Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

WolfenDoom

1996
77
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

WolfenDoom je totální konverze pro hru Wolfenstein 3D, která jde ve šlépějích Dooma. To znamená, že technická stránka hry (ovládání, kamera, HUD) se drží klasiky z roku 1992 a ta herní (design lokací, nepřátel, itemů, zbraní) je uzpůsobena o rok mladší legendě od id Software. Ve hře proto nechybí důvěrně známá atmosféra a hratelnost spolu s typickou stavbou úrovní, jež bývala v těchto doomovkách tehdy poměrně běžná. Epizod obsahuje tato konverze od australského autora AreyePa celkem šest - First Encounter, Barons Realm, Deathtraps, Fire of the Archvile, Doom Blitzkrieg a poslední, pojmenovanou The Ultimate Challenge. Každá z nich zahrnuje devět úrovní + jednu tajnou, dohromady je tedy k projití rovných šedesát levelů.

Co se týče děje, hrajete za postavu B. J. Blazkowicze Jr., syna hlavní postavy z Wolfensteina 3D, který pracuje jako vojenský poradce ve společnosti UAC (Union Aerospace Corporation). Jeho úkolem je uzavřít šest portálů vedoucích do jiné dimenze, jež otevřeli pracovníci společnosti podílející se na výzkumu. S ústředním hrdinou tak zažijete likvidaci nepřátel, sbírání munice, nalézání účinnějších zbraní, používání barevných přístupových karet na odemykání spousty dveří a hledání cesty dále, do další úrovně. Zabojujete si s bossy, např. Former Commandem, Cacodemonem, pekelným Baronem a Mancubusem. Herní prostředí je poměrně pestré, ať už se nacházíte v kancelářích, kuchyních, skladech, toaletách, katakombách, venkovních prostranstvích, labyrintu chodeb či v důmyslně schovaných tajných úkrytech.

Ke zprovoznění této hry nic nepotřebujete, jelikož je samostatně spustitelná, ale můžete k ní použít, kromě defaultního exe souboru, i emulátor DosBox či port Wolf4SDL zvládající fullscreen, rozlišení 1280x800 a plynulejší kameru. Pro správné zobrazení názvů epizod a vlastních textů v tomto portu lze použít aktualizovanou verzi hry přímo pro port Wolf4SDL. Ta je zároveň plně kompatibilní i s operačními systémy Windows Vista a Windows 7.

V roce 2005 se titul dočkal svého pokračování s názvem WolfenDoom II: The True Depths Of Hell.


Poslední diskuzní příspěvek

Po osmi letech konečně celé dohráno. Všech šest epizod.

Statistiky z každé epizody.

Episode 1, Episode 2, Episode 3,, Episode 4, Episode 5 a Episode 6.

Pár secretů: Ep 2 - Lev 3 - Secret, Ep 2 - Lev 6 - Secret, Ep 5 - Lev 1 - Secret a Ep 6 - Lev 1 - Secret na záchodě.

Opět tu šlo jít do zamčených oblastí, od nichž jsem ještě neměl klíč. Nepřátelé přiběhli, brána se otevřela, později od nich získán klíč a mohl jsem se vrátit.

Viz příspěvek ze dne 10. 10. 2016 - Třetí odstavec. Link na druhý díl v SDL verzi již nikde nebyl, já jej nemohl na disku najít, tudíž editováno a smazán nefunkční odkaz. Ale povedlo se, přeci jen jsem si to v roce 2016 stáhl a uschoval.

WolfenDoom II: The Depths of Hell - SDL - Plně funkční a uzpůsobená verze hry pro Wolf4SDL port. V zástupci musí být nejvýše rozlišení 1920x1080, jinak to nepofachá. Je to prča. Hned v levelu 1 je vstup do tajného kola. Verze hry pochází ze dne 24. 08. 2016. Pařbě zdar!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Původně to vyšlo pro MS DOS, následně šlo hrát neoficiálně ve Wolf4SDL portu. Roky plynuly. Navržené ovládání mi příliš nevyhovovalo, hra byla obtížnější. Na lepší časy se začalo blýskat poté, co vyšla oficiální SDL verze modu, mezi tím ale komunita kutila nový source port pro Wolfenstein 3D - ECWolf port. Má celkově pokročilejší funkcionalitu a zvládá věci, které základní hra ani prvně zmíněný port neuměly. To zároveň znamenalo postupně začít převádět mnohé staré modifikace, do verzí přímo pro ECWolf port. A ačkoli kdysi nevyžadovala hra nic ke spuštění navíc, jelikož vše v sobě již měla, u EcWolf verze je nutné mít ve složce původního Wolfensteina 3D. Neboť se WolfenDoom spouští parametrem v zástupci, přes pouhé dva PK3 soubory. A EcWolf by jinak bez přítomnosti datových souborů ke hře, Wolf3D, nešel spustit.

Co tato totální konverze nabízí? Ještě bych rád uvedl, že projektů stejného jména je dnes více. Mě samotného ale zajímá pouze ten od AReyePa, australského tvůrce add-onů. Ten byl s touto značkou, kombinující jména dvou kultovních her, první. Hratelnost je postavena na identických aspektech, hráčům již důvěrně známých ze slavné FPS z roku 1992. Akorát je to vše radikálně modifikováno do hávu Dooma, pár funkcionalit je navíc zcela unikátních, celkově ztěžujících absolvovaný zážitek z hraní. V nové hře je šestice epizod, klasický výběr obtížnosti. Zprvu disponují levely snazším konceptem, k ucelenějšímu obrázku o hře jistě poslouží podrobný popisek. Jak hráč postupuje dál a dál, stává se hra obtížnější. Zejména pokud jde o akci, Lost Souls útočí na dálku, tentýž útok mají i zákeřné ikony lebek. Nejdříve se lebky vůbec nehýbou, jakmile okolo nich postava projde, začne jejich systematická strategie rozsévání zkázy. Střílí i přes různé bariéry na větší vzdálenost.

Ve Wolfenstein 3D se sbíral poklad v secretech a volně položený kdekoli po mapě. Zde ho nahrazují barevné ikonky podobné klíčům z Dooma. Pro odemčení slouží modrá a žlutí karta. Obecně platí, že příznivci Dooma konverzi ocení tím více, že budou mít možnost si to celé zahrát trochu jinak, než jak sami znají z placené hry. Efektu tuhého bosse autor docílil tak, že Mancubusovi, červenému kulometčíkovi, Kakodemonovi a dalším implementoval větší výdrž, spolu s navýšením jejich vzezření. A i když je při přestřelkách možné uhýbat do stran , moc to v boji nepomáhá. Je potřeba se schovávat, několika zásahy je poškádlit, načež padnou k zemi. Mně tento již zastaralý a dávno překonaný herní prvek nijak nevadí. Je jedno, jak novou a starou hru jsem před touto hrál, plynule prostě ve FPS žánru skáču, jak sám chci.

Průchody kampaněmi beru jako výzvu, ať už kvůli pocitu z boje, z objevování secretů či nabíhajícího score, ale hlavně mi jde o překonání dalšího bludiště, dobře si pamatovat směr, zvládnout najít exit, mít většinu úrovně hotovu. To vše WolfenDoom splňuje na jedničku. A design levelů je vyloženě chytlavý, místnosti s počítači, sklady, záchody, kuchyně, pekelné svatyně, obrovské chodby. Byť je zdejší stavba map silně omezena dobovou vlastností použitých technologií, vynahrazuje to sofistikovanými nápady, jak vést stěny a zdi, okolo nich neustále procházím a dumám, jak se dostat na konec. Na startu má hlavní hrdina obyčejnou pistoli, v mžiku ale může mít zbraně silnějšího kalibru. Stačí mu uplatnit některé své dovednosti, kterým je design automaticky přizpůsoben, Třebaže neustálá nutnost Use na většinu objektů je notně unavující, ale ve výsledku skýtající to podstatné, co krom střílení definuje staré střílečky.

Hráno na předposlední obtížnost, často ukládány pozice, ve třech případech dosaženo tajných kol. Dohromady přešlých 57 misí. Průměr objevených secretů je minimálně polovina v každé epizodě. Score nejméně 309 900 a nejvíce 513 800 bodů. U hry stráveny intenzivní čtyři dny, dokud nebyla dojeta. Finální boss má podobu neviditelného pavouka. Šestá epizoda překvapila extrémně náročnými tajnými lokacemi. Byly i tam, kde bych je nečekal. Fakt mě hra bavila, jelikož mi nechyběla motivace a šlo i o ověření nově vypuštěné modifikace. Shodou náhod 10 října, kdy v roce 2016 publikován můj příspěvek v diskuzi u hry na DH.

Pro: Perfektní design, nápady, atmosféra, zpracování, rozmanitost. Doom trochu jinak. A dost obtížné.

Proti: Nepřátelé umějí projít zamčenými bránami, pozor na to. V tajných levech jsou nezničitelné potvory.

+14