Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Black The Fall

  • PC 70
Kdyby mi někdo řekl, že Black The Fall je od stejných tvůrců jako Limbo a Inside, neřekl bych ani Ň.

Black The Fall sice od jiných tvůrců ale jede na stejné notě jako už zmiňovaný Limbo a Inside. Estetický vymazlená plošinovka s malými puzzly. Zde ujímáte pracanta Blake, který chce pláchnou z komunistického držení.
Black The Fall se hraje jednoduše a hra velmi rychle odsýpá cca 3 hodinky, i zde je na co koukat, grafika a pohyby světel a stínu jsou propracované. Puzzly jsou lehké, žádné velké zdržování.

Verdikt: Black The Fall mě dobře bavila ale pokud jste nehráli Limbo, tak raději sáhněte po něm. Bohužel u Black the Fall jsem necítil tíživou atmosféru a pocit strachu, že zemřu jako Limba či Inside, kde je atmosféra prim. I tak jsem Black The Fall spokojený 70%

Pro: Grafika, Stíny, Puzzly.

Proti: Málo atmosféry.

+13

Dyna Blaster

  • PC 70
Téměř po 30-ti letech od vydání jsem dostal do rukou pokračování praotce Bombermanů s retro konzolí zakoupenou v roce 2022. Políbený jsem byl dosud jen starším Dynablasterem, který samozřejmě pracuje se stejnou myšlenkou labyrintu, překážky se dají odstranit nakladenými doutnajícími dělovými koulemi a nesmí chybět prapodivné entity branících v cestě za dalšími úrovněmi.

S pomocí vylepšení ( časovač je naprostá BOMBA ), skrývajcími se pod určitými překážkami se dají průchody urychlit, protože levelů je úctyhodných 50 a ke konci jsou protivníci už ve značném počtu – 70 %

Pro: Zábavnost

Proti: Hrací doba, stereotyp

+6 +7 −1

Grand Theft Auto III

  • PC 80
Před psaním tohoto příspěvku jsem si přečetl komentáře od ostatních kolegů a mohu jen potvrdit to, na co většina naráží hned v úvodních větách. GTA III jednoduše patří do vzpomínek, které nám nikdo nemůže vzít a zůstanou nám, abychom je mohli někdy vyprávět a vracet se k nim, až si budeme jednou v důchodu povídat o tom, co tenkrát bylo nové.

Jelikož ale třetí díl nebyl prvním GTA se kterým jsem se setkal, nejsou mé vzpomínky na něj tolik... pozitivní, abych tak řekl. Nechápejte špatně, není to špatná hra. V době kdy vyšla, se jednalo samozřejmě o kulervoucí zážitek a přelom v rámci jedné velké herní série, pokračující dodnes. Představila tehdy neskutečné možnosti a jistě pro některé definovala, jak by měla taková open-world / městská akce vypadat. Nicméně, bylo to až moje druhé Grand Theft Auto a bylo o poznání jiné, než to, které jsem hrál první. Nebudu se pouštět do popisování toho, co všechno šlo ve hře dělat, protože to jistě každý hráč moc dobře ví a jen bych opakoval, co již bylo řečeno. Jen bych rád přispěl i svým pohledem, byť se ovšem nějakému tomu opakování asi nevyhnu.

Jak jsem psal výše, nejednalo se o první GTA, které jsem hrál, takže moje prvotní dojmy se skládaly hlavně z překvapení, neboť po slunečném a všemi barvami svítícím Vice City, jsem se najednou octl kdesi na mostě, v dešti, oblečen do oranžového trestaneckého mundúru a jediné barvy byly tak maximálně špinavé odstíny šedi všude okolo. Atmosféra byla tehdy přímo pohlcující. Rychlý útěk, skrývání se v nějaké zapadlé uličce, krádež vozidla a následný průzkum města... No zapadl jsem do židle a mohu prohlásit, že o reálném světě jsem neměl absolutně tušení. Nezajímal mě. A proč taky? Vždyť Liberty City bylo živé a zajímavé až až. Postupně jsem tak objevoval možnosti a limity, kterými hra disponovala a v konečném výsledku jsem si ji užil, jak jen to šlo, byť byla o dost těžší, než její mladší sourozenec zasazený do osmdesátých let. I tak ale, byl to báječný pocit.

Nedávné hraní však bylo o poznání více frustrující. Jako hráč jsem zpohodlněl a tak pro mě třeba absence velké mapy byl obrovský kámen úrazu. Obzvláště pak mise typu "Najdi a přivez" byly tak frustrující, že jsem si musel pomáhat návodem z Youtube (ano, jsem prase, uvědomuji si to a nejsem na to nijak pyšný), protože jsem jednoduše opravdu netušil, kam jet a kde ten pitomý vůz hledat. Příběh mě už tolik neoslnil a z charakterů mě zaujal pouze podivný Donald Love, jehož zmizení je pro mě záhadou dodnes. Jízdní model a střelba mě pak jen utvrdily v myšlenkách, že od GTA III uběhlo už hodně času a vše je tak nějak už dnes jinde.

Nic z toho však ale není důvod pro to, abychom na tohoto "dědečka" zapomněli, to určitě ne. Znovu opakuji, není to špatná hra. Jen doba je jiná. Svět je jiný. A asi i hráči jsou jiní. Ale my, ti kteří pamatujeme, budeme mít krásné vzpomínky na něco, co spousta lidí okolo nás nebude asi úplně chápat. Čest těm, kteří nezažili, ale stále dokáží uznat. Starším z nás tedy asi doporučím, aby hru už nepouštěli a nechali tam, kam patří, v minulosti. No a těm ostatním, běžte do toho a užijte si to. Přeji pevné nervy!

Pro: město a prostředí, audio stránka, absolutní volnost, humor

Proti: absence velké mapy, nemožnost otáčení kamerou při řízení, příběh - byť námět samotný není špatný, hlavní postava, "What happened to Donald Love?"

+18 +19 −1

Screamer

  • PC 90
Jaaj screamer,to byl pravy opak od need for speed, arkadovka a samy smyk

az ted kdyz jsem si četl komentare a někdo tam napsal že to byl ridge racer na pc musim souhlasit. Hru jsme hráli s kamosem docela dlouho, slo to hrát v rezimu ghost myslim kdy jsme se menili za klavesnici a snazili.se predjet toho druhyho.

Meneni automatu a manuálního raeni se myslím delo tak ze kazde auto bylo ve 2 exemplarich kazdy jiny skin napriklad porsche bylo 1x cerny a ten samy model 1x bilomodry myslim a jedno bylo razeni manualem a druhy automatem. Bylo to docela logicky, ne jak u vsech jinych her kde jedno auto umelo radit samo nebo manualne.

Trate byly dobre udelany, kazda byla úplně jina. Dodnes na hru vzpomínám jenom v dobrem. Mimochodem nebyl tam i nějaký rezim slalom?

Pro: Trate, auta, zábava

Proti: Ani snad nic

+8

Diablo II

  • PC 95
Legendární Diablo 2 bylo vysoce návykové - krásné prostředí, nápaditá monstra minibossů a bossů, hezká kouzla, no prostě 95% jak vyšitých, diskutující už vše popsali, jen bych se opakoval.

Pro: Grafika, nápaditost, hudba, portály

Proti: Nic mě nenapadá

+5 +11 −6

Need for Speed: Porsche 2000

  • PC 85
Za mě dosud nejlepší díl ze série. Výborná grafika, skvělé oba módy, lokace, obtížnost tak akorát.

Pro: Grafika, hratelnost, zvuk

Proti: Opakující se lokace

+4 +8 −4

Might and Magic VII: For Blood and Honor

  • PC 85
V mých očích je sedmička o fousek slabší než číslo VI., jinak pracuje na stejném principu, akorát dává více svobody a dohrání je snazší. Čekal jsem jiné než androidí zakončení, nicméně pořád jde o skvělou věc.

Pro: Příběh, postavy, nápaditost

Proti: Konec

+8 +10 −2

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

  • PC 90
První z devadesátkových her, kdy jsem objevil svět RPG. Hromada dungeonů, různorodá havěť, levelování družiny, cestování lokacemi ... no prostě paráda hned na první pokus a spousta příjemného herního času. Náročnost zejména na začátku těžší, ale postupem času díky kouzlům a získaným artefaktům snesitelnější. Nečekaný konec je příjemným zakončením.

Pro: Rozsáhlost, hudba, nápaditost

Proti: Nic zásadního

+10 +12 −2

The Walking Dead - Episode 3: Long Road Ahead

  • PC 90
No musím říct, že třetí epizoda byla opravdu velmi depresivní a rozhodně se s náma nepárala. Když si po nějaké době uvědomíte, kolik vás bylo ve skupině a rázem je Vás jen tolik?? To je šílenost, ale co už..... Nevzdát se a bojovat dále.

Tato epizoda nabídla už opravdu jak drsné tak i emotivní scény, které se projevily. Přestřelka v motelu, smrt Carley nebo sebevražda Katjii a Ducka. A je nás čím dál tím méně a méně.

Vztahy se ještě více prohloubili a začíná se přiostřovat. Rvačka Leeho a Kennyho, učení Clementine střílet, Benova pravda o zradě. poznání Omida a Christy

Takže jak bych shrnul tuto epizodu? Depresivní, emotivní a samozřejmě i velmi akční. Mých standartních 90% je na místě.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+19

We Happy Few

  • PC 100
We Happy Few bych asi neoznačil jako 3D adventuru, jedná se spíš o akční hru, nebo asi lépe řečeno stealth akci. Ale svéráznou. Hra se odehrává na počátku fiktivních 60. letech 20. století, se vším co k tomu patří. Je to hrozně pěkně a originálně designově provedeno, graficky se mi to moc líbí, hodně osobité a takové správně crazy, hra se opravdu nebere příliš vážně, i když vyloženě nějaká "funny" hra to úplně není. Velice se mi líbí, jak se autoři nebojí být sví, jít vlastní cestou, udělat si to prostě podle sebe, nepodbízet se. Ale možná taky proto bylo We Happy Few, tak vlažně přijato... nevím.. za mě palce nahoru.

WHF se odehrává v části Anglie, kde po 2. sv. válce zavládla totalita. Vše se točí okolo pilule zvané Joy, která obyvatele udržuje poslušné v radosti a zapomění. Na to vše dohlíží ve městě všudypřítomná policie a otravní doktoři, kteří vyčmuchají každého, kdo si pravidelně Joy nebere. Protože kdo ho nebere, není stále happy a tudíž je "downer" a má sakra problém. Mimo město je to divočejší, tam sice lidé Joy neberou, ale žijí v mizérii. Vy se pochopitelně dostanete do obou oblastí, přičemž za různými questy budete pendlovat tam a zpátky. Hra nabídne postupně 3 hlavní charaktery, jejichž cíl je vždy totožný - zdrhnout z toho pekla pryč. Každá postava má svůj příběh, stejně jako svoje perky, které jsou pro každou z nich jedinečné. A za získané zkušenosti lze "dokupovat" perky další.

Hra mě nenudila ani minutu, vím že jdu proti proudu, ale oproti celosvětově vlažným hodnocením já vidím hru jinak. Nevím, možná obsahovala v době vydání hodně bugů nebo nedodělků, které hru znepříjemňovaly, já ji hrál až v říjnu 2019 a nemůžu si stěžovat. Není to vůbec obtížné, dobře to odsýpá, hra nefrustruje, není repetitivní, všechny questy jsou zábavné a některé správně ulítlé, fakt mě to bavilo jako dlouho nic. Od WHF jsem nic extra nečekal a dostal maximum. Přijde mi velice dobře vymyšlená po stránce hratelnosti, připadá mi, že autoři si dali hodně práce s tím, aby se člověk pořád maximálně bavil a nebylo zde nic prudícího nebo takového toho "ach jo, nebýt tam tohle tak je to dobrý". Například víceméně všechny postavy musí pít, jíst, spát. Což je ze začátku zajímavé, občas se trochu musí člověk ohánět, aby sehnal jídlo, filtrovanou vodu bez joye, nebo aby si vycraftil potřebnou věc. Postupem času by to ale začalo být asi otravné, zvlášť, když už přece jen ve hře našel hráč víc věcí, čili se dá pořídit perk, kdy jíst není potřeba atd., podle mého je v tomto směru hra mimořádně a citlivě vychytaná, tak aby vás pořád udržovala v takovém správném napětí, opravdu asi nic mě na hře zbytečně neotravovalo a opravdu jsem se těšil, až si to večer zase zapnu, a to nemůžu říct často. Nebo když kradete po domech, což aspoň párkrát krást budete, bez toho byste to měli opravdu těžké, nejde hra uložit. Aby to zas nebylo úplně jednoduchý. A tak je tam pořád to napětí. Hra mi v tomhle směru opravdu kápla do noty, navíc to crazy podání pseudo 60. let... a přitom to není zase pořád nějaké ejchuchů, hra má i vážné momenty a ta vize společnosti, ta je děsivá.

Za mě hodnocení na max. a je mi jedno, že většina obyvatel planety Země to asi vidí jinak. Jenom říkám, nedejte na vlažné recenze a WHF zkuste, možná budete tak překvapení, jako já. K říjnu 2019 jsou zatím venku 2 DLCčka, a to

They Came From Below, kde se ujmete role postavy, se kterou se setkáte v průběhu hry, a to homosexuála Rogera Bacona, který spolu se svým přítelem řeší záhadu vražedných robotů. Já vím, že se odpůrcům moderního levicového progresivismu mohou ježit chlupy na těle a třeba to i kvůli tomu najust nehrát, ale tady je to fakt prostě jen sranda, hra vám žádné politikum necpe, a k WHF to sedí jak prdel na hrnec. Akorát je víceméně linerání, není to otevřený svět jako v základní hře a svým pojetím je to spíš střílečka. Dost mě to překvapilo, ale přestože jsem si to prošel rád, tolik jako ta základní hra mě to nebavilo. Ale špatné to není. Dalším dosud vydaným DLC je

Lightbearer, ve kterém se ujmete role místní rockové hvězdy Nicka Lightbearera, jehož "hity" znějí odevšad, pokud jste hráli základní hru, jistě víte o koho jde. Tady Nick řeší vraždu fanouška. Ale jak to tak bývá u rockových hvězd počátku 60. let, Nick se cpe návykovými a psychotropními látkami co to jen jde a podle toho to taky vypadá. Tady je to opravdu crazy, totálně halucinogenní momenty, kdy je Nick na špatném tripu jsou místy fakt úlet. Je to taky taková akční ?střílečka?, kdy nejde o toho někoho zabít, nebo nikdo nechce zabít Nicka. Jeho healthbar je příčetnost, a tu doplňujete různými drogami, které Nickovi dělají dobře, a o tu příčetnost ho chtějí právě připravit hysterické fanynky, které se na Nicka vrhají jakmile ho spatří, a také otravní reportéři. Vy je musíte "ustřílet" tóny na kytaru (ale samozřejmě zde vůbec nejde jen o střílení, abyste mě nepochopili špatně). Je to úlet a o dost lepší než předchozí DLC. Ale taky jednohubka, Lightbearera jsem dohrál cca za 2 hoďky.

Moc se těším na poslední DLC, které by mělo vyjít 2020, a fakt doporučuju.
+22

Horizon Zero Dawn

  • PS4 85
Horizon horizon horizon...

Hru jsem koupil v akci, zajimala mne. To co bylo okolo jsem vnimal nevnimal ale prispelo to ke koupi hodne. Ale jsem skrbla a kdybych za to vylepil plnou palku tak bych se na sebe asi zlobil.

Hra rozhodne nemela byt open world, open world hry v 90ti procentech zabiji pribeh, podle myho,malo ktere hre se povede aby byla zabavna od zacatku do konce.

Guerilla a killzone 4 - to bylo uzasny spojeni. Ta hra mne bavila od a do z, skoda ze to neudelali aspon trochu vic timhle stylem. Asi starnu protoze treba takovy assasini mne bavili mnohem vic. Az teda na origins i kdyz na konci origins jsem to cely hre odpustil kvuli paradnimu zakonceni a vyvrcholeni. Gta v - to byla dobre zmaknuta openworld hra, ale bylo to diky tomu ze hra odsypala, ze mela diky zivemu mestu spad a drive. To se bohuzel v HZD nepovedlo, alespon podle meho.

Zacatek byl uzasnej, cca do 1/4 hry, nez to zacala byt, prave diky openworldu kde se porad objevovali nepratele ktere už jste 1000x zabili, nuda. Pribeh bylo to jediny kvuli cemu jsem zbytek hry pretrpel.

Ano hra je udelana uzasne, svet vypada uveritelne, ukoly jsou fajn, to vsechno bylo super ale to dostat ze z mista a do mista b bylo utrpeni. Ke konci se nastesti dalo cestovat batuzkem ale proc.

Myslim si ze to bylo udelany prave kvuli tomu aby ta hra ludi nesrala cenou za nic. Jakoze natahnout to timhle. Skoda preskoda ale najde se cilovka lidi kteri budou radi prozkoumavat ten napul uzasny napul nudny svet. Je mozny ze si to za par let zopaknu ale spis se obavam toho ze ne.

A jeste jedna vec je tam co uz jsem nekde videl ale donedavna jsem nevedel kde. Na ps3 jsem zacal hrat Enslaved: Odyssey to the West a hned jsem si vzpomnel. Hrdinka, prostredi... To jen tak naodbocku :)

E: nebyt pribehu a hrdinky tak hru nedohraju a za kazdy tenhle aspekt ma hra plus 20procent (20hrdinka 20pribeh) hra by mnela 45 procent a to dovijestli. Nebyt openworld tak ma 100..

Pro: Pribeh

Proti: Openworld myslim nezvladnuty

+11 +14 −3

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

  • PC 75
O Dungeon Masterovi toho bylo napsáno již mnohé a jistě bych z toho většinu mohl zopakovat i za sebe, nicméně čeho si na DM 2 nejvíce cením já a neviděl jsem o tom psáno, je především určitá smysluplnost a ucelenost celého toho světa a smysl pro detail, kterému se v té době dost možná vyrovnala pouze Ultima Underworld.
Ať už se jedná o pouhou změnu počasí, včetně intenzity bouřky/deště (a šance, že vaši partu zasáhne blesk), možnost zapálit oheň v krbu, či třebas že útoky nepřátel vám můžou poškodit určité údy, z čehož plynou postihy s nimi spojené (nohy- snížení rychlosti pohybu, ruka- snížení dmg atd.). Btw, zajímavě zpracována byla i možnost oživení postavy, které bylo možné pouze donesením ostatků vaší postavy na speciální oltář, jenž se nachází pouze na začátku hry.
Samotnou kapitolou je pečlivě naprogramovaná AI, pro každého nepřítele odlišná, ne nutně zcela agresivní- pokud si nevšímáte osamělých vlků, pravděpodobně si vás taky všímat nebudou, pokud vlkovi nevlezete přímo do cesty, pak vás sice sekne, ale dále si jde vlastní cestou. Jinak tomu je například u smečky, která cítí, že je v přesile a obklíčí vás. Pasoucí se monstrum podobné nosorožci si vás také všímat nebude, pokud mu nevlezete do cesty. Hra navíc z hlediska AI zacházela do takových detailů, že pokud hodíte vlkovi kost, pak si jí vezme a odnese do svého brlohu, pokud při tom musí překonat překážku v podobě jámy, s klidem jí přeskočí. Nepřátele navíc útočí docela inteligentně a systematicky, pokud jdou na vás dva, nezdráhá se druhý z nich obejít část mapy, aby vám vpadl do zad. Celkem chytře uhýbají fireballům/bleskům a často si k vám najdou cestu třebas i z úplně jiné lokace či jiného patra (viz. Attack Minioni). Na hru z roku 94 mě vážně propracovanost AI solidně překvapila.

Všechny tyhle „detaily“ solidně umocňují celkový dojem už z tak atmosferického světa, který byl naprosto mistrně do detailu vyveden na všech frontách. Famózní hudba skvěle doplňuje temnou deštivou krajinu (když se zvedla nejsilnější bouře a všude okolo burácel jeden blesk za druhým, opravdu to dokázalo vzbudit dojem a hráč se instinktivně snažil z toho nečasu uniknout do nějaké útulné jeskyně :)) a to vše podtrhuje detailní kreslená grafika. Ale hlavně je celý svět jedním velkým celkem, který je po čase průchozí křížem krážem a vlastně se sami přistihnete, že se v něm začnete po čase cítit jako doma, támhle se vydáte na pastviny ulovit pár pasoucích se „nosorožců“ kvůli doplnění zásob potravy, támhle si jdete nasbírat pár magických hub do lesa, které se dají solidně prodávat, přičemž vás po cestě přepadnou nepříjemní zlodějíčci či vás zaskočí tornádo. Běháte z jedné vesničky do druhé, protože každá z nich má jiný sortiment zboží a jiné prodejní ceny a tak nějak se při tom v onom nevlídném světě zabydlíte.
Od návštěvy samotného Skullkeepu zase začnou hrát prim docela povedené a hlavně originální hádanky, už mám pár dungeonů odehráno a občas mám pocit, že se v nich některé překážky a hádanky už začínají opakovat, to však není případ DM 2, který přišel s naprosto neotřelými a jedinečnými, při nichž mnohdy využijete i nějaké to kouzlo ze svého „spellbooku“ (nebo lépe řečeno ze své paměti :), pokud si nezapisujete kombinace) nebo naprosto originální minion map, s minionem, který je schopen přinést/odnést předmět klidně i přes několik pater spletitými cestičkami.
Ono mapy tu jsou vůbec vcelku originálním prvkem, jakkoliv mě nejdříve možnost používání pouhopouhé „minimapy“ v pravém rohu obrazovky moc nenadchlo, nakonec se ukázalo, že její zdokonalené verze jsou opravdu zajímavé a nabízejí spoustu originálních možností, třebas scout miniona (obří levitující oko), kterým můžete prozkoumat klidně celou lokaci, možnost zobrazit skryté zdi, letící střely či nepřátele, což samozřejmě spotřebovává větší množství many než při jejím klasickém používání. Ve hře se nicméně orientuje opravdu dobře, čili krom těch několika hádanek, kde jsou mapy nutné kvůli vyvolání oněch speciálních minionů, jsem je spíše využíval jen na odhalování iluzórních zdí v okolí. Zbytečný je i kompas, který jsem na začátku sice koupil, ale poté ani nemusel použít.
Zmínku si zaslouží i skvělé obchodování, které je prostě cool, jakkoliv prodávat více předmětů naráz či platit za drahé předměty drobnými bylo trochu zdlouhavější. Koupit lze navíc úplně vše, i ty nejsilnější předměty, které jsou zároveň velmi drahé, čili peníze zde hrají opravdu velkou roli. Na druhou stranu se dají solidně namastit kapsy na sekerách padajících z jednoho druhu nepřátel a následném prodávání v té úvodní vesničce. Tím jsem měl hrdiny plně vybavené už těsně před vstupem do Skullkeepu, čili všechny následující předměty co jsem tam našel, jsem už mohl nechávat ležet, jakkoliv Skullkeep odsýpal rychle a zase až tak moc nového v něm už nenajdete.
Systém kouzlení taky docela překvapil, třebaže nepředstavuje nic originálního a runový systém už jsem viděl od té doby mnohokrát (a měla jej v té době třebas i ta Ultima), zde nabývá větší smysluplnosti především kombinace run, které jsou znázorněné i určitým obrázkem, jsou jaksi stupňované (nejdříve přiřazujete sílu kouzla, poté element, formu atd.) a vlastně celkové sestavení kouzla dává nakonec dokonalý smysl a na většinu z nich jsem přišel ještě předtím, než mi kombinaci napověděla hra prostřednictvím nějakého itemu.

Ale abych tu jen nejásal, i zde se najde několik závažných negativ, které zbytečně znepříjemňovaly hraní a o kterých se jen málo fanoušků zmiňuje. Od těch drobných, jakože třebas UI je zbytečně zastaralé- klikání na „slash“, „stab“, „swing“ sice vypadá zprvu zajímavě, nicméně nakonec je beztak použitelný u každé zbraně pouze jeden z nich, který rozdává všem nepřátelům zdaleka nejvyšší dmg, čili je to v posledku spíše zbytečně zdržení a klik navíc (naprosto k smíchu je to pak u střelných zbraní, které nabízejí jedinou možnost a to překvapivě „shoot“ :)).
Respawn je v některých lokacích opravdu solidně přemrštěný a především pak ve Skullkeepu neuvěřitelně otravný (neustále být naháněn „attack minony“ je děs běs).
A poslední hádanka se zprovozněním všech systémů k otevřením finálního portálu spíše otravná, nutící hráče vracet se tam a zase zpátky pořád dokolečka (přičemž cestou pobijete samozřejmě zase x respawnovaných Attack Minionů).
Vývojový systém nepovažuji za tak geniální, jak se zde občas zmiňuje a vlastně nabízí zvyšování pouze pár schopností a je hodně jednoduchý, nicméně naštěstí nějaký přehnaný grind s neustálým házením něčeho někam, netřeba.
A hra je možná až moc krátká.

Jinak však velká spokojenost, DM 2 opravdu dostál svému jménu coby herní legendy.

Pro: Atmosféra, logické hádanky, level design, AI, hudba, grafika.

Proti: Krátké, respawn nepřátel, vývojový systém, lehce zastaralé GUI (i na svou dobu :)).

+26

Horizon Zero Dawn

  • PS4 60
Horizon by si měl zahrát každý vývojář open world her. Aspoň bude vědět, čeho se vyvarovat. Jedná se totiž o běžný AAA kalkul. Krásná grafika a nabušené trailery na jistě drahých herních konferencích. Řeči o jedinečnosti a přelomovosti. Úžasný neokoukaný svět. Dech beroucí souboje s obřími robotickými monstry. To všechno hledejte jinde. Kdybych měl stručně shrnout své pocity po dohrání, tak řeknu: „Hraje se to blbě“.

Tak třeba onen otevřený svět je prošpikovaný enemáky, takže nějaký průzkum se odehrává hlavně v naskriptovaných podzemních laboratořích. Bojovat s roboty je zábavné tak dvakrát a pak je to opruz, jelikož do těch silnějších musíte nasypat tolik munice, že půlku hry na ni jenom sbíráte materiály, jak babka kořenářka. Lidští protivníci jsou na tom podobně. Kolikrát mají v sobě zabodnutých tolik šípů, až jehelníček puká závistí. Stealth nefunguje. Většina naučitelných skillů je úplně k ničemu. Konec příběhu odtušíte asi někde v jeho první třetině. Aloy je dobrák od kosti a vybrání násilné odpovědi v dialozích úplně mrví její charakter, protože absolutně nezapadá do vývojáři budované osobnosti.

Nejhorší ze všeho je ale šplhání. Z videí může připomínat Assasins Creed, ale běda. Vylézt můžete jen a pouze na určených místech, takže budete jak blbec obcházet skály, kudy že vám hoši z Guerilla Games dovolí pokračovat. Vznikají tím humorné situace, kdy Aloy nevyskočí na metr vysoký kámen, aby potažmo v dešti přehopsala trámy kilometr nad zemí. Závěrečný quest je vzorová ukázka špatného gamedesignu, kdy jste nejdříve uzavřeni v aréně s bossem. Pak hlídáte bránu před vlnami nepřátel a nakonec další aréna s bossem.

I přes kritiku ale nedodážu Horizonu upřít i dost kladů. Vizuálně se jedná o krásnou podívanou. Když se uprostřed noci rozsvítí v dálce červené oči, tak naskakuje husí kůže. Pohledy z nejvyšších vrcholů vyvodí úžas. Obličeje při rozhovorech jsou na top úrovni a típáte-li rádi screenshoty, tak se tady vyřádíte.

Nikdy bych nevěřil, že to napíšu, ale hrát Assassin's Creed: Odyssey mě bavilo mnohonásobně víc. A nutno Ubisoftu uznat, že ty jejich open worldy dokážou přinejmenším zabavit. U Horizonu jsem už rád, že to mám za sebou. DLC? Ne, díky.
+33 +34 −1

Blasphemous

  • PC 100
Takže moja púť je u konca. Blasphemous je výnimočná hra so svojou štylizáciu, svetom aj príbehom. Inšpirovaná španielskou architektúrou, kultúrou a tradíciami mesta Seville, odkiaľ aj pochádzajú samotný autori hry. Samotná hra si najprv musela prejsť „crowdfundingom“ aby sa nám dostala do rúk. Začo som strašne rád, že sa to autorom podarilo a tak nám hráčom dopriali okúsiť niečo nové a neokúkané.

Krajina Cvstodia je skutočne nepríjemné a veľmi depresívne miesto na výlet. Ponurá atmosféra nasiata oparom sebatrýznenia, ktorý niektorý obyvatelia krajiny považujú ako dar z nebies. Vy ako bezmenný kajúcnik so sľubom večného mlčania začínate svoju púť ako posledný preživší svojho bratstva. Deogracias, ako rozprávač a svedok veľkého zázraku ťa postupne vedie hrou. Takto nejako začne hráčova cesta za pokánim.

Ako hráč ste svedkom nevídaných javov a deformácií čo veľký zázrak napáchal na obyvateľov Cvstodie. Už pri strete s prvým bosom, hráč pocíti, že nebude len tak jednoduchá úloha zostať medzi živými. Ako postupujete hrou tak sa stretávate čo raz väčšími výzvami. Obtiažnosť bossov je skôr na subjektivite samotného hráča. Stačí sa len naučiť čo si môžete dovoliť a čo nie. Naozaj sú pekne spracovaný aj originálny. Toto bolo čo ma asi najviac priťahovalo k hre.

Po uštedrenej smrti hráč dostane pokutu vo forme zanechania svojich ostatkoch na mieste smrti, ku ktorým by sa mal vrátiť ak chce odstrániť svoj hendikep. Mne osobne sa pár krát stalo, že som mal svoje ostatky rozosiate po celej krajine a nijak zvlásť mi to nevadilo a určite vám to nebude brániť v postupe v hry. Frustrácia sa niekedy dostavovala vo forme mojej neschopnosti doskočiť na plošinu alebo sa vyhnúť nejakej prekážke. Stačilo si dať oddych, spraviť si čaj a neskôr pokračovať dokiaľ celý nevychladnem. Toto bol môj zaručený recept ako zdarne dosiahnuť konca hry.

Občas ale potrápila trošičku neskorá odozva vášho ovládača pri určitých pasážach, kde hra nič neodpustí. Niekto určite bude reptať, že koľkokrát sa musí vraciať a prechádzať tými istými lokáciami s respawnutími npcčkami, ktorý sú podmienený vaším uzdravením pri oltári alebo sa nedá dostať do Albera priamou cestou. Nič z tohto mi hru nedokázalo pokaziť a po čase ma to začalo aj baviť, keďže v lokáciach je možno nájsť veľa zaujímavých predmetov. Nikdy som nebol veľký zberateľ v hrách, ale v tejto hre som mal „vocatio interna“, že som to musel robiť. Vďaka predmetom sa dozviete po kúskoch o lóru daného sveta, čo sa oplatí.

Pre svoj meč Mea Culpa si postupne odomykáte schopnosti, to isté platí pre zdravie a manu. Všetko ale závisí či nájdete dané svätyne pre to určené. Takže ak chcete si svojho „svätého“ vylevelovať na max, tak exploration je nevyhnutná. Neskôr sa kajúcnik dostane k takým relikviám, že pekne spríjemnia prieskum lokácií. Ešte by som dodal, že hra má dva konce, true endings dosiahnete len v prípade ak budete plniť vedľajšie questy. Ja som osobne plnil aj questy ale aj tak som sa rozhodol pre ten zlý, ako zakončenie mojej púte mi to viac vyhovovalo.

V hre som utopil 25h a 52min na 91,25%. Za mňa je to dosť horúci kandidát na hru roku. Som rád, že v Game Kitchen mali skvelý nápad a dokázali to ukočírovať do zdarného konca. Už teraz som zvedavý na ich ďalší počin.
+28

Bloodstained: Ritual of the Night

  • PC 70
Jen málokdy se najde hra, která dokáže nabídnout klasickou hratelnost v relativně moderním kabátu a přesto nepůsobit zastarale. Možná je to i díky jednoduchým, stále však funkčním, mechanikám dávajícím vzpomenout na nejeden klenot z dob starých konzolí. Naneštěstí to také znamená, že jaksi nemá čím překvapit.

Hratelnost není potřeba dlouze popisovat. Běháte po 2D obrazovkách a ulevujete od života hromadám všemožných démonů. K dispozici je několik druhů zbraní (používal jsem jenom meče), desítky různých schopností (používal jsem nanejvýš pět) a hromada skrytých cest. Vůbec mapy se mi po většinu času líbily, i když občas dokázaly být docela protivně navržené. Horší už je to s nepřátely, kdy někteří přímo bijí do očí (wtf psi a kočky) a úplně zabíjí atmosféru.

Stejně tak některé mechaniky jsou vložené jen na oko, než že by něčemu pomáhaly. Třeba přivolaný familiar je, s prominutím, úplně k hovnu. Příprava jídel je otrava a docela bych chtěl vidět, jak někdo sbírá hromadu různých inkrediencí potřebných k vaření kvůli minimálnímu posílení hlavní hrdinky. Vedlejší questy, dá-li se jim tak vůbec říkat, taky nikoho nevytrhnou.

Ozvučení zaslouží pochvalu, zatímco příběh nestojí za řeč. Podobný tu stokrát byl a stokrát ještě bude. Za zmínku určitě stojí povedení bossové i přeměřená obtížnost. Na normal nehrozí žádný vyložený zásek, ale s prstem v nose hrou taky neprojdete. Před každým složitějším bojem je navíc přítomen save point.

Bloodstained připomíná dort pejska s kočičkou. Uvařeno z mnoha, ne vždy se k sobě hodících, přísad. Nicméně si na jeho jádru si nejeden hráč dokáže jistě pochutnat.
+21

Diablo III

  • Switch 50
Předně musím konstatovat, že nejsem nijak extra velký fanoušek Diabla, ale hrál jsem zatím všechny díly, i když na multiplayer jsem nikdy nesáhl. Nejspíš nebylo s kým, a v RPG si zpravidla raději užívám hru pro jednoho hráče (až na jednu výjimku, DDO). PC verze se mi do rukou předtím také nedostala, takže když jsem si pořídil Switch, padlo mé oko na pokračování známé značky a aniž bych o tom něco víc věděl, pustil jsem se do toho. Tento komentář tedy píšu především z pozice laika, který si prošel jeden příběh na normální obtížnost s postavou Crusadera.

Hned v začátku jsem byl překvapen možnostmi edice Eternal collection. Dostal jsem se k truhle se skinem Ganondorfova Transmog brnění, ale na začátku to chtělo hodně zlaťáků pro aktivaci (každý kousek brnění se musí za peníze "nalepit" na každou nositelnou část), které jsem neměl, takže jsem to odložil na později a pak jsem na něj již zapomněl. Další nabídka obsahuje nějaká křidélka, takže můj Crusader svítil jako radioaktivní Královna čepelí. A nakonec jsem do družiny přibral slepici Cucco, kterou nejde zabít a která pro mě sbírá peníze ze zabitých nepřátel. Crusader je prý sám o sobě postava z rozšíření, ale pro mě to bylo všechno nové jako celek.

Nejvíc jsem se stejně těšil na blizzardí filmečky, ačkoliv jsem tušil, že příběh už z principu nemůže být nic moc. Ale vlastně mi to přišlo ve výsledku ještě horší a ještě méně nápadité, než jsem čekal. Co taky vymýšlet na hře, v níž je hlavní záporák tak těžko zabitelná osina (chvíli po Diablu jsem si zas zahrál Starcraft 2 a ty příběhové zápletky od Blizzardu mi teď přijdou jedna jako druhá. Včetně těch z Warcraftu 3). Vizuálně jsou však filmečky pořád velmi atraktivní, takže mě dokážou udržet u displeje a myslím, že se jim daří dobře budovat atmosféru. Ta se ovšem vytratí, jakmile se začne opravdu hrát, protože v tu chvíli hra změní podobu do jakéhokoli generického RPG a veškerá snaha je pryč. Nejvíc si pamatuju dvojku právě pro svoji tísnivou atmosféru světa, jenž byl zahalen do temnoty, mně přitom běhal mráz po zádech a dodneška mám v hlavě ten ikonický zvuk, když se otevře truhla či zabije monstrum a ven "zasviští" odměna. Tady je sice prostředí hezky namalováno, ale přijde mi bez osobnosti a bez invence.

K oněm aukcím, které všichni hejtují, se vyjadřovat nebudu, protože jsem je osobně nezažil. Stejně jako ony seasons, jdoucí mimo mne.

Překvapila mě tu obtížnost. Zvolil jsem normální, ale působí na mě jako casual. Za celou hru jsem umřel jen jednou (v boss fightu), ale jen proto, že jsem už byl prostě navyklý nehlídat si zdraví a taky jsem byl trošku unavený. Ale v kombinaci se vším, co jsem zmínil výše, mě ani moc nebavilo prosekávat se těmi tunami potvor v každé mapě. Ve dvojce jsem procházel a vymydlil každý kout, ale tady jsem už od půlky prostě jen běžel, co se dalo a za mnou armáda potvor; hlavně abych byl už co nejdřív na konci.

Možná je to dáno i tím, že na Switchi jsem si nedokázal užít ty detaily, které hra zřejmě má. Což mě přivádí na myšlenku, že ne každá hra se hodí na Switch. Protože na obrazovce se toho dost často hemží opravdu hodně, ale já nejsem schopen pořádně rozeznat, co je co. Všechno je tam prostě až moc titěrné. I z toho mého Crusadera jsem viděl jen to hlavní (křídla). Další problém, který mi hodně ztěžoval hraní, byl poškozený Joy-con. Během hraní jsem zřejmě jeden úplně oddělal a on pořád driftoval do strany, takže Crusader dělal pořád kotrmelce do stran, i když neměl. Nejhorší to bylo, když jsem s ním potřeboval běžet opačným směrem. Po nějaké době to vypadalo, že začne blbnout i druhý joy-con, takže nakonec jsem si na ebayi objednal nějaký repair set za 200 kč a když to přišlo, oba dva jsem cca za 20 minut opravil a teď jsou zas jako nové. Viděl jsem, že většina lidí tento problém řeší spíše koupením nových, což mi přijde divné vzhledem k jejich ceně. Ale to není moje věc. Takže po opravě jsem vesele doběhl do finále a hru jsem dohrál bez nějakého většího zájmu. Datadisk mi upřímně přišel o trošku lepší, ale stejně mám pocit, že tvůrci mohli přijít s něčím originálnějším.

Co se týče humoru obsaženého ve hře, zase tolik mi to nevadilo jako jiným hráčům. Přece jen se odehrával především v konverzacích s dalšími postavami, jež se obvykle vyskytovaly v bezpečné zóně, takže proč ne. Vlastně mě tam zaujala postava Covetous Shena, která mi přišla skvěle napsaná a ještě navíc perfektně nadabovaná. Vždy jsem se k ní vracel si pokecat. Trošku jsem hledal po netu a ten mi prozradil, že ji namluvil James Hong. Podle mě by z Shena měli udělat hratelnou postavu, ehm.

Takže pokud jde o nějaké shrnutí, k Diablu trojce se na rozdíl od dvojky patrně už nevrátím. Pokud ano, tak zkusím raději PC verzi, abych měl srovnání. Na Switch se dle mého názoru hodí mnohem více jiné hry, ale to je jen můj silně subjektivní dojem.

Poznámky k mým osobním achievementům:
Meh, who cares.

Pro: Filmečky; slepice; Covetous Shen.

Proti: Slabý příběh; motivy se stále opakují; na Switchi je vše moc drobné.

+24

Thimbleweed Park

  • Switch 60
Jsem fanoušek klasických adventur a mám je opravdu rád. I ty na kterých se podílel Ron Gilbert, ne jen tak pro nic za nic jsem si také nechal na Vídeňským Comic Conu od komiksové scénáristy nakreslit detailní Guybrushův Sketch.

Akorát Thimbleweed Park nějak neví co chce vlastně být a já z toho taky vlastně vůbec nevím jak se mám cítit. Celé to navíc začíná dost dobře, dva agenti u kterých si vlastně nejste jistí co jsou zač, přijeli do městečka Thimbleweed Park vyšetřovat vraždu jednoho chlápka. Takže super Bizarní Murder Mystery, to mám rád, ale ejhle za chvíli se do toho připletou další postavy a začíná ten správný maglajz.

Jasný, hra je vlastně pokračovatelem tradice Maniac Mansionu či Zaka, hrajete za více postav, přepínáte mezi nimi a pomocí toho řešíte hádanky. Bohužel kvůli tomu je celá příběhová linka rozháraná, k nikomu extra nepřilnete. Samozřejmě samotné postavy jsou rozličných charakterů a jisté sympatie k nim najdete, ale nic hlubšího nehledejte. Celé je to totiž postavené prakticky jenom na humoru, který akorát bohužel není často nijak extra vtipný a nahlas jsem se snad nezasmál ani jednou. Protože holt většinu vtipů už znáte z Gilbertových starých her a jediné na co vsadil je nostalgie a proto mi i přijde že se nesnažil ohromit či ukázat že vlastně toho má pod rukávem více.

Co se ještě týče samotných postav, tak mě trochu sral klaun, který vlastně působil jako takový důvod pro laciný humor a tomu ani nepomáhalo vypípávání které nešlo na Switch verzi vypnout, nevím jak je to s tím na PC. Jinak jak jsem zmiňoval postavy jsou fajn, tedy až na ještě na rádoby Macho Agentku Ray. Bohužel využívání všech je potřeba pro vyřešení Puzzlů apod. Které jsou prostě klasika, sice to není nic náročného jako Monkey Island, ale i tak to místy potrápí. Naštěstí žádný Pixel Hunting nehrozí jelikož po stránce vizuálu se nedá hře nic vytknout a vypadá nádherně. Navíc spolu ještě se skvělým soundtrackem, to skvěle dotváří atmosféru, jen škoda že skoro ve všech lokalitách až na pár výjimek hraje pořád ten stejný song, jen lehce pozměněný.

Jinak to vlastně není špatná hra, jen vyjde do prázdna a to také díky skoro nulové interakce mezi postavami, takže prostě moc nedává smysl jak si pomáhají a závěr... i když je vtipný tak vlastně si řeknete, proč ?!?!? Díky němu hra totálně zapadne do prázdna a vy si řeknete jen aha. Žádné pocity, jen aha... Nemluvně o tom že linka o vraždě a celkově o postavách totálně vyšumí do prázdna a ke konci je linka všech urychleně uzavřena aby se neřeklo. Takhle to celé prostě vypadá jen že si Gilbert řekl, udělám si hru když nemám licenci na nic co jsem udělal, tak se v procesu získání práv nějak zabavím.

Nějaký super nápady a vtipy mu nemohu upřít jako samotný design apod. Akorát to celé prostě vyšumělo do prázdna, k ničemu skoro nemáte vztah a je vám to ke konci vlastně i uprdele. No a to je holt špatně.

Takže jestli tohle je to nejlepší co Gilbert teď dokáže, tak prosím, ať nedostane práva na Monkey Island a nikdy v něm nepokračuje. Protože jestli by se dostalo dalšího vykrádání svých nápadů a levného tahání za nitky nostalgie, tak radši žádné pokračování jeho her.

Pro: Vizuální stránka, některé postavy, soundtrack a některé vtípky, pro některé obtížnost

Proti: Levná sázka na nostalgii, vykrádání svého humoru, chybí hloubka, závěr, Klaun a Agentka

+17

The Walking Dead - Episode 2: Starved for Help

  • PC 90
Po druhé epizodě 1.série TWD mám ještě teď husí kůži. Obrovská akce v této epizodě nyní nechyběla a opravdu jsem se několikrát třásl napětím. Opravdu neuvěřitelné. Ukázalo se, že zombie apokalypsa je na světě a udělat občasná rozhodnutí, tak aby někteří museli zemřít, jsou opravdu velmi náročná.

V této epizodě navíc přibily další postavy a vy máte opravdu, co dělat, abyste si mezi všemi získal vztah a byl ve skupině oblíbený, jinak budete mít honičku, no budiž....... není to tak lehké, jak se zdá.

Největší husí kůži jsem měl, když přišla zrada v mlékárně a samozřejmě ta bouře a déšť tu atmosféru ještě více doladila, prostě mazec

Jsem zvědav, co se bude dít ve třetí epizodě.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+19

Need for Speed: Carbon

  • PC 65
Dohráno. Ne na 100 %, drift mě neba, ale oceňuju, že pro dokončení hry se nechtěným disciplínám lze vyhnout.

Kdysi jsem hrál demo a pamatuju si, že se mi vůbec nelíbilo. Grafika byla divná, za autem lítaly čáry pomalu jak z Trona a navrch to bylo hrozně neoptimalizované. Plnou verzi jsem zkoušel už asi před rokem, ale po instalaci do program files hra po dvou hodinách hraní neuložila save. Když jsem to zjistil, vytočeně jsem to odinstaloval. Přišel čas to zkusit znovu.

Dostat hru do hratelné a koukatelné podoby dá docela dost práce. Moje doporučení:
Widescreen fix: https://github.com/ThirteenAG/WidescreenFixesPack/releases/tag/nfsc Opravuje i další věci, hlavně podporu gamepadu a další.
Reflexe ve vysokém rozlišení: https://github.com/AeroWidescreen/NFSCHDReflections/releases Ty originální jsou opravdu humus, podstatně horší než v MW. Pokud nestačí HW, pohrabte se v *.ini.
Hezčí vodní kapky: https://github.com/ThirteenAG/XboxRainDroplets/releases/tag/nfsc Jen taková blbinka, ale vypadá dobře.
Texture pack: https://mega.nz/#!wSwTxSbQ!jBJUezXRhr-tEPcGIa8N22JznrRmAUgXiyFRiA8T1mc Zachovává původní ladění hry.

Takže po uvedení do hratelného stavu se člověk střetává s realitou. Původně jsem chtěl nadávat, co že je to za datadisk k MW. Na druhou stranu mezi prvními a druhými Undergroundy taky nebyl kdovíjaký pokrok. Překvapí vyšší náročnost oproti MW (které mělo komplet vystínování, které zde chybí). Hra z počátku baví, odsýpá to. Bohužel jízdní model je ještě o chloupek divnější, než v MW. Pneumatiky pískají při libovolně malé změně směru. Velmi kvituju výběr aut. Nechybí mi tam vůbec nic. Zajímavá auta z Evropy, ty správné supersporty a hlavně ameriky. Do dokončení hry jsem ale vyzkoušel jen 4 auta. Na víc jsem prostě neměl peníze. Potěší přítomnost prostorového zvuku, který v MW nebyl (i když tu bych u AAA hry čekal minimálně od prvních Undergroundů). Hlavním tahákem měli být týmoví parťáci. Ta modrovlasá japonka, co říkala zkratky, byla velmi, velmi užitečná. Zkratky totiž v téhle hře opravdu rozhodují. Když je minete, nejspíš prohrajete.

Když člověk získá první čtvrť (ze čtyř), začíná přicházet mírný stereotyp. Město totiž není nic moc, je šedé, má komicky velké poloměry všech zatáček (aby odpovídaly jízdnímu modelu, který s tím prostě počítá) a jízda v něm se brzy omrzí. Zlom přichází až ve čtvrté čtvrti, která hýří světly a barvami a je opravdu zajímavá (připomněla mi město z U2). Co mě ale zarazilo je, že v ní nikdy neprší. Buď to byla velká klika, nebo se vývojáři báli náročnosti, protože v téhle čtvrti jsem měl na mnoha místech celkem FPS dropy. Reflexe silnice by tomu moc nepomohly.

Čtvrtě jsou sice jen 4 (a tudíž 4 bosové), ale celkově nemám pocit, že by to bylo o tolik kratší než MW. Velmi kvituju to, že člověk neztrácel tolik času v policejních honičkách. Celkově vzato je tu policie spíš do počtu, ale nemám nic proti tomu.

Takže shrnuto a podtrženo, nevěřil jsem, že to bude na těch 65 %, co tu svítí. Ale je. Ani víc, ani míň. Hra je nemastná. neslaná. Jízdní model blbý, fyzika divná. Soundtrack naprosto nepostřehnutelný (honičková muzika identická s MW? No lol...). Vizuál víceméně špatný. Pocit z jízdy u většiny aut nic moc (hrál jsem s kamerou z kapoty, HUD vypnut krom budíků). Takže vlastně furt kritizuju :-D Ale hrát se to dá, tak půlku času jsem se i bavil a docela i těšil, až k tomu sednu. Plánuju si ale projet U1 a U2 v redux verzi a jsem si jistý, že se pobavím podstatně víc.

Pro: Sestava aut, navigátor, blur jde vypnout v nastavení (nemusí se lézt do registrů jako v MW)

Proti: Jízdní model, slabá grafika, naprosto nijaký soundtrack, nudné město, peripetie s rozchozením a celkově technické problémy, přibyl prostorový zvuk

+17

Life is Strange - Episode 3: Chaos Theory

  • PS4 90
Jestli v druhé epizodě začala hra nabírat grády, tak tady už to frčí na plný koule.

Max a Chloe se pořádně ponoří do odhalování tajemství okolo zmizelé Rachel a šikanované Kate. Zároveň je fajn, že hra umí přibrzdit a naservírovat oddechovku v podobě vloupání se do bazénu.

Objevení schopnosti vrátit se v čase pomocí fotky a samotný finále epizody je pak absolutní lahůdka.

Pro: Z high school drama se stává detektivka; finále epizody

+9