Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warhammer: Mark of Chaos

76
23 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
14.11.2006 PC
02.09.2008 X360
Vývojáři:
Black Hole Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.blackholegames.com/#/game/moc
Mark of Chaos je další strategií vycházející z deskové hry ze světa Warhammeru. Narozdíl od Dawn of War je zasazena do fantasy prostředí. Příběh se odehrává ve světě, který je zkažen magickou energií a uvržen do nekonečné války. Lidstvo je zde nejpočetnější rasou, jež se dělí o tento svět s různými nebezpečnými tvory, a má daleko k tomu, aby se spojilo proti hrozbám, kterým čelí.

Hra má dvě kampaně za Impérium a Chaos. K dispozici je mapa světa podobně jako v Total War, ale se značně omezenými možnostmi. Můžete zde např. doplňovat stavy vojsk a vybavovat hrdiny a regimenty novými předměty. Mark of Chaos se snaží být značně různorodá a nabízí i množství vedlejších úkolů, při nichž je možné získat unikátní předměty.

Boje jsou taktické, takže během potyček nelze ukládat, ovládáte celé regimenty, které mají každý svou morálku, zkušenosti a můžete je řadit do formací. Jednotky mají speciální schopnosti, strany jsou dobře vyvážené a funguje tu obvyklý systém "kámen, nůžky, papír."

Pokud vás omrzí hra proti počítači je zde ještě multiplayer se čtyřmi módy. Battle (bitva), kterou není třeba vysvětlovat, Siege Battle (obléhání), kde buď obléháte nebo se obléhání bráníte, a posledním módem je Reinforcements (posily), kde je třeba získat převahu zabíráním území. Stejně jako v Dawn of War je možné si vzhled armády přizpůsobit k obrazu svému úpravou barev uniforem, praporů apod.


Poslední diskuzní příspěvek

V poslednej misii za Chaos mi hra padá do Windowsu, neriešil niekto podobný problém ? Samozrejme savy z hry nie sú kompatibilné s inou verziou…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Čekají na vás dvě solidně dlouhé kampaně za dobro a zlo, každá z nich nasekaná do čtyř setů misí; 21 misí za dobro + 6 volitelných, za zlo 17 misí +3 volitelné.
Máte globální mapu a na ní posunujete armádami. V tažení za ty dobré to jsou lidé ( impérium ) ,trpaslíci a elfové, zloduši jsou reprezentování démony Chaosu a Krysím národem ( Skaveny ). Jenže záhy poznáte, že možnosti na strategické mapě jsou hodně omezeny. Armádami nelze posouvat volně kam se vám zachce, nýbrž pouze z boje do boje. Výjimku tvoří čas od času vedlejší mise : Často dorazíte k rozcestí a dostanete tak možnost se od hlavní trasy lehce odklonit za účelem splnění nějakého toho nepovinného questíku, kupříkladu eskortování trpasličí karavany územím obývaném zelenokožci. Hra jde ovšem ještě dál, sem tam narazíte na souboj vašeho šampióna s nepřátelským nebo mise plněné bez jednotek pouze s hrdiny (vyplenění vampírovy hrobky, případně zmíněná zkouška bohů, na jejímž konci budete mít možnost volby, ke kterému z božstev se přiklonit=nové jednotky)
Jejichž splnění přinese jednak zlato a jednak třeba i cenné vybavení pro vaše hrdiny. Za drahý kov se pak nakupují posily i upgrady pro vojáky, jako například lepší brnění nebo zbraně. Je nutné si před každou z potyček pečlivě rozmyslet, koho vezmete s sebou na bojiště. Časem si tak utvoříte pluky zkušených veteránů, jejichž služeb budete rádi využívat, ale také jednotky začátečníků, jimiž prořídlé řady těch ostřílenějších po boji doplníte. Se ztrátami je nutné počítat, jelikož během šarvátek nemáte příležitost ukládat. A to nevadí, bitva trvá kolem 10-20 minut, po každé bitvě se vám hra uloží.
Každý regiment skýtá od 10 do 60 mužů rozdílných typů i zkušeností.Musím pochválit výbornou vyváženost všech jednotek až jsem s ůdivem žas.
Hrdinové jsou velice velice důležití při výběru do bitvy. Získávají zkušenosti v průběhu bitvy , a ty zkušenostní body pak mohou být investovány do tří oblastí. Můžete zvýšit komandování, což znamená, že pokud se připojíte hrdinu k regimentu, hrdina může používat speciální dovednosti ke zvýšení bojové schopnosti pluku. Dalo by se také investovat do dovednosti (duely) , která tvoří hrdinu účinnější v duelách, nebo můžete investovat body do bojové dovedností, které tvoří hrdinu silnějšího v obecném boji.

Hrdinové mohou být také vybaveni zbraněmi; jako jsou magické meče, magické brnění, prsteny a boty . Mohou také využít speciální jednorázové lektvary a svitky, které obnovují zdráví, nebo manu.
Příběh se odehrává s bojovníkem jménem Stefan von Kessel a mistrem chaosu Thorgarem. Každá kampaň je nastavena během stejné války, ale každá z různých stran. Každý z nich má také jiné zakončení. Kromě naprosto úchvatného intra jste velmi neúnavně bombardováni spoustou výživných textů v podobě popisků, navštívených míst, poměrně slušných dialogů nebo třeba jen rozsáhlé encyklopedie jednotek včetně ručně kreslených artworků.
Dohráno za 16 hodin za stranu dobra ( a to měli více misí ), 20 hodin za stranu zla ( v těch bylo třeba více taktizovat a výběr jednotek byl oproti lidem velice důležitý )

Drobné poznatky nejsilnější národ lidé, chaos, elfové, skaveni.
Nejsilnejsi hrdinove lidi, chaos, elfové, skaveni.
Tařka Stefan von kessel byl skoro nesmrtelný a kombinace ohnivej mág a von kessel neporaženi, ani Thorgar na 40 levlu nebyl tak silný.
Elfové byli dost nudní a skaveni zas hodně slabí.
Boje byly zábavné a jednotek na výběr dosti, každej si tam najde to svoje.
Moje taktika byla vždy střelci pěchota děla a vzdušné jednotky ( hlavně chaos ).
Za lidi to stačilo procházet jen hrdinami některé mise. A za skaveny jsem hrdiny musel držet stranou v některých situacích.


PS: Souhlasím s Wolfem bomba hra a jen 22 hodnocení..

Pro: Intro, zvuky, grafika, příběh, hratelnost, ukládání, rpg prvky

Proti: Z mé strany jednotky skavenů a občas neposlušnost jednotek. Chybí vlastní bitva.

+15
  • PC 80
Taková hra a nemá žádný komentář? Hamba vám, já to právě dohrál a tak se podělím o své dojmy a průjmy :)

Na výběr zde máme dvě kampaně, za stranu chaosu a impéria. Já jako správný zvrhlík jsem si samozřejmě zvolil ze začátku ty zlé a pustil se do toho.Celkem na mne čekaly 4 kapitoly po cca 10-12 misích s lineárním postupem a s možností splnit pár volitelných questů.
Na svém tažení si postupně budujeme svou vlastní armádu, do které můžeme investovat získáné zlaťáky formou lepších zbraní, brnění, výbavy, případně si ve městech nakupovat jednotky zcela nové. Vzhledem k tomu že je ve hře použit i RPG prvek, tak se vyplatí si piplat své jednotky a nenechat si je pobít, vyvíjí se i naši hrdinové,kteří mohou své zkušenosti investovat do tří stromů dovedností. Tyto prvky zde nejsou jen na okrasu a v bitvě jde opravdu poznat elitní jednotka od obyčejného plebsu.Své svěřence můžeme také vybavovat nalezenými artefakty, což jim opět přidává body ve statistikách.
Výborným zpestřením v pozdější fázi hry je to, že dostaneme pod kontrolu krysí národ (v případě impéria elfy), se kterým se úplně mění taktika boje a je s něma docela prdel, takto se role prohodí ještě několikrát.
Zatím to vypadá na jasnou stovku co? Ale né vše je zlato, co mi vadilo je obtížnost, v případě legií chaosu jsem zvolil normal, což byla chyba, od půlky byla hra velice jednoduchá a defacto se nedalo prohrát (byl dostatek peněz na všechno).V případě impéria jsem zvolil obtížnost hard, peněz sice bylo méně ale i tak to až na poslední misi nebyla žádná velká výzva.
Když už jsme u toho impéria, kampaň za chaos byla ohodně lepší a propracovanější, objevovaly se zde speciální úkoly jako např. že hlavní hrdina musel splnit božskou zkoušku aby prokázal svou schopnost vést legie chaosu, o kapitolu později se pak musel transformovat do pekelného prince aby přemohl impérium a také krysí národ byl oproti nesympatickým elfům ohodně zábavnější. Za stranu impéria se nic takového nekonalo a ovládaný hrdina vypadal jak by do pěti neuměl napočítat a vůbec jsem se s ním nesžil.
AI také není tak úplně na výši spíše sází na přesilu, kouzelníci a hrdinové neumí pořádně využívat svých speciálních vlastností či kouzel.Dojem také kazí zbytečné duely hrdinů, je to jen stupidní klikačka a ani jednou se mi nestalo že bych prohrál, jen mne to zdržovalo, naštěstí se jim dá vyhnout tím, že nepřijmeme výzvu nepřátelského hrdiny, za mě tu tohle vůbec nemuselo být.
Co musím vyzdvihnout je výborné grafické zpracování, na to že to je hra roku 2006 nedělá ostudu ani dnes, zvuky a hudba výborně sekundují grafice.
Díky tomu že pokaždé čelíme řádné přesile, je to i se slabší AI hodně o taktice a to se počítá, odkaz na dědu WH:DARK OMEN je zde zcela jasný, jen to není tak hardcore, což je možná trochu škoda.
I přes výtky výše nemohu jinak než doporučit!

Pro: Kampaň za chaos, grafika, taktika, krysí národ, hratelnost, RPG prvky, fantastické intro.

Proti: Kampaň za impérium, i na HARD docela lehké, nesympatičtí elfové.

+13