, kde se psalo o 20 GB GDDR6 + 4 GB DDR4 na systém. A prostě se mi to zdá jako utopie. Když si vezmu, že do grafiky za 35 tisíc se dnes láduje 11 GB GDDR6. A i kdyby ta grafika byla za půlku, tak 20 GB do konzole mi přijde úplně mimo.

Na známějších webech, co jsem letmo prolítl, se nic o paměti nepíše, jen, že CPU bude 8 jádro Zen2 a grafika Navi.
@Bursoft (16.04.2019 22:03): Smysl to davat muze. 16GB na hry a 4GB na system. GDDR6 muze byt tou dobou uz cenove dostupnejsi. Ale cetl jsme to jen nekde webu, samo to muze byt kec.

Jinak je znamo ze vyrobci konzoli jsou schopni vyrobu konzoli castecne dotovat, takze teoreticky muze byt vyrobni cena vyssi nez pak ta prodejni.
@Rapier (16.04.2019 21:55): To je samozřejmě totální nesmysl.. 20 GB RAM A) nedává smysl na rozmístění paměťových čipů, B) Charlie psal o GDDR6, který jsou na výrobu dost drahý a používají se jako VRAM, C) by ta konzole rozhodně nestála těch pohádkových 12 tisíc.

Stejně jako bych byl při zemi s tím výkonem.. za ty prachy tam určitě nenacpou nějakej trhač asfaltu, ale nějakou budgetovku, upravenou speciálně pro ty konzole. Jak Charlie několikrát psal, konzole je dělaná pro jinou sortu hráčů, než lidi, co hrají letecký simulátory :)
@Charllize (16.04.2019 21:41): no myslím že počkat si na Ryzen 3000 a Navi nebyla tak špatná volba. Alespoň budu mít jistotu, že mé nové PC to zvládne i v roce 2020 až ty nové konzole vyjdou. :) 20GB RAM to je sakra dost.

Abych tu RAM trochu rozvedl. Nedávno jsem měl velkou debatu s člověkem co létá DCS World kde výrobce na heavy mise doporučuje 32 GB RAM (ještě nedávno to byl standard v serverech) a ten mi říká, že má 16GB RAM a DCS se mu vejde do RAM + 8GB VRAM na GTX 1070. 20 GB RAM v konzoli to bude overkill.
@Charllize (16.04.2019 20:53): když si vezmeš jaký výkon má Xbox One X vs současné PC za 10k, tak je jasné že konzole od Sony nebo MS s 8 cores Ryzen 2nd generation a Navi, oboje na 7 nm bude brutální skok ve výkonu jaký jsme tady asi naposledy viděli v době vydání Xbox 360/PS3.

Málokdo bude mít v roce 2020 takové herní PC doma.

Když si vezmi že jen GPU typu RTX 2070 stojí 13k tak za cenu jedné GPU do PC máš výkonnou konzoli nové generace. Tady není co řešit. Být na tom letecké (a jiné) simulátory a strategie typu Total War tak přejdou i skalní PC master race.

@Charllize (16.04.2019 21:21): jasně že SSD disk má vliv na plynulost renderování v reálném čase. Vidím to u leteckých simulátorů kde se dočítají super kvalitní textury, neskutečné počty objektů na zemi a to vše na obří mapě.
S redaktorem Wired si sedli před dvě televize. Na jedné bylo připojené PS4 Pro, na kterém běžel nový Spider-Man. Cerny se rozhodl použít fast-travel na druhou stranu Manhattanu. Na PS4 Pro trvalo 15 vteřin, než se hra znovu načetla. Cerny se poté přesunul na druhou televizi, na kterou byl napojený prototyp (uzavřený v krabici, aby jej nebylo možné vidět). Cerny opakoval stejný postup, Spider-Man se ale načetl za neuvěřitelných 0.8 vteřiny.

Udajne to ma i velky vliv na renderovani prostredi v realnym case.

To vypada na nejaky custom SSD disk. Hmm. Zrejme bude mensi jen na aktualne pouzivana data a bud tam bude jeste jeden vetsi, nebo se pocita s externima diskama, Pac s nejakym jednim 500GB super rychlym SSD diskem by to moc vyhra ohledne mista nebyla, a pochybuju ze by tam daly treba 2TB, to by bylo asi fakt hodne drahy:)
Vyjde to tak za rok a půl (konec 2020) , osobně tipuju 399 jako u PS4, u nás 11-13K.
@kuler91 (16.04.2019 20:39): 20k to stat nebude. Myslim ze maximalne do 16k, a i to asi spis ne. Na vysokou launch cenu trochu dojela PS2 i PS3. PS4 naopak mela cenu hodne nizko a vyplatilo se to. Tusim 12 000, jestli se dobre pamatuju.
@kuler91 (16.04.2019 20:39): Že nová PS5 utáhne plnohodnotné 4K při 60fps, tím jsem si jist. Otázkou je, jaká bude míra detailů, vyhlazování a dalších grafických nastavení. Většinou je na tom PC graficky lépe, pravda, za zcela jinou cenu.
Jsem docela zvědavej na PC sféru ... pokud to fakt nebude stát 20 tisíc a utáhne to 60 fps i kdyby při upscalingu při 4k, tak ceny GPU budou muset jít hodně dolů nebo se jim na to lidi vyserou.
@Rapier (16.04.2019 19:29): Tak pokud doma nekdo uz PS4 ma stejne nebude muset nikam spechat, pac jak rikas, obvykle to prvni rok nebyva nic moc ohledne her. Ja treba PS4 kupoval az s vydanim FF15.



@Cobot (16.04.2019 18:36): odlehcena verze (slim) se asi dat ocekavat, ale jestli bude PS5 PRO, tak tam bych na to zase tak nesazel. I kdyz samo, mozny to je taky.
@Charllize (16.04.2019 18:09): a vsadím se, že teď budou všude Sony positive players vychvalovat zpětnou kompatibilitu. Pamatuji si na velmi omezený sortiment her co vyšel na PS4. To byla bída, a jak dlouho se muselo čekat na nějaká auta (o Grand Turismo raději pomlčme).
Vypadá to, že až příští rok se vyplatí koupit si Sony. Knihovna her už bude solidní.
Mě na tom štve že zas bude "lepší" počkat na slim, resp. Pro verzi. Rád bych koupil konecnej produkt rovnou. Ale za kompatibilitu jsem rád. Pošlu svoji ps4pro dal přidám rozdíl a kupuju. Super, že mi hry zůstanou.
Předběžné základní (oficiální) info o PS5:
-CPU: 8 core AMD Ryzen based on 7nm Zen 2
-GPU: Radeon Navi based
-Has raytracing
-Supports 8K resolution.
@Rapier (11.04.2019 21:21): za prvé, ovladače byly naprostá tragédie. od té doby nemůžu ATi vystát a je mi úplně jedno, že udělali velký progress po SW stránce. za druhé, měl jsem tenkrát Sapphire verzi s ventilátorem, který vrčel už když jsem to vybalil z krabice. měsíc jsem čekal na reklamaci a když mi to poslali zpět, vrčelo to stále (vadný ventilátor). musel jsem si tenkrát koupit separe ventilátor (za dvouměsíční kapesné) a nainstaloval si ho sám. prostě bullshit HW i SW.

@Paul (11.04.2019 20:35): no to si nemysli, takÿ jsem chodil slintat ke svému kamarádovi s bohatými rodiči, když hrál na Voodoo Banshee. když jsem poprvé viděl Unreal, málem jsem se posral. Voodoo2 jsem kupoval až hodně dlouho po vydání za asi dvouroční kapesné :-) ta karta vdechla do mého tehdejšího skomírajícího Cyrixu život a zase jsem mohl hrát naplno.
Ovladače AMD jsou naprosto ok ... Jinak 56 mám a teď je koukám ještě o 1 tis Kč levnější ... škoda, že už k tomu nedávají ty hry, ale i tak je to good deal. Jinak je to solidní karta na 1440p :) Já ji měl asi za 9,6 ... ale a hry jsem prodal za 1600 kč, takže mě vyšla na 8 k .. nemůžu si stěžovat, výkon mi minimálně do příštího roku bude určitě stačit.
@Rapier (11.04.2019 21:54): Možná to má něco společného s HBM2 pamětmi, prý nejsou pro hraní ideální, narozdíl od GDDRx. A taky možná vyvařenou architekturou, myslím, že AMD si dává hodně načas s Navi..
@Charllize (11.04.2019 21:24): to je zvláštní. S těmi ovladači jsem to jako řekněme majitel ATI slyšel v minulosti velmi, opravdu velmi často ale ruku na srdce, často to byly fámy Nividia fans.
Na rovinu, když jsem měl ATI Rage IIC tak až z pozdějšími ovladači fungovala akcelerace opravdu dobře (pravda trvalo to nějakou dobu než to ATI odladilo).
Xpert&Work např. nedokázal zobrazit mlhu v NSF III a dešťové kapky, respektive to co odstřikovalo od kol za autem tak dokonale a průhledně jako 3Dfx.
Rage 128 měl problém v Hidden & Dangerous že zobrazoval ve sniperce po přiblížení zaměřovače nitky, tedy spíše mřížku což byla chyba, měl tam měl být z nitek jen kříž.
Od Radeon 7000+ ale byla kvalita ovladačů velmi dobrá, nevzpomínám si že bych tehdy měl nějaké problémy s více méně jakoukoliv hrou co jsem tenkrát hrál. A věř mi, že jsem zkoušel vše, jasně že na kopiích půjčených od kamaráda....
Voodoo 3 jsem prodal, protože problémy v DID F-22 a Janes simulátorech s texturami.
Nvidia GF2MX bylo těžké zklamání, opět problémy v DID simulátorech s texturami.
Jasně že sem tam i později byl někde nějaký problém v nějaké hře s Radeony ale obecně min. Obvykle to fixnuli v dalších verzích ovladačů. Mám pocit že Morrowind jsem hrál snad už na Radeon 9000 Pro, až na nízké FPS si nepamatuji žádné grafické problémy.

+ zapomněl jsem na Matrox G400 Millenium 32MB a myslím že nějakou dobu i GeForce 3 Ti 200.
Jj, X1950Pro byla super. :-D Nevíte, čím nahradit R9 270X opět něčím od AMD? Procesor bude pravděpodobně R5 2600. :-D
S3 Virge DX/GX 4MB (Jedi Knight II s 3D akcelerací!), ATI Rage IIC 4MB (System Shock II D3D akcelerace, Quake GL), ATI Xpert&Work 8MB (3D akcelerace NFS III, Unreal), 3Dfx Voodoo 1 4MB (NSF III bez pohledu z kokpitu, šla hned z domu), ATI Rage 128 16MB (Hidden & Dangerous must have), Nvidia GeForce 2MX-200 (omyl šel ihned z domu), 3Dfx Voodoo3 16MB (problémy s texturami v leteckých simech, šel ihned z domu), ATI Radeon 7000 32MB, ATI Radeon 7500, ATI Radeon 9000 Pro 64MB (Flight Simulator 2004, Falcon 4.0 Super Pack 3, Flanker 2.5, Morrowind), ATI Radeon 9800 Pro 128MB (high end GPU, IL-2 Sturmovik Forgotten Battles, Oblivion shock), ATI X1650 PRO 256MB (DX9c must have HDR= Oblivion), ATI Radeon X1950GT 256MB (LOMAC, 3 roky, dodnes doma!), ATI HD 6850 1GB (Bad Company 2), AMD Radeon R9 270X 2GB (Battlefield 3,4), Nvidia GeForce 960 2GB (DCS World), Nivida GeForce 1060 6GB (DCS World, Falcon BMS).

Nevím co máte proti Radeon 9600 Pro ale ve své době (tzn. v době vydání - ne později jak vydávali přeznačené edice této karty) to byl velmi dobrý kus HW. BTW tehdy Radeon 9700/9800 naprosto válcoval Nvidiu se vším co měla.
@Paul (11.04.2019 20:35): Skoda ze uz je vsechny nemam:)

Z pocitacu jsem tenkrat dal nejvic za ten z GF 2GTS. Kolem roku 2000. Pentium 3 800mhz (10k) , nejaka Asus deska (10k), GF 2GTS 64mb (22k), 512 mb ram (9k). Pres 50 litru v prdeli, strasny. A stejne to nebylo takovy jak sem si pral, nektery hry tam nejeli moc dobre:)
@Bursoft (11.04.2019 19:46): ve fullHD by ti měla 1060 dát 20fps na ultra setting a ultra RTX, takže když to trochu poupravíš, měl bys ses dostat na hratelnej framerate, viz
https://www.techpowerup.com/254528/nvidi ... any-geforce-gtx-gpus

@Garret (11.04.2019 19:56): tyvole tady si někdo žil, Voodoo 2 zatímco já sušil hubu na jednomegový Cirrusce a chodil ke kazachstánskýmu kamarádovi slintat nad jeho Voodoo Banshee a Half Lifem, NFS3 a podobně :)

@Charllize (11.04.2019 20:08): tolik toustrů, to by člověk blil

Za mě Gameboy 1989 - PS2 - PS4 Pro :)
S3 Trio - GF 2MX - GF 2GTS - GF 5500 - ATI 9600 - GF 6600GT - GF 7600GT - GF 8800GTS - GF 260GTX - GF 750Ti.
Celkem slusny na konzolistu :)

Ah a konzole..
Sega master system, Sega mega drive, Atari Lynx, Amiga CD32, Playstation 1, N64, Sega Saturn, Playstation 2, XBOX, Gamecube, Playstation 3, Xbox 360, WiiU, PSTV, Playstation 4, Playstation 4 PRO, Switch.



@Garret (11.04.2019 19:56): Ati 9600 byla strasnej srac, ale byla v te dobe hodne popularni, kdo vi proc :)
@Paul (11.04.2019 13:13): Trident -> S3 Virge -> Voodoo2 12MB -> GF MX400 -> ATi 9600Pro (nejhorší kus HW ever) -> GF 6800GT -> GF 7950GT -> GF 8800GTS -> GF 250GTS -> GF 970GTX -> GF 1070GTX