Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

74
10 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
23.03.2018 PCPS4
Vývojáři:
Level-5
Oficiální stránky:
https://www.bandainamcoent.com/games/ni-no-kuni-ii
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom je nepřímé pokračování Ni no Kuni: Wrath of the White Witch z roku 2013 od japonských tvůrců z Level-5. Jedná se o tradiční jRPG zaměřené na objevování nových koutů rozlehlého světa a postupné rozplétání příběhu. Ni no Kuni II oproti minulému dílu vyšlo i na osobních počítačích, a nejde tak o exkluzivní titul pro PlayStation.

Sledujeme příběh mladého prince Evana Pettiwhiskera Tildruma, který je při své korunovaci zrazen a je tak nucen začít od samého začátku. A to za pomoci několika členů party, která bude z různých důvodů usilovat a vybudování království právě s Evanem v čele.

Největší změnou oproti minulému dílu je zaměření na souboje v reálném čase (oproti minulým tahovým) a celkově zlepšené hratelnosti, a to i skrze strategické části zaměřené na budování vlastního království.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Na první díl Ni No Kuni jsem vždy slyšel chválu, ale nikdy jsem neměl možnost hrát na třetím Playstationu. Když se objevil druhý díl na Steamu a já zjistil, že nenavazuje, okamžitě jsem se rozhodl hru zkusit. Nakonec trvalo rok než jsem hru rozehrál a dokončení se protáhlo až za vydání remaku jedničky. Co jsem ale četl komentáře a diskuze, je to nakonec asi lepší. Jedna z největších výtek byla nízká obtížnost. Sice nejsem na souboje tak náročný a nevyžaduji deset opakování abych byl spokojen, ale projít hrou s držením jednoho tlačítka taky nechci. Naštěstí pozdější updaty přidaly dvě volby obtížnosti. Rozehrál jsme nakonec na nejtěžšího Experta a považuji obtížnost za příjemnou, přituhne až v DLC. Není to dávačka, ale ani žádná frustrace. Má smysl levelovat postavu, občas jsem něco nagringil, věnoval se lotu i výrobě vlastních zbraní a brnění. Hra je jak už bývá u Japonců zvykem rozsáhlá a komplexní. Mimo klasické RPG s akčními souboji je k dispozici budování vlastního království a skirmish(real-timové bitvy armád).

Příběh o budování nové říše, získávání spojenců a porážce zla je spíše průměr. Ale zpracování světa je povedené a hra rozhodně dokáže zaujmout. Vždy je co dělat, hlavní linii doplňuje více než 150 side-questů a pravděpodobně neomezený počet generovaných úkolů. Na porážku čekají speciální potvory. V boji a při průzkumu světa pomáhají "higlíci"(higgledy), kterých je také velké množství poschovávaných po světě a navíc se dají vytvářet(vařit) a levelovat. Ke craftingu je třeba tuny materiálů, některý jde posbírat, ale něco je třeba vytěžit/vyrobit ve vlastním království. Jeho budování mě bavilo a hezky jsem postavil a vylepšil vše na maximum. Při získávání všech obyvatel(nutné k maximálnímu rozšíření) jsem narazil na bug. Nedostal jsem úkol vedoucí k zisku posledního občana a musel se poradit s Googlem. Chybu způsobuje DLC, které naštěstí stačí vypnout, nabrat quest a zase zapnout. Nic tragického, ale mohl jsem mít království na maximu o dost dříve.

Bitvy mě naproti tomu nebavily. Ze začátku to vypadá jako dobrý nápad, ale rychle se omrzí. Pro základní dohrání je nutné bojovat jen párkrát, ale kompletace je celkem únavná. Nebít to jedna z posledních chybějících věcí tak se na to vykašlu. Nejhorší byly boje s časovým limitem nebo s pronásledováním. Ty jsem musel často opakovat, což na zábavnosti nepřidalo. Naproti tomu zábavné byly snové labyrinty. Jde o stále delší dungeony ve kterých se zvyšuje obtížnost s délkou pobytu. Zpočátku šlo o obtížné rozhodování zda speciální orby použít na snížení nebezpečnosti monster nebo otevírání speciálních truhel. Adventure Pack(dříve zmíněný bezplatný update) dokonce rozšířil finální labyrint o 10 pater na celkových 40.

Grafika je hezká a příjemná na pohled, ale bohužel první díl měl dle obrázků lepší. Nepřítomnost studia Ghibli je prostě znát. Zamrzí také dabing. Hrál jsem s japonským a když byl rozhovor namluven, bylo to velice povedené. Bohužel namluveno je jen několik dialogů. Někdy dokonce dabing zmizí v polovině rozhovoru! Myslím že buď měli namluvit celou hru nebo vůbec, takhle jsem byl akorát naštvaný a kdybych dopředu počítal s úplnou absencí dabingu tak by mi to tolik nevadilo.

Za výhodu považuji možnost některé stránky hry téměř ignorovat, dá se tak hrát dle osobních preferencí. Já po asi třech změnách názoru hru zkompletoval se vším všudy. Celkově jde o povedenou hru a solidního zástupce žánru, kterého mohu s klidem doporučit. V současné podobě hra může uspokojit začátečníka i zkušenějšího hráče JRPG. Rozhodně mám v plánu sérii zkompletovat a těším se na třetí díl.
+27
  • PC 70
Japonské hry u nás zrovna dvakrát neletí, ale první díl Ni No Kuni byl přecijen na PlayStationu 3 docela modlou, s půl milionem prodaných kopií šlo o jednu z nejprodávanějších her na tehdejší generaci konzolí. Tenhle díl je naštěstí ale stejně stavěn tak, aby si ho užil i někdo předchozí hrou naprosto nepolíbený.

Hra má navíc už odzačátku docela rychlý spád. Člověk hned skáče od jednoho úkolu k druhému a postupně na sebe vše navazuje. Ve hře se navíc setkává několik různých žánrů, v rámci stavby království se vlastně jedná o takovou budovatelskou strategii, klasické souboje, systém levelování a nabírání týmu zase zapadají do JRPG a na mapě se nacházejí i speciální události skrývající realtimovou strategii.

To všechno hráč potkává v honbě za napínavým, leč často naivním příběhem plným všemožných klišé. Ale vesměs to působí, jako by to ke hře patřilo, hlavní hrdina je přecijen ještě malé dítě, což se výrazně odráží i na jeho pohledu na svět. Kvůli tomu je ale i příběh silně předvádatelný, což vynahradí jen konec hry, který skrývá malé překvapení. Obecně si hru určitě mnohem více užije fanoušek animovaných filmů, zejména pak japonských.

Gameplay je sice dost zábavný a člověk se u hry úplně nenudí, přesto jsou ve hře některé nešvary, které si letošní hry už mohly opravdu odpustit - na mapě se například nezobrazují úrovně některých výzev a nepřátel a tak k nim je nutné dojít pěšky, na trend smysluplných vedlejších questů se tady úplně zapomnělo a většina z nich se drží schématu "přines" a "zabij" ... a hra se potýká i s mnoha dalšími problémy, které docela jistě souvisejí s tím, že se jedná o asijskou hru, protože větišna z nich je naprosto typická.

Je ale nadmíru jasné, že slávy prvního dílu prostě nedosáhne. To však neznamená, že by neměla co nabídnout, je to jen hra pro dost specifické publikum, ale dá se v ní bezesporu po několik desítek hodin ztratit.

Pro: krásná animovaná grafika, pohádková hudba, spousta možností a aktivit, dobře zakončený děj

Proti: triviální souboje, občas chybějící dabing, konzolové ovládání (na PC), příběh naivní a plný klišé, některé možnosti jsou jen do počtu

+11
  • PS4 70
Ni no Kuni II je pokračováním jednoho z nejlepších JRPG na třetím PlayStationu. Že už to musí být zárukou kvality? Ale kdeže.

Předně je až vtipné, jak druhý díl vzal všechno z jedničky a udělal to horším. Třeba souboje jsou teď akčnější, což by samo o sobě nevadilo, kdyby nebyly tak jednoduché. A to jak obtížností, tak komplexností. Postavy nemají žádnou staminu, tudíž můžete pouze mačkat tlačítka pro útok a využít neustávající ofenzívu k domlácení nepřátel. Nulová obtížnost k tomu navíc přímo vybízí. Moje boje probíhaly následovně: první vlétnu mezi monstra, pak použije AoE útok, kterým jich většinu zabiju, a ty dva přeživší už prostě utluču. Svým způsobem to platí i na většinu bossů. Doporučuji tak určitě začít na jednu z vyšších obtížností (ty byly dopatchovány až nějakou dobu po vydání).

Další negativum je příběh. První díl nabízel osobní drama malého kluka, hledajícího zoufale způsob, jak zachránit svou matku. Dvojka nám představuje cestu mladého krále Evana toužícího po postavení království, kde všichni můžou žít šťastně až na věky věků. A mě to bylo šumák. Z hlavních postav (krom ústřední dvojice) si každá užije svou kapitolu a potom už se jenom vezou dál s příběhem. O nějakém vývoji nemůže být ani řeč.

Vyzdvihnout lze především čarokrásnou kreslenou grafiku plnou nádherných efektů. Vyplacena je ovšem šetřením na všem ostatním. Namluveno je asi ubohých 10 % dialogů, postaví se proti vám tak šest druhů nepřátel se stejnými útoky, pouze poupravenou barevnou paletou. Dungeony jsou fádní a nezajímavé a cut-scén je poskrovnu. Minihru s válkami armád radši rozebírat nebudu. Ani ta hudba není tak dobrá, jak se čekalo. Celkově je jasné, že budget byl v porovnání s prvním Ni no Kuni citelně nižší.

Zase se ale povedlo stavění vlastního království. Vyděláte peníze, postavíte dům a splněním vedlejších úkolů si zajistíte obyvatele. Postupně se takhle vaše zemička rozrůstá a umožní dělat výzkumy ať už na tvoření lepšího vybavení nebo zvýšení obdržených zkušeností z bojů. Občas můžete své poddané prokecnout a pomoci jim s nějakým úkolem.

Bohužel musím uznat, že Ni no Kuni II je značným zklamáním. Obzvláště pokud budeme porovnávat s jedničkou. Nejde o žádný nehratelný odpad či nudu, jenom existuje hodně lepších AAA japonských erpégéček.
+10