Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

21.10.2025
47
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 je přímým pokračováním RPG titulu z roku 2004, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, postavené na stejnojmenných pravidlech papírové hry na hrdiny vycházející ze světa World of Darkness. Dnes již kultovní titul byl začátkem konce studia Troika Games, nicméně tehdejší designér Brian Mitsoda (Alpha Protocol, Torment: Tides of Numenera) se vrací, po šestnácti letech, s novou vizí. V průběhu vývoje hry byl však Brian (a mnoho dalších) vyhozen z týmu, vývoj byl pozastaven a odebrán studiu Hardsuit Labs.

Tentokrát se ovšem děj odehrává daleko na sever od Los Angeles, konkrétně v Seattlu ve státě Washington. Město postavené na ruinách po velkém požáru (1889) s rozsáhlým podzemím nabízí perfektní lokaci pro upíry. Vzhledem k jejich počtu lze ovšem počítat se spory, které pomalu přerůstají i do očekávané války klanů. A právě jen na základě dobře zvolených aliancí a paktů lze získat výrazné postavení, o které zde většina z upírů usiluje.

Klanů by měl být dostatek, tvůrci počítají i s tím, že po vydání některé do hry přidají. Dovedností je mnoho, své zkušenostní body můžete utratit za lepší využití střelných zbraní, zbraní na blízko, páčení, hackování počítačů, svádění, výřečnost a další užitečné vlastnosti.


Poslední diskuzní příspěvek

@jones1240 (17.11.2025 18:18): Škoda. Ne že bych ti nevěřil, ale když to reportují i jiní lidé a ten problém je zjevně design decision (autoaim na NPC)...napadá mě jen že by to mohl dělat nějak steam input, ale to by bylo hodně zvláštní.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Pokud si odmyslím část názvu Bloodlines 2, jeví se tento produkt jako docela podařená hra. Hlavní dějová linka je zajímavá a tajemná. Jednotlivé frakce/postavy spřádají intriky a člověku stále vrtá hlavou, kdo je vrah. Původ hlavní postavy, tajemný hlas či původ vlastního útočiště - je toho opravdu dost k průzkumu. Část informací je postupně odhalena, zároveň ale značný potenciál není využit vůbec Původ Phyre - výjevy z minulého života, události reflektující nedávnou minulost atd..

Z pohledu rpg po vzoru původního Bloodlines, se jedná o učiněnou katastrofu. Město ač působí rozmanitě, je i přes proudící davy vlastně prázdné. Chybí průzkum, náhodné objevování nových míst/úkolů. Postav, se kterými lze rozumně komunikovat je pár, stejně jako počet dveří které lze otevřít a někam vedou.

Růst, taktika a dovednosti - prvky, které definovaly první Bloodlines, jenže to se jednalo o čerstvého fledglinga (tabula rasa), v případě Eldera za kterého hrajeme nelze úplně uplatnit. Přitom by mohla být zábavná konfrontace s moderním světem a jeho technologií.

Celá řada lákadel, se kterými Elder přichází plachtění, telekinézé, superschopnosti, jsou fajn ale vlastně se brzy omrzí. Střechy Seattlu působí sympaticky ale tím spíše poukazují na prázdnotu města. Lineární průchod, absence více možných řešení - no jo, proč by měl Elder něco takového řešit. Klany, vedlejší úkoly - je to všechno plytké, zaměnitelné, či nevýrazné.

Když se kolem roku 2019 objevila tato hra v nabídce GoGu, neváhal jsem a ihned předobjednal Premium Edition za zhruba 90 eur. Svět WOW zbožňuji a za celou dobu, kdy tato hra byla neustále odkládána, jsem nikdy nepomyslel na požadavek refundace. Zpětně bych si už "premiovku" neobjednal, ale i když je s touto hrou spojená určitá pachuť, poskytla mi některé zážitky asociující první průchod VTMB 1.

Uvidíme co vyleze z dlc.

Pro: Kvalitní materiál pro kvalitní advenutru.

Proti: Nejedná se o adventuru.

+9
  • PC 20
Může mě někdo vysvětlit, proč Paradox vezme hru vývojářům, kteří už RPG dělali a mají v tom nějaké zkušenosti a narve to studiu, které RPG nevidělo ani z rychlíku? Tohle je děs, plivnutí do ksichtu všemu co je World of Darkness. Začněme tím nejhorším: Víte když si zvolíte klany, tak máte i jejich slabosti, když si ve hře vyberu Lasombry tak chci umět jejich schopnosti, ne že mi hra nabídne, že se můžu naučit i schopnosti ostatních klanů, vždyť to ničí ten výběr klanu i ten lore.

Pak chybějící inventář a možnost mít zbraně, to tu vůbec není, můžete jen mlátit rukama. To je děs, naprosto děsné.

Dialogové možnosti nějak hru neovlivňují, nemůžete pořádně nic udělat, už u Bloodlines 1, sice ne vždy to šlo jak člověk chtěl, ale i tam to bylo lepší.

Upřímně, když vám přijde že hra  Werewolf: The Apocalypse - Earthblood, která je ze stejného vesmíru, přijde lepší a to člověk věděl, že to bude nic moc..... je něco hodně špatně.

Pro: Jako upíři hra to snad i jde

Proti: Máte rádi World of Darkness a jeho Vampire the Masquerade? Tak radši dál hrajte jedničku a nebo Redemption

+5 +8 −3