Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 85
MoHAA je válečná hra, kterou jsem sledoval už jako malý, když ji hrál můj starší bratr. Tehdy jsem to prožíval strašně a moc a já furt dokola povídal, musíš ho zabít?? Je nutné se vyléčit?? Nemůžeš těm psům prostě utéct, než abys je postřílel??? A bratr na mě: Bohužel musím, jsou to němečtí psi a ti tě můžou pokousat a zabít. Takže takto nějak jsem se s MoHAA setkal poprvé.

Takže tato hra byla další, kterou jsem si chtěl po nějaké době zahrát a nakonec se povedlo ji po dvou dnech dohrát. V určitých misích jsem měl u toho nervy, ale někde to bylo naopak až zábavné.
Omaha Beach byla mise, kdy jsem měl opravdu honičku. Tady se ta mise s vámi opravdu nepáře a když se občas snažíte v této misi vyhnout kulce a občas to vyjde, je to pro vás velké plus. Po nejtěžší fázi mi zbylo 50%, ale přesto se povedlo misi dokončit.

No a potom mise s odstřelovači, tak to bylo vyloženě utrpení. Sotva vyjdete za roh a už to do vás pálí a hlavně nevíte odkud. Byť jsem se snažil být neustále kryt, pokaždé jsem jednu schytal. No a potom samozřejmě mise, kdy máte krýt most a volat leteckou podporu, zatímco po vašem tanku střílí tanky nepřátel a ještě v převaze. To bylo utrpení číslo dvě. Tyto dvě mise byly opravdu nejhorší, ale na druhou stranu to nemůže být přece vše až moc jednoduché.

Kdybych se měl opět zaměřit na hodnocení této válečné akce, tak se mi hra z obrovské části stále velmi líbí.
Obrovské plusy jsou samozřejmě hudba, která té hře dává obrovskou šťávu a žene vás dopředu dále a dále. Poté samozřejmě mise vylodění v Normandii, která ukázala naši historii a potěšilo mě to. Obrovské plus také určitě dávám lokacím a prostředí hry. No a pak samozřejmě ten zvuk zbraní. Též povedené.

No a kdybych měl najít nějaký ten mínus? Občas Al hlavně spolubojovníků, ale i nepřátel a někdy i malá inteligence spolubojovníků. Ale to je asi vše. Celkově prostě povedená hra, která určitě není na škodu a fanouškům stříleček či akcí mohu jen doporučit.

Pro: Hudba, zvuk zbraní, prostředí a lokace, mise vylodění v Normandii

Proti: Al nepřátel, malá inteligence spolubojovníků

+21 +22 −1

Monster Boy and the Cursed Kingdom

  • PC 90
Ačkoliv u nás je série plošinovek Wonder Boy téměř neznámá, pro některé zahraniční majitele konzolí značky Sega se jedná o podobně kultovní záležitost jako je série Metroid či Castlevania. Tyhle dvě série nezmiňuju jen tak náhodou, jelikož Wonder Boy s nimi má relativně dost styčných ploch. A i přes pozměněný název není Monster Boy and the Cursed Kingdom pouhým duchovním následovníkem. Je to licencované, přímé pokračování, které si od svých předchůdců bere jen to nejlepší a přidává notnou dávku modernizace a vlastní invence.

Stejně jako u předchozích dílů, i tentokrát se jedná o nelineární plošinovku zasazenou do částečně otevřeného světa, který se před hráčem postupně odemyká s tím, jak jeho postava získává nové schopnosti. Ty jsou dostupné především v podobě hrdinových alternativních forem, mezi které patří již zmíněný čuník, had, žabák, lev a drak. Čuník umí kouzlit a čenichat skryté předměty, had se umí plazit po stěnách a plivat jed, žabák se umí přitahovat jazykem, lev umí prorážet zdi a sprintovat a drak létat a dštít oheň. Každou z forem lze navíc vylepšit získáním amuletu, která jí dá další schopnosti. Kromě amuletů vám schopnosti může dát i nalezená výbava, jako například boty, se kterými lze chodit po lávě, teleportační hůl nebo náramek osvětlující tmavé lokace.

To zní relativně standardně, patnáct let je však přece jen patnáct let a herní svět tak může být daleko větší, rozmanitější a propracovanější, než předtím. Není zcela otevřený, ale je rozdělený na několik jasně vymezených dungeonů, které musíte projít v lineárním sledu a můžete se do nich libovolně vracet. To na první pohled může být zklamáním, ale opak je pravdou. Souvisí to s cílem autorů, kterým byla co možná nejvyšší variabilita hratelnosti. A to se jim na sto procent povedlo.

Kde v jiných metroidvaniích leckteré lokace působí jen jako výplň k těm důležitým místům, zde se každá místnost snaží nějak odlišit. Jednou nabízí jednoduchou hádanku, jednou plošinovkovou výzvu, jednou arénu plnou nepřátel a občas i nějaký ten velkolepý bossfight. Dalo by se říct, že Monster Boy tak ze všeho nejvíc připomíná hry ze série Zelda, akorát z pohledu z boku a byl jsem velmi překvapený, jak dobře takovýto styl funguje. Díky neustále se proměňující hratelnosti hra odsýpá velmi svižně a po celou dobu nezačne nudit. I navzdory své, na poměry plošinovek nadprůměrné, délce.

S postupem hrou, kdy získáváte více a více schopností, se po pomalejším začátku komplexita hádanek samozřejmě začne zvyšovat a zvyšovat. Překážkové dráhy, kdy v rychlém sledu budete muset vystřídat všechny dostupné zvířecí formy, nejsou ničím výjimečným. To povětšinou přináší příjemnou úroveň výzvy, která rozhodně není nepřekonatelná, ale vyžaduje od hráče jistou úroveň kompetence. Říkám povětšinou, jelikož vzhledem k rozhlehlosti hry se tvůrci přece jen neubránili slabším chvilkám a některé pasáže ke konci hry nejsou tak zábavné, jak si nejspíše představovali. Mluvím hlavně o strašidelném domě, kde snaha o vystavení komplexních hádanek vyústila v značně otravný zmatek, ale dalo by se zmínit i o až příliš nemilosrdném vulkánu. Hra je ale naštěstí relativně štědrá, co se týče checkpointů a nenutí vás v případě smrti opakovat již vyřešené hádanky. Klacky pod nohy nehází ani ovládání, které reaguje přesně tak, jak má a smrt tak můžete klást za vinu akorát vlastní neobratnosti.

Monster Boy se navíc mimo skvělé hratelnosti pyšní i báječným grafickým zpracováním. Pokud vám nevadí jistá křiklavá barevnost a infantilnost nebo ji snad v záplavě realistických titulů vítáte, nepochybně si přijdete na své. Detail ručně kreslených lokací, paralaxních pozadí a animací bere dech a v pohybu vypadá ještě lépe, než na statických obrázcích. Překvapilo i několik pohledných animovaných cutscén. O třídu horší je ovšem rozjuchaný soundtrack. Ten sice hru příjemně doplňuje a zpočátku navodí tu správnou dobrodružnou atmosféru. Po chvíli se však omrzí a budete mít chuť nahradit ho vlastním hudebním doprovodem.

I přes to, že Monster Boy je návratem více než třicet let staré značky, není to na něm vůbec znát. Ze svých vzorů si bere jen to dobré a působí po všech stránkách moderně. Fanouškům lineárních plošinovek může sednout rozdělení na jednotlivé tématické dungeony. Metroidvania maniaci si zase užijí prozkoumávání detailního světa až na píď. Zkrátka a dobře, každý si v něm najde to své.
+16

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

  • PC 80
Na první díl Ni No Kuni jsem vždy slyšel chválu, ale nikdy jsem neměl možnost hrát na třetím Playstationu. Když se objevil druhý díl na Steamu a já zjistil, že nenavazuje, okamžitě jsem se rozhodl hru zkusit. Nakonec trvalo rok než jsem hru rozehrál a dokončení se protáhlo až za vydání remaku jedničky. Co jsem ale četl komentáře a diskuze, je to nakonec asi lepší. Jedna z největších výtek byla nízká obtížnost. Sice nejsem na souboje tak náročný a nevyžaduji deset opakování abych byl spokojen, ale projít hrou s držením jednoho tlačítka taky nechci. Naštěstí pozdější updaty přidaly dvě volby obtížnosti. Rozehrál jsme nakonec na nejtěžšího Experta a považuji obtížnost za příjemnou, přituhne až v DLC. Není to dávačka, ale ani žádná frustrace. Má smysl levelovat postavu, občas jsem něco nagringil, věnoval se lotu i výrobě vlastních zbraní a brnění. Hra je jak už bývá u Japonců zvykem rozsáhlá a komplexní. Mimo klasické RPG s akčními souboji je k dispozici budování vlastního království a skirmish(real-timové bitvy armád).

Příběh o budování nové říše, získávání spojenců a porážce zla je spíše průměr. Ale zpracování světa je povedené a hra rozhodně dokáže zaujmout. Vždy je co dělat, hlavní linii doplňuje více než 150 side-questů a pravděpodobně neomezený počet generovaných úkolů. Na porážku čekají speciální potvory. V boji a při průzkumu světa pomáhají "higlíci"(higgledy), kterých je také velké množství poschovávaných po světě a navíc se dají vytvářet(vařit) a levelovat. Ke craftingu je třeba tuny materiálů, některý jde posbírat, ale něco je třeba vytěžit/vyrobit ve vlastním království. Jeho budování mě bavilo a hezky jsem postavil a vylepšil vše na maximum. Při získávání všech obyvatel(nutné k maximálnímu rozšíření) jsem narazil na bug. Nedostal jsem úkol vedoucí k zisku posledního občana a musel se poradit s Googlem. Chybu způsobuje DLC, které naštěstí stačí vypnout, nabrat quest a zase zapnout. Nic tragického, ale mohl jsem mít království na maximu o dost dříve.

Bitvy mě naproti tomu nebavily. Ze začátku to vypadá jako dobrý nápad, ale rychle se omrzí. Pro základní dohrání je nutné bojovat jen párkrát, ale kompletace je celkem únavná. Nebít to jedna z posledních chybějících věcí tak se na to vykašlu. Nejhorší byly boje s časovým limitem nebo s pronásledováním. Ty jsem musel často opakovat, což na zábavnosti nepřidalo. Naproti tomu zábavné byly snové labyrinty. Jde o stále delší dungeony ve kterých se zvyšuje obtížnost s délkou pobytu. Zpočátku šlo o obtížné rozhodování zda speciální orby použít na snížení nebezpečnosti monster nebo otevírání speciálních truhel. Adventure Pack(dříve zmíněný bezplatný update) dokonce rozšířil finální labyrint o 10 pater na celkových 40.

Grafika je hezká a příjemná na pohled, ale bohužel první díl měl dle obrázků lepší. Nepřítomnost studia Ghibli je prostě znát. Zamrzí také dabing. Hrál jsem s japonským a když byl rozhovor namluven, bylo to velice povedené. Bohužel namluveno je jen několik dialogů. Někdy dokonce dabing zmizí v polovině rozhovoru! Myslím že buď měli namluvit celou hru nebo vůbec, takhle jsem byl akorát naštvaný a kdybych dopředu počítal s úplnou absencí dabingu tak by mi to tolik nevadilo.

Za výhodu považuji možnost některé stránky hry téměř ignorovat, dá se tak hrát dle osobních preferencí. Já po asi třech změnách názoru hru zkompletoval se vším všudy. Celkově jde o povedenou hru a solidního zástupce žánru, kterého mohu s klidem doporučit. V současné podobě hra může uspokojit začátečníka i zkušenějšího hráče JRPG. Rozhodně mám v plánu sérii zkompletovat a těším se na třetí díl.
+32

Pokémon Platinum Version

  • DS 70
Pokémon Platinum, vrchol trojice s vedlejšími Pearl a Diamond, představil v pokémoní sérii skupinu core her, jejichž úroveň se dle mého názoru na dlouhou dobu ponořila do těžkého průměru až podprůměru. Nově uvedená čtvrtá generace příšerek se pro mě dohromady s pátou i šestou staly synonymem pro kvantitu, z níž se tvůrci již (snad) poučili a nebudou své chyby opakovat. Pojďme to ale trochu rozvést.

V první řadě je dobré zjistit, čím se tedy Platinum liší od svých generačních předchůdců – přičemž nejviditelnější změny jsou samozřejmě v možnosti chycení mnoha legendárních Pokémonů. Ústřední trio Dialga, Palkia a Giratina jdou v Platinum konečně chytit všechny (Diamond a Pearl jenom prvního či druhého jmenovaného dle verze hry, plus Giratinu). Trojice Azelf, Uxie, Mesprit jsou dostupní ve všech verzích, stejně jako Heatran nebo Cresselia. Regigigas, o němž se traduje, že k sobě přitáhl kontinenty, je také dostupný ve všech verzích, ale v Platinum má ještě drobný bonus. Normálně se dá aktivovat tím, že máte v partě předchozí Regi-trio z minulých her. Pokud jste ale Regigigase dostali formou eventu při uvedení 11. filmu, což je tedy velmi nepravděpodobné, naopak se s ním dá aktivovat a chytit původní Regi-trio. Dále pouze v Platinum se objeví ptačí Kanto trio Zapdos, Moltres, Articuno, kteří se náhodně přesouvají po mapě. Manaphy se dal jako podpásovka přesunout jen z Pokémon Ranger do všech těchto her a díky množícímu systému s Dittem dokáže zplodit Phione. Pak jsou tu Pokémoni, kteří se dali (a již nedají) tradičně získat jen prostřednictvím eventu – Darkrai, Shaymin, Arceus. Většinu zmíněných legendárních Pokémonů vám hra zpřístupní až po získání mezinárodního pokédexu, čehož dosáhnete jedině tak, že zkompletujete Sinnoh dex. Tady přichází drobná změna oproti všem předchozím generacím – Pokémony nemusíte všechny pochytat, stačí je potkat a vidět, což je jistě příjemná skutečnost. Ve hře jsou jenom tři Pokémoni, kteří nejsou ve vlastnictví trenérů a budete je muset najít jinak – Unown, Manaphy a Rotom. Po kompletaci Sinnoh dexu zajděte za profesorem a on vám zpřístupní ten mezinárodní.
Jinak všechny ostatní změny jsou spíše kosmetické a vlastně si jich nejspíš nevšimnete. Obvykle spočívají v tom, že některé předměty se dají najít na jiných místech než v Diamond a Pearl, anebo se týkají funkcí interní sítě, která je dnes již neaktivní. Některá místa ve hře prošla nepatrným remodelingem nebo redesignem – a exkluzivně v Platinum se objevila nová větší lokace Distortion World, zaujímající důležitou součást hlavního příběhu, nebo třeba vlastní vila (více níže). Také byly poupraveny levely Pokémonů u většiny trenérů, které potkáte. Z toho všeho vyplývá, že poslední hra z trojice je zase ta lepší a je výhodnější si zahrát ji namísto předchozích dvou.
Co se mi však již od začátku moc nelíbilo, je příliš pomalá rychlost postavy. Sice je o trošku rychlejší než v Diamond a Pearl, ale i tak je pomalejší než v minulých generacích – internet udává hodnotu 30 fps. Časem se na to dá zvyknout, ale hrou se prostě jen „vlečete.“ V souboji s Bulánky byste neměli šanci a ani neutekli.

Ale teď hezky od začátku. Začíná se na novém kontinentě Sinnoh v městečku Twinleaf v nejzapadlejším koutě jihozápadního cípu mapy. Hrajete buď za Lucase nebo Dawn. Když si vyberete jednoho, druhý jmenovaný se stane asistentem místního profesora Rowana a budete jej potkávat v průběhu hry. Mohu zmínit, že Dawn je regulérní ústřední postavou po boku Ashe a Brocka v seriálu, zatímco Lucas se mihne jako cameo v jediné epizodě jako zkušený trenér. Kromě těchto jmen je tu Barry, kámoš a rival v jednom – v seriálu se občas mihne také jako trenér a někdy i společník na cestách. Barry se postará o to, abyste příliš nezakrněli, ale to samo o sobě není zas tak velký problém. V Diamond a Pearl jste s ním šli hned v úvodu hry k místnímu jezeru s cílem chytit vzácného Pokémona, což se samozřejmě nepodaří; zato v Platinum jdete hned za profesorem Rowanem, jenž vám věnuje jednoho ze startérů Turtwig, Chimchar nebo Piplup, s nímž začnete svoji cestu za dobýváním místních stadionů a elitní čtyřky.

Hlavní zápletka je tu však o něco temnější než v předchozích hrách. Jelikož tu řádí jenom jeden tým Galactic (to znamená, že nemá konkurenci), rychle nabyde na síle. Vede ho Cyrus s pomocí svých čtyř vazalů nesoucí jména Mars, Jupiter, Saturn a Charon (hlavní vědecká kapacita). Jejich záměr není přetvořit zemi nebo planetu, ale přetvořit celý vesmír a časoprostor znovu a jinak, protože podle Cyruse je vesmír nekompletní kvůli emocím, které je potřeba usměrnit/odstranit. K tomu jim má dopomoci síla Pokémona Giratiny... Ta je ale natolik uvědomělá, že otevře průchod do vytvořené dimenze Distortion World, kam Cyruse láká, aby nedošlo k poškození světa. Elitní známá trenérka Cynthia (i ze seriálu) společně s poprvé uvedeným Lookerem se snaží team Galactic zastavit. Nakonec je ale veškerá práce na hráčovi, tedy na vás.

Pokédex přináší do série celkem 107 nových Pokémonů. Velká část z nich se však týká jen dalších evolucí dřívějších Pokémonů a abych byl upřímný, tak mi jejich design nepřijde zrovna dvakrát šťastný. Vlastně spíš naopak. Pak je tu ta skutečnost, že mnoho z nich se vyvine za úplně nesmyslných podmínek a další část se prostě jen strašně špatně shání. Některé případy slušně shrnul v komentáři Fingon. Celkem matoucí evoluci pak dostala třeba Roselia z třetí generace, protože jí sem doplnili první stupeň Budew (vyvine se s vysokou hodnotou štěstí během dne) a třetí stupeň Roserade (k evoluci je třeba Shiny stone). Jiný případ je zase kokonovitá Burmy, která se vyvine podle pohlaví do Wormadam nebo Mothima, ale aby toho nebylo málo, tak má tři barevné formy, které se na pohlaví nevážou. Pokémon Combee se zase vyvine ve Vespiquen jen pokud je samička. Pak je tu celá řada těch přidaných třetích evolucí, které je možno dostat třeba výměnou s konkrétním předmětem, vývinem na konkrétním místě nebo vývinem s naučeným konkrétním útokem. Na jednu stranu to vytváří výzvu, na druhou stranu vás to může znechutit. A v kombinaci s legendami, které se již nedají sehnat, vytváří hra nepříliš přátelské prostředí pro celou kompletaci, proto děkujeme za neoficiální cestu pomoci.

Celkově se hra pustila do již zajetých kolejí svých předchůdců a vlastně toho navrch moc nového neuvedla. Takže co by se ještě dalo zmínit jakožto plus ve hře? O kus výše jsem psal o Distortion World. Mohu zmínit existenci několika zajímavějších lokací jako třeba močáloidní Great Marsh nahrazující funkci Safari zone, zahrádkovou Garden Trophy (další stejná funkce) hned za noblesní Pokémon Mansion nebo je tu celá nová separátní pevnina pro end-game obsah nazvaná Battle Zone, rozdělená na tři části - bitevní oblast s Battle Frontier (bojujete ve formě challenge), resortní oblast s budovou Ribbon Syndicate (pro vstup musíte mít získaný určitý počet mašliček ze soutěží), a také survival oblast s tajnou chatou pro vyvolené šampiony, kde můžete každý den bojovat s těmi nejlepšími z nejlepších, které jste ve hře porazili už dříve a nyní se tu den co den náhodně obměňují. Taky se tu nachází Stark Mountain, kde můžete chytit legendu Heatrana. Celé území je propojené, je tu samozřejmě hodně různých Pokémonů na vyšších levelech a cesty tu vedou všelijak.
A pak je tu vlastní vila, kterou jsem zmiňoval někde dříve. Je to součást mechaniky, která se mi tu asi jako jediná líbí a která byla kupříkladu nahrazena v ORAS systémem skrýší. Dostanete tu vlastní vilku. Původně ji vlastnil Steven Stone, ale teď je vaše, pokud hrajete Platinum. Můžete si ji zkrášlovat nábytkem a budou vás tam navštěvovat různé známé postavy nebo rovnou vaše mamka. Vlastně je to docela uhozené, ale kdo by nechtěl vlastní vilu?

Změnou oproti minulým generacím her prošla HMka. Konečně zmizel Flash a místo něj je možné použít třeba Defog (což je vlastně stejný princip, jen místo tmy se odmlžuje mlha) a přibyl nový Rock Climb, který dozajista oceníte. K postupu ve hře je třeba použít šestici těchto útoků. Další jsou klasicky Cut, Surf, Strength, Rock Smash a Waterfall. Fly vám tradičně hodně usnadní cestování.

Co se mi naopak zase nelíbí, je systém sinnohského podzemí, o jehož užitečnosti mám velké pochyby a mám dojem, že se jen snaží uměle prodloužit herní dobu. Možná mělo smysl během funkční vzájemné internetové podpory s ostatními hráči, ale teď je to prostě jen prázdná skořápka, kam si zajdete nakopat nějaké drahé kameny nebo fosílie, pokud chcete. Taky si tam můžete zařídit skrýš, ale k čemu, když dostanete vilu? Vnitřní schéma podzemí je pak zoufale všude mřížkovatě stejné, nudné a s přihlédnutím k rychlosti pohybu postavy by bylo lepší si tam vykopat vlastní hrobeček.

Takže abych se dobral nějakého shrnutí – pokud chcete začít nějakou pokémoní hru, určitě bych nedoporučoval žádnou ze čtvrté generace. Její výhoda spočívá spíš v nostalgické možnosti spustit ji i na 3DS. Jinak toho nad rámec klasické pokémoní hry příliš nenabízí, výsledný dojem mám spíše průměrný, ale za průšvih bych ji zase nepovažoval. Pořád se dá projít bez větších obtíží a elitní čtyřka snad moc škody nenapáchá. Ale jinak je to boj.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Pár nových Pokémonů; vlastní vila; Distortion World.

Proti: Pomalá chůze postavy; až moc obtížná kompletace pokédexu; podzemí.

+16

House Flipper

  • PC 70
Hovorí sa, že nemáš súdiť knihu podľa obalu. Ale pri tejto hre platí že práve obal a prvý dojem je krajší ako jej následný obsah.

Čo hra vlastne ponúka?
➤Plnenie zakázok: vo vašej ”kancelárií” máte možnosť prijať zákazku od nejakého človeka ktorý napríklad nie je spokojný s farbou stien vo svojom dome, ktorý zdedil po babke. Popri tom opravíte alebo vymeníte nejaké časti domu a môžete úspešne prerobené priestori odovzdať majitelovi. Osobne som splnil každú z týcho zákaziek na 100% kedže to nebolo nič zložité. Občas ste sa mohli zaseknúť na tom že vám mapa vyznačovala špinavé miesto ale ked ste na neho prišli tak ste ho nemohli nájsť a skúšali ste umývať všetky miesta na stene kým ste nenašli to správne.
➤Kúpa a predaj domov: ked sa vám nechce plniť zakázky máte možnosť kúpiť nejaký starší, zničený dom a kompletne ho prerobiť podľa svojich predstáv. Následne ho môžete vydražiť v aukcií. Do aukcie sa zapoja určitý ľudia a každý z nich má na svoje bývanie určité požiadavky. Mňa osobne bavili moje prvé dve prerábky. Ale ked som kúpil tretí dom a zistil že je to znovu dom ktorý som prerobil pred chvíľou len tentokrát nie je vyhorený, tak ma nadšenie rýchlo prešlo.

Čím si môžete vlastne vybaviť dom?
➤Vo vašom príručnom tablete sa nachádza obchod v ktorom je celkom slušný počet vecičiek do domu. Rôzny nábytok ako postele či kreslá, spotrebiče ako chladnička či len obyčajné dekorácie. Na začiatku sa mi ponuka celkom páčila ale neskôr sa mi zdala malá. Osobne by som prijal viac dekoračných vecí. Apokalyptické dlcčko možno pridalo pár zaujímavých vecí ale nie dosť.

!!Celkové zhrnutie!!
House Flipper na prvý pohľad zaujme a určite aj zabavý ale po pár hodinách vás omrzí. Splníte všetky zákazky, prerobíte a predáte pár domov a dostaví sa nuda. V hre viete kreativitu uplatniť určite ale niekedy by ste chceli väčšiu voľnosť ako máte k dispozicií. Predmetov ktoré môžete umiestniť do domu sa tiež zdá byť dostatočné množstvo ale určite by som prijal viac dekorácií. Hre by určite pomohol workshop. Hráčske výtvori by hru určite obzvláštnili. Čo sa týka DLC tak vlastním len Apocalypse Flipper ktorý je zadarmo a pridá vám pár zaujímavých vecičiek do krytu a dve nové zákazky. DLC v ktorom môžete prerábať aj záhrady v pláne kúpiť nemám pretože ma základná hra nepresvedčila že stojí za moje peniaze. Pokiaľ na ňu narazíte pod 10€ tak by som kúpu zvážil inak nie. House Flipper je v celku dobrá hra ktorá extrémne rýchlo omrzí

HODNOTENIE: 70/100%
+24

Mad Max

  • PS4 85
Mad max

Kdysi pred 600lety jsem videl filmy madmax, sice mne v ty dobe nenadchli ale asi sem se u nich bavil. Pak pred par lety udelali remake. Sice mne nenadchnul.ale bavil. A asi pred rokem se mi stahla na psplus hra madmax. Sice mne nadchnula ale dokonce i bavila.

Hra madmax je kupodivu openworld co byl dobre provedenej, sice mne ke konci nasrali tim ze zabili tu zenskou ale i tak sem hru dohral. Vím že kdyby to udelali tak ze by zůstala živá, ma ode mne hra 100procent, vybavuji si nejaky chvilky co mne stvali ale vim ze mě hra bavila...

Pro: Auticka, dobre zpracovany openworld

Proti: V pribehu, ale co uz...

+2 +8 −6

Bulletstorm

  • PC 80
Tohle jsem přesně po těch x letech nedohrání ničeho potřeboval. Stačila k tomu souhra "nešťastných" náhod. Přestal se mi spouštět Steam kvůli hlášce, že v cílovém adresáři nelze dohledat soubor Steam.exe. Nefungovalo nic, ani reinstall, ani vyčištění počítače všemi možnými softwarovými utilitkami. Zkrátka a dobře, přestal jsem hrát multiplayerové hry a podíval se do šuplíku, jaký to nerozbalený CDčko na mě vypadne. Nahmatal jsem tento kulervoucí skvost, který jsem neustále odkládal, jako kdyby mi za zahrání ani nestál. Přesto mě ve skrytu duše již dříve lákalo se do téhle řežby pustit, ale strach z tuposti a bezbřehé jednoduchosti mi nedovolil. Nyní, když jsem neměl co žrát, pardon, co hrát, nepohrdnul jsem a udělal jsem dobře. Nejdříve jsem musel stáhnout crack či jakousi obelstívku Games for Windows Live, které již asi "25 let" nefunguje. Hru se mi podařilo rozchodit a já si den co den po malých doušcích začal užívat totální řezničiny po vzoru všech Doomů a Quaků dohromady. Nejvíce mi učaroval systém zabíjení, parádní level design a hudba. V tomto ohledu je i dnes, po 8 letech na co koukat, co poslouchat a čím se bavit. Kopance ve slowmotion, trefa do řiti za bodíky a následné upálení, nabodnutí, rozsekání či elektrický šok jsou běžnou součástí každého z asi milionu zabití žoldáků, mutantů, minibossů a jejich různých variant. Smrt má zde mnoho podob a je osvěžující vědět a zažít ji z tolika možných perspektiv. Překvapuje mě, že těchto principů v FPSkách nevyužívá mnohem více her - fakt, že okolní prostředí hraje s vámi, respektive je možné využít ve váš prospěch. Se slzou v oku vzpomínám na Dark Messiah of Might and Magic, kde podobná nabodeníčka nepřátel bylo možné také provádět a to díky fyzice zabudované v Source enginu. Zde je vše mnohem rychlejší, brutálnější a často k odemykání nových achievementů vede náhoda, kdy se vám podaří nakombinovat hned několik zbraní, kopnutí a přitažení nebožáka zpět elektrickým lasem. Pestré, krvavé a uspokojivé. Dalším hnacím motorem byl pro mě level design a jeho nápaditost. Jasně, je to chytře vymodelovaný koridor, ale s mnoha krásnými scenériemi a pohledy. Ačkoliv nikam mimo nemůžete, atmosféra postapokalyptické budoucnosti tady zkrátka je všudypřítomná. Lidožravé rostliny se svojí památnou bossyní jsou svěžím doplňkem tohoto jinak pochmurného světa. Zbraně mají díky svému charge módu grády a je jen škoda, že jich v ruce můžete mít jen trojici. Nakonec to u mě sklouzlo ke samopalu, pistolce zapalovačce a vícehlavňové brokovnici "rozpůlímtěnadvakusyjednouranou". Další zbraně jsem využíval jen minimálně, přestože jejich nápaditost zpracování a fungování byla pozoruhodně zábavná - ostřelovačka ve stylu Sniper Elite tady je taky. O příběhu se skoro nemá cenu zmiňovat až na jeden příjemný fakt - je to až nečekaně ukecané a černým humorem protkané. Hratelnost oživují primitivní quick time eventy, které snad ani nemají žádný řád a objevují se pravidelně nepravidelně. Díky tomu se jich člověk nepřejí a pomáhají k získání dojmu pestrosti v jinak opakující se hratelnosti. Hru jsem dohrál po xx půl hodinách. Víc jsem zkrátka nemohl této hře denně věnovat. A vůbec to nevadí. Jak se říká, dobrého pomálu a Bulletstorm je sakramentsky dobrá FPSka ze staré školy, která i dnes může naučit pár triků své mnohem mladší sourozence. P.S.: Kdo si počkal na závěrečné titulky a pečlivě v nich očima listoval, musel si všimnout jedné zajímavosti. Hudba byla nahrána Slovenským symfonickým orchestrem v Bratislavě. Mimochodem, je vynikající. P.S.2: Kéž by People Can Fly, potažmo Epic Games udělali dvojku. Potitulkový závěr totiž naznačuje, že to celé masakroidní dobrodružství a honba za pomstou tak úplně neskončilo.

Pro: Kulervoucí killing fest, pestrý level design, prostředí hraje s vámi, nepřátelé se mění, minibossové a bossové, výborný soundtrack, hlášky, stále je koho zabíjet a navíc kreativně.

Proti: Jen tři zbraně v ruce, umělá inteligence nepřátel moc nepobrala, otravné nakupování munice, po chvíli repetetivní - nutnost dělat pauzy.

+16

Among the Sleep

  • PC 85
Grafika je sice jednou z těch horších stránek hry, ale jako celek je toto hodně povedené hororové dílko, které zabaví a i celkem dokáže vyděsit. Je pravda že mrzí krapet kratší délka hry, ale to nějak extrémně neubírá na celkovém zážitku z této skvělé hry kde musím vyzdvihnout zajímavě zpracované téma a hutně děsivou atmosféru, která hráče naprosto pohltí. 85%.

Pro: Téma, atmosféra, zábavnost, sympatický parťák, prostředí a snadno nasbírané achievementy na Steamu.

Proti: Krátka herní doba a horší grafika.

+11

The Walking Dead - Episode 5: No Time Left

  • PC 90
A je to tu. Konec 1 série TWD. Konec, který je velmi zdrcující, smutný, emotivní a vysaje z vás slzu, jako mně.

Tato epizoda už byla taková, jakou jsem očekával. Drsná a velmi vypjatá. A ten konec tomu dodal prostě šťávu. Nečekal jsem, že se mě ten konec až takto dotkne. Jasně, Lee. Oblíbil jsem si ho hned ze začátku a teď?? Nic, konec cesty. A pak ten závěr, no to už byl prostě konec.

Celou 1 sérii jsem si užil náramně a rozhodně jsem nebyl zklamán. Takže dávám svých standartních 90%.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí, Konec

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+22

Akira

  • NES 50
Kultovní anime (a samozřejmě manga) Akira se ještě téhož roku dočkalo i své videohry. Byla ovšem tato hra na systém NES podobně průlomová jako její textová, respektive filmová verze?

Bohužel ne. Pro Japonsko exkluzivní titul se dočkal uvedení na Vánoce 1988, a není to náhoda - hra musela být stihnuta v tomto v pravdě šibeničním termínu pěti měsíců, protože boom, jaký film zaznamenal, nešlo z komerčního hlediska opomenout a odsunout na méně štedré měsíce. Nicméně i tak se s tvorbou tvůrci z TOSE poprali statečně, a výsledek je hratelný a i poměrně zábavný. Příběh prakticky kopíruje ten filmový, ale zde ani nešlo čekat více. To podstatné je, že se můžete vžít do role Kanedy a znovu zachránit (Neo)Tokyo.

Zde byl vypůjčen systém z The Portopia Serial Murder Case, takže jde primárně o ranou vizuální novelu s prvky gamebookového rozhodování. Vzhledem k četným úmrtím a špatným koncům muselo být peklo hrát Akiru na NESu (ačkoliv i zde jsou implementovány záchytné body skrze kódy určité části příběhu). Nicméně menší než takové, že by za těžce vydělané jeny kupující dokončili hru za hodinu až dvě. Dnes lze ale problémy tohoto rázu snadno minimalizovat emulátorem. Co už nejde vylepšit je ovšem estetická kvalita. Z vizuálního hlediska je to zcela jinde než maniakálně detailní záběry z filmu, ale přesto to není nejhorší (galerie). Pokud čekáte alespoň skvělý retro soundtrack, bohužel ani zde videoherní podoba neposlouží (vždy jde ale nahradit).

I přesto pro zájemce Akira nabídne minimálně exkurzi do vývojové stádia žánru, který se zatím měnil a hledal optimální podobu. Možností je poměrně hodně, nechybí ani dvě akční scény a závěr nabídne i menší puzzle a rozdílné konce. Navíc, stále jde o nejlepší verzi Akiry, kterou si můžeme zahrát.

Pro: akční scény, volby a možnosti, příběh, atmosféra

Proti: hudba, kolísavá úroveň grafiky, zastaralost

+21

Doom 64

  • PC --
Objeven teprve až s releasem Brutal konverze, Doom 64 byl pro mě velkou neznámou. Prakticky jsem o něm nikdy neslyšel. Nikdy jsem z něj neviděl jediný screen, nečetl jediné slovo v časopise. Doom 64 je víc creepy, než původní hra. Hororověji laděné sprity nepřátel, větší ponurost, hra světel a stínů i v originální verzi N64 hrála hodně na atmosféru. Hra obsahuje klasických 32 map, z toho 1 supertajný, 3 tajné a 3 bonusové. Ty měly být zpřístupněny po dohrání hry v jakémsi spešl menu, to jsem ale v Brutal verzi nenašel.

Hned v první mapě můžete navštívit super secret level - Hectic. Fucking shit! Tajný level natolik nepříjemný, že má hned na startu button na okamžité ukončení levelu, což mluví samo za sebe... No, nedal jsem to. V tajných úrovních je možno najít runy upgradující novou zbraň - Unmaker. Ten StMark trochu modifikoval, i taxe ale jedná o naprostý overkill, se kterým jde Cyberdemon k zemi po několika výstřelech a finální boss lehl dřív, než stačil říct borůvkovej koláč. Další novou zbraní je Lasergun, který staví plasmovku na vedlejší kolej. Z nepřátel je nový pouze Nightmare Imp (pokud nepočítám bosse), což je varianta neviditelného prasete.

Prvních osm map bylo spíše průměrných, ačkoli nemůžu říct, že bych se dloubal nudou v nose. Poté začíná mnohem zajímavější a záživnější peklo. Začátek 9. levelu byl fenomenální. Tajný level 30 byl overkill a očividně upravený pro coop hraní, protože v originálu hráč na začátku levelu nemusí likvidovat hromadu Revenantů místo Impů. Díky tomu jsem se potýkal s dost kritickým nedostatkem munice. StMark vůbec udělal hromady designových změn, které zvedají dost razantně obtížnost a např. aréna v levelu 17 je bez odstraněné středové části, docela brutal.

Celkově byl Doom 64 solidní střílečkou a dokážu si docela dobře představit, že v době vydání bych se z něj posral. Dneska už level-design nepůsobí tak nápaditě, ačkoli se autoři v několika prvních levech snažili napasovat i jakési texty a s nimi spojené plnění úkolů pro postup do tajného levelu. Hudba se soustředí pouze na ambient a nemůžu říct, že bych jí během hraní nějak vnímal.

Doom 64 mě bavil a fandové by jej rozhodně měli vyzkoušet. Když se nad tím zamyslím, doporučil bych možná spíše Doom 64 EX, než StMarkův Brutal mod a to právě z již zmiňovaného důvodu - nešťastné úpravy level-designu.
+25

WolfenDoom

  • PC 80
Původně to vyšlo pro MS DOS, následně šlo hrát neoficiálně ve Wolf4SDL portu. Roky plynuly. Navržené ovládání mi příliš nevyhovovalo, hra byla obtížnější. Na lepší časy se začalo blýskat poté, co vyšla oficiální SDL verze modu, mezi tím ale komunita kutila nový source port pro Wolfenstein 3D - ECWolf port. Má celkově pokročilejší funkcionalitu a zvládá věci, které základní hra ani prvně zmíněný port neuměly. To zároveň znamenalo postupně začít převádět mnohé staré modifikace, do verzí přímo pro ECWolf port. A ačkoli kdysi nevyžadovala hra nic ke spuštění navíc, jelikož vše v sobě již měla, u EcWolf verze je nutné mít ve složce původního Wolfensteina 3D. Neboť se WolfenDoom spouští parametrem v zástupci, přes pouhé dva PK3 soubory. A EcWolf by jinak bez přítomnosti datových souborů ke hře, Wolf3D, nešel spustit.

Co tato totální konverze nabízí? Ještě bych rád uvedl, že projektů stejného jména je dnes více. Mě samotného ale zajímá pouze ten od AReyePa, australského tvůrce add-onů. Ten byl s touto značkou, kombinující jména dvou kultovních her, první. Hratelnost je postavena na identických aspektech, hráčům již důvěrně známých ze slavné FPS z roku 1992. Akorát je to vše radikálně modifikováno do hávu Dooma, pár funkcionalit je navíc zcela unikátních, celkově ztěžujících absolvovaný zážitek z hraní. V nové hře je šestice epizod, klasický výběr obtížnosti. Zprvu disponují levely snazším konceptem, k ucelenějšímu obrázku o hře jistě poslouží podrobný popisek. Jak hráč postupuje dál a dál, stává se hra obtížnější. Zejména pokud jde o akci, Lost Souls útočí na dálku, tentýž útok mají i zákeřné ikony lebek. Nejdříve se lebky vůbec nehýbou, jakmile okolo nich postava projde, začne jejich systematická strategie rozsévání zkázy. Střílí i přes různé bariéry na větší vzdálenost.

Ve Wolfenstein 3D se sbíral poklad v secretech a volně položený kdekoli po mapě. Zde ho nahrazují barevné ikonky podobné klíčům z Dooma. Pro odemčení slouží modrá a žlutí karta. Obecně platí, že příznivci Dooma konverzi ocení tím více, že budou mít možnost si to celé zahrát trochu jinak, než jak sami znají z placené hry. Efektu tuhého bosse autor docílil tak, že Mancubusovi, červenému kulometčíkovi, Kakodemonovi a dalším implementoval větší výdrž, spolu s navýšením jejich vzezření. A i když je při přestřelkách možné uhýbat do stran , moc to v boji nepomáhá. Je potřeba se schovávat, několika zásahy je poškádlit, načež padnou k zemi. Mně tento již zastaralý a dávno překonaný herní prvek nijak nevadí. Je jedno, jak novou a starou hru jsem před touto hrál, plynule prostě ve FPS žánru skáču, jak sám chci.

Průchody kampaněmi beru jako výzvu, ať už kvůli pocitu z boje, z objevování secretů či nabíhajícího score, ale hlavně mi jde o překonání dalšího bludiště, dobře si pamatovat směr, zvládnout najít exit, mít většinu úrovně hotovu. To vše WolfenDoom splňuje na jedničku. A design levelů je vyloženě chytlavý, místnosti s počítači, sklady, záchody, kuchyně, pekelné svatyně, obrovské chodby. Byť je zdejší stavba map silně omezena dobovou vlastností použitých technologií, vynahrazuje to sofistikovanými nápady, jak vést stěny a zdi, okolo nich neustále procházím a dumám, jak se dostat na konec. Na startu má hlavní hrdina obyčejnou pistoli, v mžiku ale může mít zbraně silnějšího kalibru. Stačí mu uplatnit některé své dovednosti, kterým je design automaticky přizpůsoben, Třebaže neustálá nutnost Use na většinu objektů je notně unavující, ale ve výsledku skýtající to podstatné, co krom střílení definuje staré střílečky.

Hráno na předposlední obtížnost, často ukládány pozice, ve třech případech dosaženo tajných kol. Dohromady přešlých 57 misí. Průměr objevených secretů je minimálně polovina v každé epizodě. Score nejméně 309 900 a nejvíce 513 800 bodů. U hry stráveny intenzivní čtyři dny, dokud nebyla dojeta. Finální boss má podobu neviditelného pavouka. Šestá epizoda překvapila extrémně náročnými tajnými lokacemi. Byly i tam, kde bych je nečekal. Fakt mě hra bavila, jelikož mi nechyběla motivace a šlo i o ověření nově vypuštěné modifikace. Shodou náhod 10 října, kdy v roce 2016 publikován můj příspěvek v diskuzi u hry na DH.

Pro: Perfektní design, nápady, atmosféra, zpracování, rozmanitost. Doom trochu jinak. A dost obtížné.

Proti: Nepřátelé umějí projít zamčenými bránami, pozor na to. V tajných levech jsou nezničitelné potvory.

+14

Forza Horizon 4

  • PC 75
FH4 je pravděpodobně etalon mezi arkádovým závoděním. Krásně se to ovládá, krásně to vypadá a výběr vozů je vlhký sen každého fanouška motorsportu. K dokonalosti má hra ale hodně daleko.

Hra se krásně ovládá a vypadá jenom při samotném free roamu nebo závodění, ale orientace v hnusným přeplácaným nelogickým UI, kde se jednou závod restartuje pomocí enteru, podruhé pomocí escapu a potřetí pomocí "E" je napřesdržku. Celkově ovládání je zase jeden velkej bordel portovanej z konzolí. Hraní s kamarády je kapitola sama pro sebe a v podstatě připojit se je stejně debilní a těžkopádný, jako v Gears of War.

Co je ale největší problém Forzy, tak že nedokáže hráče ničím motivovat. Hra nemá žádný nosný příběh nebo progress systém. Téměř vše je dostupné od začátku, jak jedničkové Golfy v nějaké "D" kategorii, až po všechny LaFerrari, Lamba, Poršáky a jiný rakety, jenom na to nemáte peníze. Pouze zlomek nových aut se dá dostat za vyhrávání závodů nebo odemykání perků u konkrétních vozů. Ekonomika ve hře je nesmyslná. Ze závodů nedostáváte téměř žádný cash a nová auta jsou drahá, takže se musíte spoléhat na gambling v podobě kola štěstí a doufat, že místo růžových kraťasů dostanete třeba 300 tisíc kreditů, což stačí např. na pětinu nového Ferrárka.

Ve hře je spousta druhů závodů a challengů. Nejzábavnější pro mě byly asi radary a měřené úseky. Co se týká samotných závodů s AI, je to vlastně v pohodě, ale vaši soupeři jsou moc strojoví. Ani na nejvyšší obtížnost se nesnaží blokovat, prostě si jedou svoje a pokud jim náhodou vjedete do cesty, zběsile brzdí a následně vás už těžko dohání. Kolize celkově působí, jak kdyby do sebe vrážely lodě a ne auta. Samozřejmě je to arkáda, tudíž lze praktikovat všechny nesportovní způsoby vybírání zatáček, jak přes mantinely, tak odrazy od ostatních aut. I se zapnutým poškozením něco vydržíte.

V poslední řadě jsou ve hře různé druhy jobů, kdy děláte taxikáře, kaskadéra nebo prodejce v autosalonu. Většinou jsou to zábavné eventy, i když děláte furt dokola to samé.

Rozhodně není zábavné nekonečné přerušování mezi závody různými virtuálními NPCčky, s debilním dabingem, debilními kecy a debilním těžce anglickým nebo skotským přízvukem, KTERÉ NIKDY NEJDOU PŘESKOČIT!! Každé upozornění na nové závody vás automaticky přehodí na mapu, někdo u toho mele furt ty stejný rádobycool fráze a nejde z toho prostě vyskočit.

Hodně oceňuji jak tuning, tak docela dobré nastavení asistentů a obtížnosti hry. Forza je opravdu přístupná jak pro začátečníky, tak ostřílené závodníky, i když realismus ve hře opravdu nehledejte.

Určitě tu nepokryju vše, co se této hry týká. Samotné ježdění je super, všechno okolo opruz, ale od dob FlatOut 2 je to první závodní hra, u které jsem strávil víc jak 4 hodiny a nepřestala mě bavit.
+15

Call of Duty: Black Ops

  • PS3 70
První černé operace se mi špatně hodnotí. Hru jsem musel na půl roku odložit, a i po půl roce jsem se musel do hry nutit. Důvod byl jednoduchý: hraní nebylo zábavné.

Hra přitom nezačíná vůbec špatně. Neobvyklý start, kdy jste v nějaké výslechové hale, a postupně zjisťujete informace o sobě a ostatních postavách, slibuje zajímavý příběh. A také útěk z vězení byl brilantním zážitkem, který bych se nebál označit za jednu z nejlepších misích v rámci CoD série vůbec.

Jenže po útěku z vězení nastala šeď dokončená mým půlročním útěkem pryč od hry. Mise byly v podstatě pořád to samé dokola. Nevěděl jsem kde jsem, proč tam jsem, prostě jsem jen střílel. I to by do jisté míry mohlo být zábavné, třešňičkou na dortu jsou však zcela očividné skripty. Špatně udělané skripty. V jedné misi, kde jsem se schovával za barely, jsem se rozhodl hru trochu otestovat. Půl hodiny jsem zůstal schovaný za barelem a nedělal jsem nic. Výsledkem bylo, že spolubojovníci kosili jednu vlnu za druhou. Nepřátelští vojáci se objevovali do nekonečna znovu a znovu. Když jsem toho měl dost, posunul jsem se o pár metrů dál, a... Najednou nic. Jdu tedy dál abych následně zjistil, že se vojáci objevovali z uzavřeného prostoru.

Nakonec jsem však hru dohrál, a musím férově konstatovat, že konec mě opět chytil. Příběh byl zajímavý, i když se nevyhnul mnohým klišé. A závěrečný bonus, nebo spíše vtípek, s Kennedym mě pobavil :)

Pro: zajímavý příběh, útěk z vězení, Kennedy a spol

Proti: Prostředek hry, skripty, občas silná nuda

+18

Golden Axe III

  • PC 70
Třetí pokračování magické sekyrky hodnotím o pár procent výš než starší sestru.

Přibylo pár postav navíc, kouzla se vrátila do původní podoby z dílu 1,grafika postoupila o kousek dál a hra se trochu prodloužila.

Přesto možnost lákat příšery do děr a propastí a zbavit se jich bez boje zůstala a nedá moc práce dokončit misi.

Pro: Cesta ke konci může jít několika směry

Proti: Nízká herní inteligence protivníků, krátký herní čas

+7

Golden Axe II

  • PC 60
Stará dobrá zlatá sekyrka. Druhé pokračování rubačky s gobliny, kostlivci, obrněnými bezhlavými rytíři a další havěťí je nakonec poměrně jednoduchou záležitostí.

Po pár pokusech, kdy jsem byl vykostěn ve vyšších levelech, jsem prosvištěl s trpajzlíkem až k samotnému bossovi a nemilosrdně jsem s ním zatočil.

Ve výsledku to vidím, i s dávkou nostalgie, na lepší průměr.

Proti: Krátká herní doba, hloupounká herní inteligence

+6

SOMA

  • XOne 100
První komentář zde..na co jiného, než na jeden z nejlepších sci-fi zážitků, jež se mi poštěstilo si prožít?
SOMA začíná zcela nevinně. Jsem po nehodě ve svém bytě, pak jedu metrem do nějaké laboratoře, tam usednu do křesla kvůli nějakému oskenování mozku ...a najednou se probouzím někde zcela jinde, okolo mne chladné, nepříjemné prostředí neznámé základny. Jde se prozkoumávat a zjišťovat, co se stalo..
SOMA brilantně kombinuje strach z neznámého s až filozofickým příběhem. Ten se zajímavě zajímá o podstatu lidství a otázku co by se stalo, kdybychom mohli kopírovat své vědomí? Byli bychom to stále my? Závěr je tak vypointován, že ho pravděpodobně nikdy z hlavy nedostanu. A kdokoliv skládal soundtrack by zasloužil vyznamenat.
Od Frictional jsem nikdy nic nehrál, ale po tomto díle si od nich koupím cokoliv.

Pro: Atmosféra, příběh, hudba

+35

Catyph: The Kunci Experiment

  • PC 75
Mrzí mě, že hry ze série The Black Cube tu na DH prakticky nikdo nehrál. Catyph je vesmírná mystovka, ze které jde cítit inspirace filmy jako Interstellar (a 2001: Vesmírná odysea) přes StarTrek (první) film až po Mass Effect (zas a znovu vidíte lokaci, která vyloženě řve "kancl Illusive Mana"), ale přitom si stále jde svou cestou.

Vizuálně je hra krásná, sice poněkud statická, panoramatických scén nebo cutscén pohybu je tu minimálně, pořád se mi ale nechce věřit, že přes 4/5 celé hry odmakal jediný člověk (zato o hudbu se jich staralo snad pět).

Hra mi přišla o malinko snažší než předchozí ASA: Remastered Edition, i když jednou jsem se dost nešťastně zasekl, protože oficíální návod popisuje daný puzzle pouze schematicky a obrazový návod na Steamu pro změnu opominul dva důležité body (přičemž ten poslední úkon není z předchozích kroků vůbec zjevný (vylovení srdíčka zvonu z nádrže, ve které plave nestvůra - všechny elementy konstrukce ovládáte stistknutím tlačítek - kliknout na ovládání jednoho ze dvou drapáků a drapák pak stiskne tlačítko - nicméně když už máte předmět připravený k vyzvednutní, musíte drapák použít ještě jednou, i když tam žádné tlačítko není).

Hru jsem si rozhodně užil víc než před nedávnem dohraného Lightbringera a už se celkem těším jak na Kitrinos, tak na RealMyha...
+10

The Walking Dead - Episode 4: Around Every Corner

  • PC 90
No, tak už se nám to blíží ke konci a už jde opravdu do tuhého. Někdo ubyl a někdo přibyl. No zkrátka už jde opravdu o krk a vy se musíte mít na pozoru. A u mě to nebylo jinak, když Vám naskakuje husí kůže.

V této epizodě jsem opravdu nabral soustředěnost a velmi se to vyplatilo. Kanály, Crawford..... prostě všude. Navíc mě tady zasáhla emoce, hlavně když, Lee pověděl Clementine o smrti rodičů.

No a pak je tu samozřejmě několik cilů od určitých lidí a vy se máte rozhodnout, co nejdříve?? No prostě šílenost, zvlášť, když si při každém rozhodnutí někoho zprotivíte, ale to je účel hry a patří to sem.

Tak a čeká nás finále, tak uvidíme, co se stane v závěrečné epizodě.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+19

Commandos: Strike Force

  • PC 85
Commandos byli ve své době první pořádnou hrou v žánru a v konkurenci s Call of Duty bych volil právě je a mě bavili už od prvního intra.

Mise jsou namíchány velmi nápaditě s rozličnými způsoby zneškodnění fašounků. Od nepozorovaného plížení a zneškodění k sniperrským soubojům až po nekompromisní obranu ruin měst a břehu řek, to vše na pozadí skvělé hudby a povzbuzování soudruhů důstojníků.

Grafika slušná, náročnost vyšší, některé mise daly pořadnou fušku, aby byly splněny za vytoužených 5 hvězd a několikrát jsem měl pocit, že jsem s nimi frontě.

Pro: nápaditost, grafika, realističnost

Proti: kratší herní doba

+14