Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Adam Šedina • 23 let • Student • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentáře

The Evil Within 2

  • PC 80
Do The Evil Within 2 jsem se pustil skoro hned po dohrání prvního dílu. Příběh jsem tak měl stále čerstvě v paměti a stejně tak spoustu otázek, které po dohrání jedničky a jejích datadisků zůstaly. S nadšením tedy zapínám hru, proklikávám se skrz hlavní menu a nastavení a spouštím novou hru.

"Obtížnost Nightmare - pro ty, kteří si užili obtížnost první hry". Jo jasně to jsem já, jdeme na to. Svou strašlivou chybu jsem nepocítil ihned, první kapitoly jen budují atmosféru pokračování příběhu a na obtížnosti zde nesejde. Když jsem ale byl konečně postaven tváří tvář prvnímu monstru, které musíte zlikvidovat a jen tak tak to dokázal s tím jediným zásobníkem co mi hra dala začal se mi adrenalin do těla hrnout ve velkém. A to jsem ještě netušil že hned za dalšími dveřmi na mě čeká další a já se budu muset zoufale snažit ho upižlat nožem.

Ale, ano hra je sice na tuto obtížnost opravdu náročná, ale je přesně taková jaká má být. Každého jednoho náboje, který jsem našel jsem si cenil ještě více než v jedničce, pečlivě jsem prozkoumával každé zákoutí a hledal cokoliv co mi pomůže přežít tohle šílenství. A to mě dostává k lokacím. The Evil Within 2 je stále hlavně příběhová hra, ale některé kapitoly jsou tentokrát zasazeny do otevřenějších lokací, které vybízí k průzkumu. A nejedná se pouze o nějaký gimmick ale o plně funkční rozšíření hratelnosti, kromě různých collectibles (které zase skvěle doplňují příběh) a munice či materiálů na crafting můžete narazit na různě vedlejší aktivity, díky kterým se dostanete k lepším zbraním a i dalším velmi zajímavým a podstatným částem příběhu.

Vyprávění druhého dílu začíná sice několik let po předchozích událostech, ale protože Sebastian tyto roky strávil převážně na dně lahve navazujeme skoro přímo tam kde jsme skončili. Spousta otázek již byla zodpovězena a tak objevování toho co se děje není tak zamotané a celé vyprávění je přímočařejší. I tak vás ale autoři v některých situacích nechávají na šičkách a vy se nebudete moci rozhodnout čemu opravdu věřit. A hlavně v těchto chvílích přicházejí na řadu některé vedlejší mise, které vyprávění doplní o další střípky a zároveň vaše hraní obohatí o to nejděsivější monstrum celé hry. Hlavní příběh velmi dobře navazuje a odpovídá na většinu nedořešených záležitostí a i když si nechává vrátka pro případný třetí díl tak prozatím dokázali autoři př9běh uspokojivě uzavřít.

Celkově se tak jedná o skvělý příklad toho jak by mělo vypadat pokračování povedeného titulu. Všechny drobné nedostatky prvního dílu jsou zde dotaženy a tak až na pár drobných chyb, jako jsou třeba levitující mrtvoly není po této stránce vůbec co vytknout. I plížící pasáže, které mi v rozšířeních jedničky nepřišly moc zábavné jsou zde zpracovány velmi povedeně. A tak mou jedinou výtkou je právě ta přímočarost příběhu. Příběh je pořád velmi dobře napsaný a dokázal mě spolehlivě zabavit po celou dobu hraní. Ale užíval jsem si to naprosté zmatení, které jsem zažíval u prvního dílu a to už zde bohužel moc není.

Pro: Hratelnost, Otevřené lokace, Obtížnost, Dokončení skvělého příběhu

Proti: Občas přílišná přímočarost vyprávění

+10

Hungry Hearts Diner

  • Android 75
Na Hungry Hearts Diner jsem narazil úplnou náhodou tady na databázi a zaujala mě premisa o vyprávění různých příběhů lidí, které sledujete očima japonské babičky starající se o malou restauraci. Tak jsem hru stáhl a nějakou dobu mi takhle jen ležela nainstalovaná a nedotčená. Když jsem se k ní pak v nějaké volné chvilce dostal nejdříve mě úplně nepřesvědčila.

Ihned mě praštil do očí poměr stran, není to nová hra a je tady samozřejmé že vývojáři nemohli počítat s rozměry dnešních telefonů, ale to bohužel nic nemění na tom, že to na první pohled nevypadá dobře. Po zapnutí hry jako takové se navíc ukázala jakási energie, doplňující se průběžně časem a možnost pouštět si reklamy pro usnadnění průchodu. Na první pohled se tedy jednalo jen o další mobilní titul se stejnými principy jako většina free to play mobilních her.

Jaká by ale byla chyba nechat se tímto prvním zdáním odradit. Než se nadějete uvaříte pár jídel, začnou chodit zákazníci a už se dozvídáte první střípky jejich osudů. A najednou zjistíte že už hrajete hodinu v kuse. A hlavně, že žádná z věcí, které se ze začátku zdáli jako odrazující vůbec nejsou problém. Energie se většinu času doplňuje rychleji než ji stačíte spotřebovávat a je tady tak spíše jen proto, aby se hra alespoň tvářila, že vám pokrok dál nedává úplně zadarmo. A reklamy tak můžete v klidu ignorovat a nijak si tím hraní neztížíte.

Celá hra na restauraci je zde pak tedy spíše zástěrkou pro to co je Hungry Hearts Diner hlavně, milá a překvapivě dobrá vizuální novela. Příběhy vás rychle stáhnou a vy budete napjatě čekat na moment, kdy se ten daný zákazník vrátí, aby mohl pokračovat ve vyprávění. Samozřejmě to nic nemění na slabším technickém stavu, ale ten se dá bez problému překousnout pokud se necháte pohltit příběhem vašich zákazníků.

Pro: Vyprávění, Grafické zpracování

Proti: Technický stav

+6

The Evil Within: The Executioner

  • PC 65
The Executioner je třetím a posledním rozšířením The Evil Within a jedná se o něco úplně jiného než jsme dosud mohli zkusit. Hlavní lidskou postavu nahrazuje jedno z nejděsivějších boss monster ze základní hry a pohled zpoza ramene se proměnil v první osobu.

Místo neustálého skrývání, utíkání a opatrného likvidování nepřátel se tak stáváme nahaněčem a likvidátorem všeho co se jen hne. Hratelnost je zaměřená hlavně na souboje s různými bossy z nové perspektivy a občasné čištění arén. Za obě tyto činnosti pak dostáváte herní měnu, za tu vylepšíte schopnosti, odemknete nové zbraně a jde se na další potvoru.

Jedná se určitě o nejslabší datadisk, ale i přesto je tento herní mód relativně zábavný a na nějaké tři hodiny, které trvá jeho úplné dohrání dokáže spolehlivě zabavit. Bohužel mu chybí skoro jakýkoliv příběh, který byl na základní hře a předchozích datadiscích to nejlepší a hráče stále spolehlivě hnal kupředu.

Pro: Zajímavý alternativní mód

Proti: Minimum příběhového pozadí

+9

The Evil Within: The Consequence

  • PC 75
The Consequence přímo navazuje na předchozí rozšíření a poskytuje hráči odpovědi na většinu otázek, které nejspíš v průběhu hraní základní hry a prvního rozšíření měl. Jedná se tak o velice důležitou dvojici datadisků, které by žádný z hráčů The Evil Within neměl minout. Je však otázka, zda je pak dobře že spousta příběhových odhalení je až zde a mnoha lidem by tak mohla uniknout.

Hratelností se pak pohybujeme někde mezi základní hrou a prvním rozšířením. Kdy čistě stealth pasáže beze zbraní jsou proloženy akčními částmi kdy se náhodou Julie do rukou přece jen nějaká zbraň dostane. Díky tomu je The Consequence o něco zábavnější než předchozí datadisk, ale hlavní je pořád příběh, který stejně jako minule na kratší herní době velmi příjemně a úderně odsýpá.

Pro: Uzavření většiny dosud neodhalených částí příběhu

Proti: Skrytí těchto pasáží do datadisků, kde by mohli spoustě hráčů uniknout

+6

The Evil Within: The Assignment

  • PC 70
Ihned po dohrání hlavní hry jsem se pustil do jejích rozšíření, která vypráví stejný příběh z pohledu další zúčastněné postavy. Julie Kidman je ve sboru KCPD nová a je tak přiřazena k Sebastianovi aby se zaučila přímo v terénu. Ale jak už po dohrání základní hry tušíte, i tady to bude všechno trochu jinak, než se tváří.

The Assignment je první z dvojice příběhových rozšíření. Herní doba je o sice dost kratší než u základní hry, ale i tak v průběhu nějakých tří hodin získáte mnohem více odpovědí než se vám dostalo v průběhu celého příběhu se Sebastianem.

Největší změnou je ale herní náplň. Na první pohled se tváří podobně jako základní hra, ale velmi rychle narazíte na velký rozdíl. Žádné zbraně! Kolem nepřátel se tak musíte plížit a "souboje" s bossy probíhají tak že pobíháte po místnosti a čekáte až se vám otevře úniková cesta. Tato změna se mi do vkusu úplně netrefila a věčné umírání mě zde již začalo lehce frustrovat, ale rozvinutí skvělého příběhu ji naštěstí celkem vyvažuje.

Pro: Rozvinutí příběhu

Proti: Žádné zbraně

+6

The Evil Within

  • PC 80
Vlastně nevím co mě k The Evil Within tolik táhlo, ale už v době jeho vydání mě velice zaujalo a chystal jsem si ho zahrát. A o osm let později díky herní výzvě 2022 jsem se k němu i dostal. Dlouhé odkládání nebylo způsobeno tím, že by mě hra najednou přestala lákat, jen mi, asi stejně jako mnohým, leží v různých knihovnách stovky her a postupné prokousávání se jednotlivými tituly je prostě na dlouho.

Nikdy jsem nehrál jediný díl Resident Evil a tak když jsem hru poprvé zapínal má očekávání byla dost zkreslená a myslel jsem si že dostanu zážitek podobný Dead Space. Když jsem o hodinu později stál obklopený nepřáteli, do kterých jsem s minimálním dopadem vystřílel všech svých 6 nábojů, zjistil jsem že tohle bude asi něco trochu jiného. A tenhle pocit bezmoci, který hra bravurně navodí hned na začátku se vás pak drží po celou dobu.

Nábojů je poskrovnu, ukazatel života byl plný naposledy na začátku druhé kapitoly a když už se vám v momentech mezi souboji podaří nalézt léčivé injekce nebo munici navíc stejně to moc nepomůže, protože všechen svůj zelený gel jste utratili za vylepšení zbraní a vlastností postavy a na zvětšení inventáře už nezbylo. A tak se slzou v oku při pohledu na krabičku nábojů, které nemáte kam dát pokračujete do dalších lokací, kde všechny pracně nastřádané prostředky ihned použijete a před zbývajícími nepřáteli zas berete nohy na ramena.

Jen samotné survival prvky hru dělají velice zábavnou, i když místy dosti stresující. Co je ale její hlavní devízou je příběh. Příběh o detektivu Sebastianovi a jeho kolezích, se kterými jsou zavoláni k zvláštnímu a dosti krvavému případu v místním sanatoriu. Nebo je to všechno trochu jinak? S postupem v příběhu a odpověďmi na některé otázky vždy přicházejí otázky nové a vy jste tedy stále ve střehu jak to vlastně tedy všechno je. A pokud navíc strávíte čas čtení různých deníků a dokumentů, zjistíte že najednou prožíváte ještě trochu jiný příběh než vám tvrdí hlavní vyprávění.

Celá kampaň krásně uteče a za její zdárné dokončení vás hra odmění módem new game+, dvěma těžšími obtížnostmi a dalšími zbraněmi. Motivace pustit se do hraní znovu je tedy dostatečná a po odhalení celého příběhu a i jiného pohledu díky datadiskům The Evil Within: The Assignment  a The Evil Within: The Consequence stojí za to si celou kampaň projít znovu bez počátečního zmatení a objevovat tak různá pomrknutí na to jak se věci skutečně mají.

Pro: Příběh, Pocit bezmoci, který vás nutí zvažovat každý vystřelený náboj

Proti: Slabší gunplay, Černé pruhy, které uměle navozují formát 21:9 (naštěstí lze vypnout)

+12

Marvel Snap

  • Android 80
Marvel Snap jsem se i přes spoustu reklam, které byly opravdu všude, dlouho vyhýbal. Ale po jeho úspěchu na The Game Awards jsem si říkal, že by to přece jen asi za zkoušku stálo. A taky stojí!

Ano, jedná se sice o zas další kartičkovou hru, ale je to něco úplně jiného, než na co jsem v tomto žánru doteď narážel. Pravidla si osvojíte během pár minut a pak už jen s každým dalším zápasem pilujete svou taktiku. Odemykání nových karet je ze začátku celkem rychlé, ale ne moc na to aby jste jimi byli přehlceni a nevěděli co jaká dělá. A díky stálému přílivu nových hráčů vás hra spolehlivě páruje s hráči s podobným postupem ve hře a nestane se tak, že by jste hráli proti někomu s výrazně lepším balíčkem než je ten váš.

Ale tím dle mě největším plusem této hry je délka jednotlivých zápasů, která se pohybuje okolo 3-5 minut. Pokud už vás tedy nebaví znovu a znovu scrollovat Instagramem nebo Redditem, když zrovna sedíte v autobuse, nebo v čekárně můžete si jen rychle zapnout Snap. Riziko, že zápas nestihnete dohrát než budete muset uklidit telefon je minimální.

Denní a season pass mise jsou pak jen pomyslná třešnička na dortu, která vás může přesvědčit hrát jiným způsobem, než jste zvyklí a získali jste tak herní měnu. Ta ale slouží pouze k vylepšení vizuálu vlastněných karet a není tedy třeba se obávat toho, že by platící hráči měli výhodu nad ostatními.

Marvel Snap je tak výbornou, nenáročnou, ale chytrou mobilní hrou na vyplnění volných chvil.

Pro: Délka zápasů, Systém odemykání nových karet

Proti: Lehká repetetivnost, která se ale dostavuje u každé karetní hry

+10