Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Sérii Call of Juarez příliš neznám a nevím, zda i ostatní její díly jsou stejné nebo zda je Gunslinger nějaká výjimka. Ke hře jsem se dostal zdarma v akci na Steamu a předem si přečetl pár mimořádně nadšených recenzí, které nešetřily mimorádně vysokými hodnoceními. Po dohrání (ale vlastně už po cca hodině hraní) ta hodnocení absolutně nechápu.

Podotýkám, že westernové hry i western jako žánr mám rád. Mám rád i FPS a pokud je k tomu i zajímavý příběh, má hra všechny předpoklady, aby mě bavila. Ne nadarmo je jedna z mých nejoblíbenějsích her stařičké Outlaws od Lucas Arts. Gunslinger bych ale za westernové FPS neoznačil ani omylem, neboť hra je jako FPS jen maskovaná. Ve skutečnosti se podle mého názoru jedná o mix primitivní střílečky jako ze starých arkádových automatů (čemuž odpovídá i žánr) a stařičkého Crazy Chicken: The Original (Die Original Moorhuhnjagd). Což byla primitivní hra, ve které se v různých částech obrazovky objevovaly létající kuřata a váš jediný úkol byl včas je trefit myší. Možná i s nějakým bonusem za přesnost (dnešní headshoty). A Gunslinger není nic jiného, než moderní westernová 3D verze téhož. Jinou gameplay praktický nenabízí. Jdete stále kupředu totálně lineárním koridorem a na k tomu určených místech střílíte objevyvší se nepřátele, jako v Crazy Chicken v roce 1999. Ti padají na jednu ránu a celou hru si vystačíte s jednou libovolnou zbraní. Hra nabízí možnost vylepšovat si několik dovednosti, ale je to prakticky úplně zbytečné. Také můžete sbírat "secrets," což jsou většinou extrémně nápadné a zářící objekty, ležící přímo na vaší cestě nebo těsně vedle. Větší arkádu si už nedokážu představit.

Hře se občas vyčítá krátká herní doba, ale ta mi přišla nastavena poměrně rozumně, vzhledem k omezenému potenciálu hry a faktu, že dělat tohle o něco déle by hráče asi brzo přestalo bavit.

Gunslinger je westernový Moorhuhnjagd z roku 2013.
+10
  • PC --
Techland se po příšerném Cartelu příliš nepředvedl. Ačkoli se Gunslinger prezentuje maximálně stylově, ať už grafikou, hudbou nebo pojetím vyprávění příběhu (který mě osobně vůbec nezaujal a ve změti jmen jsem se tak akorát ztrácel), jedná se hratelností o vcelku slušné nůďo.

Svého času mě Dead Man´s Hand, ke kterému se dá Gunslinger nejlépe přirovnat, bavil mnohem více. Koridor není tak uzavřený, občas i na koníku jsem se svezl, zbraně byly rozmanitější a nebyl jsem neustále rušen kecáním nebo předěly v příběhu. Když už se totiž člověk dostane do varu a začne si to střílení náležitě užívat, je konec levelu popř. se celé dění přesune úplně někam jinam…

Největším průserem jsou pak souboje s bossy. Řadoví panáci se alespoň kryjí, ale The Boss má prostě výdrž za tři hrochy a jeho nulová tendence o krytí se je přímo komická. Proti sobě tak stojí můj autoheal a bossův health bar.

Positivní je alespoň jakési Lore. To ale z téhle kapky zklamání neuhasí...

*/5
Hard

+9 +12 −3
  • PC 60
Tak ve výsledku mě to moc nebavilo. Westerny obecně nijak zvlášť nemusim a tak hra, ve které jsou všechna kovbojská klišé umocněna na maximum asi u mě ani jinak dopadout nemohla. Pro mě to nejvíc zabil způsob vyprávění příběhu. Načte se mi úroveň a poslouchám vyprávění. Chci se rozejít a mele furt. Pak konečně pauza, tak tedy jdu. A zase začne mlít... To se děje ve hře pořád i během přestřelek. Prostě tohle mi nesedlo a hrozně mě to rušilo. Navíc asi nesmášim ten jižanskej utahanej akcent. Tím hůř pro mě.

Ono vůbec snaha nacpat do příběhu snad každou známou postavu z dob divokého západu působí přehnaně a doslova přplácaně. Na konci ještě mladej Eisenhower... Tu pomatenost příběhu ale pěkně kompenzují karty, které máte možnost ve hře najít. Každá obsahuje už seriózněji popsanou historickou osobu nebo událost. Tohle je doré.

Když si odmyslím formu podání příběhu, tak mi Gunslinger nevychází jako úplný propadák. Grafika je celkem pěkná. Sice trochu přepálená, ale nevypadá to špatně. RPG prvek se získáváním nových schopností je fajn. Bohužel přestřelky jsou takové nijaké a zbraně nevýrazné.

Po dohrání hlavního příběhu můžete zkusit arcade mod, kde si máte šanci zastřílet a odpočinout od vyprávění příběhu a nakonec soubojový mod. Oboje je v kombinaci s achievementy celkem zábavné. Nic nového to ale oproti základní hře nepřináší.

Jako oddechovka Gunslinger na pár hodin ale zabaví. Pro mě z celé série suveréně stále vede první díl.

Pro: pro milovníky casual westernu asi vše, karty s historickými reáliemi

Proti: velmi rušivý způsob vyprávění příběhu během hry

+9 +10 −1
  • PC 75
Série Call of Juarez pro mě byla dlouhou dobu neznámá. Až teprve letos jsem se dostal k prvnímu dílu, který jsem si rozehrál, ale nedohrál. Pravděpodobně proto, že jsem chtěl na novém PC otestovat tu řadu her, které předběhly můj starší PC. Nyní jsem se pustil do zajímavě vypadajícího posledního dílu Gunslinger. O tom, že je COJ čistokrevná střílečka jsem věděl, čili mě moc nepřekvapilo to, jaký byl celý průběh hry.

Jednoduchý děj, vyprávěný hlavním hrdinou jako báchorka v hospodě - stručně řečeno. Proto se občas stane, že Vaše postupování ve hře se často změní nebo vráti v čase ("protože to vlastně bylo jinak"). Určitě dobrý herní prvek, který nepostrádá vtipnost celého příběhu. Do vyprávění často vstupují i samotní posluchači příběhu a dávají podněty na své alternativní konce, kterými se musíte chtě nechtě opětovně projít. V tomto spaghetti westernu nečekejte přílišné zapojení mozku. Hlavní náplní hry je likvidace banditů na které je vypsaná odměna. K nim se musíte prostřílet přes zástup jejich nohsledů. Samotné "bossy" pak máte možnost zprovodit ze světa několika způsoby: kovbojský duel, dynamit, přestřelka. Toto zakončení se vždy mění na konci každého levelu. Váš hrdina se může zlepšovat ve svých dovednostech díky zkušenostím, které sbírá za zneškodnění soupeře. V arzenálu zbraní nechybí pistole, brokovnice, pušky, dynamit. Při soubojích mu často dopomáhá bullet-time.

Grafika hry je komixově založená, což vůbec nevadí a někdy to naopak přidává na atmosféře. Pochopitelně není tak detailní a úchvatná jako v Battlefieldu nebo Crysis. Nejvíce mi připomíná Borderlands. Celý engine běžící na DX10 je dobře optimalizovaný a běží krásně v plných detailech i na pomalejších strojích. V pozdějších částech hry mě doslova fascinovalo jaké scénérie dokáží vývojáři s enginem hry udělat. Soundtrack a celkové ozvučení je neméně kvalitní.

Gunslinger je hra na víkendové odreagování - hratelnost se pohybuje kolem 10 hodin včetně zpestření v Arcade modu, případně hry na vyšší obtížnost. Najdou se však pasáže, které budete muset několikrát opakovat a občas to naštve. Přesto se dá hra bez větších obtíží dohrát. Mrzí mě AI nepřátel, která je výhradně obranná než-li útočná. Systém samoléčení je výdobytek většiny nových her - zde na to můžete též víceméně spoléhat. Hra obsahuje různé klišé jako např. vybuchující červené barely, bedny s náboji uprostřed svahu atd. ale bez toho by to prostě nebylo ono. Určitě mi ještě chybí otevřenější svět - lineárnost je někdy za trest. Co mi hodně chybí jsou dostavníkové a koňské přestřelky. Téměř v naprosté většině levelů pouze procházíte. Škoda.

Přes nedostatky je to hra, která učaruje atmosférou a jednoduchostí. Přál bych si více podobných her. WW2 a moderní konflikty už mi lezou krkem.

Pro: western, komixovost, pěkné herní prostředí, vtip, RPG vývoj charakteru

Proti: lineárnost, duely, AI nepřátel,, délka, absence multiplayeru

+3 +6 −3
  • PC 85
Arkádová hra, za arkádovou cenu, ve stylovým zpracování, s cell shade grafikou, kterou se nedá nic zkazit a zábavností over 9000? Tohle si zaslouží víc.
-2 +6 −8