Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Syndicate

81
72 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
06.06.1993 PC
1993 Amiga
červenec 1994 FMT
1995 Jaguar
09.07.1995 3DO
Vývojáři:
Syndicate vás zavede do cyberpunkového světa daleké budoucnosti, ve kterém se ujímáte vedení týmu agentů, kteří plní zadané úkoly pro svůj syndikát.

Již klasická taktická strategie z izometrického pohledu, ve které poznáte svět budoucnosti z úhlu nelítostných syndikátů starající se hlavně o peníze a nadvládu nad územími. Se svým týmem čtyř agentů projdete celý svět, budete ovládat území a těžit z nich finanční prostředky. Vaše agenty můžete za získané peníze vybavit robotickými částmi lidského těla více odolná vzhledem k jejich úkolům, můžete jim přikoupit nohy, mozky, srdce, ruce, a kompletně je proměnit ve válečné kyborgy. Vedle toho máte k ruce široký arzenál zbraní, od uzi přes brokovnice po raketomety. Vaše úkoly spočívají v likvidaci nepohodlných lidí, jejich přetahování na vaši stranu, nebo likvidaci ostatních agentů z jiných syndikátů. Hra se odehrává převážně ve městech a uvnitř budov. Města jsou plná lidí, strážných robotů a dopravních prostředků, které sami můžete používat. Hudba a zvuky vhodně doplňují cyberpunkovou atmosféru herního světa.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Po dlouhých 19ti letech jsem se dostal k této hře. I když, kdysi jako malé vlče jsem to zkoušel hrát, ale byl jsem v té době hodně mlád a neuměl anglicky a tak to byl asi hlavní důvod, proč jsem do syndikátu nějak hlouběji nepronikl. Je čas to napravit :)

Jako šéf syndikátu řídíme operace svých agentů v cca padesátce misí po celém světě, který je rozdělen na teritoria ovládané ostatními syndikáty. V případě úspěšného splnění úkolu nám dané teritorium připadne a pomocí daní z něj můžeme z nebohých lidiček ždímat peníze do syndikátní kapsy. Tyto finance nám poslouží k financování vývoje nových doplňků pro agenty jako jsou silnější ruce či k vývoji nových zbraní a technologií.

Na celé to dění se díváme z isometrického pohledu, grafika je správně detailní a běhá na tu dobu v nestandardním rozlišení 640x480 avšak v nižší barevné hloubce a tak je vše laděno do hnědočernožluta a trochu bíle a někdy i zelené :) ale vytváří to správnou neutěšenou atmosféru budoucnosti (mimochodem voda je v této hře černá).

Hraje se to fajn cca do půlky je to zábava, vymýšlíme nové zbraně a vylepšení, pak je ale vše vyzkoumáno, mise se pořád opakují, naši terminátoři jsou skoro nesmrtelní (pokud tedy nehrajeme jako úplné lamy). Pak jde křivka zábavy spíše dolů , není to sice úplná nuda, ale hra už opravdu nenabídne nic nového, grafika je také stereotypní, všechna města vypadají stejně a ani jejich architektura se nemění, je jedno jestli jsme v Evropě či Asii.

Ale ve výsledku, hraje se to dobře, škoda že na nás na konci nečeká žádné outro, jen titulky autorů :(

Každopádně na svou dobu ojedinělý počin, který stojí za to vyzkoušet i dnes.

Chcete vedět více? odkaz

Pro: Námět, agenti, grafika, zábava

Proti: Po cca půlce už je to pořád to stejné, opakující se grafika, outro

+13
  • PC 80
Hra, na kterou se hned tak nezapomíná. Na rok 1993 obsahuje opravdu slušnou (byť stále se opakující) grafiku. Celkem solidní obtížnost, spoustu zbraní a hlavně fungující koncept zabírání území pomocí diverzních akcí. Kyborgové a jejich vylepšování jsou zde hlavní "atrakcí". Vyšším druhem v hejnu plebsu. Fragilní civilisty ovšem nebylo radno střílet - ubíralo to peníze.
Nicméně celé to není jen o grafice - to by bylo až příliš laciné. Náplň úkolu bylo tím, co Syndicate nejvíce pohánělo. Infiltrace, vraždy, diverzní akce. Vše bylo nutné dobře naplánovat a cest často bylo více. Proč například riskovat přímý střet, když často stačilo "cíl" jen srazit autem?
Trochu bych se ale ohradil proti poslední misi, která opravdu nebyla žádný med.

Pro: Grafika, atmosféra, celkový koncept

Proti: Slabší ozvučení, ale co v roce 1993 čekat?

+10
  • PC 90
Tak tohle je klasika s velkým K! Pochod čtyř agentů s dlouhými kabáty, kteří najednou vytáhnou plamenomety a začnou likvidovat svůj cíl včetně náhodných kolemjdoucích, to bylo něco. Neskutečně detailní grafika, postupné zabírání území, implantáty a vymýšlení nových zbraní, to prostě nemělo chybu, tady Bullfrog maximálně zaválel.

Pro: Grafika, design, postupné obsazování světa, ...

Proti: Ke konci už celkem těžké.

+5(6-1)
  • PC 100
Pro mě jedna z nej her, hráli jsme jí hlavně na Mega Drive u televize. Nakupování robotických částí a výbava agentů prostě špičková, vedle toho pumpování drog do vašich svěřenců a jejich spanilé jízdy městem. Nikdy nezapomenu na řežby s černokabátníky s červeným čírem, kdy jsme gaus gunem drtili ulice a vybavení plus nebohé lidi, kteří se nachomýtli, všechno bouchalo, agenti zmateně pobíhali:) Taky mám v hlavě stále zarytou melodii, když se někde poblíž objevili ti cizí agenti a její ukončení když bylo po přestřelce.

Pro: celý koncept, zbraně, agenti a jejich výbava a přetváření v kyborgy, nemilosrdnost celého světa a atmosféra

Proti: nic mě nenapadá

+3(3-1)
  • PC 100
Perfektně vytvořená živoucí města, která jenom čekají na to až do nich vtrhnete se svou partou bezohledných agentů a začnete si vyřizovat účty s konkurenčními syndikáty. Snad v žádné jiné hře jsem nezpůsobil takový masakr jako tady v misi, kdy jsem na přehlídce plné lidí měl zlikvidovat nepohodlného politika.
+2(2-1)