Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Juarez: Gunslinger

21.05.2013
22.05.2013
12.11.2015
10.12.2019
kompatibilní
76
267 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Po nepříliš dobře přijatém Cartelu se vývojáři z polského Techlandu rozhodli vrátit populární sérii Call of Juarez zpět k jejím kořenům. Ve čtvrtém díle série se tak opět podíváte na divoký západ druhé poloviny 19. století, kde tentokrát prožijete příběh lovce odměn, Silase Greavese. Ten roku 1910 vypráví v jednom ze zaplivaných barů svůj příběh skupince mladíků. Prostřednictvím jeho vzpomínek se tak přenesete zpátky do roku 1880, kdy se setkal s legendami divokého západu, jako byl například Billy Kid, Butch Cassidy a mnozí další.

Oproti předchozím dílům je nový Call of Juarez více zaměřen na příběh, takže ve hře nenajdete multiplayer. Dále je do hry zakomponován jednoduchý systém skillů. Za každou akci, kterou ve hře vykonáte, dostanete zkušenosti, díky kterým budete následně stoupat po úrovních. Za každou dokončenou úroveň získáte zkušenostní bod, který budete moci investovat do jednoho ze tří stromů specializací. Každá specializace je zcela unikátní. Zatímco pistolník je mistr boje na blízko, takový zálesák dá přednost soubojům na dálku. Samozřejmostí je možnost jednotlivé specializace různě kombinovat, takže si budete moci vytvořit hrdinu přesně podle svého gusta.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Nikdy jsem nebyla fanynkou westernů a čehokoliv, co se týká Divokého západu. Nemůžu říct, že by mě toto téma vyloženě nezajímalo, každé historické období má něco do sebe, dávám však většinou přednost období středověku. Call of Juarez jsem proto rozehrála na základě herní výzvy a kladného hodnocení zde na DH.

Hned od začátku jsem se rozhodla, že se budu zaměřovat na střelbu dvěma pistolemi. Důvod je ten, že se mi zdálo, že rychleji střílí a nejvíce mi vyhovovaly. Mnohdy mi přišla také vhod možnost koncentrace, kterou jsem začala používat až v pozdější fázi hry, kdy začalo jít do tuhého.

I když jsem hru rozehrála na nižší obtížnost, hratelnost mi zcela vyhovovala a já si mohla užít jak samotné souboje a průzkum prostředí, tak samotný příběh. Akorát, že příběh jsem si tak úplně neužila. Nejen, že jsem se postupem času začala ztrácet v tom kvantu jmen ale i v souvislostech a časové posloupnosti celého příběhu. Ano, na konci hry jsem se dozvěděla celou pointu. Bohužel jsem během hraní kvůli tomu všemu ztratila o příběh zájem, a tak jsem jen zabíjela všechny, co mi zkřížili cestu a hrou proplouvala absolutně bez emocí a závěr mě tudíž nijak nenadchl.

Co bych ale ráda ocenila, bylo sbírání zrnek pravdy. Díky nim jsem se v postavách mohla zpětně zorientovat a zjistit, jak to s nimi ve skutečnosti bylo. Toto mi přišlo mnohem zajímavější než příběh hlavního hrdiny Silase Greavese.

Pro: krásná grafika a prostředí, hratelnost

Proti: příběh

+43
  • PC 75
Hra se inspiruje lacinými romány o divokém západě a jako starého pistolníka Silase Greavese vás nechá procestovat všechna přemrštěná dobrodružství jeho dosavadního života. Jde v nich o jediné: přijít, postřílet a zůstat naživu. Hra nejenem skvěle vystihuje všechny představy o starém americkém západě, jak je známe z westernů, ale bezkonkurenčním způsobem využívá i metody nespolehlivého vypravěče, kdy vám Silas doslova vykresluje svoje vzpomínky před očima, občas se splete, něco přežene, něco vynechá, něco si domyslí.

Hra je graficky nenáročná, ale přitom moc hezká: neotravuje se s nějakým fotorealismem, nýbrž využívá kresleného stylu na způsob Borderlands, který se do ošlehané atmosféry dřevěných salónů, kaktusových pouští a železnic skvěle hodí. Jedná se samozřejmě o přímočaré FPS - zbraně jsou přiměřeně jednotvárné, ale mise je pokaždé trochu jiná, takže se nenudíte; navíc je tu zpestření ve formě duelů. Až na výjimky typu podcenění kulometu mi hra přišla příjemně lehká, až vás vybízí, abyste šli nebezpečí vstříc čelem a nikde se trapně neschovávali. Dá se tudíž projít dost rychle, jako výzva pro příště zbývá posbírání všech zrnek pravdy, která uvedou vaše povědomí o divokém západu na pravou míru.

Pro: pocta všem stereotypům divokého západu; zábavné FPS; skvěle zpracovaný nespolehlivý vypravěč

Proti: těch 6 hodin ve hře mi stačilo, není to nic odrovnávajícího

+33
  • PC 80
"Killed a man for snoring.. And 40 more for breathing.."

Gunslinger veľmi prekvapil. Z prvých ukážok a obrázkov mi z toho bolo na grc. Pestrofarebnosť a prehnaná komiksovosť mi nejako k tejto sérii nesedela. Výsledný produkt ma ale svojou zábavnosťou totálne zaskočil a bavil som sa kráľovsky.

Prestrelky sú veľmi chytľavé, dynamické a ohromne zábavné. Kolty, moja obľúbená winchestrovka, brokovnice či dynamity, to všetko mám rád z filmov ako Sedem statočných, Dobrý, zlý a škaredý, Vtedy na západe, Divoká banda, Quigley u protinožcov, Tombstone, Vinnetou alebo Silverado. Westerny mám celkovo rád a tak to Gunslinger nakoniec u mňa nemal tak ťažké, ako sa na prvý pohľad zdalo. Všadeprítomný humor je vydarený, hlavnú postavu a jeho rozprávanie som si obľúbil a viackrát som sa uchechtával. Grafický pestrofarebný štýl mi nakoniec sadol ako riť na šerbeľ a niektoré prostredia sú tak pekné, že som musel zastať a trošku sa pokochať. Svojim štýlom hra nemá ďaleko k rail shooterom, v ktorých pohyb postavy neovládate a idete po pevne daných cestách. Preto tú veľkú linearitu rešpektujem a nepokladám to až za taký veľký mínus.

Naozaj podarená FPS z divokého západu a tie prestrelky sú jedny z najlepších v žánri za posledné roky.

Pro: chytľavé a dynamické prestrelky, príjemná grafika, humor

Proti: krátkosť, duely ma až tak nebavili

+31
  • PC 80
Divoký Západ je parádní téma přece pro zpracování, přesto se ho herní studia a vývojáři vyhýbají jako čert kříže, naštěstí je tu u čestné výjimka. A tou je právě Gunslinger od polského Techlandu.

Hráč se ujme role lovce odměn Silase Greavese, kdy vyráží proti legendárním padouchům 19. století. A že jsou tito lotři podle skutečných zločinců zpracováni je pro hru příjemné plus, navíc za nalezené secrety, lze získat karty s jejich životopisem a kariérou. Chytře vymyšleno. Silas navíc celé své vyprávění v hospodě často poupraví, nebo dodá nějakou vtipnou narážku, což celý příběh zpestřuje.

Hratelnost je čistá a dynamická arkáda, kdy střílíte nepřátele jak na běžícím pásu, a jste odměňováni za jejich rychlou a přesnou likvidaci zkušenostmi. Ty lze rozdělit do tří stromů vlastností, jako pistolník s dvěma colty, střelec s puškou na dálku a brokovnice na likvidaci z blízka. Co se nepřátel týče, tak těch moc typů není, souboje s bossy jsou buď ve formě duelu s colty a kdo dřív tasí a přesněji míří vyhrává (stejně jak v Bound in Blood jsem jim moc na chuť nepřišel). A pak situace kdy je boss schovaný a hráče odstřeluje a musí se jeho pozice zničit dynamitem či ho ustřílet, zvláště pasáže s gatlingy byly až moc časté. Tyto souboje spíše považuji za slabší část hry.

Co naopak musím vyzdvihnout je nádherné prostředí, všechny ty oblasti dýchají tou správnou Westernovou atmosférou, je jen škoda že se hráč nemůže více zastavit a kochat krajinou. Komixový styl hře sedí a vůbec nekazí pocit z hraní, jak se někteří hráči obávali. Hra má solidní dabing a perfektně sedící soundtrack který dokáže atmosféru přestřelek ještě více vystupňovat.

Závěrem se tento kousek opravdu povedl, sice je má herní dobu jen okolo 5 hodin, ale nabízí dobrou znovu hratelnost díky New Game + kdy hráči zůstanou vlastnosti a zbraně co získal a nastupuje těžší obtížnost. Je zde i Arcade mod který je ještě zběsilejší, kdy během pár minut vyčistíte mapu od opravdu velkého množství kovbojů a čím rychleji a efektivnější komba tím více bodů a hvězd dostanete. Za cenu tří stovek parádní odreagovačka ze skvělého prostředí.
+28
  • PC 75
Techland najel na kapku magického realismu ve stylu Márqueze a Bernièra a nadělil hráčům... v podstatě takovou ulítlou omluvu za příšerný Cartel.

Abych řekl pravdu pravdoucí, Gunslingera hodně zachraňuje právě ona ujetá "Borderlands" stylizace a pohodový gameplay, protože o nějakém vtahujícím a zajímavém příběhu se zde rozhodně mluvit nedá. Na jednu stranu se mi líbí onen nápad, že hráč je v podstatě kompletně pod kontrolou vyprávění Silase (které je z části bullshit, z části pravda), v rámci čehož se může znenadání změnit nejenom prostředí, ale nepřátelé, se kterými bojuje. Tvůrci si s tím i hezky pohráli, například mi přišla super sekvence, kdy jsem byl jako hráč zaseklý ve zdánlivě nekonečné smyčce vstupování do toho samého vagónu, protože děj se nemohl posunout dál, jelikož Silas se šel vychcat. Nemluvě i o části, kde jsem znenadání a zčistajasna bojoval s indiány jen kvůli tomu, aby vyprávějící Silas získal pozornost posluchačů. Celkově to vlastně působí, jakoby si hra hrála s vámi, ne naopak. A přesně to je na ní asi nejzajímavější.

Ale ve výsledku mě vlastně mrzí, že Gunslinger nabídl pouze jen takové pohodové lážo plážo dobrodrůžo bez nějakého zajímavého a vtahujícího příběhu, obzvlášť s ohledem na první díl, který si po narativní stránce získal mou plnou pozornost už od první kapitoly. Na jednu stranu oceňuju, že Techland se rozhodl pojmout téma Divokého západu méně vážněji a v podstatě si z něho zde dělá tak trochu srandu. Ale zároveň tím svým "Look how cool it is", které převažuje nad "Look how deep it is", mi asi Gunslinger v hlavě bohužel příliš dlouho nezůstane.

Hrál jsem samozřejmě se dvěma pistolemi, protože vím, co je cool. A musel jsem přece respektovat ducha celé série, ne? Celkově mi to navíc přišlo i jednoduší (hráno na Hard) než první dva díly, ovšem zároveň nemohu říct, že bych se během hraní nudil. Headshoty byly uspokojivé, tempo hry taky, plus hezky se poslouchala i hudba. Akorát teda nechápu, co mají Poláci s těmi křehoučkými nožičkami ze skla u svých herních protagonistů. Jak Geralta, tak i Silase může zabít pád z naprosto nesmyslně malé výšky, ze které byste v reálu neměli ani zlomeninu.

Ve výsledku je Gunslinger fajn ujetá střílečka se zábavnou hratelností, hezkou stylizací a pár fajnovými nápady, ale že by to byla nějaká vyloženě oslňující hra, na kterou budu ještě dlouho vzpomínat, to se také moc říct nedá.

Pro: Hratelnost, stylizace, originální nápady, grafika, hudba

Proti: Nezajímavý děj, Silasovy křehoučké nožičky

+27