Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Buzz Aldrin's Race into Space

Strategic Visions •  Infinity (PC98)
11.03.1993
24.03.1995
77
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Buzz Aldrin's Race into Space (zkráceně BARiS) je simulací vesmírného závodu mezi Američany a Sověty. Hráč se vžívá do role velitele amerického, případně sovětského ředitele vesmírného programu a jeho úkolem je zajistit, aby astronauti či kosmonauti právě jeho státu přistáli jako první na Měsíci.

Hra začíná na jaře 1957 a tahy trvají šest měsíců herního času, poté následuje tah protihráče. Je třeba vybudovat středisko (Mys Canaveral či Bajkonur), sestrojit rakety, vycvičit posádku lodí, získat větší finanční dotace budováním své prestiže - provádět úspěšné mise a být pokud možno první, kdo provede akce typu první průlet kolem planety, první žena ve vesmíru atd. a naopak se vyhýbat katastrofám, které prestiž snižují. O postupu projektů informují na začátku každého kola televizní hlasatelé v předtočených filmech. Hráč má na dosažení Měsíce přesně dvacet let herního času (tj. 40 kol).

BARiS je adaptací deskové hry LIFTOFF! autora Fritze Bonnera a autoři počítačové adaptace kladli velký důraz na historickou přesnost, přesto se v některých případech nevyhnuli zjednodušování za účelem vybalancovanosti obou stran. Přítomno je rovněž velké množství archivního materiálu v podobě fotografií. V roce 1994 hra vyšla i na CD-ROMu a roku 2005 uvolnili autoři i freewarovou verzi nazvanou prostě Race into Space.


Poslední diskuzní příspěvek

@Marty McFly (12.08.2012 19:56): tak ono v podstate nic jinyho ,kde bys zavodil o vesmir neni. az ted nova predelavka od matrixu , ale ta je predrazena a nelibi se mi graficky . a na baris se mi libi ze muzes hrat jak za rusaky tak za amiky, plus krome mesice jeste mars , je to sice trochu chuda strategie na moznosti - jen par raket a sond, ale vubec nejlepsi je to sledovani a cekani letu kdy v centru sledujes jak probihaj jesdnotlivy faze letu a modlis se aby se nic neposralo :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hra mého mládí, pamatuji si, že kdysi jsem na tom docela ujížděl ale nikdy pořádně nedotáhl do úspěšného konce, až nyní s "remakem" :) Porazil jsem rusáky v roce 71 s tím, že můj program Jupiter dopravil 4 mi neznámé kosmonauty na měsíc jako první - což je vlastně cílem této hry.

Hře se musí však nechat to že i vzhledem k zastaralé technologické a i "herní" koncepci dokáže pobavit, byť se stále jedná o repetivní činnosti nákup/výzkum/tréning/vypuštění rakety.

Na vyšší obtížnost je to i docela výzva a hraje zde velkou roli náhoda - mám vyslat do kosmu raketu, která má výzkum hotový ze 70ti procent a být prvý, nebo počkat na jistotu a poslat ji, až když bude mít výzkum přes 80 procent?

Grafika je poplatná standardu té doby, mě osobně se líbí, naše "kosmické město" se postupem doby viditelně rozvíjí, při každém vypuštění rakety do kosmu sledujeme v řídícím středisku průběh mise, který je presentován digitalizovanými filmečky - zde jde asi nejvíce pocítit zub času, ale i tak se na to dá koukat, je to přeci jen kus zajímavé historie a když už by to někomu vadilo, dají se odklikat. Po skončení každé mise vidíme její statistiku a získáváme body prestiže, které jsou nutné k tomu aby jsme se udrželi v křesle ředitele kosmického programu, v opačném případě nás prezident nemilosrdně sesadí a hra tímto končí.

Pro: Neokoukané téma, zábava minimálně po dobu prvního hraní, je to KUS HISTORIE :)

Proti: Zastaralý herní koncept, defacto pořád opakovaně děláme tu stejnou činnost, což někoho může začít nudit

+12
  • PC 85
Jedna z těch her, které se nedočkaly širší popularity, pro mě se ale jedná o absolutní klasiku. Vzhledem k tomu, že jsem velký fanoušek kosmonautiky, svým tématem je pro mě hra splněným snem. Postavit se do čela amerického nebo sovětského vesmírného programu a snažit se, aby právě vaše vlajka zavlála na Měsíci jako první - co víc si přát? Co je na hře absolutně fantastické je dobový feeling. Používány jsou v maximální míře dobové filmové záběry, každé kolo začíná televizními zprávami (nejdřív ČB, potom barevné) s moderátorem "Carterem Walkritem" (v případě, že hrajete za NASA, v opačném případě samozřejmě hlásá zprávy jakási soudružka) což je jasný odkaz na nejznámějšího dobového hlasatele Waltera Cronkita. Skvělé je použití reálných jmen astronautů.

Hráč coby šéf programu rozhoduje o rozdělení financí do jednotlivých činností, určuje prioritní směry výzkumu a vývoje, v případě pilotovaných misí vybírá astronauty a skládá je do posádek (vzájemná "kompatibilita" borců je velmi významná) apod. Problémem hry je, že se brzy začne opakovat, to je ale u strategií tohoto typu poměrně běžný problém.

Pokud jste ale fanoušky kosmonautiky a/nebo historie, určitě do toho běžte.

Pro: téma, soundtrack, dobový feeling, reálná jména astrounautů

Proti: brzká repetitivnost, zas tolik možností hráč nemá

+12