Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mad Max

Žánr:
akce > 3rd person akce *
simulátor > závodní simulátor
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.09.2015
Vývojáři:
Avalanche Studios
Oficiální stránky:
http://madmaxgame.com
Mad Max je postapokalyptická 3rd person akce od švédských vývojářů Avalanche Studios, která nachází svou inspiraci ve filmové trilogii s Melem Gibsonem v hlavní roli. Stejně jako v sérii Just Cause se vše odehrává v otevřeném světě, pouze tropy vystřídala písečná pustina zvaná Wasteland. Příběh, který nemá s tím filmovým téměř nic společného (ani s Mad Max: Fury Road), začíná u toho, jak Max Rockatansky přijde o své legendární vozidlo Interceptor a získat jej zpět je hlavním cílem celé hry.

S vyšinutým mechanikem Chumbucketem se hráč bude snažit vytvořit dočasnou náhradu za tento stroj v podobě auta s názvem Magnum Opus. To je třeba v garáži vylepšit na projížďky po nehostinné krajině, protože se Max bude muset dostat do obrněných tvrzí, aby získal cenné palivo a nové součástky, ale bude také čelit mnoha nájezdům pouštních banditů, prahnoucích po těchto komoditách. Mezi vylepšeními nechybí pancíř na zvýšení odolnosti vozidla, nehořlavý nátěr nebo vystřelovací harpuna, kterou lze zachytávat jak vozy banditů, tak i různá vrata a poklopy.

Jako v ostatních podobných hrách odehrávajících se v otevřeném světě se i zde, mimo jízdy v jednom z padesáti vozů, hráč hodně projde po svých, a tak má k dispozici celou řadu zbraní, od Maxovy oblíbené upilované brokovnice přes cihlu až po výbušný oštěp Thunderstick. Ty využije při jízdě v autě i mimo něj, protože v pustině nejde jen o automobilové honičky, ale i o souboje muž proti muži.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

CrocoRay
CrocoRay

Kwoky: Já taky hrával hry na 20 fps, kde mi to klesalo i na těch 15. Divné mi to ani nepřišlo, ale určitě jsem to poznal a uznával jsem, že na…


Nejlépe hodnocené komentáře


My name is Max. My world is fire and blood. Once, I was a cop. A road warrior searching for a righteous cause. As the world fell, each of us in our own way was broken. It was hard to know who was more crazy... me... or everyone else.

Mad Max: Fury Road je najlepší akčný film aký som za posledné roky videl a preto som sa na hru tešil veľmi. Po dohraní prevládajú kladné pocity, ale bolo tam množstvo vecí, ktoré ma doslova srali.

Čo bolo dobré?
Po grafickej stránke je Mad Max úplne skvelý, ako výzorom, tak aj vydarenou optimalizáciou. Krásne prostredie pustatiny, ktorá má viacero podôb a páčili sa mi všetky. Kopec dotiahnutých a dobre vypadajúcich detailov ako búrky, západy slnka, stopy v piesku, výbuchy, oheň a postavy. Postavy sú celkovo detailné a majú perfektný dizajn, hlavne tie pre príbeh dôležité majú rôzne deformácie, ozdoby a dobre sa na ne pozerá. Pár hodín ma bavil aj ten otvorený svet, bitky, preskúmavanie prostredia, jazda a boje na autách a ku koncu ma už chytil aj príbeh a záverečný boss fight síce nebol veľmi ťažký, ale spravený bol úplne parádne. Kvalitná je aj špinavá atmosféra pustatiny, hra je surová a brutálna.

Neoriginalita
Je pravda, že vlastných originálnych herných nápadov má Mad Max veľmi málo. Bitky sú veľmi podobné tým z Batmanov, autá sú zasa ako z Rage, miesto výhliadkových veží zo série Assassin's Creed sú tu lietajúce balóny, ktoré odkryjú dôležité miesta na mape a takto je to vlastne so všetkým. Všetko tu už dakedy bolo, ale Mad Max ten mix namiešal obstojne a viacmenej všetko funguje ako má.

Čo nebolo dobré?
V hre som mal aj množstvo nepekných bugov, ktoré mi zabraňovali v postupe hrou - nefunkčné dolievanie benzína do balónov a tak nemožnosť do nich nasadnúť a pozrieť si mapu alebo v niektorých pevnostiach neviditeľné steny, ktoré mi bránili pevnosti dokončiť. Gameplay je po pár hodinách repetetívny a nič nové už neponúka. Preto ma veľa vecí už ku koncu vôbec nebavilo robiť. Príbehovo je to veľmi nevýrazné a taký správny náboj to dostane až v posledných misiách.

Čo bolo divné?
Mad Max obsahuje aj množstvo vecí, ktoré som nepochopil.
Hneď na začiatku začne Max putovať so psom. Odohrá sa jedno prepadnutie Maxovej skrýše, všetko horí, vybuchuje a pes je stále pri Maxovi, ale on nasadne do auta bez svojho psa a ujde z rozpadajúcej sa budovy. Pritom pes je pri ňom stačilo ho iba zobrať do auta. On ho tam ale nechá a nepadne o ňom ani zmienka. Neskôr o pár misií ďalej sa po psa vráti. WTF?

Ďalej sú to skupinky ľudí, ktorí putujú pustatinou a chcú vodu. Ak však máte málo vody, pomôcť sa im nedá. Ak máte vody viac, tak príde Max v animačke k jednému z nich a ten chlapík vypije 3 malé dúšky vody (WTF :D) a ostatní akože čo? či sa potom mimo záber zvedavej kamery s tou vodou z úst podelí? alebo im naští do huby? a celkovo sa tá blbbosť do hry absolutne nehodí

Ďalej sú to preteky, v ktorých máte zničiť jedno veľké auto pomocou rakiet v určitom časovom limite, inak vám auto buchne. Ten zmrd nereálne zrýchľuje a vaše auto je zrazu neskutočne zničiteľné a malý náraz do nejakej steny vám uberie takmer polovicu života. A najviac ma srali pár centimetrové prekážky na trati, ktoré poriadne ani nebolo vidno a nedalo sa cez ne autom prejsť.

V jednej z príbehových misií chcete nájsť červenovlasú ženskú, ktorá je v jednej budove kde sa práve nachádzate, no pre prístup k misii musíte ísť na opačný koniec sveta splniť nejaké blbosti a tá ženská je zrazu tam, lebo tam má izbu a dokonca s ňou aj prehovoríte, ale dá Maxovi úplne inú vedľajšiu misiu a vôbec sa spolu nebavia o tej hlavnej úlohe. No akonáhle splníte veci pre prístup k misii a vrátite sa zasa na opačný koniec sveta a pokračujete v hlavnej misii v hladaní ženy v tej budove, ona je tam :)

Po záverečnej scéne, kedy váš verný parťák Quasimodo umrie a auto sa zničí je po záverečných titulkách zasa všetko ok. Môžete pokračovať v hraní a auto je celé a parťák živý. Pôsobilo to na mňa ako kopanec do vajec.

Zhodnotenie
Mad Max nie je aj napriek kritike zlá hra. Bavil som sa viac ako 20 hodín celkom dobre a hru odporúčam. Ale v AAA hrách s otvoreným svetom ťahá tak trošku za kratší koniec. Zabaviť ale dokáže solídne.
+29+29 / 0

Tak po 37 hodinách toulání pustinou šílený Max došel ke svému konci. A jaký je vlastně dojem po dohraní?

Rozhodně to není žádná rychlokvaška, která se snaží přiživit na filmu. Je to poctivě udělaná hra s velkým světem, v parádním grafickém kabátku. Příběh je ze začátku vlažný až s postupem do finále se začne pořádně něco dít, a když se to konečně rozjede přijde konec a šlus. Jsou tu sice zajímavé postavy, ale ve hře se objeví jen krátce kdy zadají úkol, řeknou k tomu pár vět a tím jejich výstup skončil. Avalanche Studios zkrátka mělo vždy problémy s nějakým pořádným scénářem, i když proti Just Cause je to krok dopředu.

Hratelnost je ze začátku opravdu pohlcující, objevování pustiny, hledání šrotu který slouží jako měna, souboje na blízko a automobilové honičky a ničení protivníků. Vše to podporuje získávání nových schopností, dobývání pevností a přístup k lepší výbavě jak auta tak i zbraně a vylepšení pro Maxe.

Jenže čím déle hrajete a postupujete hrou, přijde zjištění, že hra své možnosti a zajímavosti ukáže příliš brzy, kdy už v pozdějších fázích nemá co nového nabídnout. Když vylepšíte Maxe a jeho vozidlo, zmizí hnací motor proč obsazovat kempy, likvidovat konvoje, čistit minové pole, hledat skrýše které obsahují trochu šrotu. Pokud hráče baví všechno vyzobat a nejde dál, dokud nebude mít svoji část mapy čistou, tak tu může strávit opravdu desítky hodin.

Mad Max je solidní hra, vypadá parádně, dobře se hraje, ale postrádá větší hloubku a chybí ji další nové věci a nápady v pozdějším hraní. Přesto je zábavná, jinak bych tam nestrávil těch 37 hodin. Ale čekal jsem trochu víc.
+22+22 / 0

Asi největším magnetem pro nezasvěcené hráče bude v šíleném Maxovi prostředí. Na první pohled se zdá, že hra může nabídnout pouze písek, písek a zase jen písek, což je pravda, ale... ne tak úplně. Mad Max vám písek totiž naservíruje v několika provedeních, které dokáží udržet vaši pozornost a zájem na potřebnou dobu. Obří duny, skalní masivy, soutěsky, zapomenuté pozůstatky po lidstvu, širé pláně, pouštní bouře a další, to vše ve mně vzbuzuje potřebu si ony lokace projet v mém Magnum Opu sám (nejlépe naživo). A že to jsou projížďky ve velkém stylu.

Akční rovina hry je totiž neuvěřitelně zábavná, pěstmi začínaje, auty konče. Základem je samozřejmě nabušený a nasraný Max, který prostě chce svůj vrak zpět. Přičtěte tuny a tuny nepřátel a v rovnici vám vyjde tolik bitek, až je s podivem, že ani po delší době nebudou nudit. Ze soubojů jde cítit síla, bolest a surovost, což je jedině správně, když se Max rve v souboji na život a na smrt o každou kapku vody a benzínu. Dynamická kamera a různorodé takedowny dělají z rvaček opravdu zábavnou záležitost. Trochu mě ale mrzí, že tvůrci nepřišli s nápaditějšími souboji proti bossům. Tady musím dát palec dolů. Ale i přesto musíte uznat, že zvuk zlámaných kostí nebyl nikdy uchu lahodnější.

V případě auto destrukcí zábavnost upadá neméně. Vlastnost zpomalení času při míření harpunou dělá celou záležitost krásně hratelnou a pozorovat výslednou škodu na nepřátelských šrotech je vskutku uspokojující. V momentě, kdy se vám podaří vylepšit Magnum Opus na max si opravdu připadáte jako místní legendární pirát. Musím také podotknout, že ovladatelnost není nejhorší. Ono, jak si jednou zvyknete, jde to všechno.

Nakonec je třeba rozebrat děj, který nabízí toliko filosofického či jakéhokoli jiného přesahu, jako místní post-apokalyptická pustina nabízí fauny a flóry. V tomto bodě opravdu o Magnum Opus nejde a s Maxem se jde probojovat na konec cesty za několik hodin. Nutno ale podotknout, že je těch pár hodin opravdu zábavných. Baví vylepšování postavy, baví války s ostatními gangy, dobývání pevností, lootování zajímavých míst, kochání se přírodou, upgradování auta. Já bych Šíleného Maxe přirovnal k páteční osmnáctce, u niž vám nejde o smysluplný rozhovor, ale o šílený sex. No a Max tohle splňuje, není chytrý, ale je prostě šílený!

Pro: Souboje a jejich variabilita, ať už s pěstmi nebo v autech, prostředí, zvrat na konci příběhové linie.

Proti: Po cca 15 hodinách omrzí, slabý děj, repetetivní souboje s Top Dogy, neuspokojivý finální souboj.

+16+16 / 0

Na tuhle hru jsem se těšil protože filmy mám moc rád teda kromě trojky. Co musím jako první zmínit je výborná optimalizace hra mi běží na 60 fps která mi snad klesla jenom při ukládaní no prostě optimalizace je skvělá. Mezi další klady patří soubojový system který je stejně jako v batmanovi nebo v middle-earth shadow of mordor velmi dobře udělaný i souboje když jedete autem tak jsou velmi plynulý když potřebujete vystřelit z harpuny a dalších zbraní kterých je víc tak se hra zpomalí a vy se můžete rozhlížet a rozmyslet si kam vystřelíte, ale trochu jsem od souboje ve vozidlech čekal že se bude podobat souboji z posledního filmu že třeba když pronásledujete konvoj tak jsem čekal že na něj max skočí a bude se prát na autě ale to nevadí. Hra má neuvěřitelně veliký svět prý i nekonečný ale to jsem zkoušel a v ty zemi nikoho ale tam nic není a taky se vám tam ubývají životy. No hra se velmi povedla má krasný a velký svět, auta, soubojový systém, a mnoho dalšího za těch několik hodin co jsem hru hrál tak jsem narazil jen na drobné bugy kterých je ve hře škoda ale jinak je to výborná hra za 95%.

Pro: grafika, prostředí,dobývaní základen, hlavní hrdina, optimalizace, velký svět, úpravy Maxe a auta.

Proti: bugy, bossové.

+15+16 / -1

Herní Max nejvíce trpí tím, že je prachsprostá licence, zadaná autorům na zakázku, aby uživili rodinu. Naprosto postrádá jakoukoliv autorskou osobitost a veškerá kreativa pochází jen z Millerovi skvělé předlohy. Vše, co není z příručky "How to be Mad Max", je mdlé a bez nápadu.

Autoři se nijak nesnaží představit zdejší svět a postupně vás do něj vtáhnout. Raději hráče v prvních dvou hodinách zavalí kvantou pop-up nápověd a nelámou si hlavu s intuitivním game-designem. Přiznám se však, že i přes takto mizerný úvod a líné designéry mě hra vcelku rychle "zpracovala". Jako každý slušný open-world si ze mě udělala lacinou děvku, která musí vysbírat všechno, co svítí na mapě. Na mapě, která vyděsí svojí velikostí a která je jedna z nejkrásnějších pustin, co jsem ve hrách viděl. Zde se Bethesdí Fallouti mohou jít zahrabat do nejbližší Duny. A co teprve když přijde písečná bouře s blesky!

Po čase velikost a copy/paste obsah vede k nemilému vystřízlivění. Nadšení vyprchá a v rámci úspory času se vrátíte ke slepému následování vykřičníku hlavní mise. Velká škoda, že se do hry nepodařilo dostat nějaký pořádný obsah, alespoň nějaký příběh nebo případně zredukovat mapu na polovic. Jednotlivé dílčí prvky jsou povedené, ať už jde o jednoduché rvačky, souboje kolo na kolo, nádherná panoramata nebo vylepšování Magnum Opus. Jen těm honičkám trochu chyběla filmová hudba. Herní ji v lecčems napodobuje, ale její intenzivnosti zdaleka nedosahuje.

Dle očekávání tak nejde o žádné herní veledílo, ale na druhou stranu ani o filmový zmetek. Je to prostě jen kvalitně splněná zakázka.
+11+11 / 0