Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Drekt Drekt

Drekt Amens / 105 let / Upír / Brno / uživatel / 2393 bodů

Komentáře

« Novější Starší »

Gomo


Tak tohle bylo strašný, kupodivu ještě horší než můj výběr v kategorii "No fujtajbl!". Budu sice kritický, ale abych neupřel všem, pokud hledáte jen nějakou bezduchou blbůstku, pro ratolesti do 10ti let, nemusí být Gomo špatná volba, komukoli staršímu už však asi nemá co nabídnout a sám to vědět, vybral bych si do herní výzvy "Nad Tatrou sa blýská!" raději něco jiného.

Lokalizace hry nabízí podporu 8 jazyků, ale jediné co to změní je hlavní menu, všechny ostatní in-game popisky zůstávají v angličtině. Ano, nejsou sice nezbytné, ale když už tam nějaké jsou, slušelo by se přeložit i je, jinak se dá brát jako podvod na hráče, kteří si myslí že si takto budou moci plně vychutnat hru i ve svém jazyku.

Dále si autoři v popisku nestydí vypíchnout i „kreativní hádanky“, přičemž nejde o nic jiného než kopie úplně nejčastějších hádanek, které každý hráč viděl už milionkrát, jako třeba „posun obdélníků“ či „trubky“, taktéž nepřinášejíc nic nového naopak od každého jen tu nejméně zajímavou možnou verzi.

Příběh o ničem, gameplay špatný, inventář má místo pro 3 předměty, ale ani ten téměř nikdy celý nenaplníte, protože cokoli najdete využijete hned o půl metru vedle, takže většinu času ani hráč nemusí přemýšlet, jen kliká sem a tam a sledujete animace Goma dělajícího pi*oviny - což by teoreticky mohlo někomu přijít vtipné, a osobně mám asi náročnější smysl pro humor, takže za sebe bohužel nemůžu pochválit ani to.

Čekal jsem, že teda bude lepší, možná hudba a grafika ujde, ale jinak obrovské utrpení vůbec dohrát. Naštěstí to nebylo tak dlouhé, snad na to brzy zapomenu.
+8+9 / -1

The Graveyard


Kritizovat The Graveyard za to, že to vlastně není hra mi příjde zcestné. Jedná se spíše o „interaktivní zkušenost“ a jako taková by se měla i hodnotit.

Zážitek je zcela atmosférický, na každého působí jinak, pro někoho může být pomalá cesta jen nudným utrpením, jinému si v hlavě roní spousta otázek, myšlenek a pocitů. Každý ať si to přebere sám, já těch pár minut za úplně ztracených nepovažuji.

Co vidím jako nejhorší fail ze strany vývojářů a důvod proč si hra zaslouží v době mého dohrání titul 8. nejhorší hry je její cena. Být zdarma, myslím, že by se v hodnocení umístila výše a nikoho by těch pár minut neurazilo.

Hře dávám ocenění – Nejlepší kandidát na Steam refund.

Pro: atmosféra

Proti: cena

+8+8 / 0

Welcome to Ataria


První věc, která mi hned ze začátku vadila, byla tupost dialogů, které jsou psány uměle a nevěrohodně. Český dubbing raději kritizovat nebudu, protože ten je špatný obecně, ne jenom tady. Pastelková grafika, která vypadá, jako by jí na papír kreslila něčí osmiletá sestra, už spíš jen pobavila.
Soubojový systém mi přišel na hře zábavný jako jediný, ovšem jen do chvíle než zjistíte, že nepřátelé na vás začnou střílet jen na určitou vzdálenost. Tudíž si jí stačí hlídat a střílet na ně z větší vzdálenosti a souboje tak okamžitě ztratí pocit jakékoli výzvy.
Hlavním kladem je asi celková myšlenka hry a poslední kapitola, která byla vyobrazena docela hezky. Takže celkově 30 % za myšlenku + 10 % za snahu.
+11+12 / -1

Pokémon Play It!


Spíše než samostatná hra, jen tutoriál ke skutečné karetní hře.

Zezačátku musíte projít několik nudných výukových levelů, kde jsou vysvětlována jak pravidla hraní proti PC, tak jak by se hrálo ve skutečnosti. Tyto kola jsou nenáhodné, takže jde jen o to použít předem dané karty ve správném pořadí, abyste vyhráli.

Zábavnější to začne být až po dohrání těchto levelů, kdy už se skutečně karty náhodně generují. Můžete si zde vybrat balíček, nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní ze všech existujících karet. Vlastníci karetní hry si zde dokonce můžou udělat databázi karet, které v reálu vlastní.

Hlavní nevýhodou je, že zde nejde nijak nastavit obtížnost. Umělá inteligence protivníka není zas tak dobrá - nepřemýšlí ani o krok dopředu, takže ho není problém porazit a brzy vám začne chybět skutečný protivník.

Karetní hru jsem nikdy nehrál, ale po dohrání tohoto bych si jí dokonce i chtěl zahrát naživo a chápu, že může být docela návyková.

Pro: Naučíte se pravidla, možnost vytvoření vlastního balíčku

Proti: Umělá inteligence, nudné výukové levely

+5+7 / -2

Thomas Was Alone


Asi nikoho nepřekvapí, že tato hra byla původně flashovka. Jedná se o jednoduchou skákačku s čtyřúhelníky rozdílných velikostí a schopností, které musí spolupracovat, aby se dostali do dalšího levelu.

Kostičky mají vlastní jména, schopnosti a charaktery. V průběhu hry nám hlas vypravěče povídá, co si která kostička myslí a jaký má názor na ostatní kostičky, což je sice příjemné zpestření, ale na hru to žádný vliv nemá.

První se seznámíme s Thomasem, který jen chce, aby nebyl na světě sám, následně s malým záprdkem Chrisem, který sice neumí skákat tak vysoko jako Thomas, ale pak si pěkně zaskáče na Lauře, do které se kvůli tomu zamiluje, čí s Claire, která si myslí, že je superhrdinka, jen proto, že je tlustá a voda jí nadnáší.

Nečekejte žádné logické levely, u kterých budete muset přemýšlet, celý princip hry je spíš stavěný na tom, poskládat čtyřúhelníky podle velikosti vedle sebe, aby po nich nejslabší mohly vyskákat. Zezačátku se to dá, postupem času se levely stanou zdlouhavé a nudné.

Asi v půlce hry, jsem se váhal, zda jí vůbec dohrát, protože nejspíš nemá cenu hrát hru, která vás ani nebaví. Nakonec jsem jí ještě šanci dal a v druhé polovině se hratelnost s příchodem pár nových kostiček mírně zvedla, takže už se dohrát dala. Každopádně hra nepřekvapí a je to jen trošku lepší „flashovka“ vhodná spíš pro nenáročné hráče.

Pro: Charaktery a rozdílné schopnosti kostiček

Proti: Jednoduché, zdlouhavé, často nudné levely

+17+20 / -3

Unmechanical


Příjemná oddechovka s hezkou grafikou. Zábavné puzzly střední obtížnosti, plynule dohráno za 2 hodinky.

Pro: Grafika, zábavné logické hádanky

Proti: Krátké (ale to se dá brát i jako výhoda)

+7+11 / -4