Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: Gunslinger

  • PC 65
Po dlouhé době jsem měl chuť na něco jednoduššího na gameplay, ne moc dlouhého, pokud možno se slušným příběhem. A tak nedotčen předchozími díly jsem se zakousl do tohoto kousku...

• Příběh, ačkoliv bez nějaké hlubší pointy, je porcován hráči během akce. Vypravěč docela slušným voice-actingem vtahuje hráče přímo do děje a upravuje jej podle libosti (tímto tvůrci hezky pracují s vymoženostmi enginu). Pro mě první setkání s něčím podobným.
• Interpertace příběhu s nadsázkou a humorem. Hra si na nic nehraje.
• Grafické zpracování na velmi vysoké úrovni. Textury ve vysokém rozlišení, prostředí hezky navržené a hlavně variabilní. Feeling americké přírody Divokého Západu jde cítit každým krokem. Takový Fallout: New Vegas si na tomto engine umím představit a dost by mu pomohl.
• Leveldesign lineární, účelový ale na FPSku výborně fungující.
• Po technické stránce těžko něco vytknout. Výborná, opravdu výborná optimalizace hned po vydání hry, zpracování cut-scén na vysoké úrovni, menu funguje jak má... Až na ten FoV...
• Náznak RPG prvků... Vývojové linky dovedností. Do konce hry hráč vyplní dovednostními body jednu a půl ze tří možných.
• Nejsem zastánce auto-healu ani auto-save... Obojí je zde ale zpracováno bravurně. Aut-osave inteligentně rozložený, auto-heal díky absenci HP v číslech či nějakého status baru funguje docela "přirozeně".

∙ Gameplay není zlý. Ovládání poslouchá, obtížnost je vyvážená, zbraní je tak akorát, variabilita eliminace je solidní (v kombinaci se slow-motion a poslední záchranou před smrtí ala bulet-time), jen těch nepřátel je zbytečně moc a tak to místy nudí.
∙ Duely ze začátku zaujmou, pak už je to jen to samé pořád dokola.
∙ Ne, že by to bylo úplně na škodu, ale inspirace sérii Borderlands je víc, než dost. V podání příběhu to určitě prospělo, v implementaci výtvarné stylizace UI už ani tak moc ne.

◦ Shadery přehnané. Příliš barevně přesycené a kontrastní.
◦ Čísilka, hlášky... Nic, co bych během přestřelek potřeboval na obrazovce vidět.
◦ Náplní hry je pouze a jenom eliminace nepřátelských NPC. Nic jiného gameplay příběhu nenabízí.
◦ Spawn nepřátel na jistých místech přehnaný.
◦ Vybočení z koridoru znamená smrt. Na nějaké kochání se výhledy, průzkumem hezkého prostředí a obdiv práci grafiků zapomeňte.
◦ FoV je pevně daný a nepomůže ani úprava konfiguračních souborů. Na to, že je rok 2013, vývojáři tento věčný problém hráčů mají stále těžce v paži.

Galerie screenshotů (39)

(ver. 1.0.0)

Pro: Grafický design prostředí | Optimalizace | Příjemné překvapení

Proti: Shadery | Spawn nepřátel

+16 +19 −3