Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Nikdy jsem nebyla fanynkou westernů a čehokoliv, co se týká Divokého západu. Nemůžu říct, že by mě toto téma vyloženě nezajímalo, každé historické období má něco do sebe, dávám však většinou přednost období středověku. Call of Juarez jsem proto rozehrála na základě herní výzvy a kladného hodnocení zde na DH.

Hned od začátku jsem se rozhodla, že se budu zaměřovat na střelbu dvěma pistolemi. Důvod je ten, že se mi zdálo, že rychleji střílí a nejvíce mi vyhovovaly. Mnohdy mi přišla také vhod možnost koncentrace, kterou jsem začala používat až v pozdější fázi hry, kdy začalo jít do tuhého.

I když jsem hru rozehrála na nižší obtížnost, hratelnost mi zcela vyhovovala a já si mohla užít jak samotné souboje a průzkum prostředí, tak samotný příběh. Akorát, že příběh jsem si tak úplně neužila. Nejen, že jsem se postupem času začala ztrácet v tom kvantu jmen ale i v souvislostech a časové posloupnosti celého příběhu. Ano, na konci hry jsem se dozvěděla celou pointu. Bohužel jsem během hraní kvůli tomu všemu ztratila o příběh zájem, a tak jsem jen zabíjela všechny, co mi zkřížili cestu a hrou proplouvala absolutně bez emocí a závěr mě tudíž nijak nenadchl.

Co bych ale ráda ocenila, bylo sbírání zrnek pravdy. Díky nim jsem se v postavách mohla zpětně zorientovat a zjistit, jak to s nimi ve skutečnosti bylo. Toto mi přišlo mnohem zajímavější než příběh hlavního hrdiny Silase Greavese.

Pro: krásná grafika a prostředí, hratelnost

Proti: příběh

+43
  • PC 75
Hra se inspiruje lacinými romány o divokém západě a jako starého pistolníka Silase Greavese vás nechá procestovat všechna přemrštěná dobrodružství jeho dosavadního života. Jde v nich o jediné: přijít, postřílet a zůstat naživu. Hra nejenem skvěle vystihuje všechny představy o starém americkém západě, jak je známe z westernů, ale bezkonkurenčním způsobem využívá i metody nespolehlivého vypravěče, kdy vám Silas doslova vykresluje svoje vzpomínky před očima, občas se splete, něco přežene, něco vynechá, něco si domyslí.

Hra je graficky nenáročná, ale přitom moc hezká: neotravuje se s nějakým fotorealismem, nýbrž využívá kresleného stylu na způsob Borderlands, který se do ošlehané atmosféry dřevěných salónů, kaktusových pouští a železnic skvěle hodí. Jedná se samozřejmě o přímočaré FPS - zbraně jsou přiměřeně jednotvárné, ale mise je pokaždé trochu jiná, takže se nenudíte; navíc je tu zpestření ve formě duelů. Až na výjimky typu podcenění kulometu mi hra přišla příjemně lehká, až vás vybízí, abyste šli nebezpečí vstříc čelem a nikde se trapně neschovávali. Dá se tudíž projít dost rychle, jako výzva pro příště zbývá posbírání všech zrnek pravdy, která uvedou vaše povědomí o divokém západu na pravou míru.

Pro: pocta všem stereotypům divokého západu; zábavné FPS; skvěle zpracovaný nespolehlivý vypravěč

Proti: těch 6 hodin ve hře mi stačilo, není to nic odrovnávajícího

+33
  • PC 80
"Killed a man for snoring.. And 40 more for breathing.."

Gunslinger veľmi prekvapil. Z prvých ukážok a obrázkov mi z toho bolo na grc. Pestrofarebnosť a prehnaná komiksovosť mi nejako k tejto sérii nesedela. Výsledný produkt ma ale svojou zábavnosťou totálne zaskočil a bavil som sa kráľovsky.

Prestrelky sú veľmi chytľavé, dynamické a ohromne zábavné. Kolty, moja obľúbená winchestrovka, brokovnice či dynamity, to všetko mám rád z filmov ako Sedem statočných, Dobrý, zlý a škaredý, Vtedy na západe, Divoká banda, Quigley u protinožcov, Tombstone, Vinnetou alebo Silverado. Westerny mám celkovo rád a tak to Gunslinger nakoniec u mňa nemal tak ťažké, ako sa na prvý pohľad zdalo. Všadeprítomný humor je vydarený, hlavnú postavu a jeho rozprávanie som si obľúbil a viackrát som sa uchechtával. Grafický pestrofarebný štýl mi nakoniec sadol ako riť na šerbeľ a niektoré prostredia sú tak pekné, že som musel zastať a trošku sa pokochať. Svojim štýlom hra nemá ďaleko k rail shooterom, v ktorých pohyb postavy neovládate a idete po pevne daných cestách. Preto tú veľkú linearitu rešpektujem a nepokladám to až za taký veľký mínus.

Naozaj podarená FPS z divokého západu a tie prestrelky sú jedny z najlepších v žánri za posledné roky.

Pro: chytľavé a dynamické prestrelky, príjemná grafika, humor

Proti: krátkosť, duely ma až tak nebavili

+31
  • PC 75
Techland najel na kapku magického realismu ve stylu Márqueze a Bernièra a nadělil hráčům... v podstatě takovou ulítlou omluvu za příšerný Cartel.

Abych řekl pravdu pravdoucí, Gunslingera hodně zachraňuje právě ona ujetá "Borderlands" stylizace a pohodový gameplay, protože o nějakém vtahujícím a zajímavém příběhu se zde rozhodně mluvit nedá. Na jednu stranu se mi líbí onen nápad, že hráč je v podstatě kompletně pod kontrolou vyprávění Silase (které je z části bullshit, z části pravda), v rámci čehož se může znenadání změnit nejenom prostředí, ale nepřátelé, se kterými bojuje. Tvůrci si s tím i hezky pohráli, například mi přišla super sekvence, kdy jsem byl jako hráč zaseklý ve zdánlivě nekonečné smyčce vstupování do toho samého vagónu, protože děj se nemohl posunout dál, jelikož Silas se šel vychcat. Nemluvě i o části, kde jsem znenadání a zčistajasna bojoval s indiány jen kvůli tomu, aby vyprávějící Silas získal pozornost posluchačů. Celkově to vlastně působí, jakoby si hra hrála s vámi, ne naopak. A přesně to je na ní asi nejzajímavější.

Ale ve výsledku mě vlastně mrzí, že Gunslinger nabídl pouze jen takové pohodové lážo plážo dobrodrůžo bez nějakého zajímavého a vtahujícího příběhu, obzvlášť s ohledem na první díl, který si po narativní stránce získal mou plnou pozornost už od první kapitoly. Na jednu stranu oceňuju, že Techland se rozhodl pojmout téma Divokého západu méně vážněji a v podstatě si z něho zde dělá tak trochu srandu. Ale zároveň tím svým "Look how cool it is", které převažuje nad "Look how deep it is", mi asi Gunslinger v hlavě bohužel příliš dlouho nezůstane.

Hrál jsem samozřejmě se dvěma pistolemi, protože vím, co je cool. A musel jsem přece respektovat ducha celé série, ne? Celkově mi to navíc přišlo i jednoduší (hráno na Hard) než první dva díly, ovšem zároveň nemohu říct, že bych se během hraní nudil. Headshoty byly uspokojivé, tempo hry taky, plus hezky se poslouchala i hudba. Akorát teda nechápu, co mají Poláci s těmi křehoučkými nožičkami ze skla u svých herních protagonistů. Jak Geralta, tak i Silase může zabít pád z naprosto nesmyslně malé výšky, ze které byste v reálu neměli ani zlomeninu.

Ve výsledku je Gunslinger fajn ujetá střílečka se zábavnou hratelností, hezkou stylizací a pár fajnovými nápady, ale že by to byla nějaká vyloženě oslňující hra, na kterou budu ještě dlouho vzpomínat, to se také moc říct nedá.

Pro: Hratelnost, stylizace, originální nápady, grafika, hudba

Proti: Nezajímavý děj, Silasovy křehoučké nožičky

+31
  • PC 80
Divoký Západ je parádní téma přece pro zpracování, přesto se ho herní studia a vývojáři vyhýbají jako čert kříže, naštěstí je tu u čestné výjimka. A tou je právě Gunslinger od polského Techlandu.

Hráč se ujme role lovce odměn Silase Greavese, kdy vyráží proti legendárním padouchům 19. století. A že jsou tito lotři podle skutečných zločinců zpracováni je pro hru příjemné plus, navíc za nalezené secrety, lze získat karty s jejich životopisem a kariérou. Chytře vymyšleno. Silas navíc celé své vyprávění v hospodě často poupraví, nebo dodá nějakou vtipnou narážku, což celý příběh zpestřuje.

Hratelnost je čistá a dynamická arkáda, kdy střílíte nepřátele jak na běžícím pásu, a jste odměňováni za jejich rychlou a přesnou likvidaci zkušenostmi. Ty lze rozdělit do tří stromů vlastností, jako pistolník s dvěma colty, střelec s puškou na dálku a brokovnice na likvidaci z blízka. Co se nepřátel týče, tak těch moc typů není, souboje s bossy jsou buď ve formě duelu s colty a kdo dřív tasí a přesněji míří vyhrává (stejně jak v Bound in Blood jsem jim moc na chuť nepřišel). A pak situace kdy je boss schovaný a hráče odstřeluje a musí se jeho pozice zničit dynamitem či ho ustřílet, zvláště pasáže s gatlingy byly až moc časté. Tyto souboje spíše považuji za slabší část hry.

Co naopak musím vyzdvihnout je nádherné prostředí, všechny ty oblasti dýchají tou správnou Westernovou atmosférou, je jen škoda že se hráč nemůže více zastavit a kochat krajinou. Komixový styl hře sedí a vůbec nekazí pocit z hraní, jak se někteří hráči obávali. Hra má solidní dabing a perfektně sedící soundtrack který dokáže atmosféru přestřelek ještě více vystupňovat.

Závěrem se tento kousek opravdu povedl, sice je má herní dobu jen okolo 5 hodin, ale nabízí dobrou znovu hratelnost díky New Game + kdy hráči zůstanou vlastnosti a zbraně co získal a nastupuje těžší obtížnost. Je zde i Arcade mod který je ještě zběsilejší, kdy během pár minut vyčistíte mapu od opravdu velkého množství kovbojů a čím rychleji a efektivnější komba tím více bodů a hvězd dostanete. Za cenu tří stovek parádní odreagovačka ze skvělého prostředí.
+28
  • PC 80
Po opravdu katastrofickém pokusu předělat Divoký Západ do přítomnosti tu konečně máme pořádnou střílečku z divokého západu která oproti minulým dílům ne nabízí silný příběh ale jen vyprávění lovce odměn (podle mě užasnej herní prvek). Díky vypravování hlavního hrdiny hra spustí hromadu vtipných momentů ať už v hláškách nebo v situacích že si hlavní hrdina vzpomene že se daná situace stala jinak tak se vrátíte skoro na začátek a jedete podle správného zadaní nebo že se podle vyprávění dokreslují žebříky a cesty. V minulých dílech sice humor moc nebyl ale zase nabízel skvělou akci a příběh..tady je ztoho tuctová barevná koridorovka která ale ovšem baví. je sice pravda že jakmile trochu sejdete z cesty hned jste mrtví a hra vám nedává žádnou svobodu ale přestřelky,hlášky a hromada skoro až cartoonové krve z toho dělá neskutečnou zábavu. Navíc si můžete dávat body do stromu schopností což je také příjemné.

Oproti cartelu je to opravdu dobrý díl série který příjemně pobaví a nabízí barevnou místy komiksovou grafiku. A samozřejmě duely jsou také výborné zpestření!

Pro: Duely,grafika,Humor,pořádné přestřelky,vypravování,vyvážená délka hry

Proti: tuctovost,žádná svoboda,dalo se z toho vytřískat víc

+23
  • PC 80
Dlouho jsem se těšil až se podívám, jak to vypadalo na divokém západě. Díky vyprávění pistolníka Silase Greavese, jsem si mohl představit, jak to asi chodilo.

Silase Graeves vypráví v hospodě o svých dobrodružstvích, v rámci kterých se vydal zabít nejznámější padouchy období divokého západu a nebylo by to ono, kdyby si občas něco nepřibarvil či se nespletl a musel začít vyprávět od začátku. Vše je ještě o to zajímavější, že padouši jsou ztvárněni podle reálných postav.

Princip hry (prostřílet se od začátku po konec mapy) je sice jednoduchý, ale někdy jsem musel taktizovat a krok po kroku z různých úkrytů se přes nepřátele dostat. Na konci každé mise, jsem se dostal k hlavnímu padouchovi, s kterým jsem musel vyhrát duel anebo ho prachsprostě zabít, třeba dynamitem.

Zaujal mě mechanismus duelů, kdy to nebylo jen o bezhlavé střelbě, ale musel jsem si správně načasovat, kdy vystřelím a řádně se na nepřítele soustředit. Když jsem něco z toho podcenil, byl jsem mrtvý dřív, než jsem si to stačil uvědomit.

Dále se mi líbilo i relativně věrohodné ztvárnění zbraní, které v rámci hry postupně objevujete a můžete si je postupně vyzkoušet. Mně osobně se nejlíp nepřátelé zabíjeli brokovnicí a dvěma kvéry. Díky postupu ve hře a zabití co nejvíce nepřátel či rozstřílení dýní, jsem získával xp, díky kterým jsem si mohl zdokonalovat své střelecké vlastnosti.

Řekl bych, že ztvárnění venkova a přírody v Americe se povedlo a nebyly zde žádné ulítlé prvky, které by člověka nechtěně rušili z užívání si Divokého západu. Hru jsem si komplet zcela užil.
+21
  • PC 80
Tento komentář bude výjimečně stručný. Znáte klasickou westernovku od LucasArts Outlaws? Toto je takový "next gen" příbuzný. Call of Juarez Gunslinger je pro mě obrovským překvapením. Po podprůměrném Cartel, které nesmyslně bylo nasměrováno do přítomnosti, a které jsem ani nedohrál je toto jako pokropení živou vodou.
Hra za necelých 360 kč nabízí plynulou arkádovou hratelnost, velice pěknou grafiku, a sexy komiksovou stylizaci (nevěřil bych že by tak hře mohla sednout). Dobrý soundtrack jen vykresluje skvělou atmosféru divokého západu. Vyprávění hlavního hrdiny skrze gameplay je originální a zábavné. Herní doba na normal obtížnost okolo 5-6h s několika mody navrch + "realistický" mód po dohrání hry.
Za ty peníze se hra určitě vyplatí. Já nelituju ani peněz ani času.

Pro: Grafické zpracování a stylizace, vyprávění příběhu, arkádová a zábavná hratelnost, cena

+19
  • PC 95
Mám to s Juarezem složité. Jedničku jsem si vysnil jako nejideálnější western a realita mě pak (i vzhledem k tomu, jak mi jeden z hlavních charakterů pil krev) poněkud zklamala. Při účasti zmiňovaného antihrdiny v prequelu pak pro mě hraní nemělo smysl a trojka, jakožto všechno jen ne western, šla mimo mě už úplně. Gunslingera jsem proto nechal při jeho uvedení na trh ležet ladem a dostal jsem se k němu až o pár let později a víceméně náhodou, při situaci, kdy jsem ke hrám čuchal, jen pokud šlo o nějakou osobnější událost. Že se událost stane právě z nového CoJ, je pro mě pak jedním z největších herních překvapení v životě.

Od prvního komiksového okénka, přes první náznak nespolehlivosti vypravěče až po první pochopení toho, že tady se bude přetáčet, přepisovat, převypravovat a všelijak jinak vyvádět jsem nepřestával žasnout, že právě tahle sága se rozhodla nebrat se vážně. Tvůrci šli s kůží na trh a místo navazování na uzavřený příběh nebo nefunkční odbočku si prostě vzali do parády všechny známé postavy, které Divoký západ nabízí. Billy the Kid, Curly Bill, Jesse James nebo Butch se Sundancem jsou tu všichni, občas zmínkou, občas v nějaké formě jako vaši soupeři a pokaždé je to podívaná jaksepatří napínavá. Bezhlavě útočící indiáni, probíhačka skrz vlaková kupé, zákeřní nepřátelé pochodující za prkennou hradbou - všechno jsem hltal tak nedočkavě, že jsem ve své lásce k westernům celého Gunslingera za odpoledne dohrál. Pomohlo tomu i to, že na každého nepřítele se dá najít finta, jediný z bossů, který mi dal zabrat, byl ten, který mě kropil "kulometem" z pohodlného místečka na kopci. Nakonec i on skončil ve věčných lovištích, vyprávění dospělo k trochu očekávanému, ale o nic méně efektnímu konci a já bych si nejradši dal opáčko. Pokud se někdy vymodlí pokračování v tomto duchu, chci být u toho jako první. U hry jsem se totiž takhle v dobrém slova smyslu nezasmál asi nikdy.

Pro: Parodický příběh, shazování sebe sama, nespolehlivý vypravěč, lahůdkový poslední souboj, přímočaré akční pasáže

Proti: Dynamity (!)

+19
  • PC 70
Gunslinger se celkem dost liší od ostatních dílů. Zdá se být prostší jednoduší a kratší. Ale funguje to podobně dobře jako předchozí díly série. (Teda kromě Cartel, tomu už nic nepomůže)

Grafika mě z prve moc nebrala. V průběhu hry se mi ale komiksová stylizace vzhledem k tempu hry zalíbila. Každá mise krásně odsýpá a to hlavně díky střelbě, která mě tu z celé série bavila nejvíc. Dávat headshoty jeden za druhým je tu lehký i bez zpomalovače času. Pocit ostřílenýho kovboje se dostaví ihned. Silas Greaves je zajímavá postava a to jakým způsobem vývojáři vypraví jeho příběh je něco trochu nového. Retrospektiva vyprávění a zapomnětlivá mysl starého kovboje dají dohromady několik zábavných úseků. Podařil se i systém duelů, tady na perfektní ránu musíte mít trochu citu a trpělivosti.

Střílení a duely jsou super. Nic moc jiného hra ale nenabízí. Při délce hry to ale není až tak na škodu. kdyby ale hra měla ještě o dvě hodiny navíc, už bych se asi začal nudit. V celku je to ale povedená arkádová střílečka, za kterou je dobré se ohlédnout.

Pro: Protagonista, retrospektivní vyprávění, duely, střelba

Proti: Krátká hrací doba, lehce repetitivní

+19
  • PC 75
V mém případě se u Call of Juarez Gunslinger jedná o vůbec první hranou a úspěšně dohranou westernovku. Nemám tedy možnost nějakého srovnání s podobným titulem. První čeho si všimnete je komiksová grafika. Rozhodně to není na poli her žádná novinka a když se to dobře udělá, tak je to dokonce oku lahodící. A tady se to myslím povedlo.

Před samotným hraním je potřeba si dobře nastavit citlivost myši. A to už jen kvůli módu ,,duelu“ , kdy se postavíte protívníkovi tváří v tvář a tasíte kolty. Tohle do westernu prostě patří. A nezůstane jen u toho. Vaším hrdinou je lovec lidí Silas Graves, který v místní hospodě vypráví svůj životní příběh protnutý se známými osobnostmi tehdejší doby. Ale vypráví ho trochu jinak než jej známe z filmů. Takže zde potkáte, Billyho Kida, Jesseho Jamese, Butche Cassidyho, Sundance Kida, Wyatta Earpa bratry Daltonovi atd. Důležité je se hodně krýt, protože kulek svištících kolem je opravdu hodně. Dále dbát na to, aby jste svou zbraň měli pořád nabitou a pokud možno zbytečně neplýtvat módem bullettime – ten se hodí zejména, když se vás snaží ze světa sprovodit více protivníků. V jednotlivých misích se setkáte například s vykradením banky, jízdou a přestřelkou ve vlaku i na něm. Bojovat o holý život budete i v dole na zlato, ve skalnatých kopcích, zelených lesích i na vyprahlých prériích. Podíváte se i do westernových městeček a také na hřbitov. Trochu mi tu chyběla jízda na koni, ale vzhledem k tomu, že jednotlivé mapy nejsou moc rozsáhlé, bylo by to neúčelné.

Ve hře jsou tři prvky RPG vylepšení jak dovedností tak zbraní. Pokud se budete snažit mířit na hlavu a z velké vzdálenosti, dostanete extra XP body a ty rozdělíte právě ve stromu dovedností. Takže se určitě vyplatí dát si záležet. K tomu vám pomůže i dobře hozený váleček dynamitu. Dále jsou ve hře ukrytá takzvaná zrnka pravdy, která informují o tom jak se situace na divokém západě udála podle doložených historických faktů. Co se týče grafiky nemůžu si stěžovat, sice jsem měl trošku obavy z komiksové grafiky, ale ničemu neškodí a postupem času jsem to už ani nevnímal. Zvuková a hudební kulisa je parádní, zkrátka taková jak ji známe z westernů, takže dojde i na harmoniku.

Pro: Prostředí divokého západu, nízké HW nároky,

Proti: pro někoho možná komiksová grafika

+18
  • PC 65
Po dlouhé době jsem měl chuť na něco jednoduššího na gameplay, ne moc dlouhého, pokud možno se slušným příběhem. A tak nedotčen předchozími díly jsem se zakousl do tohoto kousku...

• Příběh, ačkoliv bez nějaké hlubší pointy, je porcován hráči během akce. Vypravěč docela slušným voice-actingem vtahuje hráče přímo do děje a upravuje jej podle libosti (tímto tvůrci hezky pracují s vymoženostmi enginu). Pro mě první setkání s něčím podobným.
• Interpertace příběhu s nadsázkou a humorem. Hra si na nic nehraje.
• Grafické zpracování na velmi vysoké úrovni. Textury ve vysokém rozlišení, prostředí hezky navržené a hlavně variabilní. Feeling americké přírody Divokého Západu jde cítit každým krokem. Takový Fallout: New Vegas si na tomto engine umím představit a dost by mu pomohl.
• Leveldesign lineární, účelový ale na FPSku výborně fungující.
• Po technické stránce těžko něco vytknout. Výborná, opravdu výborná optimalizace hned po vydání hry, zpracování cut-scén na vysoké úrovni, menu funguje jak má... Až na ten FoV...
• Náznak RPG prvků... Vývojové linky dovedností. Do konce hry hráč vyplní dovednostními body jednu a půl ze tří možných.
• Nejsem zastánce auto-healu ani auto-save... Obojí je zde ale zpracováno bravurně. Aut-osave inteligentně rozložený, auto-heal díky absenci HP v číslech či nějakého status baru funguje docela "přirozeně".

∙ Gameplay není zlý. Ovládání poslouchá, obtížnost je vyvážená, zbraní je tak akorát, variabilita eliminace je solidní (v kombinaci se slow-motion a poslední záchranou před smrtí ala bulet-time), jen těch nepřátel je zbytečně moc a tak to místy nudí.
∙ Duely ze začátku zaujmou, pak už je to jen to samé pořád dokola.
∙ Ne, že by to bylo úplně na škodu, ale inspirace sérii Borderlands je víc, než dost. V podání příběhu to určitě prospělo, v implementaci výtvarné stylizace UI už ani tak moc ne.

◦ Shadery přehnané. Příliš barevně přesycené a kontrastní.
◦ Čísilka, hlášky... Nic, co bych během přestřelek potřeboval na obrazovce vidět.
◦ Náplní hry je pouze a jenom eliminace nepřátelských NPC. Nic jiného gameplay příběhu nenabízí.
◦ Spawn nepřátel na jistých místech přehnaný.
◦ Vybočení z koridoru znamená smrt. Na nějaké kochání se výhledy, průzkumem hezkého prostředí a obdiv práci grafiků zapomeňte.
◦ FoV je pevně daný a nepomůže ani úprava konfiguračních souborů. Na to, že je rok 2013, vývojáři tento věčný problém hráčů mají stále těžce v paži.

Galerie screenshotů (39)

(ver. 1.0.0)

Pro: Grafický design prostředí | Optimalizace | Příjemné překvapení

Proti: Shadery | Spawn nepřátel

+16 +19 −3
  • PC 80
Vítr mlátí dveřmi poloprázdného saloonu, koule roští se kutálí kolem a do města přijíždí cizinec. Rozhlíží po městě, kde chcípl pes, ale sup nad ním kroužil ještě dříve než vydechl naposledy. Bez váhání vyráží do saloonu, kde na něj spočinou čtyři páry očí. První barmanovy, který si drsňácky odplivne žvýkacího tabáku, druhé mladého chlpace, který vidí hrdinu z povídaček dědečků, třetí šlapky, které ten neznámý cizinec něčím nesedí, ale přeci jen ji neskutečně přitahuje, že by mu dala i zadarmo a poslední pár očí patří staříkovi, ke kterému občas každý z města zajde pro nějakou tu radu.
Takhle nějak začíná další příběh série CoJ, který nenavazuje na ty předchozí.
Náš, tak trochu ulhaný hrdina, si po šesti zrzavejch a dvanácti ohnivejch vodách vymýšlí, jak se znal s Billy the Kidem a dalšími legendami divokého západu. To vše jakoby pod taktovkou Quentina Tarantina a Mela Brookse režírujících Charlieho Sheena v roli chlastem zničeného milovníka žen, kořalky a zbraní.
Polští Techland opět ukázali svižnost svého enginu, který rozhýbe spaghetti western i na starších strojích a stále vypadá fantasticky při minimálních detailech. A pokud se vám nedostaly po vaše špinavý pracky předchozí díly CoJ, nevadí. Zahrajte si tuhle parodii na příběhové FPS vůbec a skvěle se bavte.
Bravo, Techlanďáci - Osemdešont procent.

Pro: grafika, způsob vyprávění

Proti: krátké, někdy až příliš obtížné, absence multiplayeru

+15
  • PC 60
Gunslinger je první hrou ze série Call of Juarez, kterou jsem měl možnost hrát.
Hra na mě udělala výborný první dojem. Krásná kreslená grafika, prostředí divokého západu a příběh vyprávěný ve stylu hospodského tlučhuby, který si svoje vyprávění neustále všelijak přibarvuje a mění podle potřeby. Zajímavostí je, že průběh hry se mění podle jeho vyprávění.

Takže v důsledku to vypadá asi tak, že poté, co jsem zastřelil jednoho z padouchů, skočí vypravěči do řeči nějaký jeho přísedící v hospodě a řekne mu, že kecá, že tenhle padouch si přece užívá důchod. Hra se tedy vrátí v příběhu zpátky, zopakuje situaci a končí to se slovy, no ale on ten padouch přede mnou zdrhnul. Tento způsob vyprávění příběhu je velice zajímavý a dosud jsem jej v žádné jiné hře neviděl. Celkově to hru hodně oživuje, dodává jí dynamiku a taky trochu nejistoty.

Je ale potřeba říct, že Gunslinger rozhodně není hra, kde by hrál příběh hlavní roli. Pořád se jedná o koridorovou střílečku s cílem zabít téměř vše co se na obrazovce hýbe. Prostě taková virtuální střelnice. Ve hře jde sbírat skryté nugety, které poté otevřou karty s popisem reálných historických postav divokého západu. Bohužel hra byla někdy tak zběsilá a tlačila mě za každou cenu dopředu, že jsem opravdu neměl možnost posbírat všechny bonusy. Hra má rovněž jakýsi primitivní RPG systém, kdy je postupně možné vylepšovat schopnosti související s různými druhy zbraní.

Gunslinger má výborný zbraňový arzenál. Přesně takový jaký jsem od střílečky z divokého západu čekal. Co mě na hře hodně štvalo a byl pro mě nepřekonatelný problém, byly souboje s hlavními padouchy. Souboj probíhal vždy v duchu divokého západu. Dva střelci stojí proti sobě, ve správný okamžik vystřelí a jeden z nich padne. Měl jsem tedy sledovat jakési dva ukazatele a ve správný okamžik vystřelit. Nikdy jsem však nepřišel na to kdy správně vystřelit a výsledek souboje byl vždy dílem náhody. Bohužel soubojů mi přišlo ke konci hry příliš a docela mě obtěžovaly. Stejně tak mi hra přišla příliš natahovaná, a to i přes její relativně krátkou herní dobu.

Gunslinger je hra zábavná, naštěstí celkem krátká, s krásnou grafikou a atmosférou. Velkou vadou na kráse pro mě byly nešťastné souboje. Rozhodně ji doporučuji nejen všem milovníkům divokého západu.

Pro: grafika, vyprávění příběhu, primitivní střílečka

Proti: primitivní střílečka, závěrečné souboje, nemožnost zpomalit a rozhlédnout se po okolí

+15
  • PC 80
Po sérii indie titulů jsem si říkal, že bych mému PC opět mohl dát trošku záhul a zkusit nějaký ten AAA titul. Je otázkou, zdali se Call of Juarez: Gunslinger dá svým dějem považovat za AAA titul. Spíš bych ho přirovnal k šestákovému románu. Nicméně na rok vzniku se jedná o herní zážitek, který mi šlapal jak hodinky a já si ho tak mohl bez problémů dokonale užít.

Už jsem si zvykl, že když si chci pustit nějaké grafické hody, většinou u toho musím trpět. Čím novější, tím samozřejmě náročnější na grafiku. Zde rok 2013 je, řekl bych, na hraně únosnosti u deset let starého notebooku, ale nakonec jsem docela zíral tím, jak jsem se bavil a vše šlapalo jak hodinky. Hra zřejmě nebude graficky kdoví jak náročná, ale svým až komiksovým zjevem působí neotřele a neskutečně zábavně. To samo sebou podporuje i příběh, který je béčkový až běda. Béčkový je ale záměrně a svým nápadem tu chce evokovat hlavně čirou zábavu. Což se hře daří naprosto dokonale.

To si tak, coby Silas Greaves - lovec desperátů - dorazíte na sklonku svého života do místního saloonu. Objednáte si dvojitou whisky, přisednete si k místním povalečům a začnete se chvástat. To, co ze začátku je chvástání, se ale v průběhu času promítne jako neskutečně napínavé vyprávění v honbě za těmi nejhoršími desperáty Divokého západu 19. století. Nemusím dodávat, že veškeré jeho vyprávění si tu prožijete doslova na svojí kůži. A to včetně občasného vymýšlení, což ze hry dělá zajímavý zážitek, se kterým jsem se ještě nesetkal. Začnete totiž například jednu z misí, která se bude nějak odvíjet, mnohdy dost fantasticky a neuvěřitelně, aby Vám vypravěč po pěti minutách přiznal, že si trošku vymejšlí...a vše začalo na novo. Žánrem je to klasická střílečka. Poláci zde ale perfektně vystihli prostředí Divokého západu. Některé mapy jsou vysloveně hodně vydařené - přestřelky v kaňonech, na střeše právě rozjeté lokomotivy, u domku na poslední skalnaté výspě v okolí nebo samozřejmě i ve městech s kulisami toho nejběžnějšího městečka tehdejší doby. Je tu všechno, co si dokážete se žánrem westernu představit.

Vy, coby hráč ale nejenom klasicky kosíte jednoho nepřítele vedle padlého indiána za sebou. Také podle toho, kam se trefíte (a jak se trefíte) vylepšujete a získáváte nové skilly. K tomu je tu série perfektně vyvedených zbraní nebo třeba dynamit, se kterým obecně byla velká radost. No a na konci každé epizody je nějaký ten epický boss, o kterém jste vždy museli nějak někde slyšet. Žádnej nazdárek ale třeba rovnou Butch Cassidy a Sundance Kid. A s ním si užijete ten správný duel na život a na smrt, kde se snažíte zamířit protivníka a zároveň se pečlivě připravit na včasné vytažení Vašeho koltu. No a když budete opravdu důkladní, tak v běhu hry narazíte na takzvaná zrnka pravdy, které Vám ke každému bossovi řeknou pár zajímavostí a tím z něj udělají živoucí postavu - a ne jen další postavičku, kterou čeká smrt.

Svojí délkou tato hra nijak závratná není, ale cirka 6-7 hodin čistého času jsem se zde v příběhové části vyblbnout dokázal. Ti, co mají za svá léta nahráno, mi jistě dají za pravdu, že u podobných her to po roce 2001 býval sem tam běžný čas. Síla hry je ale i v arkádách, kde si zablbnete střelbou na kdejakého nepřítele, protože i střelba je tu něco, co dokáže na dlouhou dobu samo o sobě zabavit. Během akce si hru můžete zpomalit nebo uhnout kulkám a když už byste nevěděli, co se se sebou, můžete si to všechno zkusit zahrát ještě jednou na obtížnost pravého Divokého západu. Osobně jsem takový masochista nebyl, ale dokážu si představit, že to může být neskutečná tryzna.

Call of Juarez: Gunslinger splnil, co jsem od něj očekával. V atmosférickém prostředí Divokého západu mi zaručil sérii přestřelek, kterou jsem si se samotnými vychytávkami doslova užíval. Herní doba je adekvátní a komiksový přístup k věci je vzhledem k brakovému příběhu doslova hodící se. Co víc dodat, než snad jen to, že už mě za ta léta nepřekvapuje, že nejlepší westernovou atmosféru udělá tým z Evropy, v tomto případě tedy z Polska.

Pro: Šestákový příběh požaduje barevné a zábavné zpracování, čehož se v této hře docílilo. Komiksové westernové prostředí zajišťuje patřičnou zábavu atmosférou, hudbou, přestřelkami...

Proti: ...ale je pravda, že pro někoho tenhle výlet do Divokého západu může být krátký a relativně jednoduchý.

+14
  • PC 80
A do třetice všeho dobrého, nejnovější díl Call of Juarez. Počkat, cože?! Jak jako že je to už deset let stará hra? Vždyť je to skoro včera co jsem to hrál jako žhavou novinku...

Ano, jedná se sice o čtvrtý přídavek do této série, ale po tom co všechno jsem slyšel o třetím díle se mu zatím pořád radši vyhýbám. Je sice možné, že díky tomu jak mi různé reference snížila očekávání bych si ho nakonec i užil. Ale zatím ještě nepřišel jeho čas.

A tak jsme tady, Call of Juarez Gunslinger, můj nejoblíbenější díl, který i po těch deseti letech stále bez problému obstojí v současné konkurenci. Díky velmi stylizované cellshadové grafice vypadá stále velmi dobře a nijak neruší od celkového zážitku. Hratelnost je arkádovější a mnohem rychlejší než v prvních dvou dílech, ale to vůbec není na škodu. Díky tomu si totiž můžete připadat jako ten nejúžasnější pistolník široko daleko. Ubylo množství zbraní, mise se zkrátili a nepřátel přibylo. A vy tak jen můžete jít stále kupředu a dokazovat sobě i každému, kdo vám přijde do cesty že jste ten nejlepší. Trochu navíc je zde RPG prvek získávání dalších skillů, díky kterým jste sice zas o něco lepší, ale úplně to sem nesedí.

Ale ten největší pokrok, který hra přináší je ve zpracování duelů. To je zde konečně dotaženo k dokonalosti a poprvé mne opravdu bavily. Dokonce tak moc, že po dohrání hlavní kampaně jsem si je rád zopakoval v duelové výzvě, kde jste postaveni do duelů proti různým soupeřům a máte omezený počet pokusů na to je všechny zvládnout. Poslední režim, který pak hra ještě nabízí je čistě arkádový, kde v co nejrychlejším čase musíte co nejplynuleji projít danou částí mapy s cílem stále překonávat své poslední skóre a získat tři hvězdičky. Tenhle režim už je za mne trochu navíc, ale takovýto způsob hraní mě nikdy nebral a věřím že se najdou tací, kterým se to trefí do vkusu.

Na závěr si nechávám příběhovou kampaň. Ta je celá dosti polovičatá. Hlavní postavou je vysloužilý lovec odměn, který vám za sklenici whisky povypráví o svém životě. Celý příběh je tak vyprávěn u baru v jednom saloonu a během toho co posloucháte vyprávění dané události hrajete. Tímto způsobem je tak výborně zpracovaný nespolehlivý vypravěč. Občas prostě nějakou část příběhu zapomene a musí ji doplnit, nebo se do vyprávění zapojují další kolemsedící a dochází tak ke změnám prostředí nebo i celé scenérie přímo za pochodu. Bohužel je tento skvěle zpracovaný způsob vyprávění napojen na slabší příběhovou linku. Jedná se totiž spíše jen o povídky zasazené do různých výrazných historických událostí divokého západu, ke kterým se hlavní protagonista shodou náhod připletl. Celkové provázání dějové linky je ale už slabší a poutavostí se nevyrovná příběhu prvních dvou her.

I přes to se ale jedná o velmi podařený a zatím bohužel poslední příspěvek do této série. Nevěřím že se ještě někdy dalšího pokračování dočkáme. Doufat ale nepřestávám a dokud ten den nepřijde máme tady tento velmi povedený kousek.

Pro: Hratelnost, Duely, Grafika, Vypravěč

Proti: Příběh, RPG prvek

+13
  • PC 80
Série Call of Juarez vždy patřila mezi hry, které v sobě měly perfektní příběh, postavy a především se jednalo o jedny z mála cest na Divoký západ v herním podání. U čtvrtého pokračování jde vidět, že se tvůrci museli vydat méně mainstreamovou cestou. Podle mého názoru za to může fakt, že ... Cartel. Třetí pokračování se prostě nepovedlo a možná díky tomu vychází ... rychlá, oldschoolová a neuvěřitelně zábavná, jednoduchá, prostě návyková záležitost jako prase s podtitulem Gunslinger.

Gunslinger v sobě opět spojuje prvky série Call of Juarez. Hlavní postava Silas Greaves přichází do saloonu a začíná místním štamgastům vyprávět své příhody z mládí a že jich nemá málo! Od parťákování s Billy Kidem, přes štaci s Jessem Jamesem, až po duely s Butchem Cassidym a Sundance Kidem. To vše doplňuje návyková hratelnost v čele s jakýmsi bullet-timem, kdy nepřátelé zčervenají a zkušeností body se násobí. Strašná paráda je vykopnout dveře, hra vás automaticky zpomalí a mrtvoly na zemi jsou už jen otázkou rychlosti.

Hratelnost je u Gunslinger pravděpodobně tím nejvetším kladem. Je možno využívat jak jednotlivé revolvery, tak si je vzít obouruč. K dispozici jsou také klasické brokovnice, pušky a především pomyslná druhá metla lidstva, kulomet Gatling (hned po legendárním MG42). Variabilita misí je opět hodně široká, od klasického westernového městečka, přes saloony, močály, doly, až po jízdu na vlaku.

Gunslinger je za svou cenu překvapením, které udělá radost všem, kteří hledají nenáročnou akci s příjemnou grafikou,, tahle záležitost je navíc zábavná, motivuje ke znovuzahrání a nabízí i po pěti hodinovém příběhu další vyžití, jehož největší výzvou jsou duely na životy. Potěší i arkádové mise zrecyklované z kampaně, kdy jde jednoduše o to vystřílet parchanty, v co nejzajímavějším pořadí.

PS: Jsem rád, že je série Call of Juarez zpět, díky Techlande!

Pro: grafika, bullet-time, nenáročnost, návyková hratelnost, jednoduchost

Proti: poměrně složité duely, poněkud kratší příběh

+12
  • PC 80
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍHHHHHHHHHHHHÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Tož toto je western eFPéeSka jak má bejt. Má styl, má grády a střílet ze svých koltů tak že se z nich kouří je zábavné. Ze série Call of Juarez jsem krom tohodle dílu hrál jen díl druhý (a nebo to byl první? to je fuk) který mě však vůbec nechytl, především střílení mě nebavilo. No a pokud vás nebaví ve westernové hře střílet tak je něco špatně. Co se týče Gunslingeru tak ten mě vůbec nezajímal (jako většina momentálních her (pokud někoho zajímá co mě zajímá tak tady je seznam(a pokud to někoho nezajímá, ať se na to vysere a nečte to): Další Mass Effect, Dragon Age: Inquisition, další Alan Wake, další Tomb Raider, nová značka kterou chystá BioWare a mou zvědavost vzbudilo GTA V, uvidíme jestli si získá i mou pozornost)) ale nakonec mi ho doporučil můj dobrej amígovskej přítel (přítel jako kamarád, né přítel jako životní a sexuální partner,no ikdyž ten sexuální hmmmm....) pajmič (AHOJ KAMARÁDE!!! (tohle je ještě lepší než někoho zdravit v televizi)). Poté co mi napsal že se jedná o parádní oddechovku která je dobře optimalizována tak jsem si řekl že to tedy zkusím.

No a zkusil jsem to, a užil jsem si to. Jako první mě upoutala grafická stylizace. Na rovinu řeknu že se mi předchozí díly graficky vůbec nelíbily. Tady však je všechno krárně barevňoučké a krásně se na to kouká. A taky se to krásně hraje v té krásně barevné grafičce. Pocit ze střílení je velmi uspokojivý, a ve chvíli kdy dáte hedšot a z vašeho oponenta vytryskne červená, tak to zahřeje u srdce. Takže střílení je dobré, no víc než dobré uspokojivé. Takže hlavní část hry funguje. O to víc pak potěší že funguje i příběhová část. Hlavní hrdina je sympoš který zavítal do jedné hospůdky kde vypráví svou story, kterou si občas přibarví. Takové vyprávění já prostě můžu a šmakuje mi stejně jako koláč od maminky.

Ono ten CoJ:G je fakt výborná hra na odreagování, možná jedna z nejlepších za pár let. Ani se mi moc nechce kritizovat. Ale i tak si musím postěžovat na jednu věc. Duely. Nevím jestli to je tím že jsem trochu retardovanej zrzek kterému občas bezdůvodně teče slina z tlamy a nebo to je tím že hraju na klávesnici ale ty duely mi prostě nešli. A opravdu jsem u nich dostával pocit frustrace. Navíc ty duely tam jsou fakt často. A já doteď nechápu co při nich mám všechno dělat. Musíte mířit myší, dotoho mlátit do klávesnice aby se zlepšila nějaká hodnota (už nevím co to bylo), ale ouhle. Buším do kláves jak magor, hodnota se mi zvýší na 30% a já si začínám připadat že jsem větší drsňák než Clint Eastwood, a co se nestane opět to klesne na 0% přestože stále mlátím do těch dvou kláves do kterých mám mlátit. Navíc se pak přestanu soustředit na míření a pak už má místní hrobník kšeft k pohřbení jednoho blbce za monitorem který při duelu umře 20x než haluzácky vyhraje.

Ale když opominu ty duely tak je to fakt sakra dobrá oddechovka. Jo a kdyby to tak mělo CooP, to by byla teprve westernová parádička.

Pro: Stylová grafika, příběh je fajn, pocit ze střelby, za tu cenu skvělá oddechovka (sic jsem to nekoupil (vím vím, fůj, fůj) ale i tak musím uznat že ta cena je prostě dobrá a kdbych nebyl hamižný zrzek který neum´í udržet pár tisíc pohromadě déle než týden-

Proti: tak bych to koupil) Duely, chybí CooP

+11 +14 −3
  • PC 55
Dítka spí a venku se setmělo,
tahle hra ta bude krátká,
kohoutku sřelby se zachtělo,
ženuško, příště mě vem s hraním zkrátka ...

Pokaždý než něco (na GOGu) koupím, pokaždý se před tím radím s DBH. Kontroluju profil hry, komenty, diskusi. Nicméně sleva 80% (nebo kolik to bylo) je ve výsledku sumička slušná a já hrál Call of Juarez Bound in Blood a to se mi docela líbilo. Byl jsem připraven na řekněme lehčí žánr i nenáročné provedení, co jsem to ale se slevou koupil ? Měl jsem to radši poslat jako donation nějakýmu spolku na ochranu zvířátek.

Začnu nejdříve tím, co se mi na hře strašně líbilo a co mě mile překvapilo. Strašně se mi líbila délka. Hra se skoro nedala vydržet, bylo to fakt mučivé, ale najednou, aniž jsem to čekal, jsem byl na konci. Za krásných pět hodiny hraní - a to jsem se s tím zjevně ještě kakal víc než bylo nutné (Speedrun je za hodinu a ctvrt a full walkthrough videa na youtube kolem 3 hodin, takže hra je za ty prachy fakt wtf krátká). Celou dobu, co jsem to smažil, jsem se bál, že přijde nějakej zvrat a vyplivne mě to do nějakýho nového prostředí které nebylo. Celou dobu jsem se strašně bál neznámého nového prostředí, ve kterém budou alespoň 3 další levely. Naštěstí se nic takového nestalo a krom lesa, lesa se skálami, lesa s jeskyněmi, lesa s potokem, kaňonu, kaňonu s dolem, kaňonu s potokem, kaňonu s náhorní plošinou, řídkého lesa se šutry, řídkého lesa se šutry a nějakou vesnicí, vesnicí v kaňonu a vesnicí u lesa (a samozřejmě nezbytnou železnicí) nepřišla žádná zrada typu level, kde budou závody na koních, horský level s lavinama nebo případně městký walking level, nebo dokonce nějaký semi-openworld volnej level jako v Bound in Blood, kde budu moct dělat nějaké úkoly dle libosti. Za tohle dávám +5%.

Další věc, která se mi děsně líbila bylo zjištění, které přišlo docela záhy, že vlastně není potřeba vůbec nic hledat a vůbec s ničím se zdržovat. V Gunslingerovi totiž není nic, co by jste krom sřílení mohli dělat. Není tam žádný obchodování, takže není potřeba šmejdit za každým šutrem a hledat prachy, nejsou žádní NPC, se kterejma by jste si mohli pokecat, nejsou tam žádné předměty a ani žádné zbraně, které by jste mohli hledat a které by vám mohli chybět, protože jste se je minuli. Dobře, jsou tam nějaké kartičky, které se vám sami ohlásej, když jste blízko, řekněme něco jako stránky Playboye v Mafii 2 a nebo jako Journal Notes v Metru, nicméně tyhle kartičky, které pokaždé na 3-5 stránkách popisujou nějaké naprosto nesignifikantní historické reálie ze života známých psanců, jsou tak strašně votravné a nezáživné, naprosto k ničemu, nijak se netýkající příběhu (defakto - páč žádný příběh ani story není), že já jsem asi v půlce hry s naprosto s klidným svědomím začal ignorovat hlášku, že jsem poblíž jedné z kartiček (v misi jich je 2-6). Prostě na ně sere bílej tesák a to mě nesmírně těší a baví, že je tu alespoň něco, co se dá ignorovat. (Nevím proč, ale v např. ve výše zmíněné Mafii jsem hrál znovu level, dokud jsem nenašel všechny stránky Playboye - neumím vysvětlit přesně proč mi na nich záleželo, tady na kartičky se psancema fakt sere bílej tesák - doslova.) Opět dávám +5%.

Poslední věc, která se mi na hře strašně líbila bylo, že se mi zasekl jeden boss o nějaký prkno na pile a cukal se tam jako hovado jako že utíká pryč a já do něho nejdříve vystřílel asi 4x celej kolťák, ale páč se mu cukala hlava jak utíkal, tak mu nešlo pořádně dát headshoty, tak jsem k němu musel dojít a umlátit ho ručně - LOL :D. Neudělal mi vůbec nic, páč se zasekl hned na začátku. (Ne replay levelu jsem fakt nedal :D). Tohle zaslouží dalších +5%.

Tím to asi hasne. Jinak se mi na Gunslingerovi lautr nic nelíbilo. Je extrémně nefér hry nadhodnocovat, protože maj líbivou grafiku - to je možná ještě to jediné, co jsem nezmínil jako klad. A ostatně, já za tou jakoby kreslenou a do komiksu šmajchlou grafikou vidím spíše snahu to odfláknout a mít to rychlejc hotový.

Všechno ostatní totiž bylo naprosto strašný. Level design byl hnusnej, jak kdyby dělali kontest na to, kdo vymyslí debilnější level. Spadnete z metrovýho šutru a musíte kvůli tomu tomuhle jednomu šroubku rozdělat celej traktor (teda chtěl jsem říct, musíte obcházet půl mapy, páč jste spadli z toho metru na začátek levelu - haha, to pak křičíte nebudu, NEBUDU TO DĚLAT !!!). AI je tak dementní, že to připomíná takovou tu automatovou hru, kde střílíte slepice. Extra výživné je, že na vás vyběhne skupina 5 kovbojů a 4 z nich jsou stejnej model. Vy jste od začátku terminátor s autohealem (hrál jsem to na nejtežší obtížnost, tedy respektive 2/3, ta 3/3 obtížnost se odemkne až po prvním playthrough), jako dobře, občas chcípáte, nicměné není klasickej load a save, ale je tam autosave a protože žádná immersion nehrozí, tak je vám to šumák jestli vám to znovu loadne poslední savepoint, prostě jdete dopředu a kosíte co přiběhne. Na konci to sice napíše statistiky levelu a řekne to, že jste sundali 78 nepřátel a vaše přesnost střelby byla 32%, ale na to taky sere bílej tesák, protože z toho nic není a nemá to na nic vliv. Zbraně nuda a trapný, ani na koni se tam nejezdí !!

Jinak co se týče dalšího obsahu a mechanik, tak je to 120% klišé B-čkovejch stříleček včetně uhýbání před padajícíma kládama a bojem ve vlaku. Se staršími díly Call in Juarez, které měly nějakej děj a příběh, a kde jste se nějak mohli ztotožnit s postavami, se to nedá srovnat. Totální vykrádačka všeho, typu že tam jsou nepřátelé se štíty jako v CoD a nebo nabíhací nepřátelé co nestřílej, nebo že ze vzduchu sestřejujete dynamit, co to na vas hazí a na kterej se vám pistole sami zaměřujou, a nebo že vám to automaticky zaměřuje při házení na dynamitu na nepřátele, takže vy nemusíte dělat takové to obligatní házení pod úhlem 45 stupňů pro dalekej hod a pod menším úhlem aby jste se trefili na blízko, nebo že tam jsou každou chvíli výbušné sudy kolem kterých pobíhají nepřátelé .. (jedna vtipná situace, slezl jsem do sklepa, skladu výbušnejch sudů, jako že sklep byl fakt plnej těch sudů, přímo mezi ty sudy, že byly všude kolem a ve střední vzdálenosti pobíhal nepřítel, já si v tom fofru ani nevšiml sudů a sundal jsem ho bez míření od pasu jednou ranou do palice na pomerně velkou vzdálenost - proč to říkám. Nesnáším ve střílečkách crosshair a vždy ho vypínám, tady jsem se bez crosshairu od pasu moc netrefoval, ale tuhle jednu trefu si pamatuju jako nejlepsi zážitek z celé hry - to je divný, ne ? A vsadím se, že tohle místo tam bylo přesně kvůli tomu, aby jste tam alespoň 5x loadnuli, že ty sudy buď odpálí protivník jak netrefí a nebo vy když netrefíte, to místo je tohle.)

Při číselném hodnocení jsem přemejšlel, v čem je to jiné než např. Wolfenstein, kterého jsem hodnotil vysoko a nebo třeba než Borderlands - abych tomu nekřivdil. Myslím, že těch 55% je milosrdnejch, protože tahle hra se alespoň v mých očích pohybuje na hranici odpadu. Narozdíl od Wolfa a nebo Borderlands jí chybí jakejkoliv náznak originality, atmosféry, nějakejch zapamatovalnejch herních mechanik nebo například nějakého vnitřního drajvu a náboje a vtipu. Ono to totiž zkriplí i tu jedinou devizu kterou to mělo mit, to tupý střílení 3ma druhama zbraní (kolťák, brokovnice a puška) na stále se opakujícich 8 modelů protivníků, kteří vyskakujou jak v automatový arkádovce z 90tých let. (Že to má minor-bossy, kteří jsou jakoby ultra tuhý a vetšinou vás locknou v nějaké jakoby aréně ze který nemůžete utéct a který musíte ustřílet a bossy, se kterejma je taková ta duel minihra ani nezmiňuju, páč to je akorát pitomý, nesmyslný, překonaný a repetitivní).

Pro: Je to krátký 4-5 hodin. Chválabohu.

Proti: Snad úplně všechno ostatní - asi nejvíc leveldesign, nulová inovace, krom wasd a střílení lautr nic navíc.

+11 +13 −2
  • PC 75
Herní výzva 2022: Na vážkách

Odpočinková hra získaná díky výjimečně pořízenému Levelu. Doporučuji dávkovat po částech, jelilkož hra je v podstatě velmi repetativní. Zastřel toho, zastřel tamtoho, tohohle zastřel jinak... A jdi dál.

Příběh je zajímavý, odehrává se částečně retrospektivně a i když je trochu ujetý, drží hráče v pozoru. K mechanikám toho není moc čeho napsat. Na výběr mát z pár zbraní, s terýma můžete stříelt normálně, ve zpomalením módu či duelu. K dipozici je poslední úhyb před smrtí a různé perky. V jedoduchosti je v tomto případě síle. Ke hře jsem se vrátil po delší době a nebylo obtížné si mechaniky připomenout. Jo a taky můžete sbírat zajímavé "secrety" s reáliemi z minulosti.

Pro: příběh, secrety, akorát dlouhé

Proti: občas frustrující

+11