Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Wolf

Wolf

39 let / ČR - kraj Moravskoslezský

Komentáře

« Novější Starší »

Lands of Lore: Guardians of Destiny

  • PC 60
LoL2 trpí syndromem "pokračování, jenž nenaplnilo očekávání", dá se říci, že z klasického dungeon crawlu nám vznikl klikfest "ala Diablo" z vlastního pohledu, kterýžto je místo RPG prvky říznut adventurou.
Pokud se přesuneme do alternativního vesmíru, ve kterém nikdy nevzniklo LoL1, zjistíme že se zase až o takový průser nejedná. Do rukou se nám dostane lesklá,pevná krabice s Lutherem na obalu, hezky zpracovaný manuál s tutorialem jak přežít první kroky v tomto světě a také čtyři plná CD, naplněná až po okraj digitalizací a animacemi jak to tehdá uměl jen Westwood.
Základní premisa není vůbec špatná, ocitneme se v roli Luthera,syna Čarodějnice Scotie, jenž zlobila a škodila (podobnost sloganu s jistou výkonnou mocí státu je zcela náhodná) místnímu království, avšak byla poražena, upálena a pravděpodobně i snědena.
Syn se na to stejné připravoval v místním žaláři, jenže se mu z vězeňské stravy udělalo nevolno a tak se jednoho rána změnil ve velice silnou vobludu, zamordoval stráže a po přeměně v malého ještírka vycupital na svobodu (to vše se dozvíme v hraném intru, inu, výprava byla velkolepá).
Následně se transformujeme zpět do lidské podoby a je již jen na nás, jestli najdeme protilék na tu naší "nemoc" a do toho se ještě následně zamíchá boj o moc mezi místními "dávnými" (obdoba božstva) a my se rázem staneme postavičkou na jejich šachovnici.

Variabilita prostředí je tady také obsažena - projdeme se v jeskyních, ohřejeme se v tropické džungli, budeme se bát v pavoučích jeskyních, navštívíme obrovský hřbitov, prozkoumáme ruiny starodávného města, abychom se následně vydali až na vrcholky zasněžených hor.
A tady někde se to posere, hory jako takové jsou fajn, ale vede z nich cesta do části zvané citadela, kde se víceméně adventura zvrhne v nepovedenou FPS.
V Citadele na nás čekají desítky stejných poletujících nepřátel, kteří se respawnují, dokud jim nevypálíme jejich líhniště a dokud je nevybijeme všechny, neposuneme se dále. Odtud vede cesta do města starobylých v oblacích, zde na nás čeká debilní design, rádoby prostorové hádanky a pasti, celkově hnusné zpracování a žádné NPC, odtud se dostaneme do ještě hnusnějších pavoučích jeskyní, které radím proběhnout no odtud spadneme do "laboratoří" a nějaké místní obdoby kanalizace, kde nás následně čeká na úplném konci další debilní klikfest při zabití místního záporáka.
Opravdu, poslední třetina hry mne znechutila a musel jsem se přemáhat abych se do toho pustil a také jsem rezignoval na vlastní rozum a šel do toho s návodem a byl rád, že už to celé skončilo.
Fakta: inovativní přístup ke zpracování multimediálního dungeonu (Stonekeepu to vyšlo tedy lépe..), použitý 3D engine také nepobral příliš krásy.
Pak tady máme mutaci hlavního hrdiny, kteréžto se dá využít k řešení zapeklitých situací (ještírek oplývá magickou silou, ale hovno vydrží. Klasika člověk univerzál a nakonec vobluda oplývající silou ale mdlým rozumem tj.neumí kouzlit). Čas od času je třeba použít interakci s okolím a něco někam přesunout, atmosféra by se tady také našla, první 2/3 jsou zpracovány nápaditě a nenudí.
Ale takovou třešničkou nakonec je množství zakončení, celkem je jich 9 (tři z toho jsou animace smrti hned na začátku v jeskyních) a zbytek je dle toho jestli hru ukončíme jako hodný Luther či zlý Luther - ANO! je tomu tak, v některých částech hry můžeme ovlivnit charakter hlavního hrdiny a dle toho mít konec - všichni žili šťastně / jsem zlý badASS a nakopu vám prdele.
Inu nebýt toho (dle mého) nezvládnutého zakončení hry, asi bych hodnotil více.

Dle GoGu jsem nad tímto veledílem strávil necelých 17 hod.

Pro: Zajímavé nápady na svou dobu nevídané

Proti: Moc krásy to ani asi ve své době nepobralo, nezvládnutá poslední třetina hry

+15

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

  • PC 75
V rámci herní výzvy 2016 znova dohráno. Upřímně se přiznám, že vzpomínky na tenhle díl byly teda trochu růžovější než realita samotná :) .

Tím nechci říct že je hra špatná! Pořád patří k jedněm z nejlepších adventur své doby. Kdo viděl film poslední křížová výprava, tak jakoby hrál hru (a naopak) - věrně totiž kopíruje průběh filmu, mimo pár pasáží (např. jízda v tanku / na tanku ve filmu).

Co mne na hře iritovalo, jsou tzv.akční pasáže, takové to bloudění v katakombách pod Benátkami je ještě ok, dobře zkousnu i "akci" na hradě Brunwald (zde se dalo ze všeho vykecat), ale ta pasáž v zepelínu (resp. množství pěstních soubojů), to už bylo na mě moc - holt nenašel jsem návod jak odletět s letadlem a tak jsem musel zepelínem.

Co se týká zpracování, zde není co vytknout - prostě scumm ve svých začátcích, grafika je fajn, hudba a zvuky skoro žádné.

Pro: Je to prostě Indy!

Proti: rádoby akční pasáže

+10 +11 −1

Legend of Grimrock

  • PC 75
Všichni místní majstři hrají či už dohráli Grimrocka dvojku ale já se nedávno pustil teprve do jedničky.
Do čeho jdu jsem tak nějak věděl z oslavných ód a hodnocení tady, inu zklamán jsem nebyl ale maximální dungeon vyvrcholení se také nekonalo, nejvíce bych LoG připodobnil Beholderovi prvnímu prosím.

A proč vlastně? Inu jdeme z vrchu dolů, v tomto případě je k dispozici pater 13 přičemž to finálové je patro dvanácté (Beholder jich měl 12). Také zde máme partu čtyř, zhruba co tři úrovně se nám mění prostředí a přibývají nepřátelé, celou tu dobu bloudíme v nitru hory a kus oblohy nespatříme versus stoky a jeskyně pod Waterdeepem.
Taháme za páky, mačkáme plošinky, procházíme teleporty, živáčka kromě enemáků nepotkáme a k tomu všemu hledáme klíče k zamknutým dveřím,sbíráme lepší vybavení a zbraně,pojídáme zásoby, spíme a to vše v realtime.
Pořád v tom nevidíte EoBa? A tak samozřejmě, tato šablona by se dala vztáhnout na více klasických dungeonů, jen zde mi to přijde více okaté.

Co je ale jiné je systém kouzlení - který mi zde tedy přijde nedotažený, runy fajn, ale se svým kouzelníkem se nikdy nedostanu k takovému množství kouzel jako v EoB a to jen proto jelikož není toliko bodů abych je mohl investovat do všech čtyř škol magie.
Dále tady máme hádanky a to řádný balík a některé pěkně vychytané a těch různých sekretů (bez poznámek prosím) tady, jó to se může jít EoB zahrabat, ale to bude asi tím kdy která hra vyšla,že?
Souboje, no tím že jsme pořád ve čtverečcích je systém soubojů pořád stejný, prostě ukrokovat nepřítele pobíháním okolo v případě těch silnějších. Můj bratr toto právem nazývá "tanec beholderák".Pro mne výhodou EoBa je to, že kouzelník sesílá naučená kouzla z knihy a není třeba je skládat z run, takže má smysl mít těch kouzelníků více případě mít v partě klérika na podporu, v Grimrocku toto nejde, resp. jde ale je to nepoužitelné.
Atmosféra a hratelnost, v tomto případě má každá z her své kouzlo a u obou jsem se výborně bavil a o to asi jde, že?
Levelování postav,tak ano zde není pochyb, kdo je na tom lépe, ale to je samozřejmě také dáno tím, co si dnešní doba žádá.
Grafika, tak v tomto případě netřeba polemizovat, grafika je parádní v obou hrách, zde je moderní a naleštěná, v EoBovi krásně pixelartová, zde asi není poraženého.

Možná tak trochu zklamáním pro mne byl závěrečný souboj v LoG s respawnujícími se vobludkami a mechanickou kostkou, lákání Beholdera do pasti mi přišlo zábavnější.

Nemyslím to proti LoG nijak zle, jen mohl oproti hře z roku 1990 ukázat trochu více než větší počet zapeklitějších puzzlů, ale zábava byla, to jo!

A ještě vlastně, EoB měl animované intro a outro (v případě Amiga verze), v LoG toto není, jen statické obrázky se zvukem :-P a to nemluvím o příběhu, ten je tedy v EoB vlastně taky! :-) V LoG se ani nedozvíme, proč nás vlastně do tohodle žaláře vhodili...

Takže mé finální hodnocení je nakonec o něco málo nižší než v případě EoB, přeci nedám kopii stejně bodů jako "originálu" :)

Podle toho co čtu a vidím, tak LoG 2 pkračuje v Beholdeřích šlépějích a odehrává se i venku (ale jasně, v EoB II toho venku zase až tak nebylo ale ve trojce jóó) a vevnitř na více místech.
Takže kupředu levá a jdeme na dvojku!

Pro: Reinkarnace starých časů

Proti: Ale vlastně nic :)

+16

Wing Commander

  • PC 80
Uff a je to za mnou! Nemyslím to však nějak zle, ale musím přiznat, že pokořit tenhle díly první (mám za sebou 3 a 4 díl) byla opravdu fuška a hra o nervy. Opakování misí a jejich splnění třeba až na pátý pokus je v této hře vlastnost a ne chyba .. Tolik nadávek (dosti hlasitých) a nasraného třískání do stolu snad moje doupě ještě nezažilo..
Zvláštní je, že až do poslední čtvrtiny hry jsem to zvládal, ale jak přišel na scénu Venice - oprava byl to Rostov sektor, tak to již šla moje trpělivost do prdele a musel jsem si ve dvou misích vypomoci cheatem, pomocí kterého bylo možno zničit zaměřený cíl bez jediného výstřelu, zbytek jsem pak již zvládl bez oné pomoci.
Pokud Ferdish (komentář předemnou) toto zvládl bez této berličky, tak má u mne pivo.

Hodnotit technickou stránku hry v dnešní době asi už nemá smysl, jen za sebe mohu říci, že po první misi si člověk na čtverečky zvykne. Na druhou stranu, ostatní pixelart ve hře - animované sekvence, kokpity lodí, lidé okolo .. to je zvládnuto na jedničku a je to prostě radost pohledět, hlavně tedy, když z posledních sil s rozstříleným strojem dosednete na vzletovou palubu a na lodi je vidět každý zásah.. to opravdu stojí za to.
Zvuky zde také nějaké máme, dabing ne-e ale jestli se nepletu, ve své době existoval speech pack, který jej přidával.
Na eBay se mi povedlo zakoupit původní verzi, ke které byly přibaleny diskety (víte co to je, že ano?) s tajnými operacemi, ale ty jsem hned po první misi vzdal.. mám jen jedny nervy.. ale.. v polici mám ještě nedohraný díl druhý, tak že bych hned pokračoval tím.... eh....
Ještě bych měl asi dodat problém, tedy nevím jestli to tak bude u všech, se spuštěním hry pod Dosboxem, hra jede, ale v určitých pasážích, když se toho na obrazovce děje příliš mnoho, je hra strašně pomalá a člověk si musí pomáhat ctrl+f12, pak to zase běží moc rychle a tak pořád dokola, ke konci, kde jsou souboje v asteroidových polích či mezi minami to byla bohužel realita boje..

Pro: Adrenalin,atmosféra,kočičáci, kteří vypadají úplně jinak než v dalších dílech :)

Proti: Kurevská obtížnost ke konci hry, moje nervy na cestě do blázince ..

+16

Crimson Skies

  • PC 85
Jaká škoda že tahle hra není více známá a že její pokračování vyšlo jen na té divné Xbox krabičce. Já ji právě dohrál a mít tu možnost, okamžitě bych se pustil i do dílu druhého!
Kde jinde dostanete možnost lítat v obskurních poletuchách v alternativní historii Ameriky, ve které se veškerá doprava,obchod a pirátství přeneslo do vzduchu?
Obsahově zde máme 24 misí od těch vyloženě lehkých, záležitost pár minut až po ty těžší nad kterými strávíme klidně i 15 a více minut. Samozřejmě ne každou dáme na první pokus, takže nastoupí frustrující opakování toho samého.Pokud však ani na pátý pokus v řadě misi nedáme je možno ji přeskočit a posunout se tak dále.

Úkoly jsou rozmanité, od klasického sestřelování všeho možného, přes ochranu klíčových osob / objektů, záchranu NPC z jedoucího vlaku, nebo ukázky umění pilotáže mezi kulisami Holywoodu... je toho hodně, nudou se nikdo neuhryže.

Nebudete tomu věřit ale funguje zde i taková věc jako je fyzika, takže dle typu letadla jsme obratní / neobratní, ale pomocí místní dílny si letadla postupem času můžeme upravovat k obrazu svému, časem jsou k dispozici lepší motory, zbraně, vyřádit se můžeme i na vzhledu...

Grafické zpracování a ozvučení je i po letech na výborné úrovní a po troše googleni se dá hra rozjet i na dnešních sestavách.

Pro: Tuning poletuch, akce, stylová grafika

Proti: Akrobatické pasáže, ale to bude asi spíše mou neobratností :-D

+16

Wing Commander III: Heart of the Tiger

  • PC 80
Ó, to je mi ale čest, napsat první komentář k této hře! Jak je to možné, že tu ještě nikdo nic nenapsal? Je třeba to napravit :)
Po dlouhých 15-16ti letech zase dohráno a upřímně, zábava to byla úplně stejná jako kdysi!
První mise, první sestřelený kocour, první rozhovor s Hobesem na palubě "letadlové" lodi TCS Victory, první návštěva místního baru, kde se můžeme jednou i řádně ztřískat a pak vlézt do lodi a snažit se něco sestřelit, jenže hle, jde to nějak zle, není přehozené ovládání? A nereaguje nějak pomalu? A vlastně proč to pořádně nestřílí? jóó, to ten chlast, ten za knipl nepatří :)
Celou hrou se nám táhne příběh o odvaze, dobrodružství, zradě, smrti a i na tu lásku přeci jen dojde, prostě klasická sci-fi opera a na konci samozřejmě přijde i nějaká ta záchrana všehomíra. Celé to místní story je nám prezentováno pomocí filmových sekvencí, na které jsem ve svých mladých letech čuměl s otevřenou tlamou, dnes je to spíše úsměvné a z důvodu komprese je někdy třeba zapojit fantazii, ale i tak vás to dokáže vtáhnout do příběhu a za soudruhy ve zbrani se budete rádi vracet, stejně jako já.
Délka je tak akorát (u mne cca 11 hod), celé to pěkně odsýpá, že ani nevadí to, že mise jsou vesměs pořád stejné, ale honba za sestřely vás bude hnát stále dále.
Obtížnost je volitelná a už od úrovně ACE to při některých misích je orpavdu výzva - nepřátel je zatraceně hodně!Když už je zle, je možno přímo v průběhu mise obtížnost snížit, takže se nedostaví ani frustrace z neschopnosti splnit misi.
Grafika a vše okolo je poplatné době vzniku, ale žádná hrůza to není a kupodivu to běží v SVGA režimu 640x480.
Pokud chcete o hře vědět více, koukněte třeba do zajímavostí :)

Pro: Klasická sci-fi příběh, akce, rozhovory s lidmi na palubě, kočičáci :)

+17

Dark Sun: Shattered Lands

  • PC 70
Dark sun (DS) právě padl a já si tak mohu udělat další zářez na mé pařanské klávesnici.
Stálo to vůbec za to? Kolik jsem s ním strávil času? 15-20 hodin? Takže z tohoto úhlu pohledu to asi nebylo tak špatné, že?
Myslím si, že DS má co nabídnout, máme tady partu né až tak standardních hrdinů (vzhledem k universu, kam je DS umístěn), máme tady klasické AD&D elementy na které nahlížíme z ne až tak klasické perspektivy, pohled na všechno to dění je zde realizován pohledem z vrchu, nesmí chybět získávání zkušeností a tím následné levelování postav.
Samozřejmě nesmí chybět kvantum dialogů okolo, až si jeden připadá jako v nějaké adventuře, tomu nahrává i možnost více řešení dané situace (vykecat se vs. boj) a ano kromě hlavní dějové linky jsou zde i vedlejší úkoly, byť jich není zase až tak moc.

Vše to vypadá dobře, tak proč tak nízké hodnocení? Přišlo mi že DS trpí kolísavou kvalitou, začátek (útěk z "díry" pro gladiátory, stoky) byl super, následné lození po poušti a objevování nových lokací (kterých není zase až tak mnoho) byla docela nuda, otravné bylo náhodné generování skupinek nepřátel,následná část, kdy jsem se z vesnice přes jeskyně s pavouky dostal do hradu banditů byla zase naopak skvělá, ale pak zase přišla taková nijaká část s karavanou a výprava za Balkazarem.. a tak nějak dále a podobně.

Osobně mi moc nesedlo ovládání a také jsem nepochopil význam peněz ve hře, srdnatě jsem sbíral všechny možné nesmysly abych si mohl koupit lepší zbraně a zbroj, ale hovno, těch pár obchodníků, co se tímto vyprahlým světem potuluje nabízejí bezcenné šunty, které se dají pobrat mrtvým.Nalezené předměty vykupují všichni za stejné ceny a tak jsem na konci měl přes 200 000 penízků na nic (a to jsem ještě mohl využit džinovy nabídky, aby mi dal mega).Všechny lepší zbraně a další předměty jsem si poctivě vybojoval či "našel".
Systém kouzlení a možnost použití telepatických/psionických kouzel mi taktéž moc nesedl, takže jsem hlavně používal léčení a nějaké ty obrané kouzla (ale zde je chyba i na mé straně, blbě jsem si namixoval partu a tak jsem měl klérika a druida tj.žádného mága..)
V boji se dá taktizovat jelikož je tahový, paráda, jinak by to ani nešlo, přesila je obrovská.
No a závěrečná bitva, to je maso, trvalo mi to více než hodinu než pouštní písek dostal tu správnou rudou barvu. Jo a přiznám se, při tomto souboji jsem si stáhl obtížnost na easy, jelikož jinak bych asi rozhryzal myš ..
Závěrem se dá říci že DS není špatný, je to trochu jiné RPG, není zase až tak těžký a zabloudit se nedá, jelikož danou lokaci vždy vidíme celou na,na ... asi kouzelném radaru? :)
O tom že to je jedno z nej RPG bych pochyboval, ale i tak se jedná o nadprůměr, budíž tedy DS země lehká.

Pro: Neokoukané universum, tahové souboje, klasický příběh o záchraně světa

Proti: Přestřelený finální souboj (alespoň tedy v mém případě)

+14

Elvira: Mistress of the Dark

  • PC 80
Ha!Nejsem tu od toho abych vzpomínal, jsem zde od toho abych si s Elvírou trochu pohrál a dostal ji na kolena, byť je to docela mrcha, která neodpouští žádnou chybu a pokud již má pomoci, tak je kolem toho plno keců.. ale i tak, mám ji rád, potvoru!

Vše to začalo tím, že mi jednoho dne zavolala, že si "sehnala" hrad a jaká to bude báječná turistická atrakce pro pracháče.No tvářil jsem se na to skepticky, ale vlastně proč ne... nějakou dobu nebylo o Elvíře vidu,slechu a pak přišel dopis, TEN DOPIS, který mne do těchhle sraček dostal.
Prej se na hradě děje něco divného, že se objevil i původní majitel a na to, že mu je přes tisíc let, vypadá až moc svěže a živě..

No nedalo mi to a vydal jsem se na cestu, abych zjistil, co za matroš ta má holka kouřila.Netrvalo dlouho a já se ocitl se svým věrným přítelem prázdným batohem před vstupní bránou hradu.

Poté věci nabraly rychlý spád, SLEPÝ strážný mne uvrhl do smradlavé vězeňské kobky, Elvíra mne s kopou keců okolo zase vytáhla na světlo boží a já dostal úkol, najít původního majitele hradu - tedy spíše majitelku, zjistit proč se ve sklepeních prohánějí kostry, kde se vzali skřeti v hradní zahradě, copak má za lubem bubák, jenž se usadil v kryptě pod hradem a proč se ze stáje místo řehtání koní ozývá vytí vlčí? A jako, aby se Elvíra ukázala, že je žena gentleman, strčila mi do ruky dýku, do baťůžku pár kouzel a šupej hrdino ven.

Tak jsem se dal do toho, svedl lité boje, zažil bezpočet ohavných a vynálezavých smrtí (díky za kouzlo SAVE/LOAD), mnohokrát propadl frustraci abych se později do toho zase znova vrhnul, ne Elvíra mi nedala spát, i po těch letech je to pořád vymazlená kočka, která se zase nebere až tak vážně a pořád jsou večery s ní nezapomenutelné!

Pro: Výborný mix adventury a dungeonu, parádní grafika a vynalézavé druhy hráčova umrtí,Elvíra,hra nic neodpouští

Proti: Někdy frustrující boje, závěrečný fight

+29

Warhammer: Mark of Chaos

  • PC 80
Taková hra a nemá žádný komentář? Hamba vám, já to právě dohrál a tak se podělím o své dojmy a průjmy :)

Na výběr zde máme dvě kampaně, za stranu chaosu a impéria. Já jako správný zvrhlík jsem si samozřejmě zvolil ze začátku ty zlé a pustil se do toho.Celkem na mne čekaly 4 kapitoly po cca 10-12 misích s lineárním postupem a s možností splnit pár volitelných questů.
Na svém tažení si postupně budujeme svou vlastní armádu, do které můžeme investovat získáné zlaťáky formou lepších zbraní, brnění, výbavy, případně si ve městech nakupovat jednotky zcela nové. Vzhledem k tomu že je ve hře použit i RPG prvek, tak se vyplatí si piplat své jednotky a nenechat si je pobít, vyvíjí se i naši hrdinové,kteří mohou své zkušenosti investovat do tří stromů dovedností. Tyto prvky zde nejsou jen na okrasu a v bitvě jde opravdu poznat elitní jednotka od obyčejného plebsu.Své svěřence můžeme také vybavovat nalezenými artefakty, což jim opět přidává body ve statistikách.
Výborným zpestřením v pozdější fázi hry je to, že dostaneme pod kontrolu krysí národ (v případě impéria elfy), se kterým se úplně mění taktika boje a je s něma docela prdel, takto se role prohodí ještě několikrát.
Zatím to vypadá na jasnou stovku co? Ale né vše je zlato, co mi vadilo je obtížnost, v případě legií chaosu jsem zvolil normal, což byla chyba, od půlky byla hra velice jednoduchá a defacto se nedalo prohrát (byl dostatek peněz na všechno).V případě impéria jsem zvolil obtížnost hard, peněz sice bylo méně ale i tak to až na poslední misi nebyla žádná velká výzva.
Když už jsme u toho impéria, kampaň za chaos byla ohodně lepší a propracovanější, objevovaly se zde speciální úkoly jako např. že hlavní hrdina musel splnit božskou zkoušku aby prokázal svou schopnost vést legie chaosu, o kapitolu později se pak musel transformovat do pekelného prince aby přemohl impérium a také krysí národ byl oproti nesympatickým elfům ohodně zábavnější. Za stranu impéria se nic takového nekonalo a ovládaný hrdina vypadal jak by do pěti neuměl napočítat a vůbec jsem se s ním nesžil.
AI také není tak úplně na výši spíše sází na přesilu, kouzelníci a hrdinové neumí pořádně využívat svých speciálních vlastností či kouzel.Dojem také kazí zbytečné duely hrdinů, je to jen stupidní klikačka a ani jednou se mi nestalo že bych prohrál, jen mne to zdržovalo, naštěstí se jim dá vyhnout tím, že nepřijmeme výzvu nepřátelského hrdiny, za mě tu tohle vůbec nemuselo být.
Co musím vyzdvihnout je výborné grafické zpracování, na to že to je hra roku 2006 nedělá ostudu ani dnes, zvuky a hudba výborně sekundují grafice.
Díky tomu že pokaždé čelíme řádné přesile, je to i se slabší AI hodně o taktice a to se počítá, odkaz na dědu WH:DARK OMEN je zde zcela jasný, jen to není tak hardcore, což je možná trochu škoda.
I přes výtky výše nemohu jinak než doporučit!

Pro: Kampaň za chaos, grafika, taktika, krysí národ, hratelnost, RPG prvky, fantastické intro.

Proti: Kampaň za impérium, i na HARD docela lehké, nesympatičtí elfové.

+13

Diablo

  • PC 80
Přišel, viděl, dohrál. Diablo vás vtáhne do svého objetí a nepustí dokud buď nepadnete, nebo nezabijete temného pána, mě se naštěstí povedlo to druhé.

Grafickou stránku asi v dnešní době nemá cenu hodnotit, ale kupodivu až na rendrované animace neztratila nic ze svého kouzla pochmurného venkova s kostelem, ve kterém se dějou divné věci.Budování atmosféry hodně pomáhá hudební podkres, který je dokonalý a bez něj by hra ztratila hodně ze svého kouzla.

A pak je zde samozřejmě boj, jednoduchý, účelný a správně krvavý, je paráda se ohánět oboruční sekerou a vidět jak se pod jejím ostřím rozpadají kostlivci, či jak dělá sekanou z místních zombáků. Ano je to tupé klikání a o to je to zábavnější a v kombinaci se sbíráním lepší výbavy a zlata je to nepřekonatelné kombo, které nás pařany nutí pokračovat stále dále s vidinou že támhle seberu meč +18 na sílu a pak konečně tam tomu odolnému hajzlovi natrhnu prdel.

Aby jsme se až tak nenudili, tak každé čtyři levely se nám mění prostředí, začínáme v katakombách pod kostelem, pokračujeme přes doly a opuštěné jeskyně, stále hlouběji do středu země až se objevíme v samotném pekle.

Tak jak postupujeme patry, úměrně tomu roste obtížnost, ale vzhledem k tomu že jsme šikovní pařani co prolezou každý temný kout a neoddejdou z patra dokud všechno nezabijou tak nám krásně rostou expy a levely, přičemž po dosažení každé nové úrovně dostaneme bodíky na rozdělení do klasických dovedností (síla,magie ..) a proto tomu mílé děťi někteří říkají RPG, che che che .... jo a vlastně, ještou tu jsou ve vesnici NPC jako! (jo, celých šest..),no ehm, RPG light možná, ano?

Každopádně, jsem rád že jsem to ve svém životě poprvé dohrál a těším se na díl druhý!

Pro: Chytne a nepustí, atmosféra, nebojí se krve

Proti: Ke konci už nastupuje stereotyp, velické lehký poslední boj s Diablem

+28

Loom

  • PC 75
Tak jsem se k tomu nakonec jen dokopal, LooMa nainstaloval cca v 20 hod a teď ho právě dohrál.

Faktem je že hra pěkně plyne, bez zákysu, bez sbírání miliónu předmětů a bez složitých rozhovorů, ALE, celé mi to přijde takové nedodělané, když se podívám do knihy tónů, která je přiložena ke hře, tak jsem jich využil jen polovinu, hádanky spočívají v tom že na jedné obrazovce se naučím tóny a za další dvě je použiji, v případě finálního fightu jen přehrávám tóny které mi zahraje tkalcovský stav. Chápu že to má bát asi spíše pro nováčky žánru adventure, ale i tak, moc jednoduché (hrál jsem na obtížnost standard, nevím tudíž v čem se lišší ty ostatní), to Indy 3 ze stejné doby mi přišel těžší.

Příběh je klasický boj nechtěného chlapce se zlem, zakončení které napovídá druhému dílu (který nikdy nevyšel) je takové rozpačité, ale dá se to, naštěstí je to takový happy end jen napůl!

Grafické zpracování je velice pěkné a to podotýkám že jsem hrál původní flopy EGA verzi, kterou vlastním, o zvucích se nedá mluvit a hudba je standard té doby.

Hra to každopádně není špatná, jsem rád že jsem ji zahrál a dojel a alespoň se na pár hodin vrátil do té doby, kdy jsem byl ještě malé vlče a tuhle hru nikdy nepochopil.

Pro: Pokus o něco jiného, grafika, zvláštní pohádková? atmosféra

Proti: Délka hry, moc nízká obtížnost

+14

Future Wars: Time Travellers

  • PC 80
Výborná adventura ze staré školy, je tomu cca měsíc co jsem ji dohrál a neubráním se přímému srovnání s jejich pozdějším dílem,( JB:STEALTH AFFAIR ), které jsem předtím také dohrál.
FW je na tom podstatně lépe. Proč? Inu grafika mi přijde kupodivu lepší, není taková dětinská.Kupodivu i ovládání (byť v JB se chlubili tím, že ovládání vylepšili) mi přišlo lepší, žádné přemýšlení nad tím, jestli teď mám použít pravé tlačítko myši či levé.Ozvučení je na stejné minimalistické úrovni jako následovník, Amiga verze je na tom podstatně lépe.

Co se týká příběhu, jedná se o klasické Béčkové sci-fi o záchraně světa. Na začátku se vžijeme do kůže obyčejného čističe oken, který se náhodou dostane ke stroji času, pomocí kterého odcestuje do minulosti,budoucnosti a opět minulosti, no samozřejmě nesmí chybět ani krásná žena a nějací ti ufouni. Co více si přát? Celé to pěkně odsýpá a nenudí. Pixelhunting tady je, ale v rozumné míře, né tak jak v JB a defcto kromě jediného místa se potřebné věci dají docela dobře najít, pro adventure pozitivní hráče to nebude žádný problém.Ale pozor, ve hře se opět můžeme dostat do bodu, odkud není návratu, takže je důležité často ukládat. Každopádně, vše se dá řešit logicky, takže ani nějaký velký zákys nehrozí, stačí se jen zamyslet :)

Ve hře se objevují také "akční pasáže", jsou jenom dvě a nejedná se o takový opruz jako v JB (kde spíše nasíraly a natahovali hrací dobu), tyhle naštěstí pobaví a do hry dobře sedí.

Pro mne osobně se jedná o kvalitní dílo, které snese srovnání s tehdejší konkurencí a každému kdo ještě nehrál určitě doporučuji!

Pro: Grafika,spád hry,zábava

Proti: Zvuk v PC verzi, pixelhunting

+17

Serious Sam 3: BFE

  • PC 80
Ať si kdo chce co chce říká, SS3 je parádní nářez! Byť se tedy oproti předchozích dílů řádně změnil, je takový více "serious" co se týká grafiky a in game sekvencí, ale kupodivu mi to vůbec nevadilo a docela i sedlo. Pohled na pobořenou Káhiru se mi osobně zamlouval, tak samo okolní vesnice, poušť s prohánějícím se pískem či vnitřky pyramid. Možná to bude tím že jsem fascinován Egyptem jako takovým, nebo tím že jsem tam několikrát byl ale pro mne to je prostě plus.

Rozmanitost zbraní a jejich účinnost mi přišla v rámci singlu vybalancovaná, munice je po většinu času dostatek a když je nejhůře, tak je tady Desert eagle s neomezenou municí či ufounská rukavice, která drtí nepřátele.

Level design je přímočarý, jedná se o stejnou klasiku jakou známe už od dob DooMa - hledání klíčů ke dveřím, které nás pustí dále.Prostředí je částečně zničitelné, cehož se dá mnohdy využít k našemu prospěchu.

Herní mechanismy zůstaly věrné předchozím dílům, takže žádný autoheal, sebou může Sam tahat všechny zbraně co najde, nepřátel je také řádná hojnost a pořád přicházejí ve vlnách. Když už se nějaká sviňa dostane až k Samovi, je zde možnost ukončit její bídný život nějakou pěknou fatalitou (vyrvání oka, urvání hlavy ...) což je vše doprovázeno stříkáním krve,či slizu.
Délka hry je nadprůměrná, mě to na střední obtížnost trvalo podle Steamu 16 hodin, pravdou sice je, že od poloviny už je to trochu nudnější, ale toto vynahrazují krásné scenérie rozbořených chrámů v poušti. Ale i tak mne to střílení pořád bavilo a čím více nepřátel tím lépe, i když, poslední level už byl velice nasírací a finální fight se mi také moc nepozdával.

Výsledný dojem je ale za mne nadprůměrný, řežba je to řádná, která se trochy té krve nebojí :) a ve které jiné hře vyhodíte do vzduchu Svingu? :)

Pro: Egypt, neskutečná řež

Proti: Finální fight

+20

James Bond: The Stealth Affair

  • PC 65
Není to úplně špatné, ale špička to také není, ovládání pomocí kontextového menu není moc intuitivní a často je matoucí použití příkazu "use" a "operate". Nešvarem hry je docela krutý pixelhunting a zmíněná možnost dostat se do slepé uličky, ze které pak není cesty zpět. "Akční" pasáže jsou otravné a jen natahují herní dobu.
Ale jako komplet se to nehraje špatně, jsem rád že jsem si doplnil vzdělání dohráním této, tedy alespoň pro mne, docela neznámé adventury. Grafika je takový průměr, zvuková stránka hry spíše horší průměr.

Pro: Bond, James Bond

Proti: Pixelhunting, akční pasáže, ozvučení

+7

Syndicate

  • PC 70
Po dlouhých 19ti letech jsem se dostal k této hře. I když, kdysi jako malé vlče jsem to zkoušel hrát, ale byl jsem v té době hodně mlád a neuměl anglicky a tak to byl asi hlavní důvod, proč jsem do syndikátu nějak hlouběji nepronikl. Je čas to napravit :)

Jako šéf syndikátu řídíme operace svých agentů v cca padesátce misí po celém světě, který je rozdělen na teritoria ovládané ostatními syndikáty. V případě úspěšného splnění úkolu nám dané teritorium připadne a pomocí daní z něj můžeme z nebohých lidiček ždímat peníze do syndikátní kapsy. Tyto finance nám poslouží k financování vývoje nových doplňků pro agenty jako jsou silnější ruce či k vývoji nových zbraní a technologií.

Na celé to dění se díváme z isometrického pohledu, grafika je správně detailní a běhá na tu dobu v nestandardním rozlišení 640x480 avšak v nižší barevné hloubce a tak je vše laděno do hnědočernožluta a trochu bíle a někdy i zelené :) ale vytváří to správnou neutěšenou atmosféru budoucnosti (mimochodem voda je v této hře černá).

Hraje se to fajn cca do půlky je to zábava, vymýšlíme nové zbraně a vylepšení, pak je ale vše vyzkoumáno, mise se pořád opakují, naši terminátoři jsou skoro nesmrtelní (pokud tedy nehrajeme jako úplné lamy). Pak jde křivka zábavy spíše dolů , není to sice úplná nuda, ale hra už opravdu nenabídne nic nového, grafika je také stereotypní, všechna města vypadají stejně a ani jejich architektura se nemění, je jedno jestli jsme v Evropě či Asii.

Ale ve výsledku, hraje se to dobře, škoda že na nás na konci nečeká žádné outro, jen titulky autorů :(

Každopádně na svou dobu ojedinělý počin, který stojí za to vyzkoušet i dnes.

Chcete vedět více? odkaz

Pro: Námět, agenti, grafika, zábava

Proti: Po cca půlce už je to pořád to stejné, opakující se grafika, outro

+13

Buzz Aldrin's Race into Space

  • PC 70
Hra mého mládí, pamatuji si, že kdysi jsem na tom docela ujížděl ale nikdy pořádně nedotáhl do úspěšného konce, až nyní s "remakem" :) Porazil jsem rusáky v roce 71 s tím, že můj program Jupiter dopravil 4 mi neznámé kosmonauty na měsíc jako první - což je vlastně cílem této hry.

Hře se musí však nechat to že i vzhledem k zastaralé technologické a i "herní" koncepci dokáže pobavit, byť se stále jedná o repetivní činnosti nákup/výzkum/tréning/vypuštění rakety.

Na vyšší obtížnost je to i docela výzva a hraje zde velkou roli náhoda - mám vyslat do kosmu raketu, která má výzkum hotový ze 70ti procent a být prvý, nebo počkat na jistotu a poslat ji, až když bude mít výzkum přes 80 procent?

Grafika je poplatná standardu té doby, mě osobně se líbí, naše "kosmické město" se postupem doby viditelně rozvíjí, při každém vypuštění rakety do kosmu sledujeme v řídícím středisku průběh mise, který je presentován digitalizovanými filmečky - zde jde asi nejvíce pocítit zub času, ale i tak se na to dá koukat, je to přeci jen kus zajímavé historie a když už by to někomu vadilo, dají se odklikat. Po skončení každé mise vidíme její statistiku a získáváme body prestiže, které jsou nutné k tomu aby jsme se udrželi v křesle ředitele kosmického programu, v opačném případě nás prezident nemilosrdně sesadí a hra tímto končí.

Pro: Neokoukané téma, zábava minimálně po dobu prvního hraní, je to KUS HISTORIE :)

Proti: Zastaralý herní koncept, defacto pořád opakovaně děláme tu stejnou činnost, což někoho může začít nudit

+10

Company of Heroes: Opposing Fronts

  • PC 90
Čerstvě dohráno a musím uznat, že se opravdu jedná o parádní jízdu. Samostatně spustitelný datadisk je rozdělen na dvě kratší kampaně za Německou a Britskou stranu, každá po cca 8mi misích.
Jízda je to parádní, v mém případě hlavně za německou tankovou divizi :) .

Údajně se vylepšily efekty a fyzika oproti původní hře, já si ale nějakých rozdílů nevšiml, nad jen, když jsem používal slabou ráži na nepřátelské tanky, tak jsem viděl jak se projektily od pancéřování odráží... Ale i přesto je grafika i dnes na vysoké úrovni a nemá se za co stydět (tomu odpovídá i HW náročnost).

Kampaň mi však přišla oproti původní hře lehčí, anebo byli lépe vybalancovány síly na bojišti. AI mi přišla na stejně dobré úrovni, tak jak v původní hře. Princip a ovládání zůstalo zachováno což není vůbec na škodu a kdo hrál původní CoH tak se zde bude cítit jako doma.Český překlad je na výborné úrovni. Zvuky a hudba mají standard dílu předchozího.

Datadisk přináší jak nové jednotky a mise (byť již ve známém prostředí) ale to hlavní co přinesl je, že je neuvěřitelně zábavný a o to přeci jde!

Pro: Kampaň,nové jednotky,je to pořád CoH

Proti: V mém přípdě nic

+16

Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon

  • PC 90
ufff, prave dohrano. Trvalo to opet sice dele nez jsem planoval, ale povedlo se! Me prvni dohrani teto klasiky..

Co se tyka srovnani s prvnim dilem, ktery jsem tesne predtim taktez pokoril (a importoval si partu do dvojky). EoB2 je vyspelejsi ve vsech smerech, byt grafika defacto zustala ve stejnem stylu dilu prvniho (coz je jen dobre!), avsak je podstatne rozmanitejsi. Podivame se totiz do temneho lesa pres ktery najdeme cestu k chramu zla - Darkmoonu, zde navstivime mistni sklepeni ze ktereho se nasledne presuneme do honosnejsich vrchnich pater a vezi teto podivuhodne velke stavby.

Velikou zmenou oproti jednicce je taktez podstatne vetsi interakce, myslim tim nejen NPC ale i ta nase parta je takova nejaka ukecana a upozornuje napr. na tajne spinace, ci podezrele praskliny ve zdech, ktere stoji za to prozkoumat.. nesmim zapomenout take na NPC kterych potkame docela dost a casto se nam do cesty priplete i hlavni zapornak, aby okomentoval stavajici situaci a rekl nam neco nehezkeho...

Kapitolou samou pro sebe jsou ruzne zakernosti a hadanky zde se nalezajici (kdyz to vezmu kolem a kolem, v prvnim dile defacto nic takoveho poradneho nebylo). Nekdy prijit na to co po nas hra chce je docela slozite a priznam se bez natahovani na skripec, ze ke konci hry, kdy ma frustrace dosahovalo bodu varu, jsem musel parkrat (3x) nahlednou do cluebooku abych se posunul dale.

Zivot je boj, v Darkmoonu obzvlaste .. narazime zde na stare zname z dilu prvniho, tak i na mnoho novych potvor. Rozmanitost je velika, boj je lity a nekteri obludaci umi pouzivat kouzla, ci otevirat dvere. Mnozstvi a obtiznost boju se ke konci hry neustale zvysuje a konec mi prisel jako takovy killing fest, opravdu nevim, kde Dran sehnal toliko potvor na zabiti no a finalni souboj byl pro mne docela frustrujici.

Shrnuto? Velice kvalitni pokracovani, ktere opravdu splnilo to co se vzdy od dalsiho dilu ocekava, skoda jen te zaverecne casti, ktera se spise zvrhla o to kdo, ma vice hitpointu a kouzel, ale co, stejne mne to zabijeni bavilo :)

Pro: Interakce, rozmanitost prostredi, hadanky, hratelnost a i ta grafika je fajn

Proti: Posledni tretina hry je spise jen o tom, kolik mrtvych po nas zustane

+22

Cisco Heat: All American Police Car Race

  • PC 80
jaaj, tak takhle se to jmenovalo! Paradni akrkada u ktere jsem v mladi stravil hodiny a hodiny a jak jsem u toho zuril, kdyz mi dosel cas pred checkpointem... Kdepak ty doby jsou .. :) opravdu to byla zabava. Pokud se nepletu, byla na vyber dve auta.
+7 +8 −1

Beneath a Steel Sky

  • PC 60
Taková docela rozporuplná adventura.. začátek, počínaje intrem a části v továrně je úplně skvělý, má to spád, logiku a baví to, pozdější fáze hry, kdy se dostaneme ven z továrny je taková klasická adventurní, to by nebyl problém, ale někde v polovině této části hra ztrácí spád a je to spíše takové chození od čerta k ďáblu v pár lokacích a chození ve virtuální realitě mi už vůbec nesedlo... no ale stejně, než se nadějeme tak je konec! Nechci tím říct, že hra je špatná, ale něco jí chybí.. vzhledem k tomu, že je ke stažení jako freeware, nechť si každý udělá názor sám :)

Pobaví,neurazí ale na znovuhraní to není, trochu lepší průměr. Zajímavostí je vtipný roboparťák který s náma chodí.

Pro: zajímavá grafika,roboparťák,intro

Proti: krátké a cca od poloviny nudné

+19

Quarantine

  • PC 85
Karanténka :) je opravdu řádný nářez a plno vzpomínek na mé mládí, kdy jsem ji hrál a dohrál, v paměti mám stále filmové intro z CD verze, kdy mastňák v taxanu přejížděl lidi a uzinama z okýnka auta střílel po těch venku a to vše podbarveno rockovým nářezem! Hra nezůstala intru nic dlužna a byla stějně zběsilá,krvavá ( nezapomenu na to když jsem si namontoval na blatník cirkulárku a řezal tím kdekoho :-D ) a nechutně hratelná! Až tak jsem se do hry zamiloval, že jsem si jí tehdy ze svého kapesného koupil jako originálku a to bylo bratru za nějakých 1499 kaček tehdy od Visonu (snad jediná legální distribuce her v té době u nás??) ? O kvalitě hry možna může vypovídat i to, že jsem si pak nechal od Ježucha nadělit i díl druhy (myslím že se to jmenovalo Road warrior? ), byť byl laděn do komixové grafiky (asi aby to bylo přijatelnější pro cenzory??) Abych jen tak neplácal, délka hry a variabilita misí (byť to pořád bylo o střílení a ničení) byla tak akorát, některé mise na čas, to byl docela záhul, všchno se to krásně plynule hýbalo, zbraně střílely, přejetí kvíleli, auta bouchaly, není co vytknout, zábava jak řemen.Vzhledem ke stáří se asi už k znovuzahrání nedostanu, ale i tak, vzpomínky jsou pořád krvavě čerstvé :) btw. kdyby jste někdo chtěli prodat originál cd verzi, měl bych zájem ( já blbec tu svoji kdysi dávno prodal do bazaru :(((( )

Pro: Zábava,střílení,ježdění,intro ;)

Proti: Oproti intru slabé outro ;), dneska snad jen grafika

+11

Warrior Kings

  • PC 75
Docela mne zaráží velice nízké hodnocení této hry, která si dle mého tohle nezaslouží. Je to sice již nějakou dobu zpátky, co jsem jí hrál a dohrál ale to snad nevadí. Kampaň, která se hrou vine (a vypráví nám příběh o zradě a pomstě) je docela dlouhá a náročná což je dáno docela vysokou obtížností hry, mnohdy bojujeme proti velké přesile či jsme znevýhodněni nedostatkem zdrojů. Zajímavostí je, že se v průběhu hry můžeme rozhodnout, kam budeme směřovat vývoj našeho národa, necháme barbary na našem území v klidu žít a budeme s něma spolupracovat? V tom případě budeme mít k dispozici barbarské válečníky a úplně jiný strom technologického vývoje, nebo barbary zahubíme a budeme šířít svojí víru? Tím se zase dostaneme na vyšší technologickou úroveň a budeme mít k dispozici kanóny..To vše je možné, na základě našeho rozhodnutí se pak odvíjí styl staveb, jednotek a i monstra, které si můžeme v pozdější fázi hry vyvolat ( já byl ten hodný, tak jsem měl k dispozici mega archanděla s plameným mečem, to byla radost sledovat tu zkázu kterou páchal v nepřátelských řadách :)) ), samozřejmě vše má své pro a proti a při dalším hraní tak máme možnost vybrat si jinou cestu. Ke strategii patří i stavění, kterého si tady užijeme docela dost při stavbě našeho hradu a opevnění.

Velice dobře a jednoduše je zpracován interface, pomocí kterého se hra snadno ovládá, grafika která je kompletně ve 3D si myslím neurazí ani dnes ale samozřejmě je poplatná době svého vzniku.

Doporučují čtyři vlci z pěti :)

Pro: Zábava, znovuhratelnost, kampaň, množství jednotek a vynálezů, velikost map

Proti: Dneska snad jen ta grafika? Pro někoho to může být obtížné

+13

Medal of Honor

  • PC 50
Pro mne osobně strašlivě velké zklamání, příběh zde prezentovaný - škoda mluvit, mise? Šedá fádní nuda, nic nového, nepřátelé jsou strašně tupí což dohánějí akorát kvantitou, situace kdy hra špatně reaguje na skripty jsou taky bežné, všudepřítomná nápověda také řádně otravuje život, ale to není spíše chyba až tak hry ale dnešní doby. Všudepřítomný amerikánismus také moc hře nepřidá a samozřejmě délka singlu - já měl dohráno za nějakých pět hodin? Jsem opravdu rád že jsem to tehdy koupil jen za 180 kaček a po dohrání poslal dále do světa.

Pro: V mém případě žádné :(

Proti: Délka,lineárnost,reakce na skripty,nudná kampaň,grafika

+7 +12 −5

Chameleon

  • PC 75
Když se nad tím zamyslím, tak toto byla má první STEALTH hra ( a defacto i poslední :)) ), musím uznat, že na československé poměry opravdu kvalitně provedená, jak náplní, tak i zpracováním, grafika je pěkná i dnes. Má to atmosféru, pěkně se to hraje a celé to tak nějak odsýpá, střílecí sekvence ve vlaku se mi taky líbila, mám na chameleóna jen pěkné vzpomínky. Vyšší hodnocení nedávám spíše z důvodu mé neznalosti žánru (např takové Hitmany jsem nikdy nehrál a na cold war se pořád jen koukám jak se mi na něj práší na polici :) )

Pro: Dobře se to celé hraje a to o hlavně jde, ne?

Proti: Možná trochu kostrbaté skripty a AI

+13

Need for Speed: Shift

  • PC 85
Paráda,paráda,paráda! Opravdu velký krok oproti zajeté,upadající NFS sérii,až se zdá že toto je úplně jiná hra. Vše je jiné od obtížnosti,ovládání,nastavení auta,pocit z jízdy a radosti z výhry či zákeřné přejetého oponenta!Vizuální a zvuková stránka také parádní, radost pohledět na zdeformované auta po tuhém závodu :) Hraju to na "střední" obtížnost, tj.reálné poškození, asistenti vypnutí a je to pro mne někdy tedy dost tuhé, je to výzva :)

Pro: pocit z rychlosti a jízdy,grafika,správně nastavené obtížnost

Proti: Já osobně nevidím žádné mínus

+20

Warhammer: Dark Omen

  • PC 100
Velká perla která je spíše než strategií taktickou hrou, s velice dobrou atmosférou, intuitivním ovládáním a i dnes parádní grafikou (přes 3DFX emulaci).Každý vyhraný boj s minimální ztrátou vlastních jednotek je z důvodu velice vysoké obtížností malý svátek :) Bohužel i přes několik pokusů se mi stále nepodařilo dohrát :(

Pokud by měl někdo zájem o recenzi, najde ji na mém blogu :)

Pro: Taktika,grafika,ovládání a atmosféra každé bitvy

Proti: Pro někoho vysoká obtížnost, ale to k tomu patří, pro mne to není negativ

+12

Command & Conquer: Tiberian Sun

  • PC 80
Takovy trochu jiny dil CaC, ktery stoji za to zahrat a dohrat,grafika kompletne predelana oproti predchudcum a je sexy i dnes a nektere mise jsou docela tuhe, byt to bude asi spise tim ze AI cheatuje?

Pro: Grafika,zabavi na dost dlouho

Proti: nic vyznamneho

-2 +2 −4

Command & Conquer: Red Alert 2

  • PC 80
Vyborne,vyborne,v teto hre proste nejde ani tak o strategii ( i kdyz, v misich kde je omezeny prisun penez/jednotek ano ), ale proste o zabavu a o tom preci hry jsou ze ano? Rychle,akcni a ten pocit kdyz tuhle rez vyhrajete, ten za to stoji!

Grafika je spravne komiksove stylizovana, filmecky jsou spravne ujete, radost sledovat.

Vazne lituji toho, ze jsem si RED ALERTA zahral poprve az nedavno, zato ale komplet i s datadiskem. Jak se rika, radeji pozde nez nikdy ;-)

.. a nevim proc, ale kampan za rusy mi prisla zabavnejsi :-)

Ohrnovat nos muzou pouze pocitacovi generalove kteri sledujou milimetry pancire na tancich a typ munice kterou jim pechota zrovna strili, my ostatni se budeme kralovsky bavit.

Pro: Grafika,akce,zabava!

Proti: aaale nic podstatneho :)

+11

Duke Nukem Forever: The Doctor Who Cloned Me

  • PC 65
Na tento DLC jsem se těšil defacto od oznámení, jak jsem ale viděl cenu, tak jsem do toho nechtěl jít, až když byla akce a DLC byl k mání za necelé 2€ tak jsem se odhodlal a koupil svou první "nehmotnou" hru na Steamu.

Inu za ty necelé 2€ to stojí, dát za to ale plnou cenu tak jsem asi rozladěn. Dohrát to mi trvalo něco přes 4 hodiny, s tím že jsem na konci na nějakou dobu vytuhnul jelikož jsem neveděl co dělat, pomohl mi až youtube, asi jsem už holt blbý že mne řešení nenapadlo :)

Ve srovnání s původní hrou je tu pár nových enemáků, hlavně roboti kteří vypadli z Terminátora jsou fajn a skvěle mluví (vooooice check! baaaals of steeel? :-D ) z nových zbraní tu snad je jen expander? Hračka co zvětšuje enemáky? První 2/3 hry (do zabití Protona) je úplně super, výcvikové středisko naklonovaných Duků a promítání videa o požární bezpečnosti nemá chybu. Trochu hra upadá od levelu "bordel" a cesty na měsíc, ale to už je jen kousek do finále takže nevadí!

Viděl jsem, pobavil jsem se, takový lehký nadprůměr, za ty peníze dobrá koupě.

Jo a uplně jsem zapoměl na nezvládnutý konec po zabití hlavního emzáka, to mne zklamalo :-(

Pro: Výcvikové středisko, první dvě třetiny hry

Proti: Stejná grafika, nic moc nového, finální "outro"

+9 +10 −1

Company of Heroes

  • PC 85
Výborné,výborné,začátek jak z vojína Ryanna, ale co chceme nového vymyslet při vylodění v Normandii, že? Příběh se nám hrou taky nějaký táhne, in game animace taky nejsou k zahození (hlavně ta jak německé tankové eso sundá oficíry :) ). Grafika i dnes naprosto úžasná, strategických prvků tak akorát aby to mohli hrát i zelenáči (ve srovnání např s duchovním předchůdcem SOLDIER:HEORES OF WW2) krásně to celé odsýpá a člověk se nenudí. Opravdu jsem u této hry něměl problém prosedět celou noc. Už se těším až rozehraju datadisk.

Pro: zpracování herních mechanismů,hra nenudí a pořád baví,grafika,zvuky

Proti: snad žádné?

+7

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 65
Zahrál jsem, dohrál jsem, zapoměl jsem. Takto bych to asi shrnul, kromě začátku a konce které vyčnívaly nad průměr hry to bylo takové nijaké, zbraní dost, variabilita prostředí taktéž veliká, celé se to nějak zahrálo ale povzbuzen masáží dobových recenzí jsem tedy čekal něco více i k přihlédnutí data vzniku. Grafika stále koukatelná i dnes.

Pokud by někoho zjímal můj obšírnější názor najde ho zde http://vlci-doupe.blogspot.com/2012/02/return-to-castle-wolfenstein.html

Pro: Hlavně atmosférický začátek a konec, variabilita prostředí, grafika

Proti: Nudný prostředek hry, ve výsledku takové nijaké hraní, slabý finální boss

+6 +12 −6

Eye of the Beholder

  • PC 80
Jedna klasika ze zlatého fondu té doby, chytlavé,hratelné a dá se na to koukat i dnes, pod dosboxem jede výborně, nutnost kreslit mapu na čtverečkovaný papír jinak se člověk z podzemí waterdeepu opravdu nevyhrabe, obludky zde na nás číhající jsou parádní a obtížnost je tak akorát, nikdy jsem to nedohrál, ale teď už se to určitě povede! Jsem už v sedmém patře :) Možnost jednoho sejvu také přidává na atraktivitě!

pokud by někoho zajímala má minirecenze, najdete ji zde http://vlci-doupe.blogspot.com/2012/02/eye-of-beholder.html

Pro: Nesmrtelná klasika, atmosféra, grafika i v dnešní době koukatelná

Proti: Slabší zvuky, pouze prostředí podzemí města waterdeep

+10