Buzz Aldrin's Race into Space (zkráceně BARiS) je simulací vesmírného závodu mezi Američany a Sověty. Hráč se vžívá do role velitele amerického, případně sovětského ředitele vesmírného programu a jeho úkolem je zajistit, aby astronauti či kosmonauti právě jeho státu přistáli jako první na Měsíci.
Hra začíná na jaře 1957 a tahy trvají šest měsíců herního času, poté následuje tah protihráče. Je třeba vybudovat středisko (Mys Canaveral či Bajkonur), sestrojit rakety, vycvičit posádku lodí, získat větší finanční dotace budováním své prestiže - provádět úspěšné mise a být pokud možno první, kdo provede akce typu první průlet kolem planety, první žena ve vesmíru atd. a naopak se vyhýbat katastrofám, které prestiž snižují. O postupu projektů informují na začátku každého kola televizní hlasatelé v předtočených filmech. Hráč má na dosažení Měsíce přesně dvacet let herního času (tj. 40 kol).
BARiS je adaptací deskové hry LIFTOFF! autora Fritze Bonnera a autoři počítačové adaptace kladli velký důraz na historickou přesnost, přesto se v některých případech nevyhnuli zjednodušování za účelem vybalancovanosti obou stran. Přítomno je rovněž velké množství archivního materiálu v podobě fotografií. V roce 1994 hra vyšla i na CD-ROMu a roku 2005 uvolnili autoři i freewarovou verzi nazvanou prostě Race into Space.
@Marty McFly (12.08.2012 19:56): tak ono v podstate nic jinyho ,kde bys zavodil o vesmir neni. az ted nova predelavka od matrixu , ale ta je predrazena a nelibi se mi graficky . a na baris se mi libi ze muzes hrat jak za rusaky tak za amiky, plus krome mesice jeste mars , je to sice trochu chuda strategie na moznosti - jen par raket a sond, ale vubec nejlepsi je to sledovani a cekani letu kdy v centru sledujes jak probihaj jesdnotlivy faze letu a modlis se aby se nic neposralo :)
Pro: Neokoukané téma, zábava minimálně po dobu prvního hraní, je to KUS HISTORIE :)
Proti: Zastaralý herní koncept, defacto pořád opakovaně děláme tu stejnou činnost, což někoho může začít nudit