Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Wolf

Wolf

43 let • ČR - kraj Moravskoslezský

Komentář

Přejít na komentáře

Legend of Grimrock

  • PC 75
Všichni místní majstři hrají či už dohráli Grimrocka dvojku ale já se nedávno pustil teprve do jedničky.
Do čeho jdu jsem tak nějak věděl z oslavných ód a hodnocení tady, inu zklamán jsem nebyl ale maximální dungeon vyvrcholení se také nekonalo, nejvíce bych LoG připodobnil Beholderovi prvnímu prosím.

A proč vlastně? Inu jdeme z vrchu dolů, v tomto případě je k dispozici pater 13 přičemž to finálové je patro dvanácté (Beholder jich měl 12). Také zde máme partu čtyř, zhruba co tři úrovně se nám mění prostředí a přibývají nepřátelé, celou tu dobu bloudíme v nitru hory a kus oblohy nespatříme versus stoky a jeskyně pod Waterdeepem.
Taháme za páky, mačkáme plošinky, procházíme teleporty, živáčka kromě enemáků nepotkáme a k tomu všemu hledáme klíče k zamknutým dveřím,sbíráme lepší vybavení a zbraně,pojídáme zásoby, spíme a to vše v realtime.
Pořád v tom nevidíte EoBa? A tak samozřejmě, tato šablona by se dala vztáhnout na více klasických dungeonů, jen zde mi to přijde více okaté.

Co je ale jiné je systém kouzlení - který mi zde tedy přijde nedotažený, runy fajn, ale se svým kouzelníkem se nikdy nedostanu k takovému množství kouzel jako v EoB a to jen proto jelikož není toliko bodů abych je mohl investovat do všech čtyř škol magie.
Dále tady máme hádanky a to řádný balík a některé pěkně vychytané a těch různých sekretů (bez poznámek prosím) tady, jó to se může jít EoB zahrabat, ale to bude asi tím kdy která hra vyšla,že?
Souboje, no tím že jsme pořád ve čtverečcích je systém soubojů pořád stejný, prostě ukrokovat nepřítele pobíháním okolo v případě těch silnějších. Můj bratr toto právem nazývá "tanec beholderák".Pro mne výhodou EoBa je to, že kouzelník sesílá naučená kouzla z knihy a není třeba je skládat z run, takže má smysl mít těch kouzelníků více případě mít v partě klérika na podporu, v Grimrocku toto nejde, resp. jde ale je to nepoužitelné.
Atmosféra a hratelnost, v tomto případě má každá z her své kouzlo a u obou jsem se výborně bavil a o to asi jde, že?
Levelování postav,tak ano zde není pochyb, kdo je na tom lépe, ale to je samozřejmě také dáno tím, co si dnešní doba žádá.
Grafika, tak v tomto případě netřeba polemizovat, grafika je parádní v obou hrách, zde je moderní a naleštěná, v EoBovi krásně pixelartová, zde asi není poraženého.

Možná tak trochu zklamáním pro mne byl závěrečný souboj v LoG s respawnujícími se vobludkami a mechanickou kostkou, lákání Beholdera do pasti mi přišlo zábavnější.

Nemyslím to proti LoG nijak zle, jen mohl oproti hře z roku 1990 ukázat trochu více než větší počet zapeklitějších puzzlů, ale zábava byla, to jo!

A ještě vlastně, EoB měl animované intro a outro (v případě Amiga verze), v LoG toto není, jen statické obrázky se zvukem :-P a to nemluvím o příběhu, ten je tedy v EoB vlastně taky! :-) V LoG se ani nedozvíme, proč nás vlastně do tohodle žaláře vhodili...

Takže mé finální hodnocení je nakonec o něco málo nižší než v případě EoB, přeci nedám kopii stejně bodů jako "originálu" :)

Podle toho co čtu a vidím, tak LoG 2 pkračuje v Beholdeřích šlépějích a odehrává se i venku (ale jasně, v EoB II toho venku zase až tak nebylo ale ve trojce jóó) a vevnitř na více místech.
Takže kupředu levá a jdeme na dvojku!

Pro: Reinkarnace starých časů

Proti: Ale vlastně nic :)

+17