Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Flowerpot (01.02.2024 14:50): zrovna Blizzard se ale po Reforged aspoň trochu poučil a vyšvihl přes Vicarious Visions špičkovej remaster D2 Resurrected, kterej je všechno co mělo Reforged bejt. Občas se i korporát může poučit..
@Adieu (01.02.2024 13:35): Predaj povrazu, na ktorých ich potom obesíš, poznáš to. To je nič proti ničomu. Ale šlo samozrejme o nadsádzku, ktorá má akurát artikulovať to, že civím nad blbosťou rozhodnutí a exekúcie u mnohých high-level projektov, kde tá odtrhnutosť nejakých tých suits od reality gejmerov je mind-blowing. (Viď napr. ten Warcraft Reforged, máme tu jednu z najmilovanejších a najpopulárnejších hier vôbec, doslova jediné, čo stačí, je to taď nejakému kvalitnému štúdiu a dostatočný čas, aby to len vymazlilo a graficky aktualizovalo, a bum, zalejeme tú fanúšickú lásku a môžu si sypať dukáty do kapies ďalšiu dekádu, a oni si namiesto toho proste si nechajú takýto silný brand a povesť zničiť, čo je u takého zlatého vajca fakt spektakulárny výkon. GTA remastery to isté.)

A zrovna "zlé korporáty" trope, ktorý tak organicky náleží kyberpunku, by musel byť do Maškarády fakt citlivo všitý - napr. ako proste súčasná dobová podoba prastarých upírskych mocenských hierarchií, kde dáva zmysel, že kde kedysi puppetmasterovali za chrbtami aristokratických kruhov, tak teraz by boli súčasťou nejakých korporátnych boards. Aby to nebolo prvoplánové lepenie agendy (jedno akej) na dielo, s ktorým to vnútorne nijak neladí. Ale to je všetko beztak už jedno.
@Flowerpot (01.02.2024 12:04): Jinak co si vzpomínám, tak s Mitsodovou prací si developerské studio zřejmě vytřelo zadek, protože jej pravděpodobně chtělo použít jen k marketingu. Měli asi úplně jinou autorskou vizi (nebo dojem, že ji chápou lépe), kterou ostatně od začátku stříleli do médií, tj. inspirace Seattlem, progresivní náhled na sociální problémy, zlé korporáty apod. Tudíž nejsem si jist, jestli krach tohoto projektu tak úplně tkví v iracionalitě kapitalismu...

Ačkoliv ano, tkví, protože dát ten projekt onomu studiu nýmandů a writerce, co se proslavila leda tak banem Hotline Miami 2 tušímže v Austrálii nebo na Zélandu, to mi přijde dost šílený, a jediným logickým vysvětlením je pro mě nepotismus nebo kvalitní orálek. Co bych dal za to, abych viděl výraz prověřujícího programátora, kterého musel tehdy jistě Paradox vyslat, aby zjistil, cože jim studio za všechny ty prachy odvedlo za práci. :D
Kdyby jste tam měli v tom rozhovoru parkrát pět nebo šest odpovědí co lze zvolit a krvesaj se proběhnul po temné ulici s neony a vše jinak zůstalo tak jak je, tak by jste ječeli radostí :D
@Sadako (01.02.2024 11:45): Naprostý souhlas, gameplay působí jako random fps sračka pro playstation (smrt zpomalovačkám!), doporučuji také povšimnout si onoho "feedingu" upíra, který trvá asi tak půl vteřiny ve slow motion, aby se reelisté neunudili. :D

Stejně tak se musím souhlasně pochechtávat u reakce Bellerofonta, to jsou texty fakt jak z nějaké AI, kterou chudáka krmili výhradně wattpadem. :D A rovněž mi u her nejde ani zdaleka v první řadě o grafiku, ale MCZ správně podotknul, že jde přece o art direction, kterého se této hře evidentně krutě nedostává. Skutečně nevzbuzuje žádnou důvěru, když existuje řada projektů, kde jediný člověk dovede v Unreal Enginu vytvořit zázraky, a tady tohle má být profi produkt, kde grafici nezvládají ani své základní nástroje.

Je to podle mě zřejmý velký špatný, ale to jsem od VTMB2 čekal už přesně od první prezentace, tudíž jsem nikdy nemohl být moc zklamaný ani překvapený.
@Sadako (01.02.2024 11:45): Spôsob, akým si veľké zvieratá na manažeských miestach splachujú tak lukratívne značky s tak sľubným nábehom (máme na to Mitsodu, oh yeah! až na to, že ho potom vyhodíme, lebo si sme to vyveštili z nastrihaných hexagramov z Wall Street Journal, pretože iný dôvod zjavne nebol furt prezradený), pre mňa ostáva jedným z najlepších argumentov proti racionalite kapitalizmu.

Jako človek fakt civí a nechápe, na čo tú licenciu vôbec kupovali.
Extended Gameplay Reveal (delší verze scény z traileru + nějaké dev kecy okolo)
Vypadá to hrůzostrašně. Mně by bylo nakonec celkem jedno, že se z Bloodlines 2 stane +/- FPS, co má s prvním dílem společný pouze název a setting, ale ten combat působí nudně a neohrabaně, also tohle studio nemá zrovna zkušenosti s akčními hrami. Grafika je hodně špatný vtip a ty dialogy jsou jak z kanadsko-německého TV filmu z 90. let. Vidím šanci maximálně na to, že to bude tak zábavně špatné, že bude stát za to podívat se na gameplay nějakého streamera.
@MCZ (01.02.2024 04:47): Já s tím souhlasím, ale jelikož jsem schopný v pohodě hrát zmíněný Archolos nebo teď se zaťatými zuby i umělohmotný New Vegas, tak co se grafických nedodělků týče, dokážu být velmi, opravdu velmi tolerantní.
Spíš tam ze mě trochý dýchla atmosféra předchozího dílu, tak to ve mně vzbudilo kousek naděje, byť to tedy bude co se možností týče osekané (@Paul (31.01.2024 21:47) ).
"What rumours have you heard about me?"
"Th-that you were there in Cairo. Th-they called you the slayer."

"I have been many things to many people." 

Dal jsem si předsevzetí, že tyhle hry (plné bullshitu, vysmívající se hráčově inteligenci a estetickému cítění) budu do budoucna hrát jedině v případě, že za to dostanu zaplaceno. A to tak, že se na mně nebude šetřit.
Od vyhození Mitsody nečekám nic dobrého, maximálně příjemné překvapení, že by se našel někdo podobně schopný. Bloodlines byla strašně osobitá cool hra. Tu ukázku jsem neviděl celou, ale ten původní feeling jsem tam necítil. A souhlas, mimika byla lepší.
Protože se mé původní sdělení zjevně vytratilo (jak známo, já jsem totiž ten, co tady v každé druhé diskusi o HW řeší důležitost raytracingu... /s) - nejde o grafiku pouze z technologického hlediska, ale postrádá to i jakoukoli vizuální nápadidost nebo řekněme styl.

Teď vážně - grafika nikdy nebyla silnou stránkou Troiky, ale jejich dvacet let stará hra poháněná nedokončeným Source engine si minimálně v té mimice může Bloodlines 2 namazat na chleba. Asi mám zvrácené požadavky, ale čekal bych, že případné pokračování bude lepší alespoň v té grafice, protože to je jaksi "by default" to nejjednodušší. And they are failing even at that...

Nicméně zejména v Troice chápali, o čem ty role playing games vlastně jsou.

U nějaké alpha verze bych ten žalostný stav neřešil. Jenže tohle má vyjít tento rok a že se to ještě hodně spraví během pár měsíců? Po 4-5 letech vývoje? Haha. Nicméně jestli jedou nějakou klamavou kampaň a ukazují to nejhorší, tak to kloubouk dolů.

Ale aby bylo jasno, tak nehejtuju vývojáře, ale Paradox, který měl v rukou hru, kterou všichni chtěli, doslova zlatý důl (jak minulý rok ukázala Baldur's Gate 3), nicméně Paradox se rozhodl všechny podělat - původní tvůrce, fanoušky a nyní i studio, které to zoufale sešívá dohromady, i když na to zjevně nestačí.
@John Mirra (31.01.2024 20:31): tak všechny to mít nebude, to už víme. Nabídka hratelných klanů i customizace postavy je výrazně zkrácena, například. Ale za mě to furt může být dobrá hra, ikdyž zrovna tenhle gameplay trailer je poměrně slabej.

@MCZ (31.01.2024 19:49): nedělalo mi problém hrát G2 Archolos na 20 let starém enginu, takže tady "zvláštní předěl mezi hlavou a tělem" asi nějak přežiju. Plus maj ještě skoro rok na polishing.
Ba, ba, grafiku klidně oželím, když to bude mít všechny fajn věci, které měla jednička.
Já grafiku teda neřeším. Pokud je to low budget, tak ať to klidně dělají ve 20 let starém source enginu jako jedničku. Důležité budou aspekty jako je gameplay, příběh, atmosféra apod. No hlavně, aby to nebyla zjednodušená akční slátanina.
Já přeskočil bojovou část a koukal jsem až na konečný rozhovor a ten nebyl zas tak špatný... opatrně, velmi opatrně se těším.
Urban RPGček je tak málo, že si člověk moc nemůže labužnicky vybírat. Takže nevypadá to příliš jako důstojný pokračování Bloodlines, ale furt by to mohla bejt zábavná věc, když se jim podaří vytvořit slušnou atmosféru. Ale jako prezentovat Bloodlines skrze souboje ve skladišti je prostě hloupý.
Na rok 2010 by to asi šlo... Já si třeba nemyslím, že grafika musí být realistická, ale tohle kromě zastaralosti postrádá i nějaký zajímavý art direction. A obličeje vypadají hůř než v o 20 let starším prvním díle. S hratelností to nevypadá o moc lépe.

Ohyzdná nuda.

Škoda, že to neuveřejnili před tou anketou o nejočekávanější hru. Obdivuju optimismus kohokoli, kdo tomuhle projektu ještě věří.
Fuj..

Nějaký trailer kde ukazují střípek rozhovoru. Plus nevím zda je to nová informace, ale hlavní postava bude nadabovaná, což v případě Bloodlines naprosto zabilo můj zájem o hru. A jasně, je to jakási post alfa verze, ale vypadá to snad hůř než Vampyr.
@Tulareanus (03.09.2023 22:56): Braňo, stúpil som Ti na nohu, alebo čo sa stalo?

„napr. to, že ak na tom robil Mitsoda, tak to muselo byť dobré.“ 

To tvrdíš Ty. Ja som písal len toľko, že urobiť si reklamu na tom, že na tvorbu pokračovania si zavolám pôvodného scenáristu, ktorého následne neceremoniálne, bez vysvetlenia, vykopnem, je svinstvo – a za tým si stojím.

Samozrejme, že som očakával, že dvojka bude obdobne dobrá ako jednotka, keď na nej robí aspoň časť pôvodného týmu (v tomto prípade ten istý scenárista – a to nespomínam Avellona, ktorý bol vyhodený kvôli celej tej #metoo afére, ktorá sa ukázala byť nepodložená, ale to je iný príbeh). Ty by si snáď čakal, že keď firma urobí dobrú hru, tak jej pokračovanie musí byť automaticky zlé, alebo čo si tým chcel povedať? Lebo nejako to nechápem.

„A aj tie tvoje interpretácie nižšie sú vlastné úvahy a nie niečo založené na faktoch.“ 
To nie je pravda, čítal si vôbec ten článok?

Celý čas na to neustále v článku narážajú a na konci to pre istotu aj narovinu povedia: z verzie, na ktorej pracovalo HL, si nechali len modely, príbeh celý zmenili.

A to je škoda, lebo z toho dema sršala atmosféra pôvodnej hry. Súbojový systém bol kostrbatý, ale už vtedy vypadal lepšie, než v jednotke a HL sami vtedy priznali, že ten ešte musia poladiť a chybu jednotky opakovať nechcú.

Druhá vec, prečo je prepísanie príbehu problematické už za mňa medzitým vyjadril napr. článok, ktorý postol @Longin: – hra za Antika (Ancient): je dôvod, prečo ťa v RPGčkách nenechajú (väčšinou) hrať za príliš silné postavy – lebo sa to po chvíli stáva nudné a ťažko sa voči tomu čokoľvek škáluje. A tu naviac chlapík, ktorý očividne predlohu pozná lepšie ako ja, píše, že títo upíri nie sú hrateľnými postavami ani v predlohe – jednoducho sú príliš silní.

Dáva oveľa väčší zmysel hrať za Thin-Blooda, ktorého si postupne môžeš tvarovať na svoj obraz, než za Antika, lebo teraz budú musieť strašne zložito vysvetľovať, ako to, že nemáš všetky svoje schopnosti, ktorý by Antik mal mať, hneď po prebudení, prípadne prečo je slabý, ak by mal byť silnejší – prosto, zbytočne si takouto zásadnou zmenou zarábaš na problémy (pred ktorými mali rešpekt aj pôvodní tvorcovia jednotky), ktorým by sa dalo elegantné vyhnúť.

Zatiaľ ma nepresvedčili, že ide z ich strany o čokoľvek iné, než pomerovanie su čuráčikov (to je NÁŠ príbeh, to sme tam MY zmenili) a – a to si kľudne môžeš nazvať mojou interpretáciou – neschopnosť horších scenáristov dokončiť, čo Mitsoda začal (koniec koncov, on sám sa vyjadril, že práce na príbehu neboli dôvodom odkladov (inými slovami robotu odovzdávali načas)), tak to radšej celé prepíšu s veľkou zmenou, aby mali zámienku ho celý vymeniť.

Nevieme presne, čo sa stalo (a zrejme sa to až tak skoro nedozvieme, lebo Mitsoda je introvert a k tejto nepríjemnej udalosti sa len tak skoro asi nebude chcieť vracať) a čo viedlo Paradox k takémuto podivnému kroku – najskôr s plným vedomím dovoliť malému, relatívne neznámemu, ale zapálenému štúdiu dať do rúk zaujímavú IP a možnosť tvoriť pokračovanie ikonickej hry, ktoré k tomu pristúpilo s vervou, dali sa dokopy s pôvodnými scenáristami a z toho, čo ukázali, rozhodne na to išli dobre – a potom ich po nejakej dobe z toho vyhodiť, Narrative Leadov nahradiť Wallschlaegerovou a Lemosom - človekom, ktorý pracoval na Assasin´s Creed a zaklincovať to tým, že nakoniec hru dajú robiť spoločnosti, ktorá doteraz vydávala walking simulátory a najhoršie prijatú hru zo série Amnesia (ktoré, podľa toho, čo píše @MCZ: už je len menom, lebo nikto z pôvodného ansámblu tam už nepracuje – teda terajší tým nemá za sebou už vôbec nič)? To mi proste hlava neberie.

Keď bol Lukáš Grygar a Šárka Tmějová v roku 2019 na E3, kde vtedy predstavili to demo, tak sa games.cz v nejakom z tých reportážnych videí vyjadrili, že Paradox bol prekvapený veľkým záujmom o VtM:B2 a vôbec ho nečakali.

Na základe toho sa domnievam – a áno, toto JE moja interpretácia – že v Paradoxe sa muselo niečo stať – buď si zrazu uvedomili, že majú v rukách poklad, prípadne sa rozhodli, že hrou sa chcú uberať iným smerom (veľa DLC + spoplatnený obsah), čo sa moc s príbehovkou, kde pôvodne boli oznámené len 2 menšie DLC a jeden väčší datadisk, nedá. A tak pre bližšie neznáme okolnosti sa rozhodli – pre úplne debilný krok.

Stále platí, čo som napísal nižšie: že budem veľmi rád, ak sa budem mýliť a motyka vystrelí, a toto nakoniec bude dobrá hra - ale nemyslím si.
Pokud jsem to dobře pochopil, tak v Chinese Room už nikdo z původního týmu nepracuje (ne, že by mě to zajímalo, ale v jednom z těch článků to zmiňovali), takže je úplně jedno, co má to studio za sebou.

Alespoň je to takhle trefné - prázdná značka v podání prázdného studia.

A přitom by stačilo, kdyby tehdy (nejprve) udělali pořádný remake jedničky.
Ono celkově je to nyní ve stádiu kdy nemá absolutně žádnou cenu cokoliv předvídat dokud nebudeme mít něco v ruce. Tohle může projekt pohřbít stejně jako vynést do nebes. Prostě absolutně nic nevíme.
@Tarhiel (03.09.2023 22:47): Však skeptikom ostať môžeš, len tu píšeš nepodložené veci, napr. to, že ak na tom robil Mitsoda, tak to muselo byť dobré. A aj tie tvoje interpretácie nižšie sú vlastné úvahy a nie niečo založené na faktoch.
Podľa mňa sa vie veľmi málo o tom, čo vlastne mali napísané a urobené a o tom, čo urobia títo, aby sa to dalo nejak relevantné posúdiť. Treba si asi počkať na to kým to bude (skoro) hotové a potom súdiť, nie z takmer nulových informácii vytvárať konšpirácie...
A to na nej nepracujú úplne márni tvorcovia (minimálne čo sa týka výstavby zápletky a scenára), pričom aj súbojový systém vyzerá presvedčivejšie ako v rámci prvotnej prezentácie.
@Tarhiel (03.09.2023 15:12): První díl vyšel před 19 lety. To je fakt dost dlouho na to, aby jednomu vyschlo jeho spisovatelský pero. Jako Mitsoda už několikrát prokázal, že zas takovej borec neni a jediný co bude teď při propagování chybět je hádání, jaky bezprstý rukavice si asi vezme na prezentaci...
@HolyMeatball (03.09.2023 12:29): Um, okay, v podstate povedali "Vyhodili sme to, čo urobili predchádzajúci scenáristi (ktoré robili V:tM-B 1) a štúdio (Hardsuit Labs) a urobili sme si to podľa seba" - to je všetko, čo som potreboval vedieť - možno jedného dňa si kúpim nejakú kompletku v "deep, deep discount" - a to je celé.

Že ma to neprekvapuje.
Pokud na tom nedělaj jiný writeři než ty původní tak sem si téměř jistej, že to bude shit.
@SilentWolf (03.09.2023 12:41): Vskutku. Matně se v tom rozhovoru zmiňují o klanech a jejich důležitostech, o imerzi a atmosféře, ale mluvíc o klanech stejně víceméně šejdrem zmínili jen boje, a zbytek talking points byl pořád hodně zaměřený na boje. Hodně velký důraz na akci v každém bodu rozhovoru, a zvláštní důraz i na to, jak se WoD za ta léta změnil a jak aktuální pátá edice je někde úplně jinde, než byla ta, na které byl založen první díl.

Možná jsem cynickej pesimista, ale vůbec z toho nemám dobrej pocit. :)

A ano, jde o ten stejný Čínský Rum, který má doposud za sebou druhou Amnesii a řadu walking simulátorů. O atmosféru a audio design obavy nemám...
"And if you saw the trailer, it's quite visceral as well - that's a key word. I'm pretty sure the combat sequence ends with the player's fist going through someone's head. But for a vampire that's just life, that's just an everyday occurrence. [Laughs] It's very much our vision. I've been on the project a year, but when The Chinese Room took it over in 2021, we did for our vision sort of start from scratch. So it is a new codebase, a new world, a new story, because we're a different developer, and we're building to our strengths and what we see as that fateful translation of VTM."

Zdroj
@Paul (02.09.2023 23:03): Tak bezesporu se snaží apelovat především na potenciální novou hráčskou základnu. Ale jo, též to nechápu, doufám, že hned další trailer už bude mít kapku jinou koncepci.

Mě asi nejvíc ale zaráží změna protagonisty na eldera. To mi nejde moc po srsti.

EDIT:  
Clans
Between today and the end of 2023, we will reveal all playable clans in Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. In the opening months of 2024, we will reveal gameplay and go into depth on disciplines, playstyles and the experience of playing the game as each clan.

Gameplay
We will be back with a full-length gameplay video in January, 2024.

Launch
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 will release Fall 2024. We’ll be back with a precise date when we open pre-orders.
@HolyMeatball (02.09.2023 22:51): Chinese Room jsem teda fakt nečekal, wtf. Čekal jsem Dontnod (ikdyž ti maj teď plný ruce práce) nebo Hairbrained.

A trailer zase jenom o akci. Mi přijde že Paradox vůbec nezná cílovku.
@HolyMeatball (02.09.2023 22:51): zle to nevypadá. Sice divná volba dát do záběru ten divný zrychlený combat. Chápu, že je to nějaká upírská schopnost, ale mohli ukázat klasický combat + zbraně na blízko. Každopádně to působilo malinko míň junky. A více se mi líbí atmosféra zasněženého městečka. Tak uvidíme. Z původního konceptu asi nic nezůstalo no.. :-D
@Tarhiel (07.06.2023 20:50): Přesně tak! Původní tvůrci, kteří vytvořili to nejlepší, co na původní hře bylo, jsou už dávno pryč a tohle nebude důstojný potomek, ale kripl se zakrnělýma končetinama a se dvěma hlavičkama. :-D
@SilentWolf (07.06.2023 20:41): Ja už som nad nimi zlomil palicu po tom, čo neceremoniálne vykopli Mitsodu, ktorý bol dušou celého projektu. Jedného dňa si ju určite kúpím vo veľmi veľkej zľave (podobne ako Thi4fa), ale záujem som už prestal mať.
Už jen to, že existuje tento profil na DH je jasný příslib toho, že hra někdy vyjde. :)
Tohle a Beyond Good and Evil byly hry, na který jsem se moc těšil. Teď už se na ně teda moc netěším, ale je pravda, že tím pádem už můžu být leda tak příjemně překvapený :)