Jedno karibské muzeum, ve kterém pracuje protagonistka této hry, obdrží pro svou novou výstavu mimořádnou zásilku - ze dna moře vytažené pozůstatky popraveného piráta, kapitána Remingtona. Kurátorka neodolá naléhání své dcery ani své vlastní zvědavosti a mrtvole vrátí tři magické artefakty. Ty přivedou prokletého piráta zpět k životu a kapitán Remington za dramatických okolností dívku unese. Neohrožená kurátorka v poslední chvíli naskočí na palubu Remingtonovy náhle se objevivší lodi duchů a jako černý pasažér dopluje na ostrov, na kterém má pirátský kapitán svou starou pevnost.
První titul ze série Nightmares from the Deep je klasickým představitelem svého žánru. Je možno si vybrat ze dvou stupňů obtížnosti, titul dokonce umožňuje zcela nahradit hidden object scény partiemi Mahjongu s pirátskou tematikou. Sběratelská edice nabízí např. bonusovou misi odehrávající po skončení původního příběhu či vestavěný návod.
Již v prvních minutách mi bylo jasná, že cílovka tady nejsem já, ale moje máma. Pokud si chce někdo stěžovat, že ve hrách není dostatek silných ženských hrdinek, asi naprosto opomenul tento žánr.
Velmi netradiční pro mě bylo i schéma „zachránit svoji dceru“, protože pokud si správně pamatuji, ještě nikdy jsem ve hře nehrál za něčí matku (tedy aspoň lidskou, nepočítám Shelter).
Všechno zezačátku smrdí odbytostí, animace jsou rezidentem tísnivého údolí, UI není moc uživatelsky příjemné, a videa jsou celá rozmazaná, ale nastavení na zvýšení kvality můžete hledat marně.
Co se nám dostává pak je už ale čistá a zábavná hidden object adventura, na kterou si nelze stěžovat. Hratelnost i mě samotnému přišla zábavná, a hlavně jsou tu různé variace, jak problémy řešit. Tedy pokud se seknete při hledání objektu, nebo na něj zrovna nemáte chuť, můžete celý proces prostě jen nahradit minihrou Mahjongu. Nebo můžete použít i nápovědu, díky čemuž se nikdy u ničeho na moc dlouho nezaseknete, což by potřebovala snad každá adventura.
Příběh občas nedává moc smysl, ale jindy je hezky dojemný (obzvlášť konec). A rozhodně pak po dohrání nepřehlédněte i bonusový obsah, který nabízí ještě další více než hodinové pokračovaní příběhu. Cílovce doporučuji, pro ostatní jen takový průměr na oddech.
Velmi netradiční pro mě bylo i schéma „zachránit svoji dceru“, protože pokud si správně pamatuji, ještě nikdy jsem ve hře nehrál za něčí matku (tedy aspoň lidskou, nepočítám Shelter).
Všechno zezačátku smrdí odbytostí, animace jsou rezidentem tísnivého údolí, UI není moc uživatelsky příjemné, a videa jsou celá rozmazaná, ale nastavení na zvýšení kvality můžete hledat marně.
Co se nám dostává pak je už ale čistá a zábavná hidden object adventura, na kterou si nelze stěžovat. Hratelnost i mě samotnému přišla zábavná, a hlavně jsou tu různé variace, jak problémy řešit. Tedy pokud se seknete při hledání objektu, nebo na něj zrovna nemáte chuť, můžete celý proces prostě jen nahradit minihrou Mahjongu. Nebo můžete použít i nápovědu, díky čemuž se nikdy u ničeho na moc dlouho nezaseknete, což by potřebovala snad každá adventura.
Příběh občas nedává moc smysl, ale jindy je hezky dojemný (obzvlášť konec). A rozhodně pak po dohrání nepřehlédněte i bonusový obsah, který nabízí ještě další více než hodinové pokračovaní příběhu. Cílovce doporučuji, pro ostatní jen takový průměr na oddech.