Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: Gunslinger

  • PC 55
Dítka spí a venku se setmělo,
tahle hra ta bude krátká,
kohoutku sřelby se zachtělo,
ženuško, příště mě vem s hraním zkrátka ...

Pokaždý než něco (na GOGu) koupím, pokaždý se před tím radím s DBH. Kontroluju profil hry, komenty, diskusi. Nicméně sleva 80% (nebo kolik to bylo) je ve výsledku sumička slušná a já hrál Call of Juarez Bound in Blood a to se mi docela líbilo. Byl jsem připraven na řekněme lehčí žánr i nenáročné provedení, co jsem to ale se slevou koupil ? Měl jsem to radši poslat jako donation nějakýmu spolku na ochranu zvířátek.

Začnu nejdříve tím, co se mi na hře strašně líbilo a co mě mile překvapilo. Strašně se mi líbila délka. Hra se skoro nedala vydržet, bylo to fakt mučivé, ale najednou, aniž jsem to čekal, jsem byl na konci. Za krásných pět hodiny hraní - a to jsem se s tím zjevně ještě kakal víc než bylo nutné (Speedrun je za hodinu a ctvrt a full walkthrough videa na youtube kolem 3 hodin, takže hra je za ty prachy fakt wtf krátká). Celou dobu, co jsem to smažil, jsem se bál, že přijde nějakej zvrat a vyplivne mě to do nějakýho nového prostředí které nebylo. Celou dobu jsem se strašně bál neznámého nového prostředí, ve kterém budou alespoň 3 další levely. Naštěstí se nic takového nestalo a krom lesa, lesa se skálami, lesa s jeskyněmi, lesa s potokem, kaňonu, kaňonu s dolem, kaňonu s potokem, kaňonu s náhorní plošinou, řídkého lesa se šutry, řídkého lesa se šutry a nějakou vesnicí, vesnicí v kaňonu a vesnicí u lesa (a samozřejmě nezbytnou železnicí) nepřišla žádná zrada typu level, kde budou závody na koních, horský level s lavinama nebo případně městký walking level, nebo dokonce nějaký semi-openworld volnej level jako v Bound in Blood, kde budu moct dělat nějaké úkoly dle libosti. Za tohle dávám +5%.

Další věc, která se mi děsně líbila bylo zjištění, které přišlo docela záhy, že vlastně není potřeba vůbec nic hledat a vůbec s ničím se zdržovat. V Gunslingerovi totiž není nic, co by jste krom sřílení mohli dělat. Není tam žádný obchodování, takže není potřeba šmejdit za každým šutrem a hledat prachy, nejsou žádní NPC, se kterejma by jste si mohli pokecat, nejsou tam žádné předměty a ani žádné zbraně, které by jste mohli hledat a které by vám mohli chybět, protože jste se je minuli. Dobře, jsou tam nějaké kartičky, které se vám sami ohlásej, když jste blízko, řekněme něco jako stránky Playboye v Mafii 2 a nebo jako Journal Notes v Metru, nicméně tyhle kartičky, které pokaždé na 3-5 stránkách popisujou nějaké naprosto nesignifikantní historické reálie ze života známých psanců, jsou tak strašně votravné a nezáživné, naprosto k ničemu, nijak se netýkající příběhu (defakto - páč žádný příběh ani story není), že já jsem asi v půlce hry s naprosto s klidným svědomím začal ignorovat hlášku, že jsem poblíž jedné z kartiček (v misi jich je 2-6). Prostě na ně sere bílej tesák a to mě nesmírně těší a baví, že je tu alespoň něco, co se dá ignorovat. (Nevím proč, ale v např. ve výše zmíněné Mafii jsem hrál znovu level, dokud jsem nenašel všechny stránky Playboye - neumím vysvětlit přesně proč mi na nich záleželo, tady na kartičky se psancema fakt sere bílej tesák - doslova.) Opět dávám +5%.

Poslední věc, která se mi na hře strašně líbila bylo, že se mi zasekl jeden boss o nějaký prkno na pile a cukal se tam jako hovado jako že utíká pryč a já do něho nejdříve vystřílel asi 4x celej kolťák, ale páč se mu cukala hlava jak utíkal, tak mu nešlo pořádně dát headshoty, tak jsem k němu musel dojít a umlátit ho ručně - LOL :D. Neudělal mi vůbec nic, páč se zasekl hned na začátku. (Ne replay levelu jsem fakt nedal :D). Tohle zaslouží dalších +5%.

Tím to asi hasne. Jinak se mi na Gunslingerovi lautr nic nelíbilo. Je extrémně nefér hry nadhodnocovat, protože maj líbivou grafiku - to je možná ještě to jediné, co jsem nezmínil jako klad. A ostatně, já za tou jakoby kreslenou a do komiksu šmajchlou grafikou vidím spíše snahu to odfláknout a mít to rychlejc hotový.

Všechno ostatní totiž bylo naprosto strašný. Level design byl hnusnej, jak kdyby dělali kontest na to, kdo vymyslí debilnější level. Spadnete z metrovýho šutru a musíte kvůli tomu tomuhle jednomu šroubku rozdělat celej traktor (teda chtěl jsem říct, musíte obcházet půl mapy, páč jste spadli z toho metru na začátek levelu - haha, to pak křičíte nebudu, NEBUDU TO DĚLAT !!!). AI je tak dementní, že to připomíná takovou tu automatovou hru, kde střílíte slepice. Extra výživné je, že na vás vyběhne skupina 5 kovbojů a 4 z nich jsou stejnej model. Vy jste od začátku terminátor s autohealem (hrál jsem to na nejtežší obtížnost, tedy respektive 2/3, ta 3/3 obtížnost se odemkne až po prvním playthrough), jako dobře, občas chcípáte, nicměné není klasickej load a save, ale je tam autosave a protože žádná immersion nehrozí, tak je vám to šumák jestli vám to znovu loadne poslední savepoint, prostě jdete dopředu a kosíte co přiběhne. Na konci to sice napíše statistiky levelu a řekne to, že jste sundali 78 nepřátel a vaše přesnost střelby byla 32%, ale na to taky sere bílej tesák, protože z toho nic není a nemá to na nic vliv. Zbraně nuda a trapný, ani na koni se tam nejezdí !!

Jinak co se týče dalšího obsahu a mechanik, tak je to 120% klišé B-čkovejch stříleček včetně uhýbání před padajícíma kládama a bojem ve vlaku. Se staršími díly Call in Juarez, které měly nějakej děj a příběh, a kde jste se nějak mohli ztotožnit s postavami, se to nedá srovnat. Totální vykrádačka všeho, typu že tam jsou nepřátelé se štíty jako v CoD a nebo nabíhací nepřátelé co nestřílej, nebo že ze vzduchu sestřejujete dynamit, co to na vas hazí a na kterej se vám pistole sami zaměřujou, a nebo že vám to automaticky zaměřuje při házení na dynamitu na nepřátele, takže vy nemusíte dělat takové to obligatní házení pod úhlem 45 stupňů pro dalekej hod a pod menším úhlem aby jste se trefili na blízko, nebo že tam jsou každou chvíli výbušné sudy kolem kterých pobíhají nepřátelé .. (jedna vtipná situace, slezl jsem do sklepa, skladu výbušnejch sudů, jako že sklep byl fakt plnej těch sudů, přímo mezi ty sudy, že byly všude kolem a ve střední vzdálenosti pobíhal nepřítel, já si v tom fofru ani nevšiml sudů a sundal jsem ho bez míření od pasu jednou ranou do palice na pomerně velkou vzdálenost - proč to říkám. Nesnáším ve střílečkách crosshair a vždy ho vypínám, tady jsem se bez crosshairu od pasu moc netrefoval, ale tuhle jednu trefu si pamatuju jako nejlepsi zážitek z celé hry - to je divný, ne ? A vsadím se, že tohle místo tam bylo přesně kvůli tomu, aby jste tam alespoň 5x loadnuli, že ty sudy buď odpálí protivník jak netrefí a nebo vy když netrefíte, to místo je tohle.)

Při číselném hodnocení jsem přemejšlel, v čem je to jiné než např. Wolfenstein, kterého jsem hodnotil vysoko a nebo třeba než Borderlands - abych tomu nekřivdil. Myslím, že těch 55% je milosrdnejch, protože tahle hra se alespoň v mých očích pohybuje na hranici odpadu. Narozdíl od Wolfa a nebo Borderlands jí chybí jakejkoliv náznak originality, atmosféry, nějakejch zapamatovalnejch herních mechanik nebo například nějakého vnitřního drajvu a náboje a vtipu. Ono to totiž zkriplí i tu jedinou devizu kterou to mělo mit, to tupý střílení 3ma druhama zbraní (kolťák, brokovnice a puška) na stále se opakujícich 8 modelů protivníků, kteří vyskakujou jak v automatový arkádovce z 90tých let. (Že to má minor-bossy, kteří jsou jakoby ultra tuhý a vetšinou vás locknou v nějaké jakoby aréně ze který nemůžete utéct a který musíte ustřílet a bossy, se kterejma je taková ta duel minihra ani nezmiňuju, páč to je akorát pitomý, nesmyslný, překonaný a repetitivní).

Pro: Je to krátký 4-5 hodin. Chválabohu.

Proti: Snad úplně všechno ostatní - asi nejvíc leveldesign, nulová inovace, krom wasd a střílení lautr nic navíc.

+11 +13 −2